Treba vidieť naživo a pozrieť čo hovoria čísla no vyzerá to na "veľké" auto s veľkým (pre Škodu typickým) batožinovým priestorom navyše dobre prístupným nakoľko to bude litfback, no na malom podovzku s veľkými prevismi... Uvidíme, ale dizajn sa podaril :yes:
Proti Vision-D je videt ztrata ostrych hran, obzvlaste prednich partiich. Polozeni prednich svetel do horizontalni linie, uz vubec neni ku prospechu designu. Auto se hned stava naprosto tuctovym produktem, bez originálních prvků.
Dat tomu znacek VW klidne by to mohla byt nova Jetta. Kdyz uz ve Skode vymysleli peknou studii, resp. tvar novych vozu, ktera by snesla preneseni do serie (aniz by to zvysovalo naklady na vyrobu), hned to tak zcivilni, ze se veskery designovy pokrok vytrati.
Ten celni pohled bohuzel vypada jak soucasna octavia s novou kapotou (s vykrojem pro novy znak).
Za me tedy :no: . Ne ze by to pusobilo osklive, ale proti vision D je to obrovsky krok zpet k predfaceliftove octavii II a navrat do roku 2004.
Navic chte nechte je toto auto zjevne zacatkem ery, ktera skodu posouva v hierarchii koncernu vyrazneji pod VW.
A-entry nahradi octavii, Ta se posune do stredni tridy a Superb zase do vyssi stredni. Tim uz nebudou skodovky proti svym konkurentum z rad VW kusem auta navic za stejnou cenu.
Jen oproti soucasne Octavii to nepusobi tak sikmooce cinsky, spise navrat pred facelift.
Z boku predek jako nejaky 10 stary Toledo, passat, zadny pokrok. zadek ale klasiky koncern, smer audi.
Takze druha studie uplne ztuctovela D-vision a az to prijde na seriovou linku, tak to asi dopadne designove jak ala fabie :-)
Vcera jsem zahledl I40 muzu rict krasny auto :yes:
>:D přední boční část mi také dost připomíná starší Toledo, zepředu jistá podobnost možná i s I. generaci Toleda (po faceliftu 1995), jinak klasika VW design - nuda, nuda
Ohodnotit korejskou designovou perverzitu i40 slovy, citujii: "...muzu rict krasny auto." a následně se pustit do kritiky díla mistra Kabaňe, bože >:-[]
Tak novou i40 potkávám skoro pravidelně a je to zoufalejší, než na obrázku. Působí dost kompaktně a na první pohled to vypadá píš na konkurenta ve třídě Octavie. Ta masa plechu vzadu je taky dost "odpudivá". Žádné překvapení se nekoná a shluk zvlněných plechů je patrný i při živém setkání. :no:
Mě osobně se ten vzhled velice líbí. Rozhodně lepší než designově zastaralý xicht současné oktávky. Auto zepředu vypadá, jakoby agresivně. I z boku je to líbivý tvar. Teď ještě, aby kvalita a spolehlivost byla na úrovni a možná si už nemusím lámat hlavu s tím, co si koupím za auto až mi doslouží moje O1 ;-)
za Kabaně, tohle je přesně to, co Škodovka potřebovala, jednoduchý, utilitárně pojatý design, s finesou v detailech (např. optika), to je přesně to co má charakterizovat její produkty, ale paradoxně to bude také to, co ji odliší od ostatního z ranku ryze spotřebitelsky zaměřených aut, od těch vlnobití a snahy o "sportovno" a "dynamiku" v každé lince viz. aktuální asijská produkce, i někteří evropští "kinetici". Bez dalších údajů je na hodnocení Aentry brzy, ale z hlediska designu je to na jedničku. :yes:;-)
Ale zase ji to neodlisi od aut tuctovych a nenapaditych ;-)
Treba pouzivat predek z profilu ze stareho passata, ktery nestal za nic tak to chce fakt uz hodne velkeho odbornika na design >:D
[odkaz]
[odkaz]
Ono je jednoduche a lacine porad neco oprasovat a pak hykat jak se drzim nejake linie.
Je to jak píšeš. Měl jsem možnost vidět na živo a je to krásný čistý design, bez výstřelků. To je právě to, čím se nový design škodovky odliší od tuctových a nenápaditých. Velká paráda. Jinak jsem dnes cestou do práce poprvé viděl na vlastní oko i40 a hned jsem se za tím autem otočil. Tak hnusnej předek jako má i40 jsem viděl snad jen u ix35... Hned jsem si musel loknout bylinkového čaje, abych si spravil žaludek... Takhle to dopadá, když chce někdo být za každou cenu originální a "nápaditý"
Když půjde po chodníku dvoumetrový chlupatý stvoření s třemi hrby, pěti rukama a třema nohama slinatjící až na zem, tak se taky ohlídněš, aby jsi se podíval co je to za zrůdu. S i40 je to podobný.
s předkem naprosto souhlasím a jestli budeš mít dost odvahy se na to podívat ještě jednou, tak se zaměř na zadek a všimni si té hnusné masy plachu, co zadek tvoří. To auto vypadá fakt divně. Ještě divněji než na fotkách.
to je to čeho se bojím. Sice silueta bude stejn, ale nakonec to bude mít úplně jiný svtla, tím i předek a zadek a nakonec to nemusí působit tak dobře jako nyní. Už nezbývá moc na oficiální představení a doufám, že to moc těmi změnami nezabijou.
PS: Pokud by zavedli ty diodový trubice na denní svícení do produkce, třeba jako příplatková výbva, bylo by to moc pěkný snad na všech modelech.
Ano, můžou, jak se ale dívám na tu "studii", je docela pravděpodobné, že tam nebude v optice nějaký rozdíl, ta světla vypadají velmi seriově, dvě H7 vedle sebe plus diodový pásek (ten stojí pár korun) může být klidně v serii, i když je pravda, že se s diodami ještě dnes, napříč automobilkami, hraje "příplatková šou". Stejně tak vzadu, no uvidíme, každopádně souhlasím, ty detaily budou pro celkové vyznění důležité.
Mluvíš mi z duše. Taky se mi zdá že snaha většiny výrobců je udělat auto co nejvíce zajímavé, sportovní a jiné. Ale ne vždy je to ku prospěchu věci. A poslední doubou není odlišný ten, co dělá tebou popsaný design, ale ten co dělá jednoduše řešené věci. Stačí se podívat na i40 a o nějaké kinetice, nebo sportonu, nedej bože eleganci nemůže být ani řeč. Překombinované řešení přídě a hodně těřkopádně působící záď.
Na druhou stranu přijde Škoda s nový jednoduše střiženým designem. V součastné záplavě "zajímavých" řešení bude její design působit dostatečně odlišně, přitom dostatečně neutrálně, aby zaujal širší spektrum zájmeců a dle mého budou zajímavé i sportovně řešené deriváty RS, protože přidáním jinak řešených nárazníků, prahů a podobně vznikne dostatečně odlišné auto od základní verze.
Súhlasím, jednoduchým a čistým dizajnom je Škoda povestná, ale v tomto prípade si myslím, že je jednoduchý až príliš. Pre Škodu je totiž charakteristický elegantný dizajn vďaka čistote tvarov, ale tu mi chýba elegancia, na akú sme zvyknutí u Škody. Aspoň na prvej fotke z bočného pohľadu.
JJ, z boku je to asi nejhorší díky těm dlouhým převisům. Tam to auto eleganci opravdu postrádá. A taky se mi moc nezdá ten ostře řezaný zadek - ale to může být jen tím nasvícením.
Ovšem musím souhlasit s tím, že je to stravitelnější cesta než to, co předvádí Hyundai i40, nebo třeba Ford u svých posledních modelů.
To je tak, kdyz jeden o voze a druhy o koze >:D
Ta vase koza je stale kopirovana matlanina viz [odkaz]%C4%8Dnice&hl… />Neurazej mistra van gogha takovym prirovnanim k sedy Sade ;-) Jsem rikal pro kazdeho, ne pro znalce >:D
Prodeje v evrope korejcem rostou paleta typu taky. Nevidel bych to tak cerne.
Proste me dojima, jak u nektereho noveho auta je tezce videt nejaky design pouzity u konkurence a uz se blaboli to ci ono. Tady predek z pasata, toleda, profil tuctovy koncernovy, zadek ala audi, proste lacina skladacka. Ve vysledku pak drahe auto, ktere mohl poskladat lacine kde jaky skolak. Ze by lacina
Pro koho je dulezite jen premistovani z bodu A do bodu B na urovni busu a chce byt v krabici maximalne ve 4, budis :-(
Jinak tam vidimprvky designu Lady, strohy, hranaty, laciny, bez napadu uz nekolik let.
Co me na Skodu prekvapilo je Roomster, za tim hnusnym predkem fobie, zajimavy designovy pocin.
Tak tomuhle se rika trefit hrebicek na hlavicku, mas bod! :yes: Faktem je, ze v dnesni dobe obloucku a kudrlinek je cistej geometrickej styl Skody naprosto vyjimecnej a originalni. Pro me osobne i mimoradne atraktivni, ostatni vyznavam podobnej styl i v architekture, nabytku apod. Kazdopadne je ohromnym paradoxem, ze prave Skoda, ktera se tak vyrazne vymyka soucasnymu nacincanymu mainstreamu je osocovana z sedi a nudy. Holt predsudky jsou iracionalni vec, s tim se asi neda nic delat.
Dá se říct, že Škoda se vrací do dob, kdy byl design ostrých hran populární. Jde proti proudu. Dle mého jí to pomůže, protože se bude dostaqtečně odlišovat od ostatních značek, přitom to nebude žádná divočina, co by se lidem příčila. V jednoduchosti je síla a platí to i v autosvětě.
Ano, v rámci koncernu a většiny německé produkce jde "hranatěním" jasně spíš po proudu, ale co se týká jiných značek (např. Ford, Fiat, Hyundai, Citroen atd.) tak je to aktuálně spíš proti jejich proudu/trendu...
Nevím, proč se škodovka pořád honí za nafouklými auty s velkým kufrem. To chalupaření je snad jen doménou v ČR, zbytku světa by stačil obyčejný menší hatback. Ta studie nevypadá zle, ale na přímém srovnání s VisionD je jasně vidět, kde přbyly zbytečné (!) centimentry (přední přefis a kufr). Kdybych si měl vybrat, beru Vision D, respektive klasický hatchback.
Podle mě je lepší mít menší a lehčí auto, ze kterého je pro řidiče lépe vidět dozadu, než tahat prázdný kufr jen proto, že to nikdo jiný nedělá. Řada jiných výrobců od toho upustila (namátkou Fiat Brava -> Fiat Stilo) a jako poznávací znak si myslím, že je to i náročné třeba materiálově (prostě víc plechu).
Naopak, tohle je od škodovky velmi chytrý přístup, východní trhy mají sedany v oblibě, spousta malých sedanů se vyrábí právě tam, tak jim v podobné cenové relaci škodovka naservíruje liftback profilem evokující sedan, ale s mnohem větší užitnou hodnotou. Navíc to auto má perfektní siluetu, nikde nic netrčí, nepřebývá, sice neznáme motorizace a ceny, ale pokud budou v intencích konkurence, klidně zavěštím tomuto modelu prodejní úspěchy.
Přesně tak ... Rumunsko a další jsou čistě sedanové trhy a většina sedanů v nižší střední je trochu divná - Fluence, Corolla, Focus sedan, Astra sedan, nevím jestli se ještě dělá C4 sedan, ten byl opravdu "povedený" ;-)
Hmotnost Octavie není o moc rozdílná než například hmotnost golfu, takže o nějakém nárůstu hmotnosti to není. Maximálně ten výhled vzad, ale u některých dnešních auto je to mizerný i v HB. Takže jediná nevýhoda může být delší auto, ale zase ten nárůst není tak dramatický. Podle mě je dobře, že se toho Škodovka drží. Navíc HB by moc knkuroval Golfu.
Golfu? To bude trochu jiná cenová liga. Nevím, no, liftbacky mi nikdy k srdci nepřirostly, stejně jako jsem nikdy netoužil po octavii. A kdybych teda nějakou chtěl, byl už by to kombík scout před faceliftem - podle mě nejhezčí novodobá škodovka.
Scout je povedený, to se musí nechat. Ale i jinak cenově zaměřený podobně velký HB by mohl přetáhnout nějaké zájemce golgu. A Golf je v koncernu natolik hájený, že nedopustí parazitování ve vlastních řadách.
Zbytok sveta možno nie je tvorený chalupármi ako ten Český, ale to neznamená, že by mu stačil hatchback. Tento model je totiž primárne určený menej náročným trhom a je určený aj do rozvojových krajín. A ak sa pozrieme na tie trhy, vidíme dosť sedanov. Renault Thalia, Peugeot 206 sedan, Citroen C4 sedan alebo Renault Fluence. Sedany tejto triedy sa na východe Európy, na blízkom východe vôbec v Ázii veľmi dobre predávajú a preto je výber tejto karosárskej varianty logický.
Logické by tím pádem naopak bylo produkovat většinu této řady jako sedan a vzít za základ to, co bude Škoda Lauretta pro indický trh - jinými slovy dát východním zákazníků, co chtějí - sedan. Dacia a Renault dělají sedany a hatchbacky a na odbyt si určitě nestěžují. Kdyby třeba Dacia dělala Logan jako liftback, nemuselo vůbec vzniknout Sandero. Ale není tomu tak.Jestliže škodovka vnímá (a to proklamuje veřejně) čínský trh za klíčový a chce tam ten model umístit, tím spíše měla jít cestou sedanu, když jej bude nabízet "vedle". Jsem ostatně zvědavý na ty rozdíly mezi verzemi pro Čínu a Rusko.
Ak si to myslel tak, že mali vziať za základ Laurettu, teda Polo Sedan, tak to by nemalo zmysel po žiadnej stránke. Platforma Pola nie je dosť veľká, nedokázala by spĺňať nároky, ktoré sa kladú na autá segmentu C. Ak si to myslel tak, že mali urobiť auto v štýle Lauretty, iba o triedu väčšie, tiež nesúhlasím, pretože model A-Entry nebude určený iba pre ázijské trhy. To auto sa bude ponúkať aj v západnej Európe a to si vyžaduje automobil vyšších štandardov. To, že v Škode neurobili sedan, ale liftback podľa mňa nie je problém, pretože liftback je vlastne sedan, ale praktickejší. Podstatné je podľa môjho názoru to, že ten automobil má trojpriestorovú a nie dvojpriestorovú karosériu.
Pokud jsem to nenapsal srozumitelně, tak polopatě: Pokud chtějí zákazníci sedan a automobilka chce udělat auto, co chtějí zákazníci, tak nechť jim postaví sedan. Platforma se dá prodloužit - viz dvojice grande punto - linea, což je segmentově stejný případ. A pokud se A-entry bude prodávat dříve, než přijde nová octavia, která definitivně spadne do střední třídy, může té současné pofaceliftované verzi pořádně zatopit - bude mít stejnou koncepci, nebude o moc menší, ale bude vypadat o dost lépe a navíc bude mít image novinky.
Naozaj si myslíš že ak by bolo lepšie urobiť A-Entry ako nafúknuté Polo sedan, tak by to neurobili? Ja si to nemyslím. Ako som písal, A-Entry je auto o triedu väčšie a ak by ho postavili ako zväčšeninu Pola Sedan, určite by nemalo také proporcie aké má a bolo by sa treba zmieriť s množstvom kompromisov. Naviac, podľa mňa ani teraz nevyzerajú proporcie zrovna lákavo. A dovoľ mi ešte spomenúť malé protirečenie v tvojich príspevkoch. Na začiatku si písal o tom, že väčšine sveta by stačil hatchback, teraz už mali postaviť sedan... Asi si to myslel tak, že liftback zbytku sveta a blízkemu východu, celej Ázii a východnej Európy dať sedan. Ale to je vlastne pre Škodu celý zbytok sveta. ;-) Ako som povedal, liftback nie je nič iné, iba sedan (teda to, čo trhy, o ktorých sa bavíme chcú), ale s praktickejšími 5. dverami. Naviac takto Škoda dokáže s jedným autom vyhovieť aj západným trhom, kde klasické sedany tejto triedy nie sú veľmi žiadané.
Neprotiřečím si, stále si myslím, že klasický hatchback by byl lepší (ale to vychází z mého pohledu na auto), nicméně když chce cílová skupina zákazníků sedan, tak je lepší stavět sedan. O tom, že liftback sedan není, nebudu diskutovat - myslím, že rozdílů na autě, která se jako liftback i sedan vyrábí zároveň (třeba mondeo), je víc
Předělat liftback na sedan nebo naopak vyjde na stejno, takže rozhodnout, co se postaví první, je jen čistě politika. A zajímalo by mě, kde se vzala informace, že spadne Octavia do střední třídy? Podle rozvoru, co mám mít, mi do střední třídy nezapadá.
No někde se tu spekulovalo, že by mělo být to zařazení "čistější" a ne na horní hranici segmentu. Nedovedu si totiž moc dobře představit, že bude škodovka produkovat dva modely stejného charakteru, kdy jeden bude "normální" nižší střední a druhý "velká" nižší střední. Silně pochybuji o tom, že by A-entry byl totiž na spodním konci, nebo dokonce malé auto, případně absolutní low-cost sázející na cenu.
No, davat rovnitko mezi velky kufr a chalupareni je uplne mimo misu. Velky kufr je prinosem prakticky pro kazdou rodinu s detmi a nejen tu, protoze i bezdetny pary/individualni osoby mohou kufr v pohode zaplnit treba bagazi na vylety a dovoleny, kolem, nabytkem z Ikey atd.
Já ti nevím, ale mám 4 auta a partnerka ještě jedno a nemyslím si, že bych kvůli toho, co převážím, potřeboval octavii nebo jiný liftback. Je fakt, že fusion je podle techničáku kombi, a tak se není co divit, že jsem v něm odvezl třeba ledničku (85x60x60) nebo dvě finská křesla najednou (vlezlo by se třetí). Když jsem potřeboval něco většího, jako třeba dveře, hodil jsem na střechu příčníky a dal to tam. Rakev jsem za 4 roky nepoužil, ta je pořád funglová, přívěs jsem na tažném tahal asi 5x. Všecko ostatní se vlezlo do auta. Je fakt, že fabka už tak praktická není. Staré punto mám jen z nostalgie a vezmu ho občas na výlet, škodovku mám jako youngtimera a za posledních 7 let jsem s ní najel tak 2 tkm, z toho za poslední 3 roky asi 200 dohromady - ale kupodivu do ní se ty bágly na chalupu skládaly nejlépe.
Vzpomínám si, když na TipCarsu kdysi vyšla recenze ojetiny na jedničkovou octavii - s titulkem "Manažerský pocit pro pracující lid". Mám pocit, že to platí dodnes a polovina národa si prostě naivně masíruje ego s tím, že jako jediný argument mají ten velký kufr, který prostě nutně potřebují.
Podle mě, kdo prostě potřebuje vozit věci a chce rodinné auto, koupí si kombík, MPV, minivan. Ale ne liftback. Ten zvytek věcí odveze i hatchback.
To je celkem standardni mylna predstava ze kdo chce vetsi kufr musi jit do kombi nebo MPV, proste nemusi. A proc vetsi kufr? Jezdis na lyze? Kola? Vozis kocarek+vybaveni? Nekdo preferuje vetsi kufr, jiny ze velky kufr nepotrebuje a pritom ma doma sestavu TZ+vozik, rakev, stresni nosic :-)
"Mám pocit, že to platí dodnes a polovina národa si prostě naivně masíruje ego s tím, že jako jediný argument mají ten velký kufr, který prostě nutně potřebují." - neplati, pouze nekteri lide se zasekli myslenim u toho pocitu, zpravidla vlastnici jineho vozu :-)
Z praktického hlediska je kufr kombíku lepší než nafouknutém v liftbacku, i vidět je z kombíku lépe. A jak ti tak sleduju na sídlišti, co lidé vozí v octáviích lifttback, tak to jsou děcka na zadních sedačkách a dvě igelitky z tesca. Když někdo jede na kola, dává je na střechu. Na kolo jsem nevlezl, co mám řidičák, když jsem o tom naposledy uvažoval, koupil jsem si motorku. >:D Na lyže jezdím, proto mám tu rakev, ale pohodlně se mi vlezou do auta. Vozík si obvykle beru z půjčovny, když už toho je víc - třeba stěhování staré kuchyně na chalupu.
Jinak, druhá varianta je možná ta, že jelikož jde o vůz preferovaný ve fleetech a jeho většinový odbyt tvoří fleety, možná mají i ostatní zaměstnanci stejně jako u nás možnost ta auta výhodněji kupovat servisovat - proto a právě proto si řada kolegů tu octavii pořídilo taky (většina jako ojetou dvojku, až na jednoho v kombíku, sleva na servis a díly je pro nás ve škodovce 15-30 % - jak na co).
Na apríla tady kdysi běžela fotomontáž octavie II hatchback. Říkal jsem si, že to je přesně octavia, kterou bych bral. A doufal jsem po Vision D, že škodovka něco takového i vyrobí. Škoda (spíš pro mě, prodávat se to určitě bude u nás dobře tak jako tak, bez ohledu na koncepci karoserie).
Z praktického hlediska je jistě lepší liftback než vyfouknutý hatchback ;-) Samozrejme se do kombi vleze vic, kdo potrebuje nakladat az po strechu si ho proste poridi, ostatni kteri nenakladaji po strechu ale staci jim pouhych 560litru si muzou poridit lift.
"Když někdo jede na kola, dává je na střechu."
Majitel hatchbacku kazdopadne :-)
"A jak ti tak sleduju na sídlišti..."
Ta tvoje pozorovani cvrkotu na sidlisti jsou opravdu "relevantni" >:D Co kombiky, ty vozi kazdy den lednicky, vid?
Nabalit se do maleho hatchce ve ctyrech dospelych na tydenni lyzovani - 4 pary bot, 4 pary lyzi, 4 tasky se zimnim vybavenim... tomu asi neveris ani ty sam ;-)
Co tě na tom kufru tak irituje, to taky radíš každému majiteli sedanu (de facto vsechny normalni maji tech 500litru+) ze jsou uplne na nic a ze si maji koupit kombi kdyz ho nepotrebuji? Nebo te to tak drazdi jen u oktavky? :-)
Tu tvoji druhou variantu ani nema smysl komentovat, to uz je opravdu zbesila myslenkova konstrukce...
Kratkou oktavii si koupit muzes uz davno, jmenuje se Golf :-)
Nemá cenu s tebou diskutovat, dobře víš, jak jsem to myslel, tak to nepřekrucuj. Pokud jezdím autem do práce, případně lítám po městě s partnerkou, nepotřebuju mít v podstatě kufr žádný. Máš recht, vlastně můžu jezdit jenom na motorce. Ta kola na střeše jsem naposledy dneska viděl na současném Subaru Outback, proti kterému je dvojková octavia trpaslík. Jinak lidem do kufru nekoukám, takže jetli vozí ledničky, nevím. Jak říkám, stará se mi vlezla i do fusiona, novou jsem si nechal dovézt z obchodu jejich dopravou. Na lyže ve 4 raději využiju tu rakev, mám raději účelné věci než celoroční bublinu na zadku. Za dostatečný kufr považuju objem okolo 300 litrů. A máš recht, sedany mě iritují. :yes: Stejně jako škodovky, proto mám 2. :yes: A určitě když budu chtít octavii, půjdu si pro golfa! :yes: Fakt jsi borec a Tvoje myšlenky nemají chybu! 8-s
Rozcilujes se zbytecne, proste chapej ze jsou lidi kteri maji jine priority a potreby nez ty a jejich argumentace taky dava smysl. Jasne ze na jezdeni po meste nebo do prace staci co nejmensi auto, s tim souhlas. Ale kdyz ma auto slouzit i na neco vice tak to uz stacit nemusi.
Priklad s koly - ja v Outbacku jel a taky jsme meli kola venku, ale bylo nas 5 a kufr byl plny. Oktavka by to odvezla taky, i kdyz samozrejme mene komfortne pro pasazery, Outback je o tridu vetsi, jak bychom se ovsem skladali do Fusiona fakt nevim (ps. jestli je Oktavka proti Outbacku trpaslik, co je pak Fusion proti oktavce nebo Outbacku? ;-) )
Pred chvili si psal ze se ti komplet vybaveni na lyze vleze do auta, najednou uz radeji vyuzivas rakev (kterou jsi udajne nepouzil), tak jak?! Nebo si vem vybaveni pro deti + kocarek, jak to nacpes do maleho kufru?
Rakev bych použil, kdyby nás jelo víc, zatím jsem jel maximálně ve 3 lidech a dvoje lyže a jeden snowboard se bez problému daly do auta, proto zatím rakev jenom leží v garáži. Fusion je malé auto co do segmentu, i když se svými více jak 4 metry už malý není fyzicky. Kufr 330 l je až dost. Já jsem nidky velké auto nechtěl a vždycky, když řídím něco většího (Lexus LS460, BMW 530d), tak si říkám, že toho místa navíc tam řidič tolik nemá (třeba v tom lexusu je to šílené, člověk je tím autem doslova zavalen). Děti zatím nemám, takže kočárek jsem nezkoušel osobně, ale už jsem s fusionem nějaké maminy s nemluvňaty jezdit viděl - takže asi záleží na kočárku. Ale auto na kočár (nebo kočár do auta) budu řešit, až budu mít děti, a to je tak za 5 let - to už si možná pořídím Fiata Freemont. >:D Nevím, jak liftback, protože v práci jezdím octavií I tour v kombíku, ale tam se ten kočárek vleze určitě, to auto je stěhovák.
Já chápu, že na to kouká někdo jinak než já, ale ty zase pochop, že jsou lidi, kteří by si koupili od škodovky obyčejný hatchback raději než liftback - tím spíš, pokud by byl i o pár tyček levnější. Těch 500+ l prostě všichni nepotřebujeme. Apropos, pokud se nepletu, takový Hyundai ix20 má při dvouprostorové karoserii kufr 480 litrů na mnohem menším půdorysu auta.
S hodnocením počkám, až to auto uvidím na živo. Dle fotek se mi nelíbí, interiér je takový futuristicko-laciný, předek na mne působí, jak kdyby to někdo dal do lisu, světlomety min. 10 let starý design.. Zpětná zrcátka zúžená, nepraktická. Zadní část mám vůbec problém pojmenovat..
Co by si chtel, kdyz chces aby se vlk nazral a koza zustala cela. Drahy auto za vyrobne malo penez. Rika se ze prolisy jsou drahe, takze se to musi jen dobre podat a pak prodat >:D
Koncept vypadá moc pěkně. Přední maska je povedená a diodové trubice tomu sluší. Jednoducjá linie hranatějších tvarů je podle měho vkusu.
Je to ale pohled na tento koncept. I když tvar zůstane nejpíše zachován, bude třeba si představit jiná světla. a celkově tím předek změní tvář. Netroufám si hádat, jak to bude nakonec řešené, jisté je, že to nebude takové jako v této studii a jen doufám, že udělají co nejpřjatelnější kompromis. Zatím :yes:
To je zajímavý, že najednou sou v modě hranatá auta. Odky?
Dřív se tu kopalo za ocumlané bombony s výškou mrakodrapu jako jsou obludy typu Hurvínek (Fobie II) a nejdnou sou super hranatá auta >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
No sice tady potíš slinty o hranatosti, ale evidentně na špatném místě, protože já jsem byl vždycky zastáncem hranatějších a hlavně jednoduchých tvarů, takže to sice zkoušíš pěkně, ale bez výsledku.
jednoduchy, cisty dizajn, vhodny pre lacnu skodovku. Bocna linia dveri mohla ist vyssie. Vyssi ponton=subjektivne vacsi pocit bezpecia. Takisto by tym zmizlo zalomenie zadneho stlpika, co mi trochu pripomina predchadzajuce mondeo.
Škoda bude víc Audi, než VW, tak to je super. Uvidíme časem, z boku to nenvypadá zle, předek to chce vidět naživo. Ovšem propašovat do designu světel eŠ stodvacítku, to je majstrštyk!!!
>:D:yes: [odkaz]
V dnešní době různě pokřivených a protáhlých světel, kde se skoro zadní potkají s předními uprostřed auta to působí odlišně, ale jsem za to rád, že někdo zase začal dělat klasické tvary.
Tak ke "klasickým" tvarům měla německá část koncernu vždycky blíž. Mě to neva, jen, že to nepovažuji za nějakou zvláštní výsadu tohohle konceptu, viz třeba ten retroquattro >:D koncept Audi, nebo A8, což je ovšem trochu jiné zadání.
Ježiši, nevyvolávej ďábla. >:D Takhle řeším dvojité příspěvky a ostatní renonc, co se mi tak "daří"... Je to taková šipka "viz výše", přijde mi to lepší, než tam nechávat stejný, nebo nesmyslný text.
Komu se líbí Fiesta/Focus/Hnůjdaj i40 a Octavia mk2 po faceliftu,ten tady brečí nad čistotou...
Mě se opravdu nelíbí mořský vlny na bocích auta (nehledě na praktičnost při opravách)..přední světla protažená do A sloupků a zadní taky až někam do hnědele.Vision D super...ale dalo se očekávat zcivilnění,je to tak jak to Kabaň říkal,že Vision D je jen ukázka designu napříč modelovými řadami.Pro mě jako nepříliš velkého fandu Škody je tohle krok správným směrem.
...sériová podoba to opäť zabije. Jednoduchšia optika svetiel (asi bez LED), zelené znaky, krásne jednoduché a čisté bočné línie zabijú kľučky á la Golf IV, jednoduchšie spätné zrkadlá, menšie kolesá, na strechu prút a je to tuctová škodovka.
Ale aj napriek tomu sa na toto auto teším. Dúfam že predný gril už nebudú meniť a znak ostane na kapote. Zbohom hnusná maska typu Octavia II facelift :-)
No, bez klik to auto asi nebude, ale prut má i konkurence (na hl. stránce máš fluence, ale i o třídu výše řazený focus sedan s pruty), proč by měl kus drátu zabíjet design, nechápu. Dál, ta optika, ano, detaily jsou důležité, led v serii by dojmu hodně pomohly, ale tenhle "koncept" je v podstatě seriová podoba, optika je tak jednoduchá, že by tam museli v serii dát jen velkou parabolu s H4, aby mohla být jednodušší. Podobně zrcátka, nic "studiového" na nich nevidím, normální velikost a tvar reálného provedení... a znak, myslím, že tu bylo tak padesát článků o znaku škodovky za poslední dobu, co pamatuju, tak na auta má přijít jen ta černobílá resp. černochromovaná verze. Co tam máš dál? :-);-)
..."tak si kup, Bedřichu, oktávku", "to nemůžu, po jízdě ve škodovce trpím průjmama", "tak víš co, sedni na vlak a jeď do Pelhřimova, hned vedle krematioria je autosalon Hyundai, mrkni na elantru, ať víš do čeho jdeš"... :-);-)
Povídá se, že v ČKD jim zbylo pár z tramvaje, tak že to šáde koupila se slevou a namontila. Vzhledem k poskytovanému komfortu nemam důvod nevěřit :-)
Z toho je pak nejen průjem, z toho je dokonce i meresjev >:D:-)
Já v tom jel :-):-)
A jezdil se v jedničkový šáde a ve fobích, tak sem zažil ten luxus prakticky od novodobé éry.
200 km ve Oktávce a 200km v nějaké americe byl rozdíl nebe a dudy.
K oktávce tvrdé nepohodlné sedačky, ještě látkové a tam pohodlná kůže.
A toho místa vzadu - mam přes 190 cm a v Sebringu se za měl posadil kolega se 180 cm a nedotýkal se kolenama sedačky.
Zkus si tu U jedničkový oktávky, hehehe.
Takže do ústavu radši pošli sám sebe nebo ty co tvrdí jakej je to HIT.
Není, je to plečka s prkenejma sedačkama kde není místo a trpíš skrčeninou.
Hlavně že to má velkej kufr, že.
jelikož sou to dneska oboje ojetiny, tak to srovnat jde, ono to totiž stojí stejně.
Sebring je střední třída, oktávka nižší střední nebo kam to vlastně řadí, takže i když je to o třídu vejš, je to nebe a dudy. Rozdíl mega obrovskej v pohodlí vzadu i co se týče komfortu sedaček....
Ale jde srovnávat i s evropou. I tam sou pohodlnější sedačky.
Peugeot, Opel, Citroen namátkou...
Už nič, vyčerpal som prehrešky detailov. Asi je predčasné tu polemizovať o tom akú optiku svetiel to bude mať. Na tom že detaily sú dôležité sa teda zhodneme, hlavne pri takýchto jednoduchých líniach kde hoci aká nedotiahnutá drobnosť môže pôsobiť ako päsť na oko.
Nabastlený singlframe audi jsem už viděl na lecčems, ale laguna s maskou škodovky :-O ... tak to s tím nacionalismem nepřeháněj, renaulty nejsou zas tak špatný auta. >:D;-)
Plače sa tu vo veľkom nad hranatosťou či neoriginalitou dizajnu novej Škody. Každopádne Škoda a Jozef Kabaň vedia, čo robia a robia to dobre. Žiada sa dodať: konečne! Po nešťastných experimentoch s pretiahnutými svetlometmi á la Čína je tu návrat triezvych, jednoduchých a efektných tvarov, ktorý Škode vždy sedel (viď nadčasová O II pred FL). A keď sú všetci tvarovo športoví, fluidní, dynamickí, je príjemné vidieť odlišný prístup. Už táto samotná skutočnosť zaistí Škode dostatočnú jedinečnosť. Názory na dizajn, ktorý neobsahuje jedinú hranu, je rozdelený; je tu teda asi polovica trhu, ktorá privíta niečo iné, myšlienkovo opačné. Samozrejme nie je to jediný hranatý zástupca v dnešnej dobe; utilitárne jednoduchý dizajn nových VW je ideovo veľmi blízko. Každopádne i táto koncernová príbuznosť nie je na škodu, ak zostanú markanty značky zachované.
Ďalšia pochvala smeruje Škode za zachovanie typu karosérie. Liftback je vydarený kompromis medzi klasickou eleganciou sedanu a praktickošťou hatchu/kombi. Naviac na trhu je to zriedkavé asi ako cit v riadení nových áut. Tak prečo nemať (ďalšiu) komparatívnu výhodu?
Je to článok o dizajne, preto je predčasné špekulovať o technike. Domnievam sa, že tu bude najväčší priestor na plač, keď sa potvrdí avizované technologické, výbavové a materiálové šetrenie. Ale o tom neskôr. Teraz si vychutnajme geniálne jednoduché tvary, ktoré majú potenciál prežiť bez morálneho starnutia dlhé roky.
Souhlas, tohle Skoda potrebovala jako sul. Po obludkach FII, Superb - zejmena sedan a OII po faceliftu to vypada na svetlejsi zitrky v designu Skodovek. Pokud konecna podoba nebude daleko od teto, bude to pro Skodu jenom dobre. Zbytek je predcasne hodnotit, cas ukaze, jaka bude technika atd.
Kaban :yes:
S tím liftbackem jako výhodou to asi až tak žhavé mimo Česko nebude. Kdyby to totiž tak bylo, bude většina typů aut na trhu liftback. Ale tím samozřejmě nic proti Škodě, aspoň je na trhu nějaká rozmanitost.
Výstižný názor...
Škoda nemůže z koncernových důvodů nabídnout pořádné MPV, takže má alespoň trumf v podobě vyklápěcích zádí.
Je pravda že to co je na tvarech tohoto nového Popularu už obehrané je alespoň zárukou nadčasovosti a ověřeno na relativně úspěšných kusech - stará Toleda/Leony, A4, dejmetomu Passat jen je přidána ta praktická záď. Koneckonců srovnejte si s novým sedanem Suzuki, kterým chce vstoupit do velké hry (nižší střední) a nechce riskovat nějaké vzhledové ústřelky. (Mimochodem není tamto jejich nedorozumění v zásnubách s VW jen hra pro diváky, aby se neřeklo že Suzuki bude zase další VW konfekce, střižená centrálou přesně do určité mezery na trhu a bez invence?)
Popular má být dlouho (levně) a celosvětově vyráběný produkt, který neztratí časem na přijatelnosti u zákazníků. Výstřelky v designových detailech lze očekávat až na konci generační kariéry. Vzhledem k tomu co naznačovali lidi ze škodovky se divím, že tam jsou vůbec ta bílá céčka v předních světlech. Bylo by to sice zajímavé, ale podobně jako vzadu tam nakonec budou asi jen žárovky. Kliky také nebudou vyklápěcí, ale jen fabiózní. Chystané matroše na autě jsou prý fakticky levné a finální stav všech dalších součástí bude také určitě určen cenovkou.
Odhaduji, že technika pod velkou robustní károu bude mít hodně co dočinění s Fabií, podobně jako thalia s malým cliem, anebo přinejlepším s nějakými výběhovými golf platformami. Vpodstatě jde o to nenabízet ořezanou Octavii ve verzi Tour se stejně hodnotnou technikou, ale vyloučit tuto kategorii z třídy Octavie a prodat větší sedan včetně slabší techniky. Samozřejmě se tím Octavie posune výš a nebude se muset podceňovat. A to je fajné pro každého kdo si chce s O podržet špetku prestiže - za to nejeden panáček rád cáluje. Je potřeba ho oddělit od panáčka šetřílka, který si rád upře jakýkoliv zbytečný luxus když za to utrží nižší cenu, neřkuli slevu.
Nakonec jsem si chtěl také postesknout, že se styl Škodovky drží při zemi a měl by na TO mít větší šmrnc, sem si ale možná koncern adoptivní princeznu z východu nechce připustit - věčná škoda. (No má na to nárok.) Kabaň je v tomto směru spíš smutný vazal.
Také bych si představoval směřování designu Škody k nadčasové eleganci prémiových aut od BMW (rafinované a zralé sportovní křivky, na které samozřejmě korea nedosáhne) nebo Volvo (úžasná zadní světla a střízlivě sportovní střih nebo jak to slovy vyjádřit). Svoje tradiční prvky, které stačí jen citlivě rozvíjet už Škoda má a to jí korejci a podobní ranaři ode zdi ke zdi můžou jen závidět. Sem bych řadil zvedací záď, zadní C světla (kéž by Velký Bratr povolil i přední LED céčka), robustní maska a celý předek (který trošku ztrácí nový Superb, ale Popular už ho má zase pevně v rukou), celkově hranatoidně robustní kastle a solidní trošku archaický kokpit. Celkově to dělá hodnotu značky a perspektivu pro celou ČR ;-( dost mrazivý příměr).
No bylo by skvělé, kdyby tohle auto zabodovalo všude ve světě a kromě jiných kvalit i svou nízkou cenou. Jsem totiž také panáček šetřílek a za pár roků budu koukat po něčem novém.
(Jen nevím jestli si pak už nekoupím něco dostatečně kvalitního "made in china".)
Vždyť to je jen koncept a realita bude bohužel opět trochu jiná, jelikož to má bejt levnější vozítko tak mám i trochu hrůzu a obavy z výsledku. Škoda, tohle se mě líbí.
Každý má jiný vkus, ale já, ač fiaťák, Lineu shledávám stejně designově nevyváženou, jako Thalii nebo C4 sedan. Předimenzované přední lampy vs decentní jemná maska a ubíhající přebubřelý zadek... ne, to fakt nesplňuje moji představu krásného auta.
konecne si toho nekdo vsiml !?! ;/)))) prave ze az to na tech 15", nedej buh 14 ", ale hlavne pneumatiky z Fááábky a jeste si k tomu nejakej strejda necha dat "f akci od dealera" SWP, tak to bude teprve "humacek" ;-/) ale jak rikam, lidi jsou schopny od Skodovky kouit cokoli, tak uvidime...
Nejedná se sice o definitivní provedení a zatím ani není k dispozici dost obrázků, ale již teď na karoserii A-Entry nacházím plusové i mínusové body, takže na jedničku to podle mého názoru rozhodně není. Za plus považuju nové ztvárnění přídě s nízkými hranatými světlomety a jednoduchou maskou - stačí to srovnat s korejskou příšerností na faceliftované Octavii II. Taky je možné již teď odhadnout, že takto jednoduchý a decentní design bude jen velmi pomalu podléhat zubu času. A teď ty horší zprávy - při pohledu z boku auto vypadá hodně těžkopádně - vysoká příď (kvůli ochraně chodců, já vím), a velmi masivní záď - to by snad ještě šlo zvládnout, to by ovšem nesměl hlavní boční prolis směrem dozadu padat dolů - toto řešení možná sluší Roveru 75 nebo i sedanům audi, ale škoda by se mu podle mého názoru měla obloukem vyhnout. Konec konců to neprospěje ani odvozenému Seatu s jeho Auto Emoción. A popravdě řečeno nejsem nadšený ani tvarem zadních svítilen, jak se "zasekávají" do blatníků. Bezesporu dobrá zpráva je ale to, že se bude jednat o praktický liftback. Od škodovky velmi chytré řešení - vždyť levnými sedany jsou východní trhy přecpané. :-)
No tak jestli takhle bude vypadat nová menší a levná škodovka, pak si vskutku neumím představit tu ránu, až vyjede Octavia III.
Tak jak? No především si napišme, že tohle není nic pro ty, co maj doma karetní stolek na žolíky poslepovanej z dřevotřískovejch odštěpků, tohle není nic pro pantoflovýho ramba, kterej se sebestředně domnívá, že nejlepší relax není francouzák do slabin ale francovka na holeních.
Nová Škoda je především pravděpodobně vůbec nejkvalitnějším designovým počinem kompaktního mainstreamu v dané kategorii, který máme tu čest spatřit. Absolutní konfigurační jistota designéra vede naše voko přesně tím směrem, kterým se máme na auto dívat. Z bočního pohledu upoutá a pohled uklidní především špičkový tvar střechy, boční okna se protáhla, což dodává vozu eleganci, a samotný "C" sloupek pak dokládá, že tohle tvořil opravdu prvotřídní designový mistr.
Co je však mistrovskou trefou, to je čelní pohled - auto je absolutní suverén, tvar světel, zejména vnější, obrysové linky krytů reflektorů, no, myslím, že se za nos chytají takřka všichni konkurenční kolegové. Pokud tohle zůstane u produkčního modelu, stává se z levné Škody démant garáží.
Vyčkejme tedy na finální výsledek. Jedno však víme již dnes - Škoda velmi hodnotně promlouvá do evropského designu, a co více, Škoda Evropě spoludefinuje garážovou budoucnost. Málo platné, nedávná marketingová parádička kapitánů Volkswagenu, kteří jakoby momivolně vypustili do éteru větičku, že Škoda bude v rámci Koncernu hrát roli hodnotového statisty, tak tato věta (podobně jako celá deštníková causa superbu) dokladuje především to, že jestli něco VW umí, pak je to nejen výroba vlastnch aut, ale též dokonalá královská fleš na poli rozehraných koncernových partií. Vždyť podsunuté "nicmoc" očekávání od nového modelu způsobí v řadách laiků ale i odborníků při živém setkání doslovný šok. Ano, ano, to nahoře, to je opravdu malá, levná Škoda.
Popravdě si však přiznejme, že horní model tu těžko mohou ocenit všichni. Šmajdaví a šilhaví plakáti, všichni ti kýčoví estéti, s dokonalými garážovými touhami na leasing, všichni ti uzárukovaní lobotomisté, všichni ti postradatelní servismani svých pozáručních snů, tedy ti všichni, sroceni ve svých tmách, musí, prostě musí vypouštět sliny odsudků. Vždyť jak jinak by světlo světa mohl pak spatřit Kánon zítřejší odepřené garáže, totiž -
Pach tvůj, co ambrou tmy jest tvou nebetyčnou zášťí,
než zbloudilcem v lysinách, slepý a hluch.
Pod duchnou zoufalství, ve svém dvouřadovém plášti,
promrzlá duše, vždyť lapačem much.
Pod komží řemen, tu míru svou děsnou,
na korouhvi v pronájmu život i svět.
Pochop se včera, a vytluč hru těsnou,
vždyť v rubáši podměrném, těžký je let.
Souhlas, zejména zepředu je nová Škoda velice šik :yes: Moc se mi líbí nové ztvárnění masky, které se objevilo na Vision D a teď se zavádí do série, moc povedené, jen tak dál :yes:
Súhlas s tým, že to predbežne vyzerá fajn. no hlavne si počkajme až na finálny produkt. Stále ide o počítačové rendery.
A k tomu dizajnu. Myslím, že predné svetlá mohli ostať trocha šikmo, tak ako bolo na štúdii. Vyzerala tá maska lepšie... :-| (očividne nie som sám, kto si to myslí...)
Ja si myslím, že to, čo tomuto autu chýba je práve elegancia na úrovni ostatných škodoviek. Ak si to porovnávam napríklad s Octaviou II, ktorá je mimoriadne elegantná, tak tu vidím skôr iba jednoduchý dizajn. Súhlasím s tým, že C-stĺpik a bočné okná sú zaujímavé, ale celkové proporcie, tvar kapoty, jej zahnutie na prednej maske, tvar kufra, to ako nadväzuje na zvyšok auta, to všetko je charakteristické pre lacnejšie sedany ako napríklad Renault Fluence. Jednoducho u Škody som zvyknutý na elegantnejší dizajn.
Mne by zase štvalo, že je středová opěrka typicky úzká jako v octávce, takže řidič a spolujezdec nemohou zároveň spočinout svým unaveným loktem ve stejný okamžik na opěrce, ale musí jak jojini na střídačku. Ale to je neduh mnoha aut, nejen škodovky.
Re: Přímo zepředu vypadá notně hůř než Vision D...
Teď ještě odbourat ta nesmyslně velká kola, doplnit provedení kombi, zvýšit trochu (tak o 3cm) světlou výšku a přepracovat interiér, protože ta palubní deska u té studie (zejména přístroje) byly vpravdě hnusné a spoustu potenciálních kupců by od nákupu vozu odradily.
Osobně se domnívám, že opravdu revolučním řešením by bylo, pokud by Škoda zákazníkům nabízela různá designová řešení palubní desky. Zvenku se řídičk na to auto při provozu nedívá, zato interiér jej obklopuje a pokud by se mu z těch šílených patvarů dělalo blbě, bylo by to pro business jinak slušného vozu tristní.
Jaké diesely se do toho budou montovat? Jen 1,6 TDI, nebo i dvoulitr?
Současná tourka se mi nelíbí - především díky slabé bezpečnostní výbavě a okoukanosti, Octavia FL už je nad limit, který jsem za nový vůz ochotný pustit a tak jsem nakonec skončil nad úvahami o Ceedu v SW a Meganu Grandtour. S otázkou, zda vůbec kombík potřebuji... hatche mají ale kufr příliš malý. Když do toho člověk narve kočár, už nemá kam strčit batožinu...
A pak jsem viděl maskování Aentry a teď ty skicy a vizualizace a hlavně oznamení, že to bude LIFTBACK :yes::yes::yes: Hned jsem zavzpomínal na svoje první slušné auto (Vectra B v liftu) a to pravděpodobně rozhodlo o tom, že bude vhodné s nákupem ještě posečkat. Jen doufám, že do toho půjdou i nějaké atmosféry... byť v podání koncernu VW dosti tragické, ale pro montáž LPG akceptovatelné.
Tak tragické, právě pro montáž LPG jsou ty "tragické" motory obvykle nejlepší. Přestavby na LPG "netragických" motorů, čili s přímým vstřikem a turbem, jsou dnes už poměrně obtížné, takže ještě asi budeme na staré líné osmi či šestnácti ventily 1.6 s láskou v oku vzpomínat ;-)
Počítaj však s tým, že sa to na trhu zas tak skoro objaviť ešte nemusí. Nie sú mi známe oficiálne informácie o uvedení na trh, ale odhadoval by som to tak plus-mínus o rok...
Příští rok bude těch novinek hodně. Leon, Golf, Octavia ... v květnu začíná výroba a jestli nespěcháš, nikam bych se nehrnul. Buď můžeš vzít Popular a nebo třeba dobíhající Tourku. V té době by už měla mít ESP v základu...
Skôr si myslím, že by mohlo ísť o 3. Octaviu. Ak je toto auto medzi Fabiou a Octaviou, budú ešte vyrábať Octaviu? V akej triede by toto auto vlastne bolo? V nižšej strednej a z Octavie urobia strednú triedu - konkurenta Passata a Mondea?
Celé mi to nejako nedáva zmysel.
Octavia III ma znatelne povyrust a spise poskocit do stredni tridy. A-entry ji tak vice mene nahradi. Superb se zas posune do vyssi stredni.
Tim dojde k tomu, ze Skoda pujde v ramci hierarchie koncernu vice pod VW. Uz to nebudou stejne vybavena auta s vetsim kufrem a nizsi cenou.
Jen nevim jak omezeni nejnovejsich vykriku techniky v ramci vybav bude zapadat do zarazeni znacky jako evropske konkurenta korejskych znacek. Korejci jdou hodne nahoru a casto maji temer vse co VW nabizi v ramci priplatkovych vybav. Jako jedina moznost se pak jevi ubrat na kvalite, resp. na zpracovani detailu, kterych si bezny kupujici nevsima (coz uz se deje i ted, u vetsiny bezne produkce nejen u skody)
Odkiaľ máš tie informácie? Podľa Auto Bildu má byť Superb menší ako súčasná generácia. A z toho, čo píšeš vyplýva, že kľúčový model Octavia a vlajková loď Superb sa posunú do vyššej triedy, z čoho vyplýva, že Škoda by v hierarchii mala ísť skôr hore. Leda žeby sa výbava neposúvala o triedu vyššie.
Stačí sa pozrieť na súčasný stav. Máme tu faceliftovanú Octaviu a potom ešte Octaviu Tour ako lacnú alternatívu k bežnej Octavii. A model A-Entry by mal nahradiť práve Octaviu Tour, pričom to, že sa nejedná o Octaviu robí z A-Entry flexibilnejší model pre rôzne trhy ako je Octavia Tour. Sú totiž trhy, ktoré sú menej náročné ako napríklad európsky a na nich nie je rozdiel vo výbave medzi novou a starou Octaviou tak citeľný, pričom napríklad veľkosť a priestrannosť sú rovnaké. Takto sa Octavia a lacnejšia alternatíva v nižšej strednej triede jasne odlíšia.
A je to tady.Dnes jsou technologické možnosti snad trochu jinde,nebo šetření,direktivní nařízení,strach vyjádřit se?
Zkuste si namalovat,vysochat třeba lidskou tvář,jakékoliv zvíře,strom,uvidíte co to dá práce.Vše živé i neživé v přírodě je plné křivek,to je to,co je pro člověka obtížně vyjádřitelné a pochopitelné.Ovšem pro někoho více,někoho méně.To co vyjadřuje emoce ,v tomto konceptu chybí.Naprostá prázdnota a neoriginalita.Ano Kaban má rozhodně na více,mám pocit že jeho kreativitu těžce potlačili. :no:
Koncern VW se orientuje spise na konzervativni klientelu, takze opravdove emoce musis hledat jinde. Kazdopadne je toto mnohem lepsi nez co Skoda produkuje ted. Takze u me ma Kaban :yes:
A proč by jako mělo? Co tady furt melete furt dokola o nějakých emocích jako by se jednalo o Ferrari nebo Porsche? Proboha, to auto se bude prodávat hlavně v rozvojových zemích jako konkurent Loganu, Thálie apod. V takové Indii nebo Kazachstánu lidi na emoce kašlou, jsou rádi, že na něj vůbec našetří a očekávají od něj především užitek, rozhodně ne to aby se při pohledu na něj potento.....Tohle není stylovka pro holčičky bohatých strýčků za třičtvrtě mega, ale auto pro "chudé" a na rozdíl od jeho konkurentů alespoň není hnusné, jako třeba "emoční" design renaultu nebo Fiatu. Tvůj příspěvek je proto naprosto mimo talíř :no:
Picasso taky potlačoval křivky a nemyslím si (určitě ne sám), že by to nějak trpělo prázdnotou.
Je na čase stanovit nový směr designu, dost bylo křivek, vedoucích od nikud nikam.
Tak je to tvůj subjektivní názor, ovšem tak jak ho (v obecnější rovině) podáváš, je velmi jednostranný, nic není obecně především o počtu křivek, ani design ani umění... ;-)
P.S. A pokud už něco platí (v souvislosti s průmyslovým designem) relativně obecněji, pak je to spíš známé:
"V jednoduchosti je krása", viz většina cen za design...
No právě že design není jen o POČTU křivek,ale o vyjádření designéra,i umění je o vyjádření se.Potřebou něco svým dílem sdělit.Nekteré předměty jsou samozřejmě čistě funkční,to ale není případ karoserií.
U karosérií muže být plocha čístá bez hran a křivek vyložená jako aerodynamická,ale naproti tomu mnohé prvky v aerodynamice mohou mít tvar hran,křivek,které jsou zdánlivě navíc,ale jsou funkční.
V jednoduchosti je krása,ale ne přehnané.Kde nic není,ani smrt nebere.
Tvář absolutně bez výrazu nebude také nijak přitažlivá.
Po prvnim zdeseni "co je to za krabici" musim uznat, ze si me podoba nove skodovky zacina docela ziskavat. Zadni cast, ktera prenesla dokonalost ze superbu kombi do modernejsi, resp. hranatejsi podoby, lehounce klesajici linka pod prednimi svetly, ktera opticky snizuje prid a dodava vozu sportovni smrnc ala nova jetta, nebo treba nadherna svetla. To vse tvori celek, na ktery se da krasne divat. Ne jako u vetsiny ostatnich aut, kde clovek nevi, kam ma, kvuli vsem vlnkam a zahybum, koukat driv. Puvodne mi na pridi chybely oble tvary, ale po blizsim ohledani vykoukne obla linie pod svetly a oble hrany masky, takze v pohybu to auto proste musi pusobit neuveritelne dynamicky. Viz vision d, ktera je na fotce zepredu neskutecne hranata a zaroven "plocha", ale na videich a fotkach z autosalonu se tento dojem vytraci. Za me :yes:
Ked dobre pozeram posledny obrazok a vertikaly, tak celkom nerozumiem textu: "Evropský model, který se vydá mezi Fabii a Octavii, ...". Iba, ze by sa mala Octavia zvacsit.
Este z toho auta nie je poriadne nic vidiet a uz je niektorim vsetko jasne! Myslim tym chvalicov a aj zatracovacov. Vydrzte aste tyzden a potom zacnite pekne odznova...
Mne sa auto z prvej fotky paci.
Ale podobne dopadol aj Up, tiez ho zcivilnili. Interier +, exterier -. Ten druhy koncept sa mi pacil viac ako definitivne auto, ano, VW vsetko scivilnuje a potom kupi Italdesign. Neodvazia sa pustit do vyroby nic, co nie je apon trochu konzervativne... ;-\
Pro doplnění :
Varianta pro Evropu a Rusko bude liftback jak je vidět na fotkách a bude mít odvozený model s logem SEATu, výroba v MB.
Varianta pro Čínu bude sedan vycházející z evropského liftbacku, lišit se bude jen provedením zádě.
Pro Evropu, Rusko a Čínu se prý chystá ještě další karosářská verze, ale nebude to ani kombi, ani hatchback, ani sedan. Něco jako Audi A3 Sportback.
Varianta pro Indii (Lauretta) bude zcela zřejmě sedan založený na sedanu Polo z předkem odvozeným ze současné Fabie.
Jo, musim uznat, tohle je hezký. Z profilu mi ten předek hodně připomíná Audi A8, zadek je ale originál. Jen si nějak nedokážu moc představit to představování nové modelové řady co půl roku.... jasně chybí třeba to miniauto který bude, chybí MPV, případně velký SUV, ale jestli chtěji zařazovat další modelový řady mezi ty stávající jako tímto? Třeba mezi Octavii a Superb, Fabii a to nejmenší co bude.... přijde mi že ty rozdíly jsou minimální, je ale pravda že je to trend i jiných automobilek, vydávat "nové" řady, které se liší od těch nad a pod nima jen minimálně a těžko říct jestli se vyplatí investovat do vývoje a nebylo by přínosnější ty prachy vrazit do těch stálic.... čistě můj názor.