Škoda Rapid 3x jinak: Dělí je od sebe 74 let
26
/
87
Prohlédnout znovu
Škoda Rapid 3x jinak: Dělí je od sebe 74 let
Škoda Rapid 3x jinak: Dělí je od sebe 74 let
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Vedle obrovského rychloměru najdeme klíček zapalování
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Vypadá to sice jako dřevo, ve skutečnosti však jde jen o nátěr. Pozor! Nic výjimečného ani u luxusních amerických značek! Dřevo totiž chutnalo termitům.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Originální rádio Mende AE 35/6V Autosuper dodnes hraje!
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Převodovka je pouze třístupňová, synchronizaci dostala jen dvojka a trojka
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Schéma pedálů je již samozřejmě klasické, úplně vlevo se nachází startér
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Kdysi bylo možné vzít si za volant i buřinku. Dnes by ji mimo jiné omezovala zhůvěřilost v podobě nejrůznějších panoramatických střech.
|
acz
Opěrky hlavy i bezpečnostní pásy sice chybějí, pohodlí sedaček je však díky poctivým pérům gaučovské
|
acz
Zde bychom láhev o objemu 1,5 litru neuložili
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
První rapid by zvládl jednoznačně vyšší nájezdovou rychlost, řízení ale bylo proti
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Konkrétní objem vám neřekneme, zavazadlový prostor prvního rapidu je však v provedení proudnicový tudor vysloveně gigantický! Všimněte si též vzorně využitelného tvaru!
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Chválíme rovněž vzorně nízkou nakládací hranu. Pod poctivou dřevěnou podlahou navíc zbylo ještě dost místa na rezervní kolo a nezbytné nářadí.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Obrovský černý válec jest benzinovou nádrží. Její umístění není z bezpečnostního pohledu úplně štastné. Samotná šestnáctistovka poskytuje 46 koní.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Žárovka ve směrovkách opravdu bliká, je to však způsobeno kolísáním proudu.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Zpětná zrcátka pocházejí ze sanitky, proudnicový tudor se standardně musel obejít bez nich.
|
acz
Stěrače na rapidu z roku 1940 sice opravdu jsou, o jejich funkčnosti však lze vést spory. Asi lepší než nic, dnes ale jejich pomaloučké kmitání a titěrné rozměry vyvolávají spíš úsměv.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Bílý pruh na pneumatikách je nezbytným dobovým doplňkem.
|
acz
Mlhovky dodávala francouzská fi rma Marchal.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Palubní deska nepostrádá dokonce ani otáčkoměr! Po každém vyřazení na neutrál se však jeho ručička rozletí do všech směrů, než se poté znovu uklidní.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Tohle byl na konci osmdesátých let nedostižný luxus mladoboleslavské (pardon, kvasinské) produkce!
|
acz
Kanadské autorádio Prosonic bylo v Československu k mání za 1885 Kčs – za půl platu!
|
acz
Nepodsvícené ovládací prvky mají perfektní rozmístění. Vše najdete napoprvé i v noci!
|
acz
V 80. letech znamenala pětistupňová převodovka luxus. Platí to i pro manžetu.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Uvnitř kupé Rapid si člověk hned připadá jako v pravém sporťáku. Proti běžným stodvacítkám má vůz nižší střechu, více položené sloupky a atraktivní palubní desku zjemněnou měkčeným povrchem. Odsud se člověku vážně nechce pryč...
|
acz
Na rozdíl od nového rapidu měl ten z 80. let sportovní sedačky standardně. A dokonce se dají (pomocí nářadí) výškově nastavovat!
|
acz
Bezrámové dveře odešly už se Škodou 110 R. Tvar celoplošných výplní se nám líbí i dnes.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Na konci osmdesátých let jsme si mohli užívat jeden přetáčivý smyk za druhým
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Kde u dnešních aut sídlí motor, tam se u klasických škodovek nakládala zavazadla. Už tak hodně nepravidelnému tvaru kufru ještě ubírá prostor hlavní brzdový válec.
|
acz
Třináctistovka OHV za zadní nápravou pro pohon kupé bohatě stačí, největším problémem motoru byl chladič nelogicky umístěný vpředu
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Výklopné střešní okno vypadá skvěle, ale chabé těsnění lidé občas za deště proklínali
|
acz
Litá kola byla určena pouze na export, naši řidiči měli na výběr z několika druhů „poklic“
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Na dokonalé přístroje jsme si u novodobých škodovek zvykli, vždy vzorně přehledné je i menu palubního počítače
|
acz
Velice strohý styl musela v rámci modelové péče rozrazit dekorativní lišta. Zákazníkům přišla přístrojová deska nevýrazná až příliš.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Pětistupňová převodovka řadí přesně, šestka nijak zvlášť nechybí
|
acz
Poloha za volantem je tradičně velice příjemná, integrovaná opěrka hlavy vyhovuje. Nad hlavou je místa dost, na šířku bychom pár centimetrů navíc přivítali.
|
acz
I zde si však můžete dopřát sportovní posezení! Přijde na necelých šest tisíc.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Funkčnost výplní je dokonalá, proti jejich vzhledu bychom něco málo možná namítli. Zde se projevuje orientace rapidu na nižší cenu.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Jízdní vlastnosti jsou v dnešní době hlavně bezpečné
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
K původnímu provedení liftback přibyl hatchback s označením Spaceback, jehož objem kufru začíná na 415 litrech. Oboustranný koberec přijde na třináct stovek.
|
acz
Tříválcová dvanáctistovka MPI zatahuje velmi slušně z nízkých otáček, spotřeba již kolísá méně než u prvních motorů s označením HTP
|
acz
Litá kola v šestnáctipalcovém rozměru se k rapidu opticky hodí, vhodná jsou i z pohledu komfortu
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid