V tom je ale ten největší problém. Některé zákazníky, zejména v západní evropě jednoduše nezajímá, že to bylo těsně. Jasnou řečí mluví počet hvězdiček a Fabia jich pět prostě nemá.
Doporučoval bych test opakovat. Ovšem the best of průser by byl, kdyby byl výsledek totožný a toho se možná chlapci ze Škodovky bojí jak čert kříže.
"k opakování testu žádný důvod" - je docela zajimave, ze kdyz Touran pred casem ziskal naprosto stejny pocet bodu, testy se okamzite opakovaly. A to bylo pred lety, kdy 4* byl solidni vysledek. Co to znamena?
Panu mluvcimu nezavidim. Ono totiz presvedcit kazdeho ze ten bily ctverecek je cerne kolecko je nezavidenihodny ukol. V dobe, kdy je i takove prditko jako Fiat 500 konstruovan na budoucich 6*, jsou 4* velkym selhanim. A nejd o ty pootevrene dvere. To je vicemene nahodny jev a prkotina. Proto to take kazdy rad opakuje. Jde o to, ze body se ztratily zejmena na spatne ochrane nohou diky spatne konstrukci spodni casti palubni desky. Dokonce tak spatne, ze panacek nove Fabie ukazuje vyssi ohrozeni nez u predchozi generace. Tento problem byl indikovan u predchozi generace, 2x u testu Roomsteru a ted opet. Jinymi slovy na to Skoda zcela dlabe a nebezpecne spodni casti palubni desky dela zcela vedome. To neokeca ani 10 Evzenu.
Souhlasím.Po asi půl roce jsem koupil včera SM.Mluvčí kličkuje,redakce se snad i snaží o kritiku stavu,nebo nalézt příčinu.Jsou tam i jiné testy a "náhodou" obr.Fiatu Siencento a Multiply,obě tragické.Asi aby lidi uklidnili? Nicméně kouzelný je názor šéfredaktora SM, který to v úvodníku bagatelizuje tak,že víc snad ani není možné:"Rozdíl mezi 4. a 5.hvězdičkami je v jejím případě de facto asi tak velký jako mezi průměrnou spotřebou 6,4 nebo 6,3 litru benzínu na 100 km.Tudíž zanedbatelný".SM sice uvádí cenu za hvězdičku,což by nikoho snad ani nenapadlo,ale namísto sumy údajů mohli napsat,např.,na kolik procent a bodů je ochrana osádky při čelním nárazu,nejlépe u všech uvedených vozů.Aby měli lidé srovnání.Holt,šikovně napsáno,kriticky a souč.zlehčení. :-(:no:
No podle me rozdil neni mezi tim kdyz mas 4 hvezdicky a chybi ti jeden bod do 5, a kdyz mas sice 5 hvezdicek, ale mit o jeden bod min, tak mas 4 hvezdy.
Zde máš odkaz,přečti si,kolik které z aut má např. za čelní náraz,ne sečíst všechno dohronady,ale jen body za čelní. Mně to je to srdečně jedno,neb v ní jezdit nebudu,ale zase přistpoupit na teorii,že jen někde nějaký bodík,o nic nejde atd.....pokud nejde,ať se testy nedělají.Mně to nevadí,že nebudou. www.euroncap.com/…_family_car.aspx
Proc se koukat jenom na celni? Ty vis ze nebudes bourat bokem? Pokud mas v celkovem souctu rozdil jedne hvezdicky, povazoval bych to za rozdil minimalni. to je jako bys na kazdym sledovanum parametru mel rozdil tretiny bodu. Coz je jedno procento ze 30 bodu? Takovy hodnoty ja v dopravni nehode ovlivnene i treba pet lahvi s piskem na zadnim okne zanedbam. Ty testy jsou tu pro to aby ti udelali hrubej obrazek o bezpecnosti vozu. V rozmezi nekolika let.
Já nevím co bude za minutu,natož,jestli a jak budu nebo nebudu bourat.Nicméně cosi o tom vím.Nemohu,že nechápeš a sčítáš vše dohromady,seč ta medodika,bohužel,taková je.Motat body za ochranu chodce s body za nárazy z různých směrů je prostě hloupost.Ty víš,že bude čelní,boční a ještě sloup? A co zezadu,převržení vozu,co sobí test,jestli jej vůbec znáš...Když si vybírám auto,tak se dívám,na kolik procent má dílčí nárazy a na součet bodů a hvězdiček kašlu.Jestli seš majitelem Fabie,co já s tím?Nicméně dveře se pootevřely a nemá smysl to okecávat,že je to drobnost.Ten test se dělá proto,aby se příp.chyba napravila a jistě jako znalec víš,že Vectra předminulé generace měla tragický test,neb náhodně vybrané auto neprošlo a řidič by nepřežil,protože u prototypů se vše utáhlo řádně,při sériové výrobě někdy ne a zrovna u tohoto auta nebyl žádně utažen šroub,který drží kolejničku sedadla řidiče.Proto Opel použil jiný typ šrpoubu,udělal svolávačku a Vectra podle tehdy platných kritérií dopadla v opakovaném testu perfektně.Já na rozdíl od jiných o tom vím docela hodně,ale to je můj problém.Tak neobhajuj chybu Škody.
No to koukam jak o tom vis hodne :)
1/ hvezdy za narazy a hvezdy za ochranu chodcu a hvezdy za ochranu deti v sedackach jsou vzdycky zvlast
2/ sobi test neznam, popis mi ho, rad se pocim od nekoho kdo toho vi docela hodne
3/ tvuj pripad s Vectrou... Od toho tu ty testy prece jsou, odhali slabinu auta, a pokud se k tomu automobilka postavi tak, ze svola vsechny auta a svoji chyu opravi. Nemam proti tomu nic.
4/ ja obhajuju chybu skody? Jakou to ma souvislost s testy NCAP?
U Roomsteru se test opakoval a u Fabie II to není nutné? Fakt zajímavé,to vypadá že fauvé potřebuje pro budoucno nějakému modelu s logem VW zajistit pět hvězdiček a to v kategorii Fabie.Takže fabka druhá dostala pěknou podpásovku.
No Roomster v prvnim testu selhal totalne, airbagy a predpinace vubec nezafungovaly. Proto musel byt test zopakovan, protoze jinak by to bylo tak na 2*. Mne spise zarazi ze se opakoval test Touranu, ktery mel nejdrive naprosto stejny pocet bodu jako Fabia. Dalsi vec co nemohu pochopit - body za chodce - Roomster 14, F2 17. Body za chodce jsou ciste funkci konstrukce predni casti, ktera je u obou aut zcela stejna. Tak jak mohou namerit tak rozdilne vysledky? Temer o 25%. Tomu nerozumim.
Roomster se stejnou motorizací je zhruba o 100 kg těžší než Fabia II. Proto mi přijde logické, že při zachování identických testovacích podmínek dopadne Roomster hůř.
Proč se opakoval test Touranu? Protože někdo chápe, že *** se prodává lépe, než **
U srazky s chodcem je hmotnost vozu nedulezity udaj, protoze 70ti kilovy chodec tunove auto temer nezbrzdi. Dokonce mam pocit, ze u tohoto testu se nestrefuje jedouci automobil do chodce, ale naopak posilaji casti figuriny proti stojicimu autu. Vysledek je skutecne zavisly jenom na "tvrdosti" predni casti. Proto mne takovy rozptyl vysledku zarazi.
No,pan mluvčí je nějak moc v pohodě,to je pro mě divný,takže soudím,že buď to takhle bylo v podstatě naplánovaný z hlediska koncernovejch priorit,což by byl teda drsnej nářez anebo se to fakt nepovedlo,všichni v "Pentagonu" vzteky koušou verzatilky a přemešlej,co s tím.
Svět motorů je jeden z nejhorších časopisů na trhu u nás, tak se čtenář nemůže divit tomuto článku, který vznikl na základě dosti podivného rozhovoru. Jen se divím, že auto.cz má zapotřebí zveřejňovat takové plky... 8-s
Nahodou jsem ten clanek cetl. Tento rozhovor je jenom cast clanku a totiz ta, kde ma prostor automobilka na vyjadreni. Zbytek rozebira test a rekl bych, ze pomerne objektivne, az jsem byl prekvapen.
To vies, PR vs. verejna mienka. Realita je asi taka, ze FII sa bude predavat dobre aj s tromi hviezdickami, pretoze cielova skupina zakaznikov nema na zozname bezpecnost ako cislo jedna. Je to proste Skoda, nech je uz konkurencia sebelepsia. Na druhej strane sa cudujem tej pohody zo Strany vedenia, ono takyto pristup moze z dlhodobeho hladiska postupne zacat vyvolavat pochybnosti. Aj ked predaje to mozno ovplyvni okolo 0,5%.
Jo, presne. Ale pamatas si, ako hrdo sa skodovka chvalila, ked Roomster ziskal 5* (sice na 2. pokus, ale predsa)? Joooj, hlavy nosili tak vysoko, ze im skoro naprsalo do nosa! Teraz im to vsak nevyslo, tak uz je to zrazu jedno, ci 4* alebo 5*. Nojo, Fabia je na trhu zavedena a oblubena, takze dake hviezdicky im mozu byt ukradnute. U noveho auta je to podstatne dolezitejsie...
Jaky by bylo teda spravny chovani Skody A.S. v tebou zminovanych pripadech? Meli chodit a rikat, no jo, mame 5 hvezs, ale co, hlavne e nasi delnici maj novou lednicku v kantyne....??? Kdyby moje automobilka ziskala 5 hvezd z peti at uz treba za tvar koberecku v kufru, budu hrdej, ze sem neco dokazal...
Myslim ze drzi krok s ostatnima, prokazuje obri vynosy. Je to zdrava firma. Furt lepsi zni v mojich usich srovnani "je to takovej horsi Passat" nez "je totakovej lepsi olcit". Pokud je tu nekdo takovej co by to umel se skodovkou udelat tak, ze by se z ni lidi otaceli jako za Aston martinem, tak muze zaklepat na personalni oddenleni ve Skodovce a ukazat co v nem je. Pokud jenom publikuje nejaky nesmysly co mu rikal kamos v hospode po peti pivech, tak muze tady.
Sem hrdej na to ze kdyz sem v egypte a vidim fabii, nebo kdyz sem v Irsku a vidim O2. Nikde nevidim novy Ziguliky ani Volhy ani Tatry Olcity, Dacie, Polske Fiaty ani jiny auta, ze zemi "vychodniho bloku"...
Co to je proboha za termín "polský Fiat"? Myslíš tím vyprodanou produkci F 500,např.?Ztrácíš nějak nervy. Poslyš,dcera mi na VŠ Skoda Auto míří,od malička si hraje s autíčkama,jezdí po autosalonech,je auty posedlá,na gymplu píše seminárky o autech,designu,kupuji jí např. Autodesign atd...ale není to důvod,abych tu obhajoval,že se vlastně vůbec nic nestalo,nějaký jeden bodík,no bóže,o co jde?Trošku pootevřené dveře.Stala se chyba,měla by se napravit.Jistě že je Fabia2 bezpečnější(myslím pas.bezp.)než obrovské množství relativně zachovalých ojetin,ale tohle holt nezvládli a měli by věc napravit a nekličkovat.Firma tvrdí,že je vše v pořádku.Pak neměla s testem souhlasit a byl by klid.Slovensko vyrábí možná lepší auta,než Česko,takže já bych s pojmem východní blok zacházel hodně opatrně.Např. motorárna Toyoty v Polsku,že?Tam se dělají skutečné motory,nikoliv parodie na motor a lidé si už dosadí,co myslím.
když píšete parodie na motor,mluvte za sebe,ne za lidi,konkrétní důkazy,zkušenosti,spolehlivost,kvalitu,v… křivku,prostě to, co je dle Vás špatně a co byste dokázal líp,nejsem škodovák,ale nemám rád "pivní" názory a Vy jste typický příklad
Krasna prihoda o dceri, gratuluju, soude ale podle vasich prispevku, tentokrate jablko spadlo daleko od stromu :)
Pokud jde o Polski Fiat 125P, dej to do googlu a uvidis, nebo se zeptej dcery. Slovensko zadne auto nevyrabi, na Slovensku se mozna nejaky auta montuji pro zahranicni automobilky. A kazdej kdo uvidi Toyotu at uz treba vyrobenou na slovensku s motorem z Polska bude tuto toyotu povazovat za Japonske auto.
Smola, ale na Slovenskuu sa vyrabaju auta VW - Touareg a Audi Q7 (pripadne dalsie). Vacsina dielov tu vznika - Plechy US Steel Kosice, kablove zvazky v Martine a Vrabloch, pnuematiky su z Puchova. Takze treba mat aj prehlad a nielen trepat. A to nehovorim o KIA v Ziline + Peugeot v Trnave.
Tak tam montujou auta pro zahranicni automobilky z dilu vyrobenych na Slovensku, pointa zustava stejna. Slovensko zadne auto nevyrabi. Kdyz uvidim VW, Audi, nebude me zajimat kde se to auto smontovalo, kde se vyrobil cudlik na radio, je to pro me nemecke VW.
Proboha, co je to za blabol.. Mlada boleslav je jenom dalsi zavod VW stejne jako ten na slovensku... Jezisi kriste, nedelejte ze skodovky zase neco co neni :( Pouziji stejnou recnickou techniku: Me je jedno, kde se auto vyrabi nebo vyviji, Skodovka je pro me proste nemecke VW.
Vies ono je to smutne, ale nepomlouvame. Reagujeme na podivne spravanie skodovky co sa tyka bezpecnosti:
1. Roomster - 5* az na druhy krat (na prvy raz prepad), ale vyrobca sa vykaslal na auta ktore vyrobil a predal s touto chybou, a neunuval sa spravit ziadnu zvolavacku - a to sa neboji urobit aj vyrobca zvucnejsieho mena, ked odhali hoci aj menej dolezitu vyrobnu vadu. Takze teraz nam na cestach jazdia 2 generacie Roomsterov: jeden s 5*, druhy s 0*...
2. FabiaII - 4*, a pan hovorca nam chce nahovorit, ze je to vlastne jedno a Fabia je bezpecne auto. A k tomu nazoru o "nepotrebnosti" kolenneho airbagu: odporucam pozriet si na webstranke euroncap detaily tej skusky! Pri celnom naraze doslo k takemu posnunu pristrojoveho panelu, ze vodic by utrpel dost vazne zranenia...
A teraz uprimne: tebe to pripada ako "pomlouvani", ked upozornujeme na toto podivne chovanie skodovky? Aby bolo jasne, nic proti skodovke nemam (osobne na nej nechodim ale fabiu som kupil priatelke), ale obcas sa pani v mladej boleslavi spravaju fakt divne...
A pak se podívej na ostatní auta dnes na trhu. Jsou tam lepší, drtivá většina stejná, a horší. Nechápu tenhle humbuk kolem čtyř hvězdiček Fábie? Samozřejmě, že to Škodě nepřidá. Mě osobně je to jedno. Kdyby to bylo nějak hodně, tak neřeknu, ale o bod? Ale i kdyby o dva. Pro mě je důležité, že se to auto nesrolovalo jako např. čínská produkce, šli otevřít dveře a žádná část figurýny nebyla kriticky zatěžovaná. Jestli vás někde trochu víc zmáčkne palubovka je otázka nejen jejího provedení, ale i poloze sedění za volantem, nastavení volantu, mohutnosti postavy, na druhou stranu i přesazenosti nárazu, protějšku nárazu atd. atd. atd. Že to kurňa vadí všem tak u tý Fábie. U Q7, BMW5, Hondy Civic Hybrid to nevadí. U té Toyoty ten panáček taky není moc zelený? Jenže to neva, Japonci se nekritizujou. Já vím, vpálíte mi USA test. Na tom je akorát vidět, jak tyhle bum bum testy jsou tak trochu honění za hvězdou, ale je vidět, že to i zkresluje. Chce si z toho vzít to podstatné, a ne na to fanaticky čučet jako na všeříkající pravdu!
Nevim jak funguje USA test, ale NCAP mi naprosto vyhovuje.
Jediny co mi vadi je, ze davaji i hvezdy za pripominace pasu tim padem se presunuji z roviny pasivni bezpecnosti jako takove. Tim padem chapu ze uzou byt dve auta uplne stejne "bezpecna", ale ti ze jedno dostane 2 body navic za pipatko s cervenym svetylkem v palubovce tak se muze prehoupnout pres hranici x-hvezdickove kategorie.
Nekydam. Kamarat ma Roomstera z prvej serie, a na opravu tejto vady ho nevolali. Ked sa na to sam pytal v servise, povedali ze na to ziadna zvolavacka nebola, a ak to chce opravit, musi si za to zaplatit!
Vada bola odstrane len u Roomsterov, ktore este nevysli z brany fabriky. Ale nie u tych, ktore uz boli predane pred EuroNCAP-testom...
:-! Nerad se pouštím do diskuzí ze zaujatým člověkem , ale některé tvoje kecy se musí uvést na pravou míru.První nesmysl , kterej si vypotil je , že nám po silnicích jezdí dvě generace Romsterů s O* a s5* Takže správně to je se 4* a s 5* hvězdičkami , škodovka opakovala teset né proto , že dostala za první test o , ale 4 hvězdičky .Můžeš si to njít v testech ENCAP.Druhej nesmysl a to už opravdu hovoří o tvojí tuposti , je že spochybňuješ samotný testy euro NCAP , tím , že tvrdíš o jakej kus se posunula přístrojovka a jak by dokázala těžce zranit řidiče.Ty všechny čidla , které tam mají jsou zřejmně jen pro srandu králíků.V každém autě se ti hne přístrojovka a záleží do jaké míry a zda dojde ke kontaktu s řidičem.Najdi si jiné auta třeba Renaulty s pěti hvězdama , nech si to promítnout a uvidíš , že to je normální jev.
Za třetí , ti je houby do toho jak se chová firma škoda , Fábii jsi koupil kvůli něčemu , pokud máš pochybnosti prodej ji a kup ji třeba Kiu Ced , nebo Clio Pokud jsi natolik hloupý a myslíš si , že v jiném autě má větší šance na přežití.
Můj oosobní názor je takový , že při devadesátce a nárazu do stromu ji nepomůže ani tank. :-!
V šedesáti kamarád tankem přerazil dva stromky o průměru asi 10 cm (a my to po něm pak uklízeli) při cvičné jízdě. Devadesátku jsem u tanku ještě neviděl...
Vojančil jsem Kežmaroku u T 54 M. Pro ty, co tam byli po roce 1973, tak ta zkratka lesem, z tankodromu na střelnici, je po mně. Utrhla se v zimě pode mnou sněholedová lavina. Měli jsme na TOPce čím topit, až do jara. >:D >:D >:D
Taky pěkný :) My jezdili na T72 a jemu se zařadila sedmička v jedné převodovce o chviličku dříve, než v druhé (neviděl jsem, že by někdy šly převodovky seřídit tak, aby fungovaly současně). Na dlážděné silnici ho to vyneslo ven, do stromků...
Clovece, pozri si webstranku euroncap a najdi si to tam! Pri prvom teste Roomster zlyhal, a ani nebol hodnoteny - preseklo sa vedenie k baterii a predpinace pasov sa neaktivovali (resp. prilis neskoro). To je tak vazna vec, ze ak by auto hodnotili, dostalo by mozno 2*, nie viac!
K druhej casti: najdi si tie obrazky kde je farebne znazornene ohrozenie noh vodica pri crash-teste FabieII, a prestan sa tu strapnovat nezmyslami...
Este sem dam copy&paste pre pripad ze by ten inteligent nevedel pouzivat google:
"...In the first frontal test, cables attached to the battery were damaged, shorting out the electrical supply. As a result, the seatbelt pre-tensioners failed to fire and the airbags fired late..."
A toto je podla teba na 4*? Mat Roomster z prvej serie s touto chybou, tak som teda pekne napaleny na spravanie Skodovky...
No bezpredmetne je mluvit o hvezdach, to je neotresitelny fakt, ale Zlehcovat to, ze se ty Airbagy vystrelily pozde? To muze byt i docela nebezpecne, kdyz si predstavim, ze pujdou o nejaky okamzik pozdeji, kdy uz hlava nebude v ocekavane poloze, tak je Airbag smrtelnejsi nez direct od Mika Tysona, kdyz uz se vystreli je to docela fofr. Tohle je proste alarmujici...
Tak toto ja nezlehcuju. Airbagy a predpinace musi fungovat tak jak maji. A pokud to Skodovka nesvolala a nenechala opravit tak me tim zklamala. Nevim kde je pravda.
Prej je to pecka tim airbagem i kdyz vystreli v pravou chvili.
No je, predstav si balonek s objemem rekneme 20 litru, ktery se ma nafouknout slousnou porci vzduchu za mene nez 150 ms.
To je taky duvod, proc je tak zasadni pouzivat spolu s Airbagem pasy, kdybys pasy nemel, nebudes mit hlavu, kde ji zrovna mas mit a zlame ti to vaz. Ja bych treba autem, co ma pytle bez pasu nejel ani nahodou, to mas skoro na tutovku, ze neprezijes ani slabsi naraz.
Měl bych jeden nesmělý dotaz - jak se vybírají auta pro crash - testy??? Dodávají je automobilky nebo přijede zástupce Euro NCAP do fabriky, ukáže na auto na pásu a řekne "tohle". Pakliže auta dodávají automobilky - kdo zaručí, že neudělají "speciál" - např. více svárů než je standart atd... A ještě jedna věc k zamyšlení pro všechny diskutující - zkuste se zeptat klempířů, kteří auta po haváriích opravují - dozvíte se, že hrozně rádi opravují např. Renaulty, protože to je "měkota" (a to má rendlík tuším 7 aut s 5 hvězdami) a naopak o škodovkách tvrdí přesný opak (tuhá karoserie).
to ti nepovím kdo je vybírá, akorát renaulty mají myslím plastove blatníky, kapoty a kdo ví co ještě.... o to ale nejde, důležitý je skelet, nosníky, sloupky.. ty zajistí maximální tuhost a optimální deformaci ;-)
Auta kupují anonymní kupci přímo od dealerů, automobilky ani dealeři (oficiálně) netuší, který to kousek se do testu dostane.
S tou tvrdostí a měkkostí karoserie je to na dlouho... ale záleží na konstrukci deformačních zón a na jejich velikosti, pak můžeš mít buď měkčí konstrukci, která to po celé délce pohltí (typicky velká auta), nebo malá auta s tuhou konstrukcí (Smart a jeho Tridion). Jinak bouračkám se raději vyhnout, tam jdou hvězdičky do úplně do pryč.
No maly auta maji tuhou konstrukci hlavne proto, ze to co by melo bejt mekky neni na tom aute kam dat, dyt to zacina motorem a konci operkama na zadnich sedackach. U velikejch aut mas vepredu misto pro motor a ostatni hejbatka metr dlouhej a v zadu kufr na 2 selata i s neckma.
:-! Nemáš pravdu , jsou to sice sérově vyráběná auta , která jim , ale dodává firma.firma dodá asi dvacet seriovek , z kterých NCAP určí dvě nebo tři auta na rozbití.žádný špióni je opravdu nekupují...K těm autům je dodána veškerá dokumentace o počtu bodových svarů, migových a magových svarů jejich délce , popřípadě , jak je to i u škodovek délek i laserových svarů, to vše musí odpovídat zkutečnostem. Nic nesmí být vyztuženo , vše jak se normálně sériově vyrábí.Na výkresu máš třeba Co2 svár dvacet až dvacet dva milimetrů svár dva milimetry je tolerance , tento svár nemůže být třeba třicet nebo čtyřicet mm.To samé platí o materiálu a síle materiálu.. :-!
moment,něco mi tu nehraje a to je ta 10% tolerance,nejsme u zedníků a robotizace ve svařovně,ta je taková,že mi žádnou toleranci v podstatě (laicky) neumožní,jen,co nastavím,takže jednoduše,když pojedu na horní hranicixdenní,týdenní,měsíční atd produkce,tak v součtu prodělávám imrvére,když umím a nastavím (nejen v tomto případě) na nižší a nejnižší toleranci a tu hlídám,tak mám trvalý zlepšování,není-liž pravda?
:-! Nškterá tolerance je do dvou desetin , to platí u spár mezi kapotou dveří a jiných spár , kdy je spára třeba pět milimetrů plus minus ty dvě desetiny.U svárů to je trošičku komplikovanější , je samozřejmý , že robot svařuje pořád stejně jezdí stejnou dráhu , ale tolerance bývá větší , protože třeba zapečená špička u Co2 může nepatrně pohnout s hubicí a už robot vaří trošku jinak , proto ta tolerance..A spoustu svárů se ještě vaří i ručně.. :-!
OK,to beru,ale zapečená špička a pohnout hubicí,no upřímně řečeno,tak to bych se styděl,jasný,že v procesu to je normál,ale co údržba svařovny a reakce,to to nechá bejt,vždyť jedu v ňákým režimu a monitoringu a snímání odchylek,tak to snad né,trošku to znám a vím,že největší frmol je o víkendu,jen ťuknu a ne osobně:SPC,statistické metody,způsobilost procesu,způsobilost stroje....Jo a to ruční svařování,to sem samo viděl,ale tvrdit,že to je ruční,spíš rukama a "bazmek",ale nic ve zlým >:-[]
V úterý 31.07.2007,po šesté hodině ráno, na silnici mezi Otrokovicemi a Tlumačovem se čelně srazila Škoda Felicie se Škodou Octavia. Řidič Felicie vyvázl s lehčími zraněními, zatímco druhý řidič Octavie utrpěl vážná poranění.
Jde spíš o to, že posuzovat bezpečnost auta, z jednoho, a ještě rozptylem výroby nahodilého, výsledku testu, a tvrdit, že takto získaný výsledek, je správně ohodnocená bezpečnost auta, je poněkud troufalé. Chtělo by to, při interpretaci výsledků testů, víc pokory před fyzikou a méně spoléhat na neomylnost nastavení podmínek testů. Už jenom zvolenou tuhostí bariéry, jsou podmínky dost daleko od reality. A dalo by se pokračovat. Ostatně, Titanik byl svého času taky nepotopitelný, a dnes se divíme, že tomu tenkrát věřili i technici. :-)
Tak jasne ze kdyby bybrali 30 aut tak vysledky budou presnejsi. Jde o to jak presny. Pochybuju, ze by prumer z vysledku crashtestu techto aut byl nekde mimo hranici 4 a 5 hvezdicek. Pokud tu auta delaj automaty a maj na to rizeni kvality, tak rozdily budou minimalni.
Tuhost bariery mi nevadi, zadnej test ti nenavodi skutecnou dopravni nehodu, kde je milion faktoru, ktery tu srazku ovlivni. Jde o to, ze ti tyto testy nabizeji srovnani chovani ruznych aut za identickych podminek.
O tom titaniku to je zajimavy, kolik mel v ty dobe hvezdicek? :)
Lodě se testují podle NCAPu?Nahoře máš odkaz,tam je srovnání,ale srovnával bych body za čelní samostně,za boční a ne vše smíchat dohromady,pak je to paskvil.
No a jeste zvlast za ridice, spolujezdce, a deti na zadnich krajnich sedadlech a pak jeste toho uprostred. To by bylo fakt prehledny :)
Pokud chces detaily, mas je samozrejme k dispozici i zvlast pro nara zoku a zepredu. Dokonce muzes zkoumat i videa.
("s tou lodi to byl vtip, priste budu davat vtipy do zavorek s uvozovkama")
Milý Kamile, asi máš o fyzice takovou představu, jako můj muž - nic ve zlém - každý se nemůže zabývat výpočty MKP a experimentální pevností a pružností. Jen si alespoň znovu přečti článek:,, SM: Nová Fabia získala za čelní náraz o jeden bod méně než Roomster.... Škoda: Přední části karoserie vozů Roomster a Fabia jsou konstrukčně totožné, v deformačních zónách nejsou žádné odlišnosti. Příčina jednobodového rozdílu v bodovém hodnocení za čelní crash test je v toleranci (rozptylu) výsledků jednotlivých zkoušek a následném zaokrouhlení dosaženého počtu bodů." A ví o čem mluví. Přitom je Roomster o 120 kg těžší, tudíž by na tom měl být teoreticky hůře než Fabie. Takže znovu. Chtělo by to, při interpretaci výsledků testů, víc pokory před fyzikou a méně spoléhat na neomylnost nastavení podmínek testů. Zatím dobrou. Jdu už spát.
Ja nerikam ze tam nejsou odchylky, jenom rikam ze i kdybys namerila 30 aut a z vysledku udelala prumer, tak ten nebude od toho jednoho auta nikterak daleko. Jeden bod sem, tam pro me nehraje roli. Rozhodne to nebude o 4 body mimo...
Mimochodem, jak by sis to tedy predstavovala ty aby vysledky nebyly ovlivneny omylnosti nastaveni testu a meli maximalni vypovidajici hodnotu za rozumnou cenu?
Promiňte,že jsem hrubý,ale možná máte teoretické znalosti o fyzice,ale míchat pružnost a pevnost s fyzikou,no vlastně,proč ne,teoreticky lze,chleba je taky o dvou kůrkách a prosím,manžela do toho netahejte, tak a teď na tu omluvu : prakticky víte PRD a bez pokory,takže ještě jednou PRD a nezlobte se
:-) to vis ze jo :)
Abych pravdu rekl, me se ty jejich novy rady taky nelibej. Dokonce se mi vic vzhledove libi O1 po facelifu nez O2, stejne tak i Fábyje... Ale je to vec urcite nazoru, bude spousta lidi kterym se bude libit ta novota...
Svojho casu Dr.Ing. Harald Ludanek povedal toto:
„Kolenný airbag bude téma, až keď sa sprísnia požiadavky na výsledky bariérových skúšok. V tejto súvislosti ale treba povedať, že Octavia aj Fabia sú tak bezpečné vozidlá, že kolenný airbag momentálne nepotrebujeme."
myslim si, ze automobilka by sa mala vzdy snazit o maximalnu bezpecnost, lenze skoda robi iba to, co nevyhnuthne potrebuje - a s FII sa teda sekli.
takze postoj Skody k zakaznikom je jasny. imho, normalne zmyslajuci clovek by si 3x rozmyslel, ci si kupi auto od firmy, ktora takto pristupuje k ochrane jeho zdravia...
Hehe, Skode jde samozrejme jenom o zisk, stejne tak jako ve vsech ostatnich firmach. Je jasny ze by kazda automobika mohla nabidnout vic, treba ze te pred nehodou sedadlo vystreli z auta ven pres super rychle odklapeci strechu. Je to super napad pro zakaznika. Ale kdo by si to poridil?
FabiaIII uz davno existuje, ale predavat sa bude az o dakych 5-6 rokov. Co nevies ze aj FabiaII bola hotova davno predtym, nez sa objavili prve fotky Swift-u? :-)