Na čtvrtou generaci Octavie si ještě budeme muset nějaký čas počkat, na veřejnosti se o ní však objevuje stále více informací. Ty nejnovější hovoří o sportovním derivátu RS.
To jsem teda pěkně zvědavej na ten jejich novej hybrid, kterej zamýšlí u oktávky čtvrté generace. Škoda toho s hybridama zatim moc nepředvedla a moc bych té kvalitě zatim nevěřil, kdo souhlasí?
skoda bude opet vychazet s koncernovy techniky, tak bych z toho strach nemel
hybrid je logickej krok, jen se davno meli vybodnout na dyzly a vyvojovy kapacity smerovat do hybridu. proti toyote jsou dost pozadu, ale nemam obavu, ze by to nedohnali. technologie hybridu je tak proflakla, ze tam snad ani neni co zkazit
Já s tebou souhlasím. Rozepisoval jsem to pod článkem o emisích. Aktuální plugin hybridy jsou drahé líné mrchy (plnotučné spalovací+elektro motory a velké baterky).
Vybíral jsem něco do města buď hybrid nebo EV. Možnosti byli buď vzít EV, které mají slušnou akceleraci, ale závislé jen na elektřině nebo hodně ušetřit a vzít hybrid a klid co se týče dojezdu. Plugin hybridy mi přišli funkčně kompromis, který není dobrý ani na spalovací režim (slabší motory, velká hmotnost, servis spalovacího motoru), ani na elektro (mají slabší elektromotory a je tam ta váha) a k tomu stojí stejně co EV.
Uvidíme s čím přijdou, takže to nechci kritizovat, když ten produkt ještě neznáme, ale vidím to také skepticky. Na trhu jsou hráči co se tomu věnují dlouhodobě a nedokázali ty problémy plugin hybridů vyřešit (viz výše), tak se mi nezdá, že by to někdo nový na první pokus výrazně posunul. Obecně, baterie zatím vyřešené nejsou, jen se trochu zvyšuje kapacita stávající technologie, to je hlavní limit. Hybridy co rekuperují a jsou celkově jednodušší s menšími baterkami mi smysl dávají, podobně jako to dělá Toyota, tomu fandím a jsem zvědavý.
Také jsem zvědavý na motorizace, jestli dokážou spojit TSI do hybridní technologie, v tom by mohli mít přidanou hodnotu, protože všechny ostatní technologie jsou spjaté s atmo motory, což to řešení u menších aut/motorů trochu degraduje, hlavně na dálnici. Což VW sice u GTE Golfa/Passatu má, ale nefungovalo to zase tak dobře, hlavně kvůli ceně (problém snad všech pluginů).
zase blbosti.
A - pluginy nejsou apriori line mrchy nevim kdes to vzal, jestli je to tabulkovy udaj nebo si v tom sedel. Tak rekni v cem si sedel. Je pravdou ze z nuly na sto nemusi vykazovat nejake hodnoty, ale v rozjezu na krizovatce tuknu do plynu a jsem na dalsi driv nez se ostatni rozjedou a v provozu kde vyuzivas paralelne spalovaciho motoru a podporu elektromotoru to neni zadna lina mrcha.
B - muj Outlander ma atmosfericky motor, foukane motory jsou v pluginech chybou, nevim, chtelo by zjistit jestli je nejak osetrene domazavani a dochlazeni, protoze u pluginu mas hodne omezene moznosti ovlivnit chod motoru a v realu spousta lidi ani nevi proc to delat. Studene starty mu evidentne taky nebudou delat dobre, protoze si to ridic ani neuvedomi, kdyz ujede par desitek kilometru ze ma studeny motor.
Osobne se tesim na Outlandera MY2019 s atmo motorem 2,4i to snad podle nikoho neni slaboucky motor a rezimem sport. Atmo motor a jednorychlostni prevodovka, 4x4 nahon
A - Můj problém s pluginy je ten, že vše co popisuješ platí i pro normální hybridy. Abys mě nepochopil špatně, já hybrid zvolil, ale protože to co popisuješ platí úplně stejně pro normální hybrid a nemusím k tomu vozit silnější techniku, baterky a připlácet celkově na pořizovací hodnotě. Výhody pluginu se mi tak právě ztrácí. Leda jezdit doslova od zásuvky k zásuvce na opravdu hodně krátké trasy a na delší cesty se spokojit podprůměrnou dynamikou a většinou ani ne moc dobrou spotřebou.
B - tohle mi je jasné, to právě ani nevím jestli se dá technicky vyřešit, ale kdyby ano, tak to může být výkonově posun.
Kdyz zijes sam v omylu tak ho necpi ostatnim. Hybrid neni totez co plugin. V hybridu motor vyrabi elektrinu pro elektromotor, v pluginu motor vyrabi elektrinu pro dobijeni baterii, pripadne pohani primo napravu, pripadne kombinace obojiho. Spalovaci motor nepohani primo elektromotor(y). A ta kombinace je urcite jizdne zajimavejsi nez u hybridu.
Znovu se ptam sedel jsi v pluginu a v jakem? Nebo jsi jen internetovy teoretik. Jestli jeste ne, nez zacnes trousit bludy, bez a svez se.
podle tebe je jedno, jestli proud do motoru jde z baterie nebo jej vyrabi spalovak? Ze baterie ma okamzitou reakci a spalovak se musi nejdriv roztocit, v tom rozdil nevidis?
Buď jsi mě nepochopil nebo jsi demagog. Ne, jedno to, samozřejmě, není. To ovšem neřeší pojem plug-in.
I plug-in hybridy mají spalováky, různé baterie, různé režimy toku energie, různé převodovky a pod. Jediné společné mají to, že je po jízdě lze dobít z externího zdroje - zásuvky. Zpravidla jsou také schopny čistě elektrické jízdy.
To je vše, co jsem chtěl sdělit, bez jakékoliv zloby, útoku či zášti ať již k samotným hybridům nebo k čemukoliv či komukoliv jinému.
Neresim pojem, resim techniku pohonu a s tim souvisejici jizdni vlastnosti. Nez start stop hybridu nastartuje, plugin na nej ceka na dalsi krizovatce. Pri svizne jizde taky neni zadny lenoch, protoze umi slozit vykon spalovaku i motoru. To hybrid neumi. Prikladem je treba i8. Slozeny vykon vastreli auto z klidu na sto za 4,4s.
Taky bez zasti a hezkou sobotu
Ti dám teoretika...ti klidně přiblížím situaci, z které jsem vydedukoval své názory.
Rozdíl mezi plugin hybridem a hybridem je v dnešní době jen v tom, že plugin má silnější elektromotor, baterky a dobiješ ho ze zásuvky. To je ta složitost navíc, kterou pořád dokolu zmiňuju, že mi nepřijde efektivní a zdražuje auto.
K mojí zkušenosti. Jezdím neustále po schůzkách po Praze a platím strašně moc za parkování v zónách, EV a hybridy s EV modem mají parkování zvýhodněné, tak jsem vybíral a byl se podívat a měl reálné nabídky: Nissan Leaf, BMW i3, BMW 2, Hyundai Ioniq (má hybrid, plugin i EV), Toyota Auris, CHR, Rav4 a zajímavost Fiat 500e (dovoz lehce jetý, ale to jsem řešil jen ze zajímavosti). Další hybridy/pluginy, protože byli buď dražší nebo moc velké nebo moc malé (nákupní tašky typu Yaris, VW Up..). Třeba ten Outlander z toho úplně vypadl, zbytečně velký/drahý do města, nízký výkon, mimo EV režim vysoká spotřeba. Všechny EV měli jedno společné - velmi vysoká cena, na druhou stranu kompenzovaná high tech výbavou či kvalitou auta jako takového. U i3 obrovský příplatek za REX verzi, která moc dojezdu nepřidávala, takže nesmysl. Nakonec vyhrála Toyota CHR, která kombinovala výbavu/velikost/cenu/styl. Jak tady v diskusi padlo, ona moc konkurence teď není, tak to teprve začne být zajímavé.
Gil ma pravdu a ty si mimo. Skús si niečo k naštudovať k danej téme. Šíriš tu bludy len aby si si obhájil svoj nákup. Aktualne sa predáva jediné auto čo by splňalo tvoj popis hybridu a to je BMW i3 REX, ktorý tiež konči. Všetky ostatné hybridy využívajú spalovák na pohon priamo.
No v omyle žiješ akurát ty. Tvoj popis hybrid a plug-in hybrid je úplne mimo. Všetky Toyotacke hybridy fungujú tak, že spalovák ma mechanickú väzbu priamo na kolesa a elektro je len buffer pre vykrývanie š***ek. Prius plug in hybrid je to iste len mu dali väčšie batérie.
Ještě abych to doplnil, přiznám se, že Outlandera PHEV osobně neznám. Hledal jsem od začátku jako druhé auto, protože jsem nenašel hybrid, který by plnohodnotně splňoval nároky na dálnici. A nechci se tebe nebo tvého auta doktnout, ale pro tak velké auto je i ten nový motor slaboučký - vždyť to váží 2t, to pro mě opravdu nemělo cenu se na to jít vůbec podívat. A to je to o čem mluvím. Jediné hybridy co obstojně jedou jsou vyšší modely Lexusu, popř. dnes asi i další prémie, ale to už jsme někde jinde. A Lexus a ostatní premie jedou protože nejsou pluginy a nemají právě tu zátěž a mají už větší motory.
Shrnul si to naprosto přesně a do velkého mainstreamového SUV prostě pořád bude zajímavý ten proklínaný diesel, protože ti dá dynamiku a zároveň i lepší spotřebu. Pokud tedy to auto chceš provozovat a využívat jeho kapacitu (sedačky i kufr) a jezdit s tim i mimo město a okolí tvého bydliště, třeba na dálnice.
Nedávno tu byl test Ravky Hybrid + jsem viděl právě test na Garáž.sk, kde zkoušeli ten aktuální Outlander hybrid.
U Ravky jim na dálnici stoupala spotřeba k 10 na sto a myslím, že Outlander to měl přes k 9. Není to tragické, ale naftové auto pojede o 2-3 litry levněji a když s tím ty dálky jezdíš, tak se to na peněžence projeví.
Sakra by nám mohl říct, co si ta Ravka doopravdy vezme na dálnici, ne ? :-) Jestli je to tak tragické, jako to testeři z ACZ podávali...
to jen dokazuje to, za ti co jezdi naftakem jsou kolenovrti
a v okamziku, kdy se srovna zatizeni spotrebni dane benzinu a nafty, tak ani ty pravoverny dunihlavy u nafty nikdo neudrzi
naftaky drzi v evrope nad vodou jen danovy zvyhodneni nafty
Hele tebe bych chtěl vidět jet = všichni redaktoři napříč státama = se shodli že BiTDI se nevyplatí že lepší je slabší verze a fór je že u slabší verze se zase všichni shodli že staší 110kW = teda že je dokonce lepší ;-)
Nic proto V6 = ale to si skoro nikdo nekupoval = a [odkaz] :-)
I Jag ukončil prodeje V6 kompresor = protože lidi v Evropě sou po spojení s ultrachudym postsocialistickym východem chudý = a lepší motorizace kupujou dneska i na Západě jen omezeně
Já se s tebou taky shodl, že mne by stačilo klasické Tdi do takového auta , mluvil jsem výkonem, na to bys stejně asi když už atmo, tak potřeboval šestiválec v takto velkém autě.
nebyly nahodou v UK jeste nedavno dyzly danove zvyhodnovany, treba poplatky za vjezd do london??
v okamziku, kdyz se srovna danovy zatizeni benzinu a nafty, bude benzin na stojanu u nas o 3-4kc levnejsi proti nafte, tedy o cca 10%. podobne to bude v UK
jo,jo kdyz tady bude benal za 15kc/litr a nafta za 16kc. Take si vetsina koupi v klidu auto na benal.Stacilo v USA kdyz galon stal pres 4usd v minulosti a hned se lidi zbavovali benzinovych V8 aut co zerou i travu v prikope.Je rozdli jezdit za 10litru nafty nebo za 15l benalu.
trosku se bojim ze spousta Evropanu byla tak zviklana PR, ze by si tu naftu koupili ikdyby byli ceny za litr jake pises
ukazkou bylo Porsche kdemeli v nafte prodeje cca tech 15%, a verim ze pro naftu by se nasli kupci i u jo sportovnich znacek typu Ferrari, proste lidi jsou obcas desny paka a PR ovce >:D
soused se ted desne divi ze Fabia skoncila s dieselem, ma starou Fabku SDI a rocne najezdi asi 5 tisic km, i tak chtel novou Fabku v dieselu, nevysvetlis mu ze pro nej je diesel nesmysl a ze na duchod by byl jen nasranej, ma proste svoje zazite PR ktere do nej ted 20 let huceli z koncernu pokazde kdys s tim SDI jel na servis
Je to přesně jak sem napsal = do Ostravy to de horem za 5,9
Přes Německo směr Británie tam i zpátky s cihlou na podlaze 12
Auris honem do obchodu v 30°C klima naplno plnej plyn = za 10. Auris zahřátej z celodenního ježdění zastávka v obchodu a stejná trasa domu = víceméně rovina podotýkám takže teoreticky stejná spoteřeba = 1,9 litru
A nějakým normálním tempem dálnice 140 v klasickém provozu ? Tzn zrychlování zpět po omezení kamionem a tak ? ZA 12 je hodně, ale to zvládne s plynem na podlaze i mnohem menší motor v klasickém autě, nemusí být SUV...
Auris 136 koní dlouhodobej průměr 4,6 Ravka 197 koní 7 a půl = teď sme tomu teda dali malinko na * >:-[]
Nejsou to eště modely s účinností 41% to je až nová generace = to je současnej Prius a C-HR a tahle nová RAVka co se tu začne prodávat po novym roce a to samý je v Camry a ES
Auris ok, ale ta Ravka mi teda ako terno nepride. 7.5 zerie kadeco s porovnatelnym vykonom a hybrid to nie je. Alebo nieco aj menej vykonne a ovela lacnejsie.
vono tech hybridu se zatim moc nenabizi, a az na nejakou tu vyjimku to jsou modely, ktery ani v nehybridu neposkytuji nejaky zajimavy vykony.
tenhle autosalon kazdopadne potvrzuje nastup hybridu
jo, bude urcite zajimavy co se behem nasledujich roku bude dit, ja bych jako vyvojar kazdopadne jasal
a mnozi slibuji hybrid za cenu naftaka, i kdyz to asi nemaj na mysli plug-in
a je otazka kolik budeme ochotni za to dat navic
nejde jen o to, ze budes jezdit levneji, ale treba u me hodne o to, ze budu jezdit cisteji a s novou technologii
a prece jen to nepujde prepocitavat jen na usetrenej benzinu, plug-in bude hodne setrit i motor, tedy servisni naklady, protoze ja si dovedu predstavit, ze bych ho motor startoval jen tak 1-2 dny v tydnu, ty ***cky v behem tydne, ktere motor nejvic nici, bych jezdil na elektro
Tak to jsem opravdu nečekal, že tu takhle rozproudim tu diskuzi! >:D Kolega se tady taky zmínil o jedné podstatné věci a to je hmotnost vozidla u hybridů. Baterie sakra dost váží, aby auto mohlo částečně využívat el. energii a při nízkém stavu těchto baterií, kdy se dobíjí je tato váha u automobilu "na obtíž" jelikož zvyšuje spotřebu vozidla. Takže není hybrid tak super věc, jak si někdo může myslet.
hybrid u Skody bude prevzaty od VW, takze Octavia a Vision RS jsou vesmes technika Golfu GTE a Sperb zdedi techniku Passatu GTE, jen tam budou vetsi batereky a jine novejsi TSicka, ve Viznu/Rapidu 1,5ka a v Oktavce a Superbu 2 litr
Tak takovou Octavii RS až si strčí...víte kam! 8-s8-s8-s:no:
P.S. Jediná naděje fanoušků normálních aut je, že to neomarxistické bruselské hnízdo zelených zabedněnců (kteří nemají absolutně žádný ánung o automobilové technice) co nejdříve vymetou nové volby. A až se ničení evropského autoprůmyslu za pár let projeví v plné síle, tak k tomu určitě dojde. Pak ti noví poslanci absurdní automobilové limity C02 zruší a bude zase dobře. Do té doby holt budeme muset udržovat v chodu svoje starší poctivá auta s čistě spalovacími motory nějak v chodu. Cena normálních ojetých aut tak v příštích letech půjde prudce nahoru, naopak prodeje těch "moderních" prudce dolu. Bude to hukot, ale musíme to vydržet. Věřím, že pravda a zdravý rozum nakonec přece jen zvítězí a zase se budeme moci těšit na každou novou automobilovou novinku, jako tomu bylo uplyných více než 100 let! ;-)
Vždycky jen čekám, kdy příznivci elektromobility a hybridizace vytáhnou ten parní stroj. A většinou to netrvá dlouho! >:D Ale to jen jeden z nejklasičtějších příkladů obludné demagogie, nic víc! >:D
P.S. Maximální ústupek, ke kterému jsem v budoucnu jako majitel auta ochoten přistoupit, je spalovací motor na LPG nebo CNG, samozřejmě s manuální převodovkou. :-! Ale zatím je pořád dost ropy (a tedy i benzínu) a nejmodernější spalovací motory (benzinové i dieselové) už mají emise opravdu super čisté. A myslet si, že snižováním normovaných emisí i aut v Evropě EU zachrání planetu před oteplováním, to je opravdu neuvěřitelně směšné, tomu snad nemůže věřit ani desetileté dítě. Stačí si třeba jen představit, kolik CO2 po celém světě vyprodukuje prdící hospodářské zvířectvo, třeba krav se na světě chovají stovky milionů kusů, prasat zrovna tak, pak tu máme gigantické lodě, leteckou dopravu atd, atd...
Neboj, to je pokrok, vize porobené Evropy bez národních států a myslících lidí... začneme třeba tím, že místo dvou pohlaví tu máme 33 pohlaví.. a tak dáááále.
... místo dieselu, stejně jako CNG. Ale sportovní model má být o silném motoru, řízení, podvozku, zvuku a hlavně o radosti z jízdy. Hybrid je vždy težší než normální model = vyšší hmotnost sportovní jízdu zabíjí ;-)
Každej hybrid z principu = má výhodu lepšího těžiště a lepšího rozložení = ostatně i na blbym ACZ ses moh dočíst že kupé LC s atmo pětilitrem V8 je skvělý = ale hybrid verze jezdí eště vo fous líp
Sice se tady tomu pár chytráků furt dokola směje = ale platí to pro levnější aut i pro ty superdrahý. Těma to jen začalo = teď je prej skvělá Panamera Hybrid a příště něco eště levnějšího
Popravdě dostatečnejch by mohlo bejt už 130kW v [odkaz] a samozřejmě všechno nad tim
Tipuju že pro odpírače hybridů = přicházej těžký roky ;-)
Nemám s Hybridy problém u normálních aut na běžné cestování, ikdyž jsou o dost těžší, třeba Outlander je o 210kg težší než standardní 2l benzin. U Aurisu je to 100kg. Ta nadváha bude prostě znát...
Btw mluvíš o V8, tu si do Octy asi nekoupíš ;-) Tam bude 1.5TSI + elektromotor+ nadváha. Takže žádná hitparáda, navíc technicky složitější. I u toho supersportu bych raději zvolil V10 od Lamba než hybrid od Ferrari nebo McLarenu ;-)
Několik testů se zabývalo porovnáním 500 a 500h a všechny jednoznačně daly na první místo osmiválec. Hybrid má lepší ekonomiku provozu, ve všem ostatním je osmiválec lepší.
[odkaz]
Je to pochopitelně hovadina. Pokud přidám do kufru baterky zásadně změním moment setrvačnosti vůči ose auta. Vyvážení mezi nápravy to sice může pomoct, ale jsou auta, který mají ideálně rozloženou hmotnost i bez hybridu. A pak to, že přidám ke spalovacímu motoru jeden až dva další elektromotory a baterky vůbec neznamená, že snížím težiště.
Třeba teď končící GLE 500e má baterie vysoko nad nápravou a pěkně daleko od osy auta.
Volvo XC90T8 má sice baterky ve středovém panelu, což je určitě výhoda, ale zase má zadní nápravu hnanou pouze elektricky, což je spíš průšvih než cokoliv jinýho.
Ale co, to tady trumpetě nezabrání šířít další kraviny...
Nejde o první celkový místo = kupodivu to tu myslim psal Machala
Vymazlenej V8 pětilitr + skvělej automat = neni o čem
Ale při rychlostech a jízdě kdy ti stačí šestiválec s podporou elektromotoru = na okresce prostě líp sedí = díky lepšímu rozložení hmotnosti a těžišti = LC500h
Já v těch testech vidím pravý opak, právě na okresce je osmiválec lepší, ne kvůli výkonu, ale kvůli tomu, že osmiválec reaguje daleko rychleji na přidání plynu kdežto hybrid má zpomalené reakce na plyn, u osmiválce je práce převodovky bez výhrad, u hybridu se vyskytují slova jako frustrating gearbox a samozřejmě i kvůli vyšší hmotnosti hybridu, ta se dá zamaskovat někde na okruhu v dlouhém táhlem oblouku, na zakroucené okresce se každé kilo navíc prostě podepíše na schopnosti jet dynamicky. Právě v handligu je převaha osmiválce největší. A není to jenom u Lexusu. Hybrid selhává ve srovnání s klasikou i u Porsche, třeba srovnání Panamery Hybrid a Panamery Turbo dopadá úplně stejně i přes výkonovou převahu hybridu, která se projeví jenom v přímce, kdežto handling a preciznost vedení auta v zatáčkách je zcela jednoznačně na straně normálního turba.
Ale ta hmotnost je na správnym místě = jak z hlediska těžiště tak rozložení mezi nápravy = taky ocituju: "..hybrid je zábavnější a lépe splňuje kritéria kategorie GT. Má o něco málo komfortnější podvozek a utlumenější ale velmi příjemný zvukový projev.".."Chybu ovšem neuděláte ani s jednou variantou"
Dělání bubáka z hybridů = by už po těch desítkách let mohlo skončit = si teda myslim. Mě by Lex LC500h nebo Panamera hybrid vůbec nevadila :-)
Když je na správnejch místech = neni to zas takový drámo. I v levnejch pekáčích Auris Corolla se mi skoro nechtělo věřit jak jinak se auto chová jakej je rozdíl mezi benzíny 1,6 a 1,2T a Hybrid
Tak zrovna Auris/Corolla hybrid v kombíku mi přijde smysluplný. Dokázal bych si hybrid představit i v MPV, kdydy VW udělal dalsí generaci Touranu s hybridem, budu o něm uvažovat...
Stejnej názor, který zastávám i já. Hybridi cestu do budoucnosti neotvírají, leda že by někdo uměl udělat ultralehké baterie s několikanásobnější kapacitou. Možná až kolonizujeme Mars, tak se toho dočkáme. Prozatím si raději žádného hybrida od škody kupovat nebudu a když tak od automobilky co už hybridy dělá poctivou řadu let.