Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Auto zaznamenala v září prodejně nejlepší měsíc v historii firmy

Škoda Auto prodala od ledna do září celosvětově 568.990 aut, což je o 12,8 procenta více, než ve stejném období loni.
Zpět na článek
13. 10. 2010 09:03
13. 10. 2010 09:19
13. 10. 2010 15:06
13. 10. 2010 15:58
13. 10. 2010 16:13
13. 10. 2010 09:09
13. 10. 2010 16:17
13. 10. 2010 10:31
13. 10. 2010 10:38
13. 10. 2010 16:24
13. 10. 2010 17:10
13. 10. 2010 23:20
14. 10. 2010 15:48
14. 10. 2010 19:39
13. 10. 2010 09:03
Čína...
Celkem logický vývoj prodeje... Jen mám trochu obavy z čím dál větší závyslosti Škody na čínském trhu. Jestli to takto půjde dál, tak až se za pár let objeví na čínském trhu nějaká krize, může škodovce z roku na rok klesnout prodej třeba o 40 procent a to by asi bylo likvidační... ;-\
Rozbalit vlákno
4
13. 10. 2010 09:19
Re: Čína...
Prečo, potom dajú na staré Polo emblém Škody s názvom Fabia a prežijú to... >:-[]
13. 10. 2010 15:06
Re: Čína...
Likvidační by to nebylo pro škodovku v Čechách, ale v Číně. Pokud se nepletu, tak se Škodovky dělají přímo v Číně a tuším, že i v Indii.
13. 10. 2010 15:58
Re: Čína...
V Číně,Indii,Rusku,Kazachstánu,Bosně a hercegovině a na Ukrajině ;-)
13. 10. 2010 16:13
Re: Čína...
Tak pokud to nejde na úkor investic v ČR, proč ne.
13. 10. 2010 09:09
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
13. 10. 2010 16:17
Re: vw
Pokud myslíš tím způsobem, že nechceš peníze, protože ti je přináší Lojza odvedle, tak jsi asi nepochopil, že VW z toho má zatracenou radost, protože zisk skončí tak jako tak u něj. Otázka (všemožně zkreslovaná a překrucovaná během léta s citací nutnosti přistřihnout škodovce křídla, že je prý moc úspěšná) ovšem je, jaká je ekonomická hodnota těchto čísel - tedy jaký je obrat a jaký zisk a jak lze odhadnout vývoj. Klesá-li ziskovost, nárust výroby ještě nemusí být tím nejlepším ukazatelem.
13. 10. 2010 10:31
fabia
Ufff trochu zase rána pro fábii. Už to vypadalo, že by se mohla příštím rokem zase rozjet třetí směna. Ikdyž je otázka jestli je pokles v rusku, číně nebo v evropě.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JGucci
13. 10. 2010 10:38
Fabia
Klesajici prodeje Fabie museji byt pro Skodovku znepokojujici. Jednou jsem cetl nejake prohlaseni , kde Skoda pise, ze aby byla vyroba vozu ve tride malych aut zivotaschopna, tak museji vyrobit alespon 300 tis vozu jedne modelove rady rocne. Ikdyby jsme k tomu pripocetli Roomster (ktery ma mnoho spolecnych dilu s fabii) , tak tech 300 tis muze byt problem. A v budoucnu to nebude lepsi - ze spoda bude odebirat zakazniky mini Skoda a z horni strany levna Felicie. V Asii holt uprednostnuji auto "s kufrem". Ja bych tento problem resil posazenim karoserie liftback na podvozek VW polo sedan. Uplne si to auto dovedu predstavit - predek ze studie Joyster a ze strany by to byl takovy zmenseny Saab 9-5 >:D ale ted uz moc fantaziruji >:D
Rozbalit vlákno
5
13. 10. 2010 16:24
Re: Fabia
Já mám takový dojem, že ona A-entry (jak píšeš nová Felicie) bude nová Fabie. Onou "novou" levnou větší škodovkou je přece nakonec Octavia Tour II. Pokles výroby Fábie je podle mně dán tím, že je docela drahá a na trzích mimo Evropu se asi moc neprodává, stejně jako třeba Polo, Fiesta a podobná vozidla. V Rusku takovéhle auto není vidět, když za jeho cenu dostaneš (lépe řečeno laciněji) typy jako Logan, Fluence a řadu dalších. Fabie sice v Rusku občas k zahlédnutí je (Moskva, Petrohrad), ale perspektivnější by bylo, kdyby za stejnou cenu (tedy fábie dnes) byla škodovka schopná prodávata Fabii III velikosti Oktávie I - tak to taky bylo avizováno, to má být podle mně A-Entry.....a jako hatch s výklopnou zádí (to v této kategorii dneska nikdo nedělá) a kombík.
13. 10. 2010 17:10
Re: Fabia
Snažíš se docela zajímavě ospravedlnit malé prodeje v Evropě. Jen ten problém bude někde jinde. V této třídě je v Evropě silná konkurence a Fabie se prodává kromě domácího trhu jen v Německu a to asi nestačí. Ve Francii, Itálii nebo Španělsku nemá šanci. Také v Británii to není žádná sláva. Fabii nepomáhá ani nižší cena oproti hlavní konkurenci jako je Fiesta, Clio nebo POLO. Její drahota proto není problém - Fabia je jedna z nejlevnějších ve třídě. A tvrzení, že je Fabia dražší než třeba Fluence, už snad není ani humorné. Ale podané je to tak, že by tomu snad i šlo věřit. Ona je totiž i ta Octavia v Rusku levnější než Fluence.
13. 10. 2010 23:20
Re: Fabia
Nijak se nesnažím nic ospravedlňovat. Obviňování a ospravedlňování nechám na tobě a tobě podobných. O západní Evropě nemluvím, s vyjímkou Německa je jasné že konkurence Clií, 207, Punt nebo Fiest je jasná, nicméně není pravda, že Fabie je levnější. Jedna z nejlevnějších...co to znamená? Jedna ze dvou, pěti nebo deseti? Píšu o Rusku, o Ukrajině nebo i o Číně. Tam si málokdo koupí Fabii v základu, když místní produkce je s větším vozem o dost levnější. O to jde.

Tvrzení, že Fabie je dražší než Fluence je možná humorné pro tebe, ale je to fakt. Stačí mrknout na stránky škoda.ru a renault.ru. A hele - nejlevnější Fluence stojí 299 tis a nejdražšší něco přes 435 tisíc korun.

A oktávie v Rusku? Nauč se taky azbuku a koukni se - nejlevnější Oktávie stojí 549 tisíc rublů (holá 1,4 Classic), Ambiente začíná na 650 a končí na 780 tisících, další verze je o sto tisíc dražší, RSo stojí přes milion. Fabie začíná na 400 tisících a končí na 600 tisících, RSko a Scout je ještě dražší. Octavie Scout stojí taky přes milion. No a Fluence? Začíná sice na 569 tisících, ale končí na 780. S 1,6 a dvoulitrem, který se třeba v ČR ani neprodává. Takže která Oktávie je levnější?

To jsou fakta.....holt se občas hodí, když člověk ovládá azbuku a umí rusky. Holt ta lepší Fábie prostě dražší než nejlevnější Fluence je, 600 tisíc bylo, je a bude víc, než 569 tisíc. S tím nic nenaděláš. A že to je demagogie, porovnávat nejdražší, ale běžnou Fábii s nejlevnějším Fluencem? Mnohem, ale mnohem menší, než generální tvrzení, že Oktávie je v Rusku levnější než Fluence.
14. 10. 2010 15:48
Re: Fabia
Já mám rád taky fakta a ta jsou jasná. Nejlevnější Fluence je dražší jak Fabia, tak Octavia. S tím Fluencem levnějším jak Fabia ti to prostě projít nemohlo.
14. 10. 2010 19:39
Re: Fabia
Když máš tak rád fakta, tak si to trochu srovnej. Nejlevnější Fluence je levnější než nejdražší normáplní Fabie - viz. čísla výše vypsaná ze stránek obou "dovozců" (v Rusku - do toho nepočítám Rska a Scouty), nejlevnější Oktávie (1,4 v holobytu) je skutečně levnější než nejlevnější Fluence, ale většina verzí Oktávie je dražší než Fluenec ve vrcholném provedení. To je matematika, asi ti dělá problém to všechno srovnat a porovnat. Jinak na reklamě na hlavní stránce tohoto serveru je Fluenec nabízen za 250 tis v základu, to je i pod Tourem II. Máš v tom guláš, doplň si vzdělání a koukni se na škoda.ru a reanult.ru - tam to musíš ale trochu složitěji dohledat, reanult.ru si někdo zablokoval ještě před renualtem....asi jsi byl za školou, když se probíraly úlohy typu 6 je větší než pět, že?
Avatar - strýček BOB
13. 10. 2010 11:41
Z těch čísel se točí hlava
Je tomu cca dvacet let kdy škodovka nasekala 75 tisíc vozíků...za tři kvartály. Škoda :yes:
Rozbalit vlákno
5
13. 10. 2010 16:13
Re: Z těch čísel se točí hlava
Pro objektivitu - v rekordním roce 1988 za komančů vyrobila AZNP Mladá Boleslav 184 tisíc škodovek - za měsíc to tedy bylo celých 15.300 aut, pak výroba klesla a s příchodem VW se dostala dost rychle zpátky na 200 tisíc vozů. Fakt ale je, že v té době měla další závody jako dneska (Kvasiny s nesrovnatelnou kapacitou, Vrchlabí a BAZku), dnes montuje v Číně, Rusku, Indii a v menším množství ma Ukrajině a snad i ještě v Sarajevu. Otázka je, jak velká čát dílů se vyrábí v České republice, fakt ale také je, že škodovka dělá řadu dílů a komponednt pro koncern. Je otázka, jestli třba v MB vyrobí větší množství motorů (mají fakticky monopol na malé motory), než kolik jich zabuduje do vlastních aut. Nicméně - skutečnost, že motory vyvíjené a vyráběné v Mladé Boleslavi se montují do volkswagenů a dokonce audin mně dodnes docela fascinuje. Kdyby tohle někdo řekl před těma dvaceti lety, nechyli by ho odvézt do blázince.....
13. 10. 2010 19:34
Re: Z těch čísel se točí hlava
Přes 500 000 převodovek MQ200 ročně (z toho více než polovina export).
Přes 350 000 (letos asi více) motoru 1,2HTP a 1,2TSI ročně (cca 70% export)
těch motorů se dělá skoro 2500 denně !!!

=> 40% plochy fabriky v MB je na motory a převodovky - slévárny hliníku, šedé litiny, odlitky koleček, kovárna, obrábění, kalírna a finální montáže.
13. 10. 2010 22:55
Re: Z těch čísel se točí hlava
A kde se dělá ten malý diesel - myslím 1,2 TDI CR? Myslel jsem, že taky v MB.....
14. 10. 2010 19:14
Re: Z těch čísel se točí hlava
1.6TDI CR (ctyrvalec) a z nej odvozeny trivalec 1.2TDI CR se nakupuji z nemecka

benzin 1.4 16V a diesely 2.0 TDI PD a nyni 2.0 TDI CR se v MB jen dostrojuji (skoda koupi jen holou mechaniku (tvz. rumpf motor) a ten se osadi rozvody sanim vyfukem a dalsimi serepetickami - je to hlavne rucni prace.
14. 10. 2010 19:33
Re: Z těch čísel se točí hlava
Děkuji za doplnění informace a zdravím :-)