Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Černý den příznivců Škodovky: Fabia RS skončí bez náhrady

188 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
AtmoClio RS taky skončilo bez náhrady. Vysokootáčkový motor s manuálem nemůže v zážitku nic nahradit.
Avatar - iudex
iudex
Zostáva posledný Mohykán: Swift Sport: klasický vysokootáčkový atmobenzín, manuál, nízka hmotnosť. Samozrejme chápem, že je to o ligu nižšie, ako Clio s dvojlitrom.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Škoda jen, že až tak vysokootáčkový není, ale jinak je vše, jak má být 😉.
Breaky74
ne že by Fabia byla super , ale RS byla jako odkaz na F s2000.Takto to vypadá na jistotu že F R5 nebude.Škoda
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Nevím jestli bude F R5, ale 1.6turbo testují. Video testu z Navarova je zde [odkaz]
Avatar - Hittman
Hittman
Nebyla super. Už jenom tvar kastly je jakýsi nemastný neslaný, to Ibiza je více akční. A kdo si dnes koupí splašenou psí boudu? Ti, kdo mají love, jdou do většího a pohodlnějšího RS o třídu či dvě výše.
pitrys
Myslím, že Škodě motorsport to může být ukradené. Projekty jako Fabia S 2000 můžou existovat i bez RS.
Jen tak mimochodem, touto druhou generací Fabia dostala tolik vytoužený benzín, ale zase ztratila svou vyjímečnost při použití dieselu. Ono auto, které dokáže jezdit rychle a přitom dokáže jezdit normálně i pod 5 litrů taky není k zahození. Došlo na ty názory, které jsem četl na zahraničních diskuzích při uvedení Fábie II RS.
Klaudius
Čo robiť, taký je dnes trend...
Avatar - iudex
iudex
Kúpil by si si tú techniku v podobe Fabie RS? Ja určite nie.
Inak čo nové? V piatok som išiel cez Tvoje bydlisko a skoro som sa zo zúfalstva nad tými zápchami obesil. 8-s >😒]
jossalito
Na volantu? Nebo na prvním stromě? >😒]
MariAchi
Iudexi, rýpnu si - ty by sis nekoupil cokoliv, co jen trochu zavání koncernem 😄

Jinak já jsem s F RS kombi něco málo najel a pro mne je to velice příjemné auto s dobrou výbavou a více než dostatečným výkonem.

Na druhé straně chápu, že většina Fabií se prodává kolem cca 300 - 350 tisíc korun a ereso za víc než půl mega je cenově mimo (byť kompenzováno výbavou).
A stejně tak chápu, že za sporťáka má teď být VW a ne Škoda.

Ale zase na druhé straně je zajímavé, že F RS (možná) nebude, ale Octavia RS je - pochybuji, že by nechali jen jediné RS v portfoliu.
Avatar - iudex
iudex
Pozri si SZ.
MariAchi
Už 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
VWedle jak ta jedle.... 😉 Jistě přinejmenším jeden koncernový produkt iudexe zaujal. Ale to už jistě víš.
MariAchi
Jo vím, dostal jsem přece SZ 😄
Klaudius
RS alebo iné auto, ja alebo iný zákazník - je to vcelku jedno, proste trh tam smeruje. Viď napríklad už dlhý čas pseudo SUV bez 4x4...
A čo Ti u nás páchlo? Pole s čerstvo rozvezenou močkou alebo hnojivom, či ľúbezné vône, keď vedľa v Slovnafte vetrajú? >😁
Avatar - iudex
iudex
Zápchami, nie zápachmi. 😉 Cesta z našej metropoly do D. Lužnej v piatok poobede, no radosť. 😉
Klaudius
Treba sa poďakovať pani starostke Podunajských Biskupíc...
Ale my domáci sme napriek tomu našli pár skratiek... 😉
martindr
len tu tie skratky nehovor, lebo mame "po ptakoch" 8-s
Klaudius
No, ja neviem kto si a kade chodíš...
martindr
pisem ti, ze hlavne tie skratky v PB verejne neprezentuj, lebo vela ludi ich nepozna. Neviem na co si ty odpovedal.
Avatar - Nerez
Nerez
První RS bylo něčím vyjímečné. Oproti běžné Fábii vypadala dobře, TDI se 130ti koňskými silami ji dokázala okázale vystřelit dobředu a přitom si za to nežádala moc nafty. Jasně, sporťák to nebyl, protože ten těžkej motor v zatáčkách dost vadil. Interiér byl peckovej, parádní volant a nádherné bílé sedačky. Pořád je to pro mě asi jediné auto spalující naftu, které bych si jako zarytý benzíňák klidně pořídil.

Druhá hererace RS mě vůbec ničím nezaujala, nebyla ani moc pěkná, ten přetechnizovaný malý motůrek s výkonem minimálně dvoulitru ve mě zrovna důvěru nebudil. Vysoká kastle měla velké náklony.

Takže z mého pohledu to s Fabií RS stejně šlo z kopce, takže mi ani chybět nebude...
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Co třeba BMW 123d, 335d, to je snad horší, než F RS?
Nebo Rover 220 SDi - nejrychlejší dieselový HB své doby (74 kW na 1150 kg), který tudíž nabízel podobnou dynamiku, ale měl oproti Fábii navíc skvělý podvozek.
Honda Civic 2,2 i-DTEC - lepší dynamika, charakternější motor.
Docela tu Fábku přeceňuješ 😁.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Přesně tak. Fabia RS skončila v okamžiku, kdy přestala mít pod kapotou diesel.
martindr
>😁 >😁 >😁 teba by som s tym dieslom zatvoril do garaze a tehlu na plyn..
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pokud by jsi byl zavřený v garáži s nastartovaným benzínovým motorem, byl by jsi mrtvý podstatně dříve, než v případě dieselu :-!
Nicco
Mam pocit, ze uvedenie znacky Skoda do sveta skoncilo. Nastupuje realita znacky - jednoduche auto pre vychodne trhy. Co najlacnejsie komponenty, aby neboli prilis drahe pre cielovu skupinu, ziadne dizajnove vystrelky typu svetiel pre Yetiho. Strohe auto s velkou uzitou hodnotou - liftback/kombi, objem kufra k tomu stare motory a platformy, pre chudobu este dobre.
Ale vies, kde je problem - auto, ktore ma konkurovat Dacii, ma cenovku VW.
Nicco
Dacii az uplne nie, tam su male marze. V podstate chcu byt co najvyssie, ale musia byt co najdalej od VW. Cenu maju taku, lebo predosle modely mali urcite prednosti, ktore presvedcili zakaznikov. Prisiel ale novy druh rapid, vytvoreny podla novych pravidiel a zarazu uz bol prilis drahy na to, co ponukal. Zrazu je draha aj FabiaRS.
Octavia ale vdaka kufru vyzera o triedu vacsia, tym si moze nahodit cenu, ale zase nie tak vysoko ako Passat. To presne hraje do karat fleetovym manazerom. Zalepia usta svojim zamestnancom, ked im daju cesky Passat a este usetra oproti originalu.
flexo
to že fabia rs 3 nebude, je síce smutná správa, ale ešte oveľa smutnejšia správa je to, že fabia 3 nebude postavená na platforme MQB, ale len na pôvodnej, pokiaľ sa nemýlim ešte pochádzajúcej z prvej generácie fabia a len inovovanej. ako chcú na tejto platforme postaviť širšie auto, keď u dvojkovej fabie sa im to nepodarilo? alebo sa teraz ukazuje, že len nechceli? netvrdím že škodovka vyrába zlé autá, ale ako sa zdá začína nám v poslednom čase ponúkať nové autá z výpredajových dielov s novým kabátom. keby to aspoň na tej konečnej cene bolo vidno. dúfam, že aspoň TSIčka tam dajú z novej generácie s remeňmi a nie zo starej, ako do rapida.

nechcem dávať rovno palec dolu, ale na smútok to určite je 😒 😢
Xawier
Neblázni! Dal jsis dvě a dvě dohromady a vyšlo ti pět! 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Nejdulezitejsi zprava je to ze Fabia asi na MQB nebude. Nejake RS skoro nikoho nezajima, kdyz korejci za podobne penize prodavaj HH o tridu vyse.

Osobne jsem uz pri predstaveni Rapida veril, ze nova Fabia bude mit hodne spolecneho s Rapidem(skoro vse, kdyz je videt jak se setri a pouziva se podvozek z OI). Oponovano mi bylo, ze ne, ze bude FIII na MQB. Dnes verim v to, ze to bude z velke casti preplechovany Rapid, kratsi jeste nez Spaceback, tedy klasicky plny C-sloupek. Motory tezko rici, ale pokud se do Rapida nove nevejdou, tak bych veril ze ve FIII budou take stare 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Auto pod Rapidem, na splácané platformě a s malými motory, aby se více rozlišily třídy. Fabie motory 1,0 až 1,2 v benzínu, 1,2 a nový 1,4 TDI v dieselu. Rapid bude mít 1,2 až 1,4 v benzínu, 1,4 TDI a 1,6 TDI v dieselu. No a Oktávie bude mít 1,4 a 1,8 v benzínu a 1,6 a 2,0 TDI v dieselu. Motory budou nové, nemohou nebýt, když mají plnit Euro 6.
Škoda to má dobře spočítané a s příchodem Rapidu končí potřeba dělat z Fabie něco co není a nemá být, bude to malé levné auto.
flexo
no jedine žeby si to škoda v poslednej chvíli rozmyslela... pretože pred príchodom rapida deklarovali, že rapid bude také väčšie auto (náhrada za octaviu tour) v lacnejšom segmente, čiže low-end a fabia 3 bude síce menšia ako rapid, ale kvalitnejšia, na novej platforme a s novou technikou.
realita však vyzerá úplne inak. z rapida robia to, čo nie je, aj keď v podstate je to ten low-end, ako plánovali a akú masírku nám pripraví pr oddelenie od škodovky s príchodom novej fabie, sa nechajme ešte prekvapiť. ale určite sa okolo nej rozpútajú divoké diskusie 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ty budou jiste divoke. Hlavne to jak je kvalitativne nekde jinde nez Rapid a zbytek konkurence. Osobne nevidim vyrazny rozdil mezi OIII a Rapidem, takze silne pochybuji ze bude i mezi FIII a Rapidem. FIII bude podobny lowend na coz ukazuje uz to ze nebude na MQB.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jestli nevidíš rozdíl mezi O3 a Rapidem, pak asi rozdíl mezi Fabií a Rapidem vážně neuvidíš...
Avatar - Choochoo
Choochoo
No tak asi tam nejaky je, ale to prisuzuji rozdilu v tride, jako u kazde jine znacky. FIII a Rapid na tom budou stejne 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Edit😒br /> Euro 6 bude platit snad od zari, takze kdyz stihnou homologaci proc by nemohly jet na starych?

Kdy ze bude predstavena nova Fabie, ktery tyden? 😉
_MT_
I kdyby stihli homologaci, získají tím jeden rok. Od 9/2015 platí pro všechny, nehledě na to, kdy byly homologované.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Naprostý nesmysl. Proč by prosímtě dělali další karosářskou verzi Rapidu? Fabia bude s největší pravděpodobností spřízněná se současným Polem/Ibizou.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Proc? Ten prvni a dnes hlavni duvod je cena vyvoje auta, vzdyt by to nic nestalo, ani cas ani penize. Proc by melo byt s nejvetsi pravdepodobnost i sprizneno s Polem, kdyz Polo ma byt na MQB jiz dalsi rok po Fabii? No uvidime 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Fabia II přišla s PQ24 rok před tím, než její sourozenci dostali PQ25. Takže to by nic nového nebylo.
_MT_
Nové motory se na starou platformu vejdou (například v Číně máš nové motory na staré platformě). Během pár let ty staré mají přestat vyrábět, tak co by do té Fabie podle tebe dávali? Samozřejmě, plány se mění.

Jinak pro auta, pro která je MQB příliš drahá, mají NSF (která je s MQB kompatibilní). Na ní můžou stavět i auta velikosti Fabie a bylo to v plánech - levné malé vozy. I když u Fabie nikdy tuhle možnost nezmiňovali.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To, že nebude na MQB, přece neznamená, že zůstane na stejné platformě jako FI/II. Pravděpodobně bude na podvozku dnešního Pola a bude generačně pozadu oproti sourozencům, stejně jako dnes...Taky mě to trochu překvapuje, ale asi ji holt Fabia nemůže dostat jako první, již v roce 2014.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Je to divne, kdyz se vsude tvrdilo, co to MQB prinese za uspory, reklama vsude jako kr.va a nakonec to bude jezdit na 100x zaplacenym podvozku buhvi ceho 😉
hugo007
Jak k těm úsporám s MQB VW dospěl nikde neuvedl ... obávám se že idea asi byla narvat v rámci MQB jednoduchou nápravu s torzkou místo víceprvku kam to jen půjde a zvýšit marži.

MQB je jen buzzword a to že Fabia MQB nedostane nemusí být žádná tragédie - jen by cena auta měla odpovídat tomu, že to bude slepenec komponent jejichž vývoj se už dávno zaplatil.
pogo26
Cena bude odpovídat poptávce. Pokud ji budou Češi kupovat, tak bude cena vyšší. Jinde, kde o ni není zájem, bude stejně jako dnes pomalu za cenu Sandera.
_MT_
Ale uvedl. V první řadě šlo o snížení počtu různých dílů. Ač toho hodně sdílí, jednotlivá auta (a motory) se zbytečně liší v drobnostech. Uváděli šílenou redukci, přesně si už čísla nepamatuji, ale pohybovalo se to u 90%, jestli mě paměť nešálí (což v první řadě svědčí o bordelu = neefektivitě u VW). Tohle menší množství dílů můžou vyrábět globálně a snadněji tak reagovat na změny v poptávce, snížit riziko spojené s uváděním nových modelů. I teď mohou stavět více modelů na jedné lince, mělo by ale dojít k většímu sjednocení linek. Ve výsledku by měla být schopna jakákoli továrna (s linkou na MQB) vyrábět jakýkoli model (stojící na MQB), stačí dovézt specifické díly. Budou tedy schopni lépe vytěžovat továrny a vyrábět lokálně, co zrovna bude potřeba.

Pokud jde o ty krásné sny o úsporách, počítají to myslím pro svůj plán, ne pro stávající portfolio. Chtěli se zaměřit na lokální modely, tedy jít opačnou cestou než většina. Právě lokální modely jsou drahé, proto od nich automobilky utíkají.
Avatar - moreczech
moreczech
vždyť to ani RS nebylo...
Avatar - iudex
iudex
Tiež myslím, že veľa zákazníkom slza neupadne. Kto nevyhnutne chcel koncernový subkompaktný hotheč, šiel do rovnako drahého, ale krajšieho Pola GTI a kto chcel naozaj malú raketu, neuspokojil sa s 1,4kou, ale siahol vyššie po Cliu RS či Fieste ST.
_MT_
Vem si, že nejsilnější Fabie nepočítaje RS má 77 kW. To není nic extra. Neříkám, že další stupeň musí být nutně 132 kW, ale něco kolem 100 by neurazilo. 😄 Navíc RS byla nejhezčí Fabie. Samozřejmě, otázka je, proč nevzít Polo. V tom máš pravdu. Někdo je tu myslím i porovnával a vybral Fabii, už si ale nepamatuji, jaký měl důvod.
MartinKK
Podle mě to že Fabie končí s verzí RS vůbec nevadí. Pokud pominu v případě Škody poněkud kontroverzní označení RS což může u někoho mylně vyvolávat dojem že se jedná o sportovní vozy, tak můj názor je ten, že Fabia je jedno z nejošklivějších aut na současném trhu. Úzká vysoká krabicoidní koza. Takové auto je přesným opakem auta vhodného pro vytvoření hot verze. Fabia je podle mě bez urážky "dědkovské" auto ke kterému se označení RS opravdu nehodí. Zkrátka a dobře auto pro přesun z bodu A do bodu B pro lidi kteří v autech nemají zalíbení, nehledají v nich emoce, zábavu ani potěšení.
Avatar - Iv8
Iv8
Mám podobný názor. Vadí mi to stejně, jako by se přestal vyrábět Roomster nebo Aveo a podobné hrůzy.
topten
tak není moc co resit
Arese
Hned jak se dvojková Fabia RS představila jsem odhadoval, že tohle se prodávat určitě moc nebude. Hlavním důvodem je výhradní montáž převodovky DSG. Cenu auta zvyšuje cca o 10 % a žádný pravověrný milovník malých hot-hatchů ji nechce. Druhým problémem jsou samozřejmě ošklivé proporce tohoto auta. Vysoká a úzká karoserie vypadá blbě i na běžných verzích, ovšem sportovní deriváty dokonale zabíjí. Chtělo to udělat alespoň vytažené blatníky a popřádně rozšířit rozchod kol, ale to by asi bylo moc drahé.
Podtrženo a sečteno - pokud by Škodovka postavila dvoukovou Fabii s pěknými proporcemi a poté z ní udělala hot-hatch s benzinovým motorem a MANUÁLNÍ převodovkou a nasadila by na ní slušnou cenu, úspěch by se určitě dostavil, zbabrali si to sami! Že by obecně klesal zájem o malé hot-hatche je blbost, jen se ty auta prostě musí dobře postavit. Obrovská poptávka po nové Fiestě ST (i Peugeotu 208 GTI) jsou toho jen důkazem, stejně jako odpor, který vyvolalo nové Clio RS s automatem...
P.S. Pokud Fabia III nedostane MQB, žádná katastrofa to nebude. Stačí, když dostane stejnou, širší platformu, jako má nyní Polo a Ibiza. To že se tak nestalo už u druhé generce, stojí za všemi jejími problémy (hlavně designovými).
pogo26
Na základě čeho soudíš, že po Fiestě ST a P208 GTI je obrovská poptávka a Clio RS nikdo nechce? Dej jsem nějaká čísla.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je přece logické. Blio je rendlík. :no:
MichalH
Vždyť to auto neumělo moc jezdit, olej to žralo po kanystrech, elektronika hlavně u převodovky si stejně dělala svoje... Všechno bylo jen jako, po takovém autě se nikomu stýskat nebude. Kdo chcete zábavné malé auto kupte Fiestu nebo Swifta. Hlavně u Swiftu je radost z motoru veliká...
GTI
Samozřejmě, že je to škoda, vždyť je to Škoda. Zde tedy ovšem upřímně (padni komu padni) udělat tohle nějakému modelu z Nošovic (na který by se tam zmohli) možná, že bych psal némlich to samé. Možná...

Ovšem v případě modelu FABIA RS roním doslovné garážové slzy. Po čem tu má sakra mladej nevyskákanej a horkokrevnej holoubek s otevřeným jezdecým srdéčkem toužit? To si snad má třít ohanbí u kůlu bazarového plotu? Takhle se přece mladý silniční potěr nevychovává. Totiž nejde výhradně o to - mít. Mladej zobák potřebuje možnost důstojně především...snít. Je totiž čas snění a čas žití. A proměnit si sen v život je jednoduší, než si proměnit život v sen...

Takže: ty ty ty, Škodo 😢
jossalito
Cena Fabie byla zcela mimo.
I dnes je tu o 50 tis levněji Fiesta ST. I koncernoví sourozenci mají cenovky přiznivější a nejen ty.
GTI
[odkaz] Klid a pozor na to.
Avatar - iudex
iudex
Tak si dajme kontra: [odkaz]
Plný počet a citát z testu "Tento Ford je dokonce lepší než Mini Cooper S..." hovoria za všetko.
Petrko
Tester měl jiný názor než platící zákazník. To se stává. To Polo je proti Fabce fakt hezké a s tím nic nenaděláš.
GTI
Nechci s tím nic dělat, POLO je nádherný vůz, s tím souhlas.
Avatar - Typhoon
Typhoon
ach so 😄
GTI
😉
i-Vtec
GTI...ty tvé příspěvky mě vždy nadzvednou z židle... Jak vidíš, tak si sám, kdo roní garážové slzy, pr Fobie je doslova odporné auto! Je to kýčovitá, hrbatá, vysoká, úzká krabice. To si jako děláš *, že mladej horkokrevnej bude toužit po této zrůdě, jen pro tu cedulku??? Škoda nikdy sportovní auta nedělala a nidky dělat nebude! Rychlá možná, sportovní nikoli! A o nějakých emocích u této značky nemůže být opět ani řec, ostatně jako ani u tvého VW! Takže mladí sní určitě o jiných HH, do kterých se Fobie samozřejmně neřadí, možná tak cenou! >😒] :no:
GTI
Nelži si tu do kapsy...
i-Vtec
Došly argumenty co pane GTI??!, Nemáš odpověd...víš, že je to fakt! Všichni víme, že si koncernový pacient a nikdo ti tady ty tvé žvásty už nežere! Ale víš co ti poradím...sedni do svého GTI a jed se projed, prej je to špičkový HH, plný emocí a zážitků za volantem a funguje to jako dobrý antistres >😁 Das Auto! :no:
GTI
Eh... ani nevíš, jak bych rád sedl do nějakého toho "svého" geteička. Myslím, že v tomhle jsme na tom oba stejně, ty bys byl též jistě (aktuálně doslovně) v sedmém nebi 😉 Argumenty? Ty mi s odkazem na tvůj nick nemohou dojít nikdy. Proto píši, nelži si do kapsy...
i-Vtec
Aha, tak ty nemáš GTI, to je jen tvůj vlhký sen, tak to sorry 😉 Jako asi to nebude uplně nejhorší svezení, ale všeobecně je známo, že prej se člověk za volantem zrovna nebaví, tak ti nevím.... Já jezdím v něčem, z čeho v sedmém nebi opravdu jsem, ale na zádi nese jiné označení, které se řadí zase nopak mezi největší srdcovky. Ano odhaduješ správně, má to něco spol s mým nickem 😉 :yes: Víš, že my hondaři jsme fanatici, ale máme důvod, pr když jednou zkušíš, nechceš jinak...Nemám důvod si nic nalhávat, nemám to zapotřebí, jako jiní...řídím se svým srdcem >😒]
GTI
No pokud jezdíš tím, co naznačuješ, nazval bych ten třaslavý uzlíček spíše... srdéčkem 😉 Jako co nemám, geteičko? No... nemám 😢

Navážno - hele, nevěřím ti, že jsi z toho v sedmém nebi.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mladej zobák co se chce vyblbnout s turbobenzínem a automatem tady má daleko hezčí Polo GTI. A pokud tahle kombinace uráží jeho jemnocit, tak lze jistě doporučit Fiestu ST, 208 GTi nebo doslova "za hubičku" Swift Sport. 😉
GTI
Ten Swift je tu z nouze ctnost, to doufám uznáváš... 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ale vůbec ne, tohle není o vlastní garáži nebo sympatiích. 😉 Výkonový deficit ti SSS vynahradí zábavnými jízdními vlastnostmi a oproti FieSTě nebo 208 GTi momentálně nabízí 5-dv. karosérii. Takže i nějaká ta praktičnost by se našla.
GTI
S tím souhlas, snad jen ten název modelu, chtělo by to - SVWIFT, ale to víme oba... 😉
Avatar - JDM
JDM
>😁 znám pár chlapců (věkem dospělých) pro které je fabie RS snem .. no spíš to je F1RS (neplést s monopostem F1 >😒] ) jenže ten sen se mění v realitu krásné spotřeby , nalepují si na světla mračítka (prej je to drsný) nejtujou lízátka pod přední náraznák (taky drsný) řežou katalyzátory (hustej zvuk) ladí motory (chip za dvě pětky na růžku) nasazují na to 18" kola ( čím víc palců tím víc adi eee teda RS) no a pak se předhání komu to víc čoudí .... no a když se stím přijedou podívat třeba do mejta na asfalt nestačí se divit jaký pekáče jim tam nadělují sekundy s prstem v nose ..
GTI
Děláš, jako by na tom bylo něco špatného...
jossalito
Když to vezmeš od podlahy, jako to udělal Čajíček, tak se nestačí divit ti ostatní. 😉
holden_holden
verim tomu ze pro jelito je vrchol de*bil za kterym neni nic videt. [odkaz]
holden_holden
a to je presne to proc si osel. 7 dolu a 0 nahoru
GTI
Na mně se tu nezlob, já to tu jenom píšu... na rozdíl od tebe... 8-s >😁
pláša35
Zdravím Vás, pane GTI. Zaujala mne ve Vašem příspěvku tato myšlenka. Cituji: Totiž nejde výhradně o to - mít. Mladej zobák potřebuje možnost důstojně především...snít. Je totiž čas snění a čas žití. A proměnit si sen v život je jednoduší, než si proměnit život v sen...

Za tuto moudrou myšlenku Vám smekám.

Pláša35
GTI
Ó, děkuju 😄 :yes: A opravuji svojí chybku - jednodušší.
Mig_35
ty vole opravovat pochlebníčka! ty jdeš do sebe voe! normálně bys jenom napsal: :yes:
GTI
Opravil jsem svojí chybu, kolega ten text přetáhl z mého horního příspěvku, tam to už opravit nemohu. Příště si dej před psaním něco na prokrvení mozku, nebo toho orgánu, jímž se tu snažíš oblažovat veřejnost...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mig_35
aha, mně se to hned nezdálo, fan-club nemůžeš přec rozhánět, ale jen utužovat :yes:
GTI
Utuž si především charakter :-!
Mig_35
jo, ten jsi vyjevil naprosto důkladně v diskuzi o dieselové A8 :yes:
než přiznat pochybení, radši mekotat, mlžit a nakonec dělat mrtvého brouka
GTI
V mlhách žiješ, v mlhách se trápíš. Nevíš, co je charakter, nevíš, co je čest a nevíš ani, co je pravda. A málo tužíš, takhle se tu dovětku - Uriáš Heep diskusí - těžko zbavíš.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stefič
Stefič
problém je někde jinde Gilgite. On GTI může mít názory jaké chce. Tvou možností je souhlasit nebo nesouhlasit. To už je na tobě. Ale i kdybych přistoupil na fakt, že GTI plácá kraviny, pak to vždy jsou kraviny k věci. Na rozdíl od tebe.
Osobně s názorem na nádhernou Fábii RS také nesouhlasím. I podle mě je Fábia hned vedle Roomsteru absolutně nepovedená a nevzhledná. To ovšem neznamená, že teď tady budu diskutérům s opačným názorem nadávat do oslů a primitivů.
Ostatně Gilgite, nikde jsem nečetl žádné tvoje názory na auta. Mám z celého tvého vystoupení spíš pocit, že tobě o auta ani tak moc nejde. Reaguješ primárně na vlákna, kde diskutuje GTI. Takže tvou aktivitu zde bych přirovnal k fanouškům Sparty nebo Baníku. Oni se také chodí jenom rvát a o fotbal jim moc nejde...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stefič
Stefič
už jsem ti jednou psal, abys sem hodil některé konkrétní nepravdy nebo urážky. Můžeme si to probrat. Reaguj na konkrétní věci konkrétními fakty.
Jinak já si nemyslím, že máme konflikt, líbí se mi věcná diskuze, proto se chci bavit o konkrétních věcech. Ne jen o obecném žvanění

Jinak mě ještě napadá, že podrobovat analýze názor jiného diskutéra je poněkud dětinské. Ačkoliv říkáš, že tě názory GTI urážejí, děláš mu spíš reklamu a jen potvrzuješ, že to co píše je pravda. Ale jak chceš. Čekám na konkrétní fakta
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MariAchi
Tak to už je rovnou patologická závislost >😁
GTI
Gilgit je tu můj takový... nohsled >😒]
MariAchi
>😁 Komora! >😁 :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Klasický patolízalský příspěvek lísajícího se prosťáčka. Jdi se s tím bodnout zoufalče. Doslova tu zasíráš diskuse svojí přináležitostí k vometákům těchto diskusí. Nikdo zde není zvědavý na tvé mindráky. Zařaď se tu do řady a dělej to tak, jako většina z nás všech - piš o autech :no: :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
holden_holden
nejak ti vocasi z vosla tecou nervy. takovejch palcu dolu. az bude vyhodnoceni nejvetsiho vocasa tak mas jiste prvni misto.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MariAchi
Být tebou a gilgitem, tak ty palce raději ještě jednou přepočítám, ono to pro vás není tak zlaté, jak si myslíte...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MariAchi
Super je, že mi o znalosti jazyka píše někdo, kdo píše "vís" místo "výše" >😁

Mimochodem - ten tvůj styl psaní a neschopnost argumentace mi někoho připomíná, nejezdils náhodou před pár lety v Range Roveru?...
Avatar - Stefič
Stefič
Gilgit: tak kamaráde, na to ti prdim. Diskuze je teď a tady. Za pár týdnů si tohle tlachání teda fakt pamatovat nebudu.
Já nahoře četl něco o Fábii RS a názor GTI, který auto opěvuje. No nic proti. Když se mu líbí, je to jeho názor... Nicméně jsem nikde nečetl slova jako prosťáček ani hejhula (možná jsem přehlédl). V každém případě nic takového není v prvním příspěvku. A i kdyby někoho nazval hejhulou po tom co mu napíše, že je primiti nebo osel, ani bych se nedivil. Já bych tě počastoval mnohem důrazněji.
Ono nestačí jenom číst. Ono se také musí přemýšlet. Nikde jsem nečetl "Gilgit je prosťáček" nebo "Gilgit je hejhula". To je právě ten GTIho trochu složitější sloh. Všimni si, že za prosťáčka je označen jen obecný, nijak nedefinovaný člověk. No a ty se toho vždycky chytneš😃) Tak jak to teda je? >😒]
GTI
>😁 >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stefič
Stefič
Omlouvám se za svoje vulgární vyjadřování. Přeformuluji teda z "...na to ti prdím..." na "na to ti vypouštím bioplyn z řitního otvoru". To tě snad urážet nebude.

1. Pokud mě něco uráží, dokážu docela snadno formulovat co konkrétně. To není nic složitého a nepotřebuješ snad několik týdnů na to, aby sis srovnal myšlenky... A pokud ano, pak si myslím své
2. no a co? Prosťáčků jsou tady mraky, stačí si diskuzi přečíst. 9 z 10 příspěvků jsou na facku. Ne proto, že ti lidé mají jiný názor, oni nemají žádný názor a o to je to celé smutnější.
3. to byl jen příklad
4. takže tady jako bojuješ za všechny ty "chudáky", kteří by se snad mohli cítit dotčeni výrazem "prosťáček"? Ovšem já nikde nečetl "komu se nelíbí VW, je prosťáček". Všimni si, že vždy je použito nějakého příměru. Jak je možné, že mě to neuráží? Víš jak? Protože já prosťáček nejsem a rozhodně se tak necítím. Svoje auto jsem si vybral a jsem s ním spokojen. I kdyby mi někdo napsal, že jsem prosťáček, páč nemám koncernový výrobek, mávnu nad tím rukou a myslím si své.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MariAchi
Že se ti chce...
Pacho69
K tomu bych asi řekl, že GTI občas "odráží" vulgární výlevy jednotlivců, kteří nevydýchají jeho názor. Jeho nekritičnost ke koncernu je jistá póza, na kterou jsme zvyklí. Někteří se baví (ať už souhlasí nebo nesouhlasí), někteří se rovnou urážejí. A z některých pak prýští až nechutné výlevy... Na tyto pak GTI reaguje tak, jak si zaslouží. Obvykle velmi kultivovaně, často s daleko větším účinkem.
Ale i GTI má občas den a vcelku normální diskuzi umí až nevhodným vyjádřením posunout do nechutné roviny. Je pravda, že z ní pak většinou vycouvá (vyšumí), neboť nemá zapotřebí realizovat se přisprostlinami, vularismy a urážkami. Jen jsem tím chtěl naznačit, že k tomu jeho příspěvky občas vybízejí. A obvykle to celé pak ukáže nejen technickou ale hlavně onu společenskou úroveň diskutujících.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
No však píšu, utužuj, utužuj, jinak si ten charakter, Uriáši, nevylepšíš a zůstaneš tonout jen v těch svých kruzích malosti, nevědomí a hlavně, hlavně podměrečnosti postojů.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Samozřejmě, že jsem to nepsal tobě, směrem k tobě to ulétlo. Zde nemá nikdo nohsledy, zde píši lidé. Někdo o autech a někdo zase třeba o svých diagnózách, jako ty. Nic proti, i špatné příklady tvého rozměru jsou zde přínosem. Tady ale v tvém případě výhradně odstrašujícím, to snad chápeš 8-s 8-s >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stefič
Stefič
Gilgit: OMG!!!! Ty se fakt považuješ za normálního???? 8-s
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
Podle mého názoru Fabie RS (v současné podobě) téměř nikomu chybět nebude. A obdivovatelé a milovníci opravdových hot-hatchů mají výběr velmi slušný - v prvné řadě Forda Fiestu, pak Peugeot 208 GTI a ze starší gardy není k zahození ani Corsa GSi. A pokud by snad někomu náhodou nevadila výhradní montáž DSG (takových zájemců ale nebude mnoho), tak je tu ještě Ibiza Cupra a Polo GTI. Pro méně majetné je tu sice výkonově slabší, ale jinak naprosto skvostné Suzuki Swift Sport (nyní i v pětidveřové verzi!). Takže výběr je i bez škodovácké krabice více než bohatý! 😄 :yes: :yes: :yes😒br /> P.S. Dokonce i naftová (!) Fabia RS první generace byla mnohem povedenější a úspěšnější, protože byla hezká a dopřála řidiči manuální řazení.
Avatar - Nerez
Nerez
:yes:
Avatar - JDM
JDM
a vyzkoušel si to manuální řazení ? 😉 jinak jo byla úspěšnější hlavně kvůli úspornému motoru 😉 to auto prostě jede a skoro nic nežere ..
michalpneu
Celý problém byl, že tam nedali ten manuál. DSG dobrý, ale do rádoby sporťáčku blbost. Na druhou stranu, kdybych hledal autíčko se sportovnějším nádechem, tak bych volil taky to monte carlo, to je fakt. designový efekt by to splnilo a s TSI je to slušně rychlé autíčko. To RS bylo opravdu zbytečně předražené a prakticky nevyužitelné.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ze proste ludia RSku nechcu aj kvoli DSG prevodovke a preto je maly zaujem ... vytratil sa totiz manual.... skoda..... lebo s manualom to mohlo mat lepsie predaje a nemusela zmiznut z ponuky .... tie tahy autombiliek pchat automaty dnes uz vsade nechapem podobne ako aj pchaju diesle uz do miniaut... divna doba ;-\

niet nad klasicke auto s benzinom a manualom :yes: raz na to o 20 rokov vyrobcovia pridu :yes:
Makovnik
Nie je to ziadna novinka, uz sa o tom minimalne pred tyzdnom pisalo.

Alebo si dame repete truchlenia? maju aspon cibulu v akcii, nech padne aj nejaka slza?
Ondris
Subjektivně byl největším přínosem a plusem Fabie RS kombík. Ale zákazníci asi měli jiný názor. ;-\
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jossalito
Měli tam prdnout 103kW TDI a hned by se prodeje rozjely.

Proč nemít rychlý rodiný kombík se slušným vzhledem, spotřebou a dynamikou.

Ale oni řekli ne...
Avatar - JDM
JDM
řekl bych že hodně vsázeli na DSG a čudlíky pod volantem ale bohužel ...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jossalito
Takové auto se testovalo. :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pyetookh
At se na me nikdo nezlobi, ale za mizerne prodeje "nove" Fabia vRS si muzou sami. Fabia II je oproti Fabia I podstatne osklivejsi vysoka krabice. Navic zelena barva, vysoky posaz, volant s hloupym usmevem na airbagu a automat pro me tedy neznamena sportovni hatchback. Starsi model byl mnohem zajimavejsi a proto ho mam taky v garazi 😉
jarda f
jsem jistý je prišlo dopis z německo, je uz chceme poradně pozvednout golfa....
xxxxxx
Firma VW volakedy řekla že o tolik a tolik vylepší Fabiu,a bude teda RS.Lidi zas rozhodli že to takhle je málo,a to pro VW by již nebylo výnosné,a tak to ukončili.To je vše.Jasný,moc nikomu se nelíbí dněšní Fabie,a podle mě to neznamená že by u příští generaci nebyla.Už v minulosti ukázala Škodovka několikkrát že když je zájem na trhu,včas reaguje.
Avatar - KubikCv
KubikCv
a je to tady...první Fabia byla průkopníkem podvozkové skupiny pro malá auta VAG a teď je to naopak...takže opět další Škoda z dílů co dům dal :no:
_MT_
Já ti nevím: "Jisté také je, že nebude stát na zmenšené MQB platformě. Ta je sice určena i pro vozy velikosti VW Polo, ale příští Fabia ji možná ještě mít nebude."

Mám pocit, že mě někdo tahá za nohu. 😄 Nicméně všechno je možné. I když to nedává smysl.
Avatar - KubikCv
KubikCv
nedivil bych se tomu...pokud chtějí mít Fabii pod Rapidem,tak proč by měla MQB..s rozvorem si můžou hrát i s původní platformou a s jejich přístupem nevěřím,že by měla větší rozchod kol...což by určitě na škodu nebylo.Jsem hodně zvědavej na novou Fabii...Rapid nastavil laťku vysoko a vybírat mezi Fabií a Spacebackem bude v budoucnu nejspíš těžký.Věčná škoda,že 1.4 16V se nabízí jen v aktuální Fabii....k Rapidu by se hodil líp než "modernizovaný" HTTP
_MT_
Protože je levnější. Nemá smysl vyhazovat peníze z okna. Jestli je auto na MQB, nebo není, nemá moc vliv na to, jak bude dobré. Ale má to přímý vliv na to, jak drahé ho bude vyrábět, rozšiřovat jeho výbavu, popřípadě reagovat na pokles, nebo nárůst poptávky. I když nebude na MQB, bude mít pravděpodobně hodně dílů z MQB (hlavně hlavní skupiny, pokud to bude možné).

Říkalo se, že má prioritu MQB-B a MQB-0 musí počkat. Pokud nestíhají, tak je dost dobře možné, že dávají přednost Passatu před Fabií.
Avatar - KubikCv
KubikCv
právě že MQB má ty náklady uspořit 😄 a pokud jsem to dobře pochopil může se MQB lišit i rozchodem...stálo by to za to
_MT_
Ano, můžou se lišit čímkoli kromě vzdálenosti motoru od pedálů. Celkem by mělo vzniknout 8 verzí MQB, pokud se nic nezměnilo. Tři pro malé vozy, tři pro nižší střední a dvě pro střední.
Avatar - KubikCv
KubikCv
tak pokud Fabie zůstane na dnešní platformě bude 100let za opicema.I když by mohli prodloužit rozvor,tak bude pořád stejně úzká.Takže pokud chtějí sportovnější (nižší) auto budou muset prostor pro nohy nahnat jedině rozvorem.Fabia 2 získala prostor pro nohy pouze vyšším posezem.
_MT_
Můžou změnit i rozchod. Dělali to i dříve. Otázka je, jestli se jim bude chtít. A z čeho to přesně vyjdou. Nikde snad není psáno, že to bude identická podlaha.
Avatar - Anonym
Anonym
MQB je jenom marketing. Modifikovatelné platformy měl koncern VW už v 90. letech (např. Golf už tehdy míval dvě varianty zadní nápravy), akorát to nemělo nějakou zkratku.
Co je ale pravda, je pozice Fabie v rámci koncernu. První generace dostala nejmodernější techniku, současná a budoucí generace dostanou starou techniku.
Avatar - KubikCv
KubikCv
lišily se nápravy podle motorizace..VR6 mělo náboje pro pět šroubů a kotouče vzadu,náprava vzadu byla stejná,lišily se jen v celkové šířce.
Je fakt,že Toledo sdílelo podvozek Golfu mk2

MQB je plus pro úsporu nákladů a taky různé rozchody kol při použití téměř shodných komponentů.
Roomster a Rapid mají sbírku dílů z regálů >😁 ale právě díky přední ose z Fabie a zadní nápravě z širší Octavie mají jistější jízdní vlastnosti. Ale vnitřní šířka je pořád tragická. Opravdu pětimístná auta Škoda neumí....u Superbu si sice zadní pasažéři dají nohu přes nohu a převezou v kufru půl Kauflandu,ale ve třech vzadu je to špatný 😒
_MT_
Nepochopil jsi pointu. Všichni ví, že předchozí platformy natahovali a zkracovali dle potřeby, od Pola po Passat, všechno jedna šťastná rodinka. Tady jde o to, aby zmizely rozdíly v komponentech a sestavování aut.
Avatar - Anonym
Anonym
Pointu chápu - co nejvíce zjednodušit (=zlevnit) výrobu všech koncernových aut. Samozřejmě je to všechno oproti dřívějšku zdokonalené.
Dušan10
Ak nebol záujem .... tak asi nebudú davy vyplakávajúcich škodovkárov >😁

Majú si čo kúpiť v rámci značky ... takže robiť z toho nejakú "tragédiu" je naozaj úsmevné .....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mě to tedy celkem mrzí. O jeden zajímavý model v nabídce méně.
Avatar - Katikakus
Katikakus
A co bylo na Fabii RS podle tebe tak zajimaveho? 😲
mario79sk
Zmysel pre humor dizajnerov Skody.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Otazkou je, jestli jde o smysl pro humor nebo o tvurci impotenci.
mario79sk
Ono uz od zaciatku to urobili zle, to auto je proste skarede, zakryvat to nadcasovostou alebo neviem cim este sa da, ale kazdy vidi, ze kral je nahy.
Len dufat, ze trojka uz bude normalna.
Ondris
Mně se líbila reklama "Made of Meaner Stuff", ta byla taková netradiční. 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jo, tak ta je naprosto dokonala... :yes😒br /> [odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Aby bylo jasno - teď vůbec nemluvím o tom, nakolik je či není konkrétně FII RS dobrým konkurentem jiným hot hatchům (to koneckonců nemusí nic říkat o případné FIII RS, která by měla pro "sportování" lepší předpoklady). Ale je mi líto jejího konce jakožto konce netradičního modelu vyčnívajícího z běžné produkce automobilky.
Avatar - KubikCv
KubikCv
konkurence nemá srovnatelný model fkombíku...
mario79sk
Fabia sa vzdy na hot-hatch len hrala, skor ako by nim bola, miatla pozornost aspon zvonka, co sa jej celkom darilo, jednotka bolo pekne auto.
Ale tato dvojka vysoka, uzka krabica, to sa nedalo kupit uz ani z dovodu dizajnu, myslim, ze hlavne preto sa tak malo predavala.
Keby trojka vyzerala troska lepsie, sportovejsie, nizsia, sirsia, myslim, ze by s predajmi problem nebol.
Avatar - Biest
Biest
fabia 2 sa malo predava? fetujes? sa pozri poriadne ked ides denno denne po ulici ... omg

fabia 2 nie je ziadna extra krasavica ale RS verzia v istych farebnych kombinaciach je pekne auto. co mam znamych a videli ju nazivo, kazdy hovori o nej len pozitivne.
Avatar - vabis
vabis
Ono to souvisí s budoucím vynuceným profilováním Škodovky, jakožto člena VW grup. Škoda mírně vyrostla a začala konkurovat VW. Ten jakožto spící na vavřínech reaguje jako podrážděné dítě, nikomu nic. Místo posílení úsilí ve vlastních řadách ukazuje „podržtaškové“ automobilce její místo.

Jakožto cílový zákazník značky byl vybrán typický kupující Rapidu, podle kterého směřuje mainstream. Z Fabie tedy nezbývá udělat nic jiného, než třetí housle v podobě malého levného auta smontovaného ze zbytků co dům dal, takové CityGo, ale již s polstrovanými dveřmi.

Fabia RS byla v poměru cena/výkon abnormálně drahá. Navíc je otázka jak fci svěžího miniauta pro mladé zvládala – podle mě nic moc. Cílový zákazník dané úzké skupiny samozřejmě raději připlatil za Mini Cooper nebo Audi A1 apod. A relativně povedený styling Monte Carlo už to zachránit nedokázal, když už se o techniku opřít nedalo.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zrovna Citigo sdílí techniku s upem a stojí na nejnovější MQB platformě.
Avatar - vabis
vabis
Cígo je nadsázka 😉 třeba trochu popíchnout ať zas nespí na vavřínech :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Hloupost. CiGo nemá diesel a tím nemá smysl jej (narozdíl od Fabie) kupovat :no:
GTI
No Fabia II se pomalu blíží svému generačnímu odpočinku, sluší se tedy napsat něco, co si objektivně zaslouží, neboť když se tu člověk brodí těmi pubertálními zoufalostmi včetně doslovných mozkových obrn některých mentálně méně kvalitně vybavených jedinců, je mu před Fabií až stydno. Tak jen krátce😒br />
- Stále nejprogresivnější karoserie třídy
- Pohledové (pouze pohledové) negativum v podobě odstředěných poměrů mezi výškou a šířkou vozu
- Jízdně brilantní vůz, vytvořil spolu s Fiestou a Polem referenční jízdní třídní trimvirát
- S výjimkou příliš utopené řadičky třídně jedinečná ergonomie, jedinečnost obestavěného prostoru a využitelnost kufru.
- Ve verzi kombi nepříliš pohledné zadní partie.
- Široká možnost individualizace
- Výborná kvalita zpracování, výborná spolehlivost.
- Zasloužené místo v historii automobilky.

Netrpělivě jistě očekáváme Fabii III, a to o to více, oč více otazníků právě po jejím budoucím postavení v rámci automobilky, vyvolává příjezd Rapidu. Jenomže toto je pouze zatímní otazník diskuse, neboť Škoda ví, kam fabii zacílí - nepochybně velikostně pod Rapida, kde je její tradiční mistrovské a v rámci konkurence i prestižní místo.

V modelovém generačním Koncernovém pojetí myslím dojde k ideálnímu rytmu nájezdu nových generaci: Fabia bude najíždět s modernizací Pola. Dokonalé.

Vzdejme opravněný, důvodný a upřímný hold - BRAVO FABIA :yes: :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Nejprogresivnější karoserie třídy, super >😁

Kam zacílí nová Fabia ? Lze čekávat, že v rámci nové hierarchie koncernu (Škoda -> Seat -> dlouho dlouho nic -> VW -> Audi) dojde k přehodnocení pozice směrem k low-endu. I proto končí RS.

Jinak co se týče "ideálního rytmu nájezdu nových generací", to není žádná novinka. Fabia I přišla do prodeje ve stejné době jako modernizace/facelift Pola třetí generace. Výjimkou byl jen facelift čtvrté generace, ten přišel dřív než obvykle (a tudíž dřív než Fabia II), protože se Volkswagen rychle potřeboval zbavit omylu jménem kruhové smětlomety.
GTI
Směješ se svým neschopnostem. Ano, podívej se například na srovnání F1 a F2, jakkoli je to "podpásovka", pak když se pokusíme o objektivnost, trčí F2 na samém zenitu designové třídní klasy. Ono popravdě, je ovšem potřeba vědět, že F1 musela být udělána jako "všelidová" jednodušší krása, proto je taky většinově přijímána dodnes lépe, než vykrystalizovaná, ostře vyhraněná F2, která vyžaduje od pozorovatele již vyspělost vnímání.

No, to střídání modelů je výborně rytmizované, ano s tím souhlas.
Avatar - Anonym
Anonym
Škodovka nikdy nedělala u aut "barokní kudrlinky" (na to se specializují Francouzi a Asiaté), takže F2 do portfolia nezapadá, navíc v kombinaci se zúžením a zvýšením karoserie působí antidynamicky. V tomto ohledu na tom bude příští generace líp, Kabaň pošle kudrlinky do propadliště dějin.
GTI
Nevím, zda ti nyní dobře rozumím, však nemyslím, že F2 trpěla nadbytečnými kudrlinami.
Avatar - Emel
Emel
Zapomínáš na jednu věc - Fabii II bylo nutné vyhranit faceliftem. Původní design byl fádní a unylý, až facelift z toho udělal svěží autíčko, které teď máme všichni ve voku.

Za mě Fabia I toto srovnání v klidu ustojí. Ve prospěch jedničky hovoří lepší proporce, zejména u kombíku. To v mých očích vyrovnává nepříliš povedená přední světla, která jsou (u pofaceliftové !) Fabie II dynamičtější.

Jinak... já doufám spíš v to, že se nebude opakovat to, že Polo i Ibiza dostanou o generaci novější podvozek než Škoda.
GTI
Podívej se nad věc objektivnějšíma vočima. Ano, ta modernizace F2 katapultovala opravdu hodně vysoko, s tím souhlas, ale současně (v konfrontaci s F1) nepodceňujme F2, a buďme v té výškové disproporci velkorysí, ona svůj přínos k užívání má. Uznávám, že opticky je to už asi trochu za hranou.
Ondris
I když tu F2 zkoumáš hlavně z vizuálního hlediska, tak je vidět, žes ji nikdy dlouhodoběji nepoužíval. Na co ti je metr vzduchu nad hlavou, když se spolujezdce pomalu dotýkáš ramenem. Přidej pozici za volantem pomalu jak na záchodě (zde je nutné srovnání s F1, kde se sedělo hezky nízko), a pitomý roh palubky, který překáží každému s delšíma nohama ;-\
Jsem toho názoru, že jediný upgrade F2 oproti F1 byly lepší motory. Jinak je to hlučnější, jízdní vlastnosti jsou stejné, uvnitř jsou hroší materiály, vypadá hůř, možnosti výbavy už taky nejsou tak extra. Jak byla Fabia na přelomu tisíciletí (tak do roku 2004) ve své třídě v podstatě jedinou volbou, se Dvojkou Škodovka bohužel zapsala a nechala se předběhnout většinou evropských výrobců od VW po Renault.
GTI
Vycházej z toho, že píšeme o subkompaktnímn mainstreamu, a tedy konfrontačně z toho vychází F2 prostě špičkově. Samozřejmě, máš dílčí negativa, ano, ovšem to bychom tu museli psát o negativech konkurence. Stohy stran... 😄

Já nahoře neadoruju Fabii absolutně, naopak, jsem kritický, avšam vidím i její kladné, velmi kladné strany.
Avatar - Emel
Emel
Nemám důvod být při srovnání Fabia I vs. Fabia II neobjektivní. Já si přesně pamatuju na okamžik představení faceliftované Fabie a Roomsteru... v tu chvíli jsem si řekl, že takhle to mělo vypadat už od začátku - u nás se designuje auto už na první pokus 😉 .

Z uživatelského hlediska nevidím příliš velký přínos v tom, že je Fabia II tak úzká. Ok, asi stačí užší místo při příčném stání... ale to by pro mě upřímně nehrálo v rozhodování žádnou roli.
Avatar - Stefič
Stefič
Rozhodně nesouhlasím s prvotřídní ergonomií. Z Fabií jsem najel cca 2 tkm. a co mi fakt vadí😒br />
- utopená řadicí páka při sklopení loketní opěrky. Problematické řazení
- velmi špatně vyřešené umístění rádia. Levá spodní hrana tlačí do kolena. V případě nárazu si nedokážu představit co by mi to s nohou provedlo
- klika dveří je utopená. Musím sáhnout jakoby do dveří a pak je otevřít. Na horní hraně by to bylo o mnoho lepší.
- nemám moc zkušeností s malými auty, ale přední sklo mi přišlo strašně nízko
- víko schránky před spolujezdcem je snad z lisovaných PET lahví.

Jinak jezdil jsem s motorem 1,2 TSI 66 kW a je to fakt super motor na tak lehké auto. Jízdní vlastnosti odpovídající kategorii a hmotnosti. Spotřeba na dálnici ve 140 nějakých 6 litrů. Celkové docela dobrý, ale stejně bych to nechtěl
GTI
No, s tou utopenou řadičkou se shodujeme (píši o tom též), cenná jsou jistě i tvá další zjištění. A souhlas s motorizací. No... tiše píšu, že já bych ji též nechtěl 😉 to však neznamená, že jí tu diskusně ploše zatratím jako někteří naši jednodušší kolegové.
nasua23
Myslím, že motoristický svět se bez další F RS obejde😊
jossalito
Já spíš řeknu, škoda každého továrně laděného auta, které zcela zmizí z trhu. 😢
GTI
:yes: :yes:
nasua23
Ale jo, to asi jo.
Avatar - Biest
Biest
dpc ludia co tu riesite? komu sa nepaci, nech si ju nekupuje. komu sa paci, nech bezi zadat objednavku kym to ide. a smitec
Avatar - Jirka.12345
Jirka.12345
Ač jsem nejsem příznivce manuálu a fofrklacek nechám raději dinosaurům, tak musím uznat že tah Škodovky vnucovat DSG za každou cenu postrádá logiku, když chce někdo manuál tak proč mu ho nedopřát? Nechápu, absolutně to postrádá logiku.
Druhá věc je motor, jedničkový eresko bylo ve své době výjmečné naftovým motorem se slušným výkonem 96kw a malou spotřebou, kdyby ve Fll RS byl 2.0tdi 125kw tak jsou prodeje myslím někde úplně jinde.
Možná by to trochu užíralo prodeje Oktávky RS, ale je to úplně stejné jako užírá Rapid Fabce nebo Oktě...