Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let!

32 komentářů

Avatar - Avanti
Avanti
Teraz kým príde nejaký autosalón, ACZ bude denne 2x honiť na červenej oktavii TDI?
car
..Ježíš Maria,už je to zde zase. No opět ulítláváte z nějaké škodofky..?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vždyť je to jednašestka >😁
sven01
to zrejme bude, ale nebude nikoho zaujimat, pretoze ich stale este su 10tisice. to ze ma malo km je pekne, ale to z nej nerobi raritne auto.
jhamil
Jak žádaný veterán to bude uvidíme za 20 let. To může být ještě napsaných článků o této zachovalé Octávii. 😄 😄 😄 Máme se na co těšit.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
jooo pěkný, ale veterán ne, youngtimer :-! Ale jako srdcovka a stylovka, tržní cenu to mít kdovíjakou nebude 😉
Avatar - Skipper
Skipper
Každé trochu zachovalé auto staré 30 let ,může být veterán. A jestli se cenově zhodnotí? Zachovalé RSo bude cenově následovat Rko a Rapida. Obyčejná Octa ještě dlouho cenu mít nebude. Ať je v jakémkoliv stavu.

Kolik článků o tomhle křápu ještě plánujete? 4-5?

Vážená redakce, nevím, jestli jste si všimli, ale existují i jiná auta..
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
i jiná auta ... jo se neboj, příště bude Superb >😁
Avatar - Hotwire
Hotwire
Prave preto je tu ten clanok aby vyprovokoval "kliky" od uzivatelov, po tom co si precitali ohlasy v predoslom clanku tak to bolo jasne, ved to je zakladny princip bulvaru. ;-\
Avatar - Ronault.
Ronault.
...kulička...

.... .... .... .... .... už to, že se píší články o Favoritech, je značně hraniční, nicméně také jsem byl osloven, jestli pro konkurenční redakci nechci přistavit Zázraka II, když je letos 30. výročí zahájení výroby a tedy Favoriti se mohou stát veteránem, ale tolik článku o jedné obyčejné Oktávii...tolik detailů se dozvíme...ale k čemu? Kdybyste vážená redakce se stejně tak věnovali důsledně autům v testech...

ale co už, řídíte se asi nostalgií čtenářů, kdy někteří chudobnější (penězmi i duchem) si rádi počtou o svém popelnici v garáži a ti ostatní o tom, co doma měli... asi si za tu okurkovou sezónu můžeme sami...

...ale i konurence občas píše články o ojetinách nebo zajímavých autech čtenářů,... ale červená Octavia social edition... 😢
zewlak
"V prvních octaviích bylo vzadu kuriózně málo místa. Autor není žádný obr – měří vcelku průměrných 187 cm"
Autor má skoro metr devadesát, což rozhodně průměrné není, je vysoký, ať si nic nenalhává.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
pod kapotu Octavie patří TDI! :yes:
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Ich habe gern 1.6 MPI 74kW :😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Svůj k svému [odkaz] >😒]
BOLESotex
Nafta se v dnešní době na osobních vozech už nevyplatí, což má na produkci emisí katastrofální dopad [odkaz]
Avatar - holden2
holden2
hnuj byl veteran uz v dobe jeho vzniku. historickej podvozek, materialy a jizdni vlastnosti.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jako raritní ano, ale stav, nikoliv výbava.

Těch LX se zas tak málo neprodalo myslím si, aspoň u nás byly vídat zcela běžně. Spousta věcí je však spíš k pláči než k obdivu. netónovaná skla, švihadla, atd. atd. Tím spíš, že byla tahle nevybavenost Škodovek typická pro Škodu po dlouhá další leta.

Jako být tohle zachovalá LaK, tak je to něco jiného 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nebyla zmínka o rádiu. Tohle bylo evidentně dodělávané a rádio je z pozdější doby. V 96 Škoda neměla "svoje", ale dávaly se blaupunkty. Tohle rádio bude tipuji kolem r. 2000.
Avatar - wakantanka
wakantanka
no vo Felde GLX z r. 96 sme mali originál rádio so značkou Škoda - Blaupunkt a kazetovým prehrávačom. 😄 Ako ochranu proti ukradnutiu to malo kódovanú kartu (rozmer bankomatovej) 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, jenže tady je škoda symphony..

nejdřív dávaly blaupunkty, jenže ty byly drahé takže většina stejně dala aftermarket... pak přišli myslím s grundigem, a až pak byly tyhle novější už přímo s logem škoda (výrobce neznám).
Avatar - wakantanka
wakantanka
Aké dávali autorádiá do toho ktorého modelu v ktorej dobe už naozaj napamätám. 😄 Asi máš pravdu, len som ti chcel pripomenúť, že aj v tej dobe mali rádiá so znakom Škoda + výrobca. 😄 PS: a neboli len pod značkou Škoda až 2DIN rádiá?
Avatar - narona
narona
v rodině kupovanou novou. Kupodivu byla docela spolehlivá, tichá ale motor katastrofa. 55 Kw a chuť do života jako u stopětky. Po roce letěla z domu. Máma radši jezdila žigulem, ten byl lépe vybaven a na dálnici jel bez problému kopec nekopec. Pak koupila roku 98 SLX 1,8 bez turba a to je dělo. Jezdí dodnes i když s tou spolehlivostí už to nebylo tak růžové, hlavně zezačátku byly pořád reklamace....
Jenže dnes už takové auto nikdo nevyrobí, alespoň já jsem nezažil auto s lepším motorem.
Avatar - holden2
holden2
no tak to ja nezazil auto s horsim motorem.
Avatar - narona
narona
1,8? Já moc nechápu co na něm všichni kritizují. Možná mám štěstí na kus ale motor co jede po dálnici za 6,5 a reaguje bleskově na plyn ať mám zařazeno cokoliv a jedu jakoukoliv rychlostí je to nejlepší co snad si můžu přát. A za 19 let provozu se měnil akorát olej, rozvody a svíčky. Ve městě jezdím do 10. Mám zkušenosti i se spoustou jiných aut ale nic nemá tak perfektní motor. Taky má vliv krátká převodovka.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Vyskúšaj niekedy octu s 1,8 s turbom, najlepšie vo verzii RS, to bolo naozaj delo (v tej dobe) , akurát spapkala o čosi viac. >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdil jsem klasikou neRS 110Kw 1.8T a to auto má něco do sebe 😄 Kacířsky řeknu, že mi přišlo živější a s lepším průběhem, než modernější TSI 😄 Problém toho auta byl, že podvozek nestíhal motoru a příšerně se Oktě nechce do zatáček.. i když s těžkým TDI je to ještě o chlup horší >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Preto píšem o RS, pretože tá zatáčky jazdila o poznanie lepšie ako obyč. myslím, že mala aj mierne upravenú kinematiku zadnej nápravy, iné stabilizátory, tlmiče, tuším aj riadenie. Celkový setup bol o dosť lepší ako základ a aj napriek krátkemu rozvoru a veľkým previsom to jazdilo vcelku pekne.
frantys
r. výroby říjen 98 .Má najeto 91 500 km. Kupoval jsem ji v roce 2010 měla najeto 34 400 km.Byla v rodině měl ji stréjda důchodce,jezdil jen v létě a když zrovna nepršelo po celou dobu garážovaná. Já ji bohužel parkuji venku ,ale v zímě jezdím minimálně.Jinak jsem spokojen spolehlivé a bezproblémové auto.Byl jsem s ním třikrát v Chorvatsku letos ve 4 lidech box na střeše spotřeba 7,2 l. 😄 :yes: :yes:
Avatar - narona
narona
To už máte asi vychytané mouchy na motoru, protože ta naše původní by tohle nezvládla. A chce to důkladně mýt podvozek po zimě, protože kastle nerezne ale všechno ostatní hnije jak divý.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V loni jsme kamarádovi sehnali za pakatel taky takovou jednašestku. Byla po kamarádovo tátovi, najeto něco přes 100 tisíc, výbava alá Felicie, švihadla, 2x bag a ani klíma jo ale f metle >😁 ... Ale to auto je naprosto spolehlivé, byť trochu žere a je líné. Na okrskové vymetání a popojíždky to je dobrá koupě... myslím, že za ní chtěl 25 tisíc.
Avatar - aproximus
aproximus
nechte už tuhle vykopávku poklidně odpočívat v propadlišti dějin ...
Arese
No, ve srovnání s předchozími škodovkami byla tato octávka vskutku revoluční, ovšem nikdy jí neodpustím (ani ostatním modelům koncernu VW na této platformě) ten směšný rozvor 2,51 m. V kombinaci s mohutnými podběhy na velká kola to byla skutečná prostorová katastrofa... 😲 😒 8-s :no: No a jízdní vlastnosti dané tímto pidirozvorem v kombinaci s extrémními převisy karoserie, to je taky kapitola sama pro sebe... 😢 😲 8-s