Diskuse

Bazar: Octavia TDI vs. Octavia TDI aneb dvě generace ve srovnání ojetin

2.2.2012

První Octavia si Čechy získala. Ovšem zachovalých kusů ubývá, a tak zájemci váhají nad druhou generací...

 

  • 00 Reagovat !

    foto sendador

    sendador 02.02.2012  08:06

    Tenhle clanek

    vysel v SM uz asi pred rokem ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto Mike-C

      Mike_C 02.02.2012  08:36

      « Re: Tenhle clanek

      Já SM nekupuji. Ale Octu také ne >:D
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 02.02.2012  08:52

      « Re: Tenhle clanek

      přesně tak. Je to opsaný článek z rok starýho SM. Oni i ty ceny obou oktávek co tam zmiňují by tomu odpovídaly.
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 14.04.2012  08:35

      « Re: Tenhle clanek

      A čo sa divíš? Tento server ide už dosť dlho prakticky iba dolu vodou... ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto www-skodaoctavia-cz

      www.skodaoctavia.cz 14.04.2012  20:56

      « Re: Tenhle clanek

      Však je to obyčejná reklama
    • 00 Reagovat !

      foto ObscenePanda

      ObscenePanda 16.04.2012  11:00

      « Re: Tenhle clanek

      Vzdyt tenhle clanek jsem tu na auto.cz cetl uz minimalne jednou. I fotka byla stejna.
  • 01 Reagovat !

    foto Mr-Murphy

    Mr.Murphy 02.02.2012  08:46

    Člověk až žasne...

    .... že si dnes vůbec někdo koupí jiné auto, než Oktávii :yes: >:D >:D
    SM jede :yes:
    • 01 Reagovat !

      foto krultheking

      krultheking 02.02.2012  08:53

      « Re: Člověk až žasne...

      ale pozor, jen tu do r.v.2004! za stopade, no nekup to >:D osm let starý trakař >:D
    • 01 Reagovat !

      foto Daniel

      Daniel 02.02.2012  09:40

      « Re: Člověk až žasne...

      :yes: :yes: >:D
    • 01 Reagovat !

      foto martin-blader

      martin.blader 17.04.2012  08:06

      « Re: Člověk až žasne...

      SM je jeden z nejhoršíc časopisů, co jsme kdy držel v ruce, tak není divu.
  • 00 Reagovat !

    foto ryccardo

    ryccardo 02.02.2012  08:56

    ne jen doměnka

    Jen bych chtěl potvrdit větu: "Říká se, že poté, co byl původní model přejmenován na Tour, začal výrobce hledat úspory, a to i na nepravých místech" To se bohužel neříká, ale je to fakt. Škodovka začala cca od roku výroby 2004 používat mizernější plasty na různých místech karoserie a vůbec šla i kvalita některých jiných dílů dolů. Koneckonců už byla na trhu O2 tak O1 přestala být prioritní auto. Navíc ji potřebovali zlevnit, aby se jim dobře prodávala jako tour. ;-) Když koupit O1 tak jedině do rv 2004 pak už bych vzal radši O2.
    • 00 Reagovat !

      foto Mattula77

      Mattula77 02.02.2012  11:12

      « Re: ne jen doměnka

      SOUHLAS. Nebude to náhodou i tím, že to auto se už pak vyrábělo jen na UKR nebo v RUSKU ???
      • 00 Reagovat !

        foto will83

        will83 02.02.2012  11:29

        « Re: Re: ne jen doměnka

        Ne, do konce výroby se Tour montoval ve Vrchlabí. Mám Toura 2009 a rozdíl v kvalitě plastů jsem nepoznal, řekl bych, že spíš v OII jsou horší. Je pravda, že jsem pár reklamací měl, ale od vychytání much auto drží. Proti materiálům a zpracování Fabie II je Tourka luxus. Porovnávám to záměrně, protože Fabie Combi byla v r. 2009 za stejnou cenu jako Tourka.
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 02.02.2012  12:37

          « Re: Re: Re: ne jen doměnka

          Spousta jich je schovanejch v útrobách auta, takže změna není na první pohled patrná. To až po pár letech, kdy plast zažije nějaký ty teplotní rozdíly a zestárne se začnou objevovat různý pazvuky. Nicméně namátkou co mě teď napadlo a je vidět. Plast kolem ovladačů na stahování oken řidičovi dveře. Dřív byl dezénovaný neškrabatelný PP od roku 2004 mizerný obyčejný PP s nastříkanou vrstvou - výsledek loupe se škrábe se, takže to pak vypadá jak když to má lepru nebo plast nad zadní SPZ. Dřív teplotně odolný od 2004 nějaký šit, takže se vlivem tepla od osvětlení SPZ tvoří propadliny a praská v tom místě lak, taky moc pěkný. O2 z počátku výroby měly některý interiérový plasty taky zoufalý. Např. loupající se ovladače stahování oken. Nevím kdy na to ve Škodovce přesně přišli ale ještě 2006 se vesele loupaly. Po faceliftu už to ustalo.
        • 00 Reagovat !

          foto MAP2009

          MAP2009 03.02.2012  14:23

          « Re: Re: Re: ne jen doměnka

          To že měla octavie I lepší plasty než octavie II byl asi překlep ne?
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 03.02.2012  15:00

            « Re: Re: Re: Re: ne jen doměnka

            Proč jako překlep v čem má O2 lepší plasty? Uveď nějaký konkrétní případy, který myslíš, že jsou kvalitnější. To že mají naoko lepší dezén neurčuje jejich kvalitu.
            • 00 Reagovat !

              foto MAP2009

              MAP2009 03.02.2012  23:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: ne jen doměnka

              Pokud nemá tak zřejmě nejsem při smyslech. Sednout si do O I a O II je jako nebe a dudy. Veškeré plasty jsou hodnotnější ať už jde o jejich vzhled, tvrdost a povrch na dotek. Vlastnil jsem obě generace octávie.
              • 00 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 04.02.2012  21:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ne jen doměnka

                vzhled plastovýho dílu není přímo určený kvalitou plastu ale jeho zpracováním. V tomhle případě se ti ty plasty jen zdají být kvalitnější, ale ve skutečnosti nejsou. Je to jen šikovně zamaskovaný matným dezénem, popř lakováním, který se ti může lehce mechanicky poškodit a sloupat. Třeba obložení sloupků nebo tunel je obyčejný čistý PP nebo PP s vápencem. Což je ten úplně nejobyčejnější nejlevnější plast co můžeš na trhu pořídit. Pro tvoji informaci cena za kilo cca 1,30 EUR. Kvalitní plasty jako třeba PA, PBT, PC-ABS, PESU se cenově pohybují od 3 EUR do 15 EUR za kilo, ale protože jsou drahý tak se moc na interiérový viditelný díly nepoužívaj. Z podobnýho materiálu jako je většina pohledových plastů v O1 i O2 (třeba to obložení sloupků) se třeba dělá zahradní nábytek.
                • 00 Reagovat !

                  foto marthass

                  marthass 10.02.2012  09:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ne jen doměnka

                  Řekl bych, že nějal lehce fušuješ do plastů a házíš tady machry. Navzdory tvým rádoby odborným zkratkám je plast v O2 pocitě o dost lepší, interiér výborně zpracovaný a nic nevykazuje problém...Tak kde je nějaký problém s plasty o2?
                  • 00 Reagovat !

                    foto ryccardo

                    ryccardo 12.02.2012  13:39

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ne jen doměnka

                    To že tady někdo napíše nějaký svoje znalosti a podělí se s nima v diskuzi nepovažuju za machrování nýbrž účel diskuze. Osobně bych to nenazýval fušováním do plastů, je to prostě moje zaměstnání. Dělám ve firmě která se zabývá výhradně vstřikováním plastů a 100% našich dílů jde do automotive, takže se v problematice plastů celkem orientuju. Nevrdím, že je problém s plasty v O2, tvrdím jen že nejsou ve srovnání s O1 kvalitnější.
                    • 00 Reagovat !

                      foto martin-blader

                      martin.blader 17.04.2012  08:24

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ne jen doměnka

                      Jsem za to "machrování" rád. Nějak mě to ani nepřekvapuje, dneska se vše dělá jen na efekt. Problém je, že novináři to jen podporují.
                      • 00 Reagovat !

                        foto ryccardo

                        ryccardo 17.04.2012  15:36

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ne jen doměnka

                        To máš pravdu, že to novináři jen podporují. Nejvíc mě může rozsemát jakým stylem dělají recenze. Každý nový auto je mnohem pohodlnější, ergonomičtější, ekologičtější a úspornější. Jeden by tomu hned skoro věřil. Ve finále zjistíš, že je pohodlný furt stejně možná i míň, ergonomie spočívá ve změně fontu čudlíku nebo tvaru páčky na blinkry a ekologie s úsporností zajistí, že benzínový motory furt žerou vesele 10 litrů po městě i přes úžasné hodnoty spotřeb udávané výrobcem >:D
                        • 00 Reagovat !

                          foto martin-blader

                          martin.blader 17.04.2012  20:13

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ne jen doměnka

                          Přesně tak. Celé mi to připomíná počítačové hry, dnes je všechno dokonale graficky vyvedené, technicky vymakané, ale zapomíná se na hlavní účel - na hratelnost. Nikdo ještě nevymyslel hru, která by mě bavila jako Civilizace I, Tetris, Prehistoric II, Lemmings apod. Vše se dnes dělá jen tak na oko, ale v podstatě mám pocit, že se auta zhoršují.
                          • 00 Reagovat !

                            foto ryccardo

                            ryccardo 17.04.2012  21:37

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ne jen doměnka

                            Dřív byl cíl výrobců aby auto co nejdýl vydrželo a to co už nejde udělat líp tak aby se to dalo jednoduše opravit. Teď je to opačně. Pokud možno aby vydrželo co nejmíň (jen do záruky) a opravovat šlo jen minimum věcí, tak aby zákazník šel a koupil si auto nový. V podastatě ten samej drek co měl do teď, ale marketingově se mu musí nabulíkovat, že je lepší.
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 02.02.2012  12:38

        « Re: Re: ne jen doměnka

        Přesně tak dělala se do konce výroby u nás.
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 02.02.2012  18:26

        « Re: Re: ne jen doměnka

        Ne, pokud to dobře chápu, do Ruska se pouze vozily "skládačky" pro tamější trh, které tam smontovali dohromady (kvůli ceně).
        • 00 Reagovat !

          foto Th0r

          Th0r 03.02.2012  00:58

          « Re: Re: Re: ne jen doměnka

          Spíše kvůli clu ...
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 03.02.2012  10:09

            « Re: Re: Re: Re: ne jen doměnka

            Určitě kvůli clu, takhle jakoby nakoupili komponenty a bylo to made in Russia, kdyby tahali celý auta, tak by tam platili clo jak kráva :-)
  • 00 Reagovat !

    foto swifter

    swifter 02.02.2012  10:02

    Typická Škůdka, plasty

    dobrý, ostatní se neuvěřitelně s***! Ale statisticky jsou to spolehlivý kárky, když to nejede, tak to nedojede ani na STK že ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto skodov-kar

    skodov-kar 02.02.2012  11:00

    Clanok

    Po precitani zaciatku a zbeznom "preleteni" zvysku to ani nebudem citat...

    Skratka Octavia vzdy bude najlepsie auto a ten kto ho nema je idiot...

    Fakt nechapem tejto reklamy co sa tak tlaci do oktavii,ze je stoho zblbnuty cely CZ a SK narod. Len v inych krajinach nato este neprisli vsak?
  • 00 Reagovat !

    foto chupacabra

    chupacabra 02.02.2012  12:37

    Porovnanie motorov

    Mal som tú možnosť vyskúšať si po sebe niekoľko zástupcov TDI motorov škodovkách - Octavia 1.9 TDI r.v. 1997 66 kW najazdil som 200 tis. km, Octavia 1.9 TDI PD r. v. 2003 96 kW najazdil so 250 tis. km, Yeti 2.0 TDI CR 125 kW 20 tis. km. Podľa mojich skúseností by som najlepšie hodnotil 96 KW PD motor, za celý čas som na ňom nemusel nič riešiť, samozrejme, som mu doprial pravidelný servis, žiadne problémy s turbom, zotrvačníkom. Motor samotný bol síce hlučný, ale karoséria bol dobre odlhučnená (narozdiel od Octavie II) a do interiéru neprenikal žiadny nepríjemný rachot. Spotreba sa pohybovala do 6 litrov. Ale najviac sa mi na ňom páčil neskutočný záťah, keď zabralo turbo. Navyše 6 stupňová prevodovka bola s motorom dobre spárovaná, takže sa dalo viezť na vlne točivého momentu.
    Momentálne jazdím na 125 kW Yeti a pocitovo je ten motor mdlý, nevýrazný. Výkon zabíja elektronika sledujúca emisie a filter pevných častíc. Aj spotreba je vyššia, aj keď na to vplýva skôr pohon 4x4, pohybuje sa na úrovni 7,5 litra na 100 km. Prevodovka si tak nerozumie s motorom, nie je dobre odstupňovaná (môj názor)
    Najväčšou výhodou starého motora 1.9 TDI 66 kW bola jeho spotreba, v pohode som sa zmestil s priemerom do 5 litrov. Pár krát som mal aj nejaké poruchy, ale väčšinou prkotiny, len raz ma nechal na ceste.
    A ešte jedna poznámka, Škodovka ide kvalitou interiérov stále dole, šetrí sa na plastoch, ovládacích prvkoch, spracovaní. Tak ako som bol spokojný s Octaviami, tak ma sklamal Yeti - skĺzol do priemeru a už by som rozmýsľal, či si na budúce vyberiem značku Škoda.
  • 00 Reagovat !

    foto pali-sk

    pali.sk 02.02.2012  12:46

    Spotreba

    Priemerná spotreba 5.0L a na PP tiež hodnota 5.0L, ktovie čo by vybaflo po dotankovaní ... ach jo. Čím viac PP kecálek tým viac adidas ...
  • 00 Reagovat !

    foto Dan0044

    Dan0044 02.02.2012  21:18

    Octavia

    Zajímavé. Přecijen jsem si myslel, že Oktávky na tom nejsou tak špatně. Ale jak to tak čtu, tak si i řikám, že ten vadnej motor na O1 asi nebyla zas taková náhoda.
    Jenže to bychom nebyli čecháčci, abychom nekupovali to, co je "podle Tondy z hospody" nejlepší. Jéééj, já znám toooolik lidí, co tě budou horečně přesvědčovat, že Škodovka je nejlepší, ale když se jich zeptáš v čem, tak ti nejsou schopní říct vůbec nic. Maximálně to, že když to má každej, tak to nemůže bejt špatný.
    • 00 Reagovat !

      foto jvkgrifone

      jvkgrifone 02.02.2012  23:32

      « Re: Octavia

      To je jako tak, že spousta lidí bez argumentů tvrdí opak... :-) Škoda umí dávat smysl... Ale s těma interiérama zmíněnýma vejš trošinku souhlasím... :-(
    • 00 Reagovat !

      foto honza84

      honza84 05.07.2012  21:14

      « Octavia

      Tak já zase nákej extra fanoušek škodovek nejsem a přesto sem přesvědčenej že Superb první řady byl dobrej kup a že to je výborný auto
  • 00 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 03.02.2012  12:46

    Cena vs. stáří

    Nechápu.Osmiletý auto za skoro 160tisíc..nicméně po návštěvě okolních bazarů je to tak i v roce 2012.Neuvěřitelný...ale pokud se někdo chce honit za spotřebou a spolehlivostí,stejnou službu udělá i Fabka SDi za jinou cenu.Nebo starší Golf mk3 se stejným TDi,pod 100 se najde i Golf mk4..
    Než 8letý auto za 160,to snad radši něco menšího a novýho.Pamatuju si nástup výroby....kdo měl Oktávku byl něco jako polobůh...Octavia byla etalon společenské prestiže.Dneska se tomu člověk směje...
    Ale i když je to dnes už starý auto..pořád díky cenám se drží v hledáčku zlodějů....skrytý spínače,imobilizéry domácí výroby atd.
  • 00 Reagovat !

    foto www-skodaoctavia-cz

    www.skodaoctavia.cz 03.02.2012  13:14

    Časté závady a jejich řešení

    - Zatuhávající tandemový mechanismus stěračů : dá se celkem jednoduše opravit promazat rozhýbat, jinak nový stojí okolo 1000Kč.
    - Poruchy senzorů hmotnosti nasávaného vzduchu - takzvaná váha vzduchu nová stojí 1000Kč.
    - Opotřebení startérů - není tak časté.
    - Mikrospínač zámku - velice častá závada může se buď koupit nový zámek 2500Kč nebo vyměnit pouze mikrospínač 90Kč.
    - stahovačka velice častý problém, nová stojí okolo 1200Kč.
    - ventil N75 - způsobuje ztrátu výkonu, padaní do nouzového režimu 700Kč.
    - Relé palivového systému - občas nejde nastartovat výměna 120Kč.
    Octavia má svoje mouchy, ale jsou dost dobře probádané a lehce a levně opravitelné.
    :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto MAP2009

      MAP2009 03.02.2012  14:30

      « Re: Časté závady a jejich řešení

      Zapoměl si na výměnu turba a váhy vzduchu kolem 100-120 tis km
      • 00 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 04.02.2012  00:54

        « Re: Re: Časté závady a jejich řešení

        Pokud jsi se k turbu nechoval jak idiot, stačilo v 200 tis nechat za 7 tisic turbo zrepasovat. Váha vzduchu odcházela jen v prvních serií s rokem výroby do 1999.
        Relé palivového systému byl ovšem opravdu problém - bylo totiž vyrobeno ve Francii!
        • 00 Reagovat !

          foto www-skodaoctavia-cz

          www.skodaoctavia.cz 04.02.2012  18:34

          « Re: Re: Re: Časté závady a jejich řešení

          Není podmínkou, já mám nalítáno 315tisíc km a turbo v pořádku. Je fakt, že nemám naklápěcí lopatky. Ty většinou, ale zatuhnou pokud to někdo neustále jenom dusí, chce to prostě občas protáhnout.
          • 00 Reagovat !

            foto Parda71-BMWfans-

            Parda71 (BMWfans) 11.02.2012  16:39

            « Re: Re: Re: Re: Časté závady a jejich řešení

            Přesně tak. Pokud se k tomu umíš chovat a starat, tak turbo přežije celé auto.
  • 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 03.02.2012  18:18

    Dobrý článek

    Dobrý článek, rád jsem si ho přečet. Octávií jezdí u nás opravdu hodně, zajímal mně ten rozdíl mezi O1 a O2. Měl jsem možnost jezdit v 01, jak v benzínu 2,0, tak 1,9 TDI a zajímalo mně, jak je odlišná O2. Dobrý článek :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 04.02.2012  00:50

    Prakticky všechno jsou to známé věci

    Starší Octavia I. 1.9 TDI byla zkrátka lepším vozem. Z té řady nich pravděpodobně Octavia I. 4x4 s víceprvkovou zadní nápravou a motorem 66kW přečipovaným na 85kW. :yes:

    Ovšem zdejší uhrovatí mládenci s nagelovanou hlavou budou dále vyzdvihovat benzínové rendlíky jako vrchol kvality a spolehlivosti :no:
    • 01 Reagovat !

      foto Jabivt

      Jabivt 05.02.2012  10:28

      « ADA ADA ADA ADA ADA

      >:D >:D Ty seš prostě divnej.Kolik renaultů si mněl ty chytrolíne ?
      • 01 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 14.04.2012  08:28

        « Re: ADA ADA ADA ADA ADA

        Čo pletieš o renaultoch? On sníva o rendlíkoch. Asi chcel byť ako dieťa kuchárom a nevyšlo mu to.
    • 00 Reagovat !

      foto Gordon

      Gordon 14.04.2012  23:26

      « Re: Prakticky všechno jsou to známé věci

  • 01 Reagovat !

    foto milanka

    milanka 04.02.2012  17:03

    Tunel

    Tak bych řekl, že Ochtávka je lehce podprůměrný auto za lehce nadprůměrný peníze. Proč bych ji nechtěl ani zadarmo ( nebo chtěl, ale hned bych ji prodal ), je to, že se v ní nedá jezdit, protože mě tlačí tunel do pravé holeně. Kdo to vymyslel, by zasloužil mokrým hadrem přes ...
    • 10 Reagovat !

      foto www-skodaoctavia-cz

      www.skodaoctavia.cz 14.04.2012  20:57

      « Re: Tunel

      Možná by to chtělo dietu, protože jste první co si na to stěžuje.
      • 00 Reagovat !

        foto LukasKafka

        LukasKafka 05.11.2012  21:09

        « Re: Re: Tunel

        Jo ten tunel mě trochu tlačí taky a to mám jen 190cm. Ale neni to nic strašnýho a občas jsem i rád že se poměrně lehce můžu nohou zapřít. Jinak auto jsem koupil spíš proto, že jsem byl dotlačen a věčně řikám jakej je to s**č a ono mě každym kilometrem přesvědčuje o opaku, Je to docela zajímavá hra :-)
    • 00 Reagovat !

      foto honza84

      honza84 05.07.2012  21:20

      « Re: Tunel

      Tak je to malý auto, spoustě lidem to stačí ale já sem spokojenej jenom v superbu - co se škodovek týče. Spousta lidí dneska staví na piedestal dvojkovou octavku a baštěj marketingovej balast kdy si O2 hraje na větší než je ale taky je to malý auto.
  • 00 Reagovat !

    foto enderw

    enderw 05.02.2012  09:32

    Větší...

    Než Oktávku, to už radši SuperBé... ;) Když stojí skoro stejně ;) [odkaz]
  • 10 Reagovat !

    foto marthass

    marthass 10.02.2012  09:41

    :D

    Kupte si peugeoty a fiaty, když se Vám zdá škodovka (VW) drahá...a uvidíme, kdo si víc zajezdí >:D
  • 00 Reagovat !

    foto zdravy-rozum

    zdravy rozum 14.04.2012  10:51

    To je dobré! :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))…

    :yes: ;-) :-)
    • 00 Reagovat !

      foto sendador

      sendador 14.04.2012  18:55

      « Re: To je dobré! :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))…

      Nesmrtelny clanek >:D
  • 00 Reagovat !

    foto cosworth

    cosworth 16.04.2012  16:11

    proc tady visi tahle slatanina

    o dvou sra*ckach tak dlouho?
  • 00 Reagovat !

    foto xkirovt

    xkirovt 20.12.2012  16:02

    Spotřeba :-)

    Mám Oktávku z roku 1999 a moje spotřeba se pohybuje od 4,0 do 6,0 (za šest litrů jezdím, když na to fakt šlapu) a spokojenost:-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!









Blesk.cz

Prémiové krmivo nyní za nejnižší ceny

Prémiové krmivo nyní za nejnižší ceny

„Jsme si vědomi, že každé zvíře je jedinečná osobnost se specifickými výživovými požadavky. A právě krmivo je…

U nás se jí vidličkou, Michaele! Douglas chtěl baštit českou kachnu dvěma noži

U nás se jí vidličkou, Michaele! Douglas chtěl…

Už jedenáct dní točí Michael Douglas (70) v Praze film, ale teprve včera večer poprvé promluvil k fanouškům.…

 

iSport.cz

Pocta pro Haška a Reichela. Během MS budou uvedeni do Síně slávy

Pocta pro Haška a Reichela. Během MS budou uvedeni…

Dvojice bývalých českých hokejových reprezentantů Dominik Hašek a Robert Reichel bude v průběhu květnového…

Změna kolem Lavičky! Trenér zřejmě ve Spartě ustojí vyřazení

Změna kolem Lavičky! Trenér zřejmě ve Spartě ustojí vyřazení

Po vyřazení v Evropské lize se už spekulovalo o jeho nástupcích. Nakonec to vypadá, že fotbalová Sparta k…

 

Reflex.cz

Předvánoční novinka anglikánské církve: biskupka

Předvánoční novinka anglikánské církve: biskupka

Anglikánská církev má v současné době téměř osm tisíc hodnostářů. Jen tisícovka z toho jsou ženy, ať už na…

Před třemi lety zemřel Václav Havel. Lidé si ho připomenou krátkými kalhotami

Před třemi lety zemřel Václav Havel. Lidé si ho…

Třetí výročí úmrtí bývalého českého prezidenta Václava Havla si dnes připomínají jeho příznivci. Nejrozšířenější…