Diskuse

Škoda Yeti 4x4, Octavia 4x4, Superb 4x4: Do terénu s DSG

21.2.2011

Jak si ve škodovkách rozumí pohon všech kol, turbodiesel a převodovka DSG?

 

  • 00 Reagovat !

    foto Frantizsekk

    Frantizsekk 21.02.2011  08:58

    hezka reklama

    A ted ten test, prosim ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto pavelsik

      pavelsik 21.02.2011  09:25

      « Re: hezka reklama

      Taky jsem se tesil na poradnej test ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto bordeaux

    bordeaux 21.02.2011  09:00

    gratulace

    len mozmee podakovat skodovke ze nasadzuje pohon 4x4 do co najvacsieho portfolia, nuti to tak konkurenciu robit podobny krok.. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Duri17

      Duri17 21.02.2011  09:45

      « Re: gratulace

      Bohužiaľ, konkurencia má pohon 4x4 zjavne na háku (japonci, kórejci, francúzi, ...). A k tomu VW a Audi nedovolia nasadiť 4x4 všade, kam by sa pýtal - hlavne v kombinácii s TDI 125kW.
      • 00 Reagovat !

        foto superkutil

        superkutil 21.02.2011  11:54

        « Re: Re: gratulace

        To není pravda, konkurence se se 4x4 také snaží, jen ji cpe do SUV a ne do osobáků. Chce donutit lidi kupovat SUV. A je otázkou zda si nekoupit nějaké SUV než předražený Superb 4x4.
        • 00 Reagovat !

          foto kari-laz

          kari.laz 21.02.2011  12:40

          « Re: Re: Re: gratulace

          Na co SUV? Když budeš chtít SUV s vnitřním prostorem, jako má superb, tak bude dražší. Když jezdíš stejně jeno po silnici, tak na co ti je SUV? A jinak co je špatný na tom, že dávají do osobáků 4x4, je to jen volitelná výbava a jak je vidět, tak se to prodává dobře.
          • 00 Reagovat !

            foto superkutil

            superkutil 21.02.2011  13:49

            « Re: Re: Re: Re: gratulace

            Já jsem rád, že do osobáků dávají 4x4. Zažil jsem Lagunu 4x4, Mondeo 4x4 i starý VW. Na silnici je SUV bezpečnější a vyšší posez není taky k zahození. Jen se podívej, co už v ČR jezdí SUV. Osobně potřebuju kombi s vyšším posezem a světlostí a pohonem 4x4 a moc toho v nabídce není. Pokud nevezmu Volvo SX70, tak musím jít do SUV. Oktávka má moc velký zadní převis a Superb mi připadá předražený. Jezdím totiž s ním v terénu po nezpevněných cestách a s velkými zlomy.
            • 00 Reagovat !

              foto Katikakus

              Katikakus 21.02.2011  14:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: gratulace

              A co Subaru Outback?
            • 00 Reagovat !

              foto Magistr

              Magistr 21.02.2011  15:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: gratulace

              Tak Lagunu 4x4 asi ne, to se nikdy nedělalo.

              Renaulta 4x4 nanejvýš tak Safrane nebo Espace, a to oba byly celkem vzácné. Popřípadě starou R 21.
              • 00 Reagovat !

                foto CHerokee

                CHerokee 21.02.2011  15:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: gratulace

                Japonci - konkrétně Suzuki 4x4 dělá.... Swift (zatím snad jen v Německu), Kizashi je tež 4x4, ale jinak málo značek dělá sedany 4x4, kromě prémiových jako MB, Audi...
              • 00 Reagovat !

                foto Ji-Ri

                Ji/Ri 21.02.2011  15:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: gratulace

                ...scenic...
              • 00 Reagovat !

                foto LEGOPARK

                LEGOPARK 21.02.2011  18:09

                « Re: gratulace

                Renault Scenic RX4
            • 00 Reagovat !

              foto Ji-Ri

              Ji/Ri 21.02.2011  15:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: gratulace

              ....volvo sx70? .... to je spešl edišn?
  • 00 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 21.02.2011  09:46

    Příval hnacích sil 1.6TDI

    Ten příval hnacích sil z 1.6TDI, který by dvoukolka nezvládla, bych tedy rád zažil :-D, stejně jako udržení dálniční cestovní rychosti bez podřazení a bez ohledu na stoupání a zatížení.
    • 00 Reagovat !

      foto Cara-Binieri

      Cara Binieri 21.02.2011  12:47

      « Re: Příval hnacích sil 1.6TDI

      Za mokra to prohrabe i na dvojku. >:-[] ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto superkutil

        superkutil 21.02.2011  13:50

        « Re: Re: Příval hnacích sil 1.6TDI

        Na to že je to 1.6 tak má docela slušný zátah. V podstatě stejný jako stará 1.9TDI. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Cara-Binieri

          Cara Binieri 21.02.2011  14:21

          « Re: Re: Re: Příval hnacích sil 1.6TDI

          1.6 a 1.9 se stejnym vykonem muzu primo srovnat, protoze jsme je obe mame/meli a jsou to jizdne naprosto odlisne motory.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 21.02.2011  14:46

          « Re: Re: Re: Příval hnacích sil 1.6TDI

          Ale jo, nic proti tomu motoru, pro rozumné cestování to bude možná ideální volba... ale že by předokolka limitovala přenos výkonu na silnici, třeba na čtyřku při běžné jízdě? Osobně mám pocit, že do nějakých 150 koní je přední pohon bez problémů (nemluvím o sněhu apod.).

          Dálniční stoupání se na šestku asi závisí na tom, jak je ta šestka dlouhá nebo krátká... občas si Vysočina vyžádá podřazení i u dvoulitrové nafty, obzvlášť u plně naloženého auta... ale dobře, s jistou nadsázkou tu větu beru.
  • 00 Reagovat !

    foto Ji-Ri

    Ji/Ri 21.02.2011  10:17

    DODATEK

    Už mi tu chybí jen vyskakovací okýnko s upozorněním na slevy. Minulý týden jsem byl v salonu škody. Chvilku jsem čekal a tak jsem prubnul některé vystavené kousky osedět. Byla tam fabka v základu za 220tis. Strašné - místo airbagu spolujezdce díra - přihrádka, místo radia díra jak po návštěvě zloděje s krumpáčem.... a za tyhle peníze..... Pak tam byl jety. Ve 4x4, hnědá barva, vnitřek v hadře, bez dotykového displeje....takže výbavou bych řekl střed.... cena po slevě 596 nebo 599tis. Zajímavá zkušenost. Byl jsem zavést kamaráda do Oplu - taky ta samá situace. Oseděl jsem novou Astru a musím říci, že pocit znovu výborný. Insignia - paráda. A pak jsme jeli do vw podepsat nějaké papíry ohledně nákupu Crafterů....tak já to samé kolečko..... Golf, pokud není trošku vymazlený - o ničem. Passat, ten nový passat - zvenku zajímavý, uvnitř, střední výbava - uplně o ničem. Měli tam ještě jednoho, ten byl v béžové kůži v plné...to už bylo hezké.
    K testu: hezký "test"...prosím to vyskakovací okýnko se slevou, jinak nechápu, jak tohle předraženstvo někdo kupuje.
    • 00 Reagovat !

      foto Parda71-BMWfans-

      Parda71 (BMWfans) 21.02.2011  15:19

      « Re: DODATEK

      Až na to, že každá Fabie II má 4 pytle, takže díra není od airbagu, ale chybějící schránky, ty dodatku ;-)
      Že ty nechápeš, kdo "předraženstvo" kupuje je tvůj problém, fakt je, že Octavií se za leden prodalo 1890 (podíl skoro 50%) a Meganů 290. To je fakt, s kterým se musíš smířit a nesnažit se ho pochopit ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ji-Ri

        Ji/Ri 21.02.2011  15:41

        « Re: Re: DODATEK

        No tak to už prodávají i bez schránky, ty pytle ;-) ...... ale tu díru místo radia, cca. 20x20cm s průhledem až do útrob, ta je ok? Nevím, prostě mi přišlo, že auto za 220 litrů by nemělo vypadat po usednutí jako DoDo. To je vše. Ano, kupuje se to do firem.... zajímal by mě poměr F/občané...
        • 00 Reagovat !

          foto petrumr

          petrumr 21.02.2011  17:40

          « Re: Re: Re: DODATEK

          Proč bys kupovals základ?to je problém si připlatit.Remosku taky kupuješ v základu nebo tu lepší? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 21.02.2011  16:43

        « Re: Re: DODATEK

        4 pytle byly před příchodem Easy, kterou ochudili i o boční pytle, jinak souhlas. Škoda jednoduše nemá důvod se v ČR podbízet cenou...
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 21.02.2011  15:44

      « Re: DODATEK

      Mám zkušenost s Octavií 1,9 TDI DSG a je to neskutečný držák.
  • 00 Reagovat !

    foto kuny

    kuny 21.02.2011  10:48

    Rozjezd převodovky v terénu

    Koho zajímá, jak se chová spojka při rozjezdu v bahně? ... V této disciplíně jde o to, jak se bude ta spojka chovat, když se v tom terénu budu courat (přispojkovat, odspojkovat, přispojkovat,odspojkovat a tak pořád dokola) a to zejména v okamžiku, kdy budu něco za sebou táhnout (třeba motokros na podvalníku + vybavení). Tohle je disciplína, kde je vhodně uplatňuje redukce a nebo hydrodynamický měnič. Ještě bych věřil té olejové spojce, že něco zvládne (opakovaná práce v zátěži a částečném prokluzu), ale suché spojce moc nevěřím (vlastně v této souvislosti ani nevím, jaká spojka se používá v které variantě DSG, nicméně to, že se používají obě, je fakt).
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 21.02.2011  17:10

      « Re: Rozjezd převodovky v terénu

      Suchá je sedmistupňová pro malá auta. Pokud vím, Haldex se se suchou nenabízí nikde. Prvním modelem s touhle kombinací může být taková A1 Quattro, ale je to jen odhad. Možná tam Audi dá nějakou jinou převodovku.

      Šestistupňové jsou mokré, stejně tak S-tronicy u velkých Audi.
  • 00 Reagovat !

    foto dicky

    dicky 21.02.2011  11:04

    panove panove

    tak uroven uz opravdu klesla na minimum...
    Toto co tu predvedlo mistni redaktorske oddeleni je jasna ukazka jak jde oflaknout test nebo buhvi coto melo byt nebo spis jak se propaguje urcita znacka za kazdou moznou cenu ,,,,,,,
    nevim mate toto skutecne zapotrebi ??
    mozna opisovani reklamnich letaku by bylo stejne neli lepsi....
    je to vysmech vsem skutecnym ctenarum co cekaji trochu vice nez jen hloupe pochlebovani a prepisovani reklamnich kravin od vyrobce.

    proti skode nic nemam ale ani ona si snad toto nezaslouzi takovou uroven vlezdozadkovstvi...

    • 00 Reagovat !

      foto martin-MPS

      martin_MPS 21.02.2011  12:18

      « panove panove

      Maprostý souhlas ! Tahle reklama je už moc okatá. A to proti reklamě nic nemám, proti Škodovce také nic a proti 4x4 už vůbec ne. Vydávat to ale za článek je tak trochu nefér způsob, jak přimět čtenáře tu reklamku přelouskat....
    • 00 Reagovat !

      foto Magistr

      Magistr 21.02.2011  15:22

      « Re: panove panove

      Souhlas, bohužel máš pravdu ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.02.2011  11:50

    Superb 2.0TDI 4x4 DSG

    Jeden můj klient si koupil Superb 2.0TDI 4x4 DSG a je z toho rozpačitý. Pro srovnání má druhé auto, starší BMW 740. Říká, že ze Superba je rozpačitý, když pustí brzdu, tak DSG kopne, při jízdě do kopce na sněhu je problém rozjezd. Předtím měl starší Sorento 4x4 s automatem a hydrodynamickým měničem a říká, že to Sorento se chovalo při rozjezdu líp jak Superb. Jinak pro Superb hraje to, že je mnohem méně poruchový jak BMW. DSG do 4x4 ale nedoporučoval, říkal že je tam lepši mít hydrodynamický měnič nebo mít manuální převodovku.
    • 00 Reagovat !

      foto Cara-Binieri

      Cara Binieri 21.02.2011  12:52

      « Re: Superb 2.0TDI 4x4 DSG

      Tak už z principu budou rozjezdy s dobrým automatem vždy plynulejší, než s DSG. Jestli se pánovi nelíbí škubání DSG, navrhni mu, ať si půjčí starší Alfu se Selespeedem. Takový kopance se jinde zažít nedají.
      Nám DSG taky škube, ale snese se to.
      • 00 Reagovat !

        foto Ji-Ri

        Ji/Ri 21.02.2011  13:50

        « Re: Re: Superb 2.0TDI 4x4 DSG

        Ale déesgé nikdy neškube, uvědom si to.
        • 00 Reagovat !

          foto Cara-Binieri

          Cara Binieri 21.02.2011  14:19

          « Re: Re: Re: Superb 2.0TDI 4x4 DSG

          No jo, to ja jen vlastne necitlive slapu na plyn. >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto Ji-Ri

            Ji/Ri 21.02.2011  15:38

            « Re: Re: Re: Re: Superb 2.0TDI 4x4 DSG

            No vidíš to. >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Magistr

          Magistr 21.02.2011  15:19

          « Re: Re: Re: Superb 2.0TDI 4x4 DSG

          A taky se nikdy neporouchá >:D
  • 00 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 21.02.2011  15:19

    4x4

    Dobré čtení, kdo má pod zadkem haldex či jiný systém pohonu všech kol, uznale kýve, kdo nemá pod zadkem nic, neurvale plive, diskuzní klasika.

    Osobně velmi cením rozhodnutí Škody osazovat horní ústřední modely pohonem všech kol. Nebude to dlouho trvat, a po ájedničce a Polu vyjede na 4x4 i Fabia.

    Případným kritikům tohoto pohonu snad jen připomenutí - není to povinné, kdo chce předokolku, u Škody si vybere, jenomže jak je správně v článku napsáno, u těch předokolek holt mainstreamová konkurence například z Francie končí, Škoda však pokračuje dál. A to je ten trumf.
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 21.02.2011  15:48

      « Re: 4x4

      To je pravda. Na horách a nebo kdekoliv v zimě se 4x4 hodí.
      • 00 Reagovat !

        foto jazva

        jazva 21.02.2011  15:59

        « Re: Re: 4x4

        Tak ja mám skúsenosť s 4x4 takú, že ma to akurát lákalo ísť v zime rýchlejšie ako ostatný a boli z toho dva ťukance(nič vážne pozreli sme autá, že sa vlastne nič nestalo a pokračovalo sa v jazde...) čo som nedobrzdil. Nie je to vina pohonu, ale moja. Ja to viem... Túto zimu som jazdil predný náhon a žiadne nedobrzdenie sa nekonalo... Čiže aj takto sa na to dá pozerať. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Peto02

        Peto02 21.02.2011  16:07

        « Re: Re: 4x4

        Kedysi som videl v telke test Fiatu Panda 4x4 (na offroad drahe) a vtedy som si povedal, ze ak by som mal kupovat male auto s pohonom vsetkych kolies tak jedine Fiat Panda. Vysla skoro vsetko co velke offroady. V nejakom motoristickom casopise som potom cital, ze na okruhu v Brne to Panda natrela aj nejakym supersportom, kedze prsalo a nahon vsetkych kolies mal vyhodu :-) Najviac sa mi vsak paci, ze sa zadna naprava neda celkom vypnut a nejake to percento nahonu ide aj na nu a teda sa radi medzi permanentne stvrokolky ;-)
        Inak preco nie, kvoli bezpecnosti by mohla byt v kazdom aute za priplatok moznost dokupenia aj pohonu zadnej napravy, ci to je Fabia, alebo Superb. Zaujimalo by ma, ze kolko realne stoji cely ten komplet okolo Haldexu...
        • 00 Reagovat !

          foto Ji-Ri

          Ji/Ri 21.02.2011  16:11

          « Re: Re: Re: 4x4

          Ta panda je ďas. Sem viděl pořad, jak lítala ;-) >:D >:D >:D >:D >:D
          • 00 Reagovat !

            foto kari-laz

            kari.laz 21.02.2011  16:40

            « Re: Re: Re: Re: 4x4

            Nebyl to novodový Fantomas?
            • 00 Reagovat !

              foto Ji-Ri

              Ji/Ri 21.02.2011  16:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: 4x4

              asi jo, čeče..... Il Fantopando.... >:D
              nic proti Pandě, supr vozítko :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto kari-laz

                kari.laz 21.02.2011  16:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4x4

                Taky považuji Pandu za jeden z nejlepších Fiatů a celkově jako jedno z nejlepších malých aut.
        • 00 Reagovat !

          foto kari-laz

          kari.laz 21.02.2011  16:48

          « Re: Re: Re: 4x4

          Jo taky si myslím, že těch 69 koní a 102Nm to musí natřít i takovému F430 Scuderia, protože i na mokru je to schopno zrychlit za udávaných 15,3 vteřiny. A to nemluvím o Nadupané 1,3 MultiJet s ohromujícím krouťákem 145Nm a výkonem 75 koní. Tam už má pak problém s trakcí i Lambo 4SV, ale Panda neuklouzne ani o milimetr. >:D >:D >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Peto02

            Peto02 22.02.2011  11:14

            « Re: Re: Re: Re: 4x4

            No velice vtipne... schvale sa pojdem pozriet do pivnice ci tam niekde nenajdem ten odlozeny SPEED v ktorom som to cital, ze co tam vtedy o tom bolo napisane. Bolo to vsak uz dost davno, tak 5 rokov dozadu, takze je mozne ze si to zle pametam. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto superkutil

        superkutil 21.02.2011  20:33

        « Re: Re: 4x4

        Podle Subaru, co by odborníka na AWD, je stálý pohon 4x4 zvýšením bezpečnosti. A já jen souhlasím. Míval jsem Passat 4x4 se stálým pohonem, třemi diferenciály a dvěma uzávěrkama. A výhoda AWD je nejen v zimě, ale i v létě, na podmáčené louce, na písku apod. Osobně bych bral auto s předním motorem a dvěma elektromotory v zadních kolech. Něco takového už Audi připravuje, ale ještě to nemají dořešené. Osobně už auto bez AWD nechci.
    • 00 Reagovat !

      foto Ji-Ri

      Ji/Ri 21.02.2011  16:10

      « Re: 4x4

      Opravdu myslíš, že 4x4 by byl kupci těchto kategorií kupován? No já nevím, tyto kategorie mají akcent spíše na cenu než na výbavu natož 4x4. Ale jako zajímavá možnost by to určitě byla. Osobně vidím 4x4 v zimě užitečné v přímé trakci a pak při různých manévrech na místech, kde se holt pluh nedostal. Je to pomoc, nicméně zima se dá KRÁSNĚ a v POHODĚ odjezdit i s předokolkou a je to i zábavné.... určitě důležitý faktor je řidič. Kdo to neumí, tak bude mít problém i s Demprem, kdo umí, užije si cokoliv.
      Co se týká té Francie, tak zase tam kde končí vw gruppo tak začíná fran. konkurence. Je to nalej vylej.
      PS: Nezapomínejme na dobré zimní obutí.... to je možná ještě důležitější, než 4x4....
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 21.02.2011  16:28

        « Re: Re: 4x4

        No jak vidíš, kupován u Škody je. Jízda s předokolkou a 4x4 na sněhu je nebe a dudy, o tom tu snad nebudeme diskutovat. Gumy ano, to je jasná věc.
        • 00 Reagovat !

          foto Ji-Ri

          Ji/Ri 21.02.2011  16:34

          « Re: Re: Re: 4x4

          To ano, já jen říkám, že i s předkem je zábava a nijak to nemusí vadit provozu. Záleží na faktoru Ř.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 21.02.2011  17:20

          « Re: Re: Re: 4x4

          I na suchu se může projevit. Pokud je auto nedotáčivé, může ho citelně posunout k neutralitě. A to má pozitivní vliv na požitek z jízdy ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto GTI

            GTI 21.02.2011  17:31

            « Re: Re: Re: Re: 4x4

            Já už to tu raději ani nepíšu, neb tohle prostě plejstejšni nepochopí ani kdyby byli na mučidlech :-) Jistě, je to tak.
  • 00 Reagovat !

    foto shark11

    shark11 21.02.2011  15:53

    Na terén to nie je ...

    Na poľnú cestu či do kopca v zime je to super, ale na jazdu do terénu by som takéto auto určite nevzal ....

    Ešte tak na nejakú lúku Yetiho ... ale všeobecne snažiť sa ohúriť okolie jazdou do skutočného terénu môže vyjsť majiteľa dosť draho .... násť všetky otrhnuté plasty dosť dlho trvá ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto ozawasan

    ozawasan 21.02.2011  19:17

    Diskuze alá 4x4

    Ostatně myslím si, že válku lze vyhrát pouze leteckými údery. Pozemní jednotky budou již jen sloužit k obsazování nepřítelem opuštěných území...............
    Proč začínám tímto historií tolikrát omletým a přitom skoro zapomenutým názorem jistého vysokého důstojníka?(Neznalý googlujte - začíná na D...)
    To mi připomíná ono - 4x4 je zbytečnost.....
    Kouzlo tkví v tom, že máme možnost volit - máme možnost si do auta nacpat fůru elektrických fíčur alá roletky na okna, solární šíbr až třeba po odvětrávané sedačky. Pro mnoho lidí mají tyto propriety větší hodnotu než náhon na všechny čtyři..... Budiž... A pak je tu skupina řidičů, kteří si ten náhod zkrátka pořídí. Možná ho celý život ani nevyužijí a ani "nepocítí" jeho účinkování. Věřte ale, že rozdíl tam je - a rozdíl hodný Vašeho života.
    A za to, že to Škodovka nabízí ve stále větším portofoliu svých modelů a variant jí zkrátka a dobře patří palec nahoru...........
    :yes:

    PS: existuje mnoho druhů pohonu, kterým se říká 4x4 . Každý má svá plus a minus - všechny mají ale jedno obrovské neoddiskutovatelné plus - posouvají schopnosti Vašeho vozu o kousek dál za běžný horizont - a motoristický život je přece o objevování dalších horizontů, zatáček a radosti z jízdy - tedy chcete-li.....
    • 00 Reagovat !

      foto GTI

      GTI 21.02.2011  21:35

      « Re: Diskuze alá 4x4

      :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Ji-Ri

      Ji/Ri 21.02.2011  22:11

      « Re: Diskuze alá 4x4

      :yes: to after PS by se dalo vytesat do skal....krví bych to podepsal.
    • 00 Reagovat !

      foto Ham-

      Ham. 21.02.2011  22:15

      « Re: Diskuze alá 4x4

      Pravdu díš, jen bych opravil, že 4x4 neposouvá schopnosti vozu o kousek dál, ale posouvá je o celý autobus. A to jak na suchém povrchu tak samozřejmě na mokrém či sněhu. I na suchém asfaltu od určitého výkonu je 4x4 must jinak jsou peníze za výkon vyhozené oknem. Nejde jen o to, že 4x4 vyjede 2x za rok zasněžený kopec a předo a zadohraby musí počkat na cestáře i když i to je příjemné ale o to, že kdo chce jezdit rychle tak s 4x4 je v závislosti na výkonu o 10-50% rychlejší a kdo chce jezdit bezpečně tak při stejné rychlosti je o stejná procenta bezpečnější (=více vzdálen od limitního chování auta). Fyzika se prostě nedá okecat a kdo nevěří protože si to nemůže vyzkoušet v provozu tak možná následující dvě videa by jej mohla přesvědčit. Schválně jsem vybral příklady suchého a rovného povrchu a i tak je rozdíl v rychlosti, přesnosti průjezdu zatáčkou zcela fatální nemluvě o mokru nebo v terénu kde by rozdíl ve schopnosti 4x4 a v tomto případě zadohrabu byl ještě větší. Samozřejmě tyto modely jsou extrém kde je výkonová hmotnost skoro 2HP na 1 kg váhy ale fyzika platí pro jakoukoliv velikost/váhu/výkon,
      Nejprve zadohrab, neustále dveře napřed (efektní jen pro nezralé), potřebuje celou šířku dráhy aby byl jakžtakž rychlý, ale jak je vidět stejně je neskonale pomalý a řidič spocený až na pr. aby to někde nepřepísk.

      [odkaz]

      No a teď 4x4, rychlejší, přesnější a přesto méně náročné na řízení, vždy lze korigovat jak volantem tak plynem i ve stavu totálního powerslide. Mám pocit, že zdejší diskuze je jen o tom kdo má na 4x4 a kdo nemá a ten pak hájí třeba i nejméně vhodnou variantu předohrabů nebo stále slabou (ve srovnání s 4x4) variantu zadohrabů.

      [odkaz]

      • 00 Reagovat !

        foto ozawasan

        ozawasan 21.02.2011  22:28

        « Re: Re: Diskuze alá 4x4

        hezcí bručáčci.......... Jen bych si dovolil trošku oponovat ohledně jisté sorty majitelů vlastnících určitou kastu zadohrabů. Jistě máš pravdu ohledně trakce, ale u některých "mašinek" se zadním náhonem jejich majitelé upřednostňují ten pocit ujíždějící zádě, který kontrolují(a užívají si ho) zadelí....... Ale nutno podotknout, že se jedná opravdu o úzkou skupinku fajnšmekrů........
        • 00 Reagovat !

          foto Ham-

          Ham. 21.02.2011  22:35

          « Re: Diskuze alá 4x4

          Nic proti zadohrabu, jen ve srovnání s 4x4 je pomalejší a nebezpečnější ale když to někdo má rád tak žádná, stejně tak existují milovníci předohrabů a i strojů které se těžko dají nazvat auty (co bych vybral... třeba Trabant) a přesto mají své příznivce a svým způsobem jsou to fajnšmekři. Nicméně nic z toho nemůže změnit objektivní technickou nadvládu čtyřkolek
          • 00 Reagovat !

            foto Ada-je-zase-tady

            Ada je zase tady 22.02.2011  00:41

            « Re: Re: Diskuze alá 4x4

            Ten, kdo odjezdil prvnich 100 kkm se ctyrkolkou si poridi dvoukolku uz jenom nekde v pujcovne na dovolene (na par dnu). Anebo je to trubka.
            • 00 Reagovat !

              foto Petan-Mtbs

              Peťan Mtbs 22.02.2011  13:14

              « Re: Diskuze alá 4x4

              Já bych řekl, že je to určitě věc peněz, protože čtyřkolo prostě logicky stojí víc, váží víc, žere víc. Ale co se týká bezpečnosti a užitné hodnoty takovéhoto auta, tak není o čem debatovat. Já jezdím čtyřkolkou tři roky a před tety jsem měl kdysi Alfu 33 Sportwagon 4x4 a musím říct, že čtyřkolo prostě dává řízení úplně jinou dimenzi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na Vary, ty padly v Prostějově

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na…

Hokejisté Českých Budějovic navázali na výhru v Karlových Varech a porazili Kladno 3:0. Motor ani v jedenáctém…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…