Proc takove drama ... proc by mela davat firma vyhled na cely rok to je take nesmysl... proste v urcitem ctvrtleti pribrzdi s vyrobou a v druhe casti roku zase prida nebo zustane v nejakych normalnich mezich.
Pokud nebude odbyt na trzich tak proste nemuze vyrabet na sklad jako v minulosti a basta.
U takové nadnárodní firmy se vždycky dělá výhled na celý rok, protože jde o poměrně stabilní společnost s nevelkými výkyvy a to že škoda nedokáže výhled udělat, již svědčí o dosti vážných problémech a nevyzpytatelném trhu 8-s
Tak skúsme si tipnúť! Môj TIP je 500 tisíc. ;-\ Čiže celá jedna zmena bude musieť ísť preč. A Škoda pôjde len na 2 zmeny. A tým pádom aj všetci dodavatelia.
Pokud udrží výrobu na 500.000ks, tak si může gratulovat a bude to pro ni jen mírné zpomalení ;-\
Já se typovat neodvážím, chtělo by to hooodně popřemýšlet a na to teď nemám čas >:D
Navíc, pokud to nedokáží odhadnout ani zainteresovaní ekonomové a odborníci, težko může laik odhadovat přesný vývoj...lze jen říci, že trh poklesne, ale o kolik? To už je složitá otázka i pro "odborníky" :-)
jací ekonomové, jací odbornící? TOŽ AŤ ŘEKNOU ODBORÁŘI >:-[] . Žádnej pomazanej marketmaker ani ekonom z Reichu být nemusíš, stačí ti selský rozum: Fábie je hnusná, Roomster taky, Oktávku zčubili, a SuperB a ni SupKombi to nevytrhnou. Jestli vono to taky nebude tím.
no to je individuální, podle mě za předchozími ostrými rysy se dalo něco najít, teď je to najednou takový auto o ničem co neurazí, ale to je možná věc názoru, Fabia ani Roomster už ne 8-s
No, zezačátku se mi facelift octavie moc nelíbil, ale když ji výdávám skoro denně, tak se mi zalíbila. Přinejmenším při srovnání s původním provedením vypadá podstatně moderněji :yes:
Co se týče Fabie a Roomsteru, to je věc názoru. Mě se třeba tyhle autíčka s pěknou barvou a litými koly líbí ;-)
renault hezky a spolehlivy? a jestli sis nevsiml tak prodeje aut klesaji v USA i v Evropě, takze podle tebe jo to tim ze vsichni najednou zacali vyrabet hnusny, drahy a nespolehlivy auta?
to je dobrej alibismus. Když bude krize, pokrachují v Praze francouzský restaurace, ale čínský si nechají udělat zlatý kliky. Na Škodovku by ta krize dopadala výrazně jinak, kdyby měla co nabídnout - Roomstry a Fabie stály ještě když se o krizi nemluvilo.
Jedno je jiste. Prodeje Skody na ceskem trhu v r.2009 klesnou. Neni to pouze z duvodu ekonomicke krize. Je to take dano zdravym vyvojem ceskeho automobiloveho trhu. Procentualni cast Skody na ceskem (otevrenem) trhu je stale abnormalne vysoka.
Odbyta druha generace Fabie je dalsim duvodem, Yeti prichazi ponekud pozde a Superb, at se prodava, ci neprodava, je pouze okrajovou zalezitosti v evropskem meritku.
Povedeny facelift Octavie muze byt tim obraznym steblem na hladine. Octavia "prokoukla" a bude i nadale tim megauspechem Skody i v pristim roce. Doufejme v kratky zivot Fabie 2.gen a urychleny nastup povedenejsi a lepe se prodavajici verze.
Nakolik ale prodeje Skody klesnou neni mozne spolehlive predpovedet. Prvni kvartal napovi hodne.
A odbornik z WTB je tady. Kamo psat tam tva stylisticka cviceni je jako Hazet perly svinim- my te nejen nepochopime protoze tve myslenky jsou neskutecne hluboke a sofistikovane ale asi te jakozto primitivove ani nedocenime.
Glosy kapitána automobilového pRRůmyslu, tohle já prostě miluju. Ta jasnozřivost dokumentovaná až revoluční dedukcí, že v příštím roce se prodeje škodovky v Česku sníží, to bere dech... 8-s >:D Hele, maRRiánku, co takhle si vyzkoušet měsíce? Schválně, jestli víš, jakej měsíc následuje po únoru. Co?
P.S. A vůbec, že nám více o prodejích napoví první kvartál... Připadám si jak na výročním zasedání IQ klubu... >:D:yes:
Tak Fabia 2 sa predáva lepšie ako predchodca a Škoda ju prestať vyrábať preto, lebo sa tebe nepáči. A ten odborný výraz kvartál, ten je už skutočne tragický.
Již dávno, když se český automobilový průmysl začal zvedat a jistá vláda se snažila dotacemi a pobídkami tento vzestup maximálně podpořit, varoval jeden rozumný člověk/ekonom, že se naše ekonomika stane velmi náchylnou na možné zakolísání poptávky po autech. No a dnes to tady máme v plné parádě takže bych řekl vše bylo plánováno/předpovězeno a ekonomická logika vše napraví, přebyteční zkrachují, někteří dramaticky sníží kapacitu výroby, další to donutí modernizovat a zavést atraktivnější modely (třeba rychle přemýšlet o nástupci tolikrát zmíněné Fabie) atd. a někomu možná dojde, že jednostranná podpora jednoho odvětví skutečně není nejgeniálnější strategie.
jó když to máš tak - zbraně pan Havel vyrábět nechtěl, na letadla není kapitál, lodě uměj líp poláci a televize korejci. Většina obyvatel jsou tupouni bez maturity (61% EAO), tak co jako mají dělat?
politika je obraz obyvatelstva, nebude těch 124 predikovaných hlasů KSČSSD [odkaz] "NÁHODOU" odpovídat těm 61% bude že jo? (to jedno procento navíc je Ing. Paroubek, Ing. Škromach, a JUDr. Křeček)
těžko se poslouchá jak pořád všichni skučej ne? Prostě pravidla jsou nepřekročitelný - třeba to o nulovém ekonomickém zisku = Pokud je nějaké odvětví ziskové, nové firmy cítí příležitost a vstoupí do něj, vstupem ale sníží ostatním hráčům zisky. S příchodem dalších už celkový obrat nestačí na zisky všem tzn. někteří se dostanou do ztrát a odejdou. Nastolí se rovnáha a dokonalá konkurence, ale konkurence znamená nulový ekonomický zisk. Tak to fungovalo, funguje a fungovat bude, jenom banda socialistů chce sr-áče dotovat a podporovat.
tak dlouho se chodi se džbanem pro vodu az se ucho utrhne..oktavky v kombiku se slnejsim deselem prodavaly skoro za mlon korun a myslely si ze to bude do nekonecna..kazdy kdo porovnal auta za podobne penize zjstil ze skoda se nemuze rovnat BMW5,VLVO S80 a MERCEDES E..s nejslabsimi motory to bylo za stejnou cenu..
...když o nic nejde, pak nechápu, že se někdo vůbec zdržuje čtením článečku a nějakým komentářem...takže sejde nebo nesejde? Kdo komentuje, pak se asi zaobírá...jen se tváří, že ne.BTW:odpůrci německa a "hitl€rwgen" vozů se konečně dočkali,už jen šup na plastiku a udělat si šikmé oči a transplantaci pleti nažluto..nj, česko,klasika... :no: Prostě se nabídnou služby,moře,pláže,turistika,budou se muset prodávat myšlenky....jenže to by se zase muselo česky nekrást,služby výrazně zkvalitnit a netvářit se,že např. školství a vzdělanost jsou zbytečné,od Pabbků Škromachů,přes modré Bartoše a zelené Lišky po svatou soudružku a odbornici KDU na všechno Šojdrovou ze zlínska.Buď se bude vyrábět, nebo se bude muset vymýšlet a prodávat myšlenky. Vše další je iluze.
No to je prave ono! A kolik jich prodaj?!?!
Management a rizeni vyroby automobilky neni jako kdyz ti do zamecny prijde venda od vedle, ze chce novy panty ke dverim...
To se planovat musi!
A mimochodem kdyz ty ses takovej vynalezavej manazer, tak ze uz tu skodovku davno neridis !
jo tak když pány manažery nic nenapadá, tak ať jezdej do Wolfsburgu Roomstrama HTP místo lítání tryskáčem, možná je to inspirace která jim chybí.
Samozřejmě že Škoda je schopna dát výhled na příští rok, jenom to je výhled který nikdo nechce slyšet. A kdyby ho snad opravdu dát neuměli, tak potom chápu, že se jim do řízeni podniku tolik se.ou odboráři, protože takový management je tak leda pro smích. Rok se s rokem sešel, dneska je Silvestr a dá se připomenout co řekl 1.ledna prezident - "dobře už bylo, líp tak honem nebude"
= odpudivy design Fabie
= odpudivy design Rumunstera
= nepodareny facelift Octavie II
= nevydareny 3 valcovy motor
= postupny pokles kvality vsech vozu
= vysoka cena
Nicmene, jsou jeste horsi auta. Pokud Skodovka urychlene predstavi novy design svych nejmensich aut - tedy aby bylo jasno - nic ve stylu preplacaneho rendliku, ktery se vydava za neco, co neni, ci Yarisu s odpudivym interierem, ale naopak, velice strizlivym, funkcionalistickym a nadcasovym vzhledem, jako byla sveho casu znama "Kachna", muze se jeste skodovka vzchopit - a to bychom ji vsichni meli poprat z celeho srdce do roku 2009.
Nechci "sýčkovat", ale zhruba 20ti letka (total)úspěchu koncernu vw možná končí. To neznamená, že zkachuje či něco takového, ale převzetí koncernu holdingem porsche by (zřejmě) "situaci" jen prospělo. Tak nějak nenápadně si všichni "zvykli" na další a další úspěchy a některé z nich nebyly/nejsou až tak "oprávněné".
Váš žebříček "problémů" škoda auto docela "sedí", jen bych jej doporučila čísti odzadu, cena je asi největší problém - jde přeci o "levnější" alternativu vozů koncernu "Lidový vůz", a bez jakékoliv ironie, nějak se během pár let "vydařilo", že představují spíše cenovou špičku/vrchol své kategorie (fabia, octavia)! Na druhé místo bych dala 3válcové motory - chápu že na tom výrobce vydělává (ušetří), ale konkurovat "poctivým" 4válcům a ještě za vyšší cenu ..
Obávám se, že vozy typu kachna (Citroën 2CV) se už do budoucna spíše "rodit" nebudou, já naopak vw přeji ať už konečně "prohraje" ten souboj o převzetí a věřím (doufám) že management Porsche ve firmě "pořádek udělá" a pořádně/důkladně některé až "socialistické" praktiky (důkladně) "vyvětrá" >:-[]
PS: Momentální světový trend směřuje k malým vozů a u škoda/vw by měla začít blikat nějaká "poplachová" červená žárovka, neb v oblasti maloobjemových motorů věru NEmají co nabídnout (3válce nebrat - ten litrový "z kolína" je věru JINÁ "liga", 1.4 TFSi je prima, ale do polo a menších aut věru NEvhodný). Pro vw nedejbože kdyby pravdivé byly zvěsti o spojení Fiat/PSA, myslím/domnívám se, že na poli menších aut by "koncernu" mohli smrtící úder/ránu zasadit. :no:
PPS: Ale možná bysme "za české" měli brát i "nošovickokolínská" (v čem se vlastně od těch mladoboleslavských liší, že jako "česká" vnímána nejsou?) a tam to (momentálně/v tuto chvíli) vypadá "nadějněji"