Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Favorit 1600 H: Tento extrémní superfavorit vyhrál na Nürburgringu

Na sklonku roku 1991 připravili v závodním oddělení Škody opravdu extrémního favorita. Jak tohle auto vzniklo, co jej pohánělo za motor a kolik jelo?
Zpět na článek
5. 12. 2017 20:43
6. 12. 2017 07:39
6. 12. 2017 15:19
6. 12. 2017 22:34
7. 12. 2017 22:50
6. 12. 2017 17:09
6. 12. 2017 22:58
5. 12. 2017 19:25
Drobná chyba v údajích
Udávané hodnoty 123 kW při 6500 ot./min a vrchol točivého momentu 176 N.m při 5500 ot. min jsou lehce nereálné, takové parametry vzájemně nekorespondují
Rozbalit vlákno
3
5. 12. 2017 21:01
Re: Drobná chyba v údajích
v čem nekoresponduje? např.motor MTX 1600 měl 118 kW 180 Nm a točivý moment je vyšší při nižších otáčkách,výkon je vyšší při vyšších otáčkách [odkaz]
6. 12. 2017 11:43
Re: Drobná chyba v údajích
176 Nm 5500 ot./min dává asi 101 kW. Kdyby moment držel, dává to při 6500 ot/min asi 120 kW.
6. 12. 2017 15:04
Re: Drobná chyba v údajích
123 kW pri 6500 dava 180 Nm pri 6500
Avatar - KubikCv
5. 12. 2017 20:43
Článek
Achjo...nadpis láká ke krásnému a podrobnému článku....realita je někde mimo...článek je snad kratší než zmínka ve wikipedii :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
6. 12. 2017 07:32
Pamatuji
Bylo to na jaře roku 1992, když ještě existovalo Československo. Cestoval jsem s jedním Španělem a jedním Polákem, který si právě koupil nového Mercedesa (svého prvního, úplně nového a byl na něj patřičně hrdý), tuším že šlo o nějaký třílitr z Prahy na Slovensko, kde byla nějaká akreditovaná laboratoř pro celou federaci, a zpět. Kolega z Polska celou dobu ukazoval výkonovou nadřazenost svého vozu (jo, jelo mu to dobře) nad auty, která tady tenkrát jezdila po silnici. Cesta nám příjemně ubíhala až do okamžiku, než nás u Jihlavy na D1 (při cestě zpět) dojel a předjel fialový, nebo spíš vínový Favorit, ve kterém seděli 3 chlapi. To bylo v rychlosti cca 140kmph. To auto vypadalo zvenku úplně normálně, jen vzadu mělo pod nárazníkem výfuk jak rouru od kamen. Kolega toho Favorita pochopitelně zase předjel, aby dal najevo nadřazenost německé klasické techniky nad technikou východního bloku. To jsme právě minuli pumpu (nyní OMV) s názvem Pávov ve směru dlouhého stoupání. Rychlost byla asi 150. Favorit nás zase pomalu dojel, začal předjíždět a vedle nás srovnal rychlost. Ti chlapi uvnitř se evidentně bavili, gestikulovali a smáli se. Kolega čuměl před sebe a dojil z motoru, co v něm bylo, ale do toho kopce to víc jak 160 - 165 jet nechtělo. Chlapi nám zamávali, ukázali prostředníček, řidič Favorita šlápnul na plyn a rychlostí odhadovanou 180+ nám ve stoupání za pár vteřin zmizel. Polský kolega málem ohryzal volant, hi. Podceňovat protivníka se nevyplatí...

PS: je fakt, že povrch D1 byl tenkrát ještě téměř perfektní a provoz slabý: prakticky bez náklaďáků a provoz osobáků jako dnes ve 3 hodiny ráno...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Googlit
6. 12. 2017 07:39
Re: Pamatuji
Jo jasně Adku a pak ses probudil s prochcanou matrací.
6. 12. 2017 11:36
Re: Pamatuji
Pamatuji i civilní 1,6 OHC Škoda. Vystaven byl Forman v Muzeu Škoda v Ml.Bol. s otevřenou kapotou. VW dával pak do Feldy nepovedenou svou 1,6.
Ano, jízdní vlastnosti Favoritu byly výborné a dávaly tušit, že podvozek uveze mnohem silnější motor. Tady to článek potvrzuje.
Díky za připomenutí autorovi čl. i Adovi.
Avatar - KubikCv
6. 12. 2017 15:19
Re: Pamatuji
hlavně Škodovácká 1600 byla lehká a s tím motorem to opravdu mohlo být pěkný svezení. Litinová 1.6 v autě které na tu váhu nebylo projektované byla tragédie :-(
6. 12. 2017 16:29
Re: Pamatuji
Jo, jo a k tomu monetová křivka byla prabídná! Kdyby aspoň ta.
Avatar - beibej
6. 12. 2017 22:34
Re: Pamatuji
Stovka za 12 a 170 mi jako tragédie před 22 lety nepřipadala.
Avatar - JDM
7. 12. 2017 22:50
Re: Pamatuji
Dobrej vtip >:D
Avatar - lordlord
6. 12. 2017 17:09
.
mám ho na autodráze
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petous
6. 12. 2017 22:58
Opravdu 240?
123kW má dnes kde co, ale málo čemu to stačí na víc než cca 220 - 230 km/h. Divil bych se, kdyby favo dalo 240.
Rozbalit vlákno
0