Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Favorit slaví 20. narozeniny

Před dvaceti lety, 1. července 1987, vyjel z bran mladoboleslavské automobilky první Favorit. Šlo o předsériovou výrobu. Do sériové produkce se dostal o půl roku později. Začalo tak další významné období dnes největšího českého výrobce automobilů.
Zpět na článek
23. 7. 2007 21:53
neregistrovaný "Ivorry"
23. 7. 2007 22:01
neregistrovaný "Jajik"
23. 7. 2007 22:29
23. 7. 2007 22:57
23. 7. 2007 23:35
24. 7. 2007 07:45
24. 7. 2007 09:19
24. 7. 2007 09:57
anonym
24. 7. 2007 10:06
24. 7. 2007 10:19
23. 7. 2007 22:53
neregistrovaný "Juraj"
23. 7. 2007 23:11
anonym
24. 7. 2007 06:04
24. 7. 2007 13:02
neregistrovaný "yaroukh"
24. 7. 2007 00:55
neregistrovaný "andy"
24. 7. 2007 06:06
31. 7. 2007 15:24
neregistrovaný "cinkulka"
24. 7. 2007 15:36
anonym
24. 7. 2007 18:47
neregistrovaný "Riccardo"
23. 7. 2007 23:17
anonym
23. 7. 2007 23:30
neregistrovaný "Science"
24. 7. 2007 09:07
neregistrovaný "Odborník"
25. 7. 2007 00:36
neregistrovaný "wojtech"
24. 7. 2007 00:38
neregistrovaný "Ada"
24. 7. 2007 09:00
neregistrovaný "trarec"
24. 7. 2007 15:07
neregistrovaný "trarec"
25. 7. 2007 10:50
neregistrovaný "trarec"
24. 7. 2007 00:39
neregistrovaný "Ada"
24. 7. 2007 08:48
neregistrovaný "kubic"
24. 7. 2007 10:11
neregistrovaný "Džejár"
24. 7. 2007 13:03
neregistrovaný "FSi"
24. 7. 2007 13:54
neregistrovaný "IT"
24. 7. 2007 07:51
neregistrovaný "Tony"
24. 7. 2007 10:13
neregistrovaný "wlken"
24. 7. 2007 11:55
neregistrovaný "headUP"
24. 7. 2007 18:50
neregistrovaný "mates"
24. 7. 2007 11:00
neregistrovaný "HOGOFOGO"
24. 7. 2007 08:12
neregistrovaný "Džejár"
24. 7. 2007 18:50
neregistrovaný "Riccardo"
24. 7. 2007 08:52
neregistrovaný "Dave"
24. 7. 2007 14:50
neregistrovaný "136L"
24. 7. 2007 14:53
neregistrovaný "136L"
24. 7. 2007 10:05
neregistrovaný "mts"
24. 7. 2007 10:19
neregistrovaný "wlken"
24. 7. 2007 17:29
neregistrovaný "IT"
24. 7. 2007 11:21
neregistrovaný "Hackiest"
24. 7. 2007 19:02
24. 7. 2007 19:19
24. 7. 2007 12:32
anonym
24. 7. 2007 16:22
neregistrovaný "Jyrki"
24. 7. 2007 18:33
anonym
24. 7. 2007 18:52
neregistrovaný "Riccardo"
24. 7. 2007 19:29
24. 7. 2007 21:11
24. 7. 2007 21:38
24. 7. 2007 22:41
neregistrovaný "Jyrki"
24. 7. 2007 23:35
18. 1. 2011 22:14
neregistrovaný "Ivorry"
23. 7. 2007 21:53
50 výdělků
Nechci nic říkat, ale v době, kdy Favorit stál 143 000 Kč už průměrný plat určitě nebyl 3000 Kč ;-) Jste dali dohromady rok 1987 s rokem 1994,ne? ;-)
Rozbalit vlákno
1
24. 7. 2007 06:02
Re: 50 výdělků
Prva cena bola, a to sa pamatam velmi dobre, 84.600,-Kčs za Favorit 136L. Na čiernom trhu okolo stovky.
neregistrovaný "Jajik"
23. 7. 2007 22:01
Favorit stal v roce 1989 v breznu chvili pro uvolneni do pro
84500,- Kc provedeni 136¨L
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2007 22:29
FAVORIT
Jo, to byla doba... [odkaz] V tom roce 1987 stál Favorit opravdu kolem 85.000 Kčs. Tři tísícovky byla hrubá mzda vedoucího odboru velkého podniku. Ředitel měl 5 tisíc a horník 8. Dneska je mají také... ten horník za 14 dnů a ředitel za 5... minut. P.S. Ovšem pozor, aby ses jen nenechával kolébat na vlnách demokracie. Aurora dřímá... tak buď na stráži, aby ti opět nevládli piráti tvé budoucnosti... se skříženým srpem a kladivem na praporu 8-s
Rozbalit vlákno
7
23. 7. 2007 22:57
Re: FAVORIT
Favorit 136 L stál v září 1988 84 627 korun přesně.... :o)
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 07:45
Re: FAVORIT
mno, pokud by se dalo nějaké auto označit jako "revolucionář" byl by to Favorit...ve všech směrech jaké si člověk v kontextu společnosti, Československa a Škodovky dokáže představit ;-)
24. 7. 2007 09:19
Re: FAVORIT
To ano. Byl to prostě... favorit :-)
anonym
24. 7. 2007 09:57
Re: FAVORIT
Jo to byla doba.Komouši mě chtěli zavřít, ale chlapi byli chlapi.Mluvili o chlastu a ženských, a ne o nakupování a slevách, jako dnes.
neregistrovaný "Juraj"
23. 7. 2007 22:53
veteran
Bolo (este je) to super auto. Jedno take mam uz 14 rokov.
Na jednom este jazdim, vsetko funguje, absolutna spolahlivost, nic nie je pokazene, ziarovky som nemenil aspon 5 rokov, motor mam po GO, najazdene cca 220 000km. Ktore nemecke auto by tolko vydrzalo?
Rozbalit vlákno
8
anonym
23. 7. 2007 23:11
Re: veteran
jo, fakt super >:D >:D >:D přihoď eště takovou tu jak jedeš do zasněženýho kopce a předjíždíš Mercedesy a Bavoráky zahrabaný v příkopech >:D >:D >:D >:D >:D >:D
24. 7. 2007 06:04
Re: veteran
Ma zapal na mozgu? Kto tu pise o vykonoch a rychlostiach?
neregistrovaný "yaroukh"
24. 7. 2007 13:02
Re: veteran
v tomhle threadu jsi první ty
neregistrovaný "andy"
24. 7. 2007 00:55
Re: veteran
no .. ked ti mam povedat pravdu, asi kazde >:D >:D >:D mozno ziarovky, ale to je o nahode. Nehovorim, ze si mal zly kus, dobre len pre teba ze si nemal zavady, ale Favoritka ako taka bohvieaky model nebol.
24. 7. 2007 06:06
Re: veteran
Ty si asi na nom nikdy nejazdil, ze? Voci 105/120 to uz bolo naozajstne auto. Sice kvalita na zaciatku chaba, ked si ho doviezol domov, tak si si ho musel este na kolene trochu dokoncit, ale inak mu nemozno vpodstate nic vycitat. A nestrati sa, vzhladom na vek, ani dnes. Jazdi ich plno, v lepsom alebo horsom stave. Rozhodne je to od zaciatku spolahlivy a prakticky pracant.
neregistrovaný "cinkulka"
31. 7. 2007 15:24
Re: veteran
A dokonce v něm jezdí i plno mladých lidí...viz klub škoda favorit...www.skodafavorit.cz
anonym
24. 7. 2007 15:36
Re: veteran
220t km? Skoro každé, nejen německé.
neregistrovaný "Riccardo"
24. 7. 2007 18:47
Re: veteran
Pravda, kdybych měnil olej jak jsem měl, tak bych najel 200 tis. bez generálky. Musel jsem dělat GO ve 190tis., teď má 220tis. a jezdí pocitově líp než dnešní moderní 1.4i Pokud jde o poruchy, tak pokazit se tam snad ani není co, akorát už mi nejde alarm a dálkáč od centrálu, ale to už neřeším :-)
anonym
23. 7. 2007 23:17
Šťastné narozeniny....
Se slzami v očích vzpomínám, když jsem poprvé v roce 1992 jel ve formanu, táta ho tehdy dostal jako služební, připadal jsem si jako v jiným světě, tehdy jsme měli doma trabant >:D
Když jsem si pak v roce 1998 pořídil svůj vlastní favorit, tak jsem byl vážně šťastný...jo to bývávaly časy 8-s
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Science"
23. 7. 2007 23:30
Jeje...
Jsem si na něco takového ani nevzpoměl (marně se snažím zamáčknout slzu v oku):-) . Stalo se z tebe už úplně dospělé auto. Bylo si snem mnoha a stále pro mnohé snem zůstáváš. Asi se ti nikdy nepoštěstí být legendou jako třeba vzdálený bratráněk VW Beetle ( jste příbuzní přes koncern), ale stejně myslím, že si malou ikonou našich silnic a budeš v srdcích a myslích spousty řidičů, kteří se s tebou setkali. Ať to bude ve zlém či v dobrém...
Kdyby ti šlo třeba potřást poloosou, udělal bych to. Takhle jen můžu vyslovit onu formuli: "šťastné narozeniny"
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Odborník"
24. 7. 2007 09:07
Re: Jeje...
>:-[] :yes: Jojo, zlatej Fáčko-systém. Felicie už proti tomu byla těžkej rozvrzanej šunt.
neregistrovaný "wojtech"
25. 7. 2007 00:36
Re: Jeje...
To ja mu tou poloosou dneska potrasl, kdyz sem zrovna menil prachovku na tycce rizeni :)...nj, ty gumovy soucastky uz maji neco za sebou, ale jinak je to porad krasny auto, mam ho po dedovi a myslim, ze uz se ho nevzdam - na srotak je ho skoda a prodavat ho za par supu je mi lito... >:D
neregistrovaný "Ada"
24. 7. 2007 00:38
Taky jsem si jeden novy koupil
Nekdy v lednu 89 jsem se zapsal do poradniku a oni mne nejak vylosovali, takze uz za 6 tydnu jsem si sel pro hnedou 136L. Protoze jsem si myslel, ze to je moje posledni nove auto v zivote, vicemene cele jsem hned rozebral a osetroval proti rzi, jak se jenom dalo. Kdyz jsem ho v r. 1995 prodaval, bylo na nem asi 180 tis a nikde nebyl ani kousicek rezavy. Nepamatuji se behem tech 180 tis na zadne fatalni zavady.
Ty poprevratove uz byly horsi - mnohem vice hnily, vrzaly a sypaly se o sto sest. Poradek v tom udelal teprve VW.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "trarec"
24. 7. 2007 09:00
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
WW a pořádek? Nějak jsem se nezorientoval v čem udělal pořádek. Zvednul ceny to ano, ale pořádek.
24. 7. 2007 09:38
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Především se ti zvedala v těch devadesátých letech výplata. Takže je logické, že docházelo i ke zracionálnění cen. Někdy v 92/93 VW udělal první větší zásah do Favorita. Byl upraven předek, a byly instalovány poměrně důstojné výplně dveří. Současně s tím byl zaváděn pořádek ve sledování kvality. Od té doby šla kvalita Škodovek prudce nahoru. To je ten pořádek. Dnes je kvalita zpracování škodovek na špičkové evropské úrovni.
neregistrovaný "trarec"
24. 7. 2007 15:07
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Ahoj GTI, nemám tolik času abych vysedával u PC celé dopoledne, ale na Tvoji reakci jsem si čas udělal. Za prvé zvedala se výplata do 95 let o cca 15 - 30% ale cena Favorita se zvedla o téměř 100%, důstojné výplně dvěří to asi tolik neovlivnily, kvalita Škodovek je poplatná kvalitě koncernu VW. Neuznávat vadu výrobku ani kdyby čert na koze jezdil, vše je vada majitele - alespoň v ČR. Vlastní i kolegovo zkušenost, měl TDI a zhruba po 20 000 km mu odcházely váhy vzduchu. Napřed stály (váhy) okolo 21 000,Kč a potom, protože to byla vemi velkoseriová výroba, tak šla cena dolů, ale nikdy podotýkám, nikdy to nebyla vada výrobku. Vždy to zaplatil. Praskání výfuků u Škoda Octavia 1600, neuznávaná vada výrobku. Mám pokračovat?
24. 7. 2007 23:40
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Nemusíš. Takhle můžeš psát o každém autě... Změň prodejce... třeba jde jen o špatný servis.
neregistrovaný "trarec"
25. 7. 2007 10:50
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Ahoj GTI, ano změnil jsem, ale ne jen prodejce, ale značku a mám klídek. Třistatisíc ujetých km bez jakýchkoliv závad, auto jsem prodal a kupující s ním jezdí vesele dál a stále jen na pravidelné prohlídky do servisu a jinak nic. Vídáme se a on již ujel dalších 200 tisíc a také pořád nic, to je k vzteku. Teď mám další auto od stejného výrobce - ne Škoda - a opět bez ztráty kytičky 200 tisic km bez jakékoliv opravy. Že by náhoda?
neregistrovaný "Ada"
24. 7. 2007 00:39
Taky jsem si jeden novy koupil
Nekdy v lednu 89 jsem se zapsal do poradniku a oni mne nejak vylosovali, takze uz za 6 tydnu jsem si sel pro hnedou 136L. Protoze jsem si myslel, ze to je moje posledni nove auto v zivote, vicemene cele jsem hned rozebral a osetroval proti rzi, jak se jenom dalo. Kdyz jsem ho v r. 1995 prodaval, bylo na nem asi 180 tis a nikde nebyl ani kousicek rezavy. Nepamatuji se behem tech 180 tis na zadne fatalni zavady. Jen obligatni termostaticky spinac ventilatoru.
Ty poprevratove favority uz byly horsi - mnohem vice hnily, vrzaly a sypaly se jak renoulty. Poradek v tom udelal teprve VW.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "kubic"
24. 7. 2007 08:48
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Š Favorit 136 LS vyroben prosinec 1990, krásné, tiché, perfektně zajeté, no prostě idedeal,ale jak říká klasik, pak se to nějak zvrtlo-špatná účinnost brzd, tekoucí převodovka, po návratu ze servisu po 10 km jsem si podal ruku s ojnicí přes blok motoru, nový polomotor složený z podobně "odešlých" a pak už jenom samá pozitiva a sociální jistoty. V červenci 1994 šel z domu, o rok později jsm ho viděl, celý rezavý, a to byl několikrát vystříkaný resistinem po zkušenostech ze Š 120L. Od té doby jen Renault a celkově jen tři bezvýznamné poruchy na třech vozech. Čest práci socialistickým tvůrcům i geniálním od VW s jejich PD (kadla -kadla).
24. 7. 2007 09:32
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Jel jsem někdy v 90 ve Fávu... dlouhej táhlej, plná tři... snad 10 let jsem mu nemusel ani měnit vodu v ostřikovači. Na horizontu vidím trojúhelník, brzdím a... renaulťák. Dokonale vykolejenej. Plakal. Jo, plakal. Potřetí v jednom tejdnu ho nechala kára na holičkách. Říkám mu - s tím nehneš, nech to tady, hodím tě do Škody. Poslední, co si pamatuju je, jak přes výlohu vidím jeho podrážky. Klečel před Favoritem, ruce sepjatý nad hlavou.... Za čas jsem ho potkal - taky v dlouhým táhlým... Řezal Favorita na plnou čtyři snad 130... jak mě předjížděl (zrovna jsem svačil), zvedl pravačku s vytyčeným palcem... jo, bejvalej renaulťák... ;-) :yes:
neregistrovaný "Džejár"
24. 7. 2007 10:11
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Opravdu to byl palec??? >:-[]
24. 7. 2007 10:17
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
>:-[] >:-[] :yes:
neregistrovaný "FSi"
24. 7. 2007 13:03
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Já to věděl, že máš fávo, to se čte samo - úplně tě vidím za volantem. :yes:
neregistrovaný "IT"
24. 7. 2007 13:54
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Prsty bych neřešil,ale vodu v ostřikovači-já se do teď domníval,že se tam doplňuje a ona se nemění,no,zase jsem chytřejší,jen jestli to platí i v kapitalismu,kdybych třeba koupil FAU-WÉ,jak správně postupovat,neměnit,OK? :yes:
24. 7. 2007 14:35
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Nesmíš od všech textů očekávat poučení... možná bys měl hledat teď spíše humor. Ostatně, divím se, že mě nenatahuješ za těch deset let. Nebo, že bys, IT neuměl počítat zatím ani do deseti >:D
27. 7. 2007 10:34
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Hlavne je vykrutit sa zo vsetkeho, ze...?
24. 7. 2007 14:38
Re: Taky jsem si jeden novy koupil
Jak VW? Féro, jako Favorit..., ne jako Ferrari. Kape ti na uši?
neregistrovaný "Tony"
24. 7. 2007 07:51
Favorit FOREVER
Je to skvely auto a hlavne porazilo posrany ziguliky >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "wlken"
24. 7. 2007 10:13
Re: Favorit FOREVER
Tak tys mě rozesmál kamaráde...sedni si do Favorita,trošku se v něm naklepej a protáhni ten úžasný převrtaný embéčkovský motor,užij si ten nádherný plechový zvuk při zavírání dveří a tu úchvatnou přístrojovou desku a neskutečně přesné řazení..a pak sedni do Lady 1500,o patnáct let starší,koncepčně o dvacet...do Fáva už nesedneš a rozhodně už nebudeš mít důvod proč za něho dát 2x tolik jak za pořádnou Ladu..pokud teda nejsi naprostý ignorant...
neregistrovaný "headUP"
24. 7. 2007 11:55
Re: Favorit FOREVER
presednout ze 120 do zigula 2103 bylo opravdu jak z golfa do mercedesu. ale s tim favoritem uz trochu prehanís ne? presnejší řazení? ani omylem a pokud si dobře pamatuju měl žigul jen čtyřkvalt. zkoušels řidit? volant velkej jak z větřasky a řízení stejně tak tuhý.
neregistrovaný "mates"
24. 7. 2007 18:50
Re: Favorit FOREVER
A v tanku okupanta jsi navic mel tu luxusni kozenku! >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 07:56
Design Bertone, podvozek Porsche za necelých 90 tisíc....
..to byl ve své době pro Čecha favorit. Bylo mi tenkrát šest, když ho táta přivezl domů. Měli jsme fávo s výrobním číslem 19. Bylo to jako kdybyste na sídlišti v Miláně zastavili s konceptem Ferrari... Všichni sousedi se museli podívat, táta je všechny svezl, kamarády nechal řídit. Pak ho u tatínka vystřídaly Felicie, Octávie a neškodovky, ale žádné auto pro mě nemělo takovou vůni novoty, dobrodružství. Žádného jsem si tolik nevážil. Nyní, o osmnáct let později, ten náš favorit pořád jezdí. Táta ho tenkrát prodal sousedovi. Má najeto 200tis a kromě spojky a rozvodů se na něm měnil jen zadní blatník, to když jsem jako malý špatně držel branku na chatě když táta couval... Když jsem ho na jaře viděl, okamžitě jsem ho poznal.. To auto pro mě má pořád kouzlo ;-)
Rozbalit vlákno
10
anonym
24. 7. 2007 10:34
Re: Design Bertone, podvozek Porsche za necelých 90 tisíc...
A není náhodou taťka na seznamu spolupracovníků? 8-s
neregistrovaný "HOGOFOGO"
24. 7. 2007 11:00
Re: Design Bertone, podvozek Porsche za necelých 90 tisíc...
no asi jo, protoze ja jsem v r. 2000 kupoval favorita s vyrobnim cislem 1.041 (vyroben cervenec 1988) a prvni majitel ve velkem technicaku byl okresni vybor KSC v Trutnove.
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 14:10
Re: Design Bertone, podvozek Porsche za necelých 90 tisíc...
Byl přes známýho z Boleslavi..z druhý ruky... a ty jsi chudák... ;-\
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 14:06
Re: Design Bertone, podvozek Porsche za necelých 90 tisíc...
Není...Miluju osobní útoky... zvlášt´ od anonymů... ;-)
neregistrovaný "mates"
24. 7. 2007 18:52
Re: Design Bertone, podvozek Porsche za necelých 90 tisíc...
Vsak dobre delas, nedej se! Proc by ho mel nekdo ocernovat, ze byl na seznamu, kdyz on ty seznamy pro nas delal ;-) PS: Jen rypnuti, tak klidek, pls :yes:
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 18:59
Re: Design Bertone, podvozek Porsche za necelých 90 tisíc...
Ještě, že mi dneska smysl pro humor frčí na plnej knedlík... >:D Málokdy jindy bych totiž dokázal vydejchat obvinění z toho, že táta byl komouš.. ;-)
neregistrovaný "mates"
24. 7. 2007 19:01
Re: Design Bertone, podvozek Porsche za necelých 90 tisíc...
Vsak jsem tam pro jistotu dopsal, ze to byl zert! S timhle se moc nezertuje!
Avatar - SpiderJ
25. 7. 2007 14:44
Re: Design Bertone, podvozek Porsche za necelých 90 tisíc...
;-) :yes: :-)
anonym
24. 7. 2007 14:46
Re: Design Bertone, podvozek Porsche za necelých 90 tisíc...
taky to tak vidím,bylo to první auto,které přes všechny možné chyby byl malej zázrak pokud se zamyslíme co v té době jezdilo na silnicích.
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 18:47
Re: Design Bertone, podvozek Porsche za necelých 90 tisíc...
Chyby má každý auto, ale Favorit byl na svojí dobu opravdu skvělý auto... ;-)
neregistrovaný "Džejár"
24. 7. 2007 08:12
Z Česka do Francie? Jedině Formanem!!!
Jeli jsme plně naloženým Formanem ve třech lidech z Brna do Bretagně - nejzápadnějšího výběžku Francie a za čtrnáct dní zpátky, bez jediné závady. Na tohle auto nedám dopustit.
Na dnešní poměry už samozřejmě nestačí, ale provoz rozhodně nebrzdí (pokud ho ovšem neřídí starší pán v rádiovce ;-) )
Rozbalit vlákno
3
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 08:33
Re: Z Česka do Francie? Jedině Formanem!!!
:yes: :yes:
neregistrovaný "Riccardo"
24. 7. 2007 18:50
Re: Z Česka do Francie? Jedině Formanem!!!
V zimě do Alp na lyže bez problému. Auto u penziónu stálo týden. Oškrábal jsem sníh, nastartoval na první pokus a šupajdil domů. :-) Nikdy jsem nezůstal stát, ani v těch nejhorších mrazech.
25. 7. 2007 01:24
Re: Z Česka do Francie? Jedině Formanem!!!
Projel jsem s nim celou Evropu - 2x Skandinavie, 2x Spanelsko, Xx Italie, sousedni staty nepocitam. Problem - vzpominam si jen, ze v Dolomitech moc nestihaly brzdy a v Pyrenejich po vice nez 24h prutrzi mracen, ktera v kraji znamenala solidni povodne, navlhlo vicko rozdelovace, ale jakysi anhydrid ve spreji to vyresil okamzite. Jinak bez zasadnejsich problemu. Na druhou stranu, tak by to melo byt samozrejme.
neregistrovaný "Dave"
24. 7. 2007 08:52
136L
>:D zatím nejsrdcovější auto, jaké jsem kdy měl. Prodal jsem ho pred dvema lety s najezdem pouhych 48.000km. Do dneska me to mrzi. Pokud by me ho novy majitel, ktereho bohuzel neznam chtel vratit, dam mu za nej Mondeo MK3 Ghia nebo felicii s najezdem 25.000km >:-[] :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "136L"
24. 7. 2007 14:50
Re: 136L
mám perfektní 136L, výměnou za to mondeo ti ji nechám
neregistrovaný "136L"
24. 7. 2007 14:53
Re: 136L
i tu feldu bych bral...
neregistrovaný "mts"
24. 7. 2007 10:05
favorit to odstartoval
Facko bylo v dobe zahnivajiciho socialismu malej zazrak - ze se vubec podarilo dat dohromady neco, s cim se aspon dala sledovat svetla ujizdejiciho vlaku. Pro skodovaky to byla obrovska motivace po letech trapeni s omylem zvanym 150-120. Tady se naplno projevilo, ze trnita cesta vlastniho vyvoje je neco vic nez nekonecne recyklovani vybehlych modelu fiatu (lada, fiat polski, zastava), renaultu (dacia) ci citroenu (oltcit) - byt mnohe z nich byly stale jeste kvalitnejsi a pohodlnejsi (jooo takovej zigul 2107, to byl merceedes :-)) nez facko, ktere se rodilo v bolestech. Jenze cas oponou trhnul a kde je skodarna dneska a kde jsou jeji konkurenti z tabora miru a socialismu :-))) A na tom ma lvi zasluhu prave Favorit!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "wlken"
24. 7. 2007 10:19
Re: favorit to odstartoval
Kdyby škodovku nekoupil VW tak recyklujeme Favorita ještě dalších deset let a pro velký úspěch obnovujeme výrobu Škody 105 LXi s opěrkami hlav v základní výbavě... ;-)
neregistrovaný "IT"
24. 7. 2007 17:29
Re: favorit to odstartoval
No,to jistě,ale také lidé nemuseli mít trauma z Růmstra,z Fabie2...víš kolika lidem by se nechtělo třeba zvracet?Na co by dnes nadávali? Na 31 let starou Š105/120?To by byla nuda...přišla v roce 76,že jo. :-!
neregistrovaný "Hackiest"
24. 7. 2007 11:21
TOP GEAR
tady je test favoritu v Top Gearu z roku 1989
www_youtube_com/watch?v=KmXurg7l2iU
Rozbalit vlákno
2
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 19:02
Re: TOP GEAR
Tyhle starý topgeary....paráda! ;-) O tohle jsme díky komoušům přišli...
Avatar - Ricardo
24. 7. 2007 19:19
Re: TOP GEAR
Docela zajímavý, ale nemá to koule >:-[] I když Auto-moto-revue je ještě nudnější...
anonym
24. 7. 2007 12:32
všechno nejlepší
ty co tady nejvíc řvou jaký to bylo hrozný auto z něj byli nejvíc vyplácaný.zkrátka auto odpovídající tehdejším podmínkám a možnostem.kdy už tady lidi dospějí a pochopí,že auto je spotřební záležitost.každej druhej restituent prodal barák nebo pole a pak si koupil za všechny prachy ojetinu z itálie nebo německa aby si sousedi sedli na zadek.kde jsou dneska ty všechna auta?některé názory tady stále odpovídají typickému čecháčkovství.proč všichni berou auto jako výraz bohatství nebo frajerství?zřejmě jim něco někde chybí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jyrki"
24. 7. 2007 16:22
Favorit byl maly zazrak
Jestli nekdo sledoval pokusy skodovky o novy, moderni vuz behem ery komunismu (typy 720,740,760, motor 790 aj.) tak nemuze skodovce nikdy vycitat Favorita. Ac to auto melo sve mouchy, ac nebylo z nejspolehlivejsich, nejmodernejsich, nejtizsich, nejpohodlnejsich.........melo svoje charisma a predstavovalo opravdovy limit moznosti (mozna ten limit i prekonalo). Taky jsem jednoho mel a dodnes si jej ponechavam, byt jej protahnu jen cas od casu a byt uz se serii moc spolecneho nema - 78 vrtani, 78 zdvih atd.
Zkratka a dobre, krasne narozeniny Facko!
Rozbalit vlákno
0
anonym
24. 7. 2007 18:33
fáčko
kdyby tady nebyli *-ný komouši, tak mohla škodovka vyrábět i tehdy dost solidní káry s nabídkou více modelů a motorů než 1
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Riccardo"
24. 7. 2007 18:52
Dodnes jezdí bez problému
Má hodnotu asi 10tis korun, a už ho asi neprodám. Nemám ani důvod ho šrotovat, protože jezdí perfektně, jenom už se objevuje rez. Až se kolega z práce odhodlá, uspořádáme destruction derby :-) Nevíte někdo, jestli se to u nás dá provozovat legálně ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 19:04
Re: Dodnes jezdí bez problému
Jižní spojka... Klidně přes den... A nikdo si toho ani nevšimne... >:D >:D
Avatar - Ricardo
24. 7. 2007 19:29
Co s ním?
Proti zastaralé 120 jistě úspěch konstruktérů, na druhou stranu z nízké úrovně se lehko stoupá... V době komunismu spolupráce s věhlasnými firmami ze západu, ale proti 205, Unu nebo Fiestě jasné béčko. Těžko ho hodnotit ;-\ Favorit nasměroval Škodu už v době komunismu (i když s velkými problémy) tam, kde je dnes. první auto srovnatelné se zavedenými značkami ale je stejně až Octavia.
Rozbalit vlákno
6
24. 7. 2007 21:11
Re: Co s ním?
Žádné béčko. Uno bylo poloviční a Favorit tehdy vlastně spadal do kompaktů - Golf, Ritmo... Také když ho Škoda vyvíjela, testovala k němu právě Golfa. Favorit byl hotov již v roce cca 1982... tehdy, kdyby vyjel, byl vizuální jedničkou evropy. Zejména design od Bertoneho smetl vizuálně příbuzné, např. Ritmo. Bohuže se výroba rezeběhla až v roce 1987 a to již byla Evropa dále a tak Favorit nemohl výrazněji bodovat. P.S. Jinak byl samozřejmě úspěch limitován absencí motorů... Je ovšem třeba vědět, že například i Š1000MB (dvoudveřový model MBX bez Bé sloupku) i Škoda 110 R coupe a podrž se i Škoda 120 byly poměrně úspěšné na Západě.
Avatar - Ricardo
24. 7. 2007 21:38
Re: Co s ním?
Rok 1982 to je jiná, původní Bertoneho návrh také... ta realita pokulhávala, ne vinou neschopnosti konstruktérů, ale omezenými možnostmi, které měli.
neregistrovaný "Jyrki"
24. 7. 2007 22:41
Re: Co s ním?
Bez zajimavosti neni ani to ze Bertone vzal design Favorita jen tak mimochodem. Designem Fiatu Uno, o ktery se Bertone uchazel, totiz ziskala konkurence...s novymi motory se pro Favorita pocitalo ale k realizaci nedoslo, byl to prave projekt 790, moderni motor o objemu 1600 ccm a vykonu 74 kw (zkouseny jednak s karburatorem, pozdeji se vstrikovanim). Favorit se tak dockal pouze slabsiho motoru 1150 ccm odvozeneho ze stare hlinikove konstrukce OHV s puvodem v sedesatych letech....
Skodovka byvala tradicne uspesna predevsim ve Velke Britanii a take na severu Evropy, kam ji dovazel byvaly tovarni jezdec, Nor John Haugland.
24. 7. 2007 23:35
Re: Co s ním?
Ano, ano :yes: P.S. Ten motor, to by bylo bývalo něco. Škoda. Myslím jako... škoda :-) :yes:
25. 7. 2007 06:33
Re: Co s ním?
Co uz, Rusi zakazali. Nesli by im ich sportove sedany znacky lada na odbyt...
18. 1. 2011 22:14
Re: Co s ním?
V 90. roce dostat 74kW z 1.6? To mi přijde trošku přitažené za vlasy. Ale pokud je nějaký odkaz, rád si rozšířím obzory.