Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda chystá Octavii, která pojede 320 km/h

Letošní týden rychlosti v Bonneville v Utahu bude hostit upravenou Octavii RS (440 kW, 450 Nm).
Zpět na článek
9. 6. 2011 16:40
9. 6. 2011 16:43
9. 6. 2011 16:53
10. 6. 2011 11:37
9. 6. 2011 18:59
9. 6. 2011 16:50
9. 6. 2011 16:52
neregistrovaný "Kajfik"
9. 6. 2011 17:11
9. 6. 2011 17:15
9. 6. 2011 17:20
9. 6. 2011 19:58
9. 6. 2011 18:40
9. 6. 2011 18:47
9. 6. 2011 21:45
11. 6. 2011 11:55
9. 6. 2011 20:08
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 6. 2011 07:46
neregistrovaný "richie.rich"
10. 6. 2011 07:50
neregistrovaný "richie.rich"
10. 6. 2011 07:54
neregistrovaný "richie.rich"
10. 6. 2011 07:59
Avatar - ManInBlack
9. 6. 2011 16:40
Škoda
Už to slyším - Jede 320km/h, voe, a přitom žere jen 5,5 na sto >:D
Ale jo, přeju jim, aby to zvládli. Přeci jen to není technicky nic jednoduchýho.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - theolli
9. 6. 2011 16:43
a jéé,
jednou se to rozjede na 250 a bude potřeba generálka motoru :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - white label
9. 6. 2011 16:46
Re: a jéé,
Tak to máš velmi "zajímavá" přání... :-O :*)
Avatar - theolli
9. 6. 2011 16:53
Re: a jéé,
to jsi to špatně pochopil,to není přání jen konstatování,nikomu nepřeji nic špatného ;)
Avatar - Starfighter
9. 6. 2011 16:50
Re: a jéé,
Enzo Ferrari: závodní auto má vyhrát závod a za cílem se rozpadnout.
10. 6. 2011 11:37
Re: a jéé,
Ja som zase pocul, ze sa na zavody nechodil pozerat, lebo ho bolelo, ako sa tie auta nicia.
Avatar - gld
9. 6. 2011 18:59
Re: a jéé,
No nie kamarát, očividne to bolo projektované na maximálnu možnú spoľahlivosť pri každodennom dochádzaní do kauflandu.. ;-\
9. 6. 2011 16:50
standart 1,38
Standartní RSo (2.0 TSI) tlačí 1,38 baru ? Vzhledem k objemu motoru a jeho výkonu se mi to zdá trochu dost. ;-\
Rozbalit vlákno
6
Avatar - mustafa
9. 6. 2011 16:54
Re: standart 1,38
Netlačí. V celym tomhle článku jsou co se týče technických údajů blbosti.
1) RS má ve standartu turbo od KKK nikoliv IHI
2) 440kw je celkem možný a není to nic až tak převratnýho v tuningovým světě. Jenže páni redaktoři si evidentně nepřevedli krouták z liber na palec (nebo jak to je) na Nm klasickym převodem, ale převodem 1:1 >:D
3) Co se týče origo tlaku, tak 1,2baru tlačí v základu 195kW verze, takže 1,35baru u 147kw verze bude taky blbost.
Tenhle článek by zasloužil vyvěsit někam do průvanu i s redaktorem >:D
Avatar - theolli
9. 6. 2011 16:58
Re: standart 1,38
jj,umí se i víc třeba [odkaz]
Avatar - mustafa
9. 6. 2011 17:06
Re: standart 1,38
Já vim moc dobře, že se umí víc. Zabývám se tuningem už dlouho a ted jsem i začal v tomhle podnikat a jedno z mejch propagačních aut -> Škoda Octavia RS 1,8T bude mít přes 450koní a to to neni žádná hardcore úprava. ;-)
Avatar - theolli
9. 6. 2011 17:16
Re: standart 1,38
nebo třeba tak,Lambo na výsměch :-) [odkaz]
9. 6. 2011 18:46
Re: standart 1,38
Ved v nemecku je jedno polo ktore ma z 1.8T 1000PS. To vobec nie je umenie. Ved stary Ford RS200 2.1 Turbo mal 700 koni. Nie je to nic prevratne "funknut" auto na vysoky vykon.
Problem potom byva skor v prevodovkach, differakoch a samozrejme v zivotnosti :-! to je mimochodom jeden z dvovodou preco taky HEMI alebo Cummins vydrzi nekonecne dlho kym rovnako vykonny turbo-motor je po 200-300k v *...
Avatar - Slavek-TDM
9. 6. 2011 18:21
Re: standart 1,38
No nevim jestli je toto [odkaz] original clanku, ze ktereho cerpala zdejsi redakce, ale udaje z nej sedi...
neregistrovaný "Kajfik"
9. 6. 2011 16:52
Hodně štěstí přeju....
Ale z povídání a chování některých mám pocit, že si spousta lidí myslí že takovou mají v garáži... octavii c má nejmíň 500 koní a v podstatě je to závodní auto >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
9. 6. 2011 17:11
Nm
jaky je skutecny kroutak? na 600 koni je 450 Nm docela malo, auta na rallycros maji pri stejnem poctu koni pres 550 Nm.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - mustafa
9. 6. 2011 17:15
Re: Nm
Reraktor převedl krouták v librách na Nm asi 1:1 a ne jak se má >:D
Avatar - lordlord
9. 6. 2011 17:20
Re: Nm
takze poradnych 450 librostop
Avatar - Michal Fokt
9. 6. 2011 18:21
Podrobnější info
Malinko více do hloubky, co se týče specifikace rekordní Octavie vRS Bonneville, jsme si dovolili jít na AUTOFUN ;-) [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
9. 6. 2011 18:40
aerodynamika
Zajimave je, ze zlepseni aerodynamiky bylo docileno, mimo jine, take odstranenim zadniho spoileru... Krapet paradox.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - King
9. 6. 2011 18:47
Re: aerodynamika
Už samotné označení "spoiler" naznačuje, že tam není kvůli lepší aerodynamice. ;-) Není ono nakonec lepší i nemít vzadu brzdy? >:D
Avatar - white label
9. 6. 2011 20:12
Re: aerodynamika
To jo, ale "lepší" aerodynamika se nemusí vždy rovnat jen co nejmenšímu odporu vzduchu, proto ani speciály na "absolutní" rychlostní rekordy nevypadají tak jednoduše, jako kapka, ale mají i různá křídla/"kormidla", aby se daly řídit a pohybovali se žádoucím směrem...
Avatar - King
9. 6. 2011 21:45
Re: aerodynamika
Máš recht, speciály na Bonneville nevypadají jako kapka, spíš jako V2. >:D Já myslím, že význam spoileru na odtrhové hraně auta je vcelku jasný. :-)
Avatar - Starfighter
9. 6. 2011 18:55
Re: aerodynamika
Co je na tom zajímavého? Spoiler slouží k zajištění většího přítlaku, což je nezbytnost v rychlých zatáčkách (píši o závodních autech). Na rychlostních závodech, což je i Bonneville, je jen rovinka a spoiler by sloužil jako aerodynamická brzda.
Avatar - white label
9. 6. 2011 19:22
Re: aerodynamika
To máš sice samozřejmě pravdu, ale určitý přítlak potřebuješ (při takto vysokých rychlostech) i na rovince, protože v těchto rychostech působí na auto i vztlak, "díky" kterému se může auto (v těchto rychlostech) případně klidně i trochu (nekontrolovaně) "proletět"...
Samozřejmě, že např.klasické křídlo (s opačným efektem) na zádi, nebo přední "radlice", není jediný způsob, jak nežádoucí vztlak eliminovat...
Avatar - Starfighter
9. 6. 2011 19:42
Re: aerodynamika
:yes: Jo, vyjádřil jsem se trošku nemotorně :-) Já to psal v narážce na XTada; tam by standardní spoiler, co má Octavia RS, byl jenom na škodu.
Avatar - white label
9. 6. 2011 20:13
Re: aerodynamika
Jasně, v pohodě... :-)
Avatar - Slavek-TDM
9. 6. 2011 19:50
Re: aerodynamika
Urcite neni zadna legrace to dobre vypocitat, protoze prilis velky "podtlak" pod autem zvysuje valivy odpor pneumatik, ale zase je nutno prenest vykon na podlozku, aby se kola neprotacela...
10. 6. 2011 08:06
Re: aerodynamika
Myslim, ze pri tejto rychlosti podtlak nehrozi - a obzvlast z karoseriou Octavie :-) 99,99% modelov seriovych aut sa zufalo snazi aspon znizit vztlak v rychlostiach nad 120 kmh...
11. 6. 2011 11:55
Re: aerodynamika
Spoiler slouzi take k zajisteni lepsiho odtoku vzduchu. Samozrejme nevim, jak je to v tomto pripade, jenom me zarazilo, ze "nejzavodnejsim" doplnek byl prave ten spoiler no a zrovna ten sundali.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 6. 2011 20:08
Vecierok chudobnych
A Dacia ide na Pikes Peak... Este Tata (nie Tatra) na Dakar, Lada na Le Mans a hostia su kompletni.

Totalny nezmysel a lacny marketingovy tah, ale priemernym zakaznikom Skody to stacit bude.
Rozbalit vlákno
2
9. 6. 2011 20:29
Re: Vecierok chudobnych
To mas naprostou pravdu, ale preci jenom kazdy nasinec v CR musi byt rad, ze jmeno Skoda neni jen symbolem aut pro chalupare...dalsich 30 let.

A pokud to pomuze rustu image Skody a jejich prodeji v zahranici je to jen vec vitana.
Avatar - gld
9. 6. 2011 23:38
Re: Vecierok chudobnych
lada jazdí (jazdila?) WTCC takže na lemans nemá čas ;-)
neregistrovaný "richie.rich"
10. 6. 2011 07:46
320km/h za Kč 499.000,-
[odkaz] , jinak již sériové auto s Vmax 280 tacho je na prodej tady [odkaz] :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "richie.rich"
10. 6. 2011 07:50
320km/h za Kč 499.000,-
Řekněte to někdo ve škodovce, ušetří několik desítek mega za propagaci, která krmí jenom německý tunery :'-(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "richie.rich"
10. 6. 2011 07:54
320km/h za Kč 499.000,-
Řekněte to někdo ve škodovce, ušetří několik desítek mega za spornou propagaci, která krmí v tomto vyjímečném případě i anglický tunery :-) A na české úpravce zase někdo zapomenul?
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2011 07:59
V? RS...
my mame RS, oni vRS - a su to identicke auta... :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Starfighter
10. 6. 2011 09:07
Re: V? RS...
To zelené véčko je logem Škody Motorsport. Proč na ostrovech označují RS jako vRS je mi záhadou, ale možná, že došlo ke "zkomolení" právě toho loga ŠM a písmen RS...a už to tak zůstalo :-)
10. 6. 2011 10:36
Re: V? RS...
jj, to zelene V znamena Victory. Mne je len zahodou, ze preco to Briti tak komolia ;-\