spíš BY PRÝ BYL malej zájem ;-) Nicméně já myslím, že by o to zájem byl. Jaký jiný auto si má zájemce o 4x4 liftback pořídit? Nabídka je v tomhle segmentu dost bídná.
Proč by měla Škoda vyrábět padesát kombinací karoserie, motoru, převodovky a haldexu když v nižší střední je konkurence nulová a ve střední je také velmi bídná. Ty kombinace jsou postavené primárně pro Německo, Rakousko a Švýcarsko, kde kombi verze je přes 90% prodaných vozů. Pro malý český trh se nevyplatí dělat nějaké extrabuřty.
Jestli on ten rozdíl není hlavně v podvozku, zvýšená světlost (138 mm vs 180mm) a z toho plynoucí lepší průchodnost lehkým terénem a pohodlnější zdolávání "terénu" českých cest (delší zdvih pérování etc.).
Protože těch kombinací vyrábí už teď hromadu a další by našly jen minimální procento zákazníků. Konkurenti často nabízí jednu dvě kombinace se čtyřkolkou takže octavia i tak má prakticky nejširší nabídku v této oblasti.
1,4ka 103 kw TSI v stvorkolke.... ta 1,8TSI je fajn ale pride mi az zbytocne draha a silna a aj spotreba je uz dost vysoka, skoda ze na stvorkolkove benziny sa v koncerne kasle.... a pododne je to aj u yetiho... taka 1,4 90kw v stvorkolke by bol ideal.... skoda... pricom tiguan ju ma...... ;-\ ....
kedysi som si povedal vau octavka kombik scout stvorkolka... parada.... lenze to bola octavka mensia sikovnejsia a terennejsia ako dnes... a nebolo tolko SUVeciek ... ale dnes? Nepochybujem ze pri pohlade na cennik tejto stvorkolky octavie najdem kopec SUVeciek ktore by boli lepsou volbou ;-) po akejkolvek stranke ( imidz, dizajn, vybava )
SUV-ciek najdes v tejto cene naozaj dost ale ak nechces SUV, tak Oktavia 4x4 je BOHUZIAL skoro bez konkurencie...alebo zas nieco ine od koncernu 8-s . Nove Mondeo je v nedohlade, Kizashi na Oktavku nema. Auta typu BMW, Mercedes neradim ku konkurentom Skody. Takze ak chces auto v danej klasse, s 4x4, zostane Skoda skoro jedinou moznostou. :-!
Kizashi som mal vo finale (pozri "moje auto"). V kazdom pripade dobre auto, ale Oktavka (hovorim o predchadzajucej generacii!!!) mala lepsi komfort, vybava podla vyberu a zvlast motoricky nie je o com, na Kizashi sa mi javil 2,4 motor velmi, velmi slaby. Lepsia sa mi ale javila stabilita, v zatackach sedelo Kizashi ako pribite...toz moj dojem. ;-) ..samozrejme som si vedomy, ze Kizashi nie je ta ista trieda ako Oktavka, ale ak hladas 4x4 a nie SUV, tak sa inac porovnavat neda.
tak aby sme si rozumeli.. kizashi je o triedu vyssie ako octavka.... ;-) ... bohuzial kizashi ale nema diesel co je v europe k uspechu nutnost a nema ani kombik....
este mas jednu moznost ak nechces SUV a ani ocvtavku mas tu golf 4x4 ktory podla mojho nazoru vyzera lepsie a este mozno bude aj lacnejsi ako octavka....
ja mat potrebu stvorkolky a mat skutocne peniaze na to tak idem do SUV... napr taky sportage CRDi 4x4 ... v spotrebe su uz dnes minimalne rozdiely.... imidz ma sportage slusny a dizajn je vec vkusu.. alebo by som siel do tigiho s 1,4 90KW TSI ... octavia mi pride uz dost velka premrstena a cim dalej tym menej prakticka na bezne jazdenie napr po meste alebo blizkom okoli a pod... to uz aj niektore SUV su sikovnejsie kompaktnejsie... a cenovo uplne zrovnatelne.....
Oktávka je ale právě pro lidi, co prostě SUV se všemi jejich nedostatky nechtějí, ovšem sem tam potřebujou lepší trakci, aniž by vjeli do náročnějšího terénu.
to si myslis len ty... realita je inde... ludia na fabiach denno denne zdolavaju prekazky na ceste k chatam a zahradam a ti ktori maju SUV jazdia s nim do nakupnych centier....
na bezny teren ktory treba zvladnut napr mimo spevnenej cesty k chate s rodinou postaci aj yeti tigi alebo sportage... navyse skus do lady nabalit stvorclennu rodinu s batozinou.... asi trosku problem....
lada niva je pracovny stroj... mnohi ale potrebuju len nieco so zvysenym podvozkom kedze nechodia do skutocneho brutalneho terenu .... ale zase zle by sa im po nespevnenej lesnej polnej alebo inej ceste slo s osobakom....
Protože jsou lidé hloupí. Niva je jen o necelých 30 000 dražší než Fabia, a mnohem levnější než Yeti, Tiguan nebo Sportage. S tím Yetim by se do terénu dalo, ale Sportage? Ten zůstane na 1. překážce >:-[]
On to Andy myslel trochu jinak, a má absolutní pravdu. Do terénu je Niva lepší než většina SUV. Například křižitelnost náprav má Niva velmi dobrou, většina SUV nulovou. [odkaz]
Tak já je mám oba v nižší střední, pokud máš jinak nastavené třídy tak prosím. Nikdo nikdy třídy neuzákonil, takže záleží jen na každém soudruhovi jak si je nastaví.
CO má Octavia společného se střední třídou? Další tydýt, co troubí do světa nesmysl, ach jo. Ani samotná Škoda necpe Octavii do střední třídy.
Proč? Protože MOC dobře ví, že tam jsou nároky trochu jinde, torzka vzadu, 63 kW základ a další prostě ve střední třídě naprosto nelze tolerovat :-!
No tohle NENí tak "jednoznačné" (a já fanynka škody Octavia NEjsem.. ;-)
Samotná škoda Octavii "cpe" kam se jí zrovna hodí. Je faktem že TUTO generaci bych možná asi už do střední třídy (i) zařadila
(předchozí ROZHODNĚ NEeee!
Je to stále dost JEDNOZNAČNÉ - ryzí technika Golfu VII, tak PROČ střední třída? Jen kvůli rozměrům? To natáhnutí rozvoru o 6 cm (či kolik to je) stačí k tomu, abych z auta nižší střední udělal střední třídu? To ROZHODNĚ NEeee! ;-)
Ano, opravdu JEN kvůli rozměrům (do jisté míry navíc daným JEN většími převisy.. ;-)
Hrůůůůza, já VÍM, ale...
...ale na typický vůz nižší střední JE trochu "přerostlá" :-)
NE, tady s tebou nebudu souhlasit. Jen rozměr pro mě není pádný argument pro zařazení Octavie do střední třídy. Ale samozřejmě neberu nikomu jeho jiný názor ;-)
P.S. O tom, že je Octavia "přerostlá", na tom se beze zbytku shodneme.
hmm, neviem ci ma cenu spominat na akej platforme bol Golf V, VI - a ze tu platformu - akurat predlzenu pouziva doteraz Passat...
takze s tim polemizovanim okolo tej OIII - aj ja som tak trosku dufal, ze ak ju Cesi urobia "poriadne" tak ju do tej strednej triedy mozu kludne dat...
hold, zadna naprava, aerodynamicky hluk, slabe utlmenie hlavne dizlovych motorov, slabsie vyplne dveri - a nie najlepsi vyber materialov na nich pouzitych - odsudzuju O III skor tam, kam ju teraz vsetci radia ;-\
mal som tu cest s predvadzackou za 23 500 € - 1,6 TDi, taka - lepsia vybava, ale ziaden extrem...a vsetky horevypisane veci mi vadili natolko, ze sa budem len cudovat, kolko ludom to vadit nebude a kupi si ju... :-!
kamarat za 20 500 € kupil novy C´eed-nik ;-) 1,6 CRDi - 128 PS - dost slusna fullka - dual klima, navi, vyhrievanie vsetkeho (teda aj volantu ;-) ) - noo a too...mi prislo ako kuurna lepsia kupa - aj na nom som sa bol previezt - 17" kola - ziaden problem s tlmenim nerovnosti, ani hluk...
skoda - ze Skoda nepostavila cenu aspon konkurencieschopnejsie k nemu... :-!
Máte PRAVDU - Octavia III je o "celých" 9 milimetrů (0,9 cm) delší než Kizashi :yes::-)
Narozdíl od něj sice JEN díky OBROVSKÝM převisům (rozvor i rozchod - jak to "správné" auto má mít - je větší/lepší opět na straně japonského vozu, ale ten BIG zadní převis Octavie... ;-)
Již "klasicky" je samozřejmě i více místa v interiéru - nicméně narozdíl od pasažérů si ZAVAZADLA "užívají" více v Octavii :-)
Nevím jaký "nejprodávanější" je motor u Octavie (že prý snad i ten 1.2 63 kW 160 Nm), ale "pomlouvat" japonských atmosferických (čti "nezničitelných") 131 kW je docela "oráchlost", ne? :-)
Důležitou vnitřní šířku jsem již zmínila - Suzuki Kizashi HRAVĚ poráží vůz pro českého prezidenta - v něm by se tak TÍSNIT NEmusel ;-)
Dle VŠECH parametrů (a popravdě i všech "testérů" na téhle planetě) vůz STŘEDNÍ TŘÍDY (a docela CHVÁLENÝ - byť v "do sebe zahleděné" Evropě asi šanci nemající..
Jasně Octavie je o 9mm delší má o 14mm kratší rozvor a má big zadní převis. Zjisti si převisy obou aut a pak napiš jak hodnotíš zadní převis Kizashi pokud trváš na hodnocení big u Octavie.
131 kW ve střední třídě jako vrcholná motorizace? Ostuda.
VRCHOLné motorizace jsou spíš "pro ozdobu" (a to BEZ ohledu na značku) - ale uznávám že to "dobře působí" :-)
131 kW jako "průměrná" motorizace ale bude (BOHUŽEL) v Evropě spíš NADprůměr ;-)
Octavia III se mírně "polepšila" (můj místní "obVWíbený" autor SMETL Suzuki Kizashi ještě pomocí minulé generace), což ale NIC NEmění na jejím ZADNÍm BIG PŘEVISu :-)
Sorry, ale to je (stále) z té první základní = předokolka (může a má mít) PŘEDNÍ převis, zadokolka ZADNÍ ;-)
Samozřejmě z pohledu "optimální" konstrukce, nikoli z pohledu OLBŘÍMÍho zavazadelníku :-)
Ano - JE to ostuda ;-)
Vrcholná motorizace je VÍC NEŽ OKRAJOVÁ záležitost - tím se NEzabývejme - je to PRŮMĚRNÁ motorizace = a to je v Evropě NADprůměr (smutné, ale JE TO TAK :-)
Vrcholná motorizace mj. říká jak je auto konstruované, co konstrukce snese a samozřejmě přitahuje klienty k danému modelu i když si větší část místo M3 koupí třeba 316d. Definuje tedy určitou úroveň daného modelu jak v rovině technické tak v rovině image. A v obou těchto punktech Kizashi ve střední třídě působí jako velmi chudý příbuzný.
Zajímavý bude nový Tiguan příští rok..!
Konkurence je jasně nyní nový Golf Variant 4*4..kvalita materiálů i design jsou vyšší..
Nemyslím,že VW bude mít cenu menší než ŠKODA..ale asi bude podobná.
KIA Sportage má pěkný ale nepraktický design!!
Když kolem jede,rád se podívám..ale uvnitř jsi jako v tanku..malá okna-průzory-moc nic nevidíš a hlavně to zadní okénko??
V ČR se taky tak moc neprodává ..snad jen na Slovensku.. ;-)
Cena je rozhodující jen pro někoho..
Ale ceny O III jsou hodně nahoře!! :no::no::no:
No, pokud se slevní , prodejná bude dobře.
nevím proč to prezentují bez hagusů.. osobně se mi bez nich nelibí žádný kombík.. Přijde mi auto bez nich tak divně natažené.. ale jinak krasavice.. nějaký rok vyčkám a pořídím ojetou :-)
Ja mam presne opacny pocit. Mne sa tam tie hagusy vobec nepacia. Osobne vlastnim O II pred faceliftom a s tymi hagusmi by sa mi vobec nepacila. Nemam ich tam a je to takto krajsie. A ani mi nechybaju. Kufor to ma obrovsky a ked idem na lyzovacku tak dam lyze do tunela v zadnych sedackach a mam pokoj, ani spotreba mi nestupne ako keby mam truhlu alebo priecny nosic. Neviem, nevidel som O III Combi na zivo, ale k O II mi tie hagusy vobec nepasuju, hlavne vtedy ked su v ciernej farbe, s hagusmi je taka nafuknuta moc do vysky :-(
Předokolka (alespoň liftback) má dvojitou koncovku nalevo. Výfuk po obou stranách je v koncernu obecně rozeznávacím znakem (třeba u Passatu nebo A6), u Octavie to tedy bude zřejmě taky tak. Ovšem u Superbu ani Octavie II to tak není.
Už v testu kombi 4x2 došlo na chválu podvozku a konstatování, že je o dost lepší než u liftbacku. Vysvětloval jste to vyšší tuhostí karoserie kombi.
Není to ale tak, že kombi má jinak naladěný podvozek než lift a od poloviny roku dojde i ke změně nastavení podvozku liftu podle vzoru kombi? Něco se šušká o 23 týdnu.
joo :yes: , ked neprsii, tak aspon nech kvapkaa ;-) , este by to chcelo take detaily ako kvalitnejsie vyplne dveri, lepsie tesnenia hlavne na zadnych dverach ( prenika tade znacny aerodynamicky hluk uz od cca 80-90 km/h ), miesto skrabky vo viecku nadrze plynovu vzperu na kapotu...aaa uz by to bolo fakt SLUSNE Auto ! ;-)
Aerodynamický hluk od zadních dveří má údajně kombík vyřešený, takže lze předpokládat, že stejné změny od 23 týdne výroby budou aplikované i u liftu. Vzpěru kapoty bych také viděl jako krok správným směrem, který nic nestojí a vnímanou kvalitu o dost zvedne. Ocelová špricle v nižší střední je dnes už ostuda.
Tak vzpěra, tu fakt potřebuješ párkrát do roka. Co mě by napadlo, a co nepochopím, proč škodovka,když je tak pokroková, nemá bezvíčkový přístup k nádrži... [odkaz] To člověk používá dost často... No raději je tam škrabka...
No nevím, jestli 5x, ale do nádrže tankuju častěji. A několikanásobně. Těch 5 litrů, co má nádrž na ostřikovače, přeci jen vydrží dýl, než 60 litrů benzínu v nádrži... ;-)
ved heej ;-) - ale aj tak - uz tu boli vypisany "konkurenti" - a mnohich ani neuznavam...a maju to...
- no a ked sme pri tej kapote - tak este aj nejaky ten tlmiaci material - hlavne u TDi-ciek - by bodol ;-)
Tak ona ta 1,6 TDI se dost zlepšila, co se zvuku týče. Už to není tak hrozný, ale zvukově jsou mi fakt příjemnější konkurenční naftový 1,6ky. A tlumící materiál? Třeba to od 23. týdne bude. A třeba i zdarma... >:-[]
Jenže ty jsi psala v diskuzi pod Combi o tom, že se podvozek bude přenastavovat, ale Combi ty změny už má od začátku výroby a ne až od 23 týdne, to se týká jen liftbacku.
Pěkný vůz, jen co je pravda :yes: Jediné co nechápu, proč to zabíjí těma šlupkama a nedají na to normální pneumatiky. Takhle to vypadá jako trakař :no:
zalezi na tom, comu hovoris ozrutna spotreba >:-[]
pri mojom style jazdy by som s tymto motorom mal priemer aj pod 10...a to sa teda na ceste vobec neflakam ;-)
a ta spotreba by bola mnou akceptovatelna :yes: , bezny clovek by mohol jazdit za 8-9 - moj odhad, a ak by sa to niekomu nepacilo - jeho vec.
na O III ma sklamali uplne ine veci...ale to by bol velmi dlhy prispevok a to sa mi zrovna teraz rozpisovat nechce.
Mám dva známé, co jezdí s 1,8TSI v OII v průměru za 8 a také to nejsou rozhodně loudalové... V 4x4 si to vezme max o lit víc. Ovšem s touto novou 1,8TSI se dá v současné A4 jezdit bez omezování za 7l/100km.
ved ja viem, len tu si niekto mysli, ze akonahle je to objem 1,8 a este Turbo ze to musi zrat aj travu okolo cesty - a na takychto som uz alergicky :-!
ono - v tej A4 je ten motor este trosku "zaujmavejsie naladeny" :yes: a to ze dokaze jazdit za "misku ryze" - to mnohi majitelia naftakov ani netusia. - netreba moc menit jazdny styl, a ten kto jazdil s 2,0 Tdi za 5,5-6 bude s tymto za 7 - 8 tipujem. a to uz sa mi zda byt zaujmave, nehovoriac o dalsich benefitoch (kultura chodu - toooo TICHO ! )... :yes:
hmm, neviem podla coho takto hodnotis...-tvoja vec
a ak si mame nadavat do debilkov, tak sa najskor trosku zorientuj, lebo mimo misu si tu zjavne ty.
v jednej veci sa ale zhodneme - auto - spotrebak. holt, v dnesnej dobe je to v tejto triede tak...
takze skludni hormony, ja uz mam nejaky ten krizik na konte (veku) ;-\
No tak tady už nýmandi hrabou doslova všema čtyřma, neboť najít na horní octávce smítko prachu, to vyžaduje snad i zasloužilé členství v klubu garážových prosťáčků.
V podstatě silniční ideál - velké, prostorné auto pod milión, emoční třída atakuje technikou, kvalitou a stylem takřka střední prémii, umírněný, špičkový, nadčasový design, praktičnost v rovině absolutna, image bez poskvrny, jo jo, ideální terč záští podměrečných těkavců.
Potvrzuje se známá pravda - v dané třídě a v dané karosářské konfiguraci neexistuje (neexistuje!) jiná volba než Octavia v combi. Přesto ještě vydrž, na závěr ti dám poslední garážové pomazání.
Je radost číst horní slova pánů testérů, člověku se takříkajíc trhá kapsa. No jen si to představ, mít tak někde jemně nad třičtvrtě mega v poctivých (euro)korunách a jen tak, bez tlaku, s vočima nevypíchanejma dráty z ok bazarových plotů, prostě jak píšu, jen tak, asi jako když si jdeš kupovat nový mobil... zabrousit ke Škodě. A tam si vybrat jednu přenádhernou škodováckou čtyřkolku. Hele nebreč, spíš se snaž, abys sis to jednou mohl dovolit...
Tak jakou? No, mé doporučení je jasné: Vydrž. A tohle myslím upřímně. Vydrž do nájezdu segmentární mutace, do nájezdu scouta. Tehdy se kapitola završí. Však znáš slogan: Ber Scouta, budeš na silnicích za machra. Mimochodem, zažil už jsi někdy v životě, že tě tvé okolí považovalo za machra?
Chyba brachu, to ty se mylně domníváš, že si musíš něco dokazovat autem. Na toho machra tě zcela přirozeně staví tvé okolí. S tím (ve scoutu) halt nic nenaděláš. Ta charakteristika totiž není touhou nýbrž silničním realismem...
No vyzkoušej si to sám, půjč si třeba devětsetjedenáctku a vykruž u vás na náměstí kolem kašny zítra pár koleček. Bude ti rázem vykat i ponocnej. Nebo ty snad když se ráno oblékáš na cestu do práce (do školy) vycházíš v pyžamu? Nebo co jsi, hlávkový salát s biobuřtem na korouhvi, v traktorových sandálech a krhavým vokem na znamení všehomíra?
Takhle to přece v životě chodí asi milión roků, a skutečnost, jestli se jedná o kyj na mamuta nebo o scouta v tomhle hraje roli vlastně podružnou. Překvapuje mě, žes to nevěděl?
Tvé myšlenkové pochody chápu, přesto si dovolím se s nimi neztotožnit.
Ano, v našem městě dokonce takového borce s mimořádným autem, který často exceluje na náměstí, máme. Ovšem u většiny lidí sklízí shovívavé úsměvy, ne obdiv. No, asi každý žijeme v jiném světě ...
Špatně si to vysvětluješ, myslel jsem přímo tebe, jako že ty si půjčíš třeba tu devětsetjedenáctku a obkroužíš s ní kašnu. No a jak to děláš třeba ráno s oblečením, oblékáš se pokud možno do toho nejošklivějšího, nejotrhanějšího, nebo sleduješ, zda vypadáš alespoň trochu k světu? Nebo boty? Chodíš v zablácených škrpálech, nebo si boty čistíš a následně leštíš příslušným krémem?
Já teda ve skříni špinavý , otrhaný ani škaredý oblečení nemám takže takový věci neřeším >:D , ale to že si já si připadám že vypadám k světu a jsem krásný mladý muž si nemusí myslet ostatní , to že mám krasně čisté boty neznamená že si z nich ostatní sednou na zadek . Já kdybych si půjčil 911 určitě bych neztrácel čas kroužením kolem kašny ale spíš bych kroužil třeba u našich sousedů na severní smyčce ;-) Ale někteří lidé si takto uspokojují svoje ego stejně tak jako drahým luxusním oblečením (nebo jejich kopiemi) a potkáš je v kauflandu při razii na slevy .
Také vedle. Já přece nepíši o tom, že by sis měl kroužením kolem kašny cokoliv dokazovat, jde o experiment, jak auto působí na okolí. Takže si vypůjč tu devětsetjedenáctku a obkruž rodnou náves. Pak to můžeš vyzkoušet třeba v Picantu a sledovat reakce okolí. O nic více nejde, než o potvrzení toho, jak která auta spoluvytváří společenské povědomí. Jak auta podtrhují lidský společenský status.
Ty píšeš o sebefalších o klamech, o fejkách a o Kauflandech, já píši nikoliv o kopiích devětsetjedenáctky, nýbrž o devětsetjedenáctce.
Přemýšlím jestli je GTI psychopat nebo si jen dělá šprťouchlata.
Podle stylu těch jeho článků je to jasná recese, ale ta umanutost, nedostatek argumentů, narcismus, afektované reakce, hysterické modlitby k okřídlenému šípu nebo lidovému vozíku spíš ukazují na frustrovaného psychopata.
Nedostatek argumentů k čemu? >:-[] Mým argumentem je život, znalost života. Takže centrální věta dne je - ber scouta, na silnici budeš za machra. Už jsi někdy byl dál než na chodníku před rodným panelákem? Asi ne, viď.
To přece nikdo. Nahoře kolegovi píši, že ta charakteristika je důsledkem, je to realita, nikoliv nějaká slepá touha majitele daného vozu. V dospělé populaci se tomu říká image, prestiž. Znáš?
Musíš dobře chápat dané termíny. Každému vozu přináleží v dané komunitě jistá míra image. Tak třeba v Česku má Octavia poměrně výraznou image. Svojí roli v tom samozřejmě hraje dále výbava vozu, motorizace atd. Ve zkratce chápejme image jako jakési hodnotové působení daného produktu. Přeneseně pak vůz vřazuje člověka do jeho sociální skupiny, resp. předmětnou skupinu potvrzuje, však znáš, čím jezdí třeba daňoví poradci, auditoři, lékaři atd. No a právě v jejím jistém společenském rozpětí požívá majitel daného produktu přímo úměrnou (společenskou) prestiž. Ne snad, že by to bylo tak, že ta prestiž se odvádí výhradně od auta samotného, nikoliv, je to suma reálií: vzdělání, oblečení, byt, sbírka obrazů atd, prostě vše co člověk vlastní, čeho dosáhl v profesním životě, to vše silně koresponduje s tím, čím jezdí. Je to vzájemně silně provázané.
Minimalne to naznacujes ;-) , mimochodem to tvoje oznacovani lidi za pubertaky, aniz bys tusil, kolik jim ve skutecnosti je, nebude to tim, ze jiz senilnis a ostatni ti pripadaji jako pubertaci?
Az jednou dospejes a misto modelu aut zacnes kupovat skutecna auta, pak snad i ty pochopis, ze Octavia v radu rekneme 700k az 1M za ty prachy nenabizi dost a ze "je to zbytecne moc" , tim myslim, cenovku vozu ;-)
Tak to pozor...jsou tu tací co přesně to co ty píšeš ("na zadek se z ní nikdo neposadí") nejspíš provádějí dnes a denně...stačí juknout kousek nahoru a zaposlouchat se do těch oslavných vět ;-) >:D:yes:
No jo, ale ten jeden, kterýho myslíš, je přesně ten, o kterym on sám píše. Slintá nad obrázkem, a pak si z Německa nechá přitáhnout "lehce ťuklý" ojetý Polo s najetou šedesátkou na tachometru... >:D Ale holt někdo toho redakčního análního alpinistu získat musí. Ale zdatně mu už sekunduje jinej šplhač... BRAFOOO KLUCÍÍÍ
PS: To by byla trojka do Vídně: XXX, XxxYYYY a pan VWavwerka...
Tu větu o tom, že Octavia má charisma asi jako ponožky si zapiš někam do deníčku a jednou si jí přečti den před tím, než si půjdeš koupit vlastní první auto... tehdy to vše pochopíš.
Takže jsem přirovnáním trefil hřebíček na hlavičku - každý den až si budeš natahovat ponožky se ti ta asociace vybaví a možná jednou pochopíš, že Octavia je tuctový prostředek pro dopravu z bodu A do bodu B a ne žádný atribut úspěšného člověka.
Možná bys mohl jednou osedlat kozu a přijet se podívat do Prahy nebo alespoň zabrousit s traktorem v rámci hnojení k dálnici - pak uvidíš že Octavia jako výraz vyjímečnosti je jen tvůj vlhký sen ;-)
Zde ovšem nejde o mně, nýbrž o Octavii. Každé auto (tvým pohledem) veze posádku z A do Bé. Nikde nepíši, že octavia je výjimečné auto, jen píši tu pravdu, že octavia má velmi kvalitní image. Nějak se ti to všechno moc motá, dej si pauzičku, trochu dospěj a až teprve pak se sem vrať.
GTI, ty tvoje příspěvky už začínají připomínat profesora Nejedlého, komunistického ministra kultury v pokročilém stadiu stařecké demence a buď jsi zapoměl co píšeš o pár řádků výše nebo to dodatečně překrucuješ, anóbrž sis uvědomil že píšeš nesmysly.
Mě bude skoro 40 a je možné že na lecos ještě změním názor, ale myslím že ty už budeš asi brzo potřebovat tak akorát plíny ;-)
Octavia dokáže být velmi atraktivní, souhlas. Jenže atraktivní Octavia obykle je k mání za velmi neatraktivní ceny, takže postrádá smysl. Upřímně - Passal Allrtack je dle mého názoru lepší volbou.
A upřímně - od solidně vybavené Octavie Scout je XC70 coby kamenem dohodil a to je trochu jiná liga :-! Pokud ale zůstaneme nohama na zemi a budeme lovit v cenových vodách Octavie, mnohá SUV nabídnou mnohem víc. Mnohem víc, ale přirozeně z jiné kuchařky. Ale Sorento, Santa Fe... kdo to myslí s terénem alespoň trochu vážně, nebude tam týrat Octavii...
Klasická plakátová argumentace - XC70 je coby kamenem dohodil... >:D (ten kámen mi ukaž...) Než Octavii, to raději Santa Fé... >:-[] Asi jste dnes slavili maturitu, ne? >:-[]
Jistě uznáš, že v některých případech, zvlášť jedná-li se o novinku, může být cena verzí nahnaných výbavou dost vysoká na to, aby člověk neuvažoval, zda nemá smysl rovnou pořídit zpravidla již od základu lépe vybavený model (obvykle jiné značky), začínající výš. Netvrdím to o dotyčné dvojici Octavia - XC70, ale umím si představit, že někdo nakonec vezme toho Passata, který bude mít shodnou výbavu, akorát třeba oželí jednu, možná dvě položky, případně motorizaci. Ve finále to může být lepší koupě, záleží na preferencích zákazníka. A to samozřejmě nemluvím o nějakých akcích, kdy se cena může stát ještě zajímavější.
Jestli máš alespoň trochu představu, kolik stojí novinářské dobře vybavené kousky, kdy i se základním motorem jsi na 800 000,- ani nemrkneš, tak přihoď příplatek za lepší motorizaci + haldex a rázem zjistíš, že 900 000,- ti stačit nebude. A pokud víš, na jaké ceně začíná XC70, kde standard je samozřejmě o něčem jiném... TO je to, co označuji co by kamenem dohodil.
Proč proboha srovnáváš Octavii byť čtyřkolku s SUV? Jeden jediný rozumný důvod? A taky by mě zajmalo proč spojuješ SUV a terén? Octavia 4*4 je pro ty kteří její schopnosti využiji převážně zimním období v horských oblastech což není terén že? To že odkáže vyjet i na rozmočené polní cestě nebo mokré trávě k chalupě z ní nedělá SUV. Stejně jako SUV využiješ maximálně na "polní cestě" k chatě s tím rozdílem že SUV může mít díky vyššímu podvozku vyjetější koleje než s Octavii. Když budeš brát SUV do pravého terénu můžeš se s ním rozloučit a při občasných návštěvách si jej jedině poškrábeš. Pleteš si dojmy s pojmy >:D
Souhlas. Kdo to myslí vážně s terénem tak si pořídí offroad s rámem. Octavie 4x4 nemá využití jen v horách a na sněhu, jízdní vlastnosti 4x4 jsou daleko lepší i na mokru nebo i na suchu než u běžné Octavie v předohrabu.
To je pravda, ale to zlepšení jízdních vlastností má u Octavie na svědomí spíše lepší rozložení hmotnosti + nižší těžiště + v této generaci i víceprvek vzadu, než samotný fakt, že poháněná jsou všechna kola.
Samozřejmě, že rozjezdy na mokru, nebo sněhu má čtyřkolka každopádně lepší.
Chtěl jsem tím říct, že málokdo Octavii 4x4 zatíží jízdou na standartním, suchém, asfaltu cíleně tak, aby mohl říct, že čtyřkolku ano a předohrab ne.
Tak rozjezdy má haldex lepší i na suchu, u silnějších motorizací je vždy problém hrabání, což haldex nezná, jakmile auto stojí a má zařazenou jedničku tak automaticky dává výkon na zadek, takže odpich z místa "pod plným plynem" je u haldexu i na suchu o něčem zcela jiném než u předohrabu (ten samozřejmě začne hrabat a protiprokluz jej začne dusit). Ale i v ostře jetých zatáčkách na mokru i suchu (ano, má to význam jen pro toho kdo si chce občas auto pořádně protáhnout a povodit na limitu) dělá z auta čistě neutrální až lehce přetáčivou charakteristiku (s haldexem dostáváš el. řízený zadní dif. resp. XDS plus). Negativum je vyšší spotřeba proti předohrabu.
Tak já nevím jak u koncernoVWých aut, ale 177 kW na přední nápravě C5 problémy s hrabáním NEmá (škodovky snad nemají) ASR (Antriebsschlupfregelung)? :-)
PS: A vidíte, mne učili že kdo "chce auto občas protáhnout a povodit na limitu" si má koupit ZADOkolku.. určitě NE "pásek i kšandy" = 4kolku ;-)
Bez ASR by hrabala možná ještě na dvojku, tedy jasný příznak, že přední náprava samotná nemůže 177kW při rozjezdu přenést na silnici a výkon musí být udušen právě ASR.
No snad PROTO píši/se ptám: "Škdodovky snad nemají Antriebsschlupfregelung"?!? :-)
PS: Pravda, nemají "přerozdělování výkonu" mezi kola hnané nápravy ;-)
mají ESP + ASR + EDS (přerozdělováním momentu mezi obě obě kola) a proto při prudkém rozjezdu ASR zasahuje a tím je rozjezd daleko pomalejší než u haldexu.
No vidíte že se SHODNEME ;-)
U Octavie "předohrab ne" neb "haldex problém hrabání nezná" - abych CITOVALA, no a u dobře postaveného vozu s kvalitními závěsy to jde i BEZ HALDEXu :-)
U jakéhokoliv předohrabu je problém při rozjezdu s trakcí, buď hrabe (při vypnutém ESP/ASR/EDS) nebo je výkon motoru udušen aby nedošlo k prokluzu takže "odpich" z místa je daleko pomalejší.
NEpopírám - jen to je KRÁSNÁ ukázka "jak je postavené auto" - to co lépe a má lepší trakci "hrabe" MNOHEM méně (a nepotřebuje "berličku" další poháněné nápravy...
PS: NEjsem "semaforová závodnice", ale VÍM jak dovede (když je to občas "nutno") zabrat (i "přidušená" - jak říkáte) předokolka se 177 kW ;-)
Není třeba "okecávat" - v reálném světě/provozu to je (víc než dostatečný) NADprůměr (když je třeba umožňující zrychlení před ostatní a přeřazení do jiného pruhu - například..
Okecávají to hlavně předokolkaři, protože musí. Nejlepší předokolka nemá ani 50% trakce čtyřkolky a ztrácí hodně i na zadokolku.
Při připojování do pruhu na nájezdu na pražský Hlávkův most z nábřežní (zatáčka na pravou ruku, stopka, rozbité, hrbolaté kostky, často oslizlo nebo mokro, zleva hustý provoz od Holešovic) se už mnoho předokolkařů (pomalý rozjezd kvůli slabé trakci a tendence jít nedotáčivě přes dva pruhy) i zadokolkařů (přetáčivý smyk na kostkách) přesvědčilo o tom, že trakce je až na prvním místě.
Ano naprosto se SHODNEME = trakce je "až na prvním místě"! :yes::-)
Tak "ztrácí hodně i na zadokolku"? Vy jste musel TRPĚT při čtení testů C6 (jak má LEPŠÍ trakci než vozy VYŠŠÍ střední "prémiových" značek ;-)
PS: Ráda jsem jezdila s (opravdu špičkovou) 4kolkou Subaru a bez problémů jezdím "krabicí" i dnes (k těm to tak nějak "patří") - ale na "bajky" jak (po prvním dešti) podél cest leží zadokolky (a jak čtu někde snad i předokolky) jsem nikdy moc NEbyla.. :-)
Ano, tady jsem trpěl.... za Citroen, takovou potupu si nezasloužil.
[odkaz]
C6 má trakci na předokolku slušnou (ovšem zásadně horší než 4x4 a horší i než zadokolky, kterým trochu pomáhá klopný efekt při zrychlování). Ovšem cena za slušnou trakci mezi předokolkami je krutá, zoufalý handling a pomalé proplétání se mezi kuželi (ano třeba Mondeo nebo Passat mají v přímém směru o chlup horší trakci, ovšem handlig mají o dvě třídy lepší), inu "za každým patníkem číhá...." To auto umí dobře jedinou věc, jet rovně, ovšem ani při jízdě rovně to není žádná výhra vzhledem k zoufalým brzdám.
Ten Alešův BLÁBOL mi snad raději NEpřipomínejte - on s tím autem (skoro) vůbec NEjezdil a moc dobře VÍ proč z diskuze se mnou UTEKL (poté co 3x KRUTĚ PŘEKROČIL hranice - jakými by se profesionál měl řídit 8-s
Handling a "smyk číhá za každým patníkem" jsou EXTRÉMNĚ rozdílné věci!
PS: Je to asi jako s DS5 - přečtěte si test v němčině angličtině (i češtině) a pak Alešův - VÝRAZNĚ NEJ"větší odstřel" - naprosto BEZ přehánění
PPS: VELMI ráda bych jela za ním (nebo před) a on v nějaké předokolkové Audi např. - MOC bych chtěla vidět jak mi (v zatáčkách) "ujíždí" ;-)
MOC bys to chtěla vidět, fakt??? Nelži aspoň sama sobě...., to by byla tvoje další noční můra a na dlouho. Měla bys pěkně dlouho (čtyři) kruhy před/pod očima. >:-[]
Milý white - už dlouho jste nebyl TAK mimo realitu ;-)
Sám Aleš VÍ že "přestřelil" (a auto vpodstatě VŮBEC NEzkoušel - jen "odstřelil" další Citroën (dělá to vždy - už jsme to PROBÍRALI! :-|
PS: A jestli SE potřebujete přesvědčovat jak je předokolka audi A4 skvělá - CHÁPU, JE to totiž POTŘEBA :-)
Handling říká jak rychle je auto schopné proplétat se zatáčkami nebo mezi kuželi. Čím horší handling nebo čas ve slalomu tím pomaleji se musí s daným autem do zatáček, protože tím dříve (při nižší rychlosti) hrozí smyk (v případě předohrabu nedotáčivý).
Testy DS5 jsou všude totální disaster
[odkaz]
[odkaz]
Krásný (pro někoho), ale mrzák. Co také jiného čekat od pixly s torzkou postavené na platformě Picassa, která si na střední třídu jenom hraje a s prémií má společnou jen cenu :-).
Snad nejkrásněji to vyjádřili zde:
RADOSTI
Pokud stojí v zapadajícím slunci na břehu Středozemního moře, vypadá úchvatně.
STAROSTI
Pokud kdekoli jinde jede, je to s ním utrpení.
[odkaz]
Aleš byl daleko diplomatičtější a dal také DS5 o půl hvězdičky více. :-)
Dám (jako obvykle) na (vysvětující) text MARTINa VACULÍKa ;-)
URČITĚ ne Aleše a Lukáše (u nichž VŽDY zVWítězí.. :-)
PS: Fakt máte "potřebu" mi vysvětlovat co je handling? ;-)
Myslíš "všichni" stromy a patníky? No to je u C5 se zoufalým handligem normální.
Tady se můžeš podívat, jak vypadá špičková náprava v "prémiové" DS5, tohle zažít Colin Chapman, tak by uznal podvozkovou nadvládu Citroenu a přestal by stavět auta.
[odkaz]
Ne tohle není vtip - naprostá většina vozů mne v zatáčkách (spíš) ZDRŽUJE
PS: Já přece vím co je v DS5 - PROTO by pro mne připadala v úvahu leda HYBRIDní verze (možná v příští generaci se silnějším elektromotorem a lepší převodovkou - uvidíme co DS9 :-)
PROTO jsou tak bezva články lidí jako je M.V., kteří těm co "souvislostem NErozumí" vše vysvětlí atd.
PS: Aneb jak jsem psala, myšlenka SUPER - realizace která by MNE reálně (ke koupi) zajímala snad v příští, max. přespříští generaci.. :-)
PPS: A vůbec nechci hájit DS5 (byť interiér materiály i zpracováním je hodně NAD běžné standardy), mne zaujal ten SYSTÉM, ten je vymyšlen SKVĚLE (což zanedlouho budete říkat i VY - hned jak jej začne používat příští generace audi A4 ;-)
Ukazuje se, že dát jenom dobré materiály do interiéru nestačí.
Systém je vymyšlen skvěle asi tak sto let. Hybridy i elektroauta ovšem bojují stále se stejným problémem, který žádný výrobce aut neovlivní a tím je hmotnost, kapacita a rychlost nabíjení baterek. A tento problém se za posledních sto let posunul zoufale málo, protože se posunul zoufale málo základní výzkum v této oblasti. Důvod nasazení hybridů je jediný, politika některých států, v našem případě EU, prostě nějak na papíře té spotřeby 2,7 litru dosáhnout musíme i kdyby jsme měli pohřbít celý autoprůmysl. A až bude 10% nebo více aut hybridních nebo elektrických tak prostě zdaníme elektřinu na stejnou úroveň jako je dnes zdaněná nafta/benzín (státy, potažmo EU, nejsou schopné bez těchto daní přežít ani kvartál) a bude vymalováno. Otázka dnes jenom stojí, jestli úředníci z Bruselu dokáží dřív pohřbít autoprůmysl nebo samotnou unii.
NEmohu souhlasit. Vy to berete (chybně) jen dle evropských úředníků - na ty si dovolím "kašlat". HYBRIDy se v Evropě (dnes opravdu už NE moc významné) stejně moc neprodávají. Krásným příkladem že hybrid "funguje" je GS450h které má na okruhu (na to vy "dáte" ;-) ) lepší čas než Alpina B5 :yes::yes::-)
Na okruhu s HYBRIDem můžeme ještě zůstat - jak na něm jezdí Infiniti M35h víte jistě zrovnatak.. ;-)
..no a PERLOU je (jako "obvykle") nový BRISTOL GT - kde elektromotory pohání WANKELův motor :yes::yes::-)
Nebo "z druhé strany" i zde nedávno představený Lexus IS 300h který má pro změnu VÝRAZNĚ nižší servisně provozní náklady než Audi A4 2.0 Tdi (přitom disponuje výkonem 162 kW!!
Jinak hmotnost, kapacita i rychlost nabíjení NENí stejná jak před sto lety a hlavně lze očekávat VÝRAZNÉ změny (a je už jedno zda v reálu budou za 5, 10 nebo 15 let...
PS: Zdanění je trochu jiná otázka (už by byl "načase" nějaký PŘEVRAT - zlaté dáááávné časy "desátku" = 10ti % daně ;-)
no nebudeme chodit kolem horké kaše a podíváme se jak dostala napráskáno vlajková loď. Bez úředníka, lhostejno zda evropského či kalifornského, je hybrid totální mimoň. Samozřejmě hybridní audi je úplně stejný krám.
[odkaz]
uz pred tyzdnom som to cital :yes: - len to tu moc nebolo k comu pouzit...
v kazdom pripade: hybridy v dnesnej podobe :no: zavodny hybrid R 18 e-tron Quattro - :yes: - ale to je o niecom uplne inom ;-)
Setrvačník místo baterek u závodních speciálů není primárně určen na šetření paliva, ale na okamžité zvýšení výkonu při akceleraci, takže to je technologie, která by mi u běžných sporťáků nevadila. Ani Toyota nepoužívá u svých závodních speciálů ukládání energie do baterek jako u sériové produkce, ale do kondenzátoru, což je opět zaměřeno na sport, malá kapacita, ale lehké a určené na okamžité využití rekuperované energie při způsobu jízdy "brzda/plyn". Samozřejmě takovými technologiemi nelze uspokojit bruselské úředníky.
..a já někde zmiňovala LS600? ;-)
PS: Že to je (zrovna) nejdražší model (přece) NEznamená že nejlepší (a je hlavně "o generaci zpět") - ten možná v příští generaci, NYNÍ je HYBRIDní technologie zajímavá ve střední a vyšší střední.. (které jsem zmínila)
PPS: Brzy situací asi "zamíchají" připravované PLUG-IN HYBRIDy více značek, to ale teprve uvidíme. DNES jsou tu VELMI konkurenceschopné
Infiniti M35i
Lexus GS450h
Lexus IS 300h
A v čem je třeba GS450h skvělý? Pokud chci šetřit tak 535d nebo 3.0 bTDI jsou úspornější a přitom dynamičtější motorizace a pokud chci sportovat tak benzíny od D3 Lexus zašlapou do země.
..no právě že NE"zašlapou" - viz časy na kolo, kde je rychlejší i než Alpina B5 :-)
"Společný" záběr spalovacího a elektromotoru je FANTASTICKÝ a reálná spotřeba rozumná. A ona stále VĚTŠINA planety po naftě v (zde už docela) LUXUSNÍM voze NEtouží...
PS: Kdo by dnes chtěl 6tiválce s 2turby a 230ti kW 535d nebo Bi-Tdi, když máme Alpinu D5 257 kW/700 Nm? ;-)
PPS: A výkon elektromotorů stejně jako kapacita baterií NEzůstane na "dnešním" stavu, JEN poroste (a teoretický prostor je VELIKÝ :-)
..vemte si že "jen" příští generace CITROËNů a podobných dostupných vozů bude na zadní nápravě vozit (výkon) 1.6 TDi ;-)
Nevím o jakých časech na kolo mluvíš, ale B5 je osmiválec který z Lexe udělá trhací kalendář, kdykoliv a kdekoliv.
Ano, ne celá planeta touží po dieselech, pak ovšem má k dispozici V8 benzíny na které se Lex nechytá ani omylem protože umí jen šestiválec navíc zabitý baterkami.
Šestiválec s dvěma turby by chtěla drtivá většina zájemců o naftu, pokud někomu nestačí tovární výkon tak existuje několik tunerů, kteří jej zvednou, u Audi je dvorní ladič ABT, který ti ten výkon zvedne na 265kW/700Nm a u BMW je to AC Schnitzer, který poskytne totéž u 535d. Takže kdo bych chtěl 257kW od Alpiny, když může mít víc a dokonce od dvorních ladičů, kteří reprezentují ofiko obě automobilky třeba v DTM. :-)
Časy z pomocné dráhy v Mostu měřené za různých podmínek, s různými řidiči jsou hodně orientační, nehledě na skutečnost, že vypovídají spíše o kvalitě pneumatik (a kombinaci s počasím) protože to je spíše motokárová dráha na které nelze využít ani část výkonu. A skutečnost, že v čele jsou dvě Audi bych na tvém místě chápal jako maximálně podezřelou. GS450h má možná dobrý handling, což ovšem svědčí o kvalitě podvozku, nikoliv hybridního pohonu, zrychlením ale potvrzuje, že nestačí na naftové sedany D3. Jinak hodnocení Koubka není nijak úžasné, prostě dobré auto. Nad sportovními schopnostmi, CVT, hmotností říká, no dobrý no, ale nadšení z něj zrovna nečiší. Odstřelit auto je u něj velká výjimka, udělal to pořádně snad jen u diskutované DS5.
Tady máš srovnání s benzinovými šestiválci D3
[odkaz]
Srovnávat GS450h s V8 by bylo fiasko pro Lexus. Vrcholy této třídy jsou prostě jinde.
Vy (chybně) vidíte VRCHOL v NEJVYŠŠÍM výkonu, NEJNIŽŠÍM čase apod. - (neurazte se, ale) myslím že jsem "o level dál" ;-)
NEJ cokoli vám udělá kdejaký (šílený) tuner - to v zásadě NENÍ problém. Co JE problém je postavit AUTO. No a GS450h se POVEDLO (byť souhlasím s Honzou že Alpina B5 je ještě "lepší"). NE"vnucuji" vám, ale (myslím že) VÍM co říkám - že GS450h a IS300h se HODNĚ povedly (a tudy půjde budoucnost = tím myslím že tam je OBROVSKÝ potenciál pro další RŮST :yes:
PS: Mám skoro pocit, že NEmáte zkušenost co/jak umí "zabrat" elektromotory ve spojení se spalovacím motorem = VELMI DOPROČUJI
Zatímco u naftových jednotek v dohledné době nějaký další VELKÝ výkonový "převrat" asi nelze očekávat, u HYBRIDů je to přesně NAOPAK
PS: Já při prvních dvou místech Audi NE"trpěla" - vy při (drtivém) VÍTĚZSTVÍ GS450h v sekci MOTOR UND GETRIEBE (snad) ano? :-)
(víte že na ty "přepočty" NEjsem - schválně si někdy zkuste "nastavit" Max. Punkte dle SVÝCH "nároků"/pohledů na auto - vyjdou vám občas i HODNĚ jiné "závěry" = od té doby co jsem to na zkusila, na ně HODNĚ NEdám ;-)
Číst snad umíš, nejvíce bodů má GS za spotřebu. Dej proti GS diesel a GS projede na celé čáře i tu spotřebu. V ostatních kritériích na A6 ztrácí, někde docela výrazně (brzdy, handling, pérování, pohodlí předních sedaček, řízení). Jediné co nabízí v tomto srovnání je spotřeba. Takže kdo chce fajnové auto volí D3 v benzínu, kdo chce navíc šetřit dá si ho v naftě. Kdo chce úplně jiný level jde do D3 s V8 a tam Lexus nemá vůbec co postavit.
No a HYBRID nabízí "střední cestu" mezi (jen) BENZÍNem a DIESELem - navíc s potenciálem RŮSTu..
PS: Vyzkoušejte si SÁM ať Infiniti M35i nebo GS450h - myslím že se HYBRIDnímu pohonu "bráníte" spíš "z principu" ;-)
PPS: Nebo případně počkejte až něco podobného nabídne VWaudi (uvidíme jaké bude audi A4 s pohonem ála HYbrid4
PPPS: Mimochodem kdyby v testu na který jste dal odkaz změřili i elasticitu, bylo by to bodově DOST jinak (v té by Lexus - příp. M35i - své soupeře asi PODRTILY :-)
(a jak víte zrovna TÉ já dávám skoro NEJvyšší důležitost..
Elasticitu, tedy zrychlení z nějaké rychlosti na jinou rychlost by Lexus prohrál. Lexus má CVT, Audi a BMW automaty, takže při zašlápnutí plynu do podlahy při jakékoliv rychlosti jak CVT tak automat podřadí na optimální převod pro max. zrychlení. No a tak jak dostává Lexus na boudu z 0 na 100 (na 3.0 TFSI ztrácí 0,5 sec.) nebo 0-180 (na 3.0 TFSI ztráci již 1 sec) tak by dostal třeba z 50 na 150 nebo v libovolném jiném režimu.
A6 3.0 bTDI 0-180 za 16,4 s
3.0 TFSI 0-180 za 16,5 s
4.0 TFSI 0-180 za 12,5 s
RS6 0-180 za 9,9 s
Lexus GS450h 0-180 za 17,5 s
BMW a MB na tom budou obdobně. Takže v D3 je asi tak 10 modelů, které jsou lepší ve zrychlení nebo pružném zrychlení než GS.
Stále to SAMÉ ("směšujete" zrychlení a ELASTICITU, rsp. vycházíte z předpokladu že to MUSÍ být "stejné" ;-)
PS: NENí to "stejné", aneb vůz který má lepší zrychlení (např.) 0-180 km/h může být HORŠÍ v pružnosti (při předjíždění například) - ostatně NEmusíme chodit daleko malý lehký Golf GTi vs "můj parník" :-)
To (samozřejmě) ano.. ;-)
..ovšem jestli si jí představujete jako (neměnnou - stejnou) součást (např.) zrychlení 0-180 km/h (které jste uváděl), tak to NEeee :-)
PS: Možná ve světě 1nostupňových převodovek ;-)
(ale já jsem spíš ekonomka a muzikoložka - zkuste to probrat třeba s MT :-)
Není co probírat. Ty neumíš ani definovat co tím pružným zrychlením myslíš. Buď udej rychlost z které (číslo) na kterou (větší číslo) je zrychlení GS lepší než třeba u té A6 a o kolik, resp. konkrétní časy obou vozů a zdroj informací nebo to beru tak, že jen plácáš nesmysly.
Se uvádělo u manuálních převodovek na konkrétní převodové stupně. Protože to u automatů včetně CVT dnes nemá smysl tak se uvádí zrychlení třeba 0- 80, 100, 130, 160, 180, 200 nebo podobně. V každém případě zrychlení GS není špatné, ale na klasiku v D3 se nechytá.
Spíše je zarážející, že GS nedokáže nabídnout stejné pohodlí jako třeba ta 5er nebo A6, všude kousek zaostává, pružení, sedačky etc.
Že "se uváděLO" a že u automatů se (většinou) neuvádí vím a mrzí mne to. Není zas takový problém změřit pružnost u vozu s automatickou převodovkou - chce to jen "pro jistotu" udělat několikrát a uvést pak průměr..
Údaje ve zrychlení i do VYŠŠÍCH rychlostí jsou fajn (DALEKO lepší než jen stále to 0-100 km/h, kde jen případné zpřevodování může udělat docela velký ROZDÍL
Co se toho komfortu a sedadel týče, ani v XF ani v GS není se sedadly sebemenší problém - to je ten problém s těmi "číslíčky" - co to znamená že se sedí o 4 body "lépe"?
Má NEJ NEJ NEJ sedadla jsou ta ve Ferrari California - pochybuji přitom že by šlo o NEJlépe hodnocená sedadla - ani já bych jim asi 150 bodů NEdala (ostatně proč zrovna 150, sedadla jsou pro mne HODNĚ důležitá, neměla by mít ´"hodnotu" alespoň 200 bodů..? :-)
NEchci vás "trápit", já jen že ty ("přepočítané") body... ;-)
(sedadla i poloha za volantem a zrovnatak jízdní komfort na kvalitní silnici jsou u GS450h "naprosto ok" - MOC mne mrzí že nejsou údaje pro to pružné zrychlení, pro mne by asi stačilo ono 80-120 km/h - to bude asi nejčastější "typ" předjíždění..
Když vím, za kolik zrychlí auto 0-80 a za kolik zrychlí z 0-120 tak pouhým odečtem vím za kolik má zrychlení z 80 na 120. Takže ty informace v testech jsou.
Sám pojem "pružné" zrychlení ztratil význam s nástupem automatů. Pružností motoru byla chápána schopnost zrychlovat na daný převod s manuální převodovkou. Tedy jakýsi parametr pro lenochy líné u manuálu řadit. Dnes, kdy řazení obstarává elektronika je slovíčko pružné přebytečné, protože má smysl bavit se jen o zrychlení, ano u silných supersportů třeba až do 300km/h.
No a TO je přesně TA chyba, které se STÁLE dopouštíte - tak to NENÍ ;-)
Automat je stále JEN převodovka - v tomto smyslu pro ní platí stále STEJNÁ "pravidla" jako pro jakoukoli MANUÁLNí převodovku = každý stupeň pokrývá jen určitý "rozsah" km/h
PS: Vy máte časopisy "nastudované" jistě VÍCE než já - nevím jak dnes (už toho moc nečtu - spíš "tu a tam náhodně..") ale kvalitní magazíny uváděly pružnost na jednotlivé stupně - žádné "pro lenochy líné"! No a naprosto STEJNÉ je to u automatu - jen s tím že tam "o kolik podřadíte" určujete nohou a ne rukou ;-)
(i když i tou ruku = pádla :-)
PPS: Když zmiňujete tu vysokou rychlost.. možná při ní vám to bude "jasnější". Zkuste si vybavit třeba odkaz co jsem "tuhle" dávala, Alpina B6 zrychluje z 0 na 334 km/h. Tak si představte čas (tu "část") od (třeba) 280 do 334 km/h. A teď si zkuste představit jak jedete 280 km/h a sešlápnete (naplno) pedál a zrychlujete až do 334 km/h.
Jsou ty časy STEJNÉ? ;-)
Tak nic :-)
PS: Zkuste se na téma zeptat někoho jako je MT - bude určitě STRUČNĚJŠÍ JASNĚJŠÍ atd. ;-)
PPS: Prostě zrychlení z určité rychlosti na jinou a "stejný úsek" při zrychlení 0-334 km/h (třeba 80-120 nebo těch 280 - 334 km/h) NEJSOU identické - rsp. vy říkáte že JSOU a já že NEeee :-)
Jasně a 335d z 80 na 120 zrychlí dřív než M3, sice má zrychlení z 0-200 daleko horší, ale když zrychluje z 80 na 120 tak zapne přídavné raketové motory a dva kamiony vezme dřív než řidič M3 stačí dát blinkr.
>:-[]
Ten začátek máte (nejspíš) správně (rozhodně na začátku to tak BUDE - detaily by šly "odhadnout" při srovnání grafů výkonu a t.m. a nejlépe i zpřevodování), tu druhou část už NEee ;-)
PS: A gratuluji, máte "názorového spřízněnce" (Mig(a)_35 ;-)
PPS: No a já také - pár podobných srovnání (to je téma co zajímá HODNĚ lidí) a tady MTho :-)
Dokonce velekraviny.
Tady máš jak si stojí M3 vs. 335d.
M3 otáčky/výkon
8400 309kW
8300 309kW
8000 307kW
7500 305kW
7000 300kW
6500 290kW
6000 275kW
5500 260kW
5000 230kW
4500 210kW
Převodové stupně/otáčky (7st. dvojspojka řadí výš při dosažení 8400 ot.)
1 st. 0-8400
2 st. 5200-8400 tedy 240kW až 309kW
3 st. 6200-8400 tedy 280kW až 309kW
4 st. 6500-8400 tedy 290kW až 309kW
5 st. 6900-8400 tedy 295kW až 309kW
6 st. 7200-8400 tedy 302kW až 309kW
7 st. 6900-7500
A teď 335d otáčky/výkon
4500 210kW
4000 204kW
3500 190kW
3000 170kW
Převodové stupně/otáčky (6st.HDM řadí nahoru při 4500 ot.)
1 st. 0-4500
2 st. 2800-4500 tedy 165kW až 210kW
3 st. 3300-4500 tedy 185kW až 210kW
4 st. 3700-4500 tedy 197kW až 210kW
5 st. 3800-4500 tedy 200kW až 210kW
6 st. 3900-4500 tedy 208kW až 210kW
Tak a teď sem napiš stejné tabulky C5 ať se zasmějeme.
Nojo, ale stejně je BMW 335d o fous rychlejší (pružnější) než M3 ;-)
[odkaz]
[odkaz]
PS: Jak to že (tak) "odmítáte" SKUTEČNOST že zpočátku je ten (bi-turbo) naftový motor "lepší" - že ho PAK po (delší či kratší) chvilce benzín dožene a PŘEDEžene, o tom ŽÁDNÁ.. :-)
Souvisí pružností 80-120 km/h (na 4ku) kde je 35d o fous RYCHLEJŠÍ.. ;-)
Pokud srovnáme elasticitu na 3. převodový stupeň u 35d a na 2hý u M3 je rychlejší to M3 - ok UZNÁVÁM :-)
PS: Rozdíl ve výkonem obou motorů už je "moc velký", při menším rozdílu platí... ;-)
Souvisí pružností 80-120 km/h (na 4ku) kde je 35d o fous RYCHLEJŠÍ.. ;-)
Pokud srovnáme elasticitu na 3. převodový stupeň u 35d a na 2hý u M3 je rychlejší to M3 - ok UZNÁVÁM :-)
PS: Rozdíl ve výkonech obou motorů už je "moc velký", při menším rozdílu platí... ;-)
Já ŘADILA i když jsem měla půjčenou Toyotu Auris 1.4 (?) diesel (jsem asi ještě "stará škola" (na)učená řadit (spíš) dle sluchu.. :-)
PS: Nicméně dnes už bych vůz s manuálem NEchtěla (zjistila jsme že s nim mám MNOHEM větší "problém" dodržovat rychlost ;-)
PPS: NEvím jak zrovna u Veyron, ale u VELKÝCH motorů to trochu "svádí" NEřadit - ono to (na nějakou "(nej)vyšší" rychlost) slušně jede přece už od .. až do.. :-)
A co ten odkaz na ten srovnávací test? Vlastně, já úplně zapomněl, že tebe testy, kde vítězí Audi vůbec nezajímají, zvlášť, když je v nich Citroen "suverénně" poslední. >:D >:-[]
S automatem snad nemá s hrabáním problém žádná předokolka s manuálem je to jen o řidiči. Znám rádoby BMW fandu který není schopný na suchu utrhnou zadek u M3 a to už s ní přes rok jezdí ;-\
Psal jsem kdo to myslí s terénem ALESPOŃ trochu vážně... Možná slovíčkaření, ale důležité právě pro příspěvky tvého obsahu.
Jednoduše - Octavia 4x4 (Scout) si může dělat ambice max. tak na zpevněné cesty či šotoliny. Přechodový úhel a nájezdové úhly toho mnoho neumožní, světlá výška + 5 cm zázraky neudělá. Ale hlavně - podvozek standardní Octavie zkrátka není stavěn na pohyb mimo cesty (a jiné pružiny a tlumiče a kryt pod motorem na tom nic nezmění)... PROTO ta zmínka o SUV, kde zkrátka člověk nemusí mít obavy o vůz i v trochu náročnějším prostředí než jen uježděná zpevněná polní cesta...
A rovnou říkám - nejde o to, co Octavia zvládne ze sebe vyždímat, jde o to, k čemu je určena a jaké limity stanovuje rozumně uvažujícímu majiteli.
P.S. Znám mnoho polních a lesních cest, kde by si Octavia Scout sáhla na dno, nehovořím o žádných extrémech. SUV zkrátka nabízí o hodně víc. Je mi ale jasné, že každý právě tohle neocení a spokojí se s pobytem na zpevněných komunikacích.
Já tedy nevím, co to ten GTI plácá.Asi se nedokáži soustředit,ale nechápu proč mele o Scoutovi.Nevidím velký rozdíl v OII(III) 4x4 a plasťákovi Scout.. Ale s tím kyjem na mamuta je to docela trefné..Akorátže ten ponocný nebude vykat, ale spíš závidět...JInak O III 4x4 dobrá, ale opět ve slušné výbavě i 1,6 TDI drahá..A také nevím, co je na spotřebě 9-10 l u 1,8 TSI tak přijatelného.To je právě to,proč ji příznivci dieselů nechtějí,ne?Nebo by ta spotřeba měla být ještě strašnější..?
taky nerozumím větě, že někdo ve Scoutu bude za machra. U koho? Víš co, ani to nechci vědět. Takový lidi já nemusím a neshodnu se s nima. Octavia je kvalitní auto, ale rozhodně bych se tady o tom nerozepsal jako o snu a dokonalosti a ... Možná ještě před pár rokama, ale dnes? GTI svez se Mondeem a pak Octavií a napiš tady znovu svůj názor.
Nová Octavia je bezpochyby dobrým autom s pár nedostatkami. Tie sa rozoberať neoplatí, predpokladám, že o nich každý minimálne čítal. Istým paradoxom je , že Octavia nieje schopná, hlavne v nižších stupňoch výbavy a motorizácie predložiť významný konkurenčný bonus. Nevravím o dizajne , ktorý je výsostne subjektívny a ani o povedzme nadštandardnom úložnom priestore. Vravím o tom, že dnešný trh je vysoko konkurenčný a Škoda zatiaľ neponúka nič, čím by konkurenciu tzv. spacifikovala. Pri Octavii s pohonom 4x4 a motorom 1,8 TSI s prevodovkou DSG to však neplatí. Tu nová Octavia Combi vyplnila veľmi tenkú, ale voľnú štrbinu na trhu. A musím sa pousmiať, ako sa jej to podarilo. Mnohí tu uvažujete , čo je lepšie namiesto nej. SUV? Určite nie. Cieľový zákazník takejto Octavie o SUV záujem mať nebude. Dôvod? Za dané peniaze nedostanete porovnateľnú dynamickú charakteristiku a sofistikovanejšie jazdné vlastnosti. To by ste museli pridať ešte pár stotisíc. Pri konkurenčných automobiloch ( zaznel tu Passat a XC ) porovnávaniu s Octaviou rozumiem, až na pár faktov. Prvým je cena. Za podobnú cenu s obdobnou výbavou a možnosťami je takmer nemožné , aby mala Octavia priameho konkurenta. Kto by mi dnes chcel predať nového Passata 4motion, 2.0TSI, DSG a full výbavou za cca. 850 000 Kč nech sa mi ozve.Bol by to asi najlepší kauf roka 2013. Alebo také Volvo XC70? Neváhajte a napíšte. Budem len rád. Octavia Combi 4x4 , 1,8TSI, DSG za 850 000 KČ je myslím solídna ponuka. A hlavne výhodná pre Škodu. Lebo takú ponuku, Vám mnohí inde nedajú. A to , ako sami uznáte, sa ráta. :-! Tomu vravím konkurenčný bonus. Bonus pre Vás.
Legacy neberiem a to z dvoch dôvodov. Prvý z môjho pohľadu racionálny a to servisné zázemie značky. Druhý dôvod, za tie isté peniaze dokáže Octavia poskytnúť lepšiu špecifikáciu resp. individualitu výbavy pre daného zákazníka (slabina Japonských výrobcov všeobecne).
Opel beriem. Patrí medzi vážnych konkurentov :-).
Tam už záleží na preferenciách každého potencionálneho zákazníka. Slabinou novej Octavie oproti napr. Insignii v tejto povedzme top špecifikácii je absencia adaptabilných tlmičov. Za to má Opel :yes:
Plusom Octavie hmotnosť :yes:
Servisní zázemí... ach jo, to je opravdu psychologická nemoc zřejmě >:-[]
Subaru jsou velmi spolehlivá, to zaprvé. Zadruhé - myslíš, že je opravdu takový problém zajet si já nevím 1x až 2x za rok do klidně 100 km vzdáleného servisu? Navíc když máš pravděpodobně záruku mobility pro případnou poruchu? To ti nedochází, že i když ti Škoda "zdechne" byť jen 100 m od autorizáku, tak to tam stejně bez cizí pomoci nedotlačíš, pokud při tobě nebudou stát všichni svatí?
To čo píšeš je čisto hypotetické. Spoľahlivosť automobilov so servisným zázemím značky v danom regióne súvisí len okrajovo. Ak by som predsa vedel , že daný automobil je menej spoľahlivý, nekúpil by som si ho. Hlavne ak stojí okolo 800 000.
Z môjho pohľadu ide o komfort. Prečo by som mal najazdiť 200 km kvôli servisu? Osobne ročne najazdím okolo 70 000 km. Posledná vec , ktorú by som chcel riešiť je to , kde budem chodiť do servisu. A teraz nehovorím iba o Škode. Jednoducho ísť ráno do blízkeho servisu , nechať tam vozidlo, zobrať náhradné a ísť kde potrebujem je podľa mňa štandard.
A niečo k Subaru. Minimálny počet potencionálnych zákazníkov Subaru bude uvažovať nad Škodou. Subaru sú dobré automobily o tom nepochybujem. Ja som však písal názor k Octavii 4x4 1,8 TSI DSG. A tá, Subaru v princípe nekonkuruje.
Začnu od konce - nevím, ale podle mě je Outback naopak jeden z přímých konkurentů Octavie, ne?
Tím spíš, že najedeš tolik, je podle mě lpění na blízkosti servisu zcela absurdní. Porucha ti těžko nastane zrovna tehdy, když jsi doma (Murphy). trávit 70 tis. km, tak vybírám čistě podle toho, jakou kvalitu mi nabízí daný model, a to vč. spolehlivosti. O tom, že Subaru je mnohem spolehlivější než koncernwágen, snad nemusí být ani řeč...
Myslím si, že vnímanie kvality daného automobilu je veľmi subjektívna vec. Ja sa pozerám na kvalitu nielen samotného automobilu, ale samozrejme aj na napr. poskytnutie servisných služieb.
Pre mňa, pri mojom nájazde sú dôležité hlavne služby, ktoré mi daný predajca pri servise vie poskytnúť. Pre mňa nieje dôležitá ani tak záruka (stačia mi 3 roky - darmo mi niekto chce dať 7 rokov, keď to obmedzuje nájazdom ) , ale iné atribúty, ako napr. bezplatné zapožičanie náhradného vozidla, časová dostupnosť ND, ceny ND...
O kvalite jednotlivých výrobcov sa vyjadrovať nebudem. Kým sa nekazí to moje som spokojný.
Subaru nieje podľa mňa primárnym konkurentom. Ak Outback podľa teba je , neberiem ti to. Ale pri provnaní s Octaviou 1,8TSI , je menej dynamický a drahší. Takže keby som si mal vybrať bola by to Octavia ;-)
Třetí důvod, konstrukce Subaru Legacy (to je TO co dělá "auto autem") je naprosto NESROVNATELNĚ lepší vyspělejší sofistikovanější kvalitnější než (cokoliv, nejen) škoda Octavia :yes::-)
PS: Podle toho si (zase) auta vybírám JÁ ;-)
Som rád , že máme na výber ;-) . Ja by som uvažoval , ak sme pritom nad Opel Insignia Sports Tourer A 2.0 DTR, 143 kW / 195 k (AWD) (AT6). Opel má momentálne výhodnú cenovú politiku vzhľadom na to , čo ponúka.
Len neviem, čo je myslené slovami lepší, vyspelejší a sofistikovanejší. U Subaru? Systém pohonného ústrojenstva je dobrý štandard a systém 4x4 má svoje čaro ( s Legacy som mal možnosť niekoľkých dlhých ciest ).
Ale prevodovka CVT??? Možnosti ako napr. aktívny tempomat? Adaptívne pruženie? Head-Up displej? Line Assist? Moderný infotainment... :-!
Ano, není nad (širokou) možnost VÝBĚRU :yes::-)
Určitě nejsem fanynka převodovek s plynou změnou převodu, Japonci ale ANO a UMÍ je - neobávala bych se..
Otázka výbavy je jiná věc - popravdě ono rozhodování mezi výbavou nebo lepší konstrukcí NENí až tak výjímečné...
PS: Co volím (preferuji) já jsem (už) říkala ;-)
Člověk, když tu čte ta pubertální zvěrstva zdejší plakátové omladiny, se musí opravdu upřímně ptát: kde ti kluci proboha berou tu názorovou tmu? Vždyť se přece stačí podívat tatínkovi do garáže a máš jasno...
Za příspěvek v rubrice "puberta roku" ovšem považuji zdejšího rozumbradu, který to motá ve vztahu k octavii od Volva XC70 přes Sorento >:D až k Santa Fe... No, nechme je žít, kluky, svět dospělosti je teprve čeká. Jen snad malý dovětek, takhle zabedněnej jsem nebyl ani ve dvanácti. A to jsem názory (bohužel) musel v té době čerpat jen ze Světa motorů a Automobilu.
Tedy shrňme pro dospělé: Nová octavia na jednaosmě, DSG a 4x4 je vrcholně třídně prestižní, praktický vůz, jehož vlastnictví si může dovolit ovšem jen poměrně slušně majetkově vyzrálý člověk. Zde se tedy částečně názorově ztotožňuji s diskusními plakáty a gallárdy. Ano, dokonale vybavená octavia je drahá. Ovšem je nutno dodat - drahá pro tebe, neboť pro ty, kdo si ji pořídí, drahá samozřejmě není.
A právě v tomhle tkví kouzlo garážového života: Buďto máš, nebo nemáš. Mezi tím nic není. To ostatní, to jsou jen tvé přízemní lowendové tance nad svojí vlastní garážovou rakví...
ty vole, to jsou slova jako ze zlata!!! >:D hlavně to-vrcholně třídně prestižní >:D >:D >:D ty vole, nepsal jsi za bolševika do rudýho práva? samozvanci a ztroskotanci? >:D >:D >:D to je prostě PORNO, co ty produkuješ, fakt mě bavíš!!! >:D >:D >:D
můžeš tu psát pořád dokola, třeba 500 příspěvků a bude ti to platné jak mrtvému nový kyčelní kloub >:-[]
Opět nemáš ani jeden argument, kterým bys mi dokázal oponovat, prostě nic. Tak zase jen ty prázdné floskule, věty bez myšlenek, prostě nic 8-s:no:
Octavia Combi 2.0 TDI se s trochu volnější rukou klidně dostane přes 900 000,- ... A stále nemám pohon 4x4 či doplňky Scout ! Jestliže XC70 je za 1 100 000,-, pak je to rozdíl někde kolem 200 000,-. To samozřejmě není zanedbatelné (a nikde jsem nepsal že je), ale hodně klientů může začít pošilhávat právě po XC70. 200 tis. je totiž rozdíl 1/5 ceny, což je podobné, jako cenový rozdíl mezi Octavií Combi a Ceedem SW, že >:-[] (též 1/5 ceny).
Bravo, ani nejsi schopný dát odkaz na aktuální generaci Santa Fe >:D >:D >:-[] Je vidět, že máš přehled >:-[]
(a ještě se tu oháníš ventilkem... tomu tedy říkám sebevědomí...)
Rád ti ale rozšířím tvůj značně zamlžený obzor:
[odkaz]
Nejde přece, ty mudrlante o snímek, ten jsem ti poslal z prvního testu na stránce, trváš-li na tom tak se kochej - [odkaz] >:D >:D
Ovšem jádrem tvého zoufalého pudla není generace santy nýbrž tvé nehorázné přesvědčení, že Octavia scout je konkurentem Volva XC70, Sorenta a Santa Fe >:D
Nechci tě tu nijak příliš drásat, přeci jenom se snažíš psát slušně a to se cení. Bohužel máš zatím v hlavě dokonalej garážovej brajgl, takže ti to vystačí leda na uvádění konkurence nad kterou dospělý člověk musí kroutit nevěřícně hlavou. Jinak tě chválím, že si dáváš opravdu poctivou práci v tom hledat chyby na škodovkách. Je to dobrá průprava do tvé budoucnosti, máš totiž šanci jednou pochopit, jak ses mýlil.
P.S. Ovšem tvá větička o tom, že Octavie scout je od XC70 co by kamenem dohodil, ta má diskusní ambici na slogan roku. Ve ventilku, jasně... >:-[]
Víš vedle toho, že forma zcela zastírá obsah tvých příspěvků máš jeden zásadní problém - neumíš pochopit význam vět. Ale třeba jednou...
NIKDE jsem nepsal, že Santa Fe či Sorento je PŘÍMÝ konkurent Octavie Scout. Dejme si to tedy ještě jednou, abys pochopil i ty:
"...Pokud ale zůstaneme nohama na zemi a budeme lovit v cenových vodách Octavie, mnohá SUV nabídnou mnohem víc. Mnohem víc, ale PŘIROZENĚ Z JINÉ KUCHAŘKY...".
Opět nejsou argumenty, že ... jo tomu říkám smůla... Hanbou nemůže být napsání vlastního názoru, který zde navíc nikdo nevyvrátil. Hanbou je bez argumentů označovat jiné názory za hanbu :-!
Stotožňujem sa s tebou a tvojim "bojom" :-) Je to tak, skrátka mať na stole určitú sumu peňazí bolo by dosť iných kandidátov ako práve OktIII.... Staviať kritérium na benzíne a 4x4 je blbosť, koľko zákazníkov asi takúto konfiguráciu vôbec chce?
Bravo Sorento >:D >:D U tebe je permanentní problémek v tom, že ty než by ses dostal k diskusnímu boji s nějakým kolegou, porazíš před tím sám sebe, a to vlastními argumenty >:-[]
Nahoře máme první dojmy. Řekl bych dokonce: první cenné dojmy. Proč cenné? No protože páni testéři podrobili octavii prvnímu garážovému rentgenu, jehož výsledky jsou cenné právě pro ty, kteří na danou verzi netrpělivě čekají. Ovšem i pro zdejší platóny má horní text hodnotu klenotu - otevírá voči a podtrhuje silniční řád.
Ano, Octavia boduje. Akcentuji zejména tyto informace:
- jednaosma na šestistupni DSG,
- 4x4 - špičkový haldex páté generace, pro člověka, který nejede pozítří
Dakar, pro člověka který však žije kvalitní středoevropský život, pro člověka, který auto užívá v létě v zimě, takřka ideál, co takřka, doslovný ideál.
- i přes druh pohonu nedošlo ke zmenšení zavazadlového prostoru.
- víceprvek základem,
- špičková trakce,
- příkladné žehlení cesty díky zpevněnému podvozku a jeho mistrovskému naladění.
- cena za hubičku, no za hubičku možná ne, ale takový menší francouzáček to myslím spraví.
Osobně jsem tedy příznivcem zdravé konkurenční soutěživosti. Neví tu někdo, co případně postavit proti Octavii kombi 4x4 1.8 TSI DSG? :-)
Bral bych jasně nového VW GOLF Variant 4*4..!!
Myslím , že to auto je podobné-koncernové , ale z lepších materiálů , s lepším interierem a stejnou cenou!! ;-)
Ale samozrejme že je čo postaviť proti tvojej modle, a dokonca to budú za cca rovnaké peniaze autá z vyššej "spoločnosti" Opel Insignia 2.8 V6 Turbo (191kW/260k) 4x4 za hubičku - 35.690,- (cenník) prípadne Subaru Outback 2,5 CVT (127kW/173k) za 38.990,- (cenník).... Hlavne tá Insignia s V6-kou je predsalen iná liga nee? >:-[]
Mám pre teba skvelú správu, aj v Česku si môžeš takúto Insigniu kúpiť za cenníkových 899.900,- :-! a to vo véééľmi slušnej vvýbave... a nakoľko ty tu neustále omieľaš nejaký status, image a podobné (pre mnohých) nepodstatné hodnoty, tak povedz sám či by si nebol predsalen väčší pózer v namakanej Insignii V6 ako v tuctovej Oktávke... :no:
"No vyzkoušej si to sám, půjč si třeba devětsetjedenáctku a vykruž u vás na náměstí kolem kašny zítra pár koleček. Bude ti rázem vykat i ponocnej." (GTI)
Jasně dokázaná kauzalita - jsem sice totální loser, ale kdybych tak měl nějaké pořádně auto, tak už mě všichni budou respektovat.
Ještě štěstí, že - co se týče aut - zůstane GTI v rovině teoretického žvatlání a slintání. Zamezí se tím několika vážným zraněným (včetně GTI). Po takovém kolečku kolem kašny by mu ten ponocnej nejspíš asi rozbil hubu a zlámal ty jeho vetché hnáty. ;-)
Vytrhuješ věty z textu a stavíš si na nich chrám své malomozčí touhy. Špatně ovšem. Neboť o mně nejde, na mně si vztek nevylévej, já zde ty pravdy pouze píši.
Musíš dobře chápat dané termíny. Každému vozu přináleží v dané komunitě jistá míra image. Tak třeba v Česku má Octavia poměrně výraznou image. Svojí roli v tom samozřejmě hraje dále výbava vozu, motorizace atd. Ve zkratce chápejme image jako jakési hodnotové působení daného produktu. Přeneseně pak vůz vřazuje člověka do jeho sociální skupiny, resp. předmětnou skupinu potvrzuje, však znáš, čím jezdí třeba daňoví poradci, auditoři, lékaři atd. No a právě v jejím jistém společenském rozpětí požívá majitel daného produktu přímo úměrnou (společenskou) prestiž. Ne snad, že by to bylo tak, že ta prestiž se odvádí výhradně od auta samotného, nikoliv, je to suma reálií: vzdělání, oblečení, byt, sbírka obrazů atd, prostě vše co člověk vlastní, čeho dosáhl v profesním životě, to vše silně koresponduje s tím, čím jezdí. Je to vzájemně silně provázané.
No vyzkoušej si to sám, půjč si třeba devětsetjedenáctku a vykruž u vás na náměstí kolem kašny zítra pár koleček. Bude ti rázem vykat i ponocnej. Nebo ty snad když se ráno oblékáš na cestu do práce (do školy) vycházíš v pyžamu? Nebo co jsi, hlávkový salát s biobuřtem na korouhvi, v traktorových sandálech a krhavým vokem na znamení všehomíra?
Takhle to přece v životě chodí asi milión roků, a skutečnost, jestli se jedná o kyj na mamuta nebo o scouta v tomhle hraje roli vlastně podružnou. Překvapuje mě, že to nevíš?
Předmětná problematika pak úzce souvisí s obecně známou sentencí: Jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe. Ostatně všechno, co jsi nucen si myslet o svém autě si klidně můžeš myslet i o sobě.
Samozřejmě, že uvedené nelze izolovaně vztáhnout pouze na vůz. Tohle totiž platí o všem hmotném, čím se člověk (dobrovolně) obklopuje, jak píši nahoře, jde o oblečení, boty, hodinky, vybavení domova, knihy, obrazy, příp. další umělecké předměty, sbírky (mince, medaile atd), sportovní věci (kolo, lyže, raft...) avšak i v nehmotném světě to má svůj přesný dopad - preference literárních autorů, preference filmů, hudby atd. Jde tedy o sumu prvků, které poměrně přesně definují daného jedince. No a samozřejmě, že do toho světa přesně zapadá ke každému jedinci i vůz, kterým jezdí.
To co píši, to platí pro 99 % populace. Jistě, jsou extrémy v rovině takříkajíc fakírské na jedné straně a zhýralým mafiánem na straně druhé, ale o těchto extrémech zde samozřejmě předznačená diskuse není.
A tedy: nedívej se kolem sebe na ty druhé, vždy a výhradně se podívej na sebe, do své garáže, do své knihovny, na své... obrazy. A právě tam, nikde jinde, najdeš sám sebe. Ano, to jsi ty. Nebo co se jako domníváš, že najdeš ve své garáži auto souseda? >:D
Jsi typický příklad východní mentality. Čím víc na východ, tím víc platí uplělá představa v duchu tak, jak píšeš. I pro naši zemi je proto typické, že bylíš v paneláku, jíš suché housky, ale halvně že ti před barákem stojí Audi...
Zcela v protikladu jsou právě západní země, kdy například služebně jezdíš v S-klasse, ale jako soukromý vůz se vůbec nezdráháš mít Scénica. Proč? Protože na západě pochopili, že auto je jen konzumní plechovka... Protože není třeba se před někým vyvyšovat, honit sociální statut znakem na kapotě.
Jistě, že ekonomické poměry s sebou přináší i výběr vozu, takže vyšší management asi nebude mít soukromě Dacii. Ale to je jen VNĚJŠÍ PROJEV. O automobilu jako středobodu bytí a klíčem k vyššímu sociálnímu statutu uvažuje jedině buran z východu :-!
Všechno špatně, junáku :-) Je to přesně naopak, lidé si pořizují věci (všechny věci, tedy i auta) v rámci svého sociálního statusu. Oceňuji však tvůj přesný popis toho houskaře, nepochybně osobní memoáry... >:D Ano ano, to je právě to jedno procento o kterém píši: Sociální extrémek.
Osobně velmi cením, že tu bušíš svými malověrnými pěstičkami na dveře chrámu vědění. Vzít za kliku však nemáš šanci, na to jsi příliš plochý...
Rada - drž se svého zavedeného, to jest katalogů a porovnávání modelů. Na to sice stačí cvičenej cvrček, ale co by zde po tobě kdo mohl chtít více, viď. ;-)
Každý se bavíte o něčem jiném - jedna věc je koupit auto, protože do nějaké sociální skupiny patřím (takže většina lidí skončí u něčeho tak nenápadného, jako je Oktávka či Golf), druhá věc je "blýsknout se" před ostatními, do nějaké sociální skupiny se tlačit (Albánie plná ojetých kradených mercedesů).
Ale představovat Oktávku jako něco, co potvrdí moji společenskou prestiž, co ukáže ostatním, jak jsem na tom dobře, co má výraznou image? Nenechte se vysmát.
Je to nejtuctovější, nejprodávanější auto, většinou navíc služební. Šedá myš.
Jak říkám - dalším a dalším slintáním o octavii si bohužel komplex méněcennosti nevyléčíš. Ani o fotografování, tam sis naběhl na hrábě.
Takový šašek je rozpoznatelný - kdesi cosi vydělal najednou trochu více peněz, tak musí mít najednou všechno "značkové", nejlépe do soupravy (např. aktovku Louis Vuitton, ale to už pak musí mít i pásek LV, boty LV, klíčenku LV, peněženku LV....status mu nedovolí). Musí mít značkové hodinky za desítky tisíc (nejméně), fotoaparát také ten nejlepší (viděli jsme fotky - čím dražší stroj, tím lepší fotky, žejo?) Ke snídani zásadně krevetový koktej, šampaňské a kaviár. A v garáži...v garáži pořádné fáro: Porsche 911 nebo Oktávia Scout. >:D No...buran.
Problémy s porozuměním psaného textu? "Destíky" je množné číslo od deseti - neboli "násobky deseti" (10, 20, 30, 40, 50, 60 .... 110, 120, 130, 140 ...)
" já zde ty pravdy pouze píši " >:D >:D >:D tééda, ty máš ale véééľmi veľkééé sebavedomie... Písať ARGUMENTY - to sú (dokazateľné) pravdy, tvoje oslavwné eposy bez jediného argumentu sú soráč za výraz - sr@čky... 8-s Ty si sa mal narodiť a žiť za komunistov, tam by tvoje oslavné básne žrali na schôdzach a možno by sa aj pionieri niečo učiť museli, ale dnes.... :no: