Diskuse

Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let!

29.8.2017

Octavie první generace z let 1996 až 2000 jsou stále všude kolem nás. Ale kdy jste naposledy viděli nějakou ve zcela původním stavu a bez znaků opotřebení? Na jednu takovou jsme narazili a přesunuli se s ní v čase o dvacet let nazpátek.

 

  • 30 Reagovat !

    foto Avanti

    Avanti 29.08.  19:04

    teraz

    Teraz kým príde nejaký autosalón, ACZ bude denne 2x honiť na červenej oktavii TDI?
    • 11 Reagovat !

      foto car

      car 29.08.  19:43

      « Re: teraz

      ..Ježíš Maria,už je to zde zase. No opět ulítláváte z nějaké škodofky..?
    • 10 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 30.08.  07:56

      « Re: teraz

      Vždyť je to jednašestka >:D
  • 31 Reagovat !

    foto sven01

    sven01 29.08.  19:40

    veteran

    to zrejme bude, ale nebude nikoho zaujimat, pretoze ich stale este su 10tisice. to ze ma malo km je pekne, ale to z nej nerobi raritne auto.
    • 30 Reagovat !

      foto jhamil

      jhamil 29.08.  21:24

      « Re: veteran

      Jak žádaný veterán to bude uvidíme za 20 let. To může být ještě napsaných článků o této zachovalé Octávii. :-) :-) :-) Máme se na co těšit.
      • 30 Reagovat !

        foto rokyta-p

        rokyta.p 30.08.  00:43

        « Re: Re: veteran

        jooo pěkný, ale veterán ne, youngtimer :-! Ale jako srdcovka a stylovka, tržní cenu to mít kdovíjakou nebude ;-)

  • 52 Reagovat !

    foto Skipper

    Skipper 29.08.  19:59

    Veterán

    Každé trochu zachovalé auto staré 30 let ,může být veterán. A jestli se cenově zhodnotí? Zachovalé RSo bude cenově následovat Rko a Rapida. Obyčejná Octa ještě dlouho cenu mít nebude. Ať je v jakémkoliv stavu.

    Kolik článků o tomhle křápu ještě plánujete? 4-5?

    Vážená redakce, nevím, jestli jste si všimli, ale existují i jiná auta..
    • 40 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 30.08.  00:47

      « Re: Veterán

      i jiná auta ... jo se neboj, příště bude Superb >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Hotwire

      Hotwire 30.08.  07:12

      « Re: Veterán

      Prave preto je tu ten clanok aby vyprovokoval "kliky" od uzivatelov, po tom co si precitali ohlasy v predoslom clanku tak to bolo jasne, ved to je zakladny princip bulvaru. ;-\
  • 50 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.08.  20:28

    Z prdu...

    ...kulička...

    .... .... .... .... .... už to, že se píší články o Favoritech, je značně hraniční, nicméně také jsem byl osloven, jestli pro konkurenční redakci nechci přistavit Zázraka II, když je letos 30. výročí zahájení výroby a tedy Favoriti se mohou stát veteránem, ale tolik článku o jedné obyčejné Oktávii...tolik detailů se dozvíme...ale k čemu? Kdybyste vážená redakce se stejně tak věnovali důsledně autům v testech...

    ale co už, řídíte se asi nostalgií čtenářů, kdy někteří chudobnější (penězmi i duchem) si rádi počtou o svém popelnici v garáži a ti ostatní o tom, co doma měli... asi si za tu okurkovou sezónu můžeme sami...

    ...ale i konurence občas píše články o ojetinách nebo zajímavých autech čtenářů,... ale červená Octavia social edition... :'-(
  • 50 Reagovat !

    foto zewlak

    zewlak 29.08.  20:46

    výška

    "V prvních octaviích bylo vzadu kuriózně málo místa. Autor není žádný obr – měří vcelku průměrných 187 cm"
    Autor má skoro metr devadesát, což rozhodně průměrné není, je vysoký, ať si nic nenalhává.
  • 05 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 29.08.  22:23

    co s autem bez použitelného motoru

    pod kapotu Octavie patří TDI! :yes:
    • 11 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 30.08.  00:49

      « Re: co s autem bez použitelného motoru

      Ich habe gern 1.6 MPI 74kW :*)
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 30.08.  08:03

      « co s autem bez použitelného motoru

      Svůj k svému [odkaz] >:-[]
    • 20 Reagovat !

      foto BOLESotex

      BOLESotex 30.08.  13:06

      « Re: co s autem bez použitelného motoru

      Nafta se v dnešní době na osobních vozech už nevyplatí, což má na produkci emisí katastrofální dopad [odkaz]
  • 41 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 30.08.  06:49

    tenhle

    hnuj byl veteran uz v dobe jeho vzniku. historickej podvozek, materialy a jizdni vlastnosti.
  • 02 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 30.08.  08:03

    A k čemu je to dobré?

    Jako raritní ano, ale stav, nikoliv výbava.

    Těch LX se zas tak málo neprodalo myslím si, aspoň u nás byly vídat zcela běžně. Spousta věcí je však spíš k pláči než k obdivu. netónovaná skla, švihadla, atd. atd. Tím spíš, že byla tahle nevybavenost Škodovek typická pro Škodu po dlouhá další leta.

    Jako být tohle zachovalá LaK, tak je to něco jiného ;-)
  • 20 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 30.08.  08:14

    Původní stav?

    Nebyla zmínka o rádiu. Tohle bylo evidentně dodělávané a rádio je z pozdější doby. V 96 Škoda neměla "svoje", ale dávaly se blaupunkty. Tohle rádio bude tipuji kolem r. 2000.
    • 10 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 30.08.  12:19

      « Re: Původní stav?

      no vo Felde GLX z r. 96 sme mali originál rádio so značkou Škoda - Blaupunkt a kazetovým prehrávačom. :-) Ako ochranu proti ukradnutiu to malo kódovanú kartu (rozmer bankomatovej) :-)
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 31.08.  07:48

        « Re: Re: Původní stav?

        ano, jenže tady je škoda symphony..

        nejdřív dávaly blaupunkty, jenže ty byly drahé takže většina stejně dala aftermarket... pak přišli myslím s grundigem, a až pak byly tyhle novější už přímo s logem škoda (výrobce neznám).
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 31.08.  08:30

          « Re: Re: Re: Původní stav?

          Aké dávali autorádiá do toho ktorého modelu v ktorej dobe už naozaj napamätám. :-) Asi máš pravdu, len som ti chcel pripomenúť, že aj v tej dobe mali rádiá so znakom Škoda + výrobca. :-) PS: a neboli len pod značkou Škoda až 2DIN rádiá?
  • 00 Reagovat !

    foto narona

    narona 30.08.  18:13

    Měli jsme LX ročník 96

    v rodině kupovanou novou. Kupodivu byla docela spolehlivá, tichá ale motor katastrofa. 55 Kw a chuť do života jako u stopětky. Po roce letěla z domu. Máma radši jezdila žigulem, ten byl lépe vybaven a na dálnici jel bez problému kopec nekopec. Pak koupila roku 98 SLX 1,8 bez turba a to je dělo. Jezdí dodnes i když s tou spolehlivostí už to nebylo tak růžové, hlavně zezačátku byly pořád reklamace....
    Jenže dnes už takové auto nikdo nevyrobí, alespoň já jsem nezažil auto s lepším motorem.
    • 10 Reagovat !

      foto holden2

      holden2 30.08.  21:18

      « Re: Měli jsme LX ročník 96

      no tak to ja nezazil auto s horsim motorem.
      • 01 Reagovat !

        foto narona

        narona 30.08.  22:04

        « Re: Měli jsme LX ročník 96

        1,8? Já moc nechápu co na něm všichni kritizují. Možná mám štěstí na kus ale motor co jede po dálnici za 6,5 a reaguje bleskově na plyn ať mám zařazeno cokoliv a jedu jakoukoliv rychlostí je to nejlepší co snad si můžu přát. A za 19 let provozu se měnil akorát olej, rozvody a svíčky. Ve městě jezdím do 10. Mám zkušenosti i se spoustou jiných aut ale nic nemá tak perfektní motor. Taky má vliv krátká převodovka.
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 31.08.  08:32

          « Re: Re: Měli jsme LX ročník 96

          Vyskúšaj niekedy octu s 1,8 s turbom, najlepšie vo verzii RS, to bolo naozaj delo (v tej dobe) , akurát spapkala o čosi viac. >:D
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 31.08.  08:56

            « Re: Re: Re: Měli jsme LX ročník 96

            Jezdil jsem klasikou neRS 110Kw 1.8T a to auto má něco do sebe :-) Kacířsky řeknu, že mi přišlo živější a s lepším průběhem, než modernější TSI :-) Problém toho auta byl, že podvozek nestíhal motoru a příšerně se Oktě nechce do zatáček.. i když s těžkým TDI je to ještě o chlup horší >:D
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 31.08.  13:13

              « Re: Re: Re: Re: Měli jsme LX ročník 96

              Preto píšem o RS, pretože tá zatáčky jazdila o poznanie lepšie ako obyč. myslím, že mala aj mierne upravenú kinematiku zadnej nápravy, iné stabilizátory, tlmiče, tuším aj riadenie. Celkový setup bol o dosť lepší ako základ a aj napriek krátkemu rozvoru a veľkým previsom to jazdilo vcelku pekne.
  • 10 Reagovat !

    foto frantys

    frantys 30.08.  20:38

    Mám tenhle typ Octávie 1 1,6 55kw

    r. výroby říjen 98 .Má najeto 91 500 km. Kupoval jsem ji v roce 2010 měla najeto 34 400 km.Byla v rodině měl ji stréjda důchodce,jezdil jen v létě a když zrovna nepršelo po celou dobu garážovaná. Já ji bohužel parkuji venku ,ale v zímě jezdím minimálně.Jinak jsem spokojen spolehlivé a bezproblémové auto.Byl jsem s ním třikrát v Chorvatsku letos ve 4 lidech box na střeše spotřeba 7,2 l. :-) :yes: :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto narona

      narona 30.08.  20:46

      « Re: Mám tenhle typ Octávie 1 1,6 55kw

      To už máte asi vychytané mouchy na motoru, protože ta naše původní by tohle nezvládla. A chce to důkladně mýt podvozek po zimě, protože kastle nerezne ale všechno ostatní hnije jak divý.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 31.08.  09:00

      « Re: Mám tenhle typ Octávie 1 1,6 55kw

      V loni jsme kamarádovi sehnali za pakatel taky takovou jednašestku. Byla po kamarádovo tátovi, najeto něco přes 100 tisíc, výbava alá Felicie, švihadla, 2x bag a ani klíma jo ale f metle >:D ... Ale to auto je naprosto spolehlivé, byť trochu žere a je líné. Na okrskové vymetání a popojíždky to je dobrá koupě... myslím, že za ní chtěl 25 tisíc.
  • 10 Reagovat !

    foto aproximus

    aproximus 30.08.  23:18

    proboha

    nechte už tuhle vykopávku poklidně odpočívat v propadlišti dějin ...
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 31.08.  00:22

      « Re: proboha

      No, ve srovnání s předchozími škodovkami byla tato octávka vskutku revoluční, ovšem nikdy jí neodpustím (ani ostatním modelům koncernu VW na této platformě) ten směšný rozvor 2,51 m. V kombinaci s mohutnými podběhy na velká kola to byla skutečná prostorová katastrofa... :-O :-( 8-s :no: No a jízdní vlastnosti dané tímto pidirozvorem v kombinaci s extrémními převisy karoserie, to je taky kapitola sama pro sebe... :'-( :-O 8-s
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli ležet v parku

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli…

Na Starém městě, konkrétně v pásu zeleně ulice Na Františku, byl v pátek ráno nalezen muž bez známek života. Jak…

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil Wabiho Daňka (†70) i kamaráda z mládí!

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil…

Ve čtvrtek v poledne proběhl pohřeb muzikanta Wabiho Daňka (†70). Jedním ze smutečních hostů byl také Zdeněk…

 

iSport.cz

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za deset miliard

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za…

Chystá se nová éra legendárních Galacticos? Real Madrid ztrácí ve španělské lize na vedoucí Bacelonu už deset…

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si to užívám

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si…

PŘÍMO Z NETANJI | Dal dvě nádherné branky, aspoň jedna se mu snad musí chytit jako gól kola. Josef Hušbauer…

 

Reflex.cz

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět očekávaných uchazečů, nejvíce chyb v petici měl Zeman

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět…

Ministerstvo vnitra připustilo k prezidentským volbám devět kandidátů, jejichž úspěšná registrace se očekávala.…

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar na západním okraji pouště Taklamakan

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar…

Kašgar se pyšní mnoha „nej“. Stojí zde největší mešita v celé Číně i největší socha Mao Ce-tunga na světě.…