Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid: Motory a technické údaje

Diskuze (238)
Po exkluzivních jízdních dojmech přinášíme podrobnější pohled na pohonné jednotky nového liftbacku značky Škoda.

Jak se nám se Škodou Rapid jezdilo, jsme vám prozradili už ve článku Škoda Rapid: První test na světě. Nyní je na čase rozebrat podrobněji technické údaje mladoboleslavské novinky.

Základem palety motorů pro novou Škodu Rapid je hátépéčko, tříválec 1,2 MPI v nové verzi o výkonu 55 kW (dosud 51 kW). Nad ním stojí přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI ve známých verzích 63 a 77 kW. Benzinovým vrcholem je 1,4 TSI s 90 kW. Všechny tyto motory se vyrábí přímo v Mladé Boleslavi, kde bude vznikat i Rapid.

Turbodiesel je jediný, a to 1,6 TDI ve verzích 66 a 77 kW. Poslední z motorů je atmosférická benzinová šestnáctistovka o výkonu 77 kW, která splňuje normu Euro 4 a bude se prodávat mimo země EU.

Standardem je pětistupňová manuální převodovka. Motor 1,2 TSI/77 kW dostane poněkud překvapivě šestistupňovou. Pro 1,6 TDI/66 kW pak bude za příplatek a pro 1,4 TSI/90 kW standardně dodávané sedmistupňové DSG.

Všechny čtyřválcové motory budou na přání dostupné s balíčkem úsporných opatření Green tec (samočinné vypínání motoru, pneumatiky s nízkým valivým odporem).

Škoda Rapid - technická data benzinových motorů
Motor1,2 MPI1,2 TSI1,2 TSI1,2 TSI DSG1,4 TSI DSG
Převodovka5M5M6M7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]11981197119711971390
Válce/ventily3/44/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]55/540063/480077/500077/500090/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]112/3750160/1500-3500175/1550-4100175/1550-4100200/1500-4000
Max. rychlost [km/h]175183195-206
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,810,3-9,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,15,15,4-5,8

Škoda Rapid - technická data dieselových motorů
Motor1,6 TDI1,6 TDI DSG1,6 TDI
Převodovka5M7DSG5M
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/420066/420077/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2500230/1500-2500250/1500-2500
Max. rychlost [km/h]--190
Zrychlení 0-100 km/h [s]--10,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,34,4

Škoda Rapid - vnější rozměry
Rozměrstandardpaket pro špatné cesty
Délka [mm]44834483
Šířka [mm]17061706
Výška [mm]14611474
Rozvor [mm]26022602
Rozchod vpředu [mm]14611461
Rozchod vzadu [mm]14881488
Světlá výška [mm]136143

Diskuze (238)
14. 6. 2019 17:00
Rapid 1.2 htp 55kw
Mam skodu rapid 1.2htp 55kw a potrebujem vymeniť prevodovku z 1.2 tsi 66kw bude to fungovať? Dakujem vopred za radu.
14. 6. 2019 17:00
Rapid 1.2 htp 55kw
Mam skodu rapid 1.2htp 55kw a potrebujem vymeniť prevodovku z 1.2 tsi 66kw bude to fungovať? Dakujem vopred za radu.
23. 10. 2012 21:10
Re: HTP
Urážet TwinAir tím, že je jako pulka motoru z Mnichova? 8-s 4-válce BMW jsou horší motory jak HTP! Poměr Výkon/ objem , Výkon/spotřeba katastrofa... a vím o čem píšu, jeden baworskej křáp mi stojí v garáži...
Jinak HTP není uplně katastrofickej motor, jezdim s FI i FII a ten motor na běžnej pojezd to vyhovuje, ale jakmile člověk chce držet krok s ostatními nebo nedej bože určovat tempo provozu, tak hospodárnost 3-válce se mění v nenažranost..
Avatar - superkutil
27. 9. 2012 11:27
Re: 1.4 bez manuálu
Časem budou jen automaty. Kvůli blbosti a lenosti lidí a kvůli emisím. A ta 1.4TSI s 90kW, to je na úrovni atmosférické 1.9ky. K čemu silnější manuál? Do lidového vozu. To by si VW group podřízl větev u prodeje ostatních aut.
Avatar - superkutil
27. 9. 2012 11:23
5ti stupňová převodovka je v dnešní době trochu mimo mísu.
Protože jak TDI, tak TSI potřebují 6ti stupňovou jako víno. A hlavně musí být 6ka zpřevodovaná hodně do rychla, aby motor na dálnici moc netočil.