Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda oficiálně zahájila výrobu motoru 1,2 TSI

Ve středu 18.11.2009 byla ve Škodě Auto oficiálně zahájena výroba zcela nového agregátu. Motor se bude montovat do vozů koncernových značek Škoda, Audi, Volkswagen a Seat.
Zpět na článek
19. 11. 2009 19:34
19. 11. 2009 19:46
19. 11. 2009 21:18
19. 11. 2009 21:41
19. 11. 2009 21:50
19. 11. 2009 21:56
19. 11. 2009 22:07
19. 11. 2009 22:39
20. 11. 2009 17:19
21. 11. 2009 11:22
19. 11. 2009 20:58
19. 11. 2009 21:15
19. 11. 2009 23:18
neregistrovaný "kubiii"
19. 11. 2009 21:18
19. 11. 2009 23:40
neregistrovaný "kubiii"
19. 11. 2009 21:59
19. 11. 2009 23:23
neregistrovaný "kubiii"
20. 11. 2009 08:22
20. 11. 2009 01:58
19. 11. 2009 22:09
19. 11. 2009 23:25
neregistrovaný "kubiii"
19. 11. 2009 23:27
neregistrovaný "kubiii"
21. 11. 2009 10:43
neregistrovaný "507--"
19. 11. 2009 22:36
20. 11. 2009 14:14
neregistrovaný "Vladad006"
20. 11. 2009 21:14
21. 11. 2009 19:37
22. 11. 2009 15:44
19. 11. 2009 19:34
1,2
mně to přijde jako naprosto skvělý základ. 105 koní a celkově lehký motor určitě bude fungovat skvěle. sbohem 1,6mpi:-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Loptos
19. 11. 2009 19:46
Re: 1,2
ale bude mi chybat...
19. 11. 2009 21:18
Re: 1,2
Jel jsem v tom a byl jsem velmi mile překvapen. FSI technologie zajišťuje pro MPi tichý chod motoru a dílu turbu to prostě "jede". Pokud se podivam na tech. parametry 1,2 TSI není co řešit. Jde o výborný základ.
19. 11. 2009 21:41
Re: 1,2
no nevim, nevim - po skusenostiach s firemnou Oktavkou 1,6FSI :no: by som skôr napísal- "dúfam, že NAPRIEK technologii FSI bude mať motor tichý chod" ;-)
to veľmi vydarená 1,8TSI je oproti nepodarenej traktoroidnej 1,6FSI "šepot kvetín" :yes:
19. 11. 2009 21:50
Re: 1,2
základem motorů TSI je skutečně systém FSI (rozumněj spalování homogenní směsi paliva a přímé vstřikování paliva). Pokud vedle sebe nastartuji studený motor MPi(1,6) a FSI pak bude mít jednoznačně kultivovanější a tižší chod.
Samozřejmně, že TSI je proti FSI ještě dál a ten motor na volnoběh skoro neslyším.
19. 11. 2009 21:56
Re: 1,2
no moje skusenosti su presne opačné - vedla seba na firemnom parkovisku stoja 3 rovnaké OktavkyII s motormi 1,9TDI, 1,6MPi a 1,6FSI - a hlučnosťou aj kultivovanosťou je 1,6MPI jednoznačne najlepšia :yes:
- ak by som nevedel že 1,6FSI je benzín, tak ho považujem skôr za príbuzného TDI-čka :no:
19. 11. 2009 22:07
Re: 1,2
tak je pravda, že dobre zajeté MPi překvapi relaitvně tichým chodem. nicméně situaci, kterou popisuješ jsem nikdy nezazil a navíc mám zkušenosti také vyžší spotřebou FSI jako takového pro MPi.
19. 11. 2009 22:39
Re: 1,2
Čím víc ventilů, tím větší randál :-) .
Nezapomínejme také, že 1,6 FSI má rozvody řešené řetězem, který obvykle rachotí více než dnes obvyklejší ozubený řemen.
20. 11. 2009 17:19
Re: 1,2
1.2 TSI pouziva ozubeny plochy retez, a je velmi ticha
21. 11. 2009 11:22
Re: 1,2
Vše špatně.Technologie FSI spalovala homogenní směs,to jest stechiometrický poměr paliva a vzduchu zhruba 1:14,7 pouze při vysokém výkonu a asi nad 3000ot.Na nízký výkon spaloval chudou směs(vrstvení směsi,kolem svíčky nejbohatší).Komprese asi 12:1,proto byl hlučný,měl tvrdý dieslový chod.
takže motor MPi (1,6) byl kultivovanější než 1,6FSI.
U motoru TSI koncern v tichosti upustil od spalování vrstvené směsi a používá pouze homogenní mód,tudíž vyšší krouťící moment,vyšší spotřeba paliva bez ohledu na otáčky.
Podstatný rozdíl s velkým vlivem na spotřebu,mezi vznětovým a zážehovým motorem je,že u vznětového se výkon řídí bohatostí směsi,nemá sací ztráty,tudíž je při menším požadovaném výkonu úsporný.Zážehový motor reguluje výkon objemem směsi,tak vznikají plnící ztráty,které je třeba odstranit.Vrstvení směsi tuto nevýhodu z velké části odstranilo.Výkon i u zážehu regulovala bohatost směsi.
Avatar - iudex
19. 11. 2009 20:58
Masovka
Asi bude nieco pravdy na klebetách, ze koncern mal problémy s výrobou tohto motora: hovorí sa o nom uz mesiace, v ponuke je u viacerých modelov, dokonca bol uz i test Yetiho s týmto motorom, a oficiálne sa zacína vyrábat az teraz.
Kazdopádne som velmi zvedavý na tento motor v praxi, narp. v Golfe ci v Octavii. Myslím, ze az s rozsírením tohto motora sa zacne skutocná éra downsizingu v praxi. Stará 1,6 MPI, aj ked na nu vacsina nadávala, stále predstavovala gro benzínových motorizácií v C segmente a i ked boli v ponuke uz dávnejsie motory 1,4 TSI, tie boli pre typického kupujúceho (benzínovej)Octavie cenovo vzdialené. 1,2 TSI to vsak zmení a az tento motor sposobí masové rozsírenie TSIciek.
Rozbalit vlákno
2
19. 11. 2009 21:15
Re: Masovka
Celkem souhlasím. Je jenom otázka cenové politiky. Podivej se ted do ceniku Octavie na cenový rozdíl 1,6TDI a 1,9TDI. Novej motor se povedl, ma tichy chod, určitě je důvod si ho pořídit. Ale proč je o cca 20tis. dražší?? Zvláště v čechách.... 8-s
Pokud někdo čeká, že ve fabče se ten motor bude prodávat za 250, tak si počká >:D , je vidět na Polu, že cena bude vždycky odpovidat motoru 1,6 takže bude výše.
Pokud jde o případné problémy....spíš je to bublina, už min. měsíc ty auta mohou normálně objednávat prodejci(je tam tuším měsíční skluz proti plánu). Teď se ale škodovka probrala a vydala ofiko prohlášení o tom, že začala motory montovat:-))))
neregistrovaný "kubiii"
19. 11. 2009 23:18
Re: Masovka
1) že bude 1,2TSI začínat minimálně na cene 1,6mpi není pochyb a nevidím na tom nic nepatřičnýho

2) motory se ve škodě nebudou montovat, ale vyrábět - budou se tam i odlévat bloky motoru!
19. 11. 2009 21:18
PŘÍMO NA KOMORU
Yeti je dnes nejkrásnější Škoda na trhu. Má jedinečný charakter, je bez kazu a svým zaměřením naplňuje touhy snad všech motoristů - pěkné, silné, schopné auto.

Současně dokonalej hřeb do pubertálních diskuzních rakví pak Yeti zatloukl zde notoricky známým švorcákům duše, jejichž jedinou diskuzní útěchou je na diskuzích primitivně napadat Škodu. Zatím to měli jednoduché. Opravdu bychom jim ai těžko uvěřili, že jejich touhou je Superb... Jenomže tohle se změnilo. Ti všichni nízkovětí diskutéři počali ráno hryzat nehty. Hergot, není na světě pro ně lepší volba, než auto, na které se dá při jejich schopnostech vydělat za devadesát let, auto, které se musí líbit každé dívce, auto, které ko-neč-ně z tebe udělá... chlapa.

105 koní je ideální motorizace. Na předku nazatížen dvě stě kilovou naftou, jedeš jak chceš a kam chceš. Ne naslepo proto Yeti skončil v evropské anketě Zlatý Volant na druhém místě ve své kategori. Úspěch desetiletí.

Zejtra můžeš do fronty. Pokud nemusíš obžebrávat bazarové ploty a současně nejsi diamantový kovboj, pak Yeti je přesně to, co potřebuješ. Auto, které budeš závidět i sám sobě.

BRAVO YETI :yes:
Rozbalit vlákno
13
19. 11. 2009 21:32
Re: PŘÍMO NA KOMORU
GTI opět jsi mě dostal :yes: :yes: >:D >:D včera jsem ti chěl u jiného článku napsat, že snad "rozumíš všmu", ale ted si mě fakt rozsekal >:D
19. 11. 2009 22:09
Re: PŘÍMO NA KOMORU
;-) :yes:
19. 11. 2009 21:44
Re: PŘÍMO NA KOMORU
Ámen kámen. Není co dodat. :yes:
19. 11. 2009 22:09
Re: PŘÍMO NA KOMORU
:yes:
19. 11. 2009 23:08
Re: PŘÍMO NA KOMORU
Pro kouboje to je, Joe.. Takové to zemědělsko-chalupářsky-myslivecký posunovadlo (takovej byl úplně první dojem). Triko, baby ani tuning se tim honit nedá, to né, ale začíná se mi to tak nějak fakt dost líbit. Včera sem ho konečně viděl naživo - pod atleticky robustním předkem má podběhy jak bugina (s velkými koly nádhera). A za tou přídí sedí dost fajnovej prostor s dobrodružně zvýšenou podlahou, tady jezdí pan Simply Clever. Funkčně a proporčně je kastle perfecto. Zabalená pod elegantní střechou překonávající tip-top styl mini-cooperu. A střešní lyže nesmí šulit každodenní cross country. Motoru 1.2tsi předchází hodně nadšená publicita a to jak s ním yeti lehce spolupracuje vidím úplně živě, takže beru.. (Tak to byla taková malá óda na první pořádnou řepáckou škodovku pro vyvážení případných nízkovětých diskuzí;-)
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2009 23:28
Re: PŘÍMO NA KOMORU
S odpustenim - temer se vsim lze souhlasit - az na ten motor. Yeti-mu samozrejme slusi POUZE diesel!

A take - koupe vozu, ktery je designovan pro verzi 4x4 pouze s prednim nahonem, je do nebe volajici hloupost. To ze je diesel nepatrne hlucnejsi? - no a co? V 90kmph to v tom aute uz stejne nikdo nepozna.

Uvadet na trh v roce 2009 novy benzinovy motor je neco podobneho, jako hledat novou vyspelou technologii zde [odkaz]
neregistrovaný "kubiii"
19. 11. 2009 23:40
Re: PŘÍMO NA KOMORU
Je opravdu hodně lidí, který diesel neoslovuje... možná většina a bude jich přibývat. Politika VW ohledně Yetiho je naprosto správná: kdo chce top, zaplatí si a má ho (4x4, 1,8TSI/2,0TDI), kdo na to nemá, ale chce image SUV, má ho za 350 taky s dostačující 1,2TSI a předohrabem... vždyť kolik lidí u SUV potřebuje 4x4?).
20. 11. 2009 08:09
Re: PŘÍMO NA KOMORU
Jo, taky mě napadlo, když jsem jel s 2,0TDI 103kW 4x4 toto je ideální motor. Ale má si to koupit člověk, kterej jezdi jenom po rovině, občas po poly a najezdí 10tis.km ročně ???
Avatar - Slavek-TDM
20. 11. 2009 08:15
Re: PŘÍMO NA KOMORU
Nemuzu souhlasit. Jel jsem v Yetim jak s 2.0TDi 103kW tak s 1.8TSi 118kW a rozhodne bych volil benzinovy motor. Dvoulitrovy CR nema buhvijakou spotrebu (6-8) a benzin (ac si vezme o litr az dva vic) k tomuhle autu sedi daleko lepe. Zivy, tichy, plynuly zatah s pomerne malym turboefektem, zkratka fakt dobry :yes: . Naproti tomu diesel CR se mi zdal liny, tezkopadny, doslova hnusny na rozjezd a hlucny. A zdaleka jsem nebyl sam, koho diesel 103kW neoslovil, kolega (ac zarputily naftar) taky nebyl nadseny. Nevim, jestli vrcholna verze nafty bude o tolik lepsi, abych o ni uvazoval, ale zatim doporucuju opravdu 1.8TSi.
Edit: mimochodem, jel jsem i s 1.2TSi. Ne ze by nestacil na plynulou jizdu, ale je to opravdu zaklad a navic v zatackach se pak auto chovalo malicko jinak nez jsem ocekaval. 1.2 je perfektni motor do aut velikosti Fabie - tot muj nazor.
20. 11. 2009 00:28
Re: PŘÍMO NA KOMORU
Pěkně napsané - souhlasím. :-)
20. 11. 2009 00:53
Re: PŘÍMO NA KOMORU
;-) :yes:
20. 11. 2009 12:01
Re: PŘÍMO NA KOMORU
Je mi lito lidi, kteri si mysli, ze z nich chlapa udela jejich auto. Mozna se to da tolerovat do 15 roku veku, ale pak uz je to spis k placi.
20. 11. 2009 15:14
Re: PŘÍMO NA KOMORU
No tobě nic jiného, než to tvrdit ani nezbývá. Z tebe tvé auto dělá než komunistického pohrobka.
19. 11. 2009 21:59
A líc..
Spíše mi vysvětlete jak ze šestiválce 3,6 FSI dokáží vytřískat jenom 191 Kw (260Hp a 6000 otáčkách) u superba.To je na litr cca 72 koní a takový výkon u tak silného motoru je dnes spíše na ostudu :no: .
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "kubiii"
19. 11. 2009 23:23
Re: A líc..
pokud se o auta trochu zajímáš a něco o tom víš, tak jistě víš, že u motorů této kategorie se nejede na max výkon, ale roli hrají jiný věci: zvuk šestiválce, výkonová křivka, průběh krouťáku, image...

Á propos, všiml sis vůbec, že 3,6FSI je atmosférický???
Avatar - iudex
20. 11. 2009 08:22
Re: A líc..
No, zrovna ten zvuk by clovek pri kategórii sestvalcov cakal kultivovanejsí, oproti konkurencným V6 je to o nieco drsnejsie. Ale je to dané asi tou konfiguráciou 15° V6, cize fakticky VR6. S ostatným súhlas.
Avatar - Shr3k
20. 11. 2009 01:58
Re: A líc..
Tak ten motor má samozřejmě díky přímému vstřiku a objemu na víc, viz Passat R32. Nicméně díky tenkým stěnám sousedních válců trpí všemi možnými neduhy souvisejícími s přehříváním. Také ten úhel, pod kterým působí ojnice na klikovku, není právě optimální z hlediska namáhání. Vše to vede ke zvýšené spotřebě oleje (v tom nejlepším případě).

Legrační je, že z daného objemu se dá vykouzlit stejný výkon i bez přímého vstřiku zcela bez problémů. Viz "limuzínové" motory jako VQ35DE od Nissanu, nebo Ford Cyclone.

Dokazuje to jen fakt, že veruna od VW zůstane pořád verunou, se všemi svými neduhy. Jediná přednost toho motoru vlastně je, že se vejde skoro všude tam, kam normální čtyřválec - proto se vejde do Passatu a do Superbu - V6 z Audiny by se tam zřejmě díky velkému rozevření válců napříč nevešla.
19. 11. 2009 22:09
ZIVOTNOST!!!!????
Ako je to trocha postavene na hlavu.... 1,2 preplnana turbom.... mam znamich servisakoch vw a uz pri 1,4 TFSI je zname ze zivotnost motora je dost slaba.... max 200tis km.... ta 1,4 bude mat zivotnost tak 160tis ked to uz neprehanam.... novy trend - umela zivotnost aut je uplne na hlavu.. cim viac penazi vytiahnut od zakaznikov a to je cele :))

osobne si myslim ze ta 1,2 je na prd.... 20tis km pri mojom style jazdy a je aj po motore :))
Rozbalit vlákno
18
19. 11. 2009 22:14
Re: ZIVOTNOST!!!!????
co znamená "můj styl jízdy" ?? nechladit turbo ?? nebo CO?Jednoduš : ty motory mají najeto X set tisíc testovacích km, než jdou do výroby. To ostatně platí pro všechny motor, které se dnes vyvýjejí. Takže tyto dotazy nechápu :-)
19. 11. 2009 22:29
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Je znát, že seš ostrej dravej... diskutér :-) Klid. I kdyby měl jakýkoliv motor určený pro běžnou zástavbu do aut (je to sice absolutní nesmysl, ale přijměme tu tvou hloupost za důvod k diskusi) tu životnost dvě stě tisíc km, pak v Česku a na Slovensku se to bude v průměru najíždět deset až patnáct let. A to je dobrý, ne?

Pokud se tedy sneseme z ostrejch diskuzních drifftů na zem, pak o životnost našich motorů dnes nemusíme mít starost. A to ani malých turbo motorů od Renaultu (například) ani motorů od Volkswagenu. Spíše, jak tě tak čtu bychom měli mít obavu o životnost tvojí...

Mimochodem, uvádíš, že je ti 22 let, řídíš tedy maximálně 4 roky. Kolik jsi prosím tě již najel kilometrů? Myslím to v tisících :-)
Avatar - Slavek-TDM
19. 11. 2009 22:59
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Muzu vedet, co ma zivotnost motoru spolecneho s jeho objemem?
Kdyz nebudeme brat v potaz dva nejslabsi clanky v zivotnosti motoru (a to jsou jeho uzivatel a servisman), rozhodujici je:
- celkova konstrukce (tj. dimenze lozisek, kluznych ploch atd. = stejne jako ve velkem objemu se stejnym vykonem)
- stredni rychlost pistu = zdvih a otacky. Cim mensi zdvih, tim nizsi rychlost. Pri stejnych otackach ma mensi objem nizsi rychlost = teoreticky vetsi vydrz.
- sila pusobici na pist (energie z paliva a vzduchu). U naft s turbem nebude mensi nez u benzinu s turbem a tak opet zalezi na konstrukci.

Problem nizsich objemu je tedy jasny = potrebuji vetsi otacky k dosazeni stejneho vykonu pro pohyb vpred = teoreticky vetsi opotrebeni nez u nizsich otacek. U turbovych motoru toto neplati, otacky jsou nahrazeny objemem smesi. Nejproblemovejsi soucastkou bude to co se otaci nejrychleji = turbo, kde taky nejvic zalezi na chovani uzivatele a na kvalite a stavu pouziteho oleje.
Tot muj lajcky nazor.
neregistrovaný "kubiii"
19. 11. 2009 23:25
Re: ZIVOTNOST!!!!????
pěkně shrnuto :yes:
Avatar - Shr3k
20. 11. 2009 01:46
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Uvažujete zcela správně. Navzdory obecně oblíbenému omylu o opotřebování motoru přeplňováním (zřejmě přestava vybuchujícího tlakového hrnce nebo parního stroje) se motor opotřebovává především otáčkami (třením kluzných ložisek klikového ústrojí, pístních kroužků o stěny válce a vačkových hřídelů o vahadla/zdvihátka/ventily).

Pakliže se zvolí vhodně dimenzovaná konstrukce (odpovídající tepelnému zatížení a přenášenému výkonu), životnost přeplňovaného motoru se nijak neliší od stejně motoru nepřeplňovaného, ohlédneme-li od možnosti poruchy příslušenství, jako je (turbo)kompresor.

Analogii stačí najít všude tam, kde se používají vysokootáčkové motory. Proto se ve F1 motory tak často repasují, proto motory motorek vydrží jen 30000-50000 do prvního výbrusu a proto vysokootáčkové motory Honda nikdy nenajedou 500000 km jako sice oturbený, ale líně se převalující řadový naftový šestiválec ve starém meďourovi W124.
Avatar - Slavek-TDM
20. 11. 2009 08:42
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Tak s motocyklovymi motory bych si dovolil lehce polemizovat. Vzhledem jejich obvyklym objemum a poctu valcu je opotrebeni v pohode. Zpravidla neplati pro jednovalce a male objemy, ale existuji vyjimky (vim o BMW 650GS a DR800 se 100tkm s prvnim pistem). Muj cestovni ctyrvalec 900 ma taky skoro 100 tisic a tentyz bratruv 130. Vse bez zasahu do motoru. :yes:
Avatar - Shr3k
20. 11. 2009 12:17
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Polemizovat netřeba, nemyslel jsem paušálně všechny motocyklové motory. Jde zejména o vysokootáčkové motory s malým objemem válce.
20. 11. 2009 14:34
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Tohle co tu píšete by byla pravda za předpokladu, že se konstruktéři zároveň nesnaží snižovat hmotnost motoru. Což ovšem koliduje z dostatečným dimenzováním všech částí, které trpí. Takže to je všechno udělané tak aby se to nerozpadlo hned ale žádnou velkou životnost bych od toho nečekal :-)
20. 11. 2009 15:47
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Rozhodně platí vyšší otáčky,vyšší opotřebení.Ale také platí vyšší tlak,vyšší opotřebení.Při vyšších tlacích je i vyšší tepelné namáhání,u dieslů jsou teploty nižší.Obojím se dá do určité míry předcházet,konstrukcí,povrchovými úpravami i přesností výroby a volbou materiálů.
Materiál se třením opotřebovává,to je jasné,ale také dochází k pevnostní únavě materiálu,při působení větších tlaků.Na píst nebůsobí jen axiální síly,takže čím větší tlak,tím větší tření o stěny válců (ojnice není vždy kolmo k pístu,dá se to zase minimalizovat,ale určité radiální síly tam jsou,úměrné tlakům na píst)
Myslíš,že se třeba hydraulické pístnice neopotřebovávají?A to nejsou namáhány ani rychlým pohybem,ani tepelně?
Analogie s F1,tam jsou extrémní otáčky,snížením otáček ze 20000 na max.19000 se hodně zvedla spolehlivost motorů.Turbo motory v F1 také nebyly zrovna zázrak spolehlivosti,vydržely třeba sotva kvalifikaci.Nelze se divit,při těch výkonech.Byli nestabilní,naprosto nevypočitatelné.
Ano dieslový šestiválec ve W124 byl nezničitelný,ale v atmosféře.Oturbené snesli těch půl miliónu kilometru,atmosféra,třeba milión,doslova k neutahání.
20. 11. 2009 14:29
Re: ZIVOTNOST!!!!????
No v podstatě je to tak jak píšeš, jen bych k tomu ještě doplnil, že v případě turbo motoru je výkon vyšší díky tomu, že spaluju větší množství směsi kterou mi tam to turbo natlačí, z toho plyne ten vyšší výkon oproti atmosférickýmu. Jenže z toho taky plynou vyšší tlaky ve válcích tím pádem ložiska na klice a veškerý ústrojí motoru, který dál přenáší sílu na kola trpí víc. není to jen tím, že se motor musí rychleji točit aby dosáhl toho výkonu co objemnější motor. Takže se opotřebovává i při stejných otáčkách víc než atmosférický. Pravda ovšem je, že při použítí dnešních kvalitních olejů motory zpravidla přežijou karoserii. Ovšem za předpokladu, že se nepoužívá long life olej. Jinak je po těch 200 tis ten motor tak akorát na odpis.
Avatar - Slavek-TDM
20. 11. 2009 15:11
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Tlaky na loziska na klice - ano, jiste, ale zase maji mensi motory lehci rotujici hmoty. A navic, turbodiesely pracuji s jeste vetsimi tlaky a jiz zminovana 124ka najela zpravidla mnohem vice nez 500tisic. Odlehcovani se deje hlavne na bloku, kde se da usetrit hodne kil zmenou materialu nebo ztencenim sten.
Takze mit strach o motor, pokud se k nemu chovam jako clovek a servisak neni hlupak nebo svine, je v dnesni dobe skoro zbytecne. Leda by byl pri vyvoji konstrukter pod vlivem a testeri tocili kilometry jen virtualne >:D Hlavni soucasti v motoru vydrzi vesinou daleko vic nez jeho doplnky, ze kterych potom plynou fatalni zavady (jako cerpadla, turba, vstriky, remenice atd.). Nic co by primo souviselo s objemem.
neregistrovaný "kubiii"
19. 11. 2009 23:27
Re: ZIVOTNOST!!!!????
pokud odrovnáš motor po 20tkm, nepatří ti do ruky nic než tříkolka ;-\
20. 11. 2009 14:38
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Ještě taková přípomínka k zamyšlení. Vy si tu vážně všichni myslíte, že je cílem Škodovky, aby motor vydržel víc než 200 tisíc kilometrů? A kdyby vyráběli tak strašně kvalitní auta který vydrží mraky let, kdo by si pak od nich kupoval nové modely? To si myslím, že je taky jeden z důvodů zavedení long life olejů. To je záruka toho, že motor najede určitě 120000 na které poskytují záruku a jestli se pak vysype tak aspoň bude o jednoho zákazníka na nové auto víc.
Avatar - Slavek-TDM
20. 11. 2009 15:15
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Na druhou stranu, 200 tisic vydrzi i spatnej motor, pri dobrem zachazeni a udrzbe... Dimenzovat motory na milion kilometru je proste zbytecny. Auto je spotrebni zbozi, stejne jako mobil nebo pocitac (jen trochu vetsi) >:D
20. 11. 2009 15:18
Re: ZIVOTNOST!!!!????
A ty vážně myslíš, že nějaký konstrukter má zadání na jaký počet ujetých kilometrů má motor konstruovat ?? >:D >:D
Long life byl zaveden aby manažeři nemuseli do servisu několikrát ročně po každých 15tis.km (když najedou ročně 40-50tis.km). Firmy mění auta po 3-5letech (z důvodu odpisů a daní) a nikdo nekouká nepřemýšlí nad tím, jestli motor auta vydrží 100 nebo 200tis.km jako TY. Za 5let si řekneme kolik mají tyto motory najeto.....Na 1,2HTP se taky nadává a přitom jich znám pár, která mají najeto přes 300tis.km
20. 11. 2009 19:02
Re: ZIVOTNOST!!!!????
ako docela nechapem prispevkom... kto z vas niekedy nieco s autami aj robil?? mam v blizkom okoli ludi co robia a manazuju automobilovy priemysel... a hovori vam nieco ako umela zivotnost aut??? taky novy passat ktory ma po 1 roku 45 reklamacnych zavad??? pozna to niekto.... FSI system vyvynuty BOSCH car.... prerobeny koli zlemu benzinu u nas??? pozna to nieko a vie niekto o xyz veciach o ktorych sa nehovori?????? spytajte sa ludi co to servisuju alebo s tym robia... ako mozte povedat ze auto s objemom 3 litre je rovnako dimenzovane ako 1,2 ?????? predsa ta 1,2 musi ovela viac makat aby to auto rozhybala a aj je viac zatazovana.. na to netreba ani vysoku skolu aby to clovek pochopil... tak o 5 rokov si na tuto debatu spomente dobre..... ja vas tu o nicom nebudem presviecat... je tu umela zivotnost aut a auta vyrobene po roku 2006 uz nie su to co byvali.... auto sa predpoklada ze bude fungovat 3 roky.... potom ma prist ine :-)

a priklad lancer evo ma moto predimenzovany o 2% audi RS4 o 60% :)) a tak je to aj s tou 1,2 moze byt tak predimenzovana o 10% kde to taka 1,9 a 50% :)) ale skoda slov... ved poznam x pripadov kde 1,4 s turbom co dava 170 PS ma po 150 tis najazdenych km.. docela problemy :))) nic kupte si ten motor a jazdite nim:(( prajem vela stastia
20. 11. 2009 23:58
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Ahoj, ty % dimenzování motoru jsi vzal kde?
neregistrovaný "507--"
21. 11. 2009 10:43
Re: ZIVOTNOST!!!!????
TAK TOTO LETÍ DO VENTILKU. >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
19. 11. 2009 22:36
ZIVOTNOST!!!!????
:yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Vladad006"
20. 11. 2009 14:14
nové "ERKO" Novague
Dobrý den
V časopise AUTO7 se objevila zbrusu nová škodovka "ERKO" z dizajnerské dílny studia novague,čekal jsem,že právě na této stránce se o něm dozvím mnohem víc informací,ale kde nic tu nic..Proč se zde o tom ještě nic nenapsalo?....
Rozbalit vlákno
0
20. 11. 2009 21:14
PREZENTACE MOTORU
[odkaz]

mimo jiné

- přímý vstřik u maloobjemového motoru
- nízkotlaké turbo, elektroservem ovládané
- vodou chlazený mezichladič vzduchu
- písty chlazené tryskami (rozstřik oleje)
- masivní ložiska, rozvod ozubeným řetězem, masivní vahadla (rolnová)
- snížená hmotnost (magneziové víko rozvodů + hliníkové šrouby), plastová víka
- teplotní management motoru (řiditelný výkon hlavní vodní pumpy), přídavná-rozběhová elektrická vodní pumpa
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
21. 11. 2009 19:37
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
22. 11. 2009 15:44
Re: OK
Viděl bych to jako reakci koncernu na nespolehlivé zapalovaci moduly, ktere se nasazovali přímo na svíčku a velmi často odchazeli (bodejt ne když made in turkey).