2,0 TDI CR má problémy a po roce a půl musel koncern nasadit "druhou" generaci těchto motorů. (náhrada piezovstřikovačů vstřikovači solenoidovými, problémy se vstřikovacími čerpadly).
Tak nevím, jestli je to výhra...
Jaké "MUSEL"? Už před představením třeba Yetiho bylo v podkladech a tech. specifikacích uvedeno, jaké motory se budou montovat a byla tam uvedena první i druhá generace CR motorů VW i s popisem změn a rozhodně to nebylo že "museli" - nebo ostatní výrobci mění motory až když musí a nemůžou jen tak vyvíjet a zlepšovat?
Proč ta druhá generace, když byla tedy ta první perfektní... ? Možná kvůli rozbitým čerpadlům a propáleným pístům díky piezovstřikovačům...
Můžeš tomu říkat vylepšování, když chceš.
Koncern má až príliš veľa nedostatkov, resp. problémov. Stačí si pozrieť autobild pri teste na 100 000 km a tam je touran na poslednom mieste čo sa týka spoľahlivosti, samé závady :no:
A naopak taková Octavia je naopak pomalu na samé špici, tak se rozhodni... pokud takhle posuzuješ na základě jednoho testovaného kusu, tak to máš výběr značně omezený... a asi si nikdy nekoupíš třeba takovou Alfu 159, která v tom testu taky dopadla neslavně...(a přitom ten test jednoho kusu vpodstatě o jejích kvalitách nevypovídá vůbec nic...)
Testy na 100 000 km o niecom odpovedaju. Isty cas som stravil v Nemecku a tam si VW kupi iba malokto.
Konktrentne golf si kupuju kuchari, murari ... To su ti highendovi ludia ? Manazeri, lekari siahaju po inych znackach ako mercedes, bmw, lexus. To iba u nas robime z golfa auto snov, je to obycajna plechova krabica, ktoru si kupuju v Europe "lowendovi" ludia. U nas ked ma niekto golfa, tak sa mu treba klanat ? Ludia, zobudte sa...
Opravdu mě pobavila věta: "V Nemecku si VW kupi iba malokto".
Nevím, v jaký části německa jsi byl, nebo jestli jsi tam vůbec byl, ale v tom, kterym jsem byl já se aut od VW prodá několik set tisíc ročně...
To, že z VW lidi v ČR/SR dělají něco víc je dáno kupní silou obyvatelstva. V zemích západní Evropy je kupní síla výrazně vyšší a o mnoho víc lidí si může dovolit jezdit v MB, BMW, AUDI a jinejch prémiovkách. U nás tomu tak není a proto když se na vesnici, kde je stále velká koncentrace š120 a Favoritů, objeví nějaký nový auto, lidi si jej všimnou.
V Nemecku so stravil isty cas. Pri ceste Menden-Dortmund (ani nie 100 km) som napocital viac ako 100 porsche. Na VW som sa nezameral.
VW tam jazdi ozaj vela, ale najma passaty, tiguany. Ale golf ? Ako som pisal, je to lowendove auto, ktore si kupuju kuchari, casnici, murari, upratovacky. U nas ked si niekto kupi golf, tak to je udalost. Mame mu zavidiet ?
Cos tu vyplodil, značí jen jedno, tvůj velmi malý rozhled.
VW doma prodá nejětší část produkce, že v osmdesátimilonovém Německu nepotkáváš jen Golfy, je zcela přirozené. Nehledě na to, že už se tady vzpomínala kupní síla.
V naší malé zemi je pořád velká událost, pokud si někdo domů doveze nový auto za půl mega. A já to každýmu přeju, aby si to jednou taky takto užil a je mi úplně jedno, jestli za svý prachy koupí téměř dokonalého Golfa, nebo Pažouta, Hodnu, Forda...
Aź tu totiž budou jezdit takovéto vozy, bude to neklamnou známkou toho, že se lidi mají dobře a o to přece jde. :-!
no v Německu jsou prodeje za 2009:
Golf,
Polo,
Corsa,
Astra,
Fabia
nic to nemění na tom, že je to social edition auto, což asi byla pointa?
Přístup asi nejlíp vystihuje písnička Opelistů: "Wolfsburg ist Scheisse, Wolfsburg ist Dreck, eine kleine Bombe und Wolfsburg ist weg" - tj. dejme tomu typický projev nižších německých sociálních vrstev
jojo tak jasně, ale chceš-li být tvrďák, zajeď na VW-treffen u Wörthersee - a jestli pak GTIčko neprodáš až uvidíš "vrstevníky", tak já si pro změnu na Vette nalepím logo VW :-!
Tak jistě, auto se kupuje (pokud možno) nové, ale to platí stejně pro všechny (nejen "GTI, GSi, OPC"...) .
Osobně to tak dělám vždycky a zatím se mi to jen vyplatilo... ;-):-)
Ty musíš být neskutečně dětinský týpek, když tě obecně něco podobného může jakkoli "rozhodit"... 8-s >:D
Jasně, hned v pondělí vezem obě GTIčka do bazaru... ;-) >:-[]
P.S. Neboj, nemám jen jedno auto, ani pouze dvě GTI... :-)
nene, mě to nerozhazuje, ale podívej se k začátku tohoto threadu o čem se bavíme...
já jenom souhlasím s tím propastným rozdílem, jak se kouká na Golf tady a jak v Reichu.... a tohle je jeden z aspektů. A to že každej druhej Arbeitslose doma tuní Golfa a Döner ti prodá turek, to je Německá realita
Ale co s tím má společného třeba "kvalita/užitná hodnota" toho současného Golfu GTI, který je (mimochodem) např. čerstvým HH roku 2009 podle angl. redakce TopGear, nebo celkově vozem roku v Kanadě (HH vozem roku obecně a za mořem!)?
P.S. Že je v Německu třeba POLO a GOLF, něco jako u nás Fabia a Octavia je snad naprosto logické a přirozené, stejně jako ve Francii je to např. CLIO a MEGAN...
význam to má úplně stejný jako vyznávat značkové oblečení Adidas vs Puma, tak stejně tak si ke značce auta kupuješ představu okolí o sobě - viz GTIho "o sobě v garáži". Nic víc, nic míň, já tím třeba netrpím, ale zase si kupuju auta kvůli technice a né kvuli image. A je mi jedno co si myslí druzí. Současně si nemyslím, že by to bylo nějak zvlášť rozšířený :-!
Tak to právě mně je jedno co si (v tomto ohledu) myslí druzí, ale u tebe si tím nejsem zcela jistý, především potom, cos mi tu před chvílí napsal (ve 20:22)... :*)8-s;-) >:-[]
no nevím jestli jsi to dobře pochopil. Každopádně ten sraz patří ke Golfu víc než kostkovaný potahy ke GTI. Jak se k tomu hlásíš nebo ne neposuzuju. A více méně to všechno navazovalo na Vlada, uvidíme, zdali to pochopí on...
No, pokud je podle tebe člověk, který jezdí Golfa lowendovým týpkem, možná bys nám tu měl napsat, kam řadíš týpky, jako jsi ty. Podle tvého profilu odtušuji, že budeš luxliga... 8-s >:D
Ano, sorta lidí, která jezdí i30 se golfu klanit musí, je to přece jejich nedostižná modla :-!
P.S. Tvá věta, že v Německu si VW koupí málokdo... >:-[] letí šupem do Zlatého ventilku. Tenhle blábol tu už letos nemůže trumfnout nikdo.
Sorry, ale nemozem ta citat. Testy ako AutoBild maju velku vypovedaciu hodnotu - ak s niecim nepojdu do servisu ani raz a s niecim 5x tak nieco to vravi ze? Ale samozrejme je rozdiel kus od kusu, takze preto to nevypoveda na 100%. No pekne si to vies skontrolovat skusenostami majitelov, ak 40% mauju problem s turbom, vahou, praskanim hlav (to len priklad!) a napr. pri honde to je tak 5% tak vies urcit co znesie viac ci nie? Treba si to overit z viacerych zdrojov, len pre urcenie slabych miest, nikdy nezabranis tomu aby si kupil auto bez poruchy, vies to len minimalizovat.
Ja osobne kazdeho varujem pred motorom 2.0 TDI PD, je to dost na prd motor a odporucam racej predchodcu 1.9, hoci aj ten mal muchy. Dakto sa zasmeje, sused kupil superba a pol roka po zaruke mu praskal hlava - on sa uz nesmeje, chce SUV myslis, zu kupi napr. Tiguan ci Outlander este s tym agregatom?
PS: Ten touran, passat a Octavia vo vysledkoch je pravda, aj ja som sa cudoval, no octavia nebola s motorom 2.0 TDI, ale je tam 1.6 a tusim aj starsi 1.9 TDI. Samozrejme veklu cast problemov ma na rovasi viac elektroniky...znacne to skresluje aj auto s DPF a bez...
Jenom pro upresneni Octavia v Autobildu byla ta nejjednodussi konfigurace jeste s motorem 1.6 benzin!
Dokonce i KIA CEED s 1.6 turbodiesel se dostala pred Octavii! ;-)
Jinak v Autobildu si daji tu praci, ze na zaver testu vuz rozeberou do sroubecku a vse promeri a zhodnoti!
Zatim neexistuje objektivnejsi test nez test v Autobildu pokud nebereme v uvaha TopGear a jejich pokusy o prepluti Lamanchskeho prulivu! >:D
No a jinak je nejlepsim testem sam zivot a mechanici u Skody jiz mohou povidat sve zkusenosti! ;-)
tuhle mi jeden mechanik ve značkovém servisu (byl jsem tam s kolegou pro jeho služebák) říkal, že on by si koupil Tourku = že od tý doby je všechno už jenom ošizenější a horší.
...ale víš co, on pod těma autama je celý dny, takže není poučen z internetu o SKUTEČNÉ kvalitě :-!
Nabídka motorů koncernu je velice bídná a snaží se to zaretušovat vyhoněnci typu 1,2 a 1,4.Stará 1,6 je totálně za zenitem a asi se jen tak nedočká následovníka do objemu 2,0l.Možná by je měli koupit od Hyundaje.Naftový motor nechce do svýho auta poměrně dost řidičů a ani se nedivím. :*)
No ty ses ale *.....nove preplnovane motory VW slabinou???Si asi spal 3 roky ne???Vim ze mi napises ze je to same turbo a tak, ale rekni mi kdo dnes je proti downsizingu...jedine tak mozna BMW a MB...opravdu luxusní značky nepočítam.A navíc zrovna 1.8 TSi ziskal cenu nejlepsi motor roku 2009.Ale zase jsem s tebou za jedno v tom ze naftove motory až na 3.0 TDi nema VW dobre.
1,6 TDI je dobrý... O 1,2 TDI ještě nic nevíme.
Jen kdyby neměli všude u všech vznětových motorů výměnné lhůty filtrů neuvěřitelných a zcela nereálných 90000 km, to potom s motory problémy mít musí... Možná že kdyby se měnily filtry paliva co 20000 km, bylo by problémů jako šafránu.
Jj, dřív se u dieselu měnil palivový filtr každých 30 tis. km.
A podobné je to se vzduchovým filtrem. Dřív 30 tis. km, dnes 60 tis km... 8-s
"Šetření" na velmi nevhodných "místech"... :no:
fuj mě děsí ta představa vzduchovýho filtru vůbec po 30tis. km - já ho měníval po 15ti. a byl to dost odstrašující pohled.
Podle mě to je tím, že Škodovka chtěla neuvěřitelný částky za servisy, zatímco právě tenhle spotřebák je za babku. Kamarádovi měnili do O1 1.9TDI 81kW olej (už tehdy longlife) a výměna ho stála lehce pod desítku. Já ve stejnou dobu za 4,5litru skvělýho Mobil1 s filtrem a s výměnou platil cca trojku přímo ve značkovém "olejovém" obchodě.
No ale to je tim, že když máš aktivní longlife, tak se s výměnou oleje dělá vždycky eště velká inspekce. To pak samozřejmě stojí víc. Pak se nemůžeš divit, že tě čistá výměna oleje s filtrem přišla levnějc.
Na těch zcela nejnevhodnějších... Ale votodepřecide, nízké náklady v průběhu prvních pár let a potom zhuntované prodat dál, čím zhuntovanější, tím lépe pro koncern... :no:
Jo, tak nějak to bude... akorát letos drží VW žezlo za nejlepší světový motor vůbec (jednačtyřka) a benzínový dvoulitr byl čtyřikrát po sobě nejlepším světovým motorem své kategore.
Ano, najlepsi motor je 1,4 59 kW. Neuveritelne zrychlenie, bozska spotreba, len tak dalej. Kto z Vas citatelov este nema predrazenu krabicu menom golf, hanbite sa ! Je to modla ...
Kolik jsi s tou 1,4 59 kW najezdil? Já jsem k ní ve služebním Golfu VI přistupoval s despektem, zrychlení působí jak se zataženou ruční brzdou, ale pak se podíváš na tachometr a ono jedeš najednou víc, než sis s tím vlažným zátahem myslel. Spotřeba je nějakým zázrakem opravdu vynikající, když už to moc nejede, tak to aspoň moc nežere. A prvních 20 kilaků to i blbě topí (na benziňák). No že by mě i30 1,6 proti tomu nějak zatlačila do sedačky...navíc ten řev u toho :no:
Já zas úplně nerozumím tomu, proč se momentálně pro O2 nabízí, jak starší 1,9TDI PD(77kW), tak 1,6TDI CR(77kW). Zřejmě někomu ušetřených 16 tis. přijde docela vhod a koncern se zase zbaví "starších zásob"... :-)