S inovovanou Octavií za 349.900,-Kč by Škoda ráda oslovila všechny ty, kteří se v posledních měsících dívali po Focusech, Cee‘dech, Aurisech a Golfech. Jaké cenové nástroje prodejci dostali?
Achjo... Uz som si myslel, ze "classic" konecne bude pouzitelne auto. ESP, hlavove airbagy, predne okna + zrkadla na elektrinu. Dviham ruky, a nadychujem sa k oslavnemu vykriku. Konecne rozumna vybava! Lenze potom citam ze do dveri stale musis strkat kluc, pre radio pojdes k vietnamcom, a zadnu lavicu rozdelis len motorovou pilou...
Kľúč, to je drobnosť. Originálne rádio, ak výrobca nastaví latku do primeranej úrovne, je výborná vec. Prípadne ak ponúka viac typov a sú plne zabudované. Tá zadná lavica, to je už na plač, to je fakt. Kruci, že ich to ešte stále drží, platiť drahé technológie a výrobu dvoch variant, pričom reálne rozdiely v cene sú rádovo v stokorunách.
Lenze ono su to v podstate vsetko drobnosti, ktore by nezdvihli cenu (dake to jednoduche radio dostane vyrobca za liter, central s dialkovym ci bez neho je za ~rovnaku cenu, a delene sedadla ci nedelene, to je tiez prakticky rovnaka vyrobna cena). Keby tam tieto 3 drobnosti boli, poviem ze je to konecne fakt kompletne auto, a nenarocny clovek nemusi nic doplacat...
Dovolil bych si nesouhlasit. Neorigo radio je v Octavii jak pěst na oko. Většinou je tam nějaký levný, protože majitel nechtěl nějaký opravdu super, ale chtěl ušetřit :no: a ten klíč ? K autu střední třídy, za jaký jej Škoda vydává je to taky anachronismus :no:
Mno, mně čelní na M6 přijde rozhodně víc čiré, než měla třeba LAguna.Zbytek se vyčešilo homologovanými foliemi, takže abych řekl pravdu,dotazu nerozumím.Tj. neřeším.
Pouze mě zarazil příplatek za tónovaná skla. Měl jsem za to, že v dnešní době jsou tónovaná skla standartem a momentálně jsem si nevybavil jiného výrobce s čirými skly mezi OS auty...
Koukam že 1,4 je zase výkon jako prase :-) takovejhle výkon z toho šel vytáhnout před 10lety. A s tim že bude mít motor delší životnost sem nechodte. To chápu jen u superba 1,4t že je to motor na pár t.km. U škody se musí sáhnout pro výkon daleko do kapsy a u vlastně i u každý škodovky.
Pořádným obohacením nemyslím běžné akcelerační obohacení na lambda 0.9, ale např. na 0.7 (o 43% více paliva než může dokonale shořet). To pak výkon sice jde nahoru, ale spotřeba letí rovnou do nebes 8-s
Jo,ale to je jen tvoje spekulace,takto asi fungovala koncernová 1,4 74Kw.Obohacení na lambda 0,7 by bylo silně neefektivní,a motor s CVVT je přece jen trochu konstrukčně dál a není důvod pesycovat směs.Spíše se snažili držet na lambda 0,9.Právě třeba u zážehových turbomotorů je na nejvyšších výkonech obohacení směsi na 0,75 kvůli chlazení částí vstřikovaného paliva.Teplota při 0,9 by byla moc vysoká (přes 1000°),což by turbo dlouho nevydrželo.
Taky nechápu proč Škodovka nedává alespoň 1.6 16v 8-s Takže vlastně základní použitelná motorizace je až 1.4 TSI a základní cena O 2 je tím taky jinde ;-\
Proč? Kdo chce tak si koupí. Kdo nechce tak nekoupí. Pro nějakého důchodce myslím není špatná volba.
I když je to motor tak pro fabii. Já bych bral tu 1,4 90Kw
Ja bych radeji snad jezdil i v Hyundai Accent nez v Octavii. Alespon bych mel pocit, ze me neokradli a nesedel bych v tom nechutnem hranatem interieru, na ktery jsem tak alergicky...
Pekný dizajn a rozmery viac-menej zhodné s Octaviou.
Dĺžka - Octavia 4572, Linea 4560 - rozdiel -12 mm
Šírka - Octavia 1769, Linea 1730 - rozdiel -39 mm
Výška - Octavia 1468, Linea 1494 - rozdiel +26 mm
Rázvor - Octavia 2578, Linea 2603 - rozdiel +25 mm
Šírka interiéru vpredu/vzadu:
Octavia - 1440/1430
Linea - 1460/1440 (+20 a +10 mm)
nj, jedna věc jsou čísla a druhá,jaké je reálné uspořádání interiéru, pro představu čtenářům: poloha kol a rozvor je fixován a prostor pro cestující se vůči def.poloze může sunout dozadu nebo dopředu, nebo mix.Tak auto totiž vzniká.Takže rozvor je sice krásný, ale každý si může dohledat fantasticky velký rozvor Mégane2 v 5D,sednout za volant a pak se pokusit posadit dozadu.Při 178 cm se to jaksi nedařilo, u staré O1 sice mezně,ale podařilo.U Mégane2 zůstaly nohy vně auta.Nebo vyzkoušet P407 sedan s obrovským rozvorem a zoufale malým místem v podélném směru.Jinak děkujeme za údaje,které si každý je schopen dohledat.Pravda je, že v tom fiatu jsem nikdy neseděl,nějak necítím potřebu "Punto" s kufrem.Ale kdo si kupuje auto podel netových diskusí,pak už ví,že punto s kufrem je teoreticky asi větší.Když vemu,že Bravo s místem také nic moc,pak okufrované punto bude asi podobné,ale to je jen odhad,jinak je mi to fuk.Stále říkám,že by se měl celý automobilový průmysl v ex-ČSSR zrušit,lidi vyházet,výroby přesunout na UK,Ruska,Rumunska a pak může národ,teda národy,mudrovat. >:D:yes: Se na to těším.Třeba nás bude živit turistika,že? :yes:
Tak si do tej Liney najprv sadni a potom breptaj. Aspoň by si zistil, že to ani náhodou nie je "Punto s kufrom". V linee si nesedel, s Octaviou tým pádom porovnať nevieš, tak sa divím, že z teba vyliezlo 20 riadkov somarín...
Tak tys Lineu ještě neviděl a Octavii asi zdálky, jinak si to vysvětlit neumím.
Větší rozvor má Linea, jsou stejně dlouhé, prej malej sedan, tak co je u tebe velkej? 5,2m dlouhá T613?
Pozri porovnanie rozmerov vyššie. Okrem veľkosti kufra je Linea väčšia. Škoda je lepším prístupom do väčšieho kufra praktickejšia, ale to je tak všetko.
jaka zase logika? Je to otazka preferenci a chtel jsem tim vyjadrit to, jak moc mi prijde Octavia spatna a rict, ze bych radeji vlstnil i auto z nizsiho segmentu...
Kdyby byly ceny srovnatelne, sel bych do Hondy Accord, Mazdy 6... I kdyz netusim, jaky tam bude rozdil, ve srovatelnych vybavach a motorizacich, treba to nebude takova propast, jak si myslim.
Zpracovani ceho? Hyundai je na mile pred skodovckou, co se tyce spolehlivosti. A nejake plasty interieru jsou mi absolutne ukradene. Radeji at se na to da divat a neni to hnusne hranate a jednotvarne cerne nebo sede... Nicmene, jak uz jsem napsal, nijak neprahnu po Accentu, jen mi prijde zajimavejsi nez Octavie. Osobne bych rozhodne sahl treba po Mazde 3 sedan, Focusu Sedan, Honde Civic sedan... nez po Octavii. Ti maji ale urcite taky horsi zpraocvani, ze? >:D
asi nectes poradne. Rekl jsem ve spolehlivosti, a ve spolehlivosti je Hyundai opravdu na mile pred celym koncernem VW, snad s vyjimkou Porsche, ale to je neco uplne jineho. Jestli mi neveris, tak si informace over, nez na me budes utocit. Kdyz teda vyradim Civic, diky vrzajici palubni desce (radeji at to vrza, kdyz zbytek auta funguje, ale to je jedno...), tak porad zustava Mazda 3 a Focus. Mazda je samozrejme spolehlivejsi a i s focuem maji rozhodne lepsi podvozek... ;-)
ahoj mam nového accenta elegance CRDI mam ho půl roku a po 1 měsíci přestala fungovat klima, ve 2 měsíci nefunkčí airbag spolujestce a za týden jdu na výměnu tyče řízení... ale jinak jezdí
Hezké že to přiznáš :yes: Spousta majitelů se snaží vytrubovat, jak je to jejich super, i když jsou třeba vnitřně přesvědčení o opaku, jen aby nevypadali jak hlupáci.
vetsinou se urcuje spolehlivost aut podle toho, kolik kusu ma zavadu. U silne nespolehiveho auta to muze byt treba 30% kusu (to je ale uz opravdu hodne), u spolehliveho, jako je Hyundai, Mazda nebo Toyota (podivejte se uz konecne na nejaky zebricek spolehlivosti...) to je treba 5% auto, nebo ja nevim kolik... Takze kolega mel proste hodne velkou smulu, coz mu samozrejme nepreju, ale o spolehlivosti Hyundai Accent CRDI to vubec nic nevypovida.
Velice prinosny argument do diskuze, opravdu ano! Zaslouzis moje hluboke uznani, musel jsem se diky tobe velice zamyslet a prehodnotit svoje hodnoty, dekuji!
Je vidět jaký máš přehled, jestli se Ti zdá Accent zajímavější než Octavie tak už to prosím nehul. Kbyby jsi to srovnal s I30 tak nic nenamítám, ale srovnávat OII s typickým korejcem z 90 let je síla. Jinak můžu Ti z vlastní zkušenosti zdělit, že není snad v téhle třídě horší varianta jak sedan. Kufr sice velký, ale je problém do něj dát bednu pivu a u většiny Ti v zimě při otevření kufru všechen bordel z víka spadne přímo do kufru.
Zda se mi zajimavejsi proto, ze se mi mnohem vic libi po strance designu, nema ho kazdy, za sve penize nejsem okraden tak moc, jako u Skodovky (coz potvrzuje i zalozeni sdruzeni prodejci Skodovek, za ucelem natlaku na snizeni cen) a mam podobnou uzitnou hodnotu, omezenou jen velikosti auta. Nicmene tim prispevkem jsem chtel predevsim naznacit, jak se mi zda Octavie spatna, kdyz se da teoreticky srovnavat s Accentem, dle meho nazoru. Ale proc nikdo nereaguje na to, ze Octavie konkuruje treba takove Honde Civic, Mazde 3 nebo Focusu?
Protože dole vyjmenovaná auta jsou pro OII její přímí konkurenti. Nezlob se, ale potencionální kupec OII se po Accentu ani nepodívá. Jako konkurence dorostl Ceed s I30, ale určitě né Accent. Jinak spoustě lidí pořád vadí u korejců omezená možnost konfigurace. Dále chybí v nabídce turbo benzín a některé věci nejdou objednat vůbec.
Prestal bych se mozna uz bavit o tom Acccentu, kterym jsem chtel vyjadrit to, jak se mi zda Octavie spatnou volbou. Treba takova Mazda 3 ma bohatou zakladni vybavu, jak uz je u japoncu zvykem, a i nejakou tu priplatkovou. Turbobenzinove motory u civilnich aut postradaji tak trochu smysl, rekl bych. Je to jen reakce na natlak radobyekologu. Nebo si snad myslis, ze maji nejakou skutecne velkou vyhodu, oproti svym atmosferickym ekvivalentum?
Jak pro koho, jezdím už pět let jen s turbínama jak benzín tak naftou. Když mám jet s atm. benzínem tak to je utrpení. pro mě je atm. benzín do 2litrů historie. Ty řeči o linearitě zátahu jsou tak akorát tady do diskuze.Většina atm. motorů je do 35000ot. tupá jak poleno a vůbec to nejede. Jo atmosféra 6V 2,5-3l je o něčem jiném.
Jde videt jaky ma kdo pohled na auta. K cemu mi je, prosim tebe, ten povestny zatah odspodu? kdyz motor nevytacim, tak nechci jet rychle, kdyz ho vytacim, tak asi proto, abych jel rychle. Ale proc bych si mel zaradit o dva stupne vyssi prevodovy stupen a pak akcelerovat? Abych podtacel motor? Pocyhbuju, ze vsichni tankuji 100 oktanovy benzin, aby omezili spatny vliv na motor pri podtaceni... Opravdova sportovni auta maji atmosfericke motory, takovych 90%. Nemusim asi mluvit o BMW, ktere vzdy prohlasoval, ze nikdy nebude pouzivat preplnovane motory, protoze nemaji takovy charakter, ale byli k tomu dohnani ekologii, nebo treba takova Honda... Preplnovane auto je narocnejsi na servis i provoz, ma vetsi spotrebu, zcela pochopitelne... Docela by me zajimalo jakou ma treba Octavie 1.4 dvakrat preplnovana realnou spotrebu ve meste a pri svizne jizde?
Octa 1.4TSI dneska byla v AMR, a samozřejmě že má 8-11 s přívlastkem "velmi závislá na jízdním stylu". Většina lidí nepochopila ten smutný trik downsizingu, že pro srovnání atm x turbo se počítá koeficient 1.4, tzn, ze 1,4 je ekvivalent ATM dvoulitru. No a samozřejmě při konkrétní metodice testu spotřeby, což je největší okrádačka, má turbomotor lepší výsledek, protože na turbo vůbec nejede, tzn. má spotřebu jako atm 1.4ka :-!
Samozřejmě nemluvím o motorech pro sport auta ale o běžné konfekci. Běžné motory (1,4-1,8) prostě nejedou i když mají papírově 90kW. Svou roli určitě sehrává u dnešních aut i jejich zbytečně velká hmotnost. Výhoda turbo benzínu pro mě je že když nechci tak ho nemusím zbytečně honit, tím nemyslím podtáčet. Na druhou stranu když si to chce člověk trochu užít tak není problém prohnat motor k omezovači. O zátahu turbomotoru se snad nemusíme dohadovat. Samozřejně pak si vezme svoje, ale každá sranda něco stojí. Jinak co se týče servisu žádné zde popisované závady jsem zatím nezažil ani u benzínu ani u nafty. Servisní náklady naprosto srovnatelné s atm. motory.
Sice je uzasny mit splasenou 1.4, ktera konkuruje 1.8 atmosferam, nebo dvoulitrum, ale bude mit za vetsiny jizdnich rezimu vetsi spotrebu a rozhodne mensi zivotnost. Stejne tak ne kazdy chladi turbo po rychlejsi jizde atd atd atd. To uz si radeji koupim 1.3 wankel, kdyz potrebuje straaaaaaaaaasne maly objem a OBROVSKY vykon. Jsou jiste hranice, pod ktere neni dobre jit, alespon v dnesni dobe jeste ne. Dvakrat preplnovana 1.4 funguje mozna tak na papire, ale i nekteri novinari ji predpovidaji brzkou smrt, nebo pisou o obrovske spotrebe - zcela logicky. Uvedu priklad - Honda S2000 zere lehce pres 10 litru (viz spritmonitor.de). To auto ma atmosfericky dvoulitr a nejakych 240 kobyl. Opravdu si zaslouzi 1.4 stejnou spotrebu, kdyz omylem jedeme po meste nebo dame dvakrat plny plyn?
Mozna jsi (jste) vychazel z faktu, ze do zadne skodovky se povedeny atmosfericky motor nemontuje (pokud je mi znamo) a diky tomu jste vydedukoval, ze takove motory jsou spatne... Podivejme se ale i za hranice toho uzasneho koncernoveho sveta, nemusime chodit ani moc daleko (dvoulitrovy ctyrvalec BMW...).
Dalsim faktem je i to, ze prevazna vetsina automobilovych nadsencu se radi mezi zastance atmosferickych benzinovych motoru, popripade silenosti jako EVO, STi, GTR apod., a to spis kvuli svoji brutalite nebo rychlosti za dane penize, ale zminovana 1.4 asi nic takoveho nesplnuje, dle meho nazoru.
opakuji to už alespoň po třetí, mluvím o běžné konfekci.Honda S2000 a benzíny od BMW nejsou běžná motorizace u vozového parku na našich silnicích. Nemluvím o benzínech u koncernu, koncernové auto ani nevlastním. Za další přeplňovaná není jen 1,4. Kdybych měl nyní vybírat auto s benzínem tak volím jednoznačně 1,8tsi nebo 2,0tfsi. Říkám to nerad, ale smiř se s tím že kdo nebude mít v brzké době malej turbobenzín tak zapláče na prodejích.
jo, ale to jenom proto, ze populisticka a radobyekologicka politika ovlada automobilovy prumysl. S logikou to nema nic spolecneho. S tim by jsi se mohl zase smirit ty. Je nadslunce jasne, ze turbomotory maji proste vetsi spotrebu pohonych hmot, nez jejich konkurencni atmosfericke protejsky se srovnatelnym vykonem, ktere budou mit ve finale mensi spotrebu. A co je potom ekologicke? To je jako s diesly. Vsichni to kupuji a mysli si kdo vi kolik kyticek nazachranili a pritom vyfukove plyny dieslovych aut jsou mnohem nebezpecnejsi nez benzinovych... Jenze ono se to hodi kazdemu do kramu. Stejne tak Toyota prius, coz je podle mnoha vedeckych expertiz nejmene ekologicke auto na svete, znovu zcela logicky... Dale pak auta jako Skoda Fabia Greenline, ktera tahaji z lidi penize za nic. Mensi spotreba? Ano, ale delsi prevody nejsou zadny vymysl a vyrobci maji sve duvody, proc do aut daly prevody kratsi, treba aby se clovek ve meste neukvedlal a mohl proste jet na jeden prevod... Toto vsechno jsou fakta. Ted by me zajimalo, jaky jiny vyznam maji preplnovane motory, nez jako motory do sportovnich aut, kde jsou lide ochotni zaplatit za vysokou spotrebu?
neřeším ekologické keci atd, mě zajímá můj pocit z auta. Přiznám se že já jezdím s atmosférou dráž než s turbínou. Protože aby to auto zrychlovalo aspoň trochu podle mých představ tak z 1,6 jezdím za 10 a s 2,0 za 13-14. Zatím co s turbínou jsem se pohyboval v rozmezí 7,5-12. O pohodovějším ježdění ani nemluvím.
zajimave... A jaka to jsou auta? Protoze ja jezdim od 7.5 - 10 litru se 140ti konovou 1.8 atmosferou a po dynamicke strance by mi asi zadna maloobjemova turbina neujela. A to nemluvim o charakteru motoru. Motor s turbem ho vetsinou ztraci a rozhodne se neda mluvit o pozitku z jizdy. Znovu opakuji - mimo Evo, STi... Staci se podivat na testy Golfu GT. A jeste je tady ta vec, ze jak jezdis ty nebo ja neni vubec dulezite, jde o to, jak jezdi vetsina. A to je nepopiratlne tak, ze s turbinama jezdi za vic, klidne se podivej na spritmonitor.de
Měl jsem půjčeného Ceeda 1,6 a chvíli jsem jezdil s Mondeo 2,0. Zkus se projet s nějakým novým turbo benzínem a uvidíš, že většina plynule jede od 1 800ot do 6 500 a i ta spotřeba není tak hrozná jak se tady uvádí. Jinak je to samozřejmě o pocitech každému vyhovuje něco jiného. Znovu opakuji že svou sehrává i hmotnost dnešních aut. Pamatuji doby kdy 90kW auto byl pomalu sporťák. Dneska je to spíš slušný základ.
1.8 TSI s manualem spotreba pod 9 litru prakticky nemozna, normalne cca 11, mesto 15, tezka noha 15 az nekonecno... Chces mi rict, ze nejaky koumak obelstil princip turbomotoru a vytvoril turbomotr s mensi spotrebou, nez maji atmosfericke motory podobneho vykonu? Nebudu daleko od pravdy, kdyz reknu, ze to neni mozne! Spotrebu, jakou ma 1.8 TSI maji trilitrove sestivalce. A pritom ten motor nestaci kdejakemu starsimu sportaku se 100kW. Vazne nechapu, proc nekdo muze touzit po preplnovanem nizko objemovem motoru do sveho vozu na denni jezdeni (ne zadneho sportaku), za ucelem lepsi charakteristiky - nechapu v cem? Na co potrebuju motor, ktery tahne porad, kdyz mi staci, aby tahl v urcitem spektru, ktere pouzivam na predjizdeni? Vzdyt i turbomotory tahnou nejvic nahore, takze je logicky pri predjizdeni vytacis, stejne jako atmosferu. Akorat ve meste muzes jezdit mozna o jeden prevod nahoru, aniz by se ti klepalo auto, ale motoru to stejne dobre nedela a spotrebu budes mit horsi, jak uz jsme si rekli... A to nemluvim o turboefektu, ktery pro nadseneho ridice znamena znemozneni rizeni auta plynem... Turbo motory do sportovnich aut patri, ale do Golfu, Octavie a podobnych rozhodne ne.
v tom že právě každého nebaví při běžném ježdění točit motor neustále nad 4 000 ot/min a pořád řadit o 2kvalty aby to trochu jelo, jinak můžu ti z vlastní zkušenosti že extrém spotřeby 1,8T byl 14,5l při 180 na dálnici. Jinak dlouhodobě byl průměr kolem 8 litrů a to nemám zrovna lehkou nohu. S atm. dvoulitrem byla spotřeba při té samé rychlosti na stejném úseku dálnice 17,5l a celkový průměr kolem 10. Jinak spousta lidí co se s turbínou svezla mi řekla, že jediné co je odradilo od koupě turbomotoru je vyšší pořizovací cena. Kdyby byla cena podobná jako u atmosféry tak už by atmosféru nikdy nechtělo.Zkus se s tím svést a uvidíš že u většiny moderních turbomotorů je turboefekt tak potlačen že naprostá většina řidičů ho ani nepostřehne.
no uz som mal doma 2 KIE a stacilo.... jednoducho korejci nevedia a asi ani dlhe nebudu vediet kvalitne auta.... ;-) radsej volit Cechov a Nemcov pripadne Francuzov ako "sikmookych"
Zkušenost s jedním Accentem,plus dva další mají nyní kolegové (tyto jsou staré x3).Další dva novější vyrobené po roce 2000 (LC)mají známí a bez problémová auta.Když ovšem do problémů nepočítáš výměnu tlumičů,silentbloků na ramenech a brzových kotoučů po120000km.Elektrika v pohodě až na tu pitomou výsuvnou anténu,ta vydrží tak max.6-7let.
O těchto autech mám perfektní informace přímo od majitelů,krom těchto Accentů ještě Getz a Santa fe to jsou teprve 3-letá takže uvidíme.
Mam zkusenosti s Getzem a SantaFee. Obe auta jsou stara 4 roky a nic se nestalo. Ale znovu opakuju, to o nicem nevypovida. Lidi, co tady pisou, jak jsou Kie nespolehlive, vubec nevi, o cem mluvi. Podivejte se na oficialni statistiky a nehazejte tady rozumy, jak se vam rozbilo auto, to o nicem nevypovida. I to nejspolehlivejsi auto se nekterym majitelum pokazi, akorat je jich mene nez u mene spolehlivych aut... Kdo tvrdi, ze asijska auta na evropska nestaci, musel par let spat, nebo je tak trochu ignorantem...
Tlieskam a som vdacný tomu, kto v Skodovke KONECNE prisiel na to, ze 4,57 metrový kombík s 580 l kufrom a nosnostou pol tony nemá mat motor s výkonom 59 kW!
A dúfam, ze jedného dna prídu i na to, ze ani v 4,57 m liftbacku tento technický zázrak nemá co hladat :-!
Je to hezké, doplatí se 26k za dělené sedadlo, rádio a klimu a vpodstatě člověk nepotřebuje víc... možná kožený paket a ten centrál na DO. S TSI za 457k to je pořád docela přijatelné... i když opět bych si za tu cenu nakonfiguroval o třídu větší Lagunu s lepší výbavou.
Každý ať si koupí co chce. Když bude chtít 1.4 59kW, proč ne?
Pořád je to lepší než HTP ve Fabii, tzn. pro potenciálního zákazníka co to HTP měl změna k lepšímu. Pro starší lidi je to taky dostatečná motorizace.
Těm co nadávají na starou dobrou 1.6 75kW - je vidět že jste s tím nikdy nejeli. Naprosto dostačující motor pro běžný provoz, ale ne na dálniční sprinty. Slušnou jízdou se s ním dá v poho jezdit za 7 litrů.
Jinak nechápu jak někdo může srovnávat OII třeba s Accentem a nebo i Ceedem. Accent nemůže konkurovat Octávce v ničem, to je typický Turecký výrobek - všude jsou vidět jen laciné materiály.
A Ceed může taky Octávce jenom závidět. Děláte tady z něj nějaký super výrobek (jako I30), přitom je to normální levná tuctovka, která nemá oproti OII nic co nabídnout.
Ano, Accent ma nekvalitni materialy, je levny, ale tuctovka? Myslel jsem, ze toto slovo je odvozeno od slova tucet a ze vyjadruje fakt, ze je neceho hodne. Accentu ja teda moc nevidam. A co se tyce testu, tak vychazely docela dobre, ikdyz cesky narod je tezce ovlivnen tim, ze ma vsugerovano jaka auta kupovat a jaka na... Ale prisoupime-li tedy na to, ze Accent je levna tuctovka, tak Octavie je draha tuctovka - ted co je lepsi? Samozrejme nemuzeme automobilku krizizovat za to, ze nabizi ekonomicky smyslejicim lidem (treba duchodcum), kterym nezalezi na motorizaci, slaby motor, ale za takove penize? Octavie sice prevalcuje s prehledem Accent po vsech strankach, bude mit i prevahu nad Ceedem nebo I30, ale ty auto jsou taky cenovu uplne jinde. Pak prijde rada ale na opravdove konkurenty Octavie a ejhle, ona jim nejak nestaci...
Zajimavý názor. Co může Ceed nebo I30 Oktávce závidět ?
Třeba motor 1.6 CRDI ?
Nebo výbavu ?
Je Ceed karosářský Mastodont postavený na mnohem menším podvozku ?
Co je podle tebe tuctovka? Pokud je aut více než tucet ?
Seděl jsi vůbec někdy v Ceedu ?
Naopak já mám pocit, že poslední dobou nemá co Škodovka nabídnout.
Ano seděl, ale skončil jsem na výbavě. Nevím jak to je nyní ale v době kdy jsem o něm uvažoval tak to bylo, tohle se musí objednat s tímhle, tohle jenom k tomuhle motoru atd, některé běžné věci jako je tempomat či děšťový senzor nešli k určité motorizaci objednat vůbec. A navíc trochu dovybavený Ceed atakuje cenou Focus atd. A v tom případě je volba jasná. Navíc servis povinně 15 000/1rok. Nějak se ta záruka zaplatit musí. Tím netvrdím že to je špatné auto,ale tak růžové to také není.
servis 15000km/1 rok ti jako jediny interval zajisti to, ze budes mit olej v dobrem stavu. Vsechny "longlife" kraviny nici auta, kazdy odbornik ti to potvrdi. Klidne si kup koncernove auto s intervalem 30000 a potom 10000 km pred vymenou zazivej hruby chod motoru, divny zvuk apod. - viz zkusenosti majitelu, treba i Octavii. Olej se obecne doporucuje vymenovat po 10 000 - 15 000 km, dle stylu jizdy.
longlife mají aby neměli zákazníka v servisu tak často a nemuseli "přehlížet" zárukou krytý závady.
Pořád jsou lidi, co jim nedochází že kdo maže ten jede, a cena 2000 za nový olej jim trhá žíly, bodejť by taky né u Škodovky kde výměna oleje, stěračů a žárovek přijde na osmičku :-!
presne tak... Je to vsechno jenom habadura na zakaznika. Stejne tak zaruka Ceedu 7 let. Neznamena to, ze Ceed je tak spolehlivy, krom toho ta zaruka je dost omezena a plne plati jen na urcitou cast auta, pak jsou mensi, nevim presne jak to maji a nechce se mi to hledat... Je to ale dobry marketing! :-)
Ceny olejů jsou ve většině servisů stejné, stejně to jsou všechno zloději. Na ceně oleje se buď domluvíme nebo si přinesu svůj. Kupodivu přijatelné ceny oleje byli v Mercedesu 350Kč/l longlife II. Chtít 450 Kč/l bez daně obyčejné syntetiky je zlodějna. Jinak v tom servisu jim nesmíš vše zbaštit. Za tu sumu co uvádíš jsem měl na OI komplet servisku i s rozvodama.
S longlifem jsem najel s OI 200 000, výměna po 50 000. S autem nebyl jediný problém, jezdí dodnes už má přes 250 000. Pří nájezdu přes 50 000 ročně je servis po 15 000 pro zlost.
Konečně nekdo, kdo při malém popíchnutí na konto Škodovky nevyskočí, jak "Potrefená husa".
"Dovybavený Ceed atakuje cenou Focus" ? Je ten Focus, o kterém mluvíš, stejně vybavený a především má stejnou motorizaci(1.6 CRDI vs 1.6 TDCI)? Ale bavíme se tady o OT II. Ta bohužel ve stejné ceně tohle nenabízí.
Zapoměl jsem dopsat ještě jednu důležitou věc.
Záruka 7 let na Ceed.
Focus i Ceed obě auta provedení Combi 1,6 benzín. Výbava stejná navíc Focus navíc 16 kola + tempomat. Celková cena zhruba před rokem Focus 409 000, Ceed 419 000. Navíc od Fordu nulový leasing + od dealera zimní gumy. Toď vše chce to jenom trochu hledat. Navíc ta záruka je zaplacená pravidelnýma návštěvama v servise minimálně 1x za rok.
Přesněji řečeno záruka na pohonnou jednotku,nikoliv celé auto,nebo 150 tkm,co nastane dříve,to zase zapomíná PR šikmáčků sdělovat...jinak je kouzelné se bavit čtením na kia klubu,že řeší problémy koroze auta po roce,to nechápu,mají záruku,tak ať to řeší v servise,navíc co kdo chce za ty prachy? BMW? Snad ne >:D Těším se na rok 2013-14, jak se budou reklamovat vstřikovače i CRDI a najetými 148 tkm. "Nafta,pane,tankoval jste špatnou naftu (a nazdar),ale máme skvělé slevy na nové auto, jestli nemáte zájem.."...jinak to nebude.Zázraky nechejme jiné instituci.
Ceed nevlastnim,ale pročítal jsem tu diskuzi a je tam zajímavá věc.Není to rez,ale usazeniny které zbudou po odpaření vody,lak je neporušený.V servisu to prý vyfouknou a ošetří přípravkem Autoclean.což by asi zvládnul každý při umývání auta.Takže se opravdu uvidí za pár let,ale zatím žádná tragédie.
Tak výbavu může Ceed opravdu jen závidět. Individualizatelnost u Octávky je úplně někde jinde. :-)
Motor 1.6 CRDI? Naco? Nechápu argumentaci něčím co se ani nevyplatí kupovat. Pro většinu lidí (nájezd do 20000km/rok) je to spíš prodělek, i když si myslí opak.
Proč teda taky nenapíšeš o vynikajících TSI? :-)
Tuctovka = nenápadnost = šedá myš = korejec
U motorů se podle tebe nevyplatí 1,6crdi.Stejně tak to je u výbavy.Kolik lidí si koupí tu nejvyšší výbavu,nebude to ani promile z celkových prodejů.Tsi se také nevyplatí,vzhledem k ceně,spotřebě,která také nebude nijak nízká(i dle testů),turba také neoplývají spolehlivostí.Takže pro obyčejné lidi to také není to pravé.
tuctovka, nenapadnost a seda mys spis definuje Octavii, nic ve zlem. Ceed je designove tak povedeny, ze mate i movitejsi zakazniky, kteri nevi "ktera bije". Tuctovka znamena, ze je neceho hodne, nebo hodne podobnych. Coz v nasem state vystihuje jen automobily skoda, protoze zastavaji tretinu vozoveho parku. Vedle nich nebude nikdy nic tuctovka. Ale ja pomerne zabavne pozorovat, jak maji lide zazite jiz minimalne 5 let neplatici pravidlo o podprumernosti korejcu, nedejboze dokonce japoncu, kteri patri v mnoha smerech na technicky vrchol, az na kvalitu interieru... >:D
Když porovnám cenu Oktávky se srovnatelnou konkurencí (výbava, motor, velikost), vyjde mi Oktávka téměř vždy jako nejdražší. No, bude to asi tím, že je nejlepší ;-)
ale už ne tak, jak byla dříve, ale zpracováním je někde úplně jinde (jako ke srovnání nabízené H i30 či K Cee´d). Faceliftovaná verze nyní dohnala i handicap vůči zvučnější konkurenci (Honda, Focus) a i v motorizacích si teď každý vybere. Pokud jde o ergonomii interiéru, tak zastávám názor, že Oct II nemá konkurenci. Take jsem chtel při vyběru auta ušetřit a tak jsem toho vyzkoušel relat. hodně. Ceed, Focus, Civic, Mazda 3, Auris, ale Oct II se mi ovladala nejlip. (jeste tak mazda 3). Pred rokem byla cena/vybava Oct II vuci temto prakticky neakceptovatelna a jeste v 5/08 vysla Elegance v SRN pri akt. kurzu o 10tis levneji a mela v sobe za 75tis vybavy navic (chodil jsem kolem toho). (Napr. radio Stream za 11.500 bylo fakt k smichu). Pak ale prisla s dovybavou Edition 08 1.sleva, pak. 2. sleva a prodejci k tomu dají dalsich - 10%, o cemz u lze uvazovat. No a ve faceliftovane verzi je to jeste o neco vyhodnejsi. Zalezi co jeste prodejci. Kulha jeste delka zaruky.
nedalo mi to a musel sem si precist tuhle diskusi. Kolem novych modelu nebo faceliftu je vzdy rusno. Kort u nove Octavie resp. Skody. Nevim na co tu nekteri resi vybavy jednotlich aut, kdyz stejne nekdo rekne, ze je to pro nej prkotina a stejne kdyby to nemel dalsi model, tak rekne, ze mu to tam schazi. Proc jednoduse nenapsat na zacatek. Jsem fanda te a te znacky, Vasema argumentama me nedostanete! ...nezlobte se, ale je to tady videt jako krasny priklad.
P.S.: Jinak, abych byl uprimny pred faceliftem se mi libila vic. A kdybych mel tu sumu penez za kterou se prodava nove faceliftovana Octavia ve versi Classic ... sel bych urcite do neceho jinyho.
Z nového designu Škodovek se mi chce blinkat, na toto mé oko co oceňuje design opravdu nemá chuť se dívat. Doufám že až ovládne i Škodovku Porsche, že udělá čistku v jejich konstrukčním studiu a nasadí tam lidi co opravdu něco umí
:yes: jen tak opozdene dodam pro ostatni linea delka 4560 a octavia delka 4572 (no to je rozdil)dalsi rozmery jsou velice podobne a ten prispevek ze octavia je jina trida ja na to musim odpovedet:octavia si na ni hraje