Celé je to len a len o jednom. VW a AUDI. Odsunuli neskôr Superb Combi, nechcú tam dať TDI V6, ktorý by mu sadol ako uliaty, až ho schválne nenavrhli tak, aby sa tam nevošiel. A teraz toto. Na druhej, aj tak chválme VW. Keby ho kúpil Renault, hádajte, čo by bolo pred názvom Logan.
Hipíku, chcú nechcú - V6 by mu jako ulitý asi sedl, ale musel by se tam napříč vejít. Vejde se tam jenom V6 FSI, ale to není véčko, resp. něco mezi řadovým a véčkem.
Ten Peugeot 507 byl překlep, myslel jsem samozřejmě 407 a klasickej V6, tady je 3.0 V6 v benzínu. Jinak diesel je stejně jako u VW taky jenom 4-válec. C5 má ale klasickej V6 i v dieselu a to 2,7 HDi. U Renaultu je to Laguna Coupe, ta má klasickej V6 v dieselu 3,0 dCi. Alfa Romeo 159 má klasickej V6 3,2 JTS jenom v benzínu, diesel je opravdu jenom řadovej 5-válec 2,4 JTD. Opel Vectra má klasickej V6 i v dieselu 3,0 CDTi. Svým původním příspěvkem jsem jenom reagoval na informaci, že do VW platformy Passat/Superb se klasickej V6 nevejde. Tam se vejde jenom VR6 což je takovej "hybrid" mezi řadovým a vidlicovým motorem, což je sice technicky velmi zajímavé řešení ale vzhledem k tomu, že ho nikdo nenásleduje asi nebude zas tak "in".
Problém Passatu aktuální generace je, že je jeho platforma odvozená od Golfu. Kdyby měl společný základ s A4 jako minulá generace tak se tam ten V6 vejde. S DSG to nesouvisí.
Jasný, chtěl jsem naznačit, že tohle nesouvisí s politikou VW x Škoda, ale že je to věc už na úrovni Passata. S DSG to souvisí do tý míry, že na předchozí generaci to nešlo, právě kvůli podélnýmu uspořádání. Šestiválcovej diesel je prostě moc velkej a nevejde se tam, jestli to správně chápu. Mluví se o nějakým dieselovým pětiválci, ale kdo ví...
Ale hrá. Veď Superb Combi bol odložený pre ohorzenie Passata Variant a A6 AVANT. A každe V6 TDI SUPERB by bol tiež atraktívny, myslíš si, že to má inú príčinu než politika VW GROUP. Ale, určite lepšie SUPERB 3.6 FSI 4MOTION, než Logan Laureance. :-):yes:
Mimojiné, o Škodu se zasazovalo i BMW...to by byly žihadla. A kdyby se o Škodovku postaral Rencek, dostala by pořádné diesely. Znám lidi (i redaktory), kteří říkají, že je to to nejlepší, co se dá dát pod kapotu... ;-)
A nechci slyšet nic o mé nominaci do zlatého ventilku... ;-)
Nie, to je úvaha, ktorá už napadla viacerých. Uprednostňovanie vlastnej značky pred cudzou, hoci kúpenou, je logické a reálne. Akou formou, to asi ťažko odhadneme, len proste nečakaj, že bude nejaký VW horší ako Škoda, taká situácia proste nenastane.
Už se tak stalo. V testu Auto-Bildu srovnávali Superb s Audi A4 a Passat všichni s motory 1.8TSI a Superb vyhrál. Dokážu si představit to skřípání zubů v Audi a VW poté co tento test vyšel >:-[]
Pred názvom Logan by bola Dacia, ty oslík, v Boleslavi by sa vyrábali Renaulty. Češi si chceli zachovať značku, preto na ponuku Francúzov nereflektovali v prvom rade. Ekonomické aspekty hrali rolu až potom.
Pokud by český stát prodal Škodovku Renaultu, tak ten by okamžitě přejmenoval továrnu na Renault, ukončil výrobu Favoritu a začal vyrábět Twingo. Postupem doby by došlo na Clio a třeba Mégane, takhle se Clio vyrábí ve Slovinsku a Mégane v Turecku a ve Španělsku. Ono Škodovka a československý stát měla k Renaultu blízko už dávno před tím, znalí vědí, že Škoda 1000 MB vycházela technicky z Renaultu Dauphine a v polovině 60-let se uvažovalo o licenční výrobě Renaultů v Bratislavských automobilových závodech.
No nevím možná umístěním motoru jinak 1000 MB byla čistě naše auto. A málokdo třeba ví že od nás Renalut koupil technologii na tlakové lití hliníku. Tisícovka tak měla litý blok motoru a skříň převodovky což v tě době neměl v Evrppě jen tak někdo.
Ne jenom uložením motoru ale i pro skelet, nápravy, převodovku byl příkladem Renault Dauphin. Co se týká hliníkového bloku, to byl tehdy opravdu unikát ale je taky třeba říct, že to byla z nouze ctnost, protože první prototypy trpěly nadváhou na zadní nápravě a proto tento problém byl vyřešen hliníkovým blokem s litinovými vložkami a pouze 3krát uloženým klikovým hřídelem. Jinak původní motor Škoda až do výroby Favorita měl litinovou hlavu což byla v automobilovém průmyslu opravdu unikátní kombinace. Ta historie Škody 1000 MB je všeobecně známá, byla popsána v mnoha časopisech např. Automobil Revue, divím se že to nevíš, např. zde je malá zmínka :
[odkaz]
Tak historii tisícovky samozřejmě znám. Píšou tam že co se týče designu byl Renault inspirací. To nepopírám ale od tebe to vyznělo tak jako kdybysme toho Renaulta obšlehli. Takhle natvrdo bych to fakt neviděl. To bys pak mohl říct že Favorita sme obšlehli od Golfa. Prostě to jsou auta stejné třídy a stejně řešený a tak samozřejmě podobný, ale neřekl bych že tyhle Škdoovky jsou jen kopie něčeho.
Ty 3 ložiska byla samozřejmě nevýhoda, ale výhodu to mělo při používání u nás méně kvalitních olejů. Bohužel rozvod OHC byl na spadnutí, bohužel kvůli drobnostem se od něj ustoupilo. Ono stejně být všechno v normálním státě v normální automobilce tak motor z tisícovky by byl jen párletou kapitolou, a určitě by se posléze začal vyrábět motor určený přo Škodu 720 se všemi náležitostmi moderního motoru. Bohužel dnes můžeme jen zoufat.
Já jsem ale chtěl aby to tak vyznělo, protože například zadní náprava s převodovkou byla okopírována velmi dokonale. Co se týká skeletu, viděl jsem odstrojenou jednu Dauphinku a podobnost s tisícovkou nebyla čistě náhodná. Co se týká Favorita, tam byl sice design z Itálie od Bertoneho, který použil skicy původně určené pro nový Fiat Uno, zde ale prohrál s Giugiarem a skicy mu zůstaly, tak je použil pro další zakázku od Škody. V té době ale již byla konstrukce Favorita hotová a chyběl jí jen slušivý kabátek. Jako technický základ pro Favorita byl použit Ford Escort, auto roku 1981. Kdo někdy viděl odstrojeného Escorta a Favotita ví o čem mluvím.
Já doufám, že ne. Snižují se emise CO2, spotřeba. Firmy šetří,zákazníci šetří. Pro náročná a žravá SUV tu brzy nebude místo. Stejně v tom už chlapi dávno nejezdí. Škoda Yeti naštěstí žádné velké SUV nebude, má to být podle všeho sympatické a nenáročné autíčko. Jen jsem zvědavý na cenu.
Ze by zase problemy s narazovymi testy? Jeste pred par tydny naopak sef koncernu tvrdil, ze neni duvod opozdovat uvedeni na trh, naopak spise bude snaha to urychlit. Neda se nic delat. Kia Soul to jisti. Odvaha, usili a tah na branku Korejcu v zrcadle teto zpravy ostre kontrastuji s pomalosti Skody. Kia Soul prisla s konceptem o pul roku pozdeji a v dobe nabehu Yetiho se uz bude rok vyrabet. Na trech letech vyvoje ziskat naskok rok a pul, no byt Skodou, zacal bych se nad sebou zamyslet.
A jedna Evzenova PR perla :"Nový termín ale lépe koresponduje s jeho světovou výstavní premiérou, která bude v září ve Frankfurtu". Aneb jak zakaznimkum nenapadne rici, ze se premiera posouva a pri tom potlacit ten fakt, ze to je vynuceno problemy. Vysledne je zakaznik jeste presvedcen, ze je to tak vlastne lepsi. Ta veta je vybrouseny diamant.
Druha Evzenova PR perla : "Posunutí prodeje Yetiho v žádném případě nesouvisí s finanční krizí. Nový termín ale lépe koresponduje s jeho světovou výstavní premiérou" . Zbyva jen odpovedet na otazku, s cim souvisi posunuti vystavni premiery. Je to kluk sikovna.
Nemyslým si, že by to bylo kvůli problémům auta, vždyť teprve minulý týden začali vyrábět nultou sérii, takhle rychle by nemohli mít skončený ani první testy natož kompletní testování.
Podle informací, které mám se jedná o to, že se budou v Kvasinách hodně přestavovat linky na Superb a na Roomster a do tohodle "bordelu" zavádět výrobu další řady by bylo příliš.
Sam rikas, ze nulta serie uz probehla, to znamena, ze linka je schopna Yetiho vyrabet, vse zasadni je hotove. Jen se odladi nejake problemy, na ktere se v nulte serii prislo. Superb se zabehl a vyrabi se uz mesice, Roomster se vyrabi leta. Navic se nevyrabi s plnou kapacitou, takze je oproti planu jeste vice volneho casu na prestavbu linek. Logicke by v tkove situaci bylo, kdyby se naopak uvedeni modelu urychlilo. Obavam se, ze pravy duvod odlozeni nam Evzen nerekl.
Myslim, ze i prumerne inteligentni simpanz ktery umi zaklady poctu, si dokaze jednoduse spocitat, kolik automobilka s minimalni pozici v evrope dokaze techto plazovych vozitek v soucasne dobe prodat. :'-( Predpokladam, ze s nim nebudou brouzdat extravagantni sebemrskaci po pisecnych dunach baltskeho ci severniho more! :-)
Chapu ze to je vzdy slozita operace. Ale i sam mluvci uvadi, ze seriova vyroba zacne nabihat ve druhem ctvrtleti 09. Casovy rozvrh je tedy podobny jako napr. u Roomsteru. Premiera v Zeneve v breznu, prvni kousky na trhu do tri mesicu. Proc je to ted jinak? Mluvci se dusuje, ze pricinou neni krize, ale pravy duvod nam nesdelil.
Už jsem to psal jednou, že v Kvasinách budou přestavovat obě linky (Superb a Roomster) a údajně z nich chtějí postavit jednu univerzální, na které by se mohly vyrábět všechny auta (Sup., Room. a Yeti) takže starostí až nad hlavu a ty bys do toho zaváděl 3. modelovou řadu.
To dava smysl, ale o tom se muselo vedet dlouho dopredu. Proc potom sef koncernu rikal pred 14 dny, ze uvedeni se v soucasne dobe nebude odkladat ale spise se urychli? To preci neni clovek, ktery by poustel jen tak nejake tlachy do eteru. Takze bud se nezvladla prestavba, nebo je duvod jiny. Kdyby pricina byla tak jednoducha, predpokladam, ze by mluvci nemel duvod ji nerici.
:no::no: Hlavne, že ty by si mohol byť nielen, že tiskový mluvčí, ale rovno nahradiť Reinhard Juga. Som zvedavý, koľko ti je, keď sa neoumlúvaš ho nazvať aj prvým menom a povedať, že je kluk, ty odborník.
Tak to je další skvělá zpráva pro Kiu a její Soul ... Mám dojem, že pokud bude kladný ohlas v Detroitu, tak snad bude na trhu dříve i do finále dotažený koncept Kia Soulster ... :-!
Jako by nestačilo, že "zprznili" faceliftem Octavii II., ted' ještě nejsou schopni tenhle klon nepovedeného Roomsteru a Fabie II. uvést včas na trh! A ještě k tomu ty PR kecy ( lži )! Kdo tomu asi ještě uvěří? Škoda je vážně marná ... :no:
Co to bude? HTP? nebude plato v kufru? nebude krytka přihrádky spolujezdce? atd.... nelakované nárazníky nevadí, tomuto lehkému terénímu vozu dodají teprve ten právý offroadový look >:D ještě přidejme bílý lak střechy (slovo lak chápejte jako samolepící folii) skoro za 10 táců. A pokud to celé bude mít "škodováckou" cenu nezbívá než říct: velké bravou Soulu