Automobilka Škoda nedávno zveřejnila ceny nových tříválcových turbodieselů 1.4 TDI pro Fabii. Konkrétně jde o verze 51 a 59 kW, které v nabídce nahradily variantu s 55 kW.
tady je názorně vidět cenová politika dvojitého wéčka.nejlepší auto na světě podle čechů,levné díly,dostupnej servis,i kafe mi uvaří v autosalonu a jiné keci dělaj z tohoto auta něco co teda rozhodně neni.až se bude vyrábět 30 roků jako třeba polo pak možná - je sice pravda,že kdyby tenkrát vzal škodofku kosočtverec jak se uvažovalo tak se tu vyrábí zhovadilosti pro východní trhy logany,thalie pod značkou škoda - tyhle motory tédeíčkoví osmej div světa ve fábiji,do pola se to montuje kolik let ale v česku událost roku konečně co..běžte si to koupit já už letim celej žhavej možná bude i kafe zadarmiko......
Do Fabie se montuje tento motor od roku 2002, v techto verzich jej VW dostalo do Pola teprve letos, to jen pro upresneni, nicmene cena je hrozna, to je pravda. Nikdo z toho ale udalost roku nedela
to jsou nové motory pro škodovku tyhle tdi - do pola se to montuje déle např.9N typ tento motor má dost dlouho.událost roku v česku samozřejmě na západě by ani nepovzdechli.
Já nevim proč měněj 1.4 TDI 55 za dva jeden 51 a druhej 59Kw Si myslej že ziskaj dvakrát víc zákazníků??? stejně jim prodeje táhne jen Octavie A5, chce to už 2 generaci Fabie a pořádný motory ne tyhle slabý snažení...
Proc menit neco co je co se stale skvele prodava?K tomu ze skodu tahne jen OctavkaII neni tak docela pravda, prodeje Fabii sou na tom rovnocene u nas i ve svete hlavne v Nemecku a Britanii.Dokonce i starsi A4 prekvapuje prodejema i ty nahore u VW."Novy" Tdi se daly ne jen pro Skodu, ale hlavne pro Polo a Ibizu a taky kvuli emisim...
Taky třeba, proto že každý z těch motorů má úplně jinou charakterisktiku. Jeden je zaměřený na plochou křivku točivého momentu a ten druhý má výkonovou špičku. Takže ty motory jsou v některých věcech docela odlišné. Ten rozdilný maximální moment umožňuje použití rozdilných dílů v pohonném ústrojí. Takže ten kdo nehoní sportovní výkony nakonec může i ušetřit. Každý si může vybrat podle toho co preferuje. Koneckonců každý si opravdu může koupit co kdo chce, třeba Mercedes nebo Trabant.
mnenej to kvuli tomu aby ty motory splnovaly emisní normy Euro4
proto ted treba v oktavii tour prestavaj vyrabet 1.9TDI(66,81) a nahradi je vylepsena 1.9 TDI-PD (74kw).
Hold predpisy jsou predpisy (jinak skode tech TDI z octavie)
si, brácho. Co bys chtěl? Aby Fabia stála jako Logan? Toho se nedočkáš. Ono už neplatí, že Škoda vyrábí levná auta... Škoda vyrábí výborná auta a ty jim to musíš zaplatit. Anebo nemusíš. Třeba si půjdeš koupit nové Clio... tak ale nezapomeň se napřed pořádně rozhlédnout. Fabia je cenově o fous výhodnější než konkurence. To si snad dokážeš vypočítat sám. Vedle toho je to dokonalej produkt ve své třídě. Jo, a auto posuzuj vždycky podle nejsilnější motorizace... V malých autech je jednoznačně favoritem Fabia (podívej se jak dlouho a lekneš se, co Škoda dokázala), když ji vezmeš v černý a v RS, tak získáš nedostižnou krásku. Je tu samozřejmě nové Punto a POLO GTI. A co dál? Ty snad o něčem ještě víš?
Si delas *, ne? 3 valec 1.2 Htp = prumerna zivotnost 140 tis. Km, 3 valec tdi = 200.ooo? To asi strasne usetrite, ze? Jestli neni lepsi stary dobry Sdi (teda kdyz uz chcete "setrit"), ktery da aji 0,5 mKm, nekazi se tomu turbo a jiny blbosti. Uz blbej Getz, Logan, Panda, ... jsou auta s novejsi konstrukce a klasikou 4 valcem, kdyz poscitate vsechny naklady kolem (rozvody, oprava turba, vahy,opotrebeni napravy a hlucnost uvnitr), vyssi porizovaci cenu a tim i pojistku, tak zjistite, ze tenhle diesel je pekne draha sranda. A fabie tdi se starou 1.6D predenou na 1.8 tdi..? Proc jich je asi tolik se 150-200tkm na prodej? :-( Kdyby ve volkswagenu pouzivali hlavu a vydupali s Felicie novou generaci, mohli mit auto do 200.ooo a trhy jako Rusko, Stredni Evropu a arabskej poloostroj by byly Skodovacky.. Takze udelali auto, za ktery se nemusej stydet, jen spadlo do segmentu s vyssi konkurenci. Nekdy je totiz lepsi mit horsi auto, ve kterym bude jezdit 1/2 euroasie, nez udelat Fabii a pak vymyslet jako levny auto do Indie Foxe >:D
:-! Dlužím ti omluvu , něják utichla verze OII s motorem 3.2 Já vím , myslel jsem , že ji začnou do oktávky dávat hned po Golfu , ale soudruzi z Německa asi nechtějí dál zvyšovat již tak dobrej prodej novejech oktávek.. :-!
Něco si o tom tříválci přečti, případně ho zkus. Takhle se tu levně ztrapňuješ. Asi by ti mohl někdo říct, co nahoře píši - Fabia je na vrcholu své třídy... ambice Škody není motorizovat Rumunskej venkov...
...to mozna ne, ale verim, ze pro mene vyspele vychodni trhy zustane ve vyrobe Fabia Classic i po roce 2007, proc ne? ;-) Kazdemu. kdo trivalce ve Fabii nevyzkousel a pouze kritizuje bych naordinoval povinnou jizdu, sam jsem byl taky pesimistou...
Když jsem četl o tomhle motoru, tak jsem se smál... šicí stroj apod. Nedalo mi to a šel jsem ho zkusit... A smát jsem se přestal. Moc mě překvapilo, že to, čeho jsem se bál nejvíc - vibrací - jsem ani nezaznamenal.
Vibrace jsem pocitoval pouze v aute jezdenem mym vychodoasijskym kolegou, ale nutno rici, ze mohly pochazet od cehokoliv, nebot to byl jeho prvni vuz bez automatu! >:D Vsichni si stezovali na zvuk, ale me ten vytoceny motorek akusticky opravdu bavil a ze zacatku jsem se neubranil usmevu (v dobrem smyslu slova) a pokud clovek rozumne zachazi s tocivym momentem, pak i vykon je dostacujici... ;-)
:-)) Ja na nom beham uz treti rok a som uplne spokojny (musim zaklopat na drevo). Spotreba v meste 5.5, ziadne "problemy s cievkami" zatial nepozorujem. A smejem sa len tym "expertom", ktorych nechavam daleko za sebou pri rozjazde na zelenu. Slimaci na traktoroch... ale mudrovat vedia hodne, to im treba nechat... ;-)
Ad vibracie: samozrejme, ako vacsina dieslov, motor vibruje viac ako benzin, najma pri rozjazde a nizkych otackach... ked vsak clovek netrpi panickou fobiou z toho, ze si zahryzne do jazyka, ani to neregistruje. Aspon preradujem efektivnejsie, ked motor pocujem, nie ako na benzinovom Cliu, kde som stlacal plyn. pedal ako blazon a stale sa nic podstatne nedialo (ticho to ano, rucicka otackomera sa pomaly otacala, a akceleria auta stale nikde)...
Ad cena: uznavam, oproti 1.9 je stale nadsadena. Ked sa vsak postupne amortizuje vyvoj a nove technologie, pojde dalej dole az na uroven klasickych benzinov, to som si viac-menej isty...
Fabia je na sklonku svého života a Swift se vyrábí půl roku. to myslíš vážně, to porovnání. Beztoho, by Fabia svou nabídkou a variantností vítězila... Swift má dobrej motor... tuším kolem 100 koní.
Co dostanu za svých 347 000? Okoukaného prcka s mrňavým kufrem, kde se nesvezou ani 4 dospělí. Dynamika nic závratného. Okna v eletrice už mají snad ve své třídě všichni konkurenti, ale pozor sportovně laděný podvozek, ten fakt využiju na našich rozbitých cestách.