Zostáva posledný Mohykán: Swift Sport: klasický vysokootáčkový atmobenzín, manuál, nízka hmotnosť. Samozrejme chápem, že je to o ligu nižšie, ako Clio s dvojlitrom.
Nebyla super. Už jenom tvar kastly je jakýsi nemastný neslaný, to Ibiza je více akční. A kdo si dnes koupí splašenou psí boudu? Ti, kdo mají love, jdou do většího a pohodlnějšího RS o třídu či dvě výše.
Myslím, že Škodě motorsport to může být ukradené. Projekty jako Fabia S 2000 můžou existovat i bez RS.
Jen tak mimochodem, touto druhou generací Fabia dostala tolik vytoužený benzín, ale zase ztratila svou vyjímečnost při použití dieselu. Ono auto, které dokáže jezdit rychle a přitom dokáže jezdit normálně i pod 5 litrů taky není k zahození. Došlo na ty názory, které jsem četl na zahraničních diskuzích při uvedení Fábie II RS.
Kúpil by si si tú techniku v podobe Fabie RS? Ja určite nie.
Inak čo nové? V piatok som išiel cez Tvoje bydlisko a skoro som sa zo zúfalstva nad tými zápchami obesil. 8-s >:-[]
Iudexi, rýpnu si - ty by sis nekoupil cokoliv, co jen trochu zavání koncernem :-)
Jinak já jsem s F RS kombi něco málo najel a pro mne je to velice příjemné auto s dobrou výbavou a více než dostatečným výkonem.
Na druhé straně chápu, že většina Fabií se prodává kolem cca 300 - 350 tisíc korun a ereso za víc než půl mega je cenově mimo (byť kompenzováno výbavou).
A stejně tak chápu, že za sporťáka má teď být VW a ne Škoda.
Ale zase na druhé straně je zajímavé, že F RS (možná) nebude, ale Octavia RS je - pochybuji, že by nechali jen jediné RS v portfoliu.
RS alebo iné auto, ja alebo iný zákazník - je to vcelku jedno, proste trh tam smeruje. Viď napríklad už dlhý čas pseudo SUV bez 4x4...
A čo Ti u nás páchlo? Pole s čerstvo rozvezenou močkou alebo hnojivom, či ľúbezné vône, keď vedľa v Slovnafte vetrajú? >:D
První RS bylo něčím vyjímečné. Oproti běžné Fábii vypadala dobře, TDI se 130ti koňskými silami ji dokázala okázale vystřelit dobředu a přitom si za to nežádala moc nafty. Jasně, sporťák to nebyl, protože ten těžkej motor v zatáčkách dost vadil. Interiér byl peckovej, parádní volant a nádherné bílé sedačky. Pořád je to pro mě asi jediné auto spalující naftu, které bych si jako zarytý benzíňák klidně pořídil.
Druhá hererace RS mě vůbec ničím nezaujala, nebyla ani moc pěkná, ten přetechnizovaný malý motůrek s výkonem minimálně dvoulitru ve mě zrovna důvěru nebudil. Vysoká kastle měla velké náklony.
Takže z mého pohledu to s Fabií RS stejně šlo z kopce, takže mi ani chybět nebude...
Co třeba BMW 123d, 335d, to je snad horší, než F RS?
Nebo Rover 220 SDi - nejrychlejší dieselový HB své doby (74 kW na 1150 kg), který tudíž nabízel podobnou dynamiku, ale měl oproti Fábii navíc skvělý podvozek.
Honda Civic 2,2 i-DTEC - lepší dynamika, charakternější motor.
Docela tu Fábku přeceňuješ :-D.
Nastupuje realita znacky - jednoduche auto pre vychodne trhy
Mam pocit, ze uvedenie znacky Skoda do sveta skoncilo. Nastupuje realita znacky - jednoduche auto pre vychodne trhy. Co najlacnejsie komponenty, aby neboli prilis drahe pre cielovu skupinu, ziadne dizajnove vystrelky typu svetiel pre Yetiho. Strohe auto s velkou uzitou hodnotou - liftback/kombi, objem kufra k tomu stare motory a platformy, pre chudobu este dobre.
Re: Nastupuje realita znacky - jednoduche auto pre vychodne
Dacii az uplne nie, tam su male marze. V podstate chcu byt co najvyssie, ale musia byt co najdalej od VW. Cenu maju taku, lebo predosle modely mali urcite prednosti, ktore presvedcili zakaznikov. Prisiel ale novy druh rapid, vytvoreny podla novych pravidiel a zarazu uz bol prilis drahy na to, co ponukal. Zrazu je draha aj FabiaRS.
Octavia ale vdaka kufru vyzera o triedu vacsia, tym si moze nahodit cenu, ale zase nie tak vysoko ako Passat. To presne hraje do karat fleetovym manazerom. Zalepia usta svojim zamestnancom, ked im daju cesky Passat a este usetra oproti originalu.
to že fabia rs 3 nebude, je síce smutná správa, ale ešte oveľa smutnejšia správa je to, že fabia 3 nebude postavená na platforme MQB, ale len na pôvodnej, pokiaľ sa nemýlim ešte pochádzajúcej z prvej generácie fabia a len inovovanej. ako chcú na tejto platforme postaviť širšie auto, keď u dvojkovej fabie sa im to nepodarilo? alebo sa teraz ukazuje, že len nechceli? netvrdím že škodovka vyrába zlé autá, ale ako sa zdá začína nám v poslednom čase ponúkať nové autá z výpredajových dielov s novým kabátom. keby to aspoň na tej konečnej cene bolo vidno. dúfam, že aspoň TSIčka tam dajú z novej generácie s remeňmi a nie zo starej, ako do rapida.
nechcem dávať rovno palec dolu, ale na smútok to určite je :-(:'-(
Nejdulezitejsi zprava je to ze Fabia asi na MQB nebude. Nejake RS skoro nikoho nezajima, kdyz korejci za podobne penize prodavaj HH o tridu vyse.
Osobne jsem uz pri predstaveni Rapida veril, ze nova Fabia bude mit hodne spolecneho s Rapidem(skoro vse, kdyz je videt jak se setri a pouziva se podvozek z OI). Oponovano mi bylo, ze ne, ze bude FIII na MQB. Dnes verim v to, ze to bude z velke casti preplechovany Rapid, kratsi jeste nez Spaceback, tedy klasicky plny C-sloupek. Motory tezko rici, ale pokud se do Rapida nove nevejdou, tak bych veril ze ve FIII budou take stare ;-)
Auto pod Rapidem, na splácané platformě a s malými motory, aby se více rozlišily třídy. Fabie motory 1,0 až 1,2 v benzínu, 1,2 a nový 1,4 TDI v dieselu. Rapid bude mít 1,2 až 1,4 v benzínu, 1,4 TDI a 1,6 TDI v dieselu. No a Oktávie bude mít 1,4 a 1,8 v benzínu a 1,6 a 2,0 TDI v dieselu. Motory budou nové, nemohou nebýt, když mají plnit Euro 6.
Škoda to má dobře spočítané a s příchodem Rapidu končí potřeba dělat z Fabie něco co není a nemá být, bude to malé levné auto.
no jedine žeby si to škoda v poslednej chvíli rozmyslela... pretože pred príchodom rapida deklarovali, že rapid bude také väčšie auto (náhrada za octaviu tour) v lacnejšom segmente, čiže low-end a fabia 3 bude síce menšia ako rapid, ale kvalitnejšia, na novej platforme a s novou technikou.
realita však vyzerá úplne inak. z rapida robia to, čo nie je, aj keď v podstate je to ten low-end, ako plánovali a akú masírku nám pripraví pr oddelenie od škodovky s príchodom novej fabie, sa nechajme ešte prekvapiť. ale určite sa okolo nej rozpútajú divoké diskusie ;-)
Ty budou jiste divoke. Hlavne to jak je kvalitativne nekde jinde nez Rapid a zbytek konkurence. Osobne nevidim vyrazny rozdil mezi OIII a Rapidem, takze silne pochybuji ze bude i mezi FIII a Rapidem. FIII bude podobny lowend na coz ukazuje uz to ze nebude na MQB.
Proc? Ten prvni a dnes hlavni duvod je cena vyvoje auta, vzdyt by to nic nestalo, ani cas ani penize. Proc by melo byt s nejvetsi pravdepodobnost i sprizneno s Polem, kdyz Polo ma byt na MQB jiz dalsi rok po Fabii? No uvidime ;-)
Nové motory se na starou platformu vejdou (například v Číně máš nové motory na staré platformě). Během pár let ty staré mají přestat vyrábět, tak co by do té Fabie podle tebe dávali? Samozřejmě, plány se mění.
Jinak pro auta, pro která je MQB příliš drahá, mají NSF (která je s MQB kompatibilní). Na ní můžou stavět i auta velikosti Fabie a bylo to v plánech - levné malé vozy. I když u Fabie nikdy tuhle možnost nezmiňovali.
To, že nebude na MQB, přece neznamená, že zůstane na stejné platformě jako FI/II. Pravděpodobně bude na podvozku dnešního Pola a bude generačně pozadu oproti sourozencům, stejně jako dnes...Taky mě to trochu překvapuje, ale asi ji holt Fabia nemůže dostat jako první, již v roce 2014.
Je to divne, kdyz se vsude tvrdilo, co to MQB prinese za uspory, reklama vsude jako kr.va a nakonec to bude jezdit na 100x zaplacenym podvozku buhvi ceho ;-)
Jak k těm úsporám s MQB VW dospěl nikde neuvedl ... obávám se že idea asi byla narvat v rámci MQB jednoduchou nápravu s torzkou místo víceprvku kam to jen půjde a zvýšit marži.
MQB je jen buzzword a to že Fabia MQB nedostane nemusí být žádná tragédie - jen by cena auta měla odpovídat tomu, že to bude slepenec komponent jejichž vývoj se už dávno zaplatil.
Cena bude odpovídat poptávce. Pokud ji budou Češi kupovat, tak bude cena vyšší. Jinde, kde o ni není zájem, bude stejně jako dnes pomalu za cenu Sandera.
Ale uvedl. V první řadě šlo o snížení počtu různých dílů. Ač toho hodně sdílí, jednotlivá auta (a motory) se zbytečně liší v drobnostech. Uváděli šílenou redukci, přesně si už čísla nepamatuji, ale pohybovalo se to u 90%, jestli mě paměť nešálí (což v první řadě svědčí o bordelu = neefektivitě u VW). Tohle menší množství dílů můžou vyrábět globálně a snadněji tak reagovat na změny v poptávce, snížit riziko spojené s uváděním nových modelů. I teď mohou stavět více modelů na jedné lince, mělo by ale dojít k většímu sjednocení linek. Ve výsledku by měla být schopna jakákoli továrna (s linkou na MQB) vyrábět jakýkoli model (stojící na MQB), stačí dovézt specifické díly. Budou tedy schopni lépe vytěžovat továrny a vyrábět lokálně, co zrovna bude potřeba.
Pokud jde o ty krásné sny o úsporách, počítají to myslím pro svůj plán, ne pro stávající portfolio. Chtěli se zaměřit na lokální modely, tedy jít opačnou cestou než většina. Právě lokální modely jsou drahé, proto od nich automobilky utíkají.
Tiež myslím, že veľa zákazníkom slza neupadne. Kto nevyhnutne chcel koncernový subkompaktný hotheč, šiel do rovnako drahého, ale krajšieho Pola GTI a kto chcel naozaj malú raketu, neuspokojil sa s 1,4kou, ale siahol vyššie po Cliu RS či Fieste ST.
Vem si, že nejsilnější Fabie nepočítaje RS má 77 kW. To není nic extra. Neříkám, že další stupeň musí být nutně 132 kW, ale něco kolem 100 by neurazilo. :-) Navíc RS byla nejhezčí Fabie. Samozřejmě, otázka je, proč nevzít Polo. V tom máš pravdu. Někdo je tu myslím i porovnával a vybral Fabii, už si ale nepamatuji, jaký měl důvod.
Podle mě to že Fabie končí s verzí RS vůbec nevadí. Pokud pominu v případě Škody poněkud kontroverzní označení RS což může u někoho mylně vyvolávat dojem že se jedná o sportovní vozy, tak můj názor je ten, že Fabia je jedno z nejošklivějších aut na současném trhu. Úzká vysoká krabicoidní koza. Takové auto je přesným opakem auta vhodného pro vytvoření hot verze. Fabia je podle mě bez urážky "dědkovské" auto ke kterému se označení RS opravdu nehodí. Zkrátka a dobře auto pro přesun z bodu A do bodu B pro lidi kteří v autech nemají zalíbení, nehledají v nich emoce, zábavu ani potěšení.
Žádné překvapení, ale Škodovka (resp. VW) si za to může sama
Hned jak se dvojková Fabia RS představila jsem odhadoval, že tohle se prodávat určitě moc nebude. Hlavním důvodem je výhradní montáž převodovky DSG. Cenu auta zvyšuje cca o 10 % a žádný pravověrný milovník malých hot-hatchů ji nechce. Druhým problémem jsou samozřejmě ošklivé proporce tohoto auta. Vysoká a úzká karoserie vypadá blbě i na běžných verzích, ovšem sportovní deriváty dokonale zabíjí. Chtělo to udělat alespoň vytažené blatníky a popřádně rozšířit rozchod kol, ale to by asi bylo moc drahé.
Podtrženo a sečteno - pokud by Škodovka postavila dvoukovou Fabii s pěknými proporcemi a poté z ní udělala hot-hatch s benzinovým motorem a MANUÁLNÍ převodovkou a nasadila by na ní slušnou cenu, úspěch by se určitě dostavil, zbabrali si to sami! Že by obecně klesal zájem o malé hot-hatche je blbost, jen se ty auta prostě musí dobře postavit. Obrovská poptávka po nové Fiestě ST (i Peugeotu 208 GTI) jsou toho jen důkazem, stejně jako odpor, který vyvolalo nové Clio RS s automatem...
P.S. Pokud Fabia III nedostane MQB, žádná katastrofa to nebude. Stačí, když dostane stejnou, širší platformu, jako má nyní Polo a Ibiza. To že se tak nestalo už u druhé generce, stojí za všemi jejími problémy (hlavně designovými).
Vždyť to auto neumělo moc jezdit, olej to žralo po kanystrech, elektronika hlavně u převodovky si stejně dělala svoje... Všechno bylo jen jako, po takovém autě se nikomu stýskat nebude. Kdo chcete zábavné malé auto kupte Fiestu nebo Swifta. Hlavně u Swiftu je radost z motoru veliká...
Samozřejmě, že je to škoda, vždyť je to Škoda. Zde tedy ovšem upřímně (padni komu padni) udělat tohle nějakému modelu z Nošovic (na který by se tam zmohli) možná, že bych psal némlich to samé. Možná...
Ovšem v případě modelu FABIA RS roním doslovné garážové slzy. Po čem tu má sakra mladej nevyskákanej a horkokrevnej holoubek s otevřeným jezdecým srdéčkem toužit? To si snad má třít ohanbí u kůlu bazarového plotu? Takhle se přece mladý silniční potěr nevychovává. Totiž nejde výhradně o to - mít. Mladej zobák potřebuje možnost důstojně především...snít. Je totiž čas snění a čas žití. A proměnit si sen v život je jednoduší, než si proměnit život v sen...
GTI...ty tvé příspěvky mě vždy nadzvednou z židle... Jak vidíš, tak si sám, kdo roní garážové slzy, pr Fobie je doslova odporné auto! Je to kýčovitá, hrbatá, vysoká, úzká krabice. To si jako děláš *, že mladej horkokrevnej bude toužit po této zrůdě, jen pro tu cedulku??? Škoda nikdy sportovní auta nedělala a nidky dělat nebude! Rychlá možná, sportovní nikoli! A o nějakých emocích u této značky nemůže být opět ani řec, ostatně jako ani u tvého VW! Takže mladí sní určitě o jiných HH, do kterých se Fobie samozřejmně neřadí, možná tak cenou! >:-[]:no:
Došly argumenty co pane GTI??!, Nemáš odpověd...víš, že je to fakt! Všichni víme, že si koncernový pacient a nikdo ti tady ty tvé žvásty už nežere! Ale víš co ti poradím...sedni do svého GTI a jed se projed, prej je to špičkový HH, plný emocí a zážitků za volantem a funguje to jako dobrý antistres >:D Das Auto! :no:
Eh... ani nevíš, jak bych rád sedl do nějakého toho "svého" geteička. Myslím, že v tomhle jsme na tom oba stejně, ty bys byl též jistě (aktuálně doslovně) v sedmém nebi ;-) Argumenty? Ty mi s odkazem na tvůj nick nemohou dojít nikdy. Proto píši, nelži si do kapsy...
Aha, tak ty nemáš GTI, to je jen tvůj vlhký sen, tak to sorry ;-) Jako asi to nebude uplně nejhorší svezení, ale všeobecně je známo, že prej se člověk za volantem zrovna nebaví, tak ti nevím.... Já jezdím v něčem, z čeho v sedmém nebi opravdu jsem, ale na zádi nese jiné označení, které se řadí zase nopak mezi největší srdcovky. Ano odhaduješ správně, má to něco spol s mým nickem ;-):yes: Víš, že my hondaři jsme fanatici, ale máme důvod, pr když jednou zkušíš, nechceš jinak...Nemám důvod si nic nalhávat, nemám to zapotřebí, jako jiní...řídím se svým srdcem >:-[]
Mladej zobák co se chce vyblbnout s turbobenzínem a automatem tady má daleko hezčí Polo GTI. A pokud tahle kombinace uráží jeho jemnocit, tak lze jistě doporučit Fiestu ST, 208 GTi nebo doslova "za hubičku" Swift Sport. ;-)
Ale vůbec ne, tohle není o vlastní garáži nebo sympatiích. ;-) Výkonový deficit ti SSS vynahradí zábavnými jízdními vlastnostmi a oproti FieSTě nebo 208 GTi momentálně nabízí 5-dv. karosérii. Takže i nějaká ta praktičnost by se našla.
>:D znám pár chlapců (věkem dospělých) pro které je fabie RS snem .. no spíš to je F1RS (neplést s monopostem F1 >:-[] ) jenže ten sen se mění v realitu krásné spotřeby , nalepují si na světla mračítka (prej je to drsný) nejtujou lízátka pod přední náraznák (taky drsný) řežou katalyzátory (hustej zvuk) ladí motory (chip za dvě pětky na růžku) nasazují na to 18" kola ( čím víc palců tím víc adi eee teda RS) no a pak se předhání komu to víc čoudí .... no a když se stím přijedou podívat třeba do mejta na asfalt nestačí se divit jaký pekáče jim tam nadělují sekundy s prstem v nose ..
Zdravím Vás, pane GTI. Zaujala mne ve Vašem příspěvku tato myšlenka. Cituji: Totiž nejde výhradně o to - mít. Mladej zobák potřebuje možnost důstojně především...snít. Je totiž čas snění a čas žití. A proměnit si sen v život je jednoduší, než si proměnit život v sen...
Opravil jsem svojí chybu, kolega ten text přetáhl z mého horního příspěvku, tam to už opravit nemohu. Příště si dej před psaním něco na prokrvení mozku, nebo toho orgánu, jímž se tu snažíš oblažovat veřejnost...
V mlhách žiješ, v mlhách se trápíš. Nevíš, co je charakter, nevíš, co je čest a nevíš ani, co je pravda. A málo tužíš, takhle se tu dovětku - Uriáš Heep diskusí - těžko zbavíš.
problém je někde jinde Gilgite. On GTI může mít názory jaké chce. Tvou možností je souhlasit nebo nesouhlasit. To už je na tobě. Ale i kdybych přistoupil na fakt, že GTI plácá kraviny, pak to vždy jsou kraviny k věci. Na rozdíl od tebe.
Osobně s názorem na nádhernou Fábii RS také nesouhlasím. I podle mě je Fábia hned vedle Roomsteru absolutně nepovedená a nevzhledná. To ovšem neznamená, že teď tady budu diskutérům s opačným názorem nadávat do oslů a primitivů.
Ostatně Gilgite, nikde jsem nečetl žádné tvoje názory na auta. Mám z celého tvého vystoupení spíš pocit, že tobě o auta ani tak moc nejde. Reaguješ primárně na vlákna, kde diskutuje GTI. Takže tvou aktivitu zde bych přirovnal k fanouškům Sparty nebo Baníku. Oni se také chodí jenom rvát a o fotbal jim moc nejde...
už jsem ti jednou psal, abys sem hodil některé konkrétní nepravdy nebo urážky. Můžeme si to probrat. Reaguj na konkrétní věci konkrétními fakty.
Jinak já si nemyslím, že máme konflikt, líbí se mi věcná diskuze, proto se chci bavit o konkrétních věcech. Ne jen o obecném žvanění
Jinak mě ještě napadá, že podrobovat analýze názor jiného diskutéra je poněkud dětinské. Ačkoliv říkáš, že tě názory GTI urážejí, děláš mu spíš reklamu a jen potvrzuješ, že to co píše je pravda. Ale jak chceš. Čekám na konkrétní fakta
Klasický patolízalský příspěvek lísajícího se prosťáčka. Jdi se s tím bodnout zoufalče. Doslova tu zasíráš diskuse svojí přináležitostí k vometákům těchto diskusí. Nikdo zde není zvědavý na tvé mindráky. Zařaď se tu do řady a dělej to tak, jako většina z nás všech - piš o autech :no::-!
Gilgit: tak kamaráde, na to ti prdim. Diskuze je teď a tady. Za pár týdnů si tohle tlachání teda fakt pamatovat nebudu.
Já nahoře četl něco o Fábii RS a názor GTI, který auto opěvuje. No nic proti. Když se mu líbí, je to jeho názor... Nicméně jsem nikde nečetl slova jako prosťáček ani hejhula (možná jsem přehlédl). V každém případě nic takového není v prvním příspěvku. A i kdyby někoho nazval hejhulou po tom co mu napíše, že je primiti nebo osel, ani bych se nedivil. Já bych tě počastoval mnohem důrazněji.
Ono nestačí jenom číst. Ono se také musí přemýšlet. Nikde jsem nečetl "Gilgit je prosťáček" nebo "Gilgit je hejhula". To je právě ten GTIho trochu složitější sloh. Všimni si, že za prosťáčka je označen jen obecný, nijak nedefinovaný člověk. No a ty se toho vždycky chytneš:-))) Tak jak to teda je? >:-[]
Omlouvám se za svoje vulgární vyjadřování. Přeformuluji teda z "...na to ti prdím..." na "na to ti vypouštím bioplyn z řitního otvoru". To tě snad urážet nebude.
1. Pokud mě něco uráží, dokážu docela snadno formulovat co konkrétně. To není nic složitého a nepotřebuješ snad několik týdnů na to, aby sis srovnal myšlenky... A pokud ano, pak si myslím své
2. no a co? Prosťáčků jsou tady mraky, stačí si diskuzi přečíst. 9 z 10 příspěvků jsou na facku. Ne proto, že ti lidé mají jiný názor, oni nemají žádný názor a o to je to celé smutnější.
3. to byl jen příklad
4. takže tady jako bojuješ za všechny ty "chudáky", kteří by se snad mohli cítit dotčeni výrazem "prosťáček"? Ovšem já nikde nečetl "komu se nelíbí VW, je prosťáček". Všimni si, že vždy je použito nějakého příměru. Jak je možné, že mě to neuráží? Víš jak? Protože já prosťáček nejsem a rozhodně se tak necítím. Svoje auto jsem si vybral a jsem s ním spokojen. I kdyby mi někdo napsal, že jsem prosťáček, páč nemám koncernový výrobek, mávnu nad tím rukou a myslím si své.
K tomu bych asi řekl, že GTI občas "odráží" vulgární výlevy jednotlivců, kteří nevydýchají jeho názor. Jeho nekritičnost ke koncernu je jistá póza, na kterou jsme zvyklí. Někteří se baví (ať už souhlasí nebo nesouhlasí), někteří se rovnou urážejí. A z některých pak prýští až nechutné výlevy... Na tyto pak GTI reaguje tak, jak si zaslouží. Obvykle velmi kultivovaně, často s daleko větším účinkem.
Ale i GTI má občas den a vcelku normální diskuzi umí až nevhodným vyjádřením posunout do nechutné roviny. Je pravda, že z ní pak většinou vycouvá (vyšumí), neboť nemá zapotřebí realizovat se přisprostlinami, vularismy a urážkami. Jen jsem tím chtěl naznačit, že k tomu jeho příspěvky občas vybízejí. A obvykle to celé pak ukáže nejen technickou ale hlavně onu společenskou úroveň diskutujících.
No však píšu, utužuj, utužuj, jinak si ten charakter, Uriáši, nevylepšíš a zůstaneš tonout jen v těch svých kruzích malosti, nevědomí a hlavně, hlavně podměrečnosti postojů.
Samozřejmě, že jsem to nepsal tobě, směrem k tobě to ulétlo. Zde nemá nikdo nohsledy, zde píši lidé. Někdo o autech a někdo zase třeba o svých diagnózách, jako ty. Nic proti, i špatné příklady tvého rozměru jsou zde přínosem. Tady ale v tvém případě výhradně odstrašujícím, to snad chápeš 8-s8-s >:D
Podle mého názoru Fabie RS (v současné podobě) téměř nikomu chybět nebude. A obdivovatelé a milovníci opravdových hot-hatchů mají výběr velmi slušný - v prvné řadě Forda Fiestu, pak Peugeot 208 GTI a ze starší gardy není k zahození ani Corsa GSi. A pokud by snad někomu náhodou nevadila výhradní montáž DSG (takových zájemců ale nebude mnoho), tak je tu ještě Ibiza Cupra a Polo GTI. Pro méně majetné je tu sice výkonově slabší, ale jinak naprosto skvostné Suzuki Swift Sport (nyní i v pětidveřové verzi!). Takže výběr je i bez škodovácké krabice více než bohatý! :-):yes::yes::yes:
P.S. Dokonce i naftová (!) Fabia RS první generace byla mnohem povedenější a úspěšnější, protože byla hezká a dopřála řidiči manuální řazení.
Celý problém byl, že tam nedali ten manuál. DSG dobrý, ale do rádoby sporťáčku blbost. Na druhou stranu, kdybych hledal autíčko se sportovnějším nádechem, tak bych volil taky to monte carlo, to je fakt. designový efekt by to splnilo a s TSI je to slušně rychlé autíčko. To RS bylo opravdu zbytečně předražené a prakticky nevyužitelné.
ze proste ludia RSku nechcu aj kvoli DSG prevodovke a preto je maly zaujem ... vytratil sa totiz manual.... skoda..... lebo s manualom to mohlo mat lepsie predaje a nemusela zmiznut z ponuky .... tie tahy autombiliek pchat automaty dnes uz vsade nechapem podobne ako aj pchaju diesle uz do miniaut... divna doba ;-\
niet nad klasicke auto s benzinom a manualom :yes: raz na to o 20 rokov vyrobcovia pridu :yes:
At se na me nikdo nezlobi, ale za mizerne prodeje "nove" Fabia vRS si muzou sami. Fabia II je oproti Fabia I podstatne osklivejsi vysoka krabice. Navic zelena barva, vysoky posaz, volant s hloupym usmevem na airbagu a automat pro me tedy neznamena sportovni hatchback. Starsi model byl mnohem zajimavejsi a proto ho mam taky v garazi ;-)
Firma VW volakedy řekla že o tolik a tolik vylepší Fabiu,a bude teda RS.Lidi zas rozhodli že to takhle je málo,a to pro VW by již nebylo výnosné,a tak to ukončili.To je vše.Jasný,moc nikomu se nelíbí dněšní Fabie,a podle mě to neznamená že by u příští generaci nebyla.Už v minulosti ukázala Škodovka několikkrát že když je zájem na trhu,včas reaguje.
Já ti nevím: "Jisté také je, že nebude stát na zmenšené MQB platformě. Ta je sice určena i pro vozy velikosti VW Polo, ale příští Fabia ji možná ještě mít nebude."
Mám pocit, že mě někdo tahá za nohu. :-) Nicméně všechno je možné. I když to nedává smysl.
nedivil bych se tomu...pokud chtějí mít Fabii pod Rapidem,tak proč by měla MQB..s rozvorem si můžou hrát i s původní platformou a s jejich přístupem nevěřím,že by měla větší rozchod kol...což by určitě na škodu nebylo.Jsem hodně zvědavej na novou Fabii...Rapid nastavil laťku vysoko a vybírat mezi Fabií a Spacebackem bude v budoucnu nejspíš těžký.Věčná škoda,že 1.4 16V se nabízí jen v aktuální Fabii....k Rapidu by se hodil líp než "modernizovaný" HTTP
Protože je levnější. Nemá smysl vyhazovat peníze z okna. Jestli je auto na MQB, nebo není, nemá moc vliv na to, jak bude dobré. Ale má to přímý vliv na to, jak drahé ho bude vyrábět, rozšiřovat jeho výbavu, popřípadě reagovat na pokles, nebo nárůst poptávky. I když nebude na MQB, bude mít pravděpodobně hodně dílů z MQB (hlavně hlavní skupiny, pokud to bude možné).
Říkalo se, že má prioritu MQB-B a MQB-0 musí počkat. Pokud nestíhají, tak je dost dobře možné, že dávají přednost Passatu před Fabií.
Ano, můžou se lišit čímkoli kromě vzdálenosti motoru od pedálů. Celkem by mělo vzniknout 8 verzí MQB, pokud se nic nezměnilo. Tři pro malé vozy, tři pro nižší střední a dvě pro střední.
tak pokud Fabie zůstane na dnešní platformě bude 100let za opicema.I když by mohli prodloužit rozvor,tak bude pořád stejně úzká.Takže pokud chtějí sportovnější (nižší) auto budou muset prostor pro nohy nahnat jedině rozvorem.Fabia 2 získala prostor pro nohy pouze vyšším posezem.
Můžou změnit i rozchod. Dělali to i dříve. Otázka je, jestli se jim bude chtít. A z čeho to přesně vyjdou. Nikde snad není psáno, že to bude identická podlaha.
MQB je jenom marketing. Modifikovatelné platformy měl koncern VW už v 90. letech (např. Golf už tehdy míval dvě varianty zadní nápravy), akorát to nemělo nějakou zkratku.
Co je ale pravda, je pozice Fabie v rámci koncernu. První generace dostala nejmodernější techniku, současná a budoucí generace dostanou starou techniku.
lišily se nápravy podle motorizace..VR6 mělo náboje pro pět šroubů a kotouče vzadu,náprava vzadu byla stejná,lišily se jen v celkové šířce.
Je fakt,že Toledo sdílelo podvozek Golfu mk2
MQB je plus pro úsporu nákladů a taky různé rozchody kol při použití téměř shodných komponentů.
Roomster a Rapid mají sbírku dílů z regálů >:D ale právě díky přední ose z Fabie a zadní nápravě z širší Octavie mají jistější jízdní vlastnosti. Ale vnitřní šířka je pořád tragická. Opravdu pětimístná auta Škoda neumí....u Superbu si sice zadní pasažéři dají nohu přes nohu a převezou v kufru půl Kauflandu,ale ve třech vzadu je to špatný :-(
Nepochopil jsi pointu. Všichni ví, že předchozí platformy natahovali a zkracovali dle potřeby, od Pola po Passat, všechno jedna šťastná rodinka. Tady jde o to, aby zmizely rozdíly v komponentech a sestavování aut.
Ono uz od zaciatku to urobili zle, to auto je proste skarede, zakryvat to nadcasovostou alebo neviem cim este sa da, ale kazdy vidi, ze kral je nahy.
Len dufat, ze trojka uz bude normalna.
Aby bylo jasno - teď vůbec nemluvím o tom, nakolik je či není konkrétně FII RS dobrým konkurentem jiným hot hatchům (to koneckonců nemusí nic říkat o případné FIII RS, která by měla pro "sportování" lepší předpoklady). Ale je mi líto jejího konce jakožto konce netradičního modelu vyčnívajícího z běžné produkce automobilky.
Fabia sa vzdy na hot-hatch len hrala, skor ako by nim bola, miatla pozornost aspon zvonka, co sa jej celkom darilo, jednotka bolo pekne auto.
Ale tato dvojka vysoka, uzka krabica, to sa nedalo kupit uz ani z dovodu dizajnu, myslim, ze hlavne preto sa tak malo predavala.
Keby trojka vyzerala troska lepsie, sportovejsie, nizsia, sirsia, myslim, ze by s predajmi problem nebol.
fabia 2 sa malo predava? fetujes? sa pozri poriadne ked ides denno denne po ulici ... omg
fabia 2 nie je ziadna extra krasavica ale RS verzia v istych farebnych kombinaciach je pekne auto. co mam znamych a videli ju nazivo, kazdy hovori o nej len pozitivne.
Ono to souvisí s budoucím vynuceným profilováním Škodovky, jakožto člena VW grup. Škoda mírně vyrostla a začala konkurovat VW. Ten jakožto spící na vavřínech reaguje jako podrážděné dítě, nikomu nic. Místo posílení úsilí ve vlastních řadách ukazuje „podržtaškové“ automobilce její místo.
Jakožto cílový zákazník značky byl vybrán typický kupující Rapidu, podle kterého směřuje mainstream. Z Fabie tedy nezbývá udělat nic jiného, než třetí housle v podobě malého levného auta smontovaného ze zbytků co dům dal, takové CityGo, ale již s polstrovanými dveřmi.
Fabia RS byla v poměru cena/výkon abnormálně drahá. Navíc je otázka jak fci svěžího miniauta pro mladé zvládala – podle mě nic moc. Cílový zákazník dané úzké skupiny samozřejmě raději připlatil za Mini Cooper nebo Audi A1 apod. A relativně povedený styling Monte Carlo už to zachránit nedokázal, když už se o techniku opřít nedalo.
No Fabia II se pomalu blíží svému generačnímu odpočinku, sluší se tedy napsat něco, co si objektivně zaslouží, neboť když se tu člověk brodí těmi pubertálními zoufalostmi včetně doslovných mozkových obrn některých mentálně méně kvalitně vybavených jedinců, je mu před Fabií až stydno. Tak jen krátce:
- Stále nejprogresivnější karoserie třídy
- Pohledové (pouze pohledové) negativum v podobě odstředěných poměrů mezi výškou a šířkou vozu
- Jízdně brilantní vůz, vytvořil spolu s Fiestou a Polem referenční jízdní třídní trimvirát
- S výjimkou příliš utopené řadičky třídně jedinečná ergonomie, jedinečnost obestavěného prostoru a využitelnost kufru.
- Ve verzi kombi nepříliš pohledné zadní partie.
- Široká možnost individualizace
- Výborná kvalita zpracování, výborná spolehlivost.
- Zasloužené místo v historii automobilky.
Netrpělivě jistě očekáváme Fabii III, a to o to více, oč více otazníků právě po jejím budoucím postavení v rámci automobilky, vyvolává příjezd Rapidu. Jenomže toto je pouze zatímní otazník diskuse, neboť Škoda ví, kam fabii zacílí - nepochybně velikostně pod Rapida, kde je její tradiční mistrovské a v rámci konkurence i prestižní místo.
V modelovém generačním Koncernovém pojetí myslím dojde k ideálnímu rytmu nájezdu nových generaci: Fabia bude najíždět s modernizací Pola. Dokonalé.
Vzdejme opravněný, důvodný a upřímný hold - BRAVO FABIA :yes::-!
Kam zacílí nová Fabia ? Lze čekávat, že v rámci nové hierarchie koncernu (Škoda -> Seat -> dlouho dlouho nic -> VW -> Audi) dojde k přehodnocení pozice směrem k low-endu. I proto končí RS.
Jinak co se týče "ideálního rytmu nájezdu nových generací", to není žádná novinka. Fabia I přišla do prodeje ve stejné době jako modernizace/facelift Pola třetí generace. Výjimkou byl jen facelift čtvrté generace, ten přišel dřív než obvykle (a tudíž dřív než Fabia II), protože se Volkswagen rychle potřeboval zbavit omylu jménem kruhové smětlomety.
Směješ se svým neschopnostem. Ano, podívej se například na srovnání F1 a F2, jakkoli je to "podpásovka", pak když se pokusíme o objektivnost, trčí F2 na samém zenitu designové třídní klasy. Ono popravdě, je ovšem potřeba vědět, že F1 musela být udělána jako "všelidová" jednodušší krása, proto je taky většinově přijímána dodnes lépe, než vykrystalizovaná, ostře vyhraněná F2, která vyžaduje od pozorovatele již vyspělost vnímání.
No, to střídání modelů je výborně rytmizované, ano s tím souhlas.
Škodovka nikdy nedělala u aut "barokní kudrlinky" (na to se specializují Francouzi a Asiaté), takže F2 do portfolia nezapadá, navíc v kombinaci se zúžením a zvýšením karoserie působí antidynamicky. V tomto ohledu na tom bude příští generace líp, Kabaň pošle kudrlinky do propadliště dějin.
Zapomínáš na jednu věc - Fabii II bylo nutné vyhranit faceliftem. Původní design byl fádní a unylý, až facelift z toho udělal svěží autíčko, které teď máme všichni ve voku.
Za mě Fabia I toto srovnání v klidu ustojí. Ve prospěch jedničky hovoří lepší proporce, zejména u kombíku. To v mých očích vyrovnává nepříliš povedená přední světla, která jsou (u pofaceliftové !) Fabie II dynamičtější.
Jinak... já doufám spíš v to, že se nebude opakovat to, že Polo i Ibiza dostanou o generaci novější podvozek než Škoda.
Podívej se nad věc objektivnějšíma vočima. Ano, ta modernizace F2 katapultovala opravdu hodně vysoko, s tím souhlas, ale současně (v konfrontaci s F1) nepodceňujme F2, a buďme v té výškové disproporci velkorysí, ona svůj přínos k užívání má. Uznávám, že opticky je to už asi trochu za hranou.
I když tu F2 zkoumáš hlavně z vizuálního hlediska, tak je vidět, žes ji nikdy dlouhodoběji nepoužíval. Na co ti je metr vzduchu nad hlavou, když se spolujezdce pomalu dotýkáš ramenem. Přidej pozici za volantem pomalu jak na záchodě (zde je nutné srovnání s F1, kde se sedělo hezky nízko), a pitomý roh palubky, který překáží každému s delšíma nohama ;-\
Jsem toho názoru, že jediný upgrade F2 oproti F1 byly lepší motory. Jinak je to hlučnější, jízdní vlastnosti jsou stejné, uvnitř jsou hroší materiály, vypadá hůř, možnosti výbavy už taky nejsou tak extra. Jak byla Fabia na přelomu tisíciletí (tak do roku 2004) ve své třídě v podstatě jedinou volbou, se Dvojkou Škodovka bohužel zapsala a nechala se předběhnout většinou evropských výrobců od VW po Renault.
Vycházej z toho, že píšeme o subkompaktnímn mainstreamu, a tedy konfrontačně z toho vychází F2 prostě špičkově. Samozřejmě, máš dílčí negativa, ano, ovšem to bychom tu museli psát o negativech konkurence. Stohy stran... :-)
Já nahoře neadoruju Fabii absolutně, naopak, jsem kritický, avšam vidím i její kladné, velmi kladné strany.
Nemám důvod být při srovnání Fabia I vs. Fabia II neobjektivní. Já si přesně pamatuju na okamžik představení faceliftované Fabie a Roomsteru... v tu chvíli jsem si řekl, že takhle to mělo vypadat už od začátku - u nás se designuje auto už na první pokus ;-) .
Z uživatelského hlediska nevidím příliš velký přínos v tom, že je Fabia II tak úzká. Ok, asi stačí užší místo při příčném stání... ale to by pro mě upřímně nehrálo v rozhodování žádnou roli.
Rozhodně nesouhlasím s prvotřídní ergonomií. Z Fabií jsem najel cca 2 tkm. a co mi fakt vadí:
- utopená řadicí páka při sklopení loketní opěrky. Problematické řazení
- velmi špatně vyřešené umístění rádia. Levá spodní hrana tlačí do kolena. V případě nárazu si nedokážu představit co by mi to s nohou provedlo
- klika dveří je utopená. Musím sáhnout jakoby do dveří a pak je otevřít. Na horní hraně by to bylo o mnoho lepší.
- nemám moc zkušeností s malými auty, ale přední sklo mi přišlo strašně nízko
- víko schránky před spolujezdcem je snad z lisovaných PET lahví.
Jinak jezdil jsem s motorem 1,2 TSI 66 kW a je to fakt super motor na tak lehké auto. Jízdní vlastnosti odpovídající kategorii a hmotnosti. Spotřeba na dálnici ve 140 nějakých 6 litrů. Celkové docela dobrý, ale stejně bych to nechtěl
No, s tou utopenou řadičkou se shodujeme (píši o tom též), cenná jsou jistě i tvá další zjištění. A souhlas s motorizací. No... tiše píšu, že já bych ji též nechtěl ;-) to však neznamená, že jí tu diskusně ploše zatratím jako někteří naši jednodušší kolegové.
Ač jsem nejsem příznivce manuálu a fofrklacek nechám raději dinosaurům, tak musím uznat že tah Škodovky vnucovat DSG za každou cenu postrádá logiku, když chce někdo manuál tak proč mu ho nedopřát? Nechápu, absolutně to postrádá logiku.
Druhá věc je motor, jedničkový eresko bylo ve své době výjmečné naftovým motorem se slušným výkonem 96kw a malou spotřebou, kdyby ve Fll RS byl 2.0tdi 125kw tak jsou prodeje myslím někde úplně jinde.
Možná by to trochu užíralo prodeje Oktávky RS, ale je to úplně stejné jako užírá Rapid Fabce nebo Oktě...