Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Roomster se již vyrábí ve Vrchlabí

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Mladoboleslavská Škoda přesunula výrobu malého MPV Roomster z Kvasin do Vrchlabí, jak bylo plánováno.

Mladoboleslavská Škoda přesunula výrobu malého MPV Roomster z Kvasin do Vrchlabí, jak bylo plánováno. V továrně až dosud vznikala Škoda Octavia Tour, tedy první moderní generace Octavie. Její produkce byla po 1.442.126 vyrobených vozech ukončena v polovině listopadu 2010. Nyní je tedy na řadě škodovácké MPV. Montáž probíhá ve třísměnném provozu. Náběh jiného modelu se nijak nedotkl počtu pracovních míst v závodě, všech zhruba 1.070 jich zůstalo zachováno.

Výrobní kapacity společnosti Škoda v České republice jsou základem úspěchu naší značky. V minulých letech jsme kapacitu stále zvyšovali. I v budoucnu se bude Škoda spoléhat na domácí produkci, řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland a dodal: S výrobou modelu Škoda Roomster jsme i pro závod ve Vrchlabí našli perspektivní budoucnost.

Ta však není tak růžová, jak by se mohlo na první pohled zdát. Sám Vahland na konci roku 2010 řekl agentuře ČTK: Budoucnost závodu může být dlouhodobě zajištěna jen v případě, že se v něm vyrábí za konkurenceschopných podmínek. Plán na takovou výrobu ve Vrchlabí připravujeme.

Spekuluje se, že po ukončení produkce Roomsteru zde přestanou vznikat kompletní auta, závod se soustředí na motory a převodovky, případně se tu budou vyrábět celé přední části, či nápravové skupiny.

Továrna ve Vrchlabí byla přičleněna k tehdejšímu AZNP Mladá Boleslav po znárodnění v roce 1946. Jenže, historie původní firmy Petera a synové sahá až do roku 1864, kdy ji Ignác Theodor Petera založil. První automobilová karoserie zde byla postavena před 103 lety, od třetí dekády minulého století ve Vrchlabí oblékali podvozky nejen českých, ale i zahraničních výrobců včetně amerických.

Po převzetí mladoboleslavskou automobilkou tu vznikaly hlavně užitkové vozy včetně legendárních stejšnů 1202 a neméně proslulého typu 1203. V osmdesátých letech se ale továrna přeorientovala na výrobu luxusnějších verzí Škody 120. Později byla také místem zrodu akčních modelů řad Favorit/Forman a Felicia, k užitkovým vozům se vrátila díky Pickupům a jejich variantě Fun pro volný čas.

Současný model Škoda Roomster se vyráběl od března 2006 v Kvasinách, na jaře loňského roku prošlo první MPV s okřídleným šípem decentní vzhledovou modernizací a obměnou motorové nabídky.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
28. 1. 2011 20:07
Re: Migrace výroby
vo VW BA veľa exkurzií nechodí - je to platená služba, tak si to každý aso dobre rozmyslí
28. 1. 2011 20:03
Re: Migrace výroby
Aj v BA bola iba časť výroby Octavií - chodili hotové skelety, ktoré sa v BA kompletovali, striekali a montovali na hotové autá.
Prispôsobiť linku na montáž je podstatne jednoduchšie, najmä keď v rámci koncernu platia určité štandardy. keby sa mala sťahovať zvarovňa - to by už bolo podstatne zložitejšie, ak nie nemožné. Už nad presunom častí zváracích liniek v rámci haly, nie ešte v rámci jedného podniku (z haly do haly) kompetentní silne-presilne uvažujú.
Avatar - rohYpnol
27. 1. 2011 20:55
Re: Migrace výroby
Díky vám. to mi bohatě stačí. Teď stejně moc času nebude. Rád bych to ale stihl před přesunem výroby do Číny nebo na Ukrajinu >:-[]
27. 1. 2011 20:46
Re: Migrace výroby
To je ale zavádějící, jak si představuješ jednotlivce :-) Já tam jako jednotlivec zavolám, objednám se, a exkurze bude... Jen tam pochopitelně nepůjdu sám samotinkej se slečnou průvodkyní, ale bude tam jednotlivců povícero ;-)
Avatar - Slavek-TDM
27. 1. 2011 20:20
Re: Migrace výroby
Pro jednotlivce to nejde, ale v MB existuji organizovane prohlidky - zeptej se v Muzeu Skoda.
Jinak v prubehu brezna nebo dubna bude den otevrenych dveri v Mlade Boleslavi. Ve Vrchlabi byl loni ke 100mu vyroci (ackoliv to bylo uz 101 let) >:D