V článku je u Superbu II uvedeno v roce 2008 přes 15000 prodaných aut a pro ověření jsem si to ještě našel na Wiki, kde je uvedeno...
"V březnu roku 2008 byla představena druhá generace, v dubnu pak byla zahájena výroba v Kvasinách"
No to je moudro, 99% fleet... Normální člověk si škodovku nekupuje... >:D To jsem teda dosti osamocený a zcela nenormální jedinec >:D Každopádně, pokud auta kupuje fleet, tak "normální" lidé zřejmě dělají chybu. Fleet nakupuje převážně auta chladným kalkulem bez emocí, to znamená ideální poměr mezi cenou, užitnou hodnotou, spolehlivostí a nízkými náklady...
Fakt? No já nevím, ale podobný moudro, jako jsem napsal, tady čtu téměř pod každým článkem o škodovce a prodejema aut v ČR. No pocem, tys mě dal... :-O:-O
vazena redakcia. sice nerad, no musim zopakovat moju ziadost ohladom vyjadrenia sa k pozadiu testovania automobilov. ja viem, nemusite mi odpovedat, lenze potom ratajte s rôznymi interpretaciami vasej mlcanlivosti. stalo by za to aj pouvazovat ,ci by tejto problematike nebolo mozne venovat cely clanok. diskusia k nemu by bola iste rekordna. dakujem a ..no stres :-)
Nevím jak je to teď, ale dřív se auta např. ve Škodovce určená pro tisk dělala podobně jako výstavy. Zatímco normální auto projde na montáži kontrolou většinou ve stejný den jako se vyrobí, výstavy a auta pro tisk se dodělávala do TOP podoby několik dnů i týdnů. Stejně tak na svařovně a lakovně byla kontrola " trochu jiná ". Jiné to bude asi u aut, které tisku poskytne jen nějaký dealer. Ten poskytne normální produkční verzi a pokud má trochu rozumu, tak ji pořádně prohlídne a pospraví vteřiňákem.
A jak si na to přišel? To je naprosto normální jev! U BMW je odjakživa nejprodávanější řada 3, nikoli 1! U Volkswagenu je to Passat, nikoli Polo, nebo Golf! Nová Octavia bude začátkem roku 2013 a Fábia koncem roku 2013, nebo začátkem roku 2014.
Přišel na to asi tak, že v minulosti byla nejprodávanější Fabia, hlavně low-end verze. Navíc prodejům pomáhá i Octavia Tour, jenž od Fabie není cenově tak daleko. Já bych si sice "oholené" auto za 260t nekoupil, ale to je každého věc, co preferuje.
Jasně, i dlouho předtím vždy vládly malé Škodovky, ikdyž předtím nad sebou nic neměly. Nicméně Octavia za dobu svého působení je nahoře až ted poslední dva roky. Je to hlavně příklad zvyšující se životní úrovně lidí v ČR. Pamatuji si, že Fabia I byla vždy nejprodávanější jako classic verze a teď je nejprodávanější Octavia a classic výbavy na cestě vůbec nejsou vidět, takže ty taky určitě nevládnou.
Co se týká té výbavy, tak nějak moc nechápu důvod, proč lidé u nás investují víc do komfortu a ne bezpečnosti. To bych si pořád raději do Octy Tour přikoupil boční a hlavové airbagy, (i dozadu), než Climatronic a navigaci, ale to je jen můj názor. Já jsem ale spíš fandou japonských značek, tak mně Škoda až tolik nezajímá, ale nevidím důvod do ní "kopat."
No jasně, to je ale nastavené od výrobce a češi stále nejsou naučení investovat do bezpečnosti, byť se to lepší.
Nicméně si myslím, že OII tour netvoří moc velké procento prodejů, alespoň na cestách moc vidět není. Jestli má někdo to procento?
Procenta bohužel nemám, ale pro mně by Škoda nebyla volbou třeba už jenom proto, že atmosferické motory co nabízí proti konkurenci jsou a) buď naprosto žalostné 1.2 htp, 1.4 a 1.6 MPI, nebo "rozežrané" 3.6 FSI. Pro mně je jedinou malou zajímavou Škodou co Škoda v současnosti vyrábí Fabia RS a pak mi taky celkem zajímavý přijde Superb 1.8, i když to už je z trochu jiného "soudku."
Ano tak jsem to i myslel, že vždy byla nejprodávanější fabie a před fábií felicie ;-) Jak mluvíš o té zvedající se životní úrovni to je sice možné... ale přikláněl bych se spíš k druhé variantě a to, že Fabia 2 je vzhledově docela divná, prostě taková úzká a nehezká ;-) Naproti tomu Octavie je prostě taková obyčejná jak i zákazníci Škody asi očekávají.
Taky nejsem fanda Škodovek, sám jezdím Renaulty protože to jsou auta dle mého gusta. Ale měl jsem Octavii a teď mám služební Fabii, tkže jsem seznámen s výhodami a nevýhodami.... jak říkáš není důvod do nich "kopat," spíše do jejich majitelů >:D Iritujou mi lidi co jezdí Octávií nebo Fabií a "machrují!" Mají přece Škodu! = auto pro "chudé" tak o co jim jde?!
Škoda jede! Opravdu hezký výsledek. Smutný je fakt, že zde na auto.cz pokud se jedná o nový model nebo nějakou jinou novinku Škody, tak se strhne mohutná diskuze s většinovým popichováním a kritikou směrem ke Škodě, ale jakmile se píše o takovém úspěchu, tak je ticho, smutné.
Octavia je stále neskutečně silná a v sedmém (!) roce výroby je to obdivuhodné. Plus 16% je obrovský úspěch. Stejně starý a podobně úspěšný model je snad BMW 3er, nic jiného mě nenapadá.
Loňský prodej bezmála sta tisíc Superbů je taky super číslo a taky trochu komické. Za loňský rok se prodalo skoro tolik Superbů II co jedničky celkem za celou dobu prodeje :-)
Jen tak dál.
Tak Skoda je sice silna, ale jak se v clanku pise, prodeje na puvodnich trzich, tzn stredni a zapadni evropa, stagnuji resp klesaji, coz neni moc dobra vizitka. Ze rostou v Cine je sice uspech, ale tam rostou vsichni.
Kazdopadne jakykoliv narust takove "male" automobilky je vyborny, takze nezbyva nez skode drzet palce a hlavne at prijde s novymi modely, ktere rust podtrhnou.
Nicmene neda se pochybovat o velice sebevedome cenove politice u nas v poslednich letech, ktera z lidi tahala penize jen a jen diky zazite image, proto tu vsichni na skodu plivou. Skoda je jinde v evrope brana jako "lowend", resp. podbizi se cenou, jen u nas si ceny drzela zuby nehty. V posledni dobe ale dost zlevnila a pokud to tak pujde dal, stane se zajimavou alternativou i pro lidi, kteri auta vybiraji pomerem kvalita cena bez ohledu na znacku.