Diskuse

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme ji prozkoumali naživo!

6.12.2018

Nástupce Škody Rapid se oficiálně představuje. Jde o kompaktní hatchback se zajímavými tvary a moderní technikou.

 

  • 1211 Reagovat !

    foto JirkaV8

    JirkaV8 06.12.  19:09

    super

    Super :-! :yes:
    • 1310 Reagovat !

      foto Googelit

      Googelit 06.12.  19:16

      « Re: super

      :-)
      Prodal jsem svou starou Merivu,
      koupil si první třídu do Tel Avivu.
      VIP pozvánka hned do první řady,
      ze Scaly všem spadnou brady.

      Saténová plachta skrývala modelku,
      měl jsem skoro sevřenou prdelku.
      Manažeři a samé krásné hostesky,
      konkurence tají svoje postesky.

      Konečně Scala je mezi náma tady,
      volám bravó, bravó z první řady.
      Plný superlativů bude dnešní text,
      už vyhlížím na ACZ redakční test.
      • 109 Reagovat !

        foto rokyta-p

        rokyta.p 06.12.  19:22

        « Re: Re: super

        >:D :yes: Ale ano, opravdu to působí velmi zdařile. Maska má švih, je exotická i známá zároveň. Kdo viděl Fabii III. face, tak ho to mohlo drobet napadnout. Zadek je zajímavý, uvidíme jak ve všech barvách, ale proč ne. Uvnitř fajn. Možnost budíků je zajímavá :yes:

        Zajímala by mě jízda a pocitový rozdíl mezi motory 1.0TSI 70 kW vs. 85 kW. Možná i pocitové přesednutí z Rapidu 1.2TSI nebo Octavie II 1.6 74kW. :yes:
        • 91 Reagovat !

          foto cascadia2

          cascadia2 06.12.  19:36

          « Re: Re: Re: super

          Mi to zas připomíná Leon s DNA Fabie. Maska a přední světla jsou zajímavá, na bočních dveřích se mohli lišit víc of F3. Zadní světla asi budou chít vidět v reálu, pak si udělám názor. Plus za měkčené materiály :yes:
        • 74 Reagovat !

          foto JirkaV8

          JirkaV8 06.12.  19:40

          « Re: Re: Re: super

          To ja 1.5TSI, pekne plny, ctyrka, petka a dat tomu nekde na okresce trosku nadechnout.
          • 18 Reagovat !

            foto Beefcake

            Beefcake 06.12.  21:49

            « Re: Re: Re: Re: super

            No to je fakt pecka :-) Motor, ktorymi pred par rokmi takmer zacinali ponuky je dnes velebeny ako top. Salamova metoda. Ale inak samozrejme je uplne postacujuci. Dobry kompromis na mesto a mimo, co sa tyka vykonu a spotreby.
            • 21 Reagovat !

              foto Dinar

              Dinar 07.12.  10:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: super

              Stopadesáti konmi v nižší střední "pred par rokmi takmer zacinaly ponuky", a to kdy a u které značky?
              • 11 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 07.12.  12:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: super

                Jaký že je ten top u XV? :-)
              • 11 Reagovat !

                foto Beefcake

                Beefcake 07.12.  18:36

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: super

                Pre oboch - mne islo vylucne o objem (co som mozno tak jasne nenapisal). A to s tym XV je fakt cheap shot a mimo.
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 08.12.  08:10

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: super

                  No to jsi nenapsal, to je pak prostě věčná diskuse turbo vs. Atmo... ve které já jsem nestraník, chci prostě motor lepších parametrů. Takže třeba 2.0 z XV vs. 1.6t z Levorga...
          • 24 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 07.12.  08:39

            « Re: Re: Re: Re: super

            To by si rychle spadl zpět na zem, až by ti odskočila na první nerovnosti záď za hlasité rány a po presednuti do jiného turbomotoru podobného výkonu od konkurence by ti došlo, že není 150k jako 150k. ;) Jednapetka je nejnudnejsi TSI jakým sem kdy jel , to už si spíš užiješ turbokopanec v TDI co tam taky dávají..
        • 81 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 06.12.  19:42

          « Re: Re: Re: super

          Rozdíl mezi silnější a slabší verzí litru je velký. Jednak kvůli OPF, jednak kvůli nižšímu krouťáku a pravděpodobně i jeho omezení na nižších stupních.
          • 62 Reagovat !

            foto rokyta-p

            rokyta.p 06.12.  19:48

            « Re: Re: Re: Re: super

            Dík, jako mi nejde o maxima a papírové hodnoty uvidím, spíš jako pocitově běžná jízda na okresce a předjíždění bez podřazení nebo tak. Nm mají celkem rozdíl, uvidíme podle tvaru křivek a celkové rychlostní charakteristiky.
            • 61 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 06.12.  19:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: super

              Hlavně jde o to, jak ty Nm nastupují. Slabší verze se prý po nástupu OPF dusí. Na okresky a občasné předjetí stačit bude, ale 81/85 kW je doporučovanější. Jezdím s ní občas v Rapidu a 70 kW bych nechtěl.
              • 71 Reagovat !

                foto rokyta-p

                rokyta.p 06.12.  20:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: super

                OPF asi bude mít vliv, uvidíme jak to cenově odliší. Stačit je široký pojem, taky by mě lákal silnější. Jde o to aby byl rozdíl i v praxi při běžných provozních otáčkách. A nejen marketingově na papíře, kde uvedou dvě maxima hodnot. Třeba Felicia 1.3 50kW nejezdila o tolik lépe než 1.3 40kW, i když to je teoreticky 20%.
                • 50 Reagovat !

                  foto twistedTSD

                  twistedTSD 06.12.  20:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: super

                  Pokud vím, ten rozdíl je velký hlavně v nízkých otáčkách, do 2-2,5 tisíc. A můžu říct, že už v silnější verzi bez OPF to ve městě není vždy ideál, když si otáčky nepohlídáš.
                  • 30 Reagovat !

                    foto rokyta-p

                    rokyta.p 06.12.  20:33

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: super

                    No právě, tak mezi 1500 - 2500 na trojku, čtverku, pětku.
          • 00 Reagovat !

            foto pendoch

            pendoch 07.12.  08:33

            « Re: Re: Re: Re: super

            Nezapomínej taky na 5 vs. 6 stupňovej manuál
      • 01 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 07.12.  12:10

        « Re: Re: super

        Dost dobrý :yes:
    • 63 Reagovat !

      foto V-o-j-t-a

      V*o*j*t*a 06.12.  19:51

      « Re: super

      Mně se fakt líbí, jak interiéru, tak exteriér :-)
      • 51 Reagovat !

        foto cascadia2

        cascadia2 06.12.  21:06

        « Re: Re: super

        Mi taky :-) :yes:
        • 30 Reagovat !

          foto bystron

          bystron 06.12.  23:21

          « Re: Re: Re: super

          Je to pěkné, modrá z fotografie je super (a bílá). Chce to to ale reálný dojem. Ono třeba na obrázku také polský armádní Honker vypadá jako prostornějí alternativa pro Defender, ale je to vrak. Přesto design mají hezký a reakce jsou dost pozitivní a za mě palec nahoru :yes:
          • 11 Reagovat !

            foto chetoos

            chetoos 07.12.  06:10

            « Re: Re: Re: Re: super

            Novým model Scala, je první škodovka od od Felicie, která vě mě vzbudila zájem. předchozí modely děs a hrůza. Za ty peníze nuda a šeď a ty motory..... Alespon, že jsou firmy co orpavdu škodovky stále kupují. Scala mě ale překvapila svým desingem. Je pravda, že některými prvky se ispirovala u Hyundaie, BMW či Volva ale jako celek vypadá velice krásně a modrá ji obzvlášť sluší. Uvidíme jak budou vypadat základní verze. Interiér je sice pořád Das auto, ale líbí se mi nápad s barevnými dekory a jistým způsobem má palubka nápad a styl. Motory 1.0 Tsi dejte do motokáry a koupil bych si určitě 1.5 Tsi sám jsem zvědav jak s tímto motorem pojede. Za mě podařené auto. Češi mohou opět vklidu snít.
    • 21 Reagovat !

      foto vabis

      vabis 07.12.  09:03

      « Re: super

      Vypada to na povedenou praci :yes: :yes: :yes: Tohle se Skodovce povedlo ;-)
  • 48 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 06.12.  19:09

    pekne

    tak zeby som sa/sme sa konecne dockal/dockali konkurenta golfu od skody..... rapid este nebol to prave orechove... ale scala sa mi ozaj v tomto smere pozdava a konecne to dycha to upravou nizsou strednou triedou... dokocna uz to nie je ani take strohe kontainerovite ako kocka fabia ale citit tu aj akusi vyssiu eleganciu a citlovo zakomponovane elegantne decentne obliny a krivky ... povedal by som ze toto je uz skor taky uz vw dizajn... a nie stroha skoda ... klobuk dole teda.. odomna palec hore zatial za prve vizualne dojmy.. fakt som cakal vacsiu nudu a vacsie disproporcie ale nakoniec je to snad najkrajsia skoda aku sme tu kedy mali.... :yes:
    • 87 Reagovat !

      foto Adamantium

      Adamantium 06.12.  20:06

      « Re: pekne

      Chcala není konkurent Golfu :-)
      • 47 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 06.12.  20:14

        « Re: pekne

        tak to mas pravdu.... ale scala ano ;-) :yes:
        • 12 Reagovat !

          foto WinNatural

          WinNatural 06.12.  20:37

          « Re: Re: pekne

          Ale čte se to "chcala", ne? Ten imbecil, co to vymyslel, to prostě nedomyslel. Ale co čekat od zelenoslepičáků >:D
        • 11 Reagovat !

          foto kaa

          kaa 07.12.  08:38

          « Re: Re: pekne

          Ani Scala ne, jelikož je na platformě VW Polo a Seatu Ibiza.
          • 01 Reagovat !

            foto -StenLi-

            .StenLi. 07.12.  10:57

            « Re: Re: Re: pekne

            A ako spoznas tu platformu ked sa v tom budes viezt prsim ta.. razvor ma vacsi ako Golf, je to jasny konkurent Golfu, Leonu atd..
    • 10 Reagovat !

      foto pendoch

      pendoch 07.12.  08:36

      « Re: pekne

      Myslim, že záměr byl udělat golfa, nebo aspoň např. Ceeda od škodovky, ale platforma z pola/ibizy to úplně neumožňuje
  • 95 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 06.12.  19:13

    Skála

    Zvenku docela fajn, jen zadní světla zvláštní. Trochu se bojím základu s halogeny a v uni laku. Velký lajk za návrat měkčených materiálů, a také za motory. :yes:
    • 45 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 06.12.  19:26

      « Re: Skála

      pekne moc pekne.... suhlas... skoda vali :yes:

      po kodiaqu dalsie eso segmentu .. sucasny rapid je razom veteran ( ale tak to uz obcas chodi )... som ale zvedavy aj na novy G8... ale scala by mu mala byt uz o hodne blizsie ako sucacny rapid sucasnemu G7.... :yes:
      • 62 Reagovat !

        foto Futurista

        Futurista 06.12.  19:41

        « Re: Re: Skála

        Eso segmentu. >:D Jakýho???

        Topre, ty jsi vážně někdy vtipnej...
        • 75 Reagovat !

          foto rokyta-p

          rokyta.p 06.12.  20:00

          « Re: Re: Skála

          Segment nesegment, zacílení mi přijde ve smyslu "když chceš něco jako Golf, ale máš nebo nechceš vydat o moc víc než na Fabii". Tak se vlk nažere, ale z kozy něco zbyde.
          • 11 Reagovat !

            foto Futurista

            Futurista 06.12.  20:32

            « Re: Re: Re: Skála

            Tak s tou cenou uvidíme. Já tipuju základ (s tříválcem) nad úrovní francouzů a korejců v C segmentu (se čtyřválcem). Má téměř srovnatelné rozměry, a je to česká novinka. Tak uvidíme. V tom případě by ale odpadalo to "když chceš něco jako Golf, ale máš nebo nechceš vydat o moc víc než na Fabii"
            • 60 Reagovat !

              foto rokyta-p

              rokyta.p 06.12.  20:56

              « Re: Re: Re: Re: Skála

              Úrovni, mluvme konkrétně. Nemluvím o ceníkových cenách a vzala by se skladovka. Kolik myslíš za 1.0TSI? 330-350 by podle mě šlo.
              • 00 Reagovat !

                foto pendoch

                pendoch 07.12.  08:37

                « Re: Re: Re: Re: Re: Skála

                Řekl bych spíš kousek pod 400 tisíc
                • 10 Reagovat !

                  foto cascadia2

                  cascadia2 08.12.  15:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skála

                  No taky mám strach, že základ třeba 379.000,-
        • 12 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 06.12.  20:01

          « Re: Re: Re: Skála

          nekdy? .... ma nechci urazit... ved ja vzdy :yes:

          jakyho? no hadaj.... ;-)
  • 40 Reagovat !

    foto rogercz

    rogercz 06.12.  19:17

    Zadní světla

    Zadní světla mi připadají, že se stejně jako nový Focus inspirovali u Fiatu Tipo. Jinak docela fajn, místy trochu disproporční, ale to mi u škodovek na prvních fotkách přijde často a naživo to je dobrý. Uvidíme, jak bude vypadat v nějaké typické výbavě a ne v TOP na promo fotkách :-)
  • 99 Reagovat !

    foto British

    British 06.12.  19:36

    Totální zklamání

    Je mi jasné, že v našich končinách budu za tento příspěvek ukamenován. Ale pro mne HNUS !!! Koncept Vision RS vypadal ještě jakž takž k světu. ale seriová verze je opět obyčejná, jednoduchýdesign ala Škoda. Porovnám li vůz vedle mnoha jiných vozů, působí designově jednoduše, prostě lacině. Tak to vidím u Superbu, Kodiaqu, Karoqu a o dalších krásách z dílny Škoda snad ani nemluvě. A to nehovořím o těch v současnosti z emisní nouze podbízených motorech s 3 a méně válci. Za mne prostě další výdobytek dnešní diskontní doby. Kde jsou zlaté časy pořádných a kvalitních motorů? Dnes bída takřka všude. A k tomu design bez komentáře. Takže shrnuto: Nekoupil bych ani omylem !!!!
    • 32 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 06.12.  19:39

      « Re: Totální zklamání

      Já bych možná klidně i koupil, byť nepotřebuji, protože mi v garáži parkuje jedna funglovka. Osobně nejsem tak přísný jako ty, možná i prostě proto že je to pořád ještě domácí značka a ta jako taková potřebuje úspěch jako sůl, hlavně ten prodejní.
    • 63 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 06.12.  19:43

      « Re: Totální zklamání

      "3 a méně válci" Diskuse o Fordu je vedle. :-O
      • 23 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 06.12.  20:09

        « Re: Re: Totální zklamání

        >:D >:D >:D :yes: -British si asi Scalu spletl s novým Focusem! :-)
        • 21 Reagovat !

          foto British

          British 06.12.  20:37

          « Re: Re: Re: Totální zklamání

          Víš, že ani ne. To si splést nejde. To je taková bomba, že nemá konkurenci :-) Kam se hrabe Rolls Royce. Tohle budou našim lidem závidět i Arabští šejkové. Jen aby Škoda stíhala vyrábět. :-) Já budu jen tiše závidět :-) A proto, aby mi jí někdo nekradl, tak si raději koupím něco jiného.
      • 24 Reagovat !

        foto British

        British 06.12.  20:22

        « Re: Re: Totální zklamání

        Ani vcelku ne. Nebo snad čekáš pod kapotou šestiválec? Já myslím, že budeš rád, když tam najdeš motor z pařeza :-)
        • 41 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 06.12.  20:23

          « Re: Re: Re: Totální zklamání

          Dva tříválce a dva čtyřválce.
          • 20 Reagovat !

            foto kaa

            kaa 07.12.  08:45

            « Re: Re: Re: Re: Totální zklamání

            Jasně, jenomže ta 1.5 jede víceméně jenom na válce dva, protože zbylé dva zapíná jenom při velkém zatížení.
            • 10 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 07.12.  11:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: Totální zklamání

              Uznávám, na tohle jsem zapomněl. I když si nemyslím, že by se tento režim používal na něco více než jízdu +- konstantní rychlostí.
      • 12 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 07.12.  08:43

        « Re: Re: Totální zklamání

        Zase chápu, že ve Škodovce slyšíš každý kamínek a otáčku motory, takže ve Fordu si ten tříválec mohou dovolit a zákazník nic moc nepozná >:D
        • 11 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 07.12.  10:52

          « Re: Re: Re: Totální zklamání

          Může být, já bych si ale s hodnocením počkal až na testy. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 07.12.  11:48

          « Re: Re: Re: Totální zklamání

          Pokud mám u tříválce s něčím problém, tak je to spíš projev v nízkých otáčkách.
  • 31 Reagovat !

    foto Floyd

    Floyd 06.12.  19:37

    Scala

    Věřím, že dnes tu bude zase řádně příspěvkově "nab.ito", že se tu diskuzně posekají obě strany, tedy příznivci i odpůrci Scaly. Uvidíme, zdali padne třeba 400 komentů.

    Za mě osobně velká poklona všem škodovákům, kteří se na vývoji podíleli. Jsem vlastenec a Škodovce fandím. Přeji prodejní úspěch!
    • 21 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 06.12.  20:06

      « Re: Scala

      je uz pokrocily vecer... takze neocakavam tu uz nejaky extra diskusny frmol ... mozno az zajtra doobedu pri daslom v poradi 123-tom clanku o scale >:D
    • 50 Reagovat !

      foto JirkaV8

      JirkaV8 06.12.  20:28

      « Re: Scala

      Pocet komentu je jedna vec, osobne si myslim, ze redakce to vic rozmelni vetsim poctem clanku.
    • 00 Reagovat !

      foto kaa

      kaa 07.12.  08:49

      « Re: Scala

      Samozřejmě přeji také škodovce úspěch, ale na druhé straně bych si ji z mnoha důvodů nekoupil.
  • 55 Reagovat !

    foto CHerokee

    CHerokee 06.12.  19:39

    Škoda chcala

    Velmi pěkný design, i interiér. A pak kukneš na techniku - auto velikostně nižší střední, ale platforma z aut o třídu menších (Ibiza, Polo), jen vlečená náprava, bubnové brzdy... takže navrch huj, uvnitř fuj. Mám rád přesně opačná auta....špičkové jízdní vlastnosti a výkony, klidně odpustím dílenské zpracování nebo chybějící asistent.
    • 13 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 06.12.  19:44

      « Re: Škoda chcala

      Částečně souhlasím, ale koukej na to optikou toho, kam toto auto míří a pro koho bude primárně určené - do města, pro méně početné rodiny, ale jistě i starší pár si najde zalíbení. Takže vlečená náprava stačí, motory jsou osvedčené, výbava slušná, měkčené plasty se vrátily... Za mě ok.
      • 63 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 06.12.  20:12

        « Re: Re: Škoda chcala

        A zadní bubny bude jistě možné i u slaších motorizací za nevelký příplatek nahradit kotouči. A 1.5 TSI je určitě bude mít ve standardu. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 09.12.  13:53

          « Re: Re: Re: Škoda chcala

          Predpokladám, že tento príplatok väčšina kupcov ignoruje ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 09.12.  13:52

        « Re: Škoda chcala

        Ktoré motory sú v tejto ponuke tie "osvedčené"?
    • 21 Reagovat !

      foto HaroldKytka

      HaroldKytka 07.12.  22:31

      « Re: Škoda chcala

      Tak proc jezdis votuzenym Mustangem namisto autem se spickovyma jizdnima vlastnostma, do kterejch na Mustang, bez ohledu na to, ze udelal krok dopredu, porad nepatri ?
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 09.12.  13:51

      « Škoda chcala

      Chápem, že ty máš rád opačný pól, ale drvivá väčšina si potrebuje odviezť svoju prd€l z bodu a do bodu b. A to zrejme toto auto splní
  • 31 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 06.12.  19:40

    Pěkné

    Docela pěkná škodovka, ale design není až tak důležitý (pro mě) ;-)
  • 35 Reagovat !

    foto raiv

    raiv 06.12.  19:45

    Sutr

    Krajsi Rapid,,ale konkurence Golfu,Focusu,Mazde 3 v zadnem pripade.Etalon tridy to nebude..Vision RS by mel sanci.
    • 20 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 06.12.  20:45

      « Re: Sutr

      No právě, na ně se technicky nechytá.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 07.12.  12:12

      « Re: Sutr

      Vision RS by měl šanci... jakou? Pokud mluvíme o technice... Vision RS je přece prototyp.
  • 610 Reagovat !

    foto Ferry1

    Ferry1 06.12.  19:48

    Hnus

    Čekal jsem od nové Škodovky hodně,ale totální zklamání hnus....
  • 66 Reagovat !

    foto British

    British 06.12.  19:51

    Ještě pár vět

    Když se před časem objevil například nový Fiat Tipo, bylo zde mnoho slov kritiky designu. To, že je málo Italský, takový a makový. Teď přijde s velkou slávou Škoda se zadními světly ve stylu Fiatu Tipo a je to nádhera. O kopiích nápadů z dalších vozů ani nemá cenu se rozepisovat. Pane bože, proberte se již a přestaňte psát nesmysly pod záštitou vlastenectví. Přiznejme si, že prostě Z NOUZE CNOST !!! A přestaňme si nalhávat něco jiného. Dnes už umí design lépe i Korea. Ale nám prostě stačí znak okřídleného šípu, lži o kvalitě, tendenční tlachy domácího tisku a koupíme davově i sebehorší cajk. Tak hodně požitku z jízdy a kvality všem skalním příznivcům :-) A šťastné procitnutí :-)
    • 55 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 06.12.  21:46

      « Re: Ještě pár vět

      "Ale nám prostě stačí znak okřídleného šípu" Bingo.
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 07.12.  11:52

        « Re: Ještě pár vět

        Smůla je (tedy jak pro koho), že se ta blbá Škodovka dobře prodává nejen u nás...
        • 11 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 07.12.  18:38

          « Re: Re: Ještě pár vět

          Mne je ukradnute ci sa predava, ale tu je to postavene na uroven nejakej "svatej" a nedotknutelnej veci. Nech si ludia kupuju co chcu, oni sa v tom budu vozit, nie ja.
          Nech si na ten extra exkluzivny Karoq pockaju aj viac ako tych 12 mesiacov >:D
  • 54 Reagovat !

    foto Kuski

    Kuski 06.12.  20:05

    Prosklená střecha.

    Tak jsem zvědav, zda se dočkáme také hejtů jak je prosklená střecha bez krycí rolety a jak je to Mega chyba a nepřekonatelný problém. No ale je to Škoda, takže je to vlastně v pořádku.
    • 61 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 06.12.  20:08

      « Re: Prosklená střecha.

      Kde jsi přišel na to, že tam není krycí roleta?
    • 61 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 06.12.  20:14

      « Re: Prosklená střecha.

      Nechápu proč to řešíš, vždyť ti tu prosklenou střechu u Scaly (ani u jiných aut) nikdo necpe! Já bych si takový nesmysl samozřejmě do auta taky nikdy nepořídil, ale když někdo chce si u svého auta zvýšit těžiště a snížit výšku interiéru a tuhost kastle, jeho blbost! >:D >:-[]
      • 81 Reagovat !

        foto JirkaV8

        JirkaV8 06.12.  20:30

        « Re: Prosklená střecha.

        Prosklene strechy se podle me proda stejne par kusu. Spis jde o to jak to tahne, kolik je mista na kolena, jak je to odhlucneno a kolik to stoji. Vzdycky se proda vic spise levnejsich verzi.
      • 11 Reagovat !

        foto Whitek

        Whitek 06.12.  22:05

        « Re: Re: Prosklená střecha.

        Prosklená střecha je pro pasažéry vzadu velmi příjemná věc. Ale u tohodle víceméně ekonomického vozu to asi nebude moc časté. Žádný problém s menší tuhostí karosérie jsem nepostřehl (Tiguan). Netvrdím, že je to stejně tuhé, ale běžný uživatel nic nepozná.
    • 00 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 09.12.  09:33

      « Re: Prosklená střecha.

      čas 1:50 - 1:60
      [odkaz]

  • 12 Reagovat !

    foto Makovnik

    Makovnik 06.12.  20:08

    Smerovky

    "Scala je první model značky, kde se (u vrcholné verze světel) rozsvěcí blinkry postupně, ve směru odbočování, jako to umí třeba vozy Audi." - nema to nahodou Superb?

    Dizajn zase relativne podareny po predny blatnik, dalej znova nic.
    Interier 100x videne, trochu dolestene. Aspon ovladanie klimy vyzera konecne k svetu.
    Na klucky na dverach je skutocne treba upozornit, lebo na prvy pohlad dvere vyzeraju uplne rovnako ako predtym.
    Aspon sedacky ma pekne,
  • 33 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 06.12.  20:11

    Nadšenci i plivači...

    ...mají dnes svátek. Zcela střízlivě vidím Scalu celkem pozitivně. Bude hodně záležet na tom, jak zapůsobí levnější a prostřední verze. Ta vyšperkovaná sice působí díky velkým předním trojúhelníkům smutně jako předchozí A8 před FL, ale celkově to je hezké a vyvážené auto. Interiér vypadá slušně, jen panel klimy vypadá oproti zbytku lacině.

    Tedy slušný soupeř v nižší střední. ;-)
    • 01 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 07.12.  10:58

      « Re: Nadšenci i plivači...

      Vidím to stejně, design bude tahounem prodeje scaly, otázka jak moc mu ublíží nižší verze. Celkově mě po těch polepených testovačkách to auto mile překvapilo, designově, technicky překvapit ani nemůže, ale ona škodovka je hodně dobrá ve vyhmátnutí toho, co kupující opravdu ocení, špičkové obestavění prostoru, praktičnost, jestli to má torzku a bubny (pokud vše funguje alespoň průměrně ve vztahu ke konkurenci) je zcela nepodstatné, většina lidí vůbec netuší, že jsou nějaké druhy zadní nápravy, brzd, kolik má motor válců atp. Myslím, že scala bude mít velmi slušný prodejní úspěch. ;-)
  • 74 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 06.12.  20:13

    Hm,

    předek zase přisedlý od slona, jako u Fabie. Ne, to fakt není hezké. Zadek je asi z jiného auta, vůbec to k sobě neladí. Buď mají udělat všechny tvary ostré, nebo kulaté, ne půl tak a půl jinak.
    Interiér by byl fajn, kdyby... kdyby ten panel klimatizace nevypadal, jako by ho tam dolepilo jen tak navíc nějaké dítě. Design jak z devadesátých let. Och, fakt ne, prosím, to do série ještě změňte!
  • 98 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 06.12.  20:20

    Bomba z Boleslavi

    Tak za mě se Scala opravdu mimořádně povedla - design je zvenčí i uvnitř doslova parádní, stejně jako nabídka prostoru v kabině i v kufru. Mimořádně oceňuju alternativní montáž benzinového čtyřválce 1.5 TSI/110 kW, stejně jako zachování poctivé mechanické P ručky. O kvalitu jízdních vlastností, kvalitu zpracování i úroveň pasivní bezpečnosti taky rozhodně nemám strach, určitě budou velmi dobré. Tak teď hlavně aby nastavili realistické ceny. Bravo, Škodovko, Scala je drahokam ve tvé nabídce!:-) :-) :-) :yes: :yes: :yes: Jen ty čekací doby na dodání asi budou hóódně dlouhé... :-O
    Až doteď bych v nižší střední třídě volil Tipo, protože Rapid by mě v žádném případě neuspokojil. Scala je ale docela jiná káva! :-)
    • 77 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 06.12.  20:35

      « Re: Bomba z Boleslavi

      Bomba je podle mě Kodiak. Scala je přecejen menší auto. Ale mělo by být povedené, to ano :yes: :yes: :yes:
    • 59 Reagovat !

      foto British

      British 06.12.  20:40

      « Re: Bomba z Boleslavi

      No fakt úplná pecka. Ještě teď jsem sbalil spacák a jdu před prodejnu Škoda a budu tam spát do Nového roku, aby mi jí nevyprodali a měl jsem jí první. .... A pak jsem se probral a jdu se z prvních obrázků vyzvracet na WC.
    • 84 Reagovat !

      foto vosicky-senior

      vosicky.senior 06.12.  20:46

      « Re: Bomba z Boleslavi

      U sta hromů, to bych nevěřil, čeho všeho se na stará kolena dožiji. To už Vladimírek asi nerozdejchá. Scala je opravdová pecka, od prostornosti, vzdušnosti přes 1.5TSI. Ode mě možná nechcete, ale jako starý muž chci opravdu smeknout. Výborná práce z Mladé Boleslavi i u dodavatelů. :yes:
    • 38 Reagovat !

      foto Katikakus

      Katikakus 06.12.  20:59

      « Re: Bomba z Boleslavi

      S tim sarkazmem opatrne, on by si nekdo mohl myslet, zes upadl na hlavu a myslis to vazne ;-)
    • 33 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 06.12.  22:34

      « Re: Bomba z Boleslavi

      Moc dlouhy vtip. Ale jinak trefeno, novy model jako konkurent pro Tipo. Jinak použiji jedno slovo, ktere zaznělo od Twisteda a to konzistentni. Ja myslel, že Scala ma byt HB a ne nedodělany kombik. Nějak postradam tu dynamiku a emoce, ktere maji chytit za srdce. Zřejmě uvizli v kufru.
      • 20 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 07.12.  11:53

        « Re: Re: Bomba z Boleslavi

        Scala konzistentně navazuje na Rapid liftback a přebírá roli rodinného vozu v nabídce. >:-[] ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto vabis

          vabis 09.12.  05:12

          « Re: Re: Re: Bomba z Boleslavi

          to je dobre :yes: ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 09.12.  17:41

      « Re: Bomba z Boleslavi

      Môžem sa mýliť, ale benzínový R4 asi bude v menšine. Je to vrchol a aj cena bude zrejme "vrcholná". Čo sa týka spracovania a jazdy, tam by som si počkal na reálne auto, to z týchto obrázkov nezistíme
  • 31 Reagovat !

    foto Adamantium

    Adamantium 06.12.  20:28

    Nadšení

    Panuje zde všeobecné nadšení, nezapomeňte, že toto je "salónní" verze včetně všech možných i nemožných příplatků, zajímavé bude, jak budou vypadat základní verze za polovinu ceny této vystavené ;-)
    • 01 Reagovat !

      foto Whitek

      Whitek 06.12.  22:25

      « Re: Nadšení

      Přesně. Kodiaq taky při prvním představení na podzim 2016 vypadal velmi slušně, ale v prodeji bylo něco jiného, oplácaného plastem. Teprve po 2 letech se na cestě začal objevovat Sportline, který se původně představenému Kodiaqu začal vyrovnávat.
  • 22 Reagovat !

    foto Lackey

    Lackey 06.12.  20:32

    Yesss,

    Konečne Škodovka uňo-ňuňo, za ktorú sa nebudem musieť hanbiť vymeniť moju Š120L ročník 1979.
  • 26 Reagovat !

    foto Katikakus

    Katikakus 06.12.  20:43

    Docela okata vykradacka...

    ...vseho mozneho jak zvenku tak uvnitr - Volvo, Ford, Hyundai/Kia, Peugeot...

    Ale tomu, kdo s tim bude muset jezdit to vadit nebude. Stejne nema na vyber. Takze cajk.
    • 00 Reagovat !

      foto Tomputer

      Tomputer 07.12.  08:37

      « Re: Docela okata vykradacka...

      No, mě to na první pohled zepředu připomíná BMW 1, zezadu Focus a tak celkově oproti Visionu, že bych si z toho sedl na zadek, to ne. Ale na druhou si myslím, že to není škaredý jako "čtyřočko", naopak přinejmenším v této plné palbě to vypadá, bez ohledu na to kolik jiných aut to připomíná, docela líbivě a hlavně si myslím, že po designové stránce to bude dlouhodobě líbivé. Většinou, když je něco "wow", tak je to brzo totálně "out".
      Nicméně by mě zajímala cenovka téhle plné specifikace a vzhled základu.
      Btw. první co mě napadlo při pohledu na ovládání klimy, bylo rádio ze Š120 >:D
      A škoda toho slabého plyňáku, kdyby chtěli trochu podpořit ekologii, tak by se tam hodila 4 válcová verze, ale tenhle slabej bídák to úplně zabíjí, možná to taxikářům do města bude stačit, ale já bych byl rozhodně pro 1.5 CNG.
  • 416 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 06.12.  20:46

    skoda Srala

    skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
    • 143 Reagovat !

      foto vosicky-senior

      vosicky.senior 06.12.  20:49

      « Re: skoda Scala

      Vladimírku klidni hormón. Děda ti zas pustí ten hub kanál s nahýma korejkama než donesu diazepan. Zas bude dobře, rodina Vošických musí držet při sobě i v časech když Boleslav dělá tak skvělé výrobky které nově bývají vyprodány i na měsíce dopředu.
    • 71 Reagovat !

      foto jirik-kirij

      jirik_kirij 06.12.  20:49

      « Re: skoda Srala

      Jak kolovrátek, co si tak vymyslet něco nového. :no:
    • 61 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 06.12.  21:30

      « Re: skoda Srala

      Jak ten vyžilej unavenej kouzelník. A tak si zasluhuješ i stejnou odpověď: "To je starý!" >:-[]
    • 30 Reagovat !

      foto olsztyn

      olsztyn 06.12.  22:30

      « Re: skoda Srala

      A ty chudáčku furt ne a ne najít práci, kde bys tu fabku vyfasoval, těžkej život... Neboj bude líp!
    • 00 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 08.12.  00:17

      « Re: skoda Srala

      Napiš už něco nového, toto je od tebe starý a obehraný, a nikoho to už nezajímá ani nebaví :no:
  • 21 Reagovat !

    foto jirik-kirij

    jirik_kirij 06.12.  20:48

    Jak Lego, furt stejné

  • 48 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 06.12.  21:41

    Plasty

    Ten pouzity plast na palubovke a pod volantom, jeho farba a struktura fakt posobia brutalne lacno a kazia dojem. A to ozaj nie som olizovac plastov.
  • 01 Reagovat !

    foto Whitek

    Whitek 06.12.  22:33

    Displeje

    Článek ok, až jsem se dočetl k displejům. Může mi někdo vysvětlit, proč tam pořád cpou tolik různých typů? To jsou mezi nimi tak velké výrobní náklady, že s tím dělají takové caviky? V začátcích jsem to ještě toleroval, ale teď mi to už příjde celkem trapné.
  • 15 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 06.12.  22:42

    S

    Ten prepinac svetiel nalavo od volantu - to maju v plane tam davat aj dalsich 30 rokov ?
  • 01 Reagovat !

    foto MazdaCX9

    MazdaCX9 07.12.  00:18

    Scalka

    No předem ty světla nic moc, ale zvyknete si. Jako na Octavii. Jinak motorizace těžká bída. Upravená 1.4 vrchol blaha jak kdyby v tom byl dvoulitr.
    • 02 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 07.12.  10:07

      « Re: Scalka

      Je to motorova bieda. Ten 3-valec 1.0 je tak do mesta, a sem-tam na okresku. Na dialnici to reve, velmi netaha, ale za to o to viac zerie (vyskusane na Rapide).

      A ten vacsi 1.5/110kW bude priserne drahy, tipujem aspon o 3-4 tisic € nad 1.0tsi. A je jasne, ze podvozok tomu motoru nebude stacit (co nie je zrovna bezpecna kombinacia).
      • 20 Reagovat !

        foto -awson

        Đawson 07.12.  11:34

        « Re: Re: Scalka

        Proč by to jako podvozek nestíhál ? a Proč podvozek v polu stíhá i 200k ? Ty si s tím jel ?:D To že bude 1.5 drahá mi je jasný... kdyby tam byla alespon ta slabší 1.5 tsi možná pořídit v ambitionu, bylo by to supr.. i když realně o moc svižnější než litr není.
      • 10 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 07.12.  11:56

        « Re: Scalka

        Tříválec 1.0 je do auta této velikosti úplně v pohodě. Vyzkoušeno několik tisíc km, ačkoli vesměs mimo dálnice.

        To, že podvozek nebude stačit 110 kW, mi taky jasné není.
      • 00 Reagovat !

        foto MrWebsky

        MrWebsky 11.12.  21:26

        « Re: Re: Scalka

        Dokładnie. To jest podwozie dla małego auta miejskiego. A zostało użyte do znacznie większego kompakta. Jak się ktoś z tego powodu zabije to i tak powiedzą, że jechał za szybko....
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 09.12.  17:32

      « Re: Scalka

      Aký vrcholný motor by si očakával v aute, ktoré nemá moc liezť do kapusty Octavii a Golfu? Zároveň sa pozri do danej kategórie naprieč konkurenciou a napíš,. kto z nich je o galaxiu lepšie motorizovaný :-!
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 09.12.  19:44

        « Re: Re: Scalka

        Šuškalo se o 2.0TSI 140kW, možná v té verzi co je v Polu GTI... no, nechme se překvapit.
      • 00 Reagovat !

        foto MrWebsky

        MrWebsky 11.12.  21:28

        « Re: Scalka

        Jaki motor? Taki który ma cztery cylindry.
  • 12 Reagovat !

    foto BRoy

    BRoy 07.12.  09:40

    Vzhled celkem povedený,

    na Škodovku docela dynamický. Interiér vidíme jen v nejvyšší verzi. Kdo ví, jak se povede "social edition", která se bude prodávat nejčastěji. Technika, jak už je tradicí, naprostá tragédie. Bubnové brzdy? To jako fakt? V nabídce jen jeden jakžtakž slušný motor (1,5l/110kW benzín), ale za ten budou chtít půl míče. Nadto má všemi milovaný filtr pevných částic a vysoce oblíbené vypínání dvou válců. Takže vlastně taky na houby. Zbytek bída a svrab. A jen imbecil může dát autu jméno, které má v domovské zemi pejorativní význam!
    • 20 Reagovat !

      foto -awson

      Đawson 07.12.  11:36

      « Re: Vzhled celkem povedený,

      Bubny bude mít jen nejslabší motor 70kw v nejslabší výbavě.. a kolem 3 tis pudou doplatit kotouče, kdyby je někdo chtěl i při monstrozním výkonu 70kw >:D
    • 10 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 07.12.  12:00

      « Re: Vzhled celkem povedený,

      Docela by mě zajímalo, kolik moderních turbomotorů podle tebe OPF nemá. :-)
  • 22 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 07.12.  10:17

    za mňa palec hore

    dizajn je výborný, interiér pre mňa neútulný, ale elegantný, proste koncern. Dobrá práca. Správne bolo aj nové meno, masáž už začala pomaly hneď v prvej vete: Zapomeňte na rapida - to má správne marketingové gule. A je aj pravda, že pôsobí konečne ako plnohodnotný C heč. Ako klasická škoda niekde to museli ojebabrať (platforma) kvôli cene, ale môže to byť dobrá voľba najmä keď dnes torzku nájdeš aj v prémii. Toto škode vyšlo a už nebudú musieť vysvetľovať donekonečna lovkost rapid hajkost cena.
  • 00 Reagovat !

    foto LuCZiano

    LuCZiano 07.12.  11:06

    "jakoby" nižší střední

    Takže je to přifouklé malé auto, které se ale bude rozměry a odhaduji i cenou limitně blížit golfu... No, co na to říct, mě by to jako kupci vadilo. Nechci "jakoby" nižší střední.
    Na druhou stranu smekám za design, takhle na fotkách vypadá Scala skvěle. Uvidíme naživo v typické bílé na operák a s bubny vzadu.
    • 30 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 07.12.  14:17

      « Re: "jakoby" nižší střední

      Na platforme ktoru pouziva Polo sa skratka pokusili urobit taky "low-costovy Golf". Cenove im urcite nebude robit problem podliezt Scalou tesne pod Golf. A v nasich koncinach ludia dobre pocuvaju na objem kufra, takze predaje su zarucene...
      • 12 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 07.12.  14:58

        « Re: Re: "jakoby" nižší střední

        Do low-costu má tedy Scala opravdu na míle daleko. >:D Co by podle tvých měřítek byl Logan nebo Peugeot 301/Citroën Elysee? >:-[] >:-[] >:-[]
        • 21 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 07.12.  20:48

          « Re: Re: Re: "jakoby" nižší střední

          Záleží, co si pod pojmem low-cost představíš. Je to low-cost typu Fiat Tipo.
          • 01 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 08.12.  08:19

            « Re: Re: Re: Re: "jakoby" nižší střední

            Zkritizovat Tipo, to sis dovolil... Počkej, až Arese vystřízliví, ten ti jich nandá!
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 08.12.  10:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: "jakoby" nižší střední

              Kritika automaticky neznamená negativní hodnocení.....ale jo, máš pravdu. ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 08.12.  17:14

            « Re: Re: Re: Re: "jakoby" nižší střední

            Nikoliv, představ si, že Arese není dogmatik a uznává, že Tipo je proti Scale skutečně (takový lepší či mírný) low cost, zejména co se týká kvality dílenského zpracování (laciné interiérové plasty, lícování některých dílů s větší tolerancí atd.).
            Také použitý benzinový motor 1.4 T-Jet používá generačně starší techniku a má tedy i vyšší spotřebu. Na druhou stranu má ale tato starší technika i své výhody (díky nepřímému vstřiku benzinu nehrozí zakarbonování i při používání neaditivovaného benzínu, absence složitého ústrojí odpojování dvojice válců bude velkou výhodou u více ojetých motorů, základní motorizace je atmosférický čtyřválec a i ten má 6st. převodovku atd.). A pak má Tipo výhodu velkorysejších rozchodů obou náprav.
            Předpokládám ovšem, že Scala bude citelně dražší, ale uvidíme. Každopádně má Tipo také výhodu podstatně silnějšího dieselu a hlavně nabídky 3 karosářských verzí. Ale když se do něj posadíš, tak ve srovnání se Scalou jeho interiér působí výrazně laciněji než u Scaly, o tom žádná. Zase ale získáš nadprůměrně robustní auto, které v Česku nestojí doslova na každém rohu (jak tomu bude brzy u Scaly) a o které se tolik nemusíš bát před zloději. Naopak nevýhodou je o něco výraznější propad ceny při dalším prodeji než v případě Škody. :-!
            • 00 Reagovat !

              foto MrWebsky

              MrWebsky 11.12.  21:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: "jakoby" nižší střední

              Do T-Jet można bez problemu włożyć instalację LPG. Wtedy nie przeszkadza, że pali więcej i tak jeździ się taniej. Do 1.0 TSI LPG nie włożysz, do 1.5 TSI też nie.
    • 00 Reagovat !

      foto MrWebsky

      MrWebsky 11.12.  21:30

      « Re: "jakoby" nižší střední

      Masz podwozie z małego auta, a na to nałożona buda z dużego kompakta. To znaczy, że tam będzie bardzo, bardzo cienka blacha i mnóstwo plastiku, żeby zachować masę jakie może unieść przeciążone podwozie.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Předčasný „Ježíšek“ v Zoo Praha: Na svět přišlo mládě guerézy pláštíkové

Předčasný „Ježíšek“ v Zoo Praha: Na svět přišlo…

V Zoo Praha mají předčasné Vánoce – jejich „Ježíšek“ totiž přišel na svět už dva týdny před Štědrým dnem. Je jím…

ŽIVĚ: Pečeme tradiční vánočku s Alicí Bendovou a Jovankou Vojtkovou! Mají recept profíka!

ŽIVĚ: Pečeme tradiční vánočku s Alicí Bendovou a…

Alice Bendová (45) a Jovanka Vojtková (39), manželka rockera Pepy Vojtka, pečou v přímém přenosu na Blesk.cz…

 

iSport.cz

ČÍSLA 18. kola: Hraje Olayinka na 40% svých možností? Už teď převyšuje ligu

ČÍSLA 18. kola: Hraje Olayinka na 40% svých…

Vítězný návrat ztraceného sparťana, skvělé výkony obránců a další velké slávistické představení v ofenzivě,…

O co hraje Plzeň s AS Řím: až 83 milionů, koeficient či Vrbovo kouzlo

O co hraje Plzeň s AS Řím: až 83 milionů, koeficient…

Dnes se v Plzni očekává mrazivý večer, možná i nepříjemný sníh s deštěm. Na trávníku v Doosan Aréně ale bude…

 

Reflex.cz

Nejlepší vánoční reklamy roku 2018: Drahé kampaně poráží video za 50 liber, které rozbrečí i drsňáky

Nejlepší vánoční reklamy roku 2018: Drahé kampaně…

Zatímco bitvu slavných značek s přehledem vyhrál obchodní řetězec John Lewis, sociální sítě bourá ještě jedno…

Babiš uchvátil stát, na klimatické katastrofě může neuvěřitelně vydělat, hrozí nám vymření, varuje aktivistka

Babiš uchvátil stát, na klimatické katastrofě může…

Hrozí klimatická katastrofa a už to nemůžeme dál ignorovat. Aktivistka a sociální geografka Michaela Pixová…