Přinášíme nové detaily o voze Škoda Fabia III, který si odbude světovou premiéru na počátku října na pařížském autosalonu. Naši informátoři již horkou novinku viděli na vlastní oči a dokonce si ji osahali.
Škodovka rada trestá majiteľov , kt. mali hlboko do vrecka a kúpili si základ . Tie motory sú fakt ubohosť.... Podplateným redaktorom dávajú stále ťažšiu úlohu - presvedčiť ľud , že je to "super".
Ten litr je opravdu použitelný akorát tak do města, protože mimo město bude všechny zdržovat. Jediný použitelný motor je 1.2TSI, protože dieslový tříválec se nedá použít ani do města ani na dálnici a na ježdění pouze po silnici si to asi nikdo nekoupí.
S tím se dá souhlasit. Já sám mám ve svém okolí lidi, kteří jezdí autem prakticky jenom z práce domů a naopak. A těm by pak litrovej motor mohl stačit. 1.2 TSI je jasně nejlepší volba, tříválcová nafta bude zřejmě příliš drahá.
Ono nafta do takehoto auta je samo o sebe na mokry hadr. Taky motor je na vysoke nabehy km, prevazne po dialniciach. A tam je zas vhodnejsie trochu vacsie a stabilnejsie auto. Inak suhlas, ze 1.2TSI je prvy pouzitelny motor. Tie troj-hrnky ani nahodou...
jj
VWAGÓN DAS ŠKODOVKA vá všechny tahá za NOS !! vobouchat plechy umí každej kabrňák ! V Paříži bude prý mnohem větší překvápko, 3jková fábka bude mít navíc motor adiabaticky upraven ;-) [odkaz] [odkaz]
Ovšem elektromotor jim vwagonka dovolila jen do posilovače řízení je to bída ;-)
Co je, pro tebe, zdržování? Že je schopný bez problémů jet předpisových 90-100 km/h a bez problémů tuhle rychlost udrží (s řidičem za volantem, samozřejmě, blbce nepočítám) i v kopcích? Strašně by mě to zajímalo...
Souhlasím. Výkonové rozpětí je naprosto v pořádku s ohledem na zaměření auta. S Fabií na okruh nikdo nepůjde a pokud někdo potřebuje 150kW aby si tím kompenzoval svoje mindráky, nabídka jinde je bohatá.
No těch 90-100 to sice zvládne, ale dost často s takovýma autama jezdí po silnici 1. třídy 60-70, že jsou pomalejší než náklaďák. Ještě se mi nestalo, že by tak jel někdo kdo má 2litr a víc (možná i 1,6)
Jenže to zaměňuješ problém slabého auta (dnes dá každé v pohodě 120 km/h) a to, jak se s ním jezdí.
A to je asi stejně tak vypovídající, jako můj kolega, který obdobně jezdí s násobně výkonnějším vozem, nebo spousta řidičů, kteří se mi v obcích lepí na zadek se svými závodními HTPčky, předjíždějí na omezeních přes plnou, aby se pak zasekli u prvního kamionu.
Žena má 7 rok poslední OPEL CORSA 1.2 16V 80k..
Jede slušně , a jen doplnuješ olej !
Jednoduchý klasický motor je výhoda !
Slabé 1.0 jsou mizerné i do města..když někoho vezeš , nepojede to!
A TURBO MOTORY TSI..?
U malého auta kravina..drahé , a náročné na servis a opravy ! :no:
To se VW a Škodě moc nepovedlo..
Tak pokud si někdo mermomocí chce koupit slabý motor, tak má šanci a asi ví, proč jej chce. Jenže jak ukazuje třeba nabídka nových aut, takových lidí je už zřejmě minimum. Z 97 nových/předváděcích Rapidů jsou pouze 2 MPI a 3 TDI. Tzn. 95% nabídky je v TSi.
Podobně doprodávaná Fabia - ze 44 kousků jsou 2 v HTP 12V.
A předpokládám, že máš bohaté zkušenosti se současnou generací TSi ohledně servisu a oprav. Já mám s turby soukromě naježděno cca 250tkm (a to s takovými litrovými výkony a přeplňováním, proti kterým jsou tyhle velmi soft turba o 2 třídy níže) a spolehlivostí jsou stejné, jako atmosféry (za 14 let nula problémů spojených s jakýmkoliv motorem, servis a opravy 0 Kč) Jen poměr výkon/cena (spotřeba) je výrazně jinde a já už bych nekoupil žádné auto s klasickou atmosférou.
Jedna poznámka k tebou napísanému. Veľa (chce sa mi povedať väčšina) ľudí proste nevie s autom (či už turbo alebo nie) zaobchádzať, tobôž jazdiť. A je veľká skupina takých ktorí by rozbili aj kovadlinu. >:D Preto sa šíria reči o spoľahlivosti/nespoľahlivosti určitých motorov. Ale fakt je ten, že k turbu (jedno akému) sa treba správať trochu ináč ako ku klasickej atmosfére a to si mnoho kritikov nechce pripustiť.
Jediný zásadní rozdíl vidím v tom, že turbo je potřeba po "drsné" jízdě nechat trošku vychladit, což se z nějakého důvodu děsně démonizuje. Přitom stačí volně ujet třeba kilák, nebo v klidu zaparkovat.
Co se týká studeného motoru, tak i u atmosféry je zhovadilost tomu dávat plný ceres, než se zahřeje voda a olej (tzn. prvních 8-10km). Takže zde je to nastejno.
To ovšem není chyba auta, nýbrž řidiče. Takové brzdaře potkávám i v prémiovkách. V levných autech s kloboukem na hlavě, v prémiích s mobilem u ucha a kafem v druhé ruce... Radši vidím toho kloboukáře.
vsadim boty, ze na tom spritmonitoru najdes htp 51kw se spotrebou vetsi nez 8,5l (prumer pro dvoulitr) a vsadim boty, ze takovy pilot bude zazivat celkove horsi a linejsi svezeni nez majitel 2,0 s prumernou spotrebou (8,5l). takze je to o pouziti. tyhle litrove pekace samozrejme v provozu zdrzujou, na predjeti kamionu to potrebuje kilometr a nedej boze ze se jich za kamionem nasbira pet a mezera na zarazeni zadna.
to je v poradku, ale vubec to preci nevyvraci thoruv prispevek, kdy on sam jezdi za vic nezs dvoulitrem. a jestli jezdi za tolik, uplne chapu jeho frustraci a nejspis jde jeste o to, ze na ten dvoulitr nema, jinak by se s tou sragorou uz rozloucil :-).
Přesně, stačí se podívat kolik lidí si koupilo HTP, protože jim to výkonově prostě stačilo. Ne každej dneska za každou cenu honí setiny vteřiny, pro vyklidněnýho řidiče bude litrovej základní motor stačit.
hovnajz, kdyby za stejnou cenu byl v nabidce letity dvoulitr 85kw za stejnou cenu (a nebylo tam nesmyslne danove znevihodneni podle kubatury) tak HTP prislo o 90% zakazniku.
HTP bylo v pohodě,ten motor mi charakteristikou a ochotou se točit připomínal pokaždý Wartburga >:D
Tady jde spíš o to,že 1.0 MPi má nižší točivej moment než HTP a to by mohl být docela problém...Kamarád si zajel slabší haťapku u dvojkový Fabie tak dobře,že dneska jezdí město kolem šesti a když se vytočí,tak i pěkně jede.
Emel. Máš pravdu , do města stačí cokoli. K té dálnici tolik, že máme tady 37,5 km dálnic dohromady. Okrem Pražákům zvyklý na dálnici a zácpy, to lidem vadit nebude.
U tak malého auta přece neřešíš motor, ono je celkem jedno jestli má 10k víc, nebo míň než srovnatelná konkurence, při dnešní hustotě provozu do hyperu dojedete oba stejně. A pokud chceš jezdit ostřeji, je třeba se podívat na něco jiného.
Je to mozne, ale mas nejake grafy? V parametrech noveho pola pisou plny kroutak v rozmezi 3000 az 4500. 51 kw vrcholi taky ve 3000, a da se predpokladat, ze tech 95 nm ve 4500 bude mit taky. O celkovem prubehu nevim nic, predpokladam vsak, ze jediny zpusob, jak obhajit ztatu 17 nm je optimalizace krivky.
To je sice pěkné, že plný krouťák je v 3000 až 4000 rpm, ale problém je v tom, že ta hodnota je 95 Nm. Na litrový motor slušné. Ale ... i to nejslabší HTP (6V, 40 kW) mívalo 104 Nm v 3000 rpm, čili o 10 % víc. A věř, že v těch 3000 rpm to mělo problém vyjet dálniční kopec.
[odkaz]
[odkaz]
Viz [odkaz] ...HTP má při 2000 ot. zhruba těch 95 Nm. Při 4500 ot. má zhruba 100 Nm. O významně příznivějším průběhu momentu v případě MPI pochybuji. A můžeme se konec konců opřít i o zkušenosti z FL Pola, se kterým již má litřík údajně docela problémy.
A to je graf automobilky, nebo nejaka brzda? Jinak v 1500 to ma skoro to, co mpi ve 3000, takze jste asi meli pravdu. Leda ze by kroutak mpicek nebyla krivka ale vodorovna cara >:D
predlozeny graf rika, ze jestlize soucasne htp ma kroutak v rozmezi cca 2000 - 5000 vyssi nez novy litrovy trivalec (95nm), tak tento motor ma zaroven v kazdych otackach v tomto pasmu vetsi vykon.
no tak to teda nema. jestlize v rozmezi 3000 az 4500 otacek ma motor konstantni vykon, pak v teto oblasti od 3000 otacek kroutak linearne klesa. vykon je totiz soucinem kroutaku, otacek a nejakych dalsich konstant (pro jednoduchost). a uz vubec neplati, ze motor ma nejvetsi kroutak pri nejvetsim vykonu.
hehe, to je pravda, ale je nova doba. slogan pro novy litrovy motor zustava - ma nize polozene maximum kroutaku. bohuzel ne ve vztahu k otackam, ale v absolutni hodnote (95nm) >:-[]
Proto se tomu říká "základní" motorizace. Co si pamatuji, tak už v době FI byly jednoznačně nejprodávanější motorizace 40-50kW. Dnes je srovnatelné auto reálně minimálně o 50% dostupnější, takže je rozhodnutím každého, který motor z nabízené palety si koupí.
Ale brečet nad objektivním faktem, že atmosférický litr nepojede tak, jako výkonnější motory, je jaksi bezpředmětné.
44 kW a 95 Nm měla jedenáctistovka v Peugeotu 206 a nebyl to motor, za který by se člověk musel stydět. Vyžadoval akorát řidiče, ne kroutiče volantem; bylo třeba vědět, k čemu slouží ten klacek mezi sedadly... Tahle Fabka na tom bude podobně, navíc je i podobně lehká. Základ do města a blízkého okolí naprosto v pohodě.
V mestách je čím ďalej tým viac áut a teda aj viac rizika . Poslednou dobou je stále viac situácii kedy ten výkon proste človek potrebuje aj v meste . Napríklad pri napájaní sa na hlavnú kde je veľa áut a málokedy sa nájde šofér čo uvoľní pruh , tam treba rychle vyštartovať aby človek nikoho neohrozil a nespomalil premávku . Mňa by koľkokrát nabrala električka keby som nemal rezervu výkonu. Je veľa podobných prípadov kedy výkon zachránil situáciu .
A osobne sa mi zdá byť smiešne ponúkať v roku 2014/2015 motor s 44kw a 95Nm , a ako poznám škodovku cena určite nebude výpredajová . O pozitívny dojem sa však majú postarať už spomínaný chlapíci v motočasopisoch.
Mozna bys byl prekvapeny, jak by ten litr tve "rezerve" stacil. U nestskych odpalu je kriticke zrychleni rekneme z 0-20 a tam je to predevsim o tom, jak ridic pusti spojku. Pokud bychom neco chteli vycitat autu, tak to bude zprevodovani a trakce. Vykon a kroutak jsou az za tim. A i kdyby ten byl limitujicim faktorem, tak holt ridic fabie pocka a nebude skakat pod tramvaj.
Aladeen, vcelku suhlas. Na jednej strane stale pocuvame PR automobiliek o tom, preco musis mat v aute 150-200 kW a na druhej strane zase zdovodnovanie, ze lenochod je tiez vynikajuca volba. ;-)
Jenže jaksi ta "vynikajicí volba" závisí hlavně na tom, k jakému použití je dané auto určeno (obsada, náklad, délka a profil trasy, četnost startů, roční nájezd apod.).
Už na začátku bude u FIII spektrum motorů 44 - 81kW, což bude víc než solidní výběr. Ty nejsilnější motory s tím už budou vcelku pěkně mávat. A to je ještě předpoklad, že tam časem ještě něco přibude směrem nahoru.
Docela dost jsem toho najezdil s tímhle motorem po Brně i Praze, když jsem tam bydlel a představ si, nikdy jsem neměl problém. Když vím, že to před tramvaj nestihnu, tak se tam za každou cenu moderně necpu (jo, já vím, počkat je zločin, ale rád budu v tomhle kriminálník). A když to stihnu, ten motor měl síly dost, díky dobrému zpřevodování. Na rozjezd do 40 km/h to stačilo i na dvoulitry, testováno na lidech...
cena musí dolů, tak jako jde dolů u citigo, novinka rahá, dneska už cenou ,musela jít ke Kolíňákům :-) 160-170 je málo? Fabka jak 1 tak 2 začínala někde 225, a končila 200 i 180 :-)
To je supr ubohost. 55kW a 95 kroutec pro kombi to je fakt životu nebezpečný s takovým autem jezdit. Dynamikou to bude někde mezi Spartakem a Škodou 120L. To je pane pokrok.
vřele doporučuji sednout do FIII se základnim motorem a klidně do 120 GLS, což je proti L dělo. a porovnat, jestli se něco posunulo nebo neposunulo. já sázím na FIII.
Samozřejmě, že je to přešlapování na místě. Teda to jaksi nesmíš porovnávat nejvýkonnější model (120 LS/GLS) s tím současným nejslabším a základním. A i tak, silně pochybuji, že nejslabší FIII bude mít sprint za 18,4s, což byl ofiko údaj u stodvácy.
A určitě jako přešlapování na místě hodnotíš i fakt, že zatím nejsilnější základní a stále spotřební motorizace bude mít sprint dokonce lepší (beru dle Pola), než "ostrá" jedničková Fabka.
No tak ona byla ještě škoda 130, takže to nebyl nejvýkonější model ale vícemené toho na výběr stejně víc nebylo. No sem zvědavej za kolik bude dělat tahle střela stovku. Co to je ostrá jedničková Fabka?
Tak ono 120 LS a 130 byly výkonově srovnatelné (42,7 vs. 43kW), tuším že někdy v roce 84 při faceliftu pak LS mírně "zařízli" na 40,5 kW. Výhodou 130-ky byl pětikvalt. Nejvýkonnější, ale vcelku raritní byly Š136, které měly motor z Favorita (46kW).
A proč by to měl být hazard? Pokud člověk jede tak, jak odpovídá schopnostem auta a motoru (tzn. u slabého si dává pozor, myslí a kouká hodně dopředu), tak v tom nevidím žádný problém.
A pokud si někdo z nějakého důvodu vybere tyto nejslabší motorizace (kolik se u Rapidu prodalo MPi?), tak holt cestou na dovolenou nasadí na dálnici pohodovou rychlost 110-120 km/h a dojede tam o hodinu nebo max. 2 později než ten, který má auto výkonově stavěné primárně na dlouhé cesty ...
Mám vážný obavy, že to těch 110-120 km/h bude mít vážný problémy dosáhnout a držet. Spíš bych to tipnul na 90-100. Jako není to špatná rychlost, ale jsme v 21 století.
55kW a 95 kroutec prostě neokecáš. To je dobrý tak na 200 kilovou motorku, ale ne na skoro tunový auto do kterýho navíc ještě můžeš dát 5 lidí a náklad. To pak pojedeš do kopce na jedničku nebo jak?
No zazil jsem cestu 47 kw fabii v peti lidech s bagazi na tyden po sumavskych kopcich a slo to. Zavodit s tim nebude nikdo, ale nevim, proc by melo 55 kw a 95 nm v tunovem aute delat problemy. Bavime se o mestskem a primestskem provozu s tim, ze pokud chytnes na okresce nekoho, kdo pojede osmdesat, tak holt pojedes za nim, leda ze by to byla dlouha rovinka.
Ale tak odveze tě to o tom se nehádám. Akorát musíš ze svýho slovníku vyhodit slovíčko předjíždět a když chytíš někoho kdo jede pomalu tak jedeš prostě za ním. Přijde mi to ale divný. V citigo to beru to je auto čistě do města ale Fabia kór kombi není auto jen na městský a příměstský provoz plní velice často roli rodinnýho auta a cpát do něj takhle slaboučkej motor je prostě divný. A faktem je, že spousta rodin penězma moc neoplývá takže si tenhle motor pořídí ne protože chce ale protože jim nic jinýho nezbyde a pak se s tímhle šnekem budou nervovat za kde jakým kombajnem, traktorem a autobusem.
jako sorry, ale slovo "předjíždět" se dalo použít i u Š 105, vytočit dvojku do červenýho, taks předjel osmdesátkou i kamion ve stoupacím pruhu ;-) >:-[]:-!:yes: no a tady to cos tam dělal na dvojku uděláš u mírnýho kopce i na čtyřku.... u prudkýho halt dáš trojku....
každopádně ty motory jsou někde trochu jinde než u těch starejch šunek ;-)
vytočit motor můžeš kam chceš, ale pořád z něj dostaneš leda maximální výkon kterýho je schopnej a pokud je to 55 kW a 95 kroutec tak je to prostě málo. Nepomůže tomu ani převodovka ani vytáčení ani svěcená voda. To auto bude vhodný tak na klidnou jízdu do kila. Jediný co by tomu výrazně pomohlo je kdyby to auto bylo tak o 300 kilo lehčí. To by pak bylo úplně jiný kafe a i s takhle slabým motorem by se z toho stalo svižný auto.
55kW je pořád 55kW. Jde jen o to, že ten motor prostě bude potřeba výrazně více točit, než Feldu nebo Oktu I 1.6, které díky nadčtvercovému uspořádání krásně táhly už dole (a z tohoto objemu měly jen 135Nm).
čert vem kilowaty. Podstatnej je krouťák. Fabia 1,4 TDI má taky 55 kW, ale protože má nevím teď přesně ale kolem 200 Nm krouťák tak jede velice slušně. Točit to samosebou budeš muset (to si ale většina řidičů dnes úplně odvykla) Jenže i když to budeš točit tak z toho vydoluješ maximálně 75 koní a JENOM 95 Nm.
A vydoluješ z toho naprosto stejných 75 koní, jako z TDi, jen v jiných otáčkách a s jiným průběhem křivky. A od toho je právě v autě ta páka mezi řidičem a spolujezdcem. ano, lidi dnes mají strach motor točit.
Protože to, jak auto jede (na maximu), je pouze o max. výkonu, krouťák mne absolutně nemusí zajímat. Předpokládám, že jako zkušený diskutér na zdejší dizkusi víš, že krouťák je jen jednou "složkou" výkonu.
Legendární 1.9TDi 66kW mělo 210 Nm a to stejné měla 1.8T. Máš pocit, že jely stejně?
Tak TDI proti 1,8 T jelo logicky podstatně míň, když to mělo skoro poloviční výkon, ale svez se Fabkou 1,4 TDI a 1,2 HTP pro porovnání co dělá 100 Nm krouťáku navíc. Jinak souhlasím, že je to jen jedna složka výkonu.
Tudíž stejnou logikou, když mají podobný výkon, tak dynamicky na maximu pojedou velmi podobně, přičemž rozdíl je daný především rozdílným průběhem křivek (TDi má ve 2.000 ot. už 75% max. výkonu, zatímco HTP ve 3.000 ot. jen 64%).
Nejel jsem ani s jedním z těchto motorů, ale asi těžko to bude zásadně jiné, než udávají technická data.
To je ovšem potřeba se oběma motorizacema projet a pak psát jak jedou stejně. Krouťák tě právě zajímat musí. Pak zjistíš jak ti auto s nedostatkem krouťáku vadne při každým kopci nebo zvýšení zátěže nebo neochotně získává rychlost, když chceš zrychlit. Prostě 55 kW a 200 Nm a 55 kW a 100 Nm je rozdíl jako kráva.
Napíšu ti to ještě jednou a stručně. Klidně si pak najdi fyzikální závislosti těchto veličin a jejich vliv na to, jak auto jede.
1) Samotný údaj o výkonu je plně dostačující pro hrubou představu, jak dané auto pojede
2) Samotný údaj o kroutícím momentu neřekne sám o sobě vůbec nic.
(body 1 a 2 si porovnej třeba s auty, které jsem uvedl o pár příspěvků výše nebo s těmi Fabiemi a parametry těchto aut)
3) To, co popisuješ, řeší ten klacek vedle sedadla. A v případě stejně výkonných motorů se dostanu na obdobnou dynamiku nebo rychlost, jen při jiných otáčkách motoru. Skoro vždy jsem schopen se podřadit na oblast okolo maximálního výkonu.
To je sice hezka teorie, ale kdyz te pri dvou tisicich auto zatlaci do sedacky je pro beznou jizdu daleko prijemnejsi, nez kdyz musis podradit na dvojku, auto vic rve, nez jede a posadka si o tobe mysli, ze jsi se zblaznil. A takovy rozdil proste dela kroutak. A i kdyz mas dve stejne vykonne jednotky, tak ta s vetsim kroutakem ti da pocitit vetsi prival sily.
Ano, je to příjemnější, ale na limitu a při tom co největším podřazení je dynamika obdobná. Pocit síly je sice hezký, ale pak auto ve vysokých otáčkách umře - typicky turbodiesel, což mně absolutně nevyhovuje, mám radši plynulý zátah do omezovače.
A podřazení na dvojku? Proč ne. Záleží na motoru a jeho odhlučnění. U 1.8T, který měl dlouhou převodovku a byl velmi tichý jsem takto někdy podřazoval ještě okolo 100 km/h.
ale o tom se přeci nikdo nehádá. Mě taky víc vyhovuje točivej motor, ale s 95 Nm toho prostě moc nevykouzlíš. Jak jsem psal v autě do města Citigo je to jedno ale v kombíkový fabii, která není určená primárně do města je to mizérie.
všechno je o penězích. Nevíme zatím jaký bude cenový rozdíl mezi litrem a 1,2 TSI. Je ale dost možný, že dost velikej na to aby nemajetní zájemci o auto byli z ekonomických důvodů donuceni koupit si chtěj nechtěj tohodle litrovýho žebráka.
Moje auto má nejvyšší výkon při 4000 ot. největší kroutec pak mezi 2-3 tisícema. Pokud s ním pojedeš na plno zjistíš, že auto nejvíc zrychluje právě mezi těma 2-3 tisícema, když ho točíš dál tak sice zrychluje, ale cejtíš, že už ne tak razantně.
1) souhlasím pro hrubou představu to stačí
2) souhlasím samotný kroutící moment ti neřekne nic.
3) klackem mezi sedadlama můžeš lomcovat do zblbnutí, ale z prdu kuličku neuděláš, takže 55kW a 95 torque prostě bude totální žebrota proti 55kW a 200 torque třeba u toho 1,4 TDI. Ani omylem nedostaneš podobnou dynamiku, byť budeš točit motor jak blázen auto s větším krouťákem ti vždycky hravě ujede.
Moje auto má největší "krouťák" při 2400 rpm, ale nejlépe zrychluje v otáčkách nad 4000 rpm.
Ty auta se stejnými výkony a různými momenty mohou mít podobnou dynymiku, pokud budou adekvátně zpřevodovány. Ten s menším momentem musí mít kratší převody s menšími přeskoky. Ale jak znám koncern, tak k tomu litrovému tříválci dá větší přeskoky mezi jednotlivými převodovými stupni než má TDI a ve výsledku pojede TDI mnohem lépe.
To litrové MPI bude zřejmě zklamáním i pro nenáročné uživatele dřívějších HTP, které kombinovalo o něco vyšší moment s nakrátko odstupňovanou převodovkou.
Když je to žebrota, tak mi prosím vysvětli proč shodné auto s 51kW/112Nm je proti 55kW/195Nm na stovce o pouhých 5% času pomaleji, když ten dokonce v tomto případě silnější motor by tomu měl přece kdykoliv hravě ujet .... Nějak ti ten prd v praxi nefunguje.
Je totiž nutné si taky uvědomit 2 různé zrychlení - zrychlení na daný převodový stupeň (pružné zrychlení), kde to odpovídá průběhu křivky momentu, a maximální zrychlení, které odpovídá křivce výkonu v daném rozsahu otáček, resp. tomu, jaký maximální výkon jsem v dané rychlosti schopen z motoru dostat (tzn. co nejnižší zařazený stupeň tak, abych se stále pohyboval co nejblíže Pmax).
V prvním případě a běžné jízdě v "normálním" pásmu otáček bude mít motor s větším krouťákem výhodu, ve druhém se setře.
Jestli to nebude tím, že TDI bude jinak zpřevodovaný takže ztrácíš čas řazením HTP dá 100 na trojku 1,4 TDI možná tak dlouhou špajzku nemá a musíš se zdržovat řazením 4ky. Jinak se těma autama svez a pak mi řekni který jede líp a nesnaž se mi tvrdit, že jedou stejně.
FI a FII taky měly základní kombi s 1,2 HTP (47 a pak 51 kW) a byla to asi nejprodávanější motorizace. Ten litránek se bude s plně obsazeným a naloženým kombi na aktivní dovolenou s koly na střeše trápit ještě o něco víc jak haťapka a kvílet ve vysokých otáčkách, ale potkávat je taky budeme. Kupci se nechají přesvědčit papírovým výkonem a pozitivními recenzemi typu "Vyzkoušeli jsme Fabii se základním motorem a běžnému řidiči to stačí" nebo "Jde to svižně ve třech i bez turba" atd.
Já taky ne. Dokud si to máma nekoupila ... dovezeno z Belgie, modelový rok 2004, tzn. ještě před faceliftem a úplně první generece motoru HTP (kód AWY).
Taky jsem o tom jednou četl ale v praxi jsem to nikdy neviděl. A myslím, že se ty slabší HTP nabízely do kombíků až po nějaké době, tím myslím, že nebyly v nabídce vždycky.
Dawno, dawno temu Fabka też zaczynała od 60KM. To dopiero była bieda.
A największy problem jest z tym, że tylko 1.0 nadaje się pod LPG. Kto to kupi? Jakiś wariat.
majitel neřeší kw. To řeší čtenář. Majitelovi je to naopak jedno. Kdybych nejezdil dálky, tak koupím 1,2 tříválec a hotovo. Pro srandičky zas kupujeme jiný typ auta že jo.
Pokud bude vypadat takhle, jako že úplně ne..., tak je to myslím super. Příď působí z grafik příjemně, hluboký prolis Tornádo na boku a další na prazích taky... proč ne. Základ s hmotností pod tunu samozřejmě kdovíco nebude. Myslím si, že nemusela být vzadu tak zvednuta linie oken a zezadu to bude asi pěkná kachnička, ale celkově fajné. Hlavně se těším na kombík. Ten by se mohl mít pěkné linie.
Edit: 9 cm šířky navíc - to už bude malinko znát. :-)
stručně řečeno - Škoda Fabia MQB nemá. Tuhle platformu dostane až příští generace Volkswagenu Polo, se kterou se podle našich informací počítá v roce 2017.
Veškeré technologie jako například klimatizace, servořízení, kompletní elektrická síť, infotainment, světla atp. jsou sice již vyvinuté pro modulární stavebnici, nicméně automobil jako celek využívá podvozek stávajícího Volkswagenu Polo či Seatu Ibiza. Nová Škoda Fabia, co se techniky týče, je tak prakticky klonem současné modernizované generace VW Polo.
Zavěšení kol pochází z Volkswagenu Polo a Seatu Ibiza a přestože kotevní body zůstaly, jiné rozměry předních ramen i zadní nápravy vedly k prodloužení rozvoru o pět milimetrů na 2470 mm.
Co je také jasné, že MQB nepřinese zásadně jinou technologii podvozku ani zásadně jinou úroveň jízdních vlastností. Lépe však využije skutečnost, že všechny použité motory jsou nyní skloněné směrem dozadu, takže se zkrátí příď a zvětší prostor pro posádku, to všechno při téměř stejné délce karoserie.
Od příštího Volkswagenu Polo tedy nečekejme, že bude jezdit podstatně lépe než nová Škoda Fabia, nicméně pokud budou konstruktéři chtít, mohou navrhnout prostornější interiér. Na druhou stranu, proč by to dělali a podkopávali si tím ikonu Golf? Názor na přínos modulární stavebnici MQB pro malé vozy nechť si každý udělá sám...
Na příští týden pro nás stejný autor, v oboru uznávaný Martin Vaculík, připraví další článek na téma Škoda Fabia III, kde mimo jiné problematiku výbavy, raritního litrového motoru pro kombi a zmíněného MQB rozebere ještě detailněji a přidá kupu dalších technických informací. Věřte, že se máte na co těšit.
OK. Já si loni říkal, že jen MQB nebo jen PQ to být nemůže. Že to bude namíchané. A doufal v základ MQB a některé jeho součástky ze starších. Ale jak píšete, je to tedy tak trochu naopak. Většina starších komponent obohacena díly připravenými k aplikaci na MQB. :-)
öni zřejěm taky ještě některý prvky tam dají při faceliftu.... stejně tak jako Fabia II už dostala některé prvky z PQ, a ani se o tom nemluvilo.... stále jsme se domnívali, že jezdí na podvozku své předchůdkyně...
K dobrým vlastnostem zmíněného způsobu sklonění motoru vzad patří také nesporně lepší rozložení hmotnosti a tím i možnost použít komfortnější vypérování.
Konkurence uvádí: "Konstruktéři při vývoji čerpali moduly z technické platformy MQB, kterou využívají nové modely koncernu VW, včetně octavie. Z MQB má fabia motory, převodovky, multimediální systémy, elektromechanický posilovač řízení (na sloupku řízení) a elektrovýzbroj."
MQB? Nie żartuj. Skoda chce zrobić coś a'la Tico za pieniądze jak za Octavie.
Co generacja to coraz gorzej. Ma być, tanio, tanio i jeszcze raz tanio. W produkcji, a nie w salonie.
skoda, Skoda, tych xenonov - ja viem, na tuto triedu je to extra luxus, ale mohli tam byt, technicky je to urcite mozne, ked konkurencia ponuka aj bixenony...inak dizajn OK, ovelal lepsi ako predchodca (ale tam sa vzhladom na predchodcu nedalo uz vela pokazit ;-) Velky kufor, cena od xxx (sice 44 kW, coskoro sa vratime do dob MBcok...), trojvalcove diesle budu zrejme otriasat karoseriou, ale Fabka III ma urcite velky potencial. Skoda tej RS...
Technicky to bezpochyby možné je, Polo před faceliftem je mělo, co vím (FII, pokud vím, nikoli, ani RS). 44 kW je v základu i u FII (jen je to tříválcová 1,2).
Na technické vychytávky a nadprůměrnou výbavu bude určeno Polo, Fábka bude patrně více tlačit na cenu. A konec konců, víme kolik jezdí F1 s xenony. :-)
Zbytečné. Potkávám plno ichtylů, kteří narvou do klasických parabol "xenonové žárovky", potom naloží plný kufr a s naprostým klidem oslňují protijedoucí. Proč by platili za drahé tovární xenony když za desetinu tam můžou narvat šmejd z číny? Možná se pletu, ale asi pořád bude výhodnější vzít Sandero - základní 1.2 16V 55 kW čtyřválec si myslím pojede líp než tento slabý litr a za cenu slabší fabky se dá koupit včetně tovární přestavby na LPG.
Cena bude segmentovaná podle cílových skupin kupců a podle toho ostupňovány pakety ;-). 1. Holátko - služebák pro referenty a důchodce, co jim dorezla Felda a chtějí škodovku. Litorvý tříválec a bez výbavy (kromě centrálu a startstopu). 2. Městské vozidlo - zas 3hrnek + nějaká výbava sin city - zima, rádio a klipsna na parkovací lístek, 3. Plnohodnotné rodinné vozidlo pro aktivní mladé lidi - 1,2 TSi za příplatek 20-30k oproti litru, paket Family - zima, radio, PP, schránky, sítě, hagusy atd. 4. Stylovky pro bohaté lidi a firmy pro nižší střední managery- silnější TSI, TDI, s pakety orientovanými na luxus - sunset, loketka, pípák, tempomat apod. Zda se Fabia stane zas masovým rodinným vozem záleží na tom, zda cena 1,2 TSI v kombajnu se zimou bude pod Rapidem Fresh s TSI.
Oproti současné FII předpokádám ceny o cca 30k vyšší, postupně v rámci různých simply clever akcí spadnou na únosnou úroveň, ovšem také vzroste konkurence :-!
To byla narážka na akční výbavu Style plus u Rapidu, kterou by Fabia mohla převzít. Bude prý mít i maxidot! Ale vážně, neokázalí bohatí si luxusní Fabku jako auto 2.-3. auto do rodiny na závoz jedináčka do anglické školky klidně pořídí.
A proč ne? Stylovka je přehnané slovo, ale verze RS či něco ve stylu Monte Carlo se silnějším motorem nemusí být auto za které se ve městě musíš stydět a na okrskách jakbysme...
Jaká verze RS? Žádna nebude. A Monte Carlo to je jen na efekt. Nápadně mi to připomíná nápad mého známého který v roce 1988 svou Ladu 2103 nastříkal na modro a přes kapotu střechu a kufr namaloval dva bílé pruhy asi takhle [odkaz] . A co myslíš stal se z toho Žigulu sporťák nebo ne?
jo tento motor z feldy je nesmrtelny... dodnes skodovka nic lepsie nevyrobila... a funguje spolahlivo aj bez chladiacej kvapaliny ;-) ... je to nezmar.... take nieco uz dnes automobilky nevyrobia ..... smola ... bohuzial caka nas doba oturbenych kosaciek s maximalnou zivotnostou 5-8 rokov ... nova doba co uz
Nesmrtelný. Sice houby jel, ale zato při jen trošky "svižnější" jízdě žral i trávu kolem cesty.
A předpokládám, že máš nějaký relevantní argument, proč by třeba sekačka 1.2TSi 66kW měla být poruchovější než obdobná atmosférická sekačka 1.2 63kW v i20. A silnější TSi - skutečně je "přeplnění" o 30% problém?
Ty poslední 50 kW verze (MPI s většími sacími kanály) měly poměr dynamika/spotřeba vcelku dobrý. Pro typické zákazníky se hodily slušným zátahem ve spodním pásmu otáček.
Tak jak by to dopadlo ve Fabce, ukazuje tahle statistika, protože Felicia byla výrazně lehčí, přičemž FI bude s FIII zhruba nastejno.
[odkaz]
Za tuhle spotřebu jsem neměl problém dlouhodobě jezdit s 3x výkonnější a výrazně težší OI (o stylu jízdy a rychlostních průměrech nemluvě), tudíž autem/motorem, který přišel na trh dokonce 2 roky před FI.
Jenže v FI dostal ten motor opět zúžené sací kanály, čímž se poměr dynamika/spotřeba opět zhoršil (zřejmě aby nekonkuroval težším, dražším a servisně náročnějším motorům 1.4 16V 55 kW). Jinak než jsem ji předělal na plyn, brala mi FI 2.0 MPI 6,8 litrů benzínu dle dotankování, takže spotřeba těch 1.4 MPI je fakt dost tragická.
Ja som s Feldou ako obchodný zástupca najazdil viac než 100.000 km. Jazdil som hlavne po meste, mimo mesto 130-140 (time is money), a spotreba bola okolo 6,7 litra. Len v zime som sa dostal cez 7 litrov. Ale každý deň som vykonal najmenej 30 krátkych jázd od jedného zákazníka k druhému. Bola to veľká spotreba alebo malá? Mesačne som nabehal 4 až 5000 km. A auto bolo často plné - tovaru, regálov a ďalších vecí...
Vo firme sme mali viaceré Feldy a Favority Pickup/Formany. Keď som odchádzal, bolo na mojej Felde 230 000 km, ale kolega, čo ju dostal, bol šťastný - jeho forman mal už 340 000 km. Felície a Favority sa u nás nevyraďovali z technických dôvodov. Jediný spôsob, ako sa čerepu zbaviť, bolo urobiť totálku. Ale mne nepomohlo ani to. >:D Na diaľnic som nabúral do kamióna a pol auta zničil. Kdesi v garáži však bola odložená kasňa z inej totálky. Z tej zobrali zadok, z môjho auto predok, zvarili to, a ja som na tom najazdil ešte 70 000 kilometrov...
Byl starý, přitom do feldy v posledních ročnících docela nahoněný, ale... emisní předpisy, hmotnost fabie, seškrcení do fabie kvůli 1.4 16V a HTP, celkově ten objem nijak ideálně vůči českému povinnému ručení... myslím, že pak udělal motor skok z Euro 2 na Euro 4, ale to už bylo jen cílené a nedůstojné trápení - ještě vyšší spotřeba. Tady souhlas s kolegy kousek výše.
Nevím, jak je to dnes, ale třeba u FI to bylo tak trochu neplánované, protože v oficiálním servisním plánu byla jen "kontrola řemene" po 90 tkm a pak každých dalších 30 tkm a "výměna napínací kladky řemene" při 180 tkm. Pak mohl být zákazník dost překvapen, když mu servis v 90 tkm řekl, že i přes doporučení výrobce doporučuje kompletní výměnu rozvodů, což u tohoto motoru jsou dva řemeny, dvě napínací kladky, dvě vodicí kladky a vodní pumpa.
"Bylo toho dosaženo snížením pozice sezení o zhruba šest centimetrů. Snadné nastupování, které tolik oceňovali starší řidiči, je tak minulostí."
Opravdu se už nehodlám do auta skládat jak zoombie do rakve, při šířce 1732 mohli výšku 1490 klidně ponechat a každý by si mohl sedalo nastavit jak mu vyhovovalo. 6 cm je opravu hodně, asi je to pravdu vůz pro mladé, kteří si tak zvláště ve verzi 1.0 MPI (TSI určitě budou o hodně dražší, známe koncern), připadat jako závodníci...
Takže v hledáčku na nový vůz zbývá jen nová Mazda 2 nebo Hyundai i20...
obavam sa ze novy hyundai i20 ktory pojde po krku aj novej fabii bude uz tiez hodne nizky a oproti sucasnej generacii hodne sportovejsie orientovany [odkaz] ... ale mozne je aj to ze posed vodica sa vyskovo neznizi... uvidime ;-)
No jo, to je vám všem neustálým kritikům podobné. Co je od škodovky (potažmo koncernu) je ze startu špatně, a všude ten svůj dojem máte nutkání vytrubovat, ale v koutku duše si tu škodovku moc přejete. >:D;-)
Děláš si srandu. Já mám služební Fabku II a osobně mě výška sedadla i při nejnižší poloze připadá, jak kdybych seděl na posedu. Vzhledem k tomu, že nejsem žádný důchodce, ale mladý řidič, mě to dost vadí. Kdyby se sedadlo dalo ještě snížit tak o 5 cm, bylo by to bezva. Takže už se na Fabku III těším.
Jo, jak to nemá V6tku pod kapotou s minimálně 200kw, tak to tady nikdo nevleze ani na sedačku spolujezdce....
Nevím, proč brečíte po základním motoru ? Je to jak s HTP... má stejný výkon, ale nižší kroutící moment, je to prostě auto na nákup, do práce pár KM, žádné rodinné auto. Kombik s tímto motorem se může použít třeba na posun jen po Praze a přepravu pár lehkých krabic, určitě to firmy ocení za nižší cenu oproti TSI. Navíc to HTP sloužilo jako rodiný vůz a taky se s tim dalo normálně jezdit, asi sem z jiného světa, ale mě to takový problém opravdu nedělalo, ve Fabiích, nebo i Ibizách/Cordobách sem s tímto výkonem něco najezdil a pro svůj účel to fungovalo dobře, jen to chce používat mozek a ne tupě šlapat na plyn a později si stěžovat na diskuzi, že to netáhne vodspodu jako TDI z voktávky.... A navíc, když se vám motor nelíbí, kupte si silnější :-) Onehdá sem párkrát jel se starou Corsou, co měla 1.0 40kw, což je méně než kterákoliv Felicie, ale malé a lehké auto s tím jelo uplně normálně, na okrsku, do města.... stejně tak i ta proklínaná 120tka po městě není brzda provozu, když ji trochu vytočíš... 80km/h jede... co víc potřebuješ? Nekoukejte na to jako na rodinny vůz v této motorizaci, ale jako na přibližovadlo pro město a příměstský provoz.
No jistěéé! Plný souhlas. Jen se obávám, že ten litr nebude plnit funkci motoru "cena od" jako je MPI/HTP u Rapidu, kde je TSI (ač EAA 111) jen o 10k dražší. U F III. ten rozdíl bude činit více (u nového pola je to 22tis., coz zas tak moc není) a třeba i budou motory vázány více na výbavy a pakety, takže TSI bude začínat u kombi od 299tis. ve výbavě Ambition family plus, zatímco nejlevněší kombi s 1,0 bude již od 229 tis.
Já ale nevidím problém, pokud chci auto do města za cenu již od s tímto motorem, tak mi je opravdu jedno, jestli mam vyhřívané sedačky, navigaci a jiné blbosti, jde o cenu a funkčnost. Pokud chci kombi pro rodinu, pak nekoukám po neslabším motoru, který tuto funkci moc neplní a tam už tu výbavu dostanu :-)
Jenže nebude výjimkou, když ten základ v kombi bude plnit roli jediného rodinného auta - chtějí nové, škodovku, Loganu MCV nevěří a připlatit 70-80k za silnější a vybavenější nemůžou. Ale problém s tím nebudou mít ani tito motoristé, nikdy nic výrazně silnějšího neměli a jsou zvyklí jet na dovolenou ve vzduchové kapse za kamionem.
Když to koupí, je už jen otázku rozumu s tím nejezdit jak se silným vozem a rozmýšlet si předjížděcí manévery... je to jen o mozku :-) Prostě to nevystřelí na okrsce kupředu jako služební Oktávka >:D
Tak ono budou času, kdy po náběhu výroby a uspokojení prvotní poptávky přijdou obvyklé akce. A i dnes, když se člověk koukne třeba na Rapid, tak cenový rozdíl mezi 1.2MPi a 1.2TSi je pouze 7% ceny auta a přitom motoricky je to rozdíl třídy. Podobně FII - dnes se dá TSi koupit o pouhých 11 litrů dráž (4%) než základní HTP, kde už je to pak rozdíl ve výkonech téměř astronomický (44kW vs. 63kW)
Vtip je v tom, že na západě Fabia skutečně funguje jako auto do města, kde litrový motor bude stačit .... ale u nás musí zvládat mnohem težší službu jako jediné auto v rodině či služební vůz ve firmě brázdící dálnice. A když pak rozpočet rodiny nebo firmy stačí jen na základní motor, nastává problém. Jel jsem s Fabií Combi HTP 40 kW, takže vím, o čem mluvím.
Jaký problém? Cena Fabie s HTP je dnes nižší, než cena Fabie 1 HTP, když se prodávala, tam nebyl problém takové auto koupit za cenu dnešní nižší střední třídy. Buď na to mám a koupím si to, nebo jdu ke konkurenci či do bazaru. Zezačátku je jasné, že novinka bude dražší, ale podívej, jak stojí oproti konkurenci Fabie dnes, tragédie to není.
Cena je sice nižší, ale nižší jsou i zůstatkové ceny. Kde jsou ty doby, kdy naši kupovali 6 let starou Feldu za 125 tisíc, tzn. 50 % ceny nového auta. Takže kdo si auto nechce nechat nadomsrti, zaplatí za vlastnictví auta stejně.
Jo, to byla doba. Taťka dal 4 roky starou cca. 72% ceny nové, a přitom to z dnešního pohledu nemělo absolutně žádnou výbavu (možná posilovač řízení). A to tehdy obnášelo 15 průměrných platů.
A v tomto kontextu je potřeba porovnávat i ztrátu na hodnotě.
Tos mi připomněl moji nejzábavnější jízdu po D1. Převážel jsem z Prahy do Brna známému Felicii Combi bez íčka (tedy 40 kW) na plyn. V autě jsme byli dva a věřím, že plně naložená by vyjela některá stoupání jen na dvojku. Zapřel jsem si nohu o pedál plynu, na rovině to na pětku udrželo 120-130. Pod kopci jsem to rozjel, co to dalo a některá méně táhlá i prudká stoupání šla zvládnout i bez podřazení. Jelo to o dost hůř než moje TDi v nouzáku. Ale byl vzpomínám na to rád.
No vidiš, my s Felicí jako tříčlená rodina taky žili >:D Do kopce se jí na dálnici moc nechtělo a to sme měli Lxi, na rovině 130-140 dala. A taky to šlo :-) Znám i jednu Feldu, která ve 4 lidech jede 140 kopec nekopec, 1.3 s novou "tváří", je to asi kus od kusu :-)
Starší s jednobodovým vstřikem jedou hůř, zatímco nové s vícebodovým vstřikem a rozšířenými sacími kanály jsou v nižších a středních otáčkách o dost živější ... dalo se s tím rozjet i bez přidání plynu, což se starší verzí nešlo.
ja mam tiez LXi a da mi tych 160 po rovine na dialnici bez problemov samozrejme to kus trva kym sa na maximalku rozbehne .. a na uzkych zimacoch som uz siel aj 170.... ale asi som mal vietor v chrbte ;-) .... momentalne ju uz ale netyram.... to auto ma uz odsluzene 13 rokov... bez jedinej serioznej poruchy!!! .... a ani riskovat pokuty uz v dnesnej dobe nechcem... cesty su uz predsa len trosku viac kontrolovane ako kedysi pred 10 rokmi kedy sa dalo jazdit hlava nehlava ... dnes je to uz ine...
keby som mohol kupil by som si aj dnes novu feldu este jednu.... keby mi teraz v mladej boleslavi vyrobili hned berem.... mozeme nadavat, mozeme sa smiat tomuto autu... ale bolo to genialne auto.... genialne jednoduche , genialne priestranne.... samozrejme bezpecnost je uz dnes v pecku.... ale svojho casu tusim nejake 3 hviezdy mala..... servis je na feldu takmer zadarmo.... diely kupim pomaly uz aj na pumpe.... polovicu veci si clovek spravi sam... boze moj.... zlate auto.... oproti tymto dnesnym mega bomba modernym autam kde si clovek nemoze ani ziarovku na svetlomete vymenit je to zlate auto... ako vravim ... keby som mohol kupil bysom si este jednu novu teraz hned bez srandy... celkom vazne .. jeden stierac na lancer 50 eur... na feldu kupim obe za 5 eur .. to sa uz ani neda porovnavat ..... no jo....
A presvedcujes o tom nas, nebo sam sebe? Nechapej to zle, za ty roky sluzby sis k ni vytvoril vztah, proti tomu nic a jezdit se s tim da urcite v pohode.
na mestske vozenie staci.... samozrejme na jazdu k moru felda nie je vhodna to clovek pride o usi o nervy aj o chrbat a este sa ani nestihne nacas ubytovat ;-)
ale na jazdu po meste a blizkom okolo do 100-200 km je to zlate auto...
viem tieto male starsie auta porovnavat.... jazdil som dva roky s polom rocnik 96 44kw 1,4ka ktore sme zdedili .... neskor v praci zase dva a pol roka s fabiou htp rocnik 2003... felda je najpriestrannejsia a najterennejsia z tejto trojice a aj najrobustnejsia.... aj ma najvacsi kufor... do pola som nedal ani dve bednicky s kompotmi .... stara fabia je na moj vkus vnutri az smrtelne stroha a umela a tak nejako neprivetiva.... ale brzdy mala ostre neskutocne.... komfort vzadu bol tiez najlepsi v nej asi.... ale vpredu malo stare polo lepsie sedacky.... kazde auto malo nejake pre a proti... ale na jazdu mimo mesta nie je vhodne ani jedno ... este taka mala poznamka... felda je skutocne aspon z 80 percent naozaj 5 miestne auto .... prva fabia a stare polo ale urcite nie... tam nevojde 5 ludi ...
Jojo. Já doufám, že ti, co s tím chtějí jezdit 180 po autobahnu nebo v plně naloženém kombíku čtyři (z tanku) a pes, zvolí silnější motorizaci. Na ježdění v méně lidech s minimem předjíždění a v mezích předpisů to bude jistě fajn pohon, určitě úspornější než HTP i TSI. Ale je to samozřejmě hlavně marketingová a noremní záležitost...
S Corsou C 43 kW toho mám naježděno kotel a dá se k tomu říct jediné - "řadit, řadit, řadit". Pak se z toho dají vyrazit slušné rychlostní průměry. Ono to dá na dálnici 175 skutečných, ale olejová náplň má jen 2,9 litru - výsledek je nasnadě.
Jen předjíždění je bída, pružné zrychlení to auto prostě nemá, takže je potřeba útočit za zálohy - před zatáčkou nebrzdit (na 185/55 R14 to sedí moc pěkně), skopat to na trojku a pak do omezovače - i tak musíš doufat, že předjížděný nebude závodit.
Moje nemá servo ani klimu, pokud si to někdo k jednolitru koupil, je konec.
Spotřeba mezi 4,5 - 7, víc ne.
Celkově dobrý, ale opravdu jen a jen do města. U Fabie to lepší nebude - ty jednolitry bych opravdu nebral...
Fiatům v posledních letech taky seškrtili olejové náplně u menších čtyřválů někam ke 2,8 litrů. Ještě, že ty kritické řady motorů, co montovali do Alf a Lancií, už nedělají... V SM měli na testu Grande Punto s nezničitelným 1.2 Fire, které mělo krátce před výměnou oleje na (!) třiceti tisících suchou měrku. Člověk by čekal, že výrobci dneska posunují stádium rozkladu někam na 300.000 km, a ono asi ne...
Já apriori proti malé olejové náplni nic nemám - pro městský provoz to prostě dává smysl. Ale tyhle tříválce musíš točit ke 4500 i v běžném provozu, jinak nejedeš nikam. Motor pracuje permanentně v režimu vysokýho zatížení no a pak z toho vytejká při výměně náplní kafe i s lógrem.
Ten můj kousek má 107tkm, z toho cca 95 po Praze a motor je v posledním tažení. Startuje pěkně, jede moc hezky, ale je zralej na generálku.
Mimochodem, to se se suchom měrkou pořád ještě u Fiatů nerozsvicí kontrolka mazání? :D
Jo, vždycky lituju těch vozů na rozvážení pizz. Furt po městě, brzda - plyn, ojj.
Těžko říct. Majitel si třeba řekl - to je v pohodě, budu ho prodávat, do servisu počká. Shodou náhod - tátův bývalý služební Fiat Punto první generace možná skonal na průraz olejové vany. Ale onehdá ten díl u TwinSparků 16V byl myslím německé výroby. Skopčáci umí být krutí a podlí...
Jako "nejsmutnější" vidím téměř výhradně 5M převodovky. Ještě by jsem to pochopil u slabších verzí, ale proč i 1,4TDI 77KW nemá 6MT?
Další nevýhoda jsou světla. Pokud nebudou do nabídky zařazeny xenony po čase, nebo spíše Full LED, tak je to velká škoda. Navigace mohla být také alespoň za příplatek.
Možná by těch verzí s LED a navigací moc nebylo, ale proč nedat možnost si za to připlatit.
Jako plus vidím nárůst téměř všech rozměrů kromě délky a výšky. A vypadá to že vzhled by mohl být povedený.
fabia je maly 4metrovy mestsky hatch.... nejako tu podla mna chybajuce 6st prevodovky nebudu vadit..... 6st prevodovky az na silnejsie 77kw TSI nema ani rapid.... a aj 63kw golf TSI ma 5st prevodovku a tychto aut sa pritom predava hodne... v malom aute 6tka podla mna nema az take opodstatnenie, ak je 5st prevodovka dobre sprevodovana tak v malom aute je to pohoda... 6tku tu vobec netreba....
mne skor vadi to ze uz v zaklade aj s tym najslabsim motorom tam pchaju ten start/stop system... ten nechcem urcite ak nemusim
No vidíš já mám N/A 1,4 s šestikvaltem a nemůžu si to vynachválit. Lepší dynamika, menší odstupy mezi rychlostma. menší spotřeba... prostě já bych neměnil.
Ta šestistupňová převodovka krásně nahrazuje chbějící výkon. Tomu 1,0 by pomohla, ale vzhledem k tomu že základní motorizace se musí vejít do ceny "již od" tak nikdo nemůže chtít zázraky. S TSI to bude bez problémů.
Ten motor je sice hodně slabý, ale nebál bych se že by to byla brzda provozu. Když na silnici potkám Felícii nebo Favorit tak nemám pocit, že by ta auta nedržela krok. Akorát na dálnici bude ten motor otravný, ale na to si pořídí 1,0 jen blázen.
5kvalt bohatě stačí.... xenony do městského auta zbytečné. Stačí ledky pro lepší viditelnost. Motorizace - stačí. Bude postavena pod Rapid, tak jaképak crcy s motorem. Ano, jossalito bude objednávat 12ti válec, ale to bude jen jeden. >:D
To, že tobě xenony přijdou zbytečné neznamená, že jiní by si je nekoupily. Já by jsem auto s halogenem už nechtěl. Na motor jsem si nestěžoval výběr mi přijde dostatečný. Ale ten šestikvalt by tam být měl a to že není ani v Rapidu a Golfu u této motorizace není omluva, i tam by se hodil. Podívej se kolik fabii jezdí po dálnici, obzvláště služebních. Mít 6MT jen u jedné motorizace je prostě málo.
Fabka bude pod rapidem. Městské vozítko většího kalibru. Ve městě nepotřebuju xen, stačí led pro lepší viditelnost. Jinak žádné auto není slepejš. Poslední auto s halogenem jsem prodal v roce 2005 a považuju xen a líp za nezbytnost, ale ne ve městě.
Tak znova. Projeď se po dálnici a podívej se, kolik Fabií tam jezdí. Ty pořád vycházíš jen z toho že Fabia bude jezdit jen po městě, ale ono to tak není. Spousta lidí jí má jako jediné auto a jezdí s tím všude možně. Stejně tak jako spousta firem.
Jako ideální volbu by jsem považoval, pokud by 1,2TSI byla i ve slabší variantě s 6MT a stejně tak 1,4 TDI alespoň ve dvou silnějších variantách.
Pokud by jsem chtěl jezdit po městě bude stačit MPI a to ať si klidně je s 5MT.
Žádný univerzál neexistuje. Kdo chce Rapida, koupí si Rapida, kdo chce Fabii koupí si Fabii. A deler jim nebude říkat "jestli chcete i mimo město, kupte si Rapida"
Navíc tvé srovnání pokulhává na tom, že i ten Rapid je kromě silnější 1,2TSI také jen s 5MT.
....tohle je na zlatý ventilek. Ale.... ano, máš pravdu. Pokud ten dealer není uplný trouba, tak ho bude zajímat kolik jsi ochotný do toho dát, jaké využití plánuješ...nebo ne? ... ale pro tebe je fabka dálniční křižník, tak ano, máš pravdu.
Pokulhává ti tvá teorie, tak se snažíš to narovnat, ale ten tvůj rovnák na ohýbák ti moc nevyšel.
Já jsem nikde nic nepsal o fabii, jako o dálničním křižníku, ale asi nemá cenu se dále snažit, vid, z tebe už nic kloudného asi nevypadne.
Tak to je skandal! Po dlhych rokoch spokojnosti chce Skoda obrat zakaznikov o tu exkluzivnu vyhodu central nemat! Naozaj odsudeniahodny krok, koli ktoremu urcite pridu o niektorych zakaznikov. Ja len dufam, ze aspon dialkove ovladanie k centralu bude aj nadalej za priplatok! :-)
ale kazdopadne narast sirky auta takmer o 10cm je fajn... proporcne to uz zrejme bude velmi pekne dynamicky posobiace a siroke auto :yes: uz sa na nu tesim :yes:
Po motorizacích je rozvor největším problémem, který nový auto v segmentu má takhle málo?? 247cm,..., z toho se měli poučit, nový polo/ibiza budou mít tak o deset víc.
Kde je clio, rio, 208, nová2.., v podstatě všichni jsou na tom líp, o hodně líp.
Samozřejmě ta šířka to je velký plus, ale na co potřebuju mít u malýho auta 330l kufr.. 8-s , právě na úkor cestujících, to nechápu. S malym autem nepotřebuju stěhovat, že jo.
Takže v tutom směru se to moc nepovedlo.. :no:
Jsme v Česku, a zde se s malými auty klidně i stěhuje. ;-) Ze své zkušenosti s FII mohu říct, že 300 litrů je vcelku ideální pro i pro extrémnější rodinné nákupy, uskladnění velké dětské sedačky, dovolenou ve dvou nebo třeba takovou běžnou návštěvu u babičky. >:-[] Přitom FII, pokud vím, nijak negativně nevybočuje ze své třídy co se podélné prostornosti týče (o Cliu to říct nelze). Takže 315 litrů "čistého" kufru nevidím jako problém.
1,2TSI bez debat, to jede hezky, ale litr bez turba..??, já si pořád pamatuju na vyjádření někoho od VW nebo škodovky už před pěti lety, že nebude benzínových motorizací bez turba (v blízkej době), že od základu bude mít turbo všechno, zrovna ta 1,0 třeba.
Jako s 95Nm. to se vracíme do doby prvních favoritů, a tam ta váha byla 900kg, tady jsme jinde, takže už z toho, a proto, že s nim jezdil v podstatě každej a umí si to představit, je jasný, že tohle je průser. (Podobnej jako 1,0 MPI v první fabii, tam to bylo aspoň zpřevodovaný)
Těch 980 bude hypotetická hmotnost verze bez výbavy. Většina lidí bude chtít klimu, okna v elektrice, rezervu ... a skutečná váha bude jinde. U první generace Fabie býval rozdíl hmotnosti bez výbavy vs. plná výbava 90 kg.
"...Estetický efekt je nesporný, ovšem zvýšení setrvačných hmot (zhoršení akcelerace) i gyroskopického momentu (méně přesné ovládání ve vyšších rychlostech) také. U přeplňovaných motorů to vadit nebude, u základního atmosférického litru ovšem ano...."
Tenhle odstavec opravdu nasazuje článku korunu, ovšem asi ne tu, kterou by si autor přál >:-[]
Nikdo s vozem ještě pořádně nejel, zvětšení průměru ani ne o palec má představovat nesporný estetický efekt a ještě tu brousíme do takových detailů jako méně přesné ovládání ve vyšších rychlostech? Vlastně proč ne, vždyť co ACZ brání již dnes zveřejnit podrobný test, když jde beztak jen o výplod fantazie 8-s:-!
má pravdu v čem, když ve voze sota že jel? Např. zvýšení setrvačných hmot? Větší kolo neznamená automaticky vyšší hmotnost (a autor navíc píše hmota...).
Estetický efekt nesporný? Vsadím se, že autor by větší průměr kola na voze nerozeznal od toho menšího bez přímého srovnání. A estetický přínos? Snad kažý ví, že velikost kol sama o sobě neznamená nic, protože kolikrát i velký rozměr kola dokáže na voze vypadat utopeně, ačkoliv předešlá generace vypadala i s tím menším přirozeně.
Jak už jsem ti jednou psal, ty nejsi technik, nerozumíš tomu ani tolik, co ten redaktor. Hmotnost, hmota, setrvačnost, rozložení hmoty/hmotnosti, je to všechno stejné.
Obecně vzato, větší kolo, tedy vetší disk, v návaznosti na to guma s nižším profilem a a větší šířkou, je vždy těžší. Brán stejný model gumy, jen jiný rozměr.
O kolech toho moc nevíš, což jsi opět potvrdil.
To co je tam napsané, je ve výsledku zcela normální a pravdivé.
Setrvačnost nezáleží na hmotě, ale na hmotnosti. Větší kolo nerovná se automaticky vyšší hmotnost. Větší průměr disku neznamená automaticky širší pneu.
Obecně vzato to tedy neplatí, platí to jen konkrétně za předem daných podmínek - stejný typ disku, stejný typ pneu, větší rozměr.
Ty hledáš ty nejnepravděpodobnější možnosti jen aby sis kopnul do redaktora.
Co redaktor napsal, je v základu holá pravda. Jde o obyčejné kola na Fabii a tam je to zcela jasné. Větší kolo, větší hmotnost, větší (ano i ta hmota). Jde pořád o kolo na Fabii a ne karbonový disk s nějakou ultralehkou pneumatikou.
Ne, já jen narozdíl od autora nepíšu to, co nevím, a rozlišuji mezi tím, co je jen můj názor či odhad a nevydávám je za pravdu 8-s
Navíc já si klidně subjektivitu můžu dovolit, protože mě psaní neživí. On je za tyhle články placený, takže pokud jej neplatí Škoda-Auto, tak odvádí pěkně odfláknutou práci :-!
Originální litá kola často nejsou zrovna nejlehčí. Takže např. výměnou za plecháč o palec větší klidě získám menší hmotnost kola. To samé, pokud koupím kvalitní lité kolo.
A ty víš, že kolo na Fabii III je identické jako II, jen má větší rozměr?? Rovnou ti napíšu, že není, protože design bude rozhodně jiný. A o palec větší rozměr kola vůbec nemusí být těžší :-!
Mírný pokles rozměrů, navýšení tolik podměrečné šířky, snížení pozice za volantem... Ano, přesně tohle je to, co poměrně jednoznačně naznačil příchod Rapidu.
Pro Čechy svým způsobem bohužel, Fabia zřejmě ztratí kus své praktičnosti a prostornosti. Vyšší pozice za volantem byla navýsost praktická a příjemná, navíc díky tomu dosahovala Fabia skvělé prostornosti kabiny.
Jenže časy se mění a funkci levného rodinného vozu převzal Rapid. Jen mi pořád příliš není jasné, kam má mířit Fabia Combi. Zavazadelník sice bude, jenže kabina bude zřejmě méně prostorná než Rapid. Takže tu opět bude kousek, který bude mít obří zavazadelník a vzadu se sotva vlezou děti... Že by to měl být morální nástupce Octavie I Combi?
Jenže "praktičnost" Fabie na českém trhu byla historicky dána tím, že legendární modrý kombík s 1.2 HTP 12V >:D byl jakožto "levný rodinný" vůz jediné dostupné auto, které si mohli i našinci koupit jako nové. A i tak vyšel reálně skoro 2x dráž, než dnešní srovnatelná auta, takže z tehdejších zákazníků už dnes spousta z nich má na lepší a kupuje auta větší.
Taky si hraješ na "zveřejnit podrobný test, když jde beztak jen o výplod fantazie"?
Že už víš, jaké bude místo na zadních sedadlech? A že pozice za volantem ne/bude "navýsost praktická a příjemná"?
Za sebe napíšu, sice se do Fabie docela dobře nastupuje, právě díky vysokému sezení, ale že by byla pozice/poloha sedadla příjemná na nějaké trošku delší cestování, s tím tedy souhlasit nemohu a nebudu.
Že by měl etalon českých řidičů bez ohledu na věk nějakou chybku ? To se mi nechce věřit. Tak je to auto do města bez ambicí na "rodinný vůz" nebo je to univerzál, kde se promíjí nedokonalosti a vynášejí do nebes klady o kterých je diskuze málo kdy nezaujatá ?
Fabia ZŘEJMĚ ztratí. Když chceš prudit, tak si to aspoň pořádně přečti >:D >:-[] Já napsal moje domněnky. Navíc zmenšení vnějších rozměrů takovéhoto ražení snad nikdy nevedlo k zachování vnitřní prostornosti :-!
Takže se v tom klidně rýpej dál, jen tím ale dokazuješ svoji urputnou snahu si do mě kopnout.
viz výš, už jsem to nejkřiklavější uvedl. A v daný okamžik mi opět podsouváš něco, co netvrdím.
Neříkám, že to nebude pravda. Jen tvrdím, že tohle napsat v době, kdy o autě víme sotva to, co si vlaštovky povíadjí na střeše, je prostě blbost. Tohle by si stěží mohl dovolit napsat opravdový odborník, co bude vědět o Fabii II i III vše od A do Z.
Autor vychází z obecné teorie u obyčejných vozů, že čím větší kolo, tím je taky těžší, pokud se jedná o stejný typ kola, materiál a pneumatiku. A že to jeho přesvědčení je mnohem pravděpodobnější než to tvoje, je prostě fakt.
Nevíš, jak bude zpřevodovaná. To, co píšeš, jsou momenty na klice na plný céréz. O momentech na kole, které jsou pro jízdu rozhodující, to nevypovídá takřka nic.
jezdí na dovolenou a po dálnicích s Octaviemi 1,9TDI 66kW nebo 77kW PD.....těžké auto s litinovým motorem. A nikdo si nestěžuje... tak proč by 55, 66 nebo 81 kW mělo vadit ve Fabii? kdo chce silnější a větší, tak koupí Rapida nebo Octu.....holt to není žádnej bavorák, aby tam dávali šestiválec se 150kW...
jistě, motory jsou výkonově zcela v normě, vybere si každý. Pár let zpět začínala Corsa a konkurenti s atmosferickým litrem a nikomu to nepřišlo divné. Dnes, v době, kdy i připravované Mondeo dostane do základu litr, to mnohým expertům přijde ve Fabii o dva segmewnty níž málo 8-s8-s
A když jste takový odborník. Jak velký je 1 Nm točivého momentu. A co to vlastně ten točivý moment znamená, že Vám tak vadí, že je malý? Já jen jestli opravdu víte, v čem je problém u malého krouťáku a nebo jen opakujete to, co už někdy někdo řekl
Jenže 66kW TDI v nouzáku jede dost podobně jako HTP v nejlepší kondici.
Proti TSI ani slovo, nedávno mi dalo s 80 kW Focusem dost velkou práci setřást dvojkovou Fabii.
Jenže ve Fabii nebude HTP. 1,0MPI je sice tříválec, ale pokud jste jel někdy v Citigu nebo Up!u, kam ho dávají, tak musíte uznat, že to není tak hrozně klepající se. Opravdu se kultivovanost zlepšila (čímž neříkám, že nepoznáte, že je to tříválec, ale dá se to přežít bez újmy na psychice)
JE TO JISTĚ SKVĚLÝ ZÁŽITEK.. :-)
A časem bude i dvouválec z JAWY .. >:D
To , že není možné si vybrat i normální motor jako má konkurence např. Opel Corsa 1.2 16V 80 k nebo podobný FIAT Punto , je tragedie ŠKODY.
Drahé a poruchové malé TSI není žádná výhra.. :no:
A třihrnek si nechte do nového trabanta.. ;-)
Ano, kultivovanost i spotřeba litru se zlepšila, a to poměrně výrazně. Jenže pokud měl jeho předchůdce nějakou nespornou výhodu, pak dostatek síly již v nízkých otáčkách bez nutnosti ždímání v červeném poli...
Ano ano, bude to Princezna se stříbrným šípem na čele. Designový záměr je skvostný, reálné provedení (jemně maskované) jsme již také viděli (též skvostné), no... žár trvá. Aktuálně velmi chválím článek. Tohle není žádná prstová cučačka, jde o text, který precizně balancuje na hraně čtivého a odborného, tedy přesně tohle poučený čtenář žádá: přímou kvalitní informaci, nesenou v elegantní a odborné formě i obsahu.
Ve vztahu k předchůdci nižší hmotnost, snížená výška a... bravo bravo - karoserie širší o 9 centimetrů. Už jen tyto parametry zvyšují garážové tenze. Započtu-li informace pana šéfredaktora (diskuze viz. výše), špičkovou techniku a vysokou třídní image, tuším třídní eso, v národních konsekvencích tedy rozhodně, ostatně ona bude mít "Princezna třetí, zvaná Krásná" jistě pevné pozice i v širším euro-prostoru.
Konečně akcentuji informaci o nižším posazu, skutečnost, která byla i na diskusi často skloňovaná u F II, kde dojmy z prvotního usednutí trochu kazilo hledání utopenější řadičky.
Shrnuto v kontextu s jejími konkurenty - Fabia zřejmě přijde o hlavní trumf vůdči konkurentům, tedy prostornost. Naopak na stylu nepřidá nic než příznivější proporce. Shrnuto v kontextu s novou Corsou - Fabia bude zřejmě postrádat podstatný motiv, proč ji vůbec chtít. Moderní malá auta jsou především o stylu, individualizaci, zážitku. Ale Fabia III?
Fabia 3 půjde individualizovat poměrně solidně. Rozhodně násobně více, než je tomu u současné generace. Počkej si, uvidíš.
Prostornost bude lepší než u dvojky, zavazadelník také na samotné třídní špici. V tomhle nevidím problém.
Zvědav budu na posez za volantem a v jeho návaznosti na výhled z auta.
Jestli bude Fabia III podélně prostornější než II při snížení pozice za volantem o 6 cm, tak to dost silně pochybuji. Reálný nárůst objemu zavazadelníku podle mého nebude taky prakticky žádný.
Individualizace soucasneho modelu, jakkoliv si nemyslim, ze by to nejak rozhodovalo o jejim uspechu, ci neuspechu, je na velice solidni urovni. Krome bohate motorove palety mas dve karosarske verze, sport paket, monte carlo, RS, scout, spoustu priplatkovych barev (predevcirem jsem videl nejakou horccicno-limetkovo-zlutou), moznost jinak barevne strechy, na jinych trzich byla dokonce nejaka damska verze se stribrnymi kytickami na bocich, ted zase, myslim ze v nemecku, je nejaky sportovni polep a slusnou skalu originalnich doplnku.
a výškově nastavitelný dedák, který u dvojky prakticky není potřeba, tak může tak trochu opět mít důvod pro svou existenci, kdo bude chtít sedět "výše" :-)
>:D Muzes zkusit zacit obchazet majitele prvni a druhe fabie a delat si fajfky u kazdeho, kdo si ji koupil kvuli stylu, individualizaci a zazitku. Ted aby to nevyznelo spatne - proti fabii nic, jednickova vypada porad krasne a nedavno jsem videl dvojkovou po faceliftu na originalnich 17" v cervene s bilou strechou a do "uzke a vysoke krabice" mela hodne daleko.
Tak ja nevim, dvojkova fabie se prodava porad, ne? Urcite takove kriterium nekdo povazuje za dulezite, ale kolik jezdi fiest v kriklave zelene a st paketu a kolik petidvirek na plechacich? To same corsy, i20ky, pola... Role auta pro mlade, pripadne jako druhe, treti auto pro bohate, nebo pro zenskou, co nechce dlouhe auto je urcite nezanedbatelna, ale spousta lidi bere mala auta jako cenove priznivou moznost vlastni mobility, pripadne ze "jim to staci", nebo jako popojizdedlo pro duchodce.
Schvalne pocitej u kauflandu fabie a logany. Pokud nekomu neni vzhled uplne lhostejny, tak to male auto muze vyhrat, kvuli hezcimu a dotazenejsimu designu atd., ale svou cest vetsinou haji na plechacich a v uni barve.
Auto musi odlovit v zakladu (dejme tomu zaklad+slusivy lak a kola) ale nejake pakety a doplnky, to je pouze plus, ale nic, co by rozhodlo o uspechu. U prakticky strizenych aut, jako je fabie, to plati dvojnasob. Tahle individualizacni valka se hraje mozna jeste vice v segmentu jeste mensich aut, kde se kolinska trojcata predhani s twingem, kdo nabidne vic polepu na strechu a barevnejsi sedacky, ale skutecna "idnividualni stylovka" typu Fiat 500, nebo mini by se prodavala i kdyby ji delali jenom v jedne barve.
Když Fabia I byla v rozkvětu, tak Logan byl v plenkách. Navíc kolik Fabií jsou bazarovky po firmách... ;-) Zato se dá říct, že 99% Dacií jsou prvním majitelem fyzické osoby.
To uz jsou vymluvy. Klidne se zamer na modely rv. 2010+, nebo jak budes chtit. A ruku na srdce, na te fabii jde poznat, jestli je to zalozni priblizovadlo do mesta, sluzebak, nebo levne rodinne auto.
Nááhodou, zátah u prvního eReSa byl docela individuální zážitek, trochu smutnej pak ale byl zážitek v první zatáčce po tom kopanci.
A F1 RS je dodnes moc pěkné auto :-)
1.0 s 95Nm je jen udržovací motor na 2-3 km přesun mezi supermarkety. Stejně jako to má třeba Yaris. ;-\ ....jen tedy doufám, že příplatek na použitelný TSI bude stejně jak u Rapida tedy max 10k. V opačném případě by to šlo do kytek. Takhle ještě ok. Ta stříbrná skica je zas dynamická trochu moc, v reálu je to " nudná krabice" jak je od svázaného Kabaně zvykem, srry ;-\ Snad to trošku zachrání množství rozumných paketů za symbolickou cenu, které by dali možnost alespoň malému úsměvu a individualizace. O jízdní vlastnosti, které řidičský analfabetismus populace ne vždy ocení se naopak nebojím. :yes:
ps: sezení o 6cm níž se mi nezdá. Větší dynamický poloměr kola bych nedémonizoval, naopak. Např rapid lift má kola jak vozík ze supermarketu :-( a né nadarmo potkávám x fabek, kde jsou narvaná originální oktávková kola !
Ve vrcholne specifikaci na 17" to bude urcite hezke, ale obavam se, jak pises, aby to v bezne vidane konfiguraci nebyla nudna krabice. Videl jsem predvadeci octavku, stribrna, chromova lista pod oknem, origo 18", origo sportovni podvozek a oproti tomu, co bezne jezdi (a to skutecna holatka moc nevidam) to bylo uplne jine auto. Sam jsem byl prekvapeny jak draze a smncovne pusobilo. To same dvojkova fabie. 17ky, dobrou barevnou kombinaci a je z toho jine auto. Ani ten rapid neni takova tragedie, nebo me osobne se libi moc [odkaz] . Ale ruku na srdce - v zakladu vypada maloco dobre.
O top verzi nejde. Spíš že zdejší skica je kulatěší, svěžejší, dynamičtější. Reál je daleko víc unylý jak Daewoo Tico + krabicoidní jak Favorit. Vzhledem k tomu, že je to městské auto, tak meteriály neoslní jak tehdá Volvo 740 a zůstane tedy unylé Tico. Chytlavou srdcovku nečekám, pravdou ale je, že malé auto musí být celkem stylové, protože už jednoduše nemá možnost ničím jiným oslnit. Proto když je mléko lehce rozlité, tak jsem apeloval na množství paketů, dvojbarev interiérů, prošívané sedačky, volanty atd atd, aby aspoň něco. Takové jakoby Moneta Carla pro všechny. Ve své době to lehce a úspěšně aplikoval Favorit! Sportline (červený a drátěná kola) Silverline (jakoby luxusní na litých) ten bordo Soderteile atd. Ty levná velkosériová auta to potřebují jako sůl, jinak to bude smutné jak klecový chov.
Rapid, zezadu se mi víc líbí indický, zepředu ten náš. Nicméně ano, primárně škaredý není jj. Lift je vyváženější a hezčí. Hatch se musí víc a velmi citlivě doladit na doplňky, barvy, kola atd, protože v základní verzi vynikne ten vzhledově koptytoidní zadek. Pokud se ale na Rapid lift vs O III. podíváš z boku, např společná fotografie, boční stěna zabírá téměr stejnou plochu. Přesto má Rapid výrazně menší kola. Nejde o hloupé zaklínadlo 15“ či 17“ ale o celkový dynamický poloměr. A rozchod je na kastli taky úzký a tím ji opticky ještě víc zužuje. Na Rapid proto narvat kola z Oktávky, podvozek nepodvozek. Stejně jako na Superb si hodně lidí dává kola z Passata. O to jedno číslo to nevadí.
…Co zde nezaznělo: :yes: 1) nová Fabia by měla celkově velice dobře jezdit (tsi) . :yes: 2) na kombík je našlápnuto taky dobře. :yes: 3) Oceňuji i, že tam nedávají předražený kostnatý přežitek v podobě vestavěné navigace, ale počítají jen se zobrazením vyvolaným ze smartphonu.
Přiznávám, nezajímají mě kola, ani motory, kdo chce dělat na frajera ten asi nebude kupovat Fabii. A pokud by náhodou myslel že bude králem okolí tak asi hodně rychle pochopí že přece jenom ne. Takže já neřeším u malého vozu kola, kilogramy, kilowatty, koně. Oceňuji že se vrátili k Fabia 1 , protože je to to nejlepší co z VW vyšlo od roku 98 (vyjma V-audíny)
tie zakladne motory je cista kalkulacia emisii - v skodovke velmi dobre vedia poctat a kedze 1,0 l motor produkuje 108g CO2/100km, nebudu musiet platit take pokuty EU za kazde vyrobene auto, momentalne 1,2 HTP produkuje 128g CO2 - pricom limit do konca roku 2015 je 130g, cize ak by nechali tu 1,2 HTP, od roku 2015 platili by za kazdy gram nad limit u kazdeho predaneho kusu motora nemale peniaze, ja jasne, ze by to preniesli na zakaznikov, a tym by sa navysila cena - tak znizili objem a do roku cca 2017 su u fabie v suchu. Este pridam znenie nariadenia EU
Nařízení (ES) č. 443/2009 zavazuje automobilky snížit emise do roku 2015 na průměrně 130 g CO2/km a uvádí také předběžný cíl pro rok 2020 95g CO2 /km. Za nesplnění tohoto cíle jsou určené pokuty, které jsou závislé na množství emisí nad výše zmíněný limit. 130g/km představuje spotřebu přibližně 5,6 litrů benzínu na 100 km či přibližně 5 litrů nafty. 130 g CO2/100 km je 18% pod průměrem EU z roku 2007 (158 g/km)
Mimo toho že v EU nevědí počítat, by mě zajímalo jestli do zdravotnictví, pro mláděž, anebo pro ochranu přírody budou používat peníze z pokut, anebo jen tak čistě se ztratí.
Proč posun, když je spousta nářků, na malý motor, malý rozvor, malý p.x.s(jé to vlastně určitě néé).
Pamatuju(ach jo) dobu, kdy bylo spousta nářků, že je Škodovka taková obyčejná. Taková nesvětová socka. Takové hnusné auto, které nesahá snad po kotníky ani nějakému čínskému lamináťáku...
No a teď, když Škodovka s touhle Fábií dospěla i v tomhle segmentu, tak začíná kolečko, malých mizerných motorů, chybějících xenonů a bůhví čeho ještě...
Snad mají ti, kteří tu nad tím meditují pravdu, co já vím, ale můj pohled na věc je následující...
Škodovka s tímhle autem cílí na skupinu osamělých jezdců - to jsou ti, co jezdí sami, max občas ve dvou s jedním kidošem - ale spíš ve variantě jedna a dvě - někam po městě, na nákupy, na chalupu. Kolik vidíte denně po střechu nacpaných Fábií lidmi a bágly? Vezměte to v poměru k těm, které vidíte v sólíčku. Zkuste to - budete možná překvapeni. No a tam škodovka míří. I škálou motorů - vyhoví každému - jasně, že podle peněženky a kdo by čekal, že nejsilnější turbína, či diesel budou v social edition "již od 199papírů mámo", tak bohužel musí zabrousit do jiných salůnů.
Dnes je totiž doba, že Vás do nákupu vozu té, či oné značky, nikdo nenutí. To je to kouzlo. A při pohledu na obrázek nové Fabie si spíš myslím, že se bude prodávat velmi dobře, protože pokud to nějak nezmrší, tak to bude velmi hezké auto a trefí se přesně tam, kam má.
No a pokud čekáte xenony, silnější motory etc. - co my víme, co bude za pár let...