Diskuse

Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let!

29.8.2017

Octavie první generace z let 1996 až 2000 jsou stále všude kolem nás. Ale kdy jste naposledy viděli nějakou ve zcela původním stavu a bez znaků opotřebení? Na jednu takovou jsme narazili a přesunuli se s ní v čase o dvacet let nazpátek.

 

  • 30 Reagovat !

    foto Avanti

    Avanti 29.08.  19:04

    teraz

    Teraz kým príde nejaký autosalón, ACZ bude denne 2x honiť na červenej oktavii TDI?
    • 11 Reagovat !

      foto car

      car 29.08.  19:43

      « Re: teraz

      ..Ježíš Maria,už je to zde zase. No opět ulítláváte z nějaké škodofky..?
    • 10 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 30.08.  07:56

      « Re: teraz

      Vždyť je to jednašestka >:D
  • 31 Reagovat !

    foto sven01

    sven01 29.08.  19:40

    veteran

    to zrejme bude, ale nebude nikoho zaujimat, pretoze ich stale este su 10tisice. to ze ma malo km je pekne, ale to z nej nerobi raritne auto.
    • 30 Reagovat !

      foto jhamil

      jhamil 29.08.  21:24

      « Re: veteran

      Jak žádaný veterán to bude uvidíme za 20 let. To může být ještě napsaných článků o této zachovalé Octávii. :-) :-) :-) Máme se na co těšit.
      • 30 Reagovat !

        foto rokyta-p

        rokyta.p 30.08.  00:43

        « Re: Re: veteran

        jooo pěkný, ale veterán ne, youngtimer :-! Ale jako srdcovka a stylovka, tržní cenu to mít kdovíjakou nebude ;-)

  • 52 Reagovat !

    foto Skipper

    Skipper 29.08.  19:59

    Veterán

    Každé trochu zachovalé auto staré 30 let ,může být veterán. A jestli se cenově zhodnotí? Zachovalé RSo bude cenově následovat Rko a Rapida. Obyčejná Octa ještě dlouho cenu mít nebude. Ať je v jakémkoliv stavu.

    Kolik článků o tomhle křápu ještě plánujete? 4-5?

    Vážená redakce, nevím, jestli jste si všimli, ale existují i jiná auta..
    • 40 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 30.08.  00:47

      « Re: Veterán

      i jiná auta ... jo se neboj, příště bude Superb >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Hotwire

      Hotwire 30.08.  07:12

      « Re: Veterán

      Prave preto je tu ten clanok aby vyprovokoval "kliky" od uzivatelov, po tom co si precitali ohlasy v predoslom clanku tak to bolo jasne, ved to je zakladny princip bulvaru. ;-\
  • 50 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.08.  20:28

    Z prdu...

    ...kulička...

    .... .... .... .... .... už to, že se píší články o Favoritech, je značně hraniční, nicméně také jsem byl osloven, jestli pro konkurenční redakci nechci přistavit Zázraka II, když je letos 30. výročí zahájení výroby a tedy Favoriti se mohou stát veteránem, ale tolik článku o jedné obyčejné Oktávii...tolik detailů se dozvíme...ale k čemu? Kdybyste vážená redakce se stejně tak věnovali důsledně autům v testech...

    ale co už, řídíte se asi nostalgií čtenářů, kdy někteří chudobnější (penězmi i duchem) si rádi počtou o svém popelnici v garáži a ti ostatní o tom, co doma měli... asi si za tu okurkovou sezónu můžeme sami...

    ...ale i konurence občas píše články o ojetinách nebo zajímavých autech čtenářů,... ale červená Octavia social edition... :'-(
  • 50 Reagovat !

    foto zewlak

    zewlak 29.08.  20:46

    výška

    "V prvních octaviích bylo vzadu kuriózně málo místa. Autor není žádný obr – měří vcelku průměrných 187 cm"
    Autor má skoro metr devadesát, což rozhodně průměrné není, je vysoký, ať si nic nenalhává.
  • 05 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 29.08.  22:23

    co s autem bez použitelného motoru

    pod kapotu Octavie patří TDI! :yes:
    • 11 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 30.08.  00:49

      « Re: co s autem bez použitelného motoru

      Ich habe gern 1.6 MPI 74kW :*)
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 30.08.  08:03

      « co s autem bez použitelného motoru

      Svůj k svému [odkaz] >:-[]
    • 20 Reagovat !

      foto BOLESotex

      BOLESotex 30.08.  13:06

      « Re: co s autem bez použitelného motoru

      Nafta se v dnešní době na osobních vozech už nevyplatí, což má na produkci emisí katastrofální dopad [odkaz]
  • 41 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 30.08.  06:49

    tenhle

    hnuj byl veteran uz v dobe jeho vzniku. historickej podvozek, materialy a jizdni vlastnosti.
  • 02 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 30.08.  08:03

    A k čemu je to dobré?

    Jako raritní ano, ale stav, nikoliv výbava.

    Těch LX se zas tak málo neprodalo myslím si, aspoň u nás byly vídat zcela běžně. Spousta věcí je však spíš k pláči než k obdivu. netónovaná skla, švihadla, atd. atd. Tím spíš, že byla tahle nevybavenost Škodovek typická pro Škodu po dlouhá další leta.

    Jako být tohle zachovalá LaK, tak je to něco jiného ;-)
  • 20 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 30.08.  08:14

    Původní stav?

    Nebyla zmínka o rádiu. Tohle bylo evidentně dodělávané a rádio je z pozdější doby. V 96 Škoda neměla "svoje", ale dávaly se blaupunkty. Tohle rádio bude tipuji kolem r. 2000.
    • 10 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 30.08.  12:19

      « Re: Původní stav?

      no vo Felde GLX z r. 96 sme mali originál rádio so značkou Škoda - Blaupunkt a kazetovým prehrávačom. :-) Ako ochranu proti ukradnutiu to malo kódovanú kartu (rozmer bankomatovej) :-)
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 31.08.  07:48

        « Re: Re: Původní stav?

        ano, jenže tady je škoda symphony..

        nejdřív dávaly blaupunkty, jenže ty byly drahé takže většina stejně dala aftermarket... pak přišli myslím s grundigem, a až pak byly tyhle novější už přímo s logem škoda (výrobce neznám).
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 31.08.  08:30

          « Re: Re: Re: Původní stav?

          Aké dávali autorádiá do toho ktorého modelu v ktorej dobe už naozaj napamätám. :-) Asi máš pravdu, len som ti chcel pripomenúť, že aj v tej dobe mali rádiá so znakom Škoda + výrobca. :-) PS: a neboli len pod značkou Škoda až 2DIN rádiá?
  • 00 Reagovat !

    foto narona

    narona 30.08.  18:13

    Měli jsme LX ročník 96

    v rodině kupovanou novou. Kupodivu byla docela spolehlivá, tichá ale motor katastrofa. 55 Kw a chuť do života jako u stopětky. Po roce letěla z domu. Máma radši jezdila žigulem, ten byl lépe vybaven a na dálnici jel bez problému kopec nekopec. Pak koupila roku 98 SLX 1,8 bez turba a to je dělo. Jezdí dodnes i když s tou spolehlivostí už to nebylo tak růžové, hlavně zezačátku byly pořád reklamace....
    Jenže dnes už takové auto nikdo nevyrobí, alespoň já jsem nezažil auto s lepším motorem.
    • 10 Reagovat !

      foto holden2

      holden2 30.08.  21:18

      « Re: Měli jsme LX ročník 96

      no tak to ja nezazil auto s horsim motorem.
      • 01 Reagovat !

        foto narona

        narona 30.08.  22:04

        « Re: Měli jsme LX ročník 96

        1,8? Já moc nechápu co na něm všichni kritizují. Možná mám štěstí na kus ale motor co jede po dálnici za 6,5 a reaguje bleskově na plyn ať mám zařazeno cokoliv a jedu jakoukoliv rychlostí je to nejlepší co snad si můžu přát. A za 19 let provozu se měnil akorát olej, rozvody a svíčky. Ve městě jezdím do 10. Mám zkušenosti i se spoustou jiných aut ale nic nemá tak perfektní motor. Taky má vliv krátká převodovka.
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 31.08.  08:32

          « Re: Re: Měli jsme LX ročník 96

          Vyskúšaj niekedy octu s 1,8 s turbom, najlepšie vo verzii RS, to bolo naozaj delo (v tej dobe) , akurát spapkala o čosi viac. >:D
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 31.08.  08:56

            « Re: Re: Re: Měli jsme LX ročník 96

            Jezdil jsem klasikou neRS 110Kw 1.8T a to auto má něco do sebe :-) Kacířsky řeknu, že mi přišlo živější a s lepším průběhem, než modernější TSI :-) Problém toho auta byl, že podvozek nestíhal motoru a příšerně se Oktě nechce do zatáček.. i když s těžkým TDI je to ještě o chlup horší >:D
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 31.08.  13:13

              « Re: Re: Re: Re: Měli jsme LX ročník 96

              Preto píšem o RS, pretože tá zatáčky jazdila o poznanie lepšie ako obyč. myslím, že mala aj mierne upravenú kinematiku zadnej nápravy, iné stabilizátory, tlmiče, tuším aj riadenie. Celkový setup bol o dosť lepší ako základ a aj napriek krátkemu rozvoru a veľkým previsom to jazdilo vcelku pekne.
  • 10 Reagovat !

    foto frantys

    frantys 30.08.  20:38

    Mám tenhle typ Octávie 1 1,6 55kw

    r. výroby říjen 98 .Má najeto 91 500 km. Kupoval jsem ji v roce 2010 měla najeto 34 400 km.Byla v rodině měl ji stréjda důchodce,jezdil jen v létě a když zrovna nepršelo po celou dobu garážovaná. Já ji bohužel parkuji venku ,ale v zímě jezdím minimálně.Jinak jsem spokojen spolehlivé a bezproblémové auto.Byl jsem s ním třikrát v Chorvatsku letos ve 4 lidech box na střeše spotřeba 7,2 l. :-) :yes: :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto narona

      narona 30.08.  20:46

      « Re: Mám tenhle typ Octávie 1 1,6 55kw

      To už máte asi vychytané mouchy na motoru, protože ta naše původní by tohle nezvládla. A chce to důkladně mýt podvozek po zimě, protože kastle nerezne ale všechno ostatní hnije jak divý.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 31.08.  09:00

      « Re: Mám tenhle typ Octávie 1 1,6 55kw

      V loni jsme kamarádovi sehnali za pakatel taky takovou jednašestku. Byla po kamarádovo tátovi, najeto něco přes 100 tisíc, výbava alá Felicie, švihadla, 2x bag a ani klíma jo ale f metle >:D ... Ale to auto je naprosto spolehlivé, byť trochu žere a je líné. Na okrskové vymetání a popojíždky to je dobrá koupě... myslím, že za ní chtěl 25 tisíc.
  • 10 Reagovat !

    foto aproximus

    aproximus 30.08.  23:18

    proboha

    nechte už tuhle vykopávku poklidně odpočívat v propadlišti dějin ...
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 31.08.  00:22

      « Re: proboha

      No, ve srovnání s předchozími škodovkami byla tato octávka vskutku revoluční, ovšem nikdy jí neodpustím (ani ostatním modelům koncernu VW na této platformě) ten směšný rozvor 2,51 m. V kombinaci s mohutnými podběhy na velká kola to byla skutečná prostorová katastrofa... :-O :-( 8-s :no: No a jízdní vlastnosti dané tímto pidirozvorem v kombinaci s extrémními převisy karoserie, to je taky kapitola sama pro sebe... :'-( :-O 8-s
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z videoher. Marvel vs. Capcom Infinite je šílená bojovka

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z…

Crossovery jsou v komiksovém světě na denním pořádku. Díky expanzi Marvelu již nejsou ničím výjimečným ani na…

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku (†80): Posádka lodi nám bránila

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku…

Dva polští turisté Jarosław Jasita (40) a Jarosław Ruda (39) si výletní plavbu po Vltavě představovali trochu…

 

iSport.cz

Příbram vyhrála šlágr v Hradci, druhou ligu vede Opava před Budějovicemi

Příbram vyhrála šlágr v Hradci, druhou ligu vede…

SOUHRN 9. KOLA | Fotbalisté Příbrami v 9. kole druhé nejvyšší soutěže vybojovali důležité vítězství 2:0 na…

Klečíme proti Trumpovi! Protesty hráčů v NFL rostou do obřích rozměrů

Klečíme proti Trumpovi! Protesty hráčů v NFL rostou…

Ve Spojených státech se stupňují protesty hráčů amerického fotbalu z NFL a dalších sportovců proti prezidentovi…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní rezervace, kterou jinde v Evropě nenajdete

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní…

Když uvidíte na mapě naší republiky nápis Soos, nepropadejte panice - nikdo nevysílá signál volající o pomoc.…