Netlačí. V celym tomhle článku jsou co se týče technických údajů blbosti.
1) RS má ve standartu turbo od KKK nikoliv IHI
2) 440kw je celkem možný a není to nic až tak převratnýho v tuningovým světě. Jenže páni redaktoři si evidentně nepřevedli krouták z liber na palec (nebo jak to je) na Nm klasickym převodem, ale převodem 1:1 >:D
3) Co se týče origo tlaku, tak 1,2baru tlačí v základu 195kW verze, takže 1,35baru u 147kw verze bude taky blbost.
Tenhle článek by zasloužil vyvěsit někam do průvanu i s redaktorem >:D
Já vim moc dobře, že se umí víc. Zabývám se tuningem už dlouho a ted jsem i začal v tomhle podnikat a jedno z mejch propagačních aut -> Škoda Octavia RS 1,8T bude mít přes 450koní a to to neni žádná hardcore úprava. ;-)
Ved v nemecku je jedno polo ktore ma z 1.8T 1000PS. To vobec nie je umenie. Ved stary Ford RS200 2.1 Turbo mal 700 koni. Nie je to nic prevratne "funknut" auto na vysoky vykon.
Problem potom byva skor v prevodovkach, differakoch a samozrejme v zivotnosti :-! to je mimochodom jeden z dvovodou preco taky HEMI alebo Cummins vydrzi nekonecne dlho kym rovnako vykonny turbo-motor je po 200-300k v *...
Ale z povídání a chování některých mám pocit, že si spousta lidí myslí že takovou mají v garáži... octavii c má nejmíň 500 koní a v podstatě je to závodní auto >:D
To jo, ale "lepší" aerodynamika se nemusí vždy rovnat jen co nejmenšímu odporu vzduchu, proto ani speciály na "absolutní" rychlostní rekordy nevypadají tak jednoduše, jako kapka, ale mají i různá křídla/"kormidla", aby se daly řídit a pohybovali se žádoucím směrem...
Co je na tom zajímavého? Spoiler slouží k zajištění většího přítlaku, což je nezbytnost v rychlých zatáčkách (píši o závodních autech). Na rychlostních závodech, což je i Bonneville, je jen rovinka a spoiler by sloužil jako aerodynamická brzda.
To máš sice samozřejmě pravdu, ale určitý přítlak potřebuješ (při takto vysokých rychlostech) i na rovince, protože v těchto rychostech působí na auto i vztlak, "díky" kterému se může auto (v těchto rychlostech) případně klidně i trochu (nekontrolovaně) "proletět"...
Samozřejmě, že např.klasické křídlo (s opačným efektem) na zádi, nebo přední "radlice", není jediný způsob, jak nežádoucí vztlak eliminovat...
Urcite neni zadna legrace to dobre vypocitat, protoze prilis velky "podtlak" pod autem zvysuje valivy odpor pneumatik, ale zase je nutno prenest vykon na podlozku, aby se kola neprotacela...
Myslim, ze pri tejto rychlosti podtlak nehrozi - a obzvlast z karoseriou Octavie :-) 99,99% modelov seriovych aut sa zufalo snazi aspon znizit vztlak v rychlostiach nad 120 kmh...
Spoiler slouzi take k zajisteni lepsiho odtoku vzduchu. Samozrejme nevim, jak je to v tomto pripade, jenom me zarazilo, ze "nejzavodnejsim" doplnek byl prave ten spoiler no a zrovna ten sundali.
Řekněte to někdo ve škodovce, ušetří několik desítek mega za spornou propagaci, která krmí v tomto vyjímečném případě i anglický tunery :-) A na české úpravce zase někdo zapomenul?
To zelené véčko je logem Škody Motorsport. Proč na ostrovech označují RS jako vRS je mi záhadou, ale možná, že došlo ke "zkomolení" právě toho loga ŠM a písmen RS...a už to tak zůstalo :-)