ceny budú asi RAPÍDne!!!základ bude zúfalstvo za mnoho peňazí.a čím silnejší motor a "lepšia" výbava tak to bude enormne narastať.nenažranosť "das auto" koncernu je legendárna!!! 8-s
Škoda svojou ponukou motorizácií a prevodoviek sama nepriamo ukazuje, že najlepšia voľba Rapidu bude silnejšia 1,2 TSI. Trojvalec HTP je absolútne nedôstojný pre relatívne veľké auto a naopak najsilnejšie TSI v kombinácii iba s DSG bude drahé a záujemcovia o takúto kombináciu skôr budú loviť vo vodách Octavie. Preto sa ako najvýhodnejšia javí motorizácia 1,2TSI v silnejšej verzii, ktorá má 6st. manuál a papierovo slušnú dynamiku (oproti Octavii s týmto motorom bude mať zrejmú výhodu nižšej hmotnosti a oproti Fabii má šiesty stupeň prevodovky navrch).
tak já jsem měl možnost vyzkoušet Octavii s 1.2TSI 6st. Cesta z Liberce na ještěd v pěti lidech a musím říct že dynamika byla vskutku vynikajcí. Když sme sjeli dolů ukazovalo to spotřebu kolem osmi litrů, a to jsem jí moc nešetřil >:-[]
a nebyla ta vynikající dynamika náhodou cestou Ještěď - Liberec >:D To bych ti věřil, když vás tam bylo namáčklejch pět, tak se to muselo valit dolů jak balvan. Jen tim motůrečkem se asi moc brzdit nedalo že? >:D Tak tipuju v Liberci výměna brzdových destiček >:D
Ano, ale k tomu dvě věci:
1) HTP je nedůstojný v jakémkoliv moderním autě, ten motor je prostě velmi špatný.
2) TSI pouze, pokud již je skutečně vyřešen ten problém s rozvody. A to není zdaleka jisté.
Myslel jsem, že se to všeobecně ví, ale klidně to rozvedu: hluk, intenzivní vibrace, nespolehlivost jako výsledek mnoha konstrukčních chyb:
[odkaz]
Poměr spotřeba / výkon přinejlepším průměr, úspory očekávané od tříválcové koncepce se jaksi nekonají. Jak jinak bys takový motor popsal?
nojo - bláboly od Cimbu, JENŽE - ten motor, kterej tam popisujou, už nemá s TÍMHLE dnešnímHTP společný ani víko na olej :-)
pak je taky kouzelná TAHLE věta: "Bez obav
v tomto směru pak mohou být řidiči 6V
verzí v provedení 40 a 44kW, stejně
jako pozdějších 51kW dvanáctiven-tilů. Výrobce totiž zjistil, že ty projdou
emisní homologací i bez EGR ventilu,
takže jej vyřadil. Tato výrobní úspora je
paradoxně pro zákazníky přínosem."
a teďka pokud vím, se to nejen do FII, ale i ve faceliftu kvůli Euro 5 ZASE UPRAVOVALO :-) a všimli jste si? ZE ZAČÁTKU mělo HTP TAKY problémy s řetězem!!!
ale od FII o tom nějak "ticho po pěšině" :-)
Ano prošel. K horšímu. Mám tu bídu ve služební Fábii. Oproti té minulé to dělá kravál ještě větší. Kolega když to slyšel a viděl poprvé, jak se to klepe, tak si myslel, že jsem dostal naftu >:D Jenže každej kdo se tomu paskvilu neklaní, tak je teoretik z pískoviště. Možná by to chtělo více soudnosti :-!
Ono by stačilo, kdyby se v tom každý alespoň projel, než začne opisovat prospekty... Ale tady už se bohužel rozmohla móda hodnotit auta jen podle znáčku na kapotě a podle fotek... ;-\
Drž se toho, neb co tu předvádíš, to je k pláči. Samé zastaralé informace, nulové osobní zkušenosti, zamlžený vlastní úsudek a absolutnií ztráta objektivity.
Bojler má aspoň informace, ty nemáš ani to. :no:
Přesně tento neskutečně omletý článek jsem čekal...No tak popořadě. Nemyslím, že by mělo HTP (minimálně v FII) v interiéru podstatné potíže s hlukem a vibracemi. Další věc je, že od roku 2002 prošlo množstvím změn a úprav, naposledy tuším roku 2009. A ani já nevím o nic tom, že by s ním v posledních letech, zejména po oné modernizaci, byly potíže...A poslední "maličkost". Zde se bavíme o 1.2 MPI a vlastně ani pořádně nevíme, co je ten motor zač a k jakým změnám u něj došlo.
Je klidně možné, že tobě ty vibrace a hluk přišly OK nebo ti nevadí, každý má jiná měřítka a nároky. Mně v pořádku NEpřišly a vadily mi, naštěstí jsem s tou věcí nemusel jet daleko.
V článku se píše, že 1.2 MPI je HTP, je to tříválec se stejným objemem jako HTP ve Fabii. Co by to mělo být jiného?
A mimochodem, kdyby měl HTP tak dobrou pověst a byl tak skvělý, proč by Škodovka měnila jeho označení na MPI? ;-)
Vlastně přesně kvůli takovým Magistrům. >:-[] . A možná i pro sjednocení označení, kdoví.
Já jsem nikdy (!) a nikde neřekl, že by bylo HTP skvělým motorem nebo že by dokonce mělo dobrou pověst. Problémy tam jednoznačně byly, ale já jen říkám, že od jeho uvedení ten motor stále procházel vývojem.
Předpokládám, že tvá jediná zkušenost s HTP je ve vyřachtanym služebáku ty magistře. Půjčil jsem si od známého několikrát jeho FI 1.2HTP(v černé vypadá dobře) Nebudu mluvit o dynamice v pěti lidech, ale když jsem jel sám nebylo to tak špatné. Nebudu ten motůrek nijak chválit, ale hluk v autě? tak jestli jsi zvyklej jezdit na kole tak se nedivim, ale co jsem stál na křižovatce tak jsem motor naprosto neslyšel a i po sešlápnutí plynu na podlahu byl slyšet klasickej zvuk nízkoobjemovky. Nic tragického, vibrace jsem nepocítil a zvukový projev v kabině byl příjemný nijak rušivý.
S HTP jsem jel několikrát, v různých autech a s různým počtem najetých kilometrů. Vždycky to byl nepříjemně hlučný a vibrující motor. Pokud máš jiná měřítka, budiž ti přáno. Ale zkus se někdy projet s nějakým konkurenčním čtyřválcem, určitě poznáš o čem píšu.
Ono nedošlo k úpravě značení ;-) V interních materiálech je motor od počátku označován jako MPI (vícebodové vstřikování)... Marketingově je označován jako HTP kvůli poměrně ploché křivce kroutícího momentu. Osobně tento motor mám, svezl jsem se jich desítkami (prodávám je) a můžu říct, že vibrace nejsou nijak zásadně výraznější, než třeba u 1,4 16V. Ohledně dynamiky je na tom o něco hůř, ale ne o tolik, abych platil vyšší povinné ručení, drahé rozvody u 1,4 a vyšší spotřebu. Jinak taky mi chvilku trvalo, než jsem se s HTP naučil jezdit, ale chce to jen zjistit, v jakých otáčkách ho držet. Potom není hlučný, nevibruje a umí slušně táhnout. Dá se s ním v pohodě vyjet ve 4 lidech s naložených kufrem do prudkého kopce. Samozřejmě je potom vír v nádrži, ale to asi u každého chrastítka s tímhle objemem...
ja sa vobec divim skodovke ze kvoli rapidu este opat inovovala svoj motor HTP nakolko tento motor bude v ponuke tak este rok dva a stejne skonci a v inych modeloch ho tiez neuvidime....nechapem teda aky to ma zmysel to HTP pchat navyse do tak velkeho tazkeho auta, pre mna zahada ;-)
Miesto toho zbytocneho a nedostojneho HTP tam mohli dat 1.4 63 kw z fabie a htp nemuseli ani vylepsovat ani vobec nikde uz davat.....niekedy mam pocit ze ludia vo vedeni ktori o takychto veciach rozhoduju ze ake motory a tak.....ze su trosku mimo ;-\ , skoda, lebo stejne na to doplati vzdy len bezny poctivy zakaznik
já se nedivím, podívej se kolem, kolik jezdí 1,4 63kw fabií a kolik jich jezdí v HTP. Pokud chce Rapid být nejprodávanější ve své třídě (a to samozřejmě chce a asi i bude) tak HTP je ten nejlogičtější krok. To že není vhodný do města a na dálnice je věc druhá. Tomu motoru sedí jízda mimo město, ale spíš na takových těch usecích, kde se jezdí max 60-70, tam je to úsporné,to je jeho teriom. Já bych tam nejradši viděl 2,0TSI, ale to by si asi jen tak někdo nekoupil >:D
experty milovat :-)
tuším ale, že HTP v té posílené variantě už se chystá i do fabie III :-) >:-[] >:D:-!
a BTP 1,4 63 kW už se do fabií DÁVNO nedává >:D ALE ten výkon má 1.2 TSI :-) >:-[] >:D
No jasná volba jak pro koho.. myslím, že ve Fleetech se těší na 1,6TDI 66KW pro obchoďáky a nižší stř. management. Fabia moc malá, Octavia zbytečně drahá, když tu máme Rapida, že...
Hovorím o bežnej rodine, ktorej je Rapid určený. Fleet samozrejme ocení naftu (len aby závodníci na dovtedajších 1,9TDI neboli zo 66 kW jedna-šestky sklamaní).
1.9 TDI/77 kW mám v služobnej Octavii a musím povedať, že je to pohon vhodný tak do traktora, nie do osobného auta. Mezi pridaním plynu a reakciou agregátu prečítaš ruský román, trasie sa ako keby trpel záduchou a o tom reve ani nehovorím. A to má niečo vyše dvoch rokov a 65 tis. km, takže by mal byť v najlepšej forme... Odpad, nie motor. :no:
A nebude to třeba tím, že s tím neumíš jezdit a podtáčíš to? Občas s tím jezdím a podobné věci se nedostavují.
Jen párkrát, když jsem byl velice nezkušený po autoškole a měl jsem první auto fabii 1,4 TDI PD 59 Kw, tak tam jsem taky moc nechápal, že při 1500 otáčkách a plným plynu to vůbec nejede, jen duní, klepe se a spotřeba letí nahoru. No stačilo buď přidat méně plynu aby se to pomalu dostalo na své oblíbené 2000 nebo prostě podřadit a pak plný.
Nic těžkého v tom není.
A to samé platilo i např. pro OII 2,0 TDI PD 16v 103 KW, ta to jen mela posunuto pod 1600 otáček, místo 2000 u fabie.
Ono stačí umět rozumět autu, nikoli jen točit volantem a šlapat na pedály.
Za prvé - kašlať taký motor, na ktorý potrebuješ návod na použitie.
Za druhé - nejazdím prvý deň a to o čom píšem, sa vyskytuje vo všetkých režimoch okrem ustálenej rýchlosti okolo 80-90 km/h.
Za tretie - tento motor je proste klepavá hlučná mrcha - potrebuje riadnu zvukovú izoláciu a ešte lepšie zavesenie. Tým Octavia Tour nedisponuje, preto sa prejavuje jak sa prejavuje.
Za štvrté - PD je proste prežitok. Mám o kúsok menší motor so systémom cr s podobným papierovým výkonom v súkromnom aute, a to je v každom ohľade úplne iná pesnička. Ten škodovácky motor má silu, niečo skrátka utiahne - ale tam jeho kvality a prednosti začínajú aj končia
Ale ty predsa len nerozumies najlepsiemu motoru pod slnkom a pohonu hviezdnej flotily.
Kazdy spravny sportovec si uziva ten kopanec do r*ti a ukrutny zatah v rozsahu 800otacok a nesportovec kyve hlavou ako pes na zadnom plate v nemom uzase z toho tlaku do sedacky.
Pěkná kastla to je ale co ty motory ? Možná budou dobré tak do železa-hliníku......Ještě že všecky tyhle motory šoupné 1,0l Ecoboost do kapsy s jednou rukou za zádama....A to nemluvím o vrcholné verzi 1.4 TSI kterou nebude skoro nikdo mít a i tuhle motorizaci šoupne 1,6 EcoBoost do kapsy s jednou rukou....
Jen tak na okraj. To není 1.6 MPI známý z Octavie, ale 1.6 16V 77 kW, který se montoval do Fábky a Roomstera. Vstřikování MPI má samozřejmě taky, ale Škodovka jej tak neoznačovala.
Otázkou je, jestli to půjde z Ukrajiny do EU dovést a zaregistrovat.
ty motory jsou v podstatě stejný, velký rozdíly mezi nima nejsou... já kdybych chtěl koupit rapida, tak bych se rozhodoval pouze mezi 1,6 diesel/benzin. Ale u mě by to vyhrál asi diesel >:D
Jsou si podobné v tom, že mají "jednoduchou" konstrukci bez turba, přímých vstřiků atd.
Ale základní konstrukce je rozdílná - 1.6 MPI má hliníkový blok a rozvody poháněné řemenem, zatímco 1.6 16V litinový blok a rozvody poháněné řetězem.
Škoda, že ten motor 1.6 16V se u nás nabízet nebude. Byla by to do lidového auta, jakým Rapid je, ideální volba. Jednoduchý, spolehlivý, snadno konzumující alternativní paliva.
HTP má tak špatnou pověst, že se Škodovka rozhodla "skrýt" jej za označení MPI (mimochodem, u Seatu ani VW ty písmena HTP nikdy neuváděli, tím se "chlubila" jen Škodovka).
TSI jsou zbytečně složité ... ať už jde o současnou generaci, která za pár let skončí na smetišti dějin, nebo to budou už TSI nové generace, které ale pravděpodobně budou mít první dva roky zase nějaké konstrukční nedostatky.
TDI je dobrá volba pro firemní flotily, ale privátnímu zákazníkovi, který najezdí podstatně méně, se krutý příplatek za diesel málokdy vyplatí.
Takže nic. Škoda.
ako zaklad mohli pouzit motor 1.4 63kw znamy z fabie...mnohym ludom by to stacilo , ved tento motor ma aj leon.....nie kazdy podla mna bude riskovat poruchove tsi a zase diesel sa tiez beznemu cloveku ktory nerobi taxikara nevyplati....skutocne tazko nieco vybrat....niet co....
experty milovat
tuším ale, že HTP v té posílené variantě už se chystá i do fabie III
a BTP 1,4 63 kW už se do fabií DÁVNO nedává ALE ten výkon má 1.2 TSI
Podle parametrů to vypadá, že jsou to stará TSI. Což mne osobně trochu zaráží. Výhoda (a i nevýhoda, záleží, jak se na to podíváš) EA211 je, že prakticky všechny motory mají stejnou konstrukci, takže jakákoli závažnější konstrukční vada se projeví na úplně všech motorech pod 1,8 litru. Koupí atmosféry téhle rodiny se ničemu nevyhneš, pokud problém nebude v některém z modulů, které máte odlišné.
Přiznám se, že nevím, zda k motorům TSI EA211 budou existovat "bezturbové" verze. Spíše jsem čekal, že koncern udělá nějakou inovací starších motorů (1.4 16V, 1.6 16V) na normu Euro 6 a bude je nabízet další desítky let :-)
Pro alternativní paliva připravují 1,4 TSI, takže na to atmosféru nepotřebují. Možná se něco objeví jako základní motorizace. Zatím je snad jedinou atmosférou téhle rodiny 1,0 MPI. Neznám přesný časový plán, ale VW se chtěl velmi rychle zbavit starých motorů, protože jsou dražší na výrobu. Určitě si nebudou dělat zbytečné náklady, ale očekával bych, že s novými generacemi/ facelifty to půjde pryč. Vzhledem k tomu, že náběh EA211 už běží tak půl roku, překvapuje mne tenhle krok u Rapida. Na druhou stranu, je to relativní low-end, takže do něj možná dají výběh výroby.
Stejně tak jsem myslel, že 1,2 MPI je nový motor. Podle technických parametrů to tak ale nevypadá. 1,4 TSI jsem nezkoumal, ale ta horká novinka z A3 to asi také nebude.
Mne nepřekvapuje, že low-end dostane starý motor, mne překvapuje, že dostane dražší motor. Celá pointa EA211 je snížit náklady na výrobu jednotnou modulární konstrukcí.
To chápu. Ty staré motory jsou "kus poctivého železa" a jsou zkonstruované "složitě" ve smyslu toho, že se dají rozebírat a opravovat. U nových motorů je každá součástka dimezována na nezbytné minimum a s opravdou nikdo nepočítá, takže ubudou šrouby, těsnění a další "zbytečnosti" a udělá se to jako jeden nerozebiratelný kus
Pokud 1.2 MPI tři válce, tak bude více či méně odvozený od současných HTP.
Co se týče optimalizace, to se dá dělat tak jako tak. Cílem je jednotná konstrukce, která umožní sdílení maxima dílů, tedy sníží celkový počet vyráběných dílů a zefektivní výrobu. A tohle jde zase proti optimalizaci. To si prostě musí spočítat, jaká míra jednotnosti jim dá největší zisky - dělat ten díl jeden jediný, pro každý motor zvlášť, nebo třeba tři verze.
No nevím jestli se může schovávat za označení MPI protože HTP a MPI to je jeden motor horší než druhý.... Aten motor 1.6 16V by byl velmi zajímavý pokud by fungoval podobně jako 1.4 16V
MPI je označení m otoru s vícebodovým vstřikováním :-) , takže "jeden horší, než druhý" by se dalo říct o 3/4 zážehových motorů v současné nabídce všech značek >:D
Vyšší pojištění ? Předpoklám, že kdo má vyšší zdvihový objem, tak nepůjde do pojišťovny, která výši povinného ručení stanovuje podle zdvihové objemu. Já mám zdvihový objem 2.0 a plaltím povinné ručení 2500 Kč. A o litr a půl vyšší spotřeba ? TSI vs. MPI je tak litrový rozdíl, při vyšší záteži ještě míň. Dvoulitrové TDI si vezme tak o půl litru víc než 1.6 TDI, při vyšším zatížení na tom budou stejně.
Ten příspěvek nebyl o trumfování, kdo má lepší sazbu, ale jen jako ilustrace toho, že dnes už se neplatí 6 tisíc ročně za dvoulitr a 10 tisíc za osmiválcovou ameriku.
No vidíš a já na 1,2 platil 1000,- Kč... S 1,2 TSI jezdím bez omezování za 6,5, při troše snahy pod 6 l/100km... S 1,6 MPI v O II jsem se při běžné jízdě nedostal pod 7,5l/100km... U dieslu máš pravdu,až na vyšší pojištění... Nezapomínej na to,že na celkové výrobě Rapidu bude mít ČR objem tak 5 procent. Ve většině zemí udělá objem motoru na pojistce i dani vyšší částky... Každopádně jen na benzínu ušetříš 5 až 15 tisíc ročně... 1,6 benzín do Rapidu je prostě holý nesmysl... Stejně jako blázni co najedou 5tisíc ročně a chtějí za každou cenu TDI,protože chlapi v hospodě říkali,že TDI jsou nejlepší motory >:D
No myslel jsem to tak, že ještě takových 5 let zpátky se za motory s vyšším zdvihovým objeme platilo klidně i kolem 7-10 tisíc a že dnes už to tak hrozné není.
1.6 MPI už má nejlepší léta za sebou a na Octavii II je slabý, takže sspotřeba je logicky vysoká. Ale do Rapida pro trhy mimo EU se bude montovat "modernější" 1.6 16V, ten tak velkou spotřebu mít nebudem a rozdíl spotřeb proti TSI bude menší. Jen pro info, já jezdím s atmosferickým dvoulitrem za 6,8. Ale je pravda, že jezdím spíše úsporně a ve Fabii se takový motor moc nenadře.
TDI je vhodný pro firmy.
pozeram ze nie som sam ktoreho tsi neoslovuju, 1.6mpi je vyborny motor - kto s nim kupil octavku tour urcite nelutuje.....doteraz neprekonana kombinacia :yes:
Výkonové posílení základního motoru je velmi potěšující. Vzhledem k tomu, že se jedná o řidičsky výborný motor, bude v modernizované generaci a v tomto modelu jistě frekventovaně osazován. Nezapomínejme, že tohle auto má vizuální a cenovou potenci jak pro starší lidi, tak pro rodiny s malými dětmi, a též potenci v roli referentského "astona". Širokému spektru zájemců tedy korersponduje široké spektrum výkonu.
I na svém základu vůz jistě nebude jízdně strádat, samozřejmě, že silnější motorové varianty svůj díl sympatií budou sklízet též. Chválím však Škodu zejména za základ, který tedy s odkazem na očekávanou cenu pod tři sta tisíc bude jistě prodejním esem. Otázkou zůstává, nakolk masivně půjdou modely výkonnější. Zde bude roli hrát odstup od (nové) Octavie a samozřejmě "konkurenční" postavení Fabie. Nezapomínejme, že Rapid je škodováckým "loganem", autem za pár šmrdlíků. To, že vůz má vrcholnou techniku a vrcholný design je samozřejmě důkazem vyspělosti automobilky. Těžit z toho mohou a budou tisíce evropských motoristů.
No nevím. Pro rodinu s dětmi, což je můj případ mi to tak dobré nepřijde. Když tam budou dva dospělí + 2 děti plus něco v kufru, nedejbože třeba ještě kočárek, tak to budu muset hrozně vytáčet a spotřeba půjde podle mě k 10 litrům na 100km.
Nedoporučuji také ten motor větší rodině, píši, že pro široké spektrum jezdců má Rapid i široké spektrum motorů. Ten základ bych viděl někde pro starší manžele, kteří jezdí na chalupu. Ideální vůz.
Ej ty kujon! Dobre vies, preco si sam seba vyradil zo "zlateho ventilku", vsak? Ten motor je vyborny akurat pre toho kto potrebuje pomasirovat zada potahom z drevenych guliciek, pretoze auto s tymto motorom sa trasie jak prechladnuta civava...
>:D Zde volám po klidu, vyčkej času na jízdní zkoušku, uvidíš, že ten motor bude i v oblasti vibrací špičkovou motorizací. O vibrace starost mít nemusíme, motor bude navíc v ideální souhře s dokonalou převodovkou. Bude to paráda.
P.S. Ano, výborný motor pro klidného, staršího řidiče. Představ si staršího člověka, chalupáře/chataře, který si pořídí liftback za necelé tři stovky na motoru s nímž nikoho a nikde nebude omezovat, ani v kopci. To je báječné, ne?
Nebude to znít nijak, motor bude výborně odhlučněn. Je to obdobné jako ten nový tříválec od Fordu, napříkjad ty bys nepoznal, zda pod kapotou vrní čtyř či tříválec. Domnívám se, že v případě Rapidu to bude obdobné.
Nastesti tu mame prvni minitest od lidi, kteri tim opravdu jeli a ten hovori jasne - na odhlucneni motoru se evidentne setrilo a hluk do kabiny pronika celkem vyrazne.
A ty snad fakt věříš tomu, že v sérii to bude lepší? Nevěř, nebude... Kdyby měli v plánu ještě nějaké zásadní úpravy, tak by to auto novinářům nepůjčovali nebo by to alespoň náležitě zdůraznili. Kdepak, HTP byl, je a obávám se že i zůstane "mlátička".
>:D
Hlavně na technice, tam se významné změny nedějí vůbec, zákazník to po důkladné mediální masáži koupi i s 15 let starým podvozkem nebo kusem trubky vzádu >:D >:D >:D
A největší prča je dělat reklamu na trubomotory jaký je to trumf a druhou stranou řešit reklamace na prasklý rozvodáky >:D
Tohle už snad ani není vtipný. Pořád dokola samé narážky na různé vlastnosti HTP, které nejsou ani pravda. Za ty léta dovývoje by to měl být už povedený motor. Nehledě na to, že Rapid bude podobně těžký jako Fabia combi a tak nevidím zde problém, že by byl nějak extra líný.
Jistě, ber tohle od kolegů jako povrchní diskusní evergreen, kdo si HTP projel ví, že ten moter je prostě na svojí třídu vynikajícím strojem. Koneckonců s ním jezdí po Evropě již několik miliónů aut...
Ten motor je vsechno, jen ne vynikajici. kdo s nim jel, potvrdi ma slova. Pocty prodanych kusu o kvalitach samotneho motoru vypovidaji pramalo - jsou pouze tri duvody, pro ktere si kupujici vybiraji tento motor - cena, cena a... cena.
To nahoře je motor modernizovaný. Avšak i ten stávající bych skutečně označil za ve své době (třídně samozřejmě) vynikající. Znáš snad vhodnější konkurenční základ? Jinak samozřejmě souhlas, tímto motorem se osazují základní modely, tedy modely cenově úsporné. To ale není na kritiku.
Ronault tu psal, že například ten nový tříválec ve Focusu ho pozitivně šokoval svou kulturou chodu. Obdobné to bude jistě i v případě Rapidu.
KTERÝKOLIV konkurenční čtyřválec dané třídy (co jsem jel) na tom byl z hlediska kultivovanosti a hlučnosti o HODNĚ lépe než HTP - bavím se o motorech 1.2 až 1.4 značek Opel, Ford, Fiat, Peugeot/Citroën... A dokonce i tříválec Toyota byl o kus lepší.
Tříválec od Oplu a lepší? Si upadl na hlavičku ne? To je nejhorší tříválec široko daleko a snad odjakživa.
Je úsměvné, jak tady člověk, který není schopen odsoudit fiatí TwinAir, díky jeho katastrofální kultuře, ale na HTP vidí každou blbinu. HTPčko je proti TwinAiru učiněný tichošlápek.
Nejdřív ČTI, pak řvi. Píšu doslova "kterýkoliv konkurenční ČTYŘVÁLEC". O tříválci Opel (který má mimochodem objem 1.0, ne 1.2) nešla vůbec řeč, protože v tom jsem nikdy nejel. Takže klid...
O TwinAiru se zatím taky nemluvilo, ale proč ne. Ano, je hlučný a v určitých otáčkách taky dost vibruje, na druhou stranu ale (v současné nabízené verzi s turbem) nabízí dynamiku, o které se žádnému HTP ani nesnilo a nemá žádné problémy se spolehlivostí.
Neneee, náhodou, nad 4500 otáček to má parádní zvuk, skoro jako půlka motoru z Mnichova.
Zato zastudena to zní jako přidřený. Ale Ecotec rozhodně špatnej není, s dobře zajetým v krátký Corse jsem strašil i Fábie 1.4 16V >:-[] A za dlouhodobejch 5,1...
Urážet TwinAir tím, že je jako pulka motoru z Mnichova? 8-s 4-válce BMW jsou horší motory jak HTP! Poměr Výkon/ objem , Výkon/spotřeba katastrofa... a vím o čem píšu, jeden baworskej křáp mi stojí v garáži...
Jinak HTP není uplně katastrofickej motor, jezdim s FI i FII a ten motor na běžnej pojezd to vyhovuje, ale jakmile člověk chce držet krok s ostatními nebo nedej bože určovat tempo provozu, tak hospodárnost 3-válce se mění v nenažranost..
Never tomu - za prvé zo zlého motoru úpravami šampióna nespravíš, maximálne potlačíš jeho nedostatky, za druhé, Rapid má bližšie k Octavii ako k Fabii Combi, s tou hmotnosťou by som zas až taký optimista nebol. 55 kW, resp. 112 Nm z troch valcov na auto s dĺžkou takmer 4,5 metra sú na dnešnú dobu dosť úbohé čísla.
1,2 HTP znám osobně z Pola (51 kW) z Fabie (2) i z Fabie Combi (1) - už si to nepamatuju, asi ty slabší verze kolem 44 kW. V žádném autě se mi nezdálo, že by to byla tragédie. Pro ty, co najezdí maximálně pár tisíc km ročně bych to neviděl jako špatnou volbu. Když místo předpokládám tak 20 000 příplatku za TSI si zvýší komfort (klima, rádio). Spotřeba, co si vzpomínám, byla vždycky pod 6 litrů i v dálničním provozu
Je třeba si uvědomit, jak auta používáme. Na konstatní jízdu 90/130 km/h nepotřebuji skoro žádný výkon. A že při hbitější vyjíždění z města bych musel podřadit? No a co...
Pro běžný provoz stačí i auto o výkonu Š105 nebo Trabanta.
Ovšem v nižší střední se rozplývat nad základním tříválcem o 55 kW - to je dle mého poněkud zvláštní. Samozřejmě pro jízdu "pana klobouka" to stačí i s dostatečnou rezervou, ostatně sám jsem kdysi ve Felicii větší výkon neměl...
No vidíš, a to jsi v té době byl jistě velmi mlady a velmi jízdně horkokrevný. A teď si představ staršího pána, 65 let, který jezdí co týden na chalupu volným tempem, pro něho je to přece vynikající motorizace. A kolik myslíš, že takových "klobouků" tu je? Statisíce. Nebo se domníváš že na Rapida se budou spíše soustřeďovat eurodrzci z celé Evropy? :-)
Jo, a jen tak mimochodem má pan klobouk část cesty po dálnici, na kterou má český super krátký nájezdový pruh. Dřív nebo později to skončí řetězovkou, když to akceleruje jako po.rané. Tehdy člověk ocení pořádné stádo pod kapotou.
Tento motor je navíc nová generace, takže bude zase lepší. Co se týká jízdy s předchůdcem, samozřejmě, že je to výborný motor do malých aut. Občas tu napíši i to, že dokonce na dálnici nejsi brzdou provozu, jedeš jako ostatní - 130. Samozřejmě, že při plném naložení to není na nějaké rychlé předjíždění. S tím ale (mimo zdejších diskusních loebů) nepočítá snad nikdo.
Kdybych měl shrnout kvality HTP - malý, lehký, tichý, pružný a úsporný motor. V podstatě z atmosfér to snad nejlepší co široká konkurence v obdobném základu nabízí.
Však on tu taky málokdo má problém s výkonem HTP - ten je prostě v průměru své kategorie, komu nestačí, má na výběr silnější motory.
Co tu kritizujeme, je krajně nepříjemné chování HTP při jízdě (hluk, intenzivní vibrace přenášené do kabiny...) a vysoké riziko drahých poruch. Ano, obojí se dá postupným vývojem a konstrukčními úpravami poněkud vylepšit, ale bohužel ne zcela odstranit, protože ten samotný základ HTP je nepovedený. Navíc i ty snahy o vylepšení mají svoje stinné stránky - třeba nepříjemný hluk můžeš omezit pomocí tlumících hmot, ale ty zase něco stojí a váží, tj. potřebuješ motor víc točit a máš zase víc hluku a vyšší spotřebu...
Shrnuto: HTP je hlučný, nepříjemně vibrující a přinášející vysoké riziko drahých poruch. Co se týče výkonu a spotřeby, patří ke slabšímu průměru své objemové kategorie.
Píšu to (samozřejmě) také z vlastní zkušenosti, s HTP jsem jel a nebyl to příjemný zážitek. Horší byl už jen 1.4 TDI, ten byl absolutně nesnesitelný 8-s
Ten trkator má pomalu mnohdy větší výkon jak to HTP a halvně má lepší zvukevej projev. Možná by soudruzi z VW měli zajít k Briggs and Stratton na exkurzi, třeba by se poučili jak se dělá motor >:D >:D >:D
Tak oslavně bych to nenapsal, ale současně zásadně nesouhlasím s posměšky a kritikou tohoto motoru. Najel jsem s ním dost a zažil leccos, své kvality a pozitiva rozhodně má.
Známe lepší, ale známe i výrazně horší motory...
To jo obzvlášť, když to byla motorizace o který jsem zrovna uvažoval, že si koupím. 1,2 je moc slabá a 1,6 TDI nechci. Tak mi asi nezbyde než si koupit Oktávku s tímhle motorem ;-\
Pokud nad tím tak uvažuji, tak v cenové hladině mezi 250K až 300K Kč bude asi lepší Octavia Tour s 1,6Mpi motorem. Pokud mám v rozpočtu kolem 350K Kč, tak bych spíš než o Rapidu možná uvažoval o Octavii Champion. Vzhledově se mi Rapid moc líbí, ale trochu se bojím té techniky. Doufám, že budou nějak rozumně nastavené packety s výbavou. Jinak slušněji vybavený Rapid bude možná až moc drahý.
Za 350 tisíc bych šel u nového auta do Cee´da 1,6GDI (dle akčního ceníku za 339 a nějaké drobné). Seděl jsem v tom autě v Lipsku na autosalonu a dojem byl vynikající. Co nabídne Rapid za podobné peníze? Tipuji 1,2 TSI 63kW a prostřední výbavu (která ale jistě bude chudší než u Cee´da, aby měl zákazník možnost individualizace (čti možnost připlatit si za věci, které jsou jinde samozřejmostí)) a i kdyby tam bylo silnější 1,2TSI tak rozumný zákazník, který nemá na očích klapky s logem Škoda uvidí, že kromě velikosti kufru bude takto specifikovaný Cee´d lepší ve všem.
Podle mě postačuje 1,2 TSI 77 kW. Už v Octavii s ní má málo práce a mnoho lidí tvrdí, že jede lépe než 1,6 TDI. 1,4 TSI podle mě už taková výhra u auta, které jinak je prostě lowend nemá smysl. Uvaž to, že nemá smysl kupovat nejsilnější motor a nejlepší výbavu do auta, které je jinak technicky spíše lowend, tzn., že je špatně odhlučněné, nemá nikterak špičkový motor atd. V ten moment prostě dostaneš pozlanecené... s prominutím... lejno. To už fakt dává smysl kouknout o třídu výše nebo mimo lowend třeba na Golfa nebo Octavii.
To rozhodně postačuje. Nicméně já od motoru neočekávám, že bude jen postačovat, ale že to trochu pojede, když na to šlápnu, proto se mi líbí 1,4 TSI. Navíc ji Cimbu umí přifouknout na 150 koní a to pak bude s těma 11 metrákama slušne hejbat. Jestli to je špatně odhlučněný to se nedá nic dělat, ale to bude špatně odhlučněný s každým motorem. Jak je to marketingově zařazený je mi celkem fuk. Pro mě za mě ať si to označují za low end. Mě se to auto prostě líbí. Každopádně s DSG to nechci, takže možná nakonec stejně koupím Oktávku s tímhle motorem.
Většinou to není marketingové zařazení. Ona ta cena a zařazení většinou značí i to, co to auto umí. A právě proto, že je slabší odhlučnění, tak je přece snažší se podívat někde jinde. Jo, líbit se je jedna věc (i když je to v případě tohodle "auta" dost divné "líbení"), ale taky jde o to, jak to jede.
Mimochodem, ta 1,4 TSI už o tolik lépe než 77kW verze nejede. Vyzkoušej si to. A chip není řešení, resp. víš jak to nakonec dopadá.... a ztratit u TSI záruku, to je to poslední, co bych si s jeho pověstí přál.
No máš pravdu, že to značí co to auto umí. Nicméně já od auta nečekám, že bude mít 4 zónovou klimatizaci, autopilota, televizi v hlavových opěrkách atd. Já od auta očekávám elektrický okna a zrcátka, klimu, vyhřejvaný židle, palubní počítač a tím to víceméně hasne, takže mi stačí tenhle low end. Líbí se mi lehce naštvaný kukuč auta, vyváženost tvarů a nízká pohotovostní hmotnost. Mimo jiný taky ta jednoduchá konstrukce, která dává možnost levnýho servisování (aspoň doufám), ale jo rozdíl 77kW a 90kW vyzkouším uvidíme možná je to jak píšeš.To že VW vytvořil prototypovej pazdrát (1,2 - 1,4 TSI), kterej se vůbec neměl dostat v týhle podobě na trh, je pravda. Nicméně nemyslím si že si neuvědomili svůj přešlap a neučinili nápravu, takže až si budu kupovat nový auto budou doufám závady s rozvodama vychytaný.
Já to nemyslel po stránce výbavy. Taky nemám nějaké přehnané nároky na nové auto, v podstatě aut. klimu (i manuál by stačil), pal.pc, tempomat, airbagy a ESP a pokud by to šlo, tak achromatické zrcátko a bezklíčový vstup (úplně, ne jen kartu, kterou je nutné někam strkat).
Ono nejen výbavou tohle bude dáno. Počítej spíše s levnými řešeními jako chabější silentbloky, tyčky, obyč. náprava atd... méně odhlučnění... a to jde poznat. Třeba mezi Meganem klasickým a Generation to pozornější řidič pozná, že se v Turecku na něčem šetřilo.
vyzkoušej, já jel jak 63 kW (Golf), ta mě tak nějak nechytla za srdce, prostě jede hezky, ale nudně (chybí gradace a chuť se vrhat do otáček - asi dáno pětikvaltem), 77 kW, která fakt překvapí i v Octavce (pravda, byla nejvíce zajetá - 30t km) a 90 kW v Golfu, která jede moc pěkně, ale těch 13 kW je méně cítit než rozdíly mezi 1,2 TSI 63 a 77 kW.
S rozvodama asi bude klid, ale ono těch problémů je jak čtu více. Ne, že by to byla katastrofa, u nového auta by mi to nevadilo, ale věřím, že třeba 1,6 TDI nebo jiné motory u konkurencee budou jistější volbou, ale zase tak dobře nejedou.
Taky jsem byl 77 kW verzi mile překvapen. Vlastně jde souhlasit s tím, co napsal pan Vaverka v testu Fabie a Ria na titulce. 63 kW verze nijak negraduje a tak nějak pocitově nejede, 77kW je jiné kafe.
1.2 TSi jsem zkoušel v obou verzích jak 63kW ve Fabia Combi, tak 77kW OII Liftback a oba motory jeli fakt pěkně. Ani o slabší verzi rozhodně nemůžu říci, že by to byl lenoch... ;-)
Pocitově jela Fabia o dost lépe než Kia Ceed 1.4CVVT... tj pana Vaverku s hodnocením motorů Ria a Fabie opravdu nechápu. Je fakt, že Rio s 1,25 CVVT jsem neřídil, ale 121Nm na 160Nm opravdu nemůže mít i přes rozdílné převodovky. :no: Spíš mi ten test připadal, jakože kdo líp maže, ten jede... >:D
Já by jsem to snad ani neoznačil za test. První třetina byl jsem souhrn nějaký divných dojmů, pak něco málo o velikosti a pak zase jen plky k katalogu. Přišlo mi, že ty auta jen nafotili a ani s nimi nejeli.
Já jel 63 kW v Golfu a 77kw v Octavce. Je sice pravda, že Golf měl najeto něco kolem tisícovky, zatímco Octávka byla na 30t km jakožto náhradní vozidlo, takže zajetá akurátně.
63 kW není lenoch, ale jeho pětka je stejně dlouhá jako šestka v 77 kW, což dává docela dlouhé skoky mezi převody. To je první slabší stránka. Pak taky jak píše Vaverka, 63 kW moc negraduje a její zrychlování jde poznat až pohledem na tachometr, pocitově moc ne, jakoby se ty Nm někde ztratily. Podle mě je to podobný efekt jako přesednout z 1,9 TDI do 1,6 TDI, jestli mě chápeš.
Mě prodejce taky tvrdil, že ve Fabii combi je 63 kW verze více než dostatečná, takže těžko říct. V Golfu mě jasně přesvědčila 77 kW verze, že příplatek se vyplatí. A hlavně, v Comfort Edition stojí Golf s 77 kW v pěkné výbavě cca 355t, stejně tolik stojí ve srovnatelné výbavě Fabia Combi elegance 63 kW... takže asi tolik.
K testu... No já jel 1,25 CVVT v i20. Nevím, jestli je to stejný motor, ale jel v i20 docela pěkně a nemohl jsem si stěžovat. Teda pokud bylo auto prázdné, ve čtyřech chlapech a zapnuté klimě už měl motor práce více, než je zdrávo. 1,4 CVVT jsem jel v novém Ceedu a nechápu test pana Vaverky, protože to je opravdu nedostatečná motorizace na takové auto, teda pro rohlíky do Lídlu dobré, ale jinak s tím autem má ten motor hromadu práce.
Jo rozdíl mezi 1.9TDi a 1,6TDi dost dobře znám... Na prvně jmenované jsem najel 150tis. km (OII 1.9TDi Eleg) a 1.6TDi jsem pár dní jezdil a rozdíl je dost velký, prostě to tak netáhne, ale zas je o dost tišší ;-)
K tomu testu - řekl bych že motor K/H bude stejný a se zbytkem souhlasím...
Ještě si v tom nejel, tak nemůžeš vědět s jistotou jestli tomu bude nebo nebude stačit podvozek. Nemůžeš soudit je z toho, že to má vzadu konstrukčně stejnou nápravu jako O1 a i ta jezdila konec konců se silnějšíma motorama než 90 kW. Nejdřív se v tom svezu a pak budu dělat závěry. O jedničkový Oktávce jsem se taky dočetl spoustu mouder jak to auto vůbec nesedí a kdesi cosi, ale osobně v ní jezdím už 6 let a nemám s tím problém.
Každý máme nějaká měřítka, ale v těch cenách, co se bude Rapid prodávat, jsou a budou auta, které nabídnou podvozek, který toho zvládne více. Stačí se projet Focusem.... Mimochodem, ten je aktuálně i s 1,6 Ecoboostem za solidní cenu...
Jj, ten nový má taky víceprvek. Jel jsem v něm minulý týden a vyzkoušel jsem si ten nový 1,0 Ecoboost.... a člověče, to auto má jen tyto chyby: uvnitř i venku je ošklivé (ačkoliv by stačilo pár úprav) a v hatchbacku je malý kufr a méně místa vzadu. V kombíku to je paráda. Samozřejmě cena není nejnižší, Ford si své auto umí ocenit. Patří k těm dražším ve třídě, čili k Oktávce a Civicu.
A podvozek? No... řízení je přesné, ale nechci říct, že je sportovní, to ne, ale je dobré na to, že je to elektrohydraulický posilovač. Podvozek umí fakt dobře tlumit díry. Je pravda, že jsem nejel totálně rozbombardovanou trasu, třeba Brněnské tramvajové pásy dokonale odhalí limity podvozku, ale zvládal to moc hezky, lépe než Golf.
A Ecoboost... no, zvuk je trochu jiný, ale není to taková ta klasická třívalcová "hrůza" HTP. Já trochu bojoval s tím, že to nemá rádo rozjezdy s minimem plynu, ale od těch 1500ot jede krásně, od těch 2 vyloženě tahá a velmi rád se vytáčí. Člověk by pod kapotou litrový motor nehádal.
No, líbilo se mi auto svou jízdou, ještě by si mohl Ford zaplatit konečně nějakého designera a bylo by to auto na jedničku.
všici děláte jak kdyby 1.2 motor by neuvezl ani řidiče , já mám fiat punto 1.2 43kw z roku 1996 a plně naložené (plný kufr a 4 lidi) jede na dalnici 140km/h
Než to začnou vyrábět, bude k dispozici i30 kombi (snad se to bude jmenovat cw či jak)
a obávám se, že Rapid - ať bude jaký bude...srovnání s i30cw nesnese vůbec v ničem a zřejmě ani v ceně ne.
Čekám co do té doby vyhodí ven Frantíci, protože technologicky v Rapidu zatím oproti Francouzským autům nevidím nic navíc...
Upřímně, nejvýkonnější motor s dynamikou 0-100 za 9,5 sekundy... s tím bych se bál předjet i traktor. Chápu, že je to auto pro masy, ale kde jsou ty časy, kdy se dalo koupit 1,9 TDI a 1,8 T do obyčejné oktávky... Tohle jsou fakt zdechliny se kterýma se dá jet do Kauflandu a zpátky...
Pro motor 1,4TSI bude k dispozici poue Automat. Podle mě to má obdobný důvod jako u Fabíí RS. Rapid má předek poděděný po Fabii. Klasická převodovka + 1,4TSI motor se tam prostě nevejde.
Zajímavé je, že 1.9 TDI s šestikvaltem nebo 2.0 MPI s pětikvaltem se pod Fabii vešly a přitom jsou to "větší" motory. Zajímavé je, že 1.4 TSI se tam vleze se sedmistupňovým automatem. Jestli nám náhodou koncern nelže :-)
Jediným překvapením je snad ta atmo 1.6 mimo Evropu, o ostatním se takto spekulovalo už dlouho.
Redakce, opravdu je překvapením šestistupeň u silnějšího TSI a pětistupeň u slabšího? Vždyť to tak koncern VW kombinuje všude.. (Polo, Golf, Octavia..).
dať 55kw MPI do auta dlhého 4.6m ? Toho blázna čo to vymyslel by som poslal kopať a plátať slovenské cesty :-) Celkovo tam dali motory s malým objemom a blbým turbom ktorí sa tak či tak bude po rokoch stále kaziť :no::no::no: Mali by sa naučiť že Objem Turbom nenahradíš !!!! >:-[] >:-[] >:-[]
auto ma dlzku 4483 mm takze necelych 4,5m ale aj tak mas pravdu ;-) vykonovo je to malo....s tym motorom to je slabe a aktivna bezpecnost v podobe dostatocneho vykonu bude na bode mrazu :no:
Kdo ? Snad jen Astra měla motor 1.2 naladěný na 55 kW. Focus nebo Volkswagen Bora začínali na 1.4 55 KW. Megane či Corolla sedan měly ještě výkonější základní motory.
v r 99 sa do octavii montoval aj motor 1.4 44KW ktory bol v pole neskor ho dali aj do fabie miesto 1.4 mpi 50kw ktora mala ohv rozvod a vychadzala este z 1.3ky z felicie, kdez to 1.4 44kw uz je ohc rozvod
chlapci doplnte si vedomosti...ako chlapec si to este pamatam, takych octaviek je tu sice menej ako ferrari ale videl som, jazdia aj take
octavia mala kedysi aj motor 1.4 44KW ano znie to neuveritelne ale aj takyto motor sa kedysi istu kratku dobu montoval do octavie...chlapci mali by ste si doplnit fakty...nie som nejaky starec ale tieto veci si pamatam este ako chlapec...44kw v octavii skutocne bolo a sam som takuto octavku videl a nie raz
[odkaz]
takze jediny kto sa tu zblaznil bol asi len zakaznik ktory si takuto octaviu mohol kupit...pripadne aj ten co vobec povolil montaz tohoto motora do octavii ;-)
Presne , vtedy vážil favorit o poznanie menej ako teraz :yes: preto bol strela , ale teraz dávajú motor s rovnakým výkonom do aut ktoré vážia pomaly 2 tony :-!
nabídka nic moc, ...já totiž vidím v podstatě jen dva, 1.4TSI,,, a 1,6TDI,.a TO JAKO ZÁKLAD....pro vyšší stupeň výbavy a případnou ostrou verzi mi chybí 1.8 a 2.0 TSi,....jo ,...slušná motorizace je pro škodovku prostě zakázaná, :-(:-(
Nezapomeň, že tohle je lowend a lidi dneska nemají peníze. Zajdi si třeba do VW a zeptej se jich, proč nemají předváděčku Golfa s 77 kW TSI... "Nikdo si je nebere, všichni chtějí co nejnižší cenu, pane." A 1,8 TSI nebo 2,0 TSI do tohodle? To nedává smysl.
Tak připlácet u Golfu cca 25 tisíc za 14 kW výkonovou špičku (nižší a střední otáčky jsou skoro stejné) je celkem dost, když to nejbližší tuningová firma udělá jednodudchým přečipováním za cca 5 tisíc. :-) A ten šestikvalt holt člověk oželí.
Jasně, že do Rapidu by výkonné TSI nedávaly smysl. Jenže smysl nedává ani slaboučký HTP (přejmenovaný na MPI) a absence jakéhokoliv čtyřválcového MPI pro český trh.
Za 5 tisíc ti to zvýší, ale se ztrátou záruky na motor, který je konkrétně na Golfu ta nejchoulostivější věc. A ten šestikvalt oželet je chyba, je přesnější, nezadrhává jak pětikvalt a opravdu hodně pomůže. Ale to si spousta lidí neuvědomí. Znám dost lidí, kteří si auto ani neprojedou před koupí. 8-s
HTP tam je jen pro "cenu od" a pro ty lidi, kterým je jedno, co mají pod kapotou, jak auto jezdí, ale jen když mají velký kufr s vysokou nakládací hranou. Mimochodem, ta naprosto zabíjí celý ten vstupní prostor.
Pro pripadnou ostrou verzi bych to videl na 1.4ku z fabie RS. Nechapu ale, proc nadavate. Mate tam dyzl co udela stovku za 10 vterin a vezme si ctyri litry. To je prece cesky sen, ne? S tim se bude na ipaku chrochtat :yes:
Škoda nabídla pěkný auto,s pěkným interiérem.O tom není pochyb.Bohužel s naprosto tragickou nabídkou motorů.1.2 jako základ je sice dobrý pro ty co nosí popelníky na očích,nicménně v dnešní době z pohledu úžitného jde o přešlap.Dodnes vzpomínám jak jsem valil do Brna se starším HTP za 23 litrů na sto.Přičemž jsem jel hned na prohlídku do servisu a vše OK.Se svým třílitrem jedu stylem 160 kopec nekopec za 10l.To auto bude slabý,bude mít vysokou spotřebu,motor bude mít velký opotřebení a to ještě neznáme cenu,která nám podle mě vyrazí dech.Pro mě by byla optimální nabídka za 299 tisíc 1.4tsi(když už musí být turbo-doba),základ šest airbagů,rádio,aut. klima,15" litý kola,zrcátka a lišty v barvě,metla za 5 tisíc.To bych bral...Bohužel to je optimální nabídka z říše snů.Ale Češi tuhle hnědku koupí.
rapid dostane motor 1,2 tsi s reťezem poháněnými rozvody a 8 ventily, který se vyrábí v MB. Oproti nejnovějším vozum v VW koncernu, které dostanou 1,2 tsi s řemenem a 16 ventily...
Ked si vsimnete zrychlenia (ak su vobec pravdive);
1050kg tazka Fabia 1.2 HTP 51kW je schopna 0-100 spravit za 14.9sek.
Rapidka vraj s 55kW dokaze spravi 0-100 za 13.9sek.
Otazka je, kolko to vazi? a z coho je to spravene???
Pri tej velkosti je to snad z kevlaru a uhlikoveho kompozitu >:D
Tak tohle je rána do zad, tím mě opravdu nasr....li. Proč do low-endu cpou DSG? A pokud už ho tam cpou, proč si nemůžu k 1.4 TSI vybrat klasický manuál (stačil by i 5 st.)? A hlavně mi tady netvrďte, že se do platformy Rapidu (Fabie, Pola atd.) vedle motoru nevejde, protože to je absolutní lež. To platí o 1.4 TSI s dvojitým přeplňováním, ale ne o verzi pouze s turbem. Důkaz? Motor 1.4 TSI s jednoduchým přeplňováním a manuální převodovkou totiž má Audi A1, které používá stejnou platformě, jakou má předek Rapidotoleda. Takže to spíš bude zase nějaký podraz marketingu ;-\
O Rapidu (nebo spíš Toledu) jsem Vážně uvažoval, ovšem s motorem 1.4 TSI a s M A N U Á L E M !!!! Pokud tohle nenabídnou, tak je to pro mě ztracený případ (a nahrávka na smeč Peugeotu 301). Pánové z boleslavského Pentagonu, neměli byste se ještě trochu zamyslet? Do podzimu se dá ještě ledasco zachránit...
Protože nejsme v americe a automaty to evropy nepatří . Automaty si koupí jen ti co si nechtějí užít jízdu. Klidně ať škoda dělá DSG ale ať dělá i manuály ,které se víc prodávají.
Časem budou jen automaty. Kvůli blbosti a lenosti lidí a kvůli emisím. A ta 1.4TSI s 90kW, to je na úrovni atmosférické 1.9ky. K čemu silnější manuál? Do lidového vozu. To by si VW group podřízl větev u prodeje ostatních aut.
Nabídka motorů je dobrá. Naopak jsem rád, že vyhodili 1.4-63kW. Posílené HTP má docela dobré parametry. Když začínala 40kW verze u Fábie, byla maximálka 151 a zrychlení 18s. Teď je 175 a zrychlení pod 14. Zkušenosti nám s FI-47kW (strašení řetězem mě nenechává vklidu, při startu se občas protočí...) a s FII-51kW. Paradoxně hlučnější a méně příjemná mi přišla FII. (ale to je daný asi horší konstrukcí auta a výbavou žebrák, jedničkovou jsem měl v plné výbavě Elegance vč. dečky na kapotě atd..., což u dvojky neni). Jsem zvědav, jak ten motor v rapidu projeví. Osobně bych asi vzal TSi, ale čekám ještě na OIII.