Jo, zabili to hlavně opět malou nádrží na CNG, 17,5 kg je výsměch... s 15 kg ujedu v reálném provozu max 300 - 320km. Ty 2,5kg navíc přidají max 60km navíc...
Tu dojezdovou nádrž snad raději komentovat nebudu, to je klasický “ojeb”! Navíc přišla o víceprvek vzadu. Jako celek to auto už postrádá smysl a k tomu ještě za podstatně vyšší cenu...
ještě před rokem se psalo, že s přechodem na 1,5TSI a kompozitové nádrže bude mít 21kg + 15litrů... Což by bylo lepší, dojezd na plyn v reálným světě kolem 500 a dalších 250 na benzín... tak by mi zajímalo, proč ta změna...
Management Škody nemá jinou možnost, než plnit příkazy VW. A jestli VW vyhlásilo "strategický cíl" elektrifikaci, tak tomu přizpůsobuje operativní cíle ve všech výrobnch závodech všech značek.
"My vám ty elektrorobertky prostě narvem" - třeba tím, že postupně brutálně omezí (či zruší) výrobu ostatních vozů. Před 14 dny jsem byl na kafe u jedno ho ze svých zákazníků - dělá prakticky JENOM automotive díly. 2. pololetí vs. 1. pololetí 2018 - propad objednávek o cca 30%. Relevantní výhled na 1.Q.2019 - 4.Q.2018 snížený o dalších zhruba 25%
Vedení EU postupně dusí výrobu v evropských zemích - a protože se jim to zdá pomalé, tak vyhlašují odvážné cíle a ambiciózní výzvy, jejichž důslednou aplikací se evropský průmysl ještě více omezí a jeho konkurenceschopnost se ještě více sníží...
Neříkám, že Zetor by byl nějaký extrapodnik, ale aby jeden z mála výrobců traktorů v době hospodářského boomu propustil 40% lidí (protože emisní limity i pro motory do zemědělských strojů), to mi přijde dosti napováženou.
Jak řekl mistr Yoda z Hvězdných Válek (byl to tuším 3. díl): "Jak umírá svoboda? Za nadšeného jásotu davů"
;-\
Nepanikař. To jen klesají tržby distributorům vlastněným americkým vlastníkem, ale ve stejné době polským distributorům operujícím v ČR narostly tržby o 27%.
Oni totiž ty subjekty vlastněné americkým vlastníkem překračují tlustou čáru a antimonopolní autority na ně dělají bu bu bu, tak snižují z vlastní vůle obchodní aktivitu, aby se dostaly pod tuto tlustou čáru, nu a ostatní na trh z toho těžce profitují.
Ja myslim ze je to proste. Cerpacich stanic CNG je pomerne dostatek a velikost dojezdove nadrze limituje obsah bioslozek v benzinu, ktere zkracuji jeho zivotnost. Benzin se tak musi v nadrzi protacet, k cemuz setrilkove s CNG nejsou ochotni. Vetsina se snazi jet jen na CNG.V praxi je potreba vymenit cca 1/3 nadrze kazde tri mesice. Nakonec tankovat ve vyjimecne situaci kazdych 100-150 km neni az takovy problem.
problem je ze Skodovka pak ale v zaruce resi problemy ktere jsou spojene prave se starym benzinem u CNG auta, ucpane trysky, ucpane cerpadlo a podobne, a to jiz po 6-9 mesicich tech aut, nedela to tedy ani dobrou reklamu ani to neprospiva financim Skodovky
Njn, každé řešení ná své plusy a mínusy...
Kolega (100% fan CNG, ale rozumnej a normální chlap) tvrdí, že právě kvůli těmto problémům tam raději lije nejjakostnější a nejaditivovanější benzín - a raději 98 než 95. Možná na tom něco bude
Nic takoveho neresi, ta auta jsou absolutne bezproblemova a spolehliva.
Nikdo kdo si koupi auto na CNG nechce jezdit na benzin, ekonomicky nedava smysl jet ani cast cesty na benzin.
Na benzin to jede jen po nacerpani CNG v zime par minut, v lete treba jen par desitek vterin, do minusovych teplot to jde i bez benzinu pak se ale asi motor nici. Vozit benzin je zbytecne. Ja tankuju tak za 150-200kc mesicne a to tankuji CNG v podstate kazdy den, nekdy i 2x.
No je, ja to chapu, taky se snazim vyjet elektrinu nez spustim benzin. Misak si ale tankovani sam hlida a upozornuje, kdyz nenatankuju 15 litru behem 3 mesicu. Taky chapu, ze skodovka nuti CNGckare tankovat benzin casteji. Koukam ze par pologramotu s prstem na cernym palci to nechape, ale na skutecnosti to nic nemeni.
Pokud vím, SW řízení motoru u CNG aut je implicitně nastaveno na jízdu na CNG - a na benzín přepíná jenom "v případě nouze". Pak stačí drobná úprava - přidáš hlášení "letos jsi ještě nebenzínoval, dělej s tým neco" a je vymalováno :-)
:yes::yes: Jestli skodovka bude chtit, pujcim ji manual od misaka, at se koukne jak vypada poradny auto. Ten benzin neni problem jen u aut, ale problemy se starym benzinem maji i sekacky a motorovy pily. Ja to eliminuju vervou, ta biols**acky neobsahuje
No vidis, uz i ty jsi na to prisel? Nejsi sam, i nemci na to prisli [odkaz] jenom pepici slintaj po krapech z bolky. Kdyz ctu nektery recenze napriklad [odkaz] , tak ty lidi obdivuju. Ja bych takovou trpelivost nemel. Ale oni zase pujdou a zase si koupi dalsi technicky nedodelek. Ta vernost je obdivuhodna.
PS nepotrebuju te zasobovat minusama, nemam zadny komplex
VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter). ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi.
Článku chybí to hlavní, za kolik reálně ujetých km se tento
model vyplatí vůči klasické verzi. V podstatě nikdo si ho nekoupí kvůli ekologii, ale ekonomii. Jelikož se jedná v této třídě o dost drahý holobyt, tak nevím, nevím...
Re: Článku chybí to hlavní, za kolik reálně ujetých km se te
Tak když to vezmu přes reálný cenový rozdíl vůči základnímu benzínu s AP, který bude dynamický zhruba srovnatelný,, což bude reálně na krame cca. 60tKc., a vezmu spotřeby že Spritmonitoru (6 l benzínu vs. 4,22 kg CNG), tak úspora je na úrovni někde okolo 0,80 Kc/km. Tzn. pro fyzickou osobu návratnost okolo 75tkm, pro firmu cca. 60tkm.
Re: Článku chybí to hlavní, za kolik reálně ujetých km se te
Nemuzes to srovnávat s benzinem. Myslis, ze nekdo resi G-Tec vs TSI ktere ti pri takovych najezdech vyzere penezenku? Alternativa je 1.6TDI, coz je druha nejjekonomictejsi varianta. S tou to srovnej.
Re: Článku chybí to hlavní, za kolik reálně ujetých km se te
Sežere peněženku? TSi vs. TDi 85kW je rozdíl ve spotřebě 3 dcl (slovy tří deci), tzn.diesel je o "brutálních" 0,09Kč na kilometr úspornější. Rozdíl v ceně asi 55tKč. tzn. po 610 tkm ujetých se příplatek za diesel v té spotřebě vrátí.
[odkaz]
To na druhou nejekonomičtější variantu skutečně nevypadá.
Podobně TSi vs. TDi 110kW - rozdíl v ceně 60tKč, ve spotřebě 0,7 litru. Při úspoře 0.22 Kč/km u dieselu jde o návratnost ve spotřebě po 270tkm...
[odkaz]
Tudíž nevím, proč bych měl ekonomiku CNG srovnávat s něčím, co ekonomické kvůli pořizovací ceně už z podstaty vůbec není (nafta 1.6 TDi /2.0TDi)...
Re: Článku chybí to hlavní, za kolik reálně ujetých km se te
Ale prosimte.. 1.6 tdi jsem mel v O2 a S3 jako taxik po Praze a v prvnik pripade byla spotreba 5,5 v druhem neco pod 6. S zadnym benzinem se pri stejnem pouziti pod 7 nedostanes. A to nemluvim o tom, ze na spotrebu jsem nikdy nejezdil a pak se ty nuzky rozeviraji jeste mnohem vic.
Ano pri klidne jizde po okresce nebo 120km/h na dalnici rozdil velky nebude.
Tak nevím, jestli je vhodné popis výbavy Active začínat slovem "obsahuje", i když uznávám, je to daleko kratší, než případný výčet prvků, které bohužel neobsahuje, ač by to bylo vhodné.
Překlad: základní rádoby výbava je tragická. Musím uznat, že když si ten "výčet" u Active čtu, tak reklama Hyundaie se skeletem karoserie není zas tak přehnaná.
Maně si vzpomínám, jak mi kolega kdysi (rok 2001??) poslal srovnání výbav dvou vozů
Škoda Fabia tam měla prvky až hedonisticky rozmařilé luxusní výbavy, zahrnující položky jako:
- elektricky stahovatelná okna vpředu
- elektricky stahovatelná okna vzadu
- zevnitř stavitelná vnější zpětná zrcátka
- elektricky stavitelná vnější zpětná zrcátka
- elektricky vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
- samoztmívací vnitřní zpětné zrcátko
- výškově nastavitelné horní ukotvení bezpečnostních pásů předních sedadel
a takhle to drobným písmem pokračovalo 2 celé a tři čtvrtiny 3. strany formátu A4
K tomu pro porovnání byl leták na Lincoln Town Car, kde v kolonce "equipment" (výbava) stálo stručné: "full" (tedy plná).
Jediné, co si člověk mohl vybrat, byl design litých kol :-)
Taky tak soucítíš s těmi nebohými Američany, že museli (oproti Fábii) jezdit v tak chudičce vybavených autech?
No, někdy by si člověk rád vybral... Když chci šíbr, musím mít kožená sedadla? Nechci kožená sedadla, potí se mi na nich záď. A musím mít v kufru namísto té praktické skříňky na lékárničku a montérky ten obludný reprák subwooferu? Chtěl bych mít raději tu skříňku na montérky, muziku typu tuc-tuc-tuc nekonzumuji. Než mít samostmívací zrcátko, tak raději mám tu překlapávačku. A tak bychom mohli pokračovat. Nechápu, proč (třeba za příplatek) automobilky nenabízejí mít v autě ruční brzdu, ale jen tu nešťastnou brzdu navijákovou. Nebo diesel do Cíga? Kde je to heslo náš zákazník náš pán? ;-\
Cena je opravdu smutná :-( . Loni na jaře jsem kupoval cng liftback a za 700 tisíc jsem měl auto v plné výbavě vč. nezávislého topení a střešního okna. Prostě vše co šlo přidat , vyjma sportovních sedadel. Možná budou dávat prodejci 20% slevy, loni byla u tohoto auta běžná sleva z ceníkové ceny 15%. Lidi co si tento typ auta koupí jsou často šetřílkové a na velkou slevu by mohli slyšet (mkt tah).
Myslím, že tento pohon běžní šetřílkové-fyzické osoby kupují dost minimálně, CNG verze je zaměřená především na firmy a to ještě na firmy se specifickým businessem, kde se uplatní výhody CNG, typicky různé rozvážkové služby nebo servisní technici obsluhující nějaký region, kdy firma má vlastní plničku a tudíž nikoho nezajímá dojezd na benal (navíc díky malé nádrži nemusí mít GPF) a klidně tam mohli dát nádrž na 5 litrů benalu a naopak se měli snažit ještě více zvednout objem nádrží na CNG. Jestliže mi servisní technik najede denně maximálně 300km, tak je to v pohodě, ovšem když potřebuje zajet z Brna do centrálního skladu v Praze zpátky a ještě k zákazníkovi do Zlína, tak je i těch 480 km málo, pro některé firmy by to chtělo dojezd na CNG 500-600 km. U soukromého auta s nájezdem 10-15tkm se CNG podle mě nevyplatí pořizovat.
V soukromém autě mám nájezd cca 25 až 30 tkm ročně a navíc jsem plnil u souseda, který má vlastní plničku. 1 km mne vyšel cca 0.8 Kč. Já jsem měl průměrnou spotřebu 3.6 kg/100km. Trasu Praga Ostrava jsem jezdil za 3.5 kg. Takže těch 500 km bych na plyn dal. Já ale nejsem úplně optimální vzorek na dojezd, protože ve všech autech co jsem jezdil, tak nemám problém pohybovat se kolem papírové spotřeby a to nejsem brzda provozu.
Ja mel Praha Ostrava podobnou, kdyz jsem jel pianko kolem 120km h. Kouzlo ale je, ze to neni nachylne na styl jizdy, takze cestou tam kdyz jsem tomu stal porad na krku a velkou cast cesty jel 160-180 jsem mel porad pod pet.
Tak úplně to s tou nádrží ojeb není. Jedna s hlavních informací podle mě je a psal jsem to už minule, že by to nemělo mít filtr pevných částic. Právě díky pouze dojezdové nádrži na benzín.
Pochopil bych z tohoto nouzového dojezdu, že se povýší nějak zásadně objem nádrží na normální dojezd na CNG. Přišel však jen popis, že kvůli "ideálnímu" rozložení 15kg váhy, jsou tam 2 plastový blbosti, se kterýma se dál nedostanete... Neuvěřitelný kraviny se dějí ve světě motorů... Přitom CNG je, co se emisí, uhlíkový stopy, použitelnosti, praktičnosti ( atd okolo tý ekologie, co je jen zástěrka), daleko dál, než elektromobil, zejména, co se týče v zimních měsících topení a dojezdů, následnýho zvrakování. Ale po tom, co sem začli tahat netahavý, modlící-se tmavce, jakože je potřeba pracovní síla, tak se už nedivim, že budem v elektromobilech kroutit hlavou nad nesmyslama z Bruselu a do kopru pojedem bez logiky a samostanýho úsudku. :no:
Jednak na elektromobily (za stávající situace a nejbližších +- 10 let???) finančně "dosáhne" tak 15% stávajících majitelů aut - a jednak je nebude KDE, JAK a ČÍM nabíjet ;-\
Jako malej kluk jsem nedokázal pochopit jak mohla padnout Římská říše.
Jak to tak vypadá teď, možná to stihnu zažít na vlastní kůži 8-s
Nebude ČÍM? Ty doteď nepochopil ten vtip s rafinériema = kde krom svinstva který vypouštěj = spotřebovávaj víc elektrický energie = než by spotřebovaly EV auta? :-)
Je to jednoduchý = to by měl pochopit i špunt co nechápal proč se rozpadla a nakonec padla Římská říše >:-[]
A sám k rozpadu spojený Evropy = každym 2hym příspěvkem přispívá ;-)
No když vezmu slevu 20% až 25 % pro Fleet, tak jsme na cca +- 470 tkč a pokud odečtu DPH 21% , tak to vyjde na 389 tkč a to už je slušná cena. >:D (Active)
Pravda jen pro někoho. No někdo musí nakupovat draze, aby auta koncernu měla nizký propad ceny a fleetař co nakoupí takhle "levně", měl díky tomu malej propad ceny, až bude po 3,4,5 letech prodávat do bazaru. Škoda , VW i Seat díky tomun drží ceny ojetin vejš , o nic jiného tu nejde. Jim jde pouze o prodeje firemním zákazníkům, nutno uznat že pro sebe to dělají dobře. :-) Bussines ár exelánc.... :-)
Njn, podstatou podnikání je maximalizovat své zisky prostřednictvím služby zákazníkům.
Smutná pravda pro zákazníky je, že firmy, které se soustředí na tu první část, přežijí snáze nežli ty, které se soustředí spíše na to druhé...
Objektivně vzato, nová auta u nás kupují hlavně firmy - takže je logické, že se Škoda Auto soustředí zejména na ně a na "drobné" zákazníky defekuje Bílej Tesák :-)
No zajimalo by co mate za fleet ze mate u skodovky 20 - 25%, bezne firmy se dostanou tak na 15% (odber nizsi destiky aut rocne) pripadne kolem 30% u premiovek (BMW, MB ..)
Je to individuální a záleží to na prodejci. Pokud ví, že nejezdí auto 80 tkm ročně a ve smlouvě si tě zaváže, že budeš jezdit jenom k němu po dobu tří let včetně pneu atd., tak ti těch 25% dá. Jde do toho se zápornou marží a má jistotu, že tam necháš za tři roky 200 tisíc na servisu (částka uvedená jako příklad). Taky záleží, zda bereš skladovku, protože ty kupují, pro fleetové kupce, prodejci např. po deseti až dvaceti kusech. Taky se kupují auta do fleetu přes aukce a já osobně zažil jednu aukci, kde byla cena o 80% nižší než ceníková.
Myslím si, že pro člověka, který má nájezd alespoň 10 000 km ročně se auto s cgn opravdu vyplatí, sám jsem si tuto octavii koupil přes [odkaz] už před dvěma lety a musím říct, že tato investice se pomalu, ale jistě začíná vyplácet.
Tak jednoduche to neni. Ja mam najezd pres 70 tis za rok a co se tyce spotreby, urcite se vyplati mnohem vice nez diesel, benzin konkurenci neni vubec. Problem je v zustatkove cene auta, ktera diky male popravce bude minimalni. Narozdil od dieselu, kde auta s 250-300 tisici jsou normalne prodejna. Auto je to kazdopadne skvele, mam moznost presednout do Supu 3 TDI a vubec nechci.