Udávané hodnoty 123 kW při 6500 ot./min a vrchol točivého momentu 176 N.m při 5500 ot. min jsou lehce nereálné, takové parametry vzájemně nekorespondují
Bylo to na jaře roku 1992, když ještě existovalo Československo. Cestoval jsem s jedním Španělem a jedním Polákem, který si právě koupil nového Mercedesa (svého prvního, úplně nového a byl na něj patřičně hrdý), tuším že šlo o nějaký třílitr z Prahy na Slovensko, kde byla nějaká akreditovaná laboratoř pro celou federaci, a zpět. Kolega z Polska celou dobu ukazoval výkonovou nadřazenost svého vozu (jo, jelo mu to dobře) nad auty, která tady tenkrát jezdila po silnici. Cesta nám příjemně ubíhala až do okamžiku, než nás u Jihlavy na D1 (při cestě zpět) dojel a předjel fialový, nebo spíš vínový Favorit, ve kterém seděli 3 chlapi. To bylo v rychlosti cca 140kmph. To auto vypadalo zvenku úplně normálně, jen vzadu mělo pod nárazníkem výfuk jak rouru od kamen. Kolega toho Favorita pochopitelně zase předjel, aby dal najevo nadřazenost německé klasické techniky nad technikou východního bloku. To jsme právě minuli pumpu (nyní OMV) s názvem Pávov ve směru dlouhého stoupání. Rychlost byla asi 150. Favorit nás zase pomalu dojel, začal předjíždět a vedle nás srovnal rychlost. Ti chlapi uvnitř se evidentně bavili, gestikulovali a smáli se. Kolega čuměl před sebe a dojil z motoru, co v něm bylo, ale do toho kopce to víc jak 160 - 165 jet nechtělo. Chlapi nám zamávali, ukázali prostředníček, řidič Favorita šlápnul na plyn a rychlostí odhadovanou 180+ nám ve stoupání za pár vteřin zmizel. Polský kolega málem ohryzal volant, hi. Podceňovat protivníka se nevyplatí...
PS: je fakt, že povrch D1 byl tenkrát ještě téměř perfektní a provoz slabý: prakticky bez náklaďáků a provoz osobáků jako dnes ve 3 hodiny ráno...
Pamatuji i civilní 1,6 OHC Škoda. Vystaven byl Forman v Muzeu Škoda v Ml.Bol. s otevřenou kapotou. VW dával pak do Feldy nepovedenou svou 1,6.
Ano, jízdní vlastnosti Favoritu byly výborné a dávaly tušit, že podvozek uveze mnohem silnější motor. Tady to článek potvrzuje.
Díky za připomenutí autorovi čl. i Adovi.
hlavně Škodovácká 1600 byla lehká a s tím motorem to opravdu mohlo být pěkný svezení. Litinová 1.6 v autě které na tu váhu nebylo projektované byla tragédie :-(