Další plug-in hybrid Škody: Kabel do zásuvky může dostat i Octavia RS!
Před časem jsme vás informovali o skladbě pohonných jednotek pro příští generaci Octavie. Psali jsme o plug-in hybridu i nejsilnějším RS v historii. Konkrétnější rysy dal hybridní budoucnosti mladoboleslavského bestselleru Christian Strube, šéf výzkumu a vývoje Škodovky.
„Octavia je pro hybridní pohon vhodná možnost, třeba ve verzi RS. Pokud jezdíte denně za prací do 70 kilometrů, můžete se spolehnout na čistě elektrický pohon. A když si o víkendu chcete užít nějakou zábavu, máte sportovní RS. A to je opravdu dobré,“ uvedl v posledním rozhovoru pro britský Autocar.
Prvním plug-in hybridem Škodovky se již příští rok stane omlazený Superb. Strube potvrdil, že vlajková loď značky dostane ústrojí více méně podobné tomu, které bylo na pařížském výstavišti představeno v útrobách Visionu RS. Připomeňme, že v něm pracuje patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW v kombinaci s elektromotorem o síle 75 kW. Systémový výkon činí 180 kW a auto slibuje čistě elektrický dojezd 70 kilometrů díky akumulátoru s kapacitou 13 kWh, což jsou hodnoty, kterými se má pochlubit i Superb.
Zatímco doposud měl vrchol Octavie RS 245 výkon 180 kW, příští RS má být ještě výkonnější. Z dvoulitrového TSI má další generace podle nepotvrzených informací ždímat 215 kW.
Strube dále sdělil, že by rád rozšířil paletu vozů RS. Aktuálně totiž ve sportovním koupíte jen Octavii a Kodiaq, jenž se představil v Paříži. Člen představenstva Škodovky prozradil, že automobilka má v šuplíku návrh Karoqu RS, více ale sdělit nechtěl. Řekl však, že by rád viděl štítek RS i na nástupci Rapidu, jehož předobraz tvoří právě Vision RS.
„Prodejně se modelům RS daří. Vedle elektrifikace je to pro nás další klíčový bod, protože vozy RS dělají značku mnohem více emocionální, což zvedá prodeje a je důležité pro ekonomickou udržitelnost,“ sdělil dále Strube.
Škodovka plánuje také čistě elektrická RS. Marketingový šéf Alain Favey už dříve řekl, že výkonnou sportovní variantu dostane i elektrické SUV vycházející z konceptu Vision E. Ten se v sériové podobě ukáže v roce 2020, RS má dorazit o dva roky později.