Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
fiction
model vyplatí vůči klasické verzi. V podstatě nikdo si ho nekoupí kvůli ekologii, ale ekonomii. Jelikož se jedná v této třídě o dost drahý holobyt, tak nevím, nevím...
Tak když to vezmu přes reálný cenový rozdíl vůči základnímu benzínu s AP, který bude dynamický zhruba srovnatelný,, což bude reálně na krame cca. 60tKc., a vezmu spotřeby že Spritmonitoru (6 l benzínu vs. 4,22 kg CNG), tak úspora je na úrovni někde okolo 0,80 Kc/km. Tzn. pro fyzickou osobu návratnost okolo 75tkm, pro firmu cca. 60tkm.
Nemuzes to srovnávat s benzinem. Myslis, ze nekdo resi G-Tec vs TSI ktere ti pri takovych najezdech vyzere penezenku? Alternativa je 1.6TDI, coz je druha nejjekonomictejsi varianta. S tou to srovnej.
Sežere peněženku? TSi vs. TDi 85kW je rozdíl ve spotřebě 3 dcl (slovy tří deci), tzn.diesel je o "brutálních" 0,09Kč na kilometr úspornější. Rozdíl v ceně asi 55tKč. tzn. po 610 tkm ujetých se příplatek za diesel v té spotřebě vrátí.
[odkaz]
To na druhou nejekonomičtější variantu skutečně nevypadá.
Podobně TSi vs. TDi 110kW - rozdíl v ceně 60tKč, ve spotřebě 0,7 litru. Při úspoře 0.22 Kč/km u dieselu jde o návratnost ve spotřebě po 270tkm...
[odkaz]
Tudíž nevím, proč bych měl ekonomiku CNG srovnávat s něčím, co ekonomické kvůli pořizovací ceně už z podstaty vůbec není (nafta 1.6 TDi /2.0TDi)...
[odkaz]
To na druhou nejekonomičtější variantu skutečně nevypadá.
Podobně TSi vs. TDi 110kW - rozdíl v ceně 60tKč, ve spotřebě 0,7 litru. Při úspoře 0.22 Kč/km u dieselu jde o návratnost ve spotřebě po 270tkm...
[odkaz]
Tudíž nevím, proč bych měl ekonomiku CNG srovnávat s něčím, co ekonomické kvůli pořizovací ceně už z podstaty vůbec není (nafta 1.6 TDi /2.0TDi)...
Ale prosimte.. 1.6 tdi jsem mel v O2 a S3 jako taxik po Praze a v prvnik pripade byla spotreba 5,5 v druhem neco pod 6. S zadnym benzinem se pri stejnem pouziti pod 7 nedostanes. A to nemluvim o tom, ze na spotrebu jsem nikdy nejezdil a pak se ty nuzky rozeviraji jeste mnohem vic.
Ano pri klidne jizde po okresce nebo 120km/h na dalnici rozdil velky nebude.
Ano pri klidne jizde po okresce nebo 120km/h na dalnici rozdil velky nebude.
_Karel_
Tak nevím, jestli je vhodné popis výbavy Active začínat slovem "obsahuje", i když uznávám, je to daleko kratší, než případný výčet prvků, které bohužel neobsahuje, ač by to bylo vhodné.
Překla😜 základní rádoby výbava je tragická. Musím uznat, že když si ten "výčet" u Active čtu, tak reklama Hyundaie se skeletem karoserie není zas tak přehnaná.
Překla😜 základní rádoby výbava je tragická. Musím uznat, že když si ten "výčet" u Active čtu, tak reklama Hyundaie se skeletem karoserie není zas tak přehnaná.
Maně si vzpomínám, jak mi kolega kdysi (rok 2001??) poslal srovnání výbav dvou vozů
Škoda Fabia tam měla prvky až hedonisticky rozmařilé luxusní výbavy, zahrnující položky jako😒br /> - elektricky stahovatelná okna vpředu
- elektricky stahovatelná okna vzadu
- zevnitř stavitelná vnější zpětná zrcátka
- elektricky stavitelná vnější zpětná zrcátka
- elektricky vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
- samoztmívací vnitřní zpětné zrcátko
- výškově nastavitelné horní ukotvení bezpečnostních pásů předních sedadel
a takhle to drobným písmem pokračovalo 2 celé a tři čtvrtiny 3. strany formátu A4
K tomu pro porovnání byl leták na Lincoln Town Car, kde v kolonce "equipment" (výbava) stálo stručné: "full" (tedy plná).
Jediné, co si člověk mohl vybrat, byl design litých kol 😄
Taky tak soucítíš s těmi nebohými Američany, že museli (oproti Fábii) jezdit v tak chudičce vybavených autech?
Škoda Fabia tam měla prvky až hedonisticky rozmařilé luxusní výbavy, zahrnující položky jako😒br /> - elektricky stahovatelná okna vpředu
- elektricky stahovatelná okna vzadu
- zevnitř stavitelná vnější zpětná zrcátka
- elektricky stavitelná vnější zpětná zrcátka
- elektricky vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
- samoztmívací vnitřní zpětné zrcátko
- výškově nastavitelné horní ukotvení bezpečnostních pásů předních sedadel
a takhle to drobným písmem pokračovalo 2 celé a tři čtvrtiny 3. strany formátu A4
K tomu pro porovnání byl leták na Lincoln Town Car, kde v kolonce "equipment" (výbava) stálo stručné: "full" (tedy plná).
Jediné, co si člověk mohl vybrat, byl design litých kol 😄
Taky tak soucítíš s těmi nebohými Američany, že museli (oproti Fábii) jezdit v tak chudičce vybavených autech?
No, někdy by si člověk rád vybral... Když chci šíbr, musím mít kožená sedadla? Nechci kožená sedadla, potí se mi na nich záď. A musím mít v kufru namísto té praktické skříňky na lékárničku a montérky ten obludný reprák subwooferu? Chtěl bych mít raději tu skříňku na montérky, muziku typu tuc-tuc-tuc nekonzumuji. Než mít samostmívací zrcátko, tak raději mám tu překlapávačku. A tak bychom mohli pokračovat. Nechápu, proč (třeba za příplatek) automobilky nenabízejí mít v autě ruční brzdu, ale jen tu nešťastnou brzdu navijákovou. Nebo diesel do Cíga? Kde je to heslo náš zákazník náš pán? ;-\
kovv
Cena je opravdu smutná 😒 . Loni na jaře jsem kupoval cng liftback a za 700 tisíc jsem měl auto v plné výbavě vč. nezávislého topení a střešního okna. Prostě vše co šlo přidat , vyjma sportovních sedadel. Možná budou dávat prodejci 20% slevy, loni byla u tohoto auta běžná sleva z ceníkové ceny 15%. Lidi co si tento typ auta koupí jsou často šetřílkové a na velkou slevu by mohli slyšet (mkt tah).
Myslím, že tento pohon běžní šetřílkové-fyzické osoby kupují dost minimálně, CNG verze je zaměřená především na firmy a to ještě na firmy se specifickým businessem, kde se uplatní výhody CNG, typicky různé rozvážkové služby nebo servisní technici obsluhující nějaký region, kdy firma má vlastní plničku a tudíž nikoho nezajímá dojezd na benal (navíc díky malé nádrži nemusí mít GPF) a klidně tam mohli dát nádrž na 5 litrů benalu a naopak se měli snažit ještě více zvednout objem nádrží na CNG. Jestliže mi servisní technik najede denně maximálně 300km, tak je to v pohodě, ovšem když potřebuje zajet z Brna do centrálního skladu v Praze zpátky a ještě k zákazníkovi do Zlína, tak je i těch 480 km málo, pro některé firmy by to chtělo dojezd na CNG 500-600 km. U soukromého auta s nájezdem 10-15tkm se CNG podle mě nevyplatí pořizovat.
V soukromém autě mám nájezd cca 25 až 30 tkm ročně a navíc jsem plnil u souseda, který má vlastní plničku. 1 km mne vyšel cca 0.8 Kč. Já jsem měl průměrnou spotřebu 3.6 kg/100km. Trasu Praga Ostrava jsem jezdil za 3.5 kg. Takže těch 500 km bych na plyn dal. Já ale nejsem úplně optimální vzorek na dojezd, protože ve všech autech co jsem jezdil, tak nemám problém pohybovat se kolem papírové spotřeby a to nejsem brzda provozu.
Ja mel Praha Ostrava podobnou, kdyz jsem jel pianko kolem 120km h. Kouzlo ale je, ze to neni nachylne na styl jizdy, takze cestou tam kdyz jsem tomu stal porad na krku a velkou cast cesty jel 160-180 jsem mel porad pod pet.
jozinec
Tak úplně to s tou nádrží ojeb není. Jedna s hlavních informací podle mě je a psal jsem to už minule, že by to nemělo mít filtr pevných částic. Právě díky pouze dojezdové nádrži na benzín.
Pochopil bych z tohoto nouzového dojezdu, že se povýší nějak zásadně objem nádrží na normální dojezd na CNG. Přišel však jen popis, že kvůli "ideálnímu" rozložení 15kg váhy, jsou tam 2 plastový blbosti, se kterýma se dál nedostanete... Neuvěřitelný kraviny se dějí ve světě motorů... Přitom CNG je, co se emisí, uhlíkový stopy, použitelnosti, praktičnosti ( atd okolo tý ekologie, co je jen zástěrka), daleko dál, než elektromobil, zejména, co se týče v zimních měsících topení a dojezdů, následnýho zvrakování. Ale po tom, co sem začli tahat netahavý, modlící-se tmavce, jakože je potřeba pracovní síla, tak se už nedivim, že budem v elektromobilech kroutit hlavou nad nesmyslama z Bruselu a do kopru pojedem bez logiky a samostanýho úsudku. :no:
Nebudeme kroutit hlavou.
Jednak na elektromobily (za stávající situace a nejbližších +- 10 let???) finančně "dosáhne" tak 15% stávajících majitelů aut - a jednak je nebude KDE, JAK a ČÍM nabíjet ;-\
Jako malej kluk jsem nedokázal pochopit jak mohla padnout Římská říše.
Jak to tak vypadá teď, možná to stihnu zažít na vlastní kůži 8-s
Jednak na elektromobily (za stávající situace a nejbližších +- 10 let???) finančně "dosáhne" tak 15% stávajících majitelů aut - a jednak je nebude KDE, JAK a ČÍM nabíjet ;-\
Jako malej kluk jsem nedokázal pochopit jak mohla padnout Římská říše.
Jak to tak vypadá teď, možná to stihnu zažít na vlastní kůži 8-s
Nebude ČÍM? Ty doteď nepochopil ten vtip s rafinériema = kde krom svinstva který vypouštěj = spotřebovávaj víc elektrický energie = než by spotřebovaly EV auta? 😄
Je to jednoduchý = to by měl pochopit i špunt co nechápal proč se rozpadla a nakonec padla Římská říše >😒]
A sám k rozpadu spojený Evropy = každym 2hym příspěvkem přispívá 😉
Je to jednoduchý = to by měl pochopit i špunt co nechápal proč se rozpadla a nakonec padla Římská říše >😒]
A sám k rozpadu spojený Evropy = každym 2hym příspěvkem přispívá 😉
King of rain
No když vezmu slevu 20% až 25 % pro Fleet, tak jsme na cca +- 470 tkč a pokud odečtu DPH 21% , tak to vyjde na 389 tkč a to už je slušná cena. >😁 (Active)
Pravda jen pro někoho. No někdo musí nakupovat draze, aby auta koncernu měla nizký propad ceny a fleetař co nakoupí takhle "levně", měl díky tomu malej propad ceny, až bude po 3,4,5 letech prodávat do bazaru. Škoda , VW i Seat díky tomun drží ceny ojetin vejš , o nic jiného tu nejde. Jim jde pouze o prodeje firemním zákazníkům, nutno uznat že pro sebe to dělají dobře. 😄 Bussines ár exelánc.... 😄
Pravda jen pro někoho. No někdo musí nakupovat draze, aby auta koncernu měla nizký propad ceny a fleetař co nakoupí takhle "levně", měl díky tomu malej propad ceny, až bude po 3,4,5 letech prodávat do bazaru. Škoda , VW i Seat díky tomun drží ceny ojetin vejš , o nic jiného tu nejde. Jim jde pouze o prodeje firemním zákazníkům, nutno uznat že pro sebe to dělají dobře. 😄 Bussines ár exelánc.... 😄
Njn, podstatou podnikání je maximalizovat své zisky prostřednictvím služby zákazníkům.
Smutná pravda pro zákazníky je, že firmy, které se soustředí na tu první část, přežijí snáze nežli ty, které se soustředí spíše na to druhé...
Objektivně vzato, nová auta u nás kupují hlavně firmy - takže je logické, že se Škoda Auto soustředí zejména na ně a na "drobné" zákazníky defekuje Bílej Tesák 😄
Smutná pravda pro zákazníky je, že firmy, které se soustředí na tu první část, přežijí snáze nežli ty, které se soustředí spíše na to druhé...
Objektivně vzato, nová auta u nás kupují hlavně firmy - takže je logické, že se Škoda Auto soustředí zejména na ně a na "drobné" zákazníky defekuje Bílej Tesák 😄
No zajimalo by co mate za fleet ze mate u skodovky 20 - 25%, bezne firmy se dostanou tak na 15% (odber nizsi destiky aut rocne) pripadne kolem 30% u premiovek (BMW, MB ..)
Je to individuální a záleží to na prodejci. Pokud ví, že nejezdí auto 80 tkm ročně a ve smlouvě si tě zaváže, že budeš jezdit jenom k němu po dobu tří let včetně pneu atd., tak ti těch 25% dá. Jde do toho se zápornou marží a má jistotu, že tam necháš za tři roky 200 tisíc na servisu (částka uvedená jako příklad). Taky záleží, zda bereš skladovku, protože ty kupují, pro fleetové kupce, prodejci např. po deseti až dvaceti kusech. Taky se kupují auta do fleetu přes aukce a já osobně zažil jednu aukci, kde byla cena o 80% nižší než ceníková.
Bazalt
v poslední větě je překlep: "dojezd na plyn 480 kilogramů" místo kilometrů 😄 😉 to se stane.
DonLabuznik
Myslím si, že pro člověka, který má nájezd alespoň 10 000 km ročně se auto s cgn opravdu vyplatí, sám jsem si tuto octavii koupil přes [odkaz] už před dvěma lety a musím říct, že tato investice se pomalu, ale jistě začíná vyplácet.
Tak jednoduche to neni. Ja mam najezd pres 70 tis za rok a co se tyce spotreby, urcite se vyplati mnohem vice nez diesel, benzin konkurenci neni vubec. Problem je v zustatkove cene auta, ktera diky male popravce bude minimalni. Narozdil od dieselu, kde auta s 250-300 tisici jsou normalne prodejna. Auto je to kazdopadne skvele, mam moznost presednout do Supu 3 TDI a vubec nechci.
Tu dojezdovou nádrž snad raději komentovat nebudu, to je klasický “ojeb”! Navíc přišla o víceprvek vzadu. Jako celek to auto už postrádá smysl a k tomu ještě za podstatně vyšší cenu...
Novinka přináší jen negativa :no:
"My vám ty elektrorobertky prostě narvem" - třeba tím, že postupně brutálně omezí (či zruší) výrobu ostatních vozů. Před 14 dny jsem byl na kafe u jedno ho ze svých zákazníků - dělá prakticky JENOM automotive díly. 2. pololetí vs. 1. pololetí 2018 - propad objednávek o cca 30%. Relevantní výhled na 1.Q.2019 - 4.Q.2018 snížený o dalších zhruba 25%
Vedení EU postupně dusí výrobu v evropských zemích - a protože se jim to zdá pomalé, tak vyhlašují odvážné cíle a ambiciózní výzvy, jejichž důslednou aplikací se evropský průmysl ještě více omezí a jeho konkurenceschopnost se ještě více sníží...
Neříkám, že Zetor by byl nějaký extrapodnik, ale aby jeden z mála výrobců traktorů v době hospodářského boomu propustil 40% lidí (protože emisní limity i pro motory do zemědělských strojů), to mi přijde dosti napováženou.
Jak řekl mistr Yoda z Hvězdných Válek (byl to tuším 3. díl): "Jak umírá svoboda? Za nadšeného jásotu davů"
;-\
Ve 3. dílu ale řiká: "Strach ztráty cesta k temné straně je" = no a díky těm russskejm hoaxum = fakt je 😉
EV diktuje hlavně Čína = VW moc neumí spalovací motory [odkaz] takže tohle je pro ně trochu cesta
Hele = koho ty budeš volit teď za pár [odkaz] ? Když s Evropou máš takový zásadní problémy = co ti napovídaj russský hoaxy? >😒]
No a dnešní bolševici EuroUnijní zase prosazují svou vizi světa pomocí navyšování daní i dotací + co nejširší distribuce připrchlíků + elektrifikace.
Holt, pokrok nezastavíš.
Oni totiž ty subjekty vlastněné americkým vlastníkem překračují tlustou čáru a antimonopolní autority na ně dělají bu bu bu, tak snižují z vlastní vůle obchodní aktivitu, aby se dostaly pod tuto tlustou čáru, nu a ostatní na trh z toho těžce profitují.
ono je asi celkem logické, že když si někdo koupí auto na CNG, tak má zájem jezdit hlavně na CNG
Kolega (100% fan CNG, ale rozumnej a normální chlap) tvrdí, že právě kvůli těmto problémům tam raději lije nejjakostnější a nejaditivovanější benzín - a raději 98 než 95. Možná na tom něco bude
Nikdo kdo si koupi auto na CNG nechce jezdit na benzin, ekonomicky nedava smysl jet ani cast cesty na benzin.
Na benzin to jede jen po nacerpani CNG v zime par minut, v lete treba jen par desitek vterin, do minusovych teplot to jde i bez benzinu pak se ale asi motor nici. Vozit benzin je zbytecne. Ja tankuju tak za 150-200kc mesicne a to tankuji CNG v podstate kazdy den, nekdy i 2x.
Novy model ale opravdu neni zadny krok k lepsimu.
PS nepotrebuju te zasobovat minusama, nemam zadny komplex