Jen bych chtěl potvrdit větu: "Říká se, že poté, co byl původní model přejmenován na Tour, začal výrobce hledat úspory, a to i na nepravých místech" To se bohužel neříká, ale je to fakt. Škodovka začala cca od roku výroby 2004 používat mizernější plasty na různých místech karoserie a vůbec šla i kvalita některých jiných dílů dolů. Koneckonců už byla na trhu O2 tak O1 přestala být prioritní auto. Navíc ji potřebovali zlevnit, aby se jim dobře prodávala jako tour. ;-) Když koupit O1 tak jedině do rv 2004 pak už bych vzal radši O2.
Ne, do konce výroby se Tour montoval ve Vrchlabí. Mám Toura 2009 a rozdíl v kvalitě plastů jsem nepoznal, řekl bych, že spíš v OII jsou horší. Je pravda, že jsem pár reklamací měl, ale od vychytání much auto drží. Proti materiálům a zpracování Fabie II je Tourka luxus. Porovnávám to záměrně, protože Fabie Combi byla v r. 2009 za stejnou cenu jako Tourka.
Spousta jich je schovanejch v útrobách auta, takže změna není na první pohled patrná. To až po pár letech, kdy plast zažije nějaký ty teplotní rozdíly a zestárne se začnou objevovat různý pazvuky. Nicméně namátkou co mě teď napadlo a je vidět. Plast kolem ovladačů na stahování oken řidičovi dveře. Dřív byl dezénovaný neškrabatelný PP od roku 2004 mizerný obyčejný PP s nastříkanou vrstvou - výsledek loupe se škrábe se, takže to pak vypadá jak když to má lepru nebo plast nad zadní SPZ. Dřív teplotně odolný od 2004 nějaký šit, takže se vlivem tepla od osvětlení SPZ tvoří propadliny a praská v tom místě lak, taky moc pěkný. O2 z počátku výroby měly některý interiérový plasty taky zoufalý. Např. loupající se ovladače stahování oken. Nevím kdy na to ve Škodovce přesně přišli ale ještě 2006 se vesele loupaly. Po faceliftu už to ustalo.
Proč jako překlep v čem má O2 lepší plasty? Uveď nějaký konkrétní případy, který myslíš, že jsou kvalitnější. To že mají naoko lepší dezén neurčuje jejich kvalitu.
Pokud nemá tak zřejmě nejsem při smyslech. Sednout si do O I a O II je jako nebe a dudy. Veškeré plasty jsou hodnotnější ať už jde o jejich vzhled, tvrdost a povrch na dotek. Vlastnil jsem obě generace octávie.
vzhled plastovýho dílu není přímo určený kvalitou plastu ale jeho zpracováním. V tomhle případě se ti ty plasty jen zdají být kvalitnější, ale ve skutečnosti nejsou. Je to jen šikovně zamaskovaný matným dezénem, popř lakováním, který se ti může lehce mechanicky poškodit a sloupat. Třeba obložení sloupků nebo tunel je obyčejný čistý PP nebo PP s vápencem. Což je ten úplně nejobyčejnější nejlevnější plast co můžeš na trhu pořídit. Pro tvoji informaci cena za kilo cca 1,30 EUR. Kvalitní plasty jako třeba PA, PBT, PC-ABS, PESU se cenově pohybují od 3 EUR do 15 EUR za kilo, ale protože jsou drahý tak se moc na interiérový viditelný díly nepoužívaj. Z podobnýho materiálu jako je většina pohledových plastů v O1 i O2 (třeba to obložení sloupků) se třeba dělá zahradní nábytek.
Řekl bych, že nějal lehce fušuješ do plastů a házíš tady machry. Navzdory tvým rádoby odborným zkratkám je plast v O2 pocitě o dost lepší, interiér výborně zpracovaný a nic nevykazuje problém...Tak kde je nějaký problém s plasty o2?
To že tady někdo napíše nějaký svoje znalosti a podělí se s nima v diskuzi nepovažuju za machrování nýbrž účel diskuze. Osobně bych to nenazýval fušováním do plastů, je to prostě moje zaměstnání. Dělám ve firmě která se zabývá výhradně vstřikováním plastů a 100% našich dílů jde do automotive, takže se v problematice plastů celkem orientuju. Nevrdím, že je problém s plasty v O2, tvrdím jen že nejsou ve srovnání s O1 kvalitnější.
To máš pravdu, že to novináři jen podporují. Nejvíc mě může rozsemát jakým stylem dělají recenze. Každý nový auto je mnohem pohodlnější, ergonomičtější, ekologičtější a úspornější. Jeden by tomu hned skoro věřil. Ve finále zjistíš, že je pohodlný furt stejně možná i míň, ergonomie spočívá ve změně fontu čudlíku nebo tvaru páčky na blinkry a ekologie s úsporností zajistí, že benzínový motory furt žerou vesele 10 litrů po městě i přes úžasné hodnoty spotřeb udávané výrobcem >:D
Přesně tak. Celé mi to připomíná počítačové hry, dnes je všechno dokonale graficky vyvedené, technicky vymakané, ale zapomíná se na hlavní účel - na hratelnost. Nikdo ještě nevymyslel hru, která by mě bavila jako Civilizace I, Tetris, Prehistoric II, Lemmings apod. Vše se dnes dělá jen tak na oko, ale v podstatě mám pocit, že se auta zhoršují.
Dřív byl cíl výrobců aby auto co nejdýl vydrželo a to co už nejde udělat líp tak aby se to dalo jednoduše opravit. Teď je to opačně. Pokud možno aby vydrželo co nejmíň (jen do záruky) a opravovat šlo jen minimum věcí, tak aby zákazník šel a koupil si auto nový. V podastatě ten samej drek co měl do teď, ale marketingově se mu musí nabulíkovat, že je lepší.
Mal som tú možnosť vyskúšať si po sebe niekoľko zástupcov TDI motorov škodovkách - Octavia 1.9 TDI r.v. 1997 66 kW najazdil som 200 tis. km, Octavia 1.9 TDI PD r. v. 2003 96 kW najazdil so 250 tis. km, Yeti 2.0 TDI CR 125 kW 20 tis. km. Podľa mojich skúseností by som najlepšie hodnotil 96 KW PD motor, za celý čas som na ňom nemusel nič riešiť, samozrejme, som mu doprial pravidelný servis, žiadne problémy s turbom, zotrvačníkom. Motor samotný bol síce hlučný, ale karoséria bol dobre odlhučnená (narozdiel od Octavie II) a do interiéru neprenikal žiadny nepríjemný rachot. Spotreba sa pohybovala do 6 litrov. Ale najviac sa mi na ňom páčil neskutočný záťah, keď zabralo turbo. Navyše 6 stupňová prevodovka bola s motorom dobre spárovaná, takže sa dalo viezť na vlne točivého momentu.
Momentálne jazdím na 125 kW Yeti a pocitovo je ten motor mdlý, nevýrazný. Výkon zabíja elektronika sledujúca emisie a filter pevných častíc. Aj spotreba je vyššia, aj keď na to vplýva skôr pohon 4x4, pohybuje sa na úrovni 7,5 litra na 100 km. Prevodovka si tak nerozumie s motorom, nie je dobre odstupňovaná (môj názor)
Najväčšou výhodou starého motora 1.9 TDI 66 kW bola jeho spotreba, v pohode som sa zmestil s priemerom do 5 litrov. Pár krát som mal aj nejaké poruchy, ale väčšinou prkotiny, len raz ma nechal na ceste.
A ešte jedna poznámka, Škodovka ide kvalitou interiérov stále dole, šetrí sa na plastoch, ovládacích prvkoch, spracovaní. Tak ako som bol spokojný s Octaviami, tak ma sklamal Yeti - skĺzol do priemeru a už by som rozmýsľal, či si na budúce vyberiem značku Škoda.
Zajímavé. Přecijen jsem si myslel, že Oktávky na tom nejsou tak špatně. Ale jak to tak čtu, tak si i řikám, že ten vadnej motor na O1 asi nebyla zas taková náhoda.
Jenže to bychom nebyli čecháčci, abychom nekupovali to, co je "podle Tondy z hospody" nejlepší. Jéééj, já znám toooolik lidí, co tě budou horečně přesvědčovat, že Škodovka je nejlepší, ale když se jich zeptáš v čem, tak ti nejsou schopní říct vůbec nic. Maximálně to, že když to má každej, tak to nemůže bejt špatný.
To je jako tak, že spousta lidí bez argumentů tvrdí opak... :-) Škoda umí dávat smysl... Ale s těma interiérama zmíněnýma vejš trošinku souhlasím... :-(
Nechápu.Osmiletý auto za skoro 160tisíc..nicméně po návštěvě okolních bazarů je to tak i v roce 2012.Neuvěřitelný...ale pokud se někdo chce honit za spotřebou a spolehlivostí,stejnou službu udělá i Fabka SDi za jinou cenu.Nebo starší Golf mk3 se stejným TDi,pod 100 se najde i Golf mk4..
Než 8letý auto za 160,to snad radši něco menšího a novýho.Pamatuju si nástup výroby....kdo měl Oktávku byl něco jako polobůh...Octavia byla etalon společenské prestiže.Dneska se tomu člověk směje...
Ale i když je to dnes už starý auto..pořád díky cenám se drží v hledáčku zlodějů....skrytý spínače,imobilizéry domácí výroby atd.
- Zatuhávající tandemový mechanismus stěračů : dá se celkem jednoduše opravit promazat rozhýbat, jinak nový stojí okolo 1000Kč.
- Poruchy senzorů hmotnosti nasávaného vzduchu - takzvaná váha vzduchu nová stojí 1000Kč.
- Opotřebení startérů - není tak časté.
- Mikrospínač zámku - velice častá závada může se buď koupit nový zámek 2500Kč nebo vyměnit pouze mikrospínač 90Kč.
- stahovačka velice častý problém, nová stojí okolo 1200Kč.
- ventil N75 - způsobuje ztrátu výkonu, padaní do nouzového režimu 700Kč.
- Relé palivového systému - občas nejde nastartovat výměna 120Kč.
Octavia má svoje mouchy, ale jsou dost dobře probádané a lehce a levně opravitelné. :yes:
Pokud jsi se k turbu nechoval jak idiot, stačilo v 200 tis nechat za 7 tisic turbo zrepasovat. Váha vzduchu odcházela jen v prvních serií s rokem výroby do 1999.
Relé palivového systému byl ovšem opravdu problém - bylo totiž vyrobeno ve Francii!
Není podmínkou, já mám nalítáno 315tisíc km a turbo v pořádku. Je fakt, že nemám naklápěcí lopatky. Ty většinou, ale zatuhnou pokud to někdo neustále jenom dusí, chce to prostě občas protáhnout.
Dobrý článek, rád jsem si ho přečet. Octávií jezdí u nás opravdu hodně, zajímal mně ten rozdíl mezi O1 a O2. Měl jsem možnost jezdit v 01, jak v benzínu 2,0, tak 1,9 TDI a zajímalo mně, jak je odlišná O2. Dobrý článek :yes:
Starší Octavia I. 1.9 TDI byla zkrátka lepším vozem. Z té řady nich pravděpodobně Octavia I. 4x4 s víceprvkovou zadní nápravou a motorem 66kW přečipovaným na 85kW. :yes:
Ovšem zdejší uhrovatí mládenci s nagelovanou hlavou budou dále vyzdvihovat benzínové rendlíky jako vrchol kvality a spolehlivosti :no:
Tak bych řekl, že Ochtávka je lehce podprůměrný auto za lehce nadprůměrný peníze. Proč bych ji nechtěl ani zadarmo ( nebo chtěl, ale hned bych ji prodal ), je to, že se v ní nedá jezdit, protože mě tlačí tunel do pravé holeně. Kdo to vymyslel, by zasloužil mokrým hadrem přes ...
Jo ten tunel mě trochu tlačí taky a to mám jen 190cm. Ale neni to nic strašnýho a občas jsem i rád že se poměrně lehce můžu nohou zapřít. Jinak auto jsem koupil spíš proto, že jsem byl dotlačen a věčně řikám jakej je to s**č a ono mě každym kilometrem přesvědčuje o opaku, Je to docela zajímavá hra :-)
Tak je to malý auto, spoustě lidem to stačí ale já sem spokojenej jenom v superbu - co se škodovek týče. Spousta lidí dneska staví na piedestal dvojkovou octavku a baštěj marketingovej balast kdy si O2 hraje na větší než je ale taky je to malý auto.