Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Roomster se již vyrábí ve Vrchlabí

Mladoboleslavská Škoda přesunula výrobu malého MPV Roomster z Kvasin do Vrchlabí, jak bylo plánováno.
Zpět na článek
27. 1. 2011 17:18
Avatar - rohYpnol
27. 1. 2011 13:20
Migrace výroby
někde jsem se dočetl, že by snad každý výrobní závod koncernu měl zvládnout výrobu jakéhokoliv modelu. Nejsem si jist, jestli to nebyl spíš záměr do budoucna.
Přesto - Octavia Tour se před svým exitem přestěhovala do Bratislavy apod.
Nevíte, jak náročný je přesun výroby na jinou linku?
Jedná se pouze o "přeprogramování" výrobní linky nebo jsou nutné i fyzické zásahy - např. změna pozice robota na lince?
Vyrábí se po přesunu nějaké "nulté série"?
Co se obecně děje s nultýma sériema a jaké množství jich vlastně vzniká?
Pokud někdo osvětlí tyto otázky, děkuji předem ;-)
Rozbalit vlákno
11
27. 1. 2011 16:57
Re: Migrace výroby
Na některé otázky odpovědět můžu :-) Roboti svoje umístění nemění, pouze se mění jejich nastavení - mechanické i elektronické. U Roomsteru ve Vrchlabí žádná "nultá" série nevznikla, probíhá pouze trošku jiná výstupní kontrola. K nultým sériím obecně - kolik kusů vzniká nevím, každopádně vozy z ní se používají pro interní potřeby výrobce.
A ještě bych chtěl podotknout, že hovořit u Roomsteru o "přesunutí výroby" je malinko zavádějící - přesunuta byla pouze finální montáž, svařování skeletu karoserie a lakování probíhá i nadále v Kvasinách, kde Roomster uvolnil montážní linku pro potřeby Yetiho a obou Superbů.
Co se týče Vrchlabí - z většiny zpráv vyplívá, že jediným vozem zde vznikajícím je Roomster, ale není tomu tak - vzniká tam i část produkce Octavie II Tour a Octavie II Facelift - a to už poměrně dlouho.
Jinak Roomstery ve Vrchlabí vítám, a přeji jim co nejméně kolizí při přesunu městem na nádraží ČD ( železniční vlečka zůstává stále pouze snem ;-) ).
27. 1. 2011 17:18
Re: Migrace výroby
To jsi mi připomněl, že jsem včera jel za kamionem, který vezl nové Suzuki SX4. Auta byla nahoře nějak podivně ukotvena, protože v každé větší zatáčce se posunulo a narazilo koly o kraj návěsu. Takhle tam cestovalo +- snad půl metru. Nevypadalo to zrovna bezpečně 8-s
27. 1. 2011 18:25
Re: Migrace výroby
To spíš vypadá, že to pan řidič neuvázal vůbec :no: Každopádně zaměstnanci Škody Auto, jezdící po vlastní ose s funglovkama který nemaj ani techničák, natož RZ a pojištění po Vrchlabí na vlakový nádraží, jsou taky frajeři >:D Docela by mě zajímalo, jak by se řešila případná nehoda ( chraň bůh že bych to chtěl přivolávat ).
Avatar - Slavek-TDM
27. 1. 2011 20:18
Re: Migrace výroby
Tyto pripady kryje zvlastni pojistka. Pojistena jsou jak auta, tak zamestnanci na uraz i zpusobenou skodu (jinak by to ani neslo, zadna ticha dohoda s PCR neni mozna). Takto mi to bylo receno :-)
Avatar - rohYpnol
27. 1. 2011 18:22
Re: Migrace výroby
no díky i tak.
BTW nevíš, jestli je stále možný exkurz do fabrik Škody (pro jednotlivce)? Rád bych se tam výhledově podíval (jako ne-zaměstnanec ;-) )
27. 1. 2011 18:36
Re: Migrace výroby
S exkurzema je to složitější.
Do Vrchlabí to momentálně nejde - a neví se, kdy budou exkurze obnoveny.
Do Kvasin to není problém, areálem provádí člověk, kterej tam pracoval celej život, takže ti přesně řekne, co kde kdysi bylo apod. - takže paráda.
A MB - nejlepší je vyčlenit si na to celej den, projít si muzeum ( s výkladem ), pak do depozitáře ( ten je úžasnej - Favorit Kupé, Yeti a Roomster Concept Car atd. ), a pak továrna - většinou průvodci tahaj lidi na linku Fabia - tam jde chodit přímo mezi linkama - ale můžeš si říct i o Octavie - tam ale stojíš na balkóně a okolo tebe je linka ( má zjednodušeně řečeno tvar písmene C ). A tohle všechno si domluvíš na recepci Škoda Auto muzea - kontakt určitě najdeš na stránkách, já ho momentálně nemám při sobě. :-)
Avatar - Slavek-TDM
27. 1. 2011 20:20
Re: Migrace výroby
Pro jednotlivce to nejde, ale v MB existuji organizovane prohlidky - zeptej se v Muzeu Skoda.
Jinak v prubehu brezna nebo dubna bude den otevrenych dveri v Mlade Boleslavi. Ve Vrchlabi byl loni ke 100mu vyroci (ackoliv to bylo uz 101 let) >:D
27. 1. 2011 20:46
Re: Migrace výroby
To je ale zavádějící, jak si představuješ jednotlivce :-) Já tam jako jednotlivec zavolám, objednám se, a exkurze bude... Jen tam pochopitelně nepůjdu sám samotinkej se slečnou průvodkyní, ale bude tam jednotlivců povícero ;-)
Avatar - rohYpnol
27. 1. 2011 20:55
Re: Migrace výroby
Díky vám. to mi bohatě stačí. Teď stejně moc času nebude. Rád bych to ale stihl před přesunem výroby do Číny nebo na Ukrajinu >:-[]
28. 1. 2011 20:07
Re: Migrace výroby
vo VW BA veľa exkurzií nechodí - je to platená služba, tak si to každý aso dobre rozmyslí
28. 1. 2011 20:03
Re: Migrace výroby
Aj v BA bola iba časť výroby Octavií - chodili hotové skelety, ktoré sa v BA kompletovali, striekali a montovali na hotové autá.
Prispôsobiť linku na montáž je podstatne jednoduchšie, najmä keď v rámci koncernu platia určité štandardy. keby sa mala sťahovať zvarovňa - to by už bolo podstatne zložitejšie, ak nie nemožné. Už nad presunom častí zváracích liniek v rámci haly, nie ešte v rámci jedného podniku (z haly do haly) kompetentní silne-presilne uvažujú.