Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda na prodaném autě vydělá více než VW. Na Ferrari ale nemá...

Nejvýdělečnějšími automobilovými značkami jsou ty luxusní. Také Škodovce se ale daří, je na tom lépe než Renault nebo mateřský Volkswagen.
Zpět na článek
28. 8. 2016 17:59
28. 8. 2016 18:29
28. 8. 2016 21:22
28. 8. 2016 22:53
neregistrovaný "SR20"
28. 8. 2016 23:36
28. 8. 2016 23:45
29. 8. 2016 08:19
Avatar - Đawson
28. 8. 2016 17:59
bodejť ne
"Česká" firma s německou technikou, českou kvalitou, západní cenou a východním platem >:D
Rozbalit vlákno
1
29. 8. 2016 13:34
Re: bodejť ne
No tak ono se zapadnim platem by byla Skoda v solidni ztrate....
28. 8. 2016 18:29
Rolls Royce
Takze podle tychto statistik takovej Rolls-Royce neni vubec vydelecnej.......
Rozbalit vlákno
0
28. 8. 2016 18:33
Nejlepší auta světa
nejvíc vydělávají,tak to ma byt,tak je to spravne. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
28. 8. 2016 19:53
Jasejte...
... a platte.
Rozbalit vlákno
0
28. 8. 2016 20:37
Nevim nevim....
.... těžko nějak soudit jen z takovýchto suchých čísel.... Vidím tam několik problémů:

1) ty data jsou za určité omezené období. Nepíše se za jaké.... poslední rok? chtělo by tam vidět vývoj v čase.... Stačí aby jeden dva nové modely a za rok mohou být ta čísla o dost jiná.... Stejně tak u VW to asi bude dost ovlivněno současnou aférou s diesely, čili opět ta čísla za rok mohou být jiná....

2) u značek které jsou součástí nějakého koncernu, čili třeba právě Škoda, není jasné které značce se započtou náklady na vývoj.... Škodovka hodně těží z techniky VW, čili logicky na tom šetří, zatímco VW "prodělává" (samozřejmě ve finále jsou to všechno společné prachy.... zároveň je ale pravda že Škodovka taky jistou část vývoje dělá....)

3) u Ferrari se říká že hodně vydělává na prodeji různých značkových věcí atd., které zisku samozřejmě pomáhají.... přepočítávat pak takový celkový zisk na jedno prodané auto je taky nepřesné, protože ten zisk není generován právě jen těmi auty....

čili jako jo, o efektivitě firmy ty údaje výše něco říkají, ale dělat z toho nějaké závěry bych si fakt netroufnul....
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ada je zase tady
28. 8. 2016 21:11
Re: Nevim nevim....
Píšeš jako kniha, ale je to blbost. Tzv. "labour costs" jsou jedním z nejdůležitějších parametrů každé výroby. a pokud jsou u nás na úrovni 1/3 srovnatelných nákladů v Německu, tak logicky koncern VW na Škodovce víc vydělává. A to platí i pro ten vývoj a další související záležitosti. Můžeš nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím uděláš.
[odkaz]
28. 8. 2016 23:42
Re: Nevim nevim....
samozřejmě že koncern VW na Škodovce vydělává a že nízké mzdové náklady mají podstatný vliv na tu marži.... ale samotná značka VW klidně může na Škodovce "tratit", když vývojové náklady se započtou na ni a Škodovka z toho "levně" profituje..... Jak už jsem psal, v globálu je to jedno, je to jen přelévání peněz v jedné peněžence, ale může to ty marže deformovat....
29. 8. 2016 14:01
Re: Nevim nevim....
Neviem kto je tu mudry
Vyrocna sprava Skoda Auto 2015
[odkaz]
Celkove naklady 268 mld Kc
z toho :
Materialove naklady 211 mld Kc
Personalne naklady 20 mld Kc
28. 8. 2016 22:02
Re: Nevim nevim....
V článku je jasně uvedeno, že zisk z prodeje v případě Ferrari je čistě za vůz, nikoliv za merchandising a doplňkové zboží.
28. 8. 2016 23:37
Re: Nevim nevim....
v článku se píše že ta marže se počítá tak, že zisk (EBIT) porovnám s příjmy....
nejsou to tržby/zisky jen z prodeje aut, jsou to celkové tržby/zisky z celého podnikání....

a tím pádem i ten "zisk na jedno auto" nelze brát doslovně.....
29. 8. 2016 08:46
Re: Nevim nevim....
Toto je ACZ oni nedávaju fakty je to len RSS aby si človek našiel info inde.
"Práve na spomínaný aspekt sa zameralo Centrum pre automobilový výskum (CAR) patriace pod Univerzitu v Duisburg-Essene. Zisťovalo priemerný zisk a priemerné marže jednotlivých značiek a koncernov v prvom polroku 2016. V štatistike sa nezohľadňovali ceny náhradných dielov, dividendy ani pokuty pre výrobcov."
[odkaz]
Tiež taktne neuviedli tabuľku pre zisky automobiliek, kde by bolo vidieť, že VAG ma najnižšiu priemernú maržu.
29. 8. 2016 07:31
Re: Nevim nevim....
Kazdy kto pozna ako pracuju korporacie sa nad takymto len pousmeje...je to jeden velky blud. Ako sa raz opytal jeden CFO svojho CEO...ake ciselko by si tam chcel sefino...
29. 8. 2016 07:44
Re: Nevim nevim....
Podstatna nie je ziskovost len znacky ale aj aj koncernu hlavne v pripade znaciek ktore su v 100% vlastnictve niektoreho koncernu. Znacky si to ak je to nutne proste prelievaju. Aj z toho dovodu by bolo dobre povedat ze najziskovejsi koncern je BMW. A ze mimo to su na spicke toyota a suzuki...
29. 8. 2016 08:49
Re: Nevim nevim....
Ved jasne, ale v tomto VAG zrovna dobrý nie je preto sem redaktor radšej nedal poslednú tabuľku ktorá sa venovala práve priemernej marži automobiliek. [odkaz]
29. 8. 2016 08:43
Re: Nevim nevim....
Zisk Ferrari je asi dvojnásobne oproti tomu co ma z aut. Toto číslo nevzniklo ako zisk celku/počet predaných aut, ale je to udaj ktorý zverejňujú automobilky a je aj očistený od rosných pokút a veci ne ktoré s bežnou produkciou nesúvisia.
29. 8. 2016 10:15
Re: Nevim nevim....
Operování se ziskem je samozřejmě ošemetné, protože je to něco, co se firmy snaží spíš minimalizovat, protože se z toho platí daně. Co se týče výzkumu a vývoje, VW myslím minulý rok utratil nějakých 13 miliard euro. Co si vzpomínám, měl by z automobilek utrácet suverénně nejvíc. Podle mne by se marže měla počítat před tím, než si započítáš takovéhle náklady, ne po tom. Ale pak budeš mít problém započítat, kolik stál vývoj stávajících aut, nebo amortizaci továren a vybavení. Nemluvě o nákladech na tu administrativní část, které nejsou náklady na výrobu, ale jsou něčím, co z marže živíš. Nebo o oddělení dalších aktivit. Pak máš takové ty radostné věci, jako že má VW celou flotilu letadel (nějaký ten Airbus, Falcony; jednou jsem na ně náhodou narazil v rejstříku a byl to pěkný seznam, takové soukromé aerolinky).
29. 8. 2016 11:41
Re: Nevim nevim....
Čísla v článku by ale nemali byť počítane z celého obratu koncernu. Je to niečo automobilky zverejneniu a mali by tam byť len náklady spojene s produkciou aut a možno vývoj, ale nie ND a pokuty a iné aktivity automobilky. A to, že VAG je dlhodobo neschopný produkovať zisk zodpovedajúci jeho obratu je dosť prefláknutá téma. Ved preto akcionári neustále požadujú zlepšenie efektivity.
No a peniaze na vývoj je skôr marketingov číslo. Ano VAG ma roztrieštene portfólio, čo je dráhe tiež si to začínajú uvedomovať. Ale potom sú tu aj ďalšie veci. Zoberme ako príklad prevodovky VAG si ich vyvíja sam. Toyota ma automaty a možno aj manuáli od Aisinu, ale v Aisine je významným akcionárom(Aisin je označovaný ako cérska firma Toyoty). Takže vývoj prevodoviek môže byť pokojne zapísaný v inej kolónke. A vo finále ešte ťažia z toho, že Aisin dodáva aj iným značkám.
30. 8. 2016 20:41
Re: Nevim nevim....
On i VW kupuje převodovky Aisin. A dlouho kupoval. VW by neměl mít nejefektivnější výrobu. Ale mají vytížené továrny, to je velký faktor. A byli v pozici, kdy si mohli dovolit minimalizovat vykazovaný zisk. Nakonec je vždy lepší peníze investovat do rozvoje firmy (a že má VW ne zrovna skromné plány), než si je nechat zdanit, obzvláště, pokud je hlavní akcionář v balíku, peníze nepotřebuje a radši se honí za snem budování impéria.

Marketingové asi ne, když ho v materiálech neuvádí. Ale je to takové účetnické hausnumero. S účetnictvím se dá různě kouzlit. Vždy se musím usmát, když firma neví, kolik je nějaký projekt stojí. A nejlepší je, když ani neví, jestli na něm vydělávají, nebo prodělávají.
29. 8. 2016 13:38
Re: Nevim nevim....
Zajimava uvaha, ze firmy se snazi zisk snizovat.... proc potom vsechny ucetni skandaly nejaky souvisi s umelym navysovanim zisku?
Ono totiz Zisk je to co hlavne zajima akcionare, a akcionari si jmenuji vedeni spolecnosti, takze opravdu nejake tlaky na snizovani zisku u velkych korporaci nejsou...
29. 8. 2016 15:48
Re: Nevim nevim....
Pretoze umele navysovanie zisku sluzi firmam ktore su v *** a potrebuju peniaze od akcionarov. Umele navysovanie pomoze taketo peniaze ziskat. skandal je, ze to je podvod ktory skor alebo neskor praskne...pretoze slubene vynosy sa nekonaju. Kdezto dovod preco zisk nevykazovat je jasny...nechces platit dane v krajine v ktorej zisk generujes a tak ho prostrednictvom viac alebo menej fiktivnych sluzieb vykonavanych v krajinach vychodnej europy prenasas do miesta posobiska firmy ktora tento fiktivny servis poskytuje...preto je nezmysel v celej tejto statistike ktoru nam tu serviruju media tvariace sa odborne a ktore potom skopiruju media, ktore sa uz radsej ani netvaria odborne.
V korporaciach rovnako ako v statnej sprave posobia osoby ktore rovnako ako politici kradnu...aj preto nechcu vykazovat privysoky zisk. V sukromnej sfere to robia akurat sofistikovanejsie.
29. 8. 2016 23:18
Re: Nevim nevim....
Ale zisk vykazujes. Tieto firmy sa netaja tym, ze tahaju peniaze do danovych rajov. Ich akcionari vedia o tom, ze unikaju plateniu dani a vedia to aj media, ale vsetko je podla zakona v poriadku.
30. 8. 2016 20:53
Re: Nevim nevim....
Ono nejde o snížení tvého zisku, ale o minimalizaci daňové zátěže, což samozřejmě znamená, že chceš minimalizovat zisk tam, kde jsou daně vyšší, a převést ho někam, kde jsou nižší. Případně můžeš zisk utopit v rozvoji, tedy navýšit náklady. A zrovna VW má zajímavou skladbu akcionářů.
Avatar - Joky
28. 8. 2016 21:22
Zisk
Tak honem čeští Pepíci pro nějakou Škodovjenku, ať si na vás zase můžou namastit kapsu....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SR20"
28. 8. 2016 22:53
Lacnejšie detaily.
Je to tak, Škoda má oproti rovnako postaveným VW lacnejšie detaily. Napr Octavia combi zadné svetlá iba v karosérii, Golf Variant pekné veľké svetlá aj na piatych dverách. Detaily interiéru, ultmenie, drobnosti. Človek si to normálne nevšimne, ale v súčte ide o kopec peňazí.
Rozbalit vlákno
1
29. 8. 2016 09:28
Re: Lacnejšie detaily.
Nekde jsem slysel, ze i materialy jsou u Skody levnejsi, ale co je na tom pravdy nevim. Ze co je treba u vw z hliniku muze byt u Skody jen z plastu.
Tech 5. dveri a svetel si vsimne kazdy. Neni to jen Octavia, ale i Rapid, Fabia, Roomster, Yeti
Avatar - beibej
28. 8. 2016 23:36
věřím jen
takové statistice kterou si sám zfalšuju.... kdo tohle řekl? >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Machýrek
28. 8. 2016 23:45
Lesk a bida
Zajimavy cisla, zejmena v kontextu kdo da jakou slevu. Jaky slevy davaji u Opla? Nevite nekdo?
Rozbalit vlákno
2
29. 8. 2016 08:19
Re: Lesk a bida
-15-25% z ceníku při nákupu na firmu
29. 8. 2016 09:58
Re: Lesk a bida
Ted jsem kupoval astru. k akcni cene (-50 000) dali jeste slevu dalsich 25 000 (dealer ma moznost cca 3-4 dalsi procenta).

Astra mi ve vysledku prisla jakoo dost lepsi koupe,nez OIII nebo golf.
29. 8. 2016 06:51
a co se teda stane
s tema 43 mld zisku za 1 mil aut?
Rozbalit vlákno
1
29. 8. 2016 11:50
Re: a co se teda stane
VW je zdaní v daňovém ráji - v Holandsku! :-) ( Bohužel dnes ne jenom to VW ). :-(
29. 8. 2016 14:02
Nevěřím, článek je ubohost
1. Chybí cokoliv o zdroji - autor určitě nepočítal sám.
2. Chybí období, ke kterému se informace vztahují.

Už to by stačilo, abych autora označil za neseriozního, článek za nepodložený.
To ale není vše. Autor plete pojmy s dojmy. Absolutně problému nerozumí.

A na závěr článek z poněkud ekonomicky renomovanějšího média, kde by si takové faux pas nedovolili.

[odkaz]

Najednou to vypadá jinak, že ano?

Nejziskovější automobilky na světě:-
BMW
Toyota
Daimler
Suzuki
Honda
General Motors
Rozbalit vlákno
0