Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Combi vs. naftová konkurence: Co koupit?

Konkurence mezi kombi nižší střední třídy je nabitá. Situaci na trhu jistě zkomplikuje nová Octavia, jak jsou na její příchod připravení konkurenti s dvoulitrovými turbodiesely?
Zpět na článek
24. 4. 2013 09:50
24. 4. 2013 09:54
24. 4. 2013 09:57
24. 4. 2013 10:05
24. 4. 2013 10:14
24. 4. 2013 12:38
24. 4. 2013 14:15
24. 4. 2013 15:26
24. 4. 2013 16:13
24. 4. 2013 16:35
24. 4. 2013 17:45
24. 4. 2013 18:33
24. 4. 2013 20:38
24. 4. 2013 17:51
24. 4. 2013 19:53
24. 4. 2013 17:15
24. 4. 2013 18:35
24. 4. 2013 22:50
24. 4. 2013 22:53
24. 4. 2013 17:44
24. 4. 2013 10:15
24. 4. 2013 16:35
24. 4. 2013 17:37
24. 4. 2013 10:15
24. 4. 2013 16:36
24. 4. 2013 10:07
24. 4. 2013 11:05
24. 4. 2013 11:25
24. 4. 2013 12:57
24. 4. 2013 10:13
24. 4. 2013 10:13
24. 4. 2013 10:16
24. 4. 2013 10:21
24. 4. 2013 10:23
24. 4. 2013 10:29
24. 4. 2013 10:35
24. 4. 2013 10:53
24. 4. 2013 10:25
24. 4. 2013 10:28
neregistrovaný "HTPkiller"
24. 4. 2013 11:03
24. 4. 2013 11:24
24. 4. 2013 13:44
24. 4. 2013 15:16
24. 4. 2013 13:40
24. 4. 2013 11:30
24. 4. 2013 11:32
24. 4. 2013 11:36
24. 4. 2013 21:37
24. 4. 2013 12:16
24. 4. 2013 11:48
24. 4. 2013 12:04
24. 4. 2013 17:54
24. 4. 2013 19:07
24. 4. 2013 19:29
24. 4. 2013 20:31
24. 4. 2013 21:17
24. 4. 2013 21:23
24. 4. 2013 22:03
24. 4. 2013 23:32
24. 4. 2013 20:37
24. 4. 2013 21:11
24. 4. 2013 22:10
24. 4. 2013 23:42
24. 4. 2013 20:59
24. 4. 2013 21:14
26. 4. 2013 10:36
24. 4. 2013 21:29
24. 4. 2013 21:51
24. 4. 2013 12:20
24. 4. 2013 16:05
24. 4. 2013 16:40
24. 4. 2013 17:33
25. 4. 2013 06:05
24. 4. 2013 16:37
24. 4. 2013 16:46
24. 4. 2013 19:54
24. 4. 2013 19:59
24. 4. 2013 21:34
25. 4. 2013 08:30
24. 4. 2013 21:42
24. 4. 2013 21:46
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2013 09:47
opat spravna konkurencia
pochvala redakcii .... aspon tam maju jasno kde octavia patri :yes:

ja by som bral cruze.... nenahanam litre vzduchu a pride mu cruze najkrajsi zvonku aj zvnutra a ten 120kw diesel co som mal moznost aspon citat vyzera velmi vydarene.. navyse bude cruze za slusne peniaze a skutocne je to velmi vydarene auto.... octavia je draha az prilis a z mojho pohladu interierovo aj exterierovo chladna a nezaujimava .... samozrejme kto ma rad co najvacsi a najpraktickejsi kufor a ma rad nemecky rukopis zvoli si skodovku.... vsetko je o prioritach.....

skoda ze v tabulke chyba par zaujimavych kombikov ako napr este megane ci astra
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 4. 2013 09:52
Re: opat spravna konkurencia
předně děkuji za pochvalu! Grafické zpracování nám nedává možnost se takto do hloubky zabývat srovnáním více než čtyř aut. Proto jsme u benzinových a dieselových motorů zvolili různé modely, příště (třeba u základních dieselů) se může dostat zase na další.
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2013 09:58
Re: opat spravna konkurencia
vdaka za vysvetlenie.... tak potom je to ok ... ;-) :yes: lepsie 4 ako ziadny :yes:
24. 4. 2013 10:15
Re: opat spravna konkurencia
V tej tabulke "srovnání základních technických údajů" mi chyba hmotnost aut, pre lepsie pochopenie, preco maju Cruze a 308-cka vyssiu spotrebu a slabe zrychlenie.
24. 4. 2013 11:59
Re: opat spravna konkurencia
Nechci tě brát za slovo, ale hned mě zaujalo tvoje tvrzení tak si dovolím citovat:

"ja by som bral cruze.... nenahanam litre vzduchu a pride mu cruze najkrajsi zvonku aj zvnutra" - který má objem kufru 500 litrů protože nenaháníš vzduch a v článku který tu byl nedávno, jsi vykřikoval o tom, že BMW 3 a Audi A4 má kufr malý ( 495 a 490 litrů)
cituji:
"nemci az na Ecko sklamanie.. aj C kombi aj BMW 3 aj audi A4 kombi... velmi slabe cisla... fakticky na urovni ibizy a fabie combi.. to je fakt bieda velka bieda ... "

Teď mi řekni kdyby Kia udělala kombi kam se dají aspoň 3 Euro palety, nevykřikoval bys náhodou, že kombi musí mít mega kufr a kdo nemá kufr aspoň na 2, není to přeci kombi?
24. 4. 2013 09:50
som prekvapený
aj ja som prekvapeny ze oktavku v tomto clanku neporovnavali s autami o triedu vyzsie. Lebo doteraz to stale robili.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kari.laz
24. 4. 2013 11:01
Re: som prekvapený
Minule to porovnávali s Ceedem, i30 a Astrou. Sice tu proběhla i srovnání s auty ze střední třídy, ale to je spíše proto, že octavia je na horní hranici svého segmentu, tak se zkoumalo, jak moc by mohla konkurovat segmentu střední třídy. Ale jinak se mi zdá se všude ustálila na své pozici v nižší střední.
24. 4. 2013 09:54
Jen tak dál...
To zas je článek - vytaháme tabulkové parametry a ceny ze serverů na stránkách jednotlivých značek, namydlíme to do tabulky vedle sebe a článek je na světě. Co takhle ta auta pro nás čtenáře pěkně spolu vyzkoušet a porovnat skutečné hodnoty a výhody jednotlivých modelů, nikoliv jen tabulkové - to už by bylo moc práce a nákladů, že. A pro nás hloupé ovce co si neumíme tabulkové srovnání udělat sami, tudíž tápeme co koupit a nakonec oceníme stejně jen největší kufr a škrabku na skla to bude stačit :-).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kari.laz
24. 4. 2013 11:05
Re: Jen tak dál...
No pokud by ti nevadilo, že tu bude jeden nový článek za dva dny, tak by určitě mohla redakce na tvůj model přistoupit, ale pochybuji, že mají tolik prostoru a náklonnosti automobilek, aby si mohli auta dvakrát denně půjčit v konfiguraci, jak se jim líbí a co se jim zlíbí, aby ti mohli udělat reálné postřehy.
Avatar - Emel
24. 4. 2013 09:57
Octavia
Octavia to v naftě moc vstřícně nenastavila. 2.0TDI s torzkou za třičtvrtě mega není příliš lákavá nabídka. Spoustě lidí by asi vyhověla 1.6TDI, ale ta má hendykep pouze pětistupňové převodovky... a nebo DSG, které se tím stává docela atraktivní volbou.

Peugeot hraje cenově úplně jinou ligu... ne že bych byl z designu 308SW úplně nadšený, ale volba rozumu je pro mě Peugeot.
Rozbalit vlákno
22
24. 4. 2013 10:05
Re: Octavia
Volba Peugotu je čistě volba peneženky, a s rozumem to nemá pranic společného. To auto je sice lepší, než stará 307, ale pořád razí onu nelichotivou francouzskou cestu.
Avatar - Emel
24. 4. 2013 10:14
Re: Octavia
Je to volba value / money. Nevím co přesně myslíš tou nelichotivou cestou, ale "value" 308SW pro rodinu nemá vážné slabiny - motor, prostor, komfort.

750 je cenovka za solidní kombi střední třídy, nevidím důvod dělat kompromisy s Octavií.
24. 4. 2013 12:38
Re: Octavia
307 se sypala jako písek, todle je sice lepší, ale pořád řádný podprůměr. To mi věř. :-!
Avatar - Emel
24. 4. 2013 14:15
Re: Octavia
307 se sypala asi jako TSI v Octavii...
24. 4. 2013 15:26
Re: Octavia
Takhle to rozhodně napsat nelze. Zatímco na Octavii se ti mohly podělat rozvody za, řekněme, možná 30-50 tis. a to ještě možná tak u verze 1.2, tak 307 měla za tu samou dobu závad asi 30x více, hlavně elektrika, čidla, žárovky, čepy, klouby a celkové opotřebování všeho od potahů, plastů, gumy, koženky.

Mám kolem sebe tři tyto vozy, všechny sakum prdum jsou to stený, stejný problémy, stejný závady. Třistaosmy se nedávno zbavil kamarád, ta se sice držela déle, ale po překročení 150 tis km to skončilo naprosto stejně jako 307.
Avatar - Emel
24. 4. 2013 16:13
Re: Octavia
Hele já nevím, pár známých má 308 a převážně řeší běžné věci, s výjimkou jedné THP, kde byly nějaké vážnější problémy s motorem.

Ve firmě máme pár Octavií, rozvody se nám podělaly i u 1.8TSI a motor byl na vyhození... a hádej co - dva roky a dva měsíce, mírně přes 100tkm, takže po záruce. Naštěstí to bylo celou dobu v autorizovaném servise a Škoda dala nový motor na kulanci, tak se platilo "pouhých" 30.000... ale mít to auto soukromě a najet těch 100k za 5 let, tak máš prostě smůlu. Tím autem jsem osobně jezdil a nic poznat nebylo (ale jezdilo hezky, to zase jo).

Ostatní Octavie taky žádný zázrak, tu problémy s chlazením, tu s elektronikou... a interiéry vypadají po 100.000 tak na 250.
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 16:35
Re: Octavia
Já tedy přidám ještě osobní zkušenost s 307, kterou jossalito tak rád kritizuje, 2002, 200t km, po nehodně, péče veskrze žádné, neb kolegyně tomu jaksi nerozumí a jezdíme střídavě do práce pořád, běžná údržba... 308 je na tom ještě lépe.
24. 4. 2013 17:45
Re: Octavia
to bude nahoda a kolegyna nema P307 ale nejake poriadne nemecke tdi >:-[] >:-[]
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 18:33
Re: Octavia
Však já mám taky Passata s jiným logem, jinak se to vysvětlit nedá >:D
24. 4. 2013 17:51
Re: Octavia
no, tak me to u 1.8tsi preskocilo o zub a nic se nedelo, jen svitila zluta kontrolka motoru
vymenili napinak a ted by to mělo byt OK
mělo to lehce po zaruce, tak na kulanci jen materiál, praci sem platil
30tis bych za novej motor klidne dal, vůbec nechapu na co si stezujes
Avatar - Emel
24. 4. 2013 19:53
Re: Octavia
U nás prostě jednoho rána auto nenastartovalo.

Že Škoda poskytla kulanci je fajn, jde spíš o kvalitu produktu jako takovou. Ale nedělám si iluze... jako fleetový zákazník s vzorně plněným servisním plánem jsme přece jen v lepší pozici než by byl soukromník.
Avatar - Jaros71
24. 4. 2013 17:15
Re: Octavia
:yes: :yes:
Kamarád dělá v Brně v Peugeot servisu..jeho názor je , že je to super!!
Pořád mají co spravovat... :no: :no:
Pro servis výbormé...zákazník platí!! :-!
U nás platí také: frantíka již nikdy...a máme klid. ;-)
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 18:35
Re: Octavia
Samozřejmě, v jiných značkách se bohužel servisáci úplně nudí ;-)

Sice nedávno jsem měl na oddělení servisáka škodovky, kterému """luplo""" v zádech od oprav TSI tolik, že bude tak 2 měsíce na nemocenské... ale to je jiná práce
Avatar - Jaros71
24. 4. 2013 22:50
Re: Octavia
:yes: TSI je jasný příběh...jenže je to jen jedna závada špatně vyrobeného řetězu-a již odstraněná.. ;-)
To na pažoutech se sype všechno..
Ale každý at' si pořídí co chce...jsou to jeho peníze!
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 22:53
Re: Octavia
Na jeden tu mám recenzi, najeto sice zatím jen 60t km, ale co všechno netuším, páč krom teď výměny destiček a kotoučů jen výměny oleje a dolívání vody do ostřikovačů... ale každý ať so pod pojmem "všechno" představuje co chce... je to jeho prezentace vlastní osoby, tady naštěstí (pro něj) jen virtuální.
24. 4. 2013 17:44
Re: Octavia
v zamestnaniach som mal po rukami x firamnych aut a to nemeckych a aj francuzskych, ale ziadne z nich sa nesypalo sposobom aky opisujes. Neviem si predstavit zavady, ktore opisujes pri 30-50k km a to sme mali rukach aj auta z prveho roku vyroby ,pripadne niekolko 1,5 dci z prvych rokov vyroby,ktore sa podla miestnych znalcov zarucene vysypu po 100k km (vydrzali vyrazne viac). Takisto sme mali niekolko kusov 1,6 hdi, ktore sa podla miestnych znalcov rozsypali uz na vyrobnej linke a ono hopla, nic sa s nimi nestalo. Ak po 100k km vymenim nejaky cap, alebo klb, pripadne podvozkovy diel(na co si historicky nespominam, teda okrem stabilizatorov, ktorych cena je uplne smiesna), tak to bude stale lacnejsie ako rozvody na tsi-cku :-!
Avatar - Ozzman
24. 4. 2013 10:15
Re: Octavia
Proč by měla být francouzská cesta nelichotivá?
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 16:35
Re: Octavia
Protože řekl jossalito a tudíž je to pravda (pro něj) a basta!
24. 4. 2013 17:37
Re: Octavia
kamarati v krcme povedali a basta >:-[] >:-[]
24. 4. 2013 10:15
Re: Octavia
Taky by mne zajímalo, co je to ta nelichotivá francouzská cesta ;-\ (308 bych si nevybral)
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 16:36
Re: Octavia
Vidím to velmi podobně, možná bych váhal ještě ke Cruzemu, příplatek desetinásobku průměrného hrubého platu ČR nedává za Octavii smysl.
Avatar - Well-being
24. 4. 2013 10:07
Koukám,
podle průběžného výsledku hlasování, že si Škodovka v Česku může dovolit přitvrdit na ceně.
Zkrátka, cena necena, hlavně že to má na kapotě mokrou slepici ... ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - R32
24. 4. 2013 11:05
Re: Koukám,
Ber to zase z tej stránky, že NIKTO z hlasujúcich sa také auto nechystá kupovať a rozhodovali skôr sympatie k danej značke ako skutočný záujem... Keby mali tí čo klikli na OIII dať na drevo 3/4 mega určite by si to ešte pár krát rozmysleli 8-s a skončili by niekde inde... ;-)
Avatar - Katikakus
24. 4. 2013 11:25
Re: Koukám,
Za tu Octavku tu vetsinou hlasuji ti, co ji dostanou jako sluzebaka protoze firemni politika jim jine auto nedovoli nebo jezdi 20 let starym vrakem a nove auto v zivote kupovat nebudou.

Tim netvrdim, ze je vyslovene spatna, pouze, ze je (na to, co nabizi) predrazena. Jsou lepsi vozy za mensi peniz.
Avatar - R32
24. 4. 2013 12:57
Re: Koukám,
Presne tak, keby autor článku položil otázku čo kúpiť za 3/4 mega zistili by sme, že je kopec áut ktoré za tie prachy majú buď väčší priestor (MPV) alebo sú o triedu vyššie, alebo sa za to dá kúpiť nejaký našlapaný výkonný hothatch...
Škoda podľa mňa urobila zle, že sa snaží tlačiť auto nižšej strednej triedy na samotný okraj (takže síce ponúka najviac priestoru v kategórii) no za cenu strednej triedy kde sa parametrami a hlavne cenou môže radiť no ľudia majú za tie roky vsugerované kam vlastne Oktavia patrí... Na porovnávania s Passatom, Mondeom a spol. má predsa Superb ktorý podľa mňa doplatí na rozmery novej Oktávie nakoľko je postavený na platforme starého Golfa (teda nie na MBQ) čo je cítiť hlavne na šírke auta a jeho disproporcii. Nová Oktávia je hádam aj širšia ako Superb, takže nejaký ten kanibalizmus je dosť reálny. Škoda sa týmto ťahom podľa mňa mierne stiahla z nižšej strednej triedy nakoľko Rapid tam cenovo síce pasuje no kvalitatívne určite nie... ;-\
Avatar - tfu
24. 4. 2013 10:07
308 ma objem kufru 674/2149
Nevim kde berete ty udaje a ani se nechci zastavat Peugeotu, ale myslim ze mate spatne udaje o objemu kufru: 308sw ma objem kufru 674 v zakladu a 2149 po sklopeni sedadel !
Rozbalit vlákno
8
24. 4. 2013 11:24
Re: 308 ma objem kufru 674/2149
Pochop, ze to nemohli uviest do tabulky! Chces vari aby chalupari a stahovaci zacali hromadne predavat Octy a kupovat 308sw? Chces zburat pilier uspechu Octavie? Chces ludom zobrat zivotne istoty?

"Politicky, Halik! Myslete politicky!"

:-)
Avatar - Jaros71
24. 4. 2013 11:27
Re: 308 ma objem kufru 674/2149
674 L PEUGEOT NEMÁ!!
ZÁLEŽÍ NA ZVOLENÉ METODICE MĚŘENÍ..
REÁLNĚ MÁ O CCA 100L MÉNĚ.. ;-)
Nesmíš všemu slepě věřit..udávají taky s rezerovou a bez atd..je to binec!! :-!
24. 4. 2013 14:12
Re: 308 ma objem kufru 674/2149
otázkou pak zůstává, kolik litrů má reálně octa, když odečteme schránky a prostor pro rezervu... ;-\
btw: u P 308 se asi těžko počítá prostor rezervy, když ji má zespodu ;-) za sebe říkám, mám P 308, jsem spokojenej, vyšší posez mi maximálně vyhovuje, všude je prostor, nemá úzký sedačky alá hrajeme si na formuli 1 atd.
Vyzkoušel jsem si octu předchozí generace, zadní sedačky jsou jak látkou potažený štokrle.
Ad poslední generace,nuda nuda, šeď šeď, nikdy nevím, jestli už to je jako ona,nebo je to "jen" Rapid. Ale jen ať si to lidi kupují,alespoň o to víc vyniknou zajímavý nenudný auta jako Focus nebo 308
24. 4. 2013 14:45
Re: 308 ma objem kufru 674/2149
Podle ADACu:
* Octavia II kombi: 550l [odkaz] (bohužel OIII v kombi ještě netestovali)
* 308SW: 455l [odkaz]
Oboje dle stejné metodiky.
Avatar - Katikakus
24. 4. 2013 14:46
Re: 308 ma objem kufru 674/2149
Podobne je to ale pocitano u octy. Neni tajemstvim ze do papirove mensiho kufru se vejde prinejmensim to same co do Octy.
24. 4. 2013 20:52
Re: 308 ma objem kufru 674/2149
Škoda měří objem podle metodiky VDA (samozřejmě, pokud to není uvedené, nemůžeš se na to spoléhat). 308 má metodikou VDA 573, jestli si dobře pamatuji. Nedávno jsem tu někomu dával odkaz na katalog Peugeotu, kde mají oba objemy.
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 16:38
Re: 308 ma objem kufru 674/2149
Spíše bych u kombíku řešil variabilitu kufru, 50 litrů není aýž takový rozdíl v momentě, když je nutné překonávat schod při nakládání nebo se prát se sklápěním sedadel.
24. 4. 2013 20:52
Re: 308 ma objem kufru 674/2149
:yes: A vůbec jestli ti bude vyhovoval. Reálná zavazadla nejsou ani pytlíky s vodou, ani litrové hranoly.
24. 4. 2013 10:10
Ford Focus - jiná cena
Ta uvedená cena u Focusu bude nejspíš nesprávná. V ceníku je uvedeno 563 ale taky je tam uvedene, že je třeba kontaktovat prodejce. A nejspíš skutečná cena bude 493. Protože HB stojí 473 a za kombi se připlácí 20. A za tu cenu je focus bezkonkurenční volba si myslím...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Atlis
24. 4. 2013 10:15
Re: Ford Focus - jiná cena
cennikova cena je v 99% mimo misu. okrem toho FFIII sa da kupit nie len so 140k 2.0TDCi, ale aj s vykonnejsou, 163k verziou...
24. 4. 2013 10:20
Re: Ford Focus - jiná cena
Ford v ČR změnil politiku a teď jsou všechny ceny "akční" ze kterých už žádná velká sleva nekouká. Ale pod půl milionu takto vybavený kombík je skvělá nabídka...A i po slevě bude Octavia pořád mnohem dražší. A těch pár lepších věcí v interiéru za to pro mě určitě nestojí...
Avatar - Emel
24. 4. 2013 10:23
Re: Ford Focus - jiná cena
Focus v kombíku se mi líbí nejvíc z celé modelové řady, za 500 v dvoulitrové naftě je to super nabídka... nicméně podle ceníku se zdá, že se akce na kombi nevztahuje a příplatek je opravdu 90t.
24. 4. 2013 10:26
Re: Ford Focus - jiná cena
Ford sice změnil ceny na ty akční, ale u dieselových motorizaci si nechal prostor na slevy formou fleetu už od jednoho vozidla (je to vidět nelogickým uspořádáním ceníku)...fleetová sleva na dieselového kombíka je cca 14% na jedno auto a roste to s počtem vozidel...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 4. 2013 10:49
Re: Ford Focus - jiná cena
Silnější dvoulitr v Česku aktuálně v nabídce není, stejně jako jeho nejslabší 85kW verze s PowerShiftem
Avatar - Atlis
24. 4. 2013 14:51
Re: Ford Focus - jiná cena
aha, no v kazdom pripade zijeme v europe... v pl je 2.0TDCi dostupny 115k, 140k aj 163k a 1.6TDCi je dostupny 95k, 105k aj 115k. vsetky dvojlitre su dostupne s powershiftom.

akciova cennikova cena 2.0TDCi 140k titanium je v pl v prepocte asi 520tis. korun.
Avatar - dal
24. 4. 2013 10:51
Re: Ford Focus - jiná cena
Nejlepší volba z uvedené čtveřice je určitě Focus, OIII je předražený žebřiňák, Cruze a P308 zaostávají mimo prostoru snad ve všem.
V nižší střední je dnes, atˇse to líbí nebo ne nejlepší Golf a když vezmu v úvahu i cenu tak duo i30/Ceed.
24. 4. 2013 10:13
srovnání
Ono je těžké porovnávat Oktávku s čímkoliv. Velikostí a cenou už patří do střední třídy, motory, technikou a výbavou do nižší střední. Oktávka je pro lidi, kteří chtějí hlavně velký auto s velkým kufrem a moc neřeší cenu a techniku. Osobně bych nevybral ani jednoho - Oktávka, Ford drahý, zbytek se mi vůbec nelíbí. Pro mě stále korejské Ceed/i30 nemá konkurenci v nižší střední, případně Golf, když bude v nějáké akci aby se cenově vyrovnal s výbavou, ve střední nevím, možná Mondeo...
Rozbalit vlákno
1
24. 4. 2013 11:59
Re: srovnání
velikosti? coho? Porovnaj si rozmery s ostatnymi. Mne pride stale cisto nizsia stredna. Rozdiel je ale v tom ze skodovaci ten priestor naplno vyuzili, za co si zasluzia velku pochvalu.
Avatar - Jaros71
24. 4. 2013 10:13
Golf?
Nebral bych žádné uvedené.. :-!
Volba jasná by byl nový VW Golf Variant!! Ideálně 4*4.. ;-)
Je lepší než O III a cena je podobná.
Cruze je designem pěkný ale z příliš levných materiálů..jen cena je dobrá..prostě Daewoo-Chevrolet.
Myslím , že Opel Astra kombík tam chybi..taky pěkné a zajímavé auto.
Jen je až moc dlouhé a prostoru má méně než Golf.
Peugeut je frantík..ta kvalita...a už dost starý..jen cena je výborná! :yes:
Focus v tomto novém modelu nemá kufr!! :no: :no:
Kombík bez kufru je asi blbost..starý model byl lepší. ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
24. 4. 2013 10:16
Re: Golf?
Na Golf se také těším, ale upřímě, já bych si nevybral ani jedno. Za ty prachy už radši vůz o třídu výše, než topmodel nižší střední. :-)
Avatar - Emel
24. 4. 2013 10:21
Re: Golf?
V tomhle smyslu taky hodnotím tu 308... za 500 to ještě dává smysl, za 750 už ne. Pokud by byl za 500 i Focus, vzal bych Focus.
24. 4. 2013 10:23
Re: Golf?
Tak ono v reálu za něco málo přes 500 lze koupit Mondeo v Titaniu s 2,0 103kw....

A Focus bude v reálu za 500. ale otázkou je jestli není lepší vzít už Mondeo a něco málo připlatit.
Avatar - Ozzman
24. 4. 2013 10:29
Re: Golf?
To je to co sem psal.. za tyhle peníze bych koukal ( i když by to měla být předváděčka) radši po střední třídě :-) Kdybych si musel vybrat z aut v nabídce a nemusel je platit. Beru Oktávku:) Je největší :-)
24. 4. 2013 10:35
Re: Golf?
Tak nemuset řešit cenu a chtít kombík tak si koupím Mercedes E:) ten je velký...
Ale skladovky Mondea jsou hodně levné....
Avatar - Ozzman
24. 4. 2013 10:53
Re: Golf?
Hm, to já bych asi šel do BMW 5 :-) Prostě se mi líbí... Nebo by mi "stačilo" Mondeo Titan -S 2.2 Tdci :-)
24. 4. 2013 10:25
Tomuhle...
...říkají v redakci auto.cz konkurence pro OIII >:D >:D >:D

Tady to vážně začíná upadat :-)
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "HTPkiller"
24. 4. 2013 10:28
Re: Tomuhle...
jasný, ty bys tam rád trojkový báwo, passata a avensis vis >:-[]
Avatar - Emel
24. 4. 2013 11:03
Re: Tomuhle...
Focus je asi nejlepší konkurent co se dá najít. Já bych asi volil Ceed místo Cruze, ten ale pokud vím není v dvoulitrové naftě... takže asi proto.
24. 4. 2013 11:24
Re: Tomuhle...
Největší konkurence pro OIII je tohle: [odkaz]

Jízdní komfort stejný jako OIII, ale ten kufr!!! Tomu OIII nesahá ani po paty :-)
24. 4. 2013 13:44
Re: Tomuhle...
...no a největší konkurence pro tebe tohle,ne? ;-)

[odkaz]
24. 4. 2013 15:16
Re: Tomuhle...
jsem rád že tě můj příspěvek zaujmul, milý Xawiere, nejspíš to bude proto, že s žebřiňákem tě pevně pojí chomout, za který jej za hlasitého bučení taháš ;-)
Avatar - kari.laz
24. 4. 2013 11:29
Re: Tomuhle...
Ani mi nemluv, jasná konkurence pro OIII je >:D >:D >:D

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

>:D >:D >:D

PS: S čím jiným by jsi to chtěl asi porovnávat, než s třídními konkurenty?
24. 4. 2013 13:40
Re: Tomuhle...
>:D No já teda nikdy nenarazil na člověka, ani firmu, co by si kladli otázku zda OIII, nebo někoho z té zbylé trojice... ;-) Ty snad máš opačné zkušenosti? :-) Mezi OII Combi a předchozí generací Focusu-to ano... Ale v dnešní generaci jsou to úplně jiná auta pro úplně jinou cílovou klientelu!
Avatar - kari.laz
24. 4. 2013 14:02
Re: Tomuhle...
Hlavně je to nižší střední a tak se porovnává s nižší střední.
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 16:40
Re: Tomuhle...
Chceš říct, že ještě pro větší blbce, s prominutím, když jim ještě ukrouhli multilink....?
24. 4. 2013 10:28
A co Golf Variant ?
Dobíhající generace Golfu Variant stojí s dvoulitrovým dieselem v nejvyšší výbavě 579 tisíc. A nová generace asi nebude o moc dražší, navíc bude mít oproti Octavii víceprvek a méně ošizenou výbavu. IMHO jasná volba, pokud chce někdo koncern.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Tomas_2002
24. 4. 2013 10:57
Re: A co Golf Variant ?
No jo, ale ten už nejde objednat...
24. 4. 2013 13:54
Re: A co Golf Variant ?
Nový bude ještě levnější ;-)
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2013 10:44
mne sa pozdava F500L ---- ak nehladam maximalny kufor
razvor 2610mm
sirka auta 1780mm

to su parametre na nizsu strednu triedu.... vzdusnost interieru je ukazkova

kufor ... 400 litrov... slusne :yes: a to vsetko v aute mensom ako golf

77KW multijet s maximalkou vyse 180 tiez staci :yes:

a cena? vo vybave plus : 488 tisic Kc .... a clovek dostane ozaj skvele a priestranne auto s nadhernym vzhladom ktory uputa kazdeho :yes: ... ( netreba na to ani 700 tisic na ucte ) v meste aj mimo neho je to sikovnejsie auto ako tieto uz prerastene kombiky kde clovek stejne viac bude nosit vzduch.... ;-) .... viem ano f500L je skor mpv ale pride mi zaujimava volba ako rodinne auto kedze razvor aj sirku interieru ma ako auto nizsej strednej triedy.... a kufor ma tiez velmi slusny a myslim ze mnohym bude stacit.... netreba zase 600litrov ;-)
Rozbalit vlákno
5
24. 4. 2013 11:20
Re: mne sa pozdava F500L ---- ak nehladam maximalny kufor
musim rici, ze 500L vypada v realu nadherne a je ve skutecnosti vetsi nez jsem si myslel. asi ta asociace s 500:-) taky o ni uvazuju, az za cas budeme menit druhy auto..jen skoda, ze tam nemaji 1.4tjet....
Avatar - Jaros71
24. 4. 2013 11:31
Re: mne sa pozdava F500L ---- ak nehladam maximalny kufor
Pěkná..! :yes:
I manželce se celkem líbí..až na ten volant.
Dát tam volant z Alfy s logem Fiatu a bude super.. ;-)
24. 4. 2013 11:49
Re: mne sa pozdava F500L ---- ak nehladam maximalny kufor
co ma s volantem? kapku vetsi?
Avatar - Jaros71
24. 4. 2013 11:55
Re: mne sa pozdava F500L ---- ak nehladam maximalny kufor
Volant u Fiatu by mohl být o chlup menší a hezčí tvarově.. ;-)
jako má např.Alfa nebo Opel Corsa..
25. 4. 2013 07:48
Re: mne sa pozdava F500L ---- ak nehladam maximalny kufor
Teď ji zdražili: [odkaz]

Zrušili ty akční ceny.
Avatar - Bristol
24. 4. 2013 11:30
OIII
ta cena vypadá dost šíleně, za 750 tisíc jde sehnat téměř libovolné auto střední třídy...v těchto cenových relacích jakékoli auto segmentu C s tyčí vzadu postrádá smysl...přesně jak napsali kolegové výše: za 550 v plné palbě s nejsilnějším dieselem ano...za 750 už jasně D segment
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jaros71
24. 4. 2013 11:32
Re: OIII
Souhlas..cena O III je nějak mimo za auto bez multilinku!!!
Dopadne to jako s Rapidem..cena spadne dolů.. 8-s
Avatar - Ozzman
24. 4. 2013 11:36
Re: OIII
Jo za 750 máš Apoštola nebo Mondeo.. tady není o čem přemýšlet :-)
Avatar - Bristol
24. 4. 2013 21:37
Re: OIII
to skutečně není-tady už se dá opravdu vybírat: Mondeo, Passat, Superb vešel by se aj Avensis, korejci atd...možná se vejde i Insignia
24. 4. 2013 12:16
Re: OIII
to by asi mohl, predpokladam, ze je stejny jako mam v Bravu;-)
nicmene, to jen skoro takovy detail, ktery se da pominout....jsou jine veci , ktere mi vadi vice
24. 4. 2013 11:48
Motorizace
Tak osobně si myslím, že motory okolo 2 litrů asi moc soukromých kupců nenajdou, ale jako služební, proč ne. Z mého okolí má dost lidí jako služební jedinou volbu - Škodovku, takže to pak dopadne tak, že kamarád má Superba 1,6 TDI. :-)
No ale k věci. Do soukroma bych určitě volil 1,6 litrový motory. Dnes je velkej výběr, a kvalita vysoká. [odkaz] No ale nedokážu si představit, že by někdo proti těmto 4 postavil OIII s 1,6 TDI, kde je pouze 5ti kvalt. Tam by asi OIII s tímto motorem nebyla konkurencí. Každopádně by to byl zajímavej test. Jenže dopustit prohru OIII nikdo nechce, proto raději vytáhneme silnější motor, kde je ale zase nekonkurenceschopná cena. A to je ta díra v nabídce mezi 77 kW a 110 kW. Buď osekaná 1,6, nebo dosti silná 2,0 TDI. Nic mezi.
Za mě jasně vedou francouzi s 1,6 dCi. Naprosto pohodovej motor. Mám vybráno.
Rozbalit vlákno
32
24. 4. 2013 12:04
Re: Motorizace
tak ja naopak znam většinu lidi co ma 2.0tdi, o 1.6 nevim. ja sam mam 1.8tsi.
a ten motor u P308 se 110kW, to ma zrychleni na urovni 1.6, bud tam maj preklep, nebo ten motor za nic nestoji.
Avatar - Katikakus
24. 4. 2013 14:49
Re: Motorizace
A dalsi semaforovy zrychlovac... >:D
24. 4. 2013 17:54
Re: Motorizace
když potrebujes nekoho predjet, tak se zrychleni docela hodi
a rozdil mezi O3 a P308 je podle tabulky minimalne o 1 kategorii
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 18:49
Re: Motorizace
Když potřebuješ někoho předjet, tak tě zajímá pružnost, ne zrychlení.
24. 4. 2013 19:07
Re: Motorizace
Zrychleni je v praxi odrazem maximalni pruznosti. A pokud je zasadni rozdil v udaji o zrychleni, tak obdobny rozdil bude i v pruznosti s tim, ze s vyssimi rychlostnimi stupni a vyssimi rychlostmi se ten rozdil obvykle vyrazne a nasobne zvetsuje.

A je tedy fakt, ze pokud tabulkova cisla odpovidaji realite, tak rozdil je skutecne zarazejici.
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 19:08
Re: Motorizace
Záleží na převodech a počtu řazení, to u pružnosti neplatí.
24. 4. 2013 19:29
Re: Motorizace
Plati to i u pruznosti, pokud chci srovnat pruznost maximalni, ne na urcity a predem dany stupen. Viz. caste srovnavani pruznosti treba 60-100 na IV., coz je udaj v praxi k nicemu, protoze odpovida pohodove jizde. Pokud chci opravdu resit zrychleni pro predjizdeni, tak s normalnim dnesnim autem budu radit za 3. nebo za 2.
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 20:14
Re: Motorizace
Diesel nebo benzín? Pokulhávají ti ty teorie v praktickém využití. Už jen pohled na totožné motory ve dvou různých autech ačkoliv velikostně stejných jen s rozdílnými převodovkami mnohé naznačuje.
24. 4. 2013 20:31
Re: Motorizace
Pri 60-ce? 2-ka klidne u obou ...

V cem teorie pokulhava? Zrychleni je funkci vykonu a ten je maximalni ve vysokych otackach. Pri mereni zrychleni se u kazdeho motoru pohybuji v tomto pasmu, naopak u mereni pruznosti se casto dostavam pod 2.000 ot.

A o rozdilnych prevodovkach pisi ohledne nerelevantnich srovnani. V jednom aute proste budu pri predjizdeni zrychlovat na stupen X (kratka prevodovka), ve druhem X-1 (dlouha prevodovka).
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 20:56
Re: Motorizace
Při 60 na dvojku s naftou? V drtivé většině případů v kategorii 1,6-2,0 moc nízký převod, v turbobenzínu možná. V ten moment jsi nad místem, kde je nejvyšší točivý moment, výkon už naopak neroste, zůstává u těchto motorů konstantní.

U kratší převodovky si budeš muset přeřadit při delším předjíždění. To kulhání ti ukazuju na totožných motorech s jinými převodokami - Focus 2,0 TDCi a 2,0 HDI, v podstatě totožné motory s odlišnými převodovkami.
24. 4. 2013 21:17
Re: Motorizace
Jen zopakuji, kdyz chci maximalni pruzne zrychleni, tak mne nezajima kroutici moment, ale vykon. Kroutici moment ukazuje, jake je relativni zrychleni v prubehu otacek na dany rychlostni stupen. Vykonova krivka, kdyz ji vztahnes na dany stupen, otacky (tzn. rychlost) ukazuje, jake je zrychleni absolutni. Takze vykon treba na tu vytocenou dvojku muze byt klidne konstantni nebo uz dokonce padat, ale skoro urcite bude u normalniho, elektronicky nepriskrceneho motoru vyssi, nez kdyz dam za 3.
24. 4. 2013 21:23
Re: Motorizace
presne tak, navíc se nejde spoléhat na pocity.
když vezmu 1.8tsi, tak se vykon do 4500ot zvysuje a je citit jak auto tahne, od 4500 ot az přes 6tis ot je vykon konstatni 160 koni, ale tim jak klesa tocivy moment, tak auto pocitove prestava zrychlovat. staci dat vyssi rychlost a dostavi se opet pocit zrychlovani.
samozrejme to je jen klam
24. 4. 2013 22:03
Re: Motorizace
Subjektivni pocit vychazi ze srovnani. U turbodieselu to je proste Nejede-Zabere a Jede - Nejede. Takze ma subjektivne brutalni zatah a takovy pocit ma clovek treba i u legendarni 1.9TDi 66kW. A u turbobenzinu je to proste jen Zabere a Jede az do omezovace (pokud opet elektronika nezapracuje), coz je typicky priklad TSi rady motoru. Zde tedy srovnani zadne a subjektivne to nejede. A teprve pohled na rucicku tacho ukaze rozdil.
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 22:31
Re: Motorizace
Základní fyzika, výkon (P) je práce za čas; P= (2.pí.M.f)/6000, když vemu, že jediná proměnná je pro vyjádření výkonu frekvence čili otáčky a M /kroutící moment, tak praxe s dieselovým motorem, který má š***tou křivku točivého momentu:

Jedu 2000ot/min, mám zařenou dvojku, v ten moment mám nejvyšší točivý moment a mám jej do cca 3500 ot., tak mám v ten moment při rostoucích otáčkách větší a větší výkon, jenže výkon je práce za čas, když to řeknu hloupě na příkladu, když mám nedostatek výkonu motoru na to abych vyjel kopec na šestku, musím dát pětku a využít vyšších otáček pro dosažení více práce, reálně ale v kombinaci mít vyšší točivý moment přes delší převod, tedy delší dráhu (práce je síla krát čas) má výsledná rychlost bude vyšší), takže je pro mne snažší přeřadit na výše, tím prodloužit páku (dráha), kterou díky vyššímu točivému momentu motor "utáhne" a tím reálně auto udělá větší práci. Samozřejmě nejde o nějaké "jakože" pocity, které tady topten píše, to je realita.

A tak je to i v praxi. Sám jezdím dieselem a atmobenzínem o podobném výkonu, při pružném zrychlení v "táhlém dlouhém" je prostě diesel rychlejší, na těch konečných 130, co zvládne se dostane už na úpatí kopce, pak už jakékoliv podřazování nedává smysl, více výkonu díky kratšímu převodu se na kola nepřenese, naopak benzín je v polovině kopce někde na 100, na vrcholu má 130 stejně jako nafta, chybí mu točivý moment, samozřejmě je vytočený daleko více, neb výše zmíněný vzorec.

Jezdím každý den stejnou trasu do práce, dva různá auta, někdy ještě srovnáváme díky táhlým dlouhým s dvěma pruhy s kolegy a už jsem nad tím dumal fyzikálně x-krát.

Takže jinými slovy, pokud bude mít 308 největší točivý moment a zvolí se správně odstupňovaná převodovka, kde se dá řadit rychle, tak hlavně krátké předjížděcí manévry budou rychlejší (při stejné hmotnosti a odporu vzduchu, 308 je nejvyšší a nejlehčí pokud vím taky není), zrychlení 0-100 bude záležet na průběhu točivého momentu především, poté na hmotnosti a schopnosti přenést výkon na silnici.
24. 4. 2013 23:32
Re: Motorizace
Opravdu to zbytecne rozpitvavas. Jde jen o maximalni vykon, ktery jsi schopen pri dane rychlosti dostat na kola ... A je jedno, jestli ho nazenes vic otackami (benzin) nebo spis krouticim momentem (diesel). Z obecnych chrakteristik obou typu vyplyva, ze benzin ma vetsi vykonou spicku diky plossi krivce kroutaku, ktery ve vysokych otackach tak nepada. Diesel ma zase lepsi stred, protoze v nizkych a vysokych otackach ma bidny kroutak. Takze na vrcholu je tupy a nevyrazny.

Vzorecek je samozrejme OK, nasledna uvaha ale jiz nikoliv. Prerazeni nahoru sice znamena zvyseni tociveho momentu, ale prodlouzeni paky znamena pokles otacek (delsi prevod = nizsi frekvence).
A pokles otacek je i u dieselu obvykle vetsi, nez narust kroutaku. U benzinu je tomu tak jeste casteji. Coz je ve vysledku nizsi prace a nizsi zrychleni.

A ke srovnani aut do kopce - jednoduse si dej do jednoho grafu vykonove krivky obou motoru v zavislosti na rychlostnim stupni, ktery v tom kopci pouzivas, vzhledem k rychlosti, a bude ti to jasne.
Avatar - Ronault.
25. 4. 2013 13:07
Re: Motorizace
Ty ale zapomínáš, že mechanická práce je síla x dráha, takže delším převodem přeneseš méně síly, ale kompenzuješ to větší dráhou při delším převodu. Zajímá tě, ijako práci nakonec jsi schopen na kola přenést. Dle tvé logiky by v podstatě vůbec nezáleželo jaký máš dlouhý převod pro maximální rychlost a zrychlení, to je samozřejmě nesmysl.
24. 4. 2013 20:37
Re: Motorizace
a tobe prijde normalni, ze P308 je ve zrychleni na stofku o 29% pomalejsi nez O3?? přitom vykonove stejne motory, P308 ma dokonce vetsi tocivy moment
samozrejme zalezi jak maj poskladany prevody, O3 to zvladne třeba na vytocenou dvojku, P308 třeba musí radit i trojku, ale to nevysvetluje tak obrovsky rozdil.
a jak pise predrecnik, když budu potřebovat v 70 nekoho rychle predjet, tak podradim na 3, nebo 2, nezajima me jak dlouho me to bude trvat na sestku
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 20:58
Re: Motorizace
Ano, příjde mi ten rozdíl normální do doby, než jsem oba auta s těmi motory řídil, protože jak jsou rozdílná čísla velikosti kufrů, tak jsou rozdílná čísla v měření zrychlení v závislosti na řidiči, měření, povětrnostních podmínkách, gumách, asfaltu...

A to nemluvím o rychlosti řazení a jinak naskládaných převodech, kdy každé přeřazení stojí čas.
24. 4. 2013 21:11
Re: Motorizace
to mas sice pravdu, ale netvrd mi, ze prerazeni navíc, jiny gumy ... nebo jinej ridic bude delat rozdil 2.5sec. nejakou desetinku bych bral, ale přes 2 sec ne.
a ten ridic, to asi není rozdil mezi blondýnkou a sumacherem, ale predpokladam, ze zrychleni testujou ridici, co to maj v krvi
24. 4. 2013 23:43
Re: Motorizace
Rozdíl je 9,8 s (308) a 8,6 s (OIII), což není přes 2 s a není to ani těch 29%.

Redakce opsala zjevný nesmysl (stejný motor s klasickým automatem má téměř o sekundu lepší čas, což by byl vážně unikát).
24. 4. 2013 22:10
Re: Motorizace
Na mereni zrychleni, ktere probihaji za srovnatelnych (predepsanych?) podminek maji firmy profiky, kteri to dokazou o nejakou tu desetinku lepe, nez normalni smrtelnik.

Pokud by to bylo jinak, tak vyznamny rozdil od skutecnosti by automobilky, ktere si navzajem auta testuji a kuchaji, vyuzily v konkurencnim boji. A na druhou stranu, proc by nekdo uvadel parametry horsi?
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 22:33
Re: Motorizace
Neříkám, že by měl někdo uvádět horší parametry, ale že tahle čísla jsou v praktickém ježdění k ničemu.

A dokonce ti někdo píše, že uváděný údaj je chybný, na jinem webu je výsledek jiný.

Papír toho snese hodně... Ale závěry z toho plakátoví kovbojové dělají obrovské 8-s >:D
24. 4. 2013 23:42
Re: Motorizace
Jenze tahle cisla spolu s vykonovou nebo momentovou krivkou (a staci bohate jen jedna z nich) reknou o aute hrozne moc.

V zivote jsem jeste nejel treba novou 1.4TSi, ale i tady na foru jsem k posmechu nekterych prohlasil, ze treba v OIII to obecne pojede srovnatelne jako legendarni 1.8T v OI a ve strednich otackach dokonce jeste znatelne lepe (vyssi kroutak a k tomu kratsi prevodovka). A ehle, 2 kamosi to nedavno projeli na predvadecce a prisli s ocima navrch hlavy, ze je to skutecne tak ...
Avatar - Ronault.
25. 4. 2013 13:08
Re: Motorizace
A ty tady někde v článku máš výkonovou křivku 2,0 HDI?
24. 4. 2013 20:59
Re: Motorizace
Predpokladam, ze obe auta musi radit za 3, na 2-ku dnes pri sestistupnove pevodovce da stovku, a to tesne, maloktery bezny benzin (nadala to treba ani OII RS nebo FoFo II ST).

Spis to vidim na to, ze realny vykon bude jinde, nez je papirovy, ktery je marketingovy, souvisi casto s pojistkou apod. Napr. 1.9TDi 77kW mela v realu v prumeru 87. A nedavno jsem na nejakem foru videl graf odbrzdeneho 1.4TSi, kde misto 103kW bylo pres 120 ...
24. 4. 2013 21:14
Re: Motorizace
turba asi budou mit vic nez se udava, ale jak O3, tak P308 jsou turba
a s tim zrychlenim, ja s 1.8tsi se na 2 přes 100 dostanu, nekde sem cet ze i 120, ale takovej dobytek nejsem, ale je fakt ze to ma hodne dlouhy predy, rozhodne delší nez RS
26. 4. 2013 10:36
Re: Motorizace
Mě to přijde vůbec divné, neboť i těžší motory (3008, 508SW, 5008) se stejným motorem mají zrychlení 0-100 kolem 10s. I 1.6 eHDi má 12,5s, to se snad ani převody zprasit nedá, jedině nějakým uklepnutím. Někde je chyba.
24. 4. 2013 15:37
Re: Motorizace
Mají tam překlep, 9,8 s (dle fr. webu) bych s 1.6 nesrovnával.
24. 4. 2013 15:58
Re: Motorizace
Ja mel na mysli srovnani naftovych motoru o objemu 1,6 l. To by byly zajimave vysledky. Mam rodinu,a 1,6 dCi je pro mne naprosto vybornej motor. Jen by me zajimalo,jak by si vedla OIII s 1,6 TDI mezi objemove stejnou konkurenci. Me nezajimaji sprinty, zrychleni,ani jine podobne tabulkove hodnoty, mne zajima spotreba,cena auta, cena za povinne ruceni a havarijku, zaruka a hlavne, to auto se mi musi libit. O OIII tohle rict nemuzu.
Avatar - Bristol
24. 4. 2013 21:29
Re: Motorizace
hodnota 0-100 je tak akorát na chvástání se v hospodě...to mi k ničemu není, na papíře to sice vypadá pěkně když má auto pod deset ale v reálumě spíš zajímají pružná zrychlení např. 60-100, 100-140 atd...kolik km vytáhne vůz na trojku a podobně...

btw:taky koukám na to zrychlení pežotu, a jestli to je pravda tak je to docela slabota-že by byl tak těžký oproti octávii??
24. 4. 2013 21:51
Re: Motorizace
Jak pisu jinde, hodnota zrychleni 0-100 velmi blizce koreluje s maximalnim pruznym zrychlenim. A to jsou hodnoty, ktere jsou v realu uzitecne. Naopak papirove pruzne zrychleni je k nicemu, to odpovida loudave pohodove jizde, kdy mi je jedno, jestli ze 60-ky zrychluji (pod plnym plynem) na 4-ku nebo 5-ku.Podstatne je, kdyz potrebuji jet nadoraz, zda mam na nejnizsi mozny pouzitelny kvalt v zaloze treba 90 nebo 120kW.

A kolik auto vytahne na dany kvalt? O cem to mluvi? Moje minule dalo na 3-ku asi 165, soucasne 140. Sprint byl 8,4 vs. 5,7. Co v praxi na ceste denne vyuziju vice?
24. 4. 2013 17:15
Re: Motorizace
A co toto? [odkaz]
Tiez uz ma 1.6 D a kufor tiez dostatocnej velkosti.
Avatar - Ada je zase tady
24. 4. 2013 12:02
Kolik?
Kolik z těch "konkurentů" má také verzi 4x4? :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
24. 4. 2013 12:20
Re: Kolik?
Ta neni předmětem testu jestli umíš číst >:D
24. 4. 2013 13:24
Z TĚCHTO VOZŮ...
...je jasná volba Ford Focus (Octavia je o třídu výše) - BRAVO FORD!!! :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2013 14:01
Re: Z TĚCHTO VOZŮ...
99 percent ludi ma iny nazor.... ale asi je fajn zit si vo svojom vlastnom svete ;-) to chapem :yes:
24. 4. 2013 14:49
Re: Z TĚCHTO VOZŮ...
ta závorka mě pobavila, já osobně (teoretická úvaha) z této čtveřice a za těchto cenových podmínek jedině 308 SW, vyrobeno v Evropě, servis mám ve městě a v pohodě, pohodlné auto a těch 250 tis ušetřených proti škodovce .... :yes:
Avatar - R32
24. 4. 2013 15:14
Re: Z TĚCHTO VOZŮ...
Tak tak, písal som to vyššie, keby mal dať reálne na drevo takú kopu svojich (poctivo zarobených) peňazí tak by bol zrazu aj ten Peugeot veeeľmi zaujímavá voľba... :-) O záruke a poistení sa ani nerozpisujem...
24. 4. 2013 16:04
Re: Z TĚCHTO VOZŮ...
Ano, Octavia je opravdu o třídu výše ale bohužel pouze cenou. :no:
24. 4. 2013 16:05
HLAS GARÁŽE
Je potešitelné, že v hlasování se odráží postavení Octavie v silničním světě. Jistě, co jiného v předložené nabídce pořídit, když ne Octavii. Asi nejvíce mě rozesmálo těch cca deset procent klikačů, kteří by dali přednost před octavií, focusem a třistaosmou lowendovému cruze... >:D Potvrzuje se, že život je pro některé jedince opravdu tvrdým oříškem...

Tak jak? No Peugeot asi přitáhne toho, kdo chce za dobrý peníz vozit sedm lidí, Focus, jakkoli vizuálně problematicky uchopitelný, v kombi-verzi vypadá k světu, zde tedy je co k řešení.

Mimochodem, lehká odbočka - jdu dnes kolem zaparkovaných aut a zahlédnu v řadě bílého RAPIDa. Doslova mě ta krása, styl toho vozu na fleku zastavila. Stál zaparkovaný zádí a když jsem sjel ty přenádherné křivky kolem zadních světel, čistotu cé-sloupku, line zadního okna, jeho sklon, a rozhlédl se kolem na běžnou konkurenční produkci, musel jsem se nahlas rozesmát. Do roka je RAPID spolu s OCTAVIÍ jednoznačným designovým esem své třídy. Ta jiskra křivek doslova uhrane.

Vzato tedy s prioritou stylu, s prioritou designu, techniky a jízdy, pak jako korespondující konkurenci bych to u Octavie viděl někde takřka až tady - [odkaz] :yes: Samozřejmě je tu ještě démant třídy - [odkaz] to je ovšem jakýsi solitér, stojí mimo a shlíží na silniční hemžení odněkud z nebe, jistě.

P.S. Cruze... >:-[]
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2013 16:22
Re: HLAS GARÁŽE
keby som chcel vozit 7 ludi kupim si MPVecko a nie 308micku .... a taka napr dacia lodgy ponuka 7 miest a celkom slusnych ziadne dve nudzovky [odkaz] a este si pozri tu cenu.... to este aj stary akciovy pezot vyjde draho....

inak pre mna rapid je dizajnovo krajsi ako octavia a aj cistejsi a zaujimavejsi .... dobra farba a 17tky robia svoje ale taky rapid som este nevidel... snad uvidim.....
24. 4. 2013 20:47
Re: HLAS GARÁŽE
Souhlasím, že Rapid je hezčí a o hodně vyváženější než Octavia III (která je vyloženě ošklivá)
24. 4. 2013 16:30
Re: HLAS GARÁŽE
Myslím si, že na Cruzem není nic moc k smíchu. Jistě, není to premiant, ale je to to celkem sympaticky střižené auto, se kterým člověk určitě chybu neudělá.

Octavia je v horní specifikaci cenově ve střední třídě a tam první housle rozhodně nehraje.
24. 4. 2013 16:40
Re: HLAS GARÁŽE
Otázka je, čemu říkáš auto a čemu... chyba. Místo cruzeho není samozřejmě po boku Octavie, proto nahoře zmiňuji tuhle realitu. Jo to dobrý vůz ovšem pro jiné šoféry. Octavia je nejlepší produkt kompaktního mainstreamu, zde není co řešit. Nahoře by do rozhodovací úvahy padal jedině Focus. Zde v Česku samozřejmě papírově, protože nekoupit si novou Octavii, to by byla fatální chybka... :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2013 16:53
Re: HLAS GARÁŽE
ty sa na to pozeras z hladiska teorie... kompakt subkompakt, mainstream, premia a podobne bludy ;-) ... ale pre realneho zakaznika a privatnu osobu je cruze konkurent pre octaviu ... viem ze tebe vwanatikovi teoretikovi tieto veci nevysvetlim ale realita je ina ako obraz ktory vidis ty...... ;-) a ver mi uznat ze iny ma pravdu a nie ty nie je hanba ;-)
24. 4. 2013 17:33
Re: HLAS GARÁŽE
Jaké teorie, takhle to přesně je. Právě reálný zákazník vybírá. Hanba je hlavně to, co ty za pravdu považuješ...
25. 4. 2013 06:05
Re: HLAS GARÁŽE
Realny zakaznik v realnom svete uz vybral, medzi autami vo svete toyota corola, potom ( poradie v prvej 5ke celosvetoveho predaja nedodrzane, ale umiestnenie ano )chevy cruze, ford focus, hyundai elantra, mozno vw golf . Tolko spravy zo sveta realnych kupujucich do tvojej garaze M1:43 >:D . Mimochodom, JAWU uz koupil's ? Zluty sviti, a na 3 vystavach motocyklov ti urcite dali nejaku zlavku :-! ? Alebo vies co, kasli na JAWU, kup DUCATI, ked je dobre pre AUDI, bude aj pre teba ;-)
Avatar - WinNatural
24. 4. 2013 17:53
Re: HLAS GARÁŽE
Nech ho, gti je ubožák (písmena si uvedl velké, když ostatní má malé), vždycky, co nejvíce zesměšňuje, z toho má největší strach >:D
Současný Cruze je už téměř u konce kariéry, v podstatě to byla konkurence Octavie II a mnoho lidí si vybíralo zrovna mezi nimi. Problém Cruze bylo hodně pozdní nasazení kombíku v EU, ale pro důležité trhy to nehrálo významnou roli. Příští rok by měl být nový a pak se uvidí.
Každopádně ten 2.0 VCDi je super motor a za tu cenu :yes:

Ještě bych připomněl, že Cruze má hydrauliku a to je jiný zážitek než "neosobní" elektrika v Octavii III. Doporučuji vyzkoušet!!! Samozřejmě z toho naopak plyne o málo vyšší spotřeba, ale za ten pocit to 100% stojí!
24. 4. 2013 21:58
Re: HLAS GARÁŽE
Má úvaha je, že fatální chybka je, spíš poslechnout tebe >:-[] ;-) :-!
Avatar - dal
24. 4. 2013 16:37
Re: HLAS GARÁŽE
K té lehké odbočce, myslím si, že zdravý a normální chlap se pozastaví nad jinými ladnými křivkami.
P.S. Vůbec by jsem se nedivil kdyby jsi si nechal tu nádhernou Octavii vytetovat na prsa. >:-[]
24. 4. 2013 16:46
Re: HLAS GARÁŽE
Fakt? No jo no, když to říkáš ty, tak to bude určitě pravda... >:D
24. 4. 2013 22:06
Re: HLAS GARÁŽE
Data, fakta, čísla...

Design je subjektivní záležitost, spoustě lidem přijde Octavia "ugly".
Fakticky si ale přiznejme, že je OIII v porovnání se svým předchůdcem hezky okatovaná. Znám osobně DVA, po cca měsící vlastnění a prozření už ne tak šťastné majitele OIII, kteří když si oba vozy vedle sebe postavili tak zjistili, že vlastně koupil low-end (v porovnání s tím co vlastnili). Docela trpké prozření.
Výplně dveří, utlumení zadní partie, nádrže apod....to vše jakkoliv se auto tváří jako krasavec, ti při jízdě připomene, že škodovka sklapla podpadky a přizpůsobila se trendu, resp. tlaku konkurence.

Tou je pro ní především H/K koncern - alespoň v ČR. Kvalita velice podobná, výbava a cena mnohem příznivější a designové ceny v poslední době sbírá...Kia!
A na to - už i firemní zákazníci - slyší.

Osobně očekávám, že v druhé polovině roku přijde OIII s CNG řešním - teprve potom přijde první skutečný racionální argument zvolit OIII.
I proto říkám, že pokud se někdo rozhodne pro OIII, bude to stejně irecionální a nevysvětlitelné jako výběr Cruze, který mimochodem není tak špatný jak si ty myslíš.
24. 4. 2013 22:30
Re: HLAS GARÁŽE
Bílej Rapid tedy nevím nevím...
Ale tohohle jsem potkal dneska a v zelené a na velkých kolech je to opravdu libovka.

[odkaz]

Sorry za kvalitu, fotil jsem v poklusu, ujížděla mi tramvaj. :-)
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 22:54
Re: HLAS GARÁŽE
Jel jsem 1,2 TSI na 15 a to bylo jen tak tak, tyhle tuším 17" a nedejbože s dieselem si pořídí jen ten, co nemá rád svou páteř.
24. 4. 2013 16:24
Z hlediska kupce soukromníka
mi přijde jako nejrozumnější volba Cruze.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2013 16:29
Re: Z hlediska kupce soukromníka
presne moja volba ... tiez by som bral cruza... myslim ze ani netreba velmi spekulovat... :yes: ... ako sukromnik chcem auto ktore trosku aj vyvola usmev na tvari a ako sukromnik nenahanam litre v kufri ale chcem auto ktore dobre vyzera a ktore nieco vyzaruje a posobi prijemne ..... cruze ma navyse velmi podareny ten silny diesel.... vazne nie je o com spekulovat :yes:
Avatar - Atlis
24. 4. 2013 17:00
Re: Z hlediska kupce soukromníka
pokial ti nejde o litre a chces sa dobre zviest, tak to by si bol potom blbec, ak by si nevzal focus...
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2013 17:16
Re: Z hlediska kupce soukromníka
focus je isto spicka jak podvozkom tak celkovo... ale bezny zakaznik malokedy spicku vyuzije a aj potrebuje ... a dnesne rozdiely medzi dobrym standardom a spickou su uz minimalne ( aj v kvalite auta aj v podvozku aj v kvalite plastov ) bohuzial cenove rozdiely su velke tie minimalne nie su.... aby som dostal o chlp lepsie auto treba uz velakrat priplacat pekny majland ... focus je iste spickovym autom ale ruku na srdce.... ak po nom netuzim a nepaci sa mi tak s radostou zoberiem bezny standard.... ktory nie je ovela horsi ako spicka ale je podstatne lacnejsi a pre mna rozhodne krajsi ....

chapem ze ako majitel forrdu to vidis inak a si autickom ktore mas nadseny tak to ma byt.... :yes: ale bezny zakaznik az tak nepozera na to ci ma etalon triedy a c ipotrebuje etalon ( podvozkovy etalon ) alebo nie... mne je sumafuk.... ze je focus lepsim :-) autom ako cruze.... nebudem sa ani pretekat ani plasty olizovat ani nikoho nejdem ohurovat .... volim cruze :yes:

ano uznavam ze focus je lepsi celkovo kvalitnejsi... :yes:
Avatar - Atlis
24. 4. 2013 19:31
Re: Z hlediska kupce soukromníka
je uplne jedno, ci som majitelom ffiii ci nie. jazdim mnohymi autami od malych az po dodavky, mam s cim porovnavat.

taka octavia zmetie ffiii pozdlznym vnutornym priestorom ako nic. ale ked zacnes tlacit na pilu, rozdiely medzi autami su podstatne vacsie ako si mozes mysliet. to iba ked ides do prace a z prace cez mesto, semafor za semaforom sa rozdiely zatieraju...
25. 4. 2013 08:41
Re: Z hlediska kupce soukromníka
V jedne veci mas pravdu...pokud se clovekovi libi/vyhovuje neco jineho...tak proc by kupoval spicku v podvozku atd....neni potreba..kazdy rad neco jineho. Nekdo majestatni Octavii s nekonecnym kufrem...nekdo libivou Kiu Ceed....nekdo ufo Civica...nekdo technologickou hracicku v podobe Focuse....atd...

Ale Cruze bych rozhodne nevolil....ten do podvozkoveho idealu ma hodne daleko...hodne.
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 17:38
Re: Z hlediska kupce soukromníka
Focus není co býval, řízení až taková hitparáda, jak bývalo v minulé generaci, není.
Avatar - Atlis
24. 4. 2013 19:26
Re: Z hlediska kupce soukromníka
riadenie v novom focuse nie je prakticky o nic horsie ako v ffii alebo v ffi. jazdil som vsetkymi, porovnaval som. podvozok je dokonca este lepsi. samozrejme hovorime o civilnych verziach vratane ST, nie o RS ci RS500...
Avatar - Ronault.
24. 4. 2013 20:59
Re: Z hlediska kupce soukromníka
Máš růžové brýle nebo to nedokážeš odlišit.
Avatar - Atlis
24. 4. 2013 21:44
Re: Z hlediska kupce soukromníka
Ronault, jazdil som benzinove, dieslove ffi aj ffii vratane verzii st (rs-y sa mi zatial vyhybaju aj ked v ffii som sa viezol). ffiii mam za sebou 40tis km, jazdil som aj diesel ci novy 1.0eb. len minuly tyzden som si bol zajazdit gt86 uver mi, viem ako sa ma spravat dobre riadenie, radenie aj podvozok... ak ti bude niekto tvrdit, ze ffii mala ppci riadenie a ffiii nema, tak prave ten clovek nema o tom ani paru. jedine v com bol rozdiel je to, ze ffi mala tuzsie riadenie. a ano, na vacsich nerovnostiach bol vacsi feedback. ale rozdiel je fakt marginalny... ffiii ma vyborne riadenie a dufam, ze ked budem mat v juni na tyzden nove st vyskusam aky je ten variabilny prevod.
25. 4. 2013 08:37
Re: Z hlediska kupce soukromníka
Tak tak.....mam taky projeto vsechny generace a to vcetne posledni RS ..RS 500 ne :-/

A je to to stejne co s Mondeem..k.ecy ze nova generace nejezdi tak jako ta predtim..jsou mylne.
Jde vzdy o velky posun v utlumeni (pripadne u Mondea i narust hmotnosti/velikosti) hluku od kol..od motoru..od aero ..atd....ale vlastnosti a feedback atd..jsou po rad na velmi podobne..tzn.. spickove urovni.

Jen lidi, kteri si sednou do nove generace a reknou...hm tu nic neslysim ..tu nic nehrka...tak to vlastne ani nedava ten feeeel sportovnosti...kecy v kleci >:D
26. 4. 2013 14:43
Re: Z hlediska kupce soukromníka
Dle mého je nejlepší volba Focus. Předchozí model Focus kombi 2.0 TDCi vlastním od roku 2005, t.j 8 let.
Jezdím s ním každý den do práce a splňuje všechny moje požadavky včetně těch na sportovní aktivity, rychlou jízdu, ale i tahání vozíku s rostliným odpadem na skládku.
Při rychlosti na dálnici 150 km/h má motor 2500 otáček a spotřebu i při agresívnější jízdě kolem sedmi litrů. To že jsem ho zatím nevyměnil za nový je z těchto důvodu:
1. pořizovací cena byla tenkrát výrazně vyšší a ztráta při prodeji by byla velká
2. jako jedno z prvních vyrobených nemá auto filtr pevných částic
3. auto je vzorně servisované a nemá dosud žádné technické problémy (za celou dobu jen výměna dvouhmotového setrvačníku a brzdových kotoučů následkem agresívního používání, ujeto 125 000 km)
24. 4. 2013 18:07
už se shrnovalo?
už padl konečný verdikt? >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Johny.Rico
24. 4. 2013 23:56
Re: už se shrnovalo?
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
24. 4. 2013 18:12
OIII a s cenou uuuuplne mimo
clovek co si za tuto cenu kupi OIII je snad uplne mimo. Mondeo kompi vo vybave Titanium Plus momentalne za 629 900, nova Mazda 6 v plnej palbe v kozi za cennikovych cca 750 000. To iste VW Passat. Snad by sa zisiel nejaky ten test mila redakcia, nech vidime na co ta Oktavka za tuto svoju sebavedomu cenu skutocne ma.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2013 19:06
Re: OIII a s cenou uuuuplne mimo
octavia ma az moc ambiciozne ceny.... napr za kombik 1,2 TSI vo vybave ambition by som 18 000 eur nedal ani nahodou... to je snad zly vtip.... 8-s ... to uz sme pomaly na cenach zakladov strednej triedy ... napr momentalne je zakladny ford mondeo uz za menej ako 20 000 eur a k tomu mas aj 4 rocnu zaruku.... len blazon moze ist do octavie... ktora je len kusok lacnejsia ale je o mensia slabsia a ma este aj horsie zaruky... nie je o com.... to uz skor mondeo ako octavku.... a clovek sa aspon nehanbi ze jazdi v krabici... ktora je na kazdom rohu
24. 4. 2013 19:40
Re: OIII a s cenou uuuuplne mimo
Jenze toto srovnani ma jednu zasadni vadu. Okta je absolutni novinka v nabehu vyroby, kdy po cestach ji dneska jezdi "par". A pokud jsou ceny srovnatelne s minulou generaci, ktera se dobre prodavala az do konce, tak tezko bude u 9 let mladsi konstrukce mimo.

Naproti tomu Mondeo je vybehovy model s padajicimi prodeji, kdy jakes takes prodeje v dobe, kdy je jasne, ze nova generace bude az 2014, drzi drive nepredstavitelne ceny.
25. 4. 2013 08:33
Re: OIII a s cenou uuuuplne mimo
To sice ano, ale ciste pragamticky co noveho (jako novy model) Octavka prinasi oproti Mondeu..ktere je oneco starsi.....horsi podvozek ve vsech smerech s levnou konstrukci?

Ano ma lepsi/modernejsi navi v tom velkem displeji..ale kolik lidi si ji koupi :))

Tak ze...nic :D:D:D furt je to rozdil tridy
25. 4. 2013 10:04
Re: OIII a s cenou uuuuplne mimo
A čistě pragmaticky ... jak se rozdíl zvětšil nebo zmenšil - mezi Mondeem a OII, resp. OIII? OII byla již beznadějně zastaralý model (2004), který se ž do konce špičkově prodával, i když Mondeo je jen o něco mladší(2007). Ceny OII jsou +/- stejné, jaké má OIII, která je fungl nová, větší, lehčí a výkonnější. Takže rozdíl třídy sice zůstává, ale pokud se proti této i jiné konkurenci dobře prodávala OII, tak u nové nevidím žádný důvod, proč by tomu tak nemělo být dál ...
25. 4. 2013 11:48
Re: OIII a s cenou uuuuplne mimo
však v pořádku...at se Octavka dobře prodává..je to české auto...dává práci lidem..jsme na něj hrdi....ale jábych volil jinak :-)
25. 4. 2013 10:33
Re: OIII a s cenou uuuuplne mimo
Presne ako pise sir. Co ponuka nova OIII oproti "staremu" Mondeu? Navyse Mondeo je o 100 000 lacnejsie, takze myslim, ze to je dostatocna naplast na zahojenie duse aby cloveka netrapilo, ze ma staru vykopavku ;-)

Co ale moze pre potencionalneho kupcu ponuknut nova Oktavka oproti novej Mazde 6 Wagon uz fakt netusim. OK, ok, Mazda ma mensi kufor, tot vse. To, ze OIII sa bude dat o 4-5 rokov predat za relativne dobru cenu je argument mozno proti Hyundaiu, zial proti Mazde ani nahodou. Navyse Mazda nebude mat v jednu temnu noc taku tendenciu sama nenavratne odist s pred baraku ako Oktavka.

Mazda 6 Wagon 2.2 CD vo vybave Attraction + navigacny system - cena z konfiguratotu 734 800 Kc,
Mazda 6 Wagon 2.2 CD vo vybave Revolution (koza, audio BOSE, 19" disky, parkovacia kamera ......) - cena z konfiguratoru 784 800 Kc >:D :yes:

Ok, Mazda v plnke je drahsia o 55 000, ale to auto s takouto vybavou je o 2 kategorie vyssie. Takze OIII si za tuto cenu kupi fakt len ustavny pacient.
24. 4. 2013 19:54
Octavi a cena
Cena nove octavie s dieselem je to, co musi kazdemu vykouzlit usmev na tvari. 730 tisic za dieselovy kombik zapricini, ze si ho jako soukrome auto poridi opravdu malokdo a radeji bude preferovat benzinove verze, ktere jsou nacenene mnohem strizliveji. No a ten sluzebak, do ktereho se takovy motor stejne hodi nejvice, bude stat jine penize, nez se pise v ceniku. Jen tak dal. Kazdopadne to chce sjednotit ceny cele modelove palety. Kdyz se podivam na vybavu, jakou ma octavia v clanku, tak zjistuji, ze stejne vybaveny Superb combi stoji 709 800 a chybi mu pouze bezklickove odemikani.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
24. 4. 2013 19:59
Co koupit?
něco úplně jiného s benzínem >:D >:D :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinNatural
24. 4. 2013 20:52
Re: Co koupit?
:yes: přesně :yes:
Avatar - Bristol
24. 4. 2013 21:34
Re: Co koupit?
no a že za těch 750 tisíc už člověk může koupit opravdu skoro cokoli >:D když nebude lpět na fungl novém a spokojí se třeba se skladovkou či referenčním vozem tak se vsadím že u showroomu škody ani nezakopne
Avatar - Barrichello
25. 4. 2013 08:20
Re: Co koupit?
>:D >:D >:D tak nějak >:D
25. 4. 2013 08:30
Re: Co koupit?
Za ty prachy je Focus ST v kombiku :D:D
Avatar - Bristol
24. 4. 2013 21:42
good choice
Toyota Avensis Kombi 2.2 D4-D Sol 110kW 6M/T za 680k...myslím že není moc co řešit :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Atlis
24. 4. 2013 21:46
Re: good choice
ty si asi nikdy nove auto nekupoval, ked sa ti zda takmer 200tis rozdiel nepostrehnutelny, co? :no:

no alebo kupujes auta kde 200tis vyhodis za kus koze len tak, mavnutim ruky.
Avatar - Bristol
24. 4. 2013 23:37
Re: good choice
myslel jsem to v porovnání s Octávií-měl jsem se asi vyjádřit konkrétněji... ;-) a ano máš pravdu: nikdy jsem nové auto pro sebe nekupoval
Avatar - Ada je zase tady
25. 4. 2013 08:43
Když kupuji nové auto
tak musí být 4x4, verze kombi, nesmí tahat břicho po zemi, musí mít po sklopení zadních sedadel rovnou plochu. Pod kapotou samozřejmě diesel mezi 2.0 až 2.3 l, šíbr, xenony, vyhřívaná sedadla, ruční brzdu, pozinkovaný spodek a především - musí mít čisté, rovné a konzervativní tvary! Zejména v interiéru, ale i v exteriréru! A nesmí být francouzské a italské.

Potom se podívám po konkurentech, které vozy toto zadání splňuji a svezu se s nimi. Potom srovnávám ceny. Přestože Octavia v téhle soutěži nevychází špatně, asi bych ji nakonec nezvolil. Při posledním výběru byla favoritem XC70, ale propadla z důvodu špatně umístěného středního panelu, který mne tlačil do pravé nohy a dalších pár drobností. Teď čekám na to "větší SUV" od Škody a pokud to nebude trefa, bude ve hře zase Passat Alltrack a nový Outlander. Ještě rok, dva vydržím s tím, co mám ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
25. 4. 2013 09:13
Re: Když kupuji nové auto
Počkat je logická volba...bude víc na výběr.
Ještě jsi nezmínil nového VW Golf 4*4.. ;-)
To je rozhodně lepší varianta než O III.
25. 4. 2013 09:19
zkušenosti s novou Octavií 3
Zhruba měsíc jezdím s novou Octavií 3 s motorem 2.0 TDI a nemohu si odpustit pár poznámek k tolik vychvalované :-O novince a porovnat ji s předchozí generací (4 roky jsem jezdil s Octavií Combi 2 s motorem 1.9 TDI). Takže současná nová Octavia má čtyři hlavní nedostatky, které mě štvou čím dál víc:
- vlečená zadní náprava = DĚS - při přejíždění příčných nerovností tlumené rány ze zadní nápravy (někdo by nad tím mávnul rukou, ale když jedete hodinu, ať chcete nebo ne, ty zvuky se vám vryjí do hlavy a nepřehluší je ani radio). Dále, při projíždění zatáček, nedej bože s nerovnostmi, se záď vlní. Koho bavila Octavia 2 s pěkným řezáním okresek, kdy auto krásně drželo, u nové generace na to zapoměňte.
- přední sedadla - jsou hodně široká a v zatáčkách tělo nedrží, budete plavat jako ta zadní náprava >:-[] Údajně minulá generace měl sedadla příliš úzká, no, nyní jsou zase až příliš široká
- malá vnější zrcátka
- design - vždy půjde o subjektivní dojem, ale zezadu na první pohled nepoznáte, zda jde o Rapid nebo Octavii. Zadní partie vozu prostě Škoda neumí dělat (platí jen pro liftbacky = Octavia, Rapid a Superb, a sedan = Fabia), naopak kombíky patří mezi nejkrásnější auta vůbec.

Abych jen nehaněl, výborný je motor 2.0 TDI, tedy až od 2000 otáček, kdy se probere turbo.

Mé resumé, novou generací Octavie udělala Škoda jednoznačně pokrok, ale VZAD :-( Kdybych si mohl vybrat (vždy šlo o služební auta), volil bych jednoznačně předchozí generaci Octavie nebo lépe, ve stejné cenové kategorii kvalitnější konkurenci - Mazda 6, Ford Focus/Mondeo, VW Golf/Passat.
Ano, pokud chcete víceprvkovou zadní nápravu, je jasná volba - nejsilnější benzínový motor. Ale prahnete-li po dieselu, Octavia prostě není dobrá volba.
Rozbalit vlákno
3
25. 4. 2013 10:17
Re: zkušenosti s novou Octavií 3
chlape teraz si sposobil minimalne 1465 zivotnych sklamani a par samovrazd pretoze si napisal ze nova octavka nie je dobra...
To je konce basnikuuuu v cechach... >:D
25. 4. 2013 11:52
Re: zkušenosti s novou Octavií 3
Jen napsal pravdu....:D já se jen divím novinářům..testerům...redaktorum..nebo jak se jim říká...že když dělají tzv. kvalitní testy....tak prostě stará obyčejná technika pro ně neznamená žádné mínus :-) jen prohodí, že to stejně nikdo nepozná....a neztrhavají za to body..a když...tak takový, který nikdo nikde nenajde >:D
25. 4. 2013 23:53
Re: zkušenosti s novou Octavií 3
No, konečně to někdo tak hezky shrnul >:D

Palec nahoru :yes:
25. 4. 2013 23:50
On fakt někdo za tu Oktávku tolik zaplatí???
Docela jsem byl v šoku, když jsem si ten článek proletěl (mimochodem rozměry Octavia zcela zapadá mezi své konkurenty, takže žádná vyšší třída...) a spatřil závěrečnou tabulku s cenami.

A ptám se, on si opravdu někdo za tu cenu raději koupí toto než třeba Mazdu6 2013? Tomu bych tedy řekl investice :-( . Jestli toto není projev stádního smýšlení a vliv reklamy, pak jedna a jedna jsou tři >:D >:D .

(počítám s tím, že tam budou dávat neskutečné slevy, nebo budou prodávat jen nějaké výbavy, které by si taková Mazda ani do nabídky dát nedovolila)
Rozbalit vlákno
1
26. 4. 2013 00:49
Re: On fakt někdo za tu Oktávku tolik zaplatí???
presne tak. Viz moj prispevok vyssie:

Mazda 6 Wagon 2.2 CD vo vybave Attraction + navigacny system - cena z konfiguratotu 734 800 Kc,
Mazda 6 Wagon 2.2 CD vo vybave Revolution (koza, audio BOSE, 19" disky, parkovacia kamera ......) - cena z konfiguratoru 784 800 Kc

+ dalsie moznosti: Ford Mondeo, VW Passat, Toyota Avensis. VW Golf, Skoda Superb, Honda Accord, Opel Insignia, Peugeot 508 SW ... - a to vsetko za porovnatelne alebo nizsie ceny ako uvedena Octavia III.

aspon jeden dovod preco by clovek mal kupit OIII a nie nieco z uvedenych ???? OIII :no: