Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Yeti 4x4, Octavia 4x4, Superb 4x4: Do terénu s DSG

61 komentářů

Frantizsekk
A ted ten test, prosim 😉
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
bordeaux
len mozmee podakovat skodovke ze nasadzuje pohon 4x4 do co najvacsieho portfolia, nuti to tak konkurenciu robit podobny krok.. :yes:
Duri17
Bohužiaľ, konkurencia má pohon 4x4 zjavne na háku (japonci, kórejci, francúzi, ...). A k tomu VW a Audi nedovolia nasadiť 4x4 všade, kam by sa pýtal - hlavne v kombinácii s TDI 125kW.
Avatar - superkutil
superkutil
To není pravda, konkurence se se 4x4 také snaží, jen ji cpe do SUV a ne do osobáků. Chce donutit lidi kupovat SUV. A je otázkou zda si nekoupit nějaké SUV než předražený Superb 4x4.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Na co SUV? Když budeš chtít SUV s vnitřním prostorem, jako má superb, tak bude dražší. Když jezdíš stejně jeno po silnici, tak na co ti je SUV? A jinak co je špatný na tom, že dávají do osobáků 4x4, je to jen volitelná výbava a jak je vidět, tak se to prodává dobře.
Avatar - superkutil
superkutil
Já jsem rád, že do osobáků dávají 4x4. Zažil jsem Lagunu 4x4, Mondeo 4x4 i starý VW. Na silnici je SUV bezpečnější a vyšší posez není taky k zahození. Jen se podívej, co už v ČR jezdí SUV. Osobně potřebuju kombi s vyšším posezem a světlostí a pohonem 4x4 a moc toho v nabídce není. Pokud nevezmu Volvo SX70, tak musím jít do SUV. Oktávka má moc velký zadní převis a Superb mi připadá předražený. Jezdím totiž s ním v terénu po nezpevněných cestách a s velkými zlomy.
Avatar - Katikakus
Katikakus
A co Subaru Outback?
Magistr
Tak Lagunu 4x4 asi ne, to se nikdy nedělalo.

Renaulta 4x4 nanejvýš tak Safrane nebo Espace, a to oba byly celkem vzácné. Popřípadě starou R 21.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Japonci - konkrétně Suzuki 4x4 dělá.... Swift (zatím snad jen v Německu), Kizashi je tež 4x4, ale jinak málo značek dělá sedany 4x4, kromě prémiových jako MB, Audi...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...scenic...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Renault Scenic RX4
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....volvo sx70? .... to je spešl edišn?
Avatar - Emel
Emel
Ten příval hnacích sil z 1.6TDI, který by dvoukolka nezvládla, bych tedy rád zažil 😁, stejně jako udržení dálniční cestovní rychosti bez podřazení a bez ohledu na stoupání a zatížení.
Cara Binieri
Za mokra to prohrabe i na dvojku. >😒] 😉
Avatar - superkutil
superkutil
Na to že je to 1.6 tak má docela slušný zátah. V podstatě stejný jako stará 1.9TDI. 😉
Cara Binieri
1.6 a 1.9 se stejnym vykonem muzu primo srovnat, protoze jsme je obe mame/meli a jsou to jizdne naprosto odlisne motory.
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, nic proti tomu motoru, pro rozumné cestování to bude možná ideální volba... ale že by předokolka limitovala přenos výkonu na silnici, třeba na čtyřku při běžné jízdě? Osobně mám pocit, že do nějakých 150 koní je přední pohon bez problémů (nemluvím o sněhu apod.).

Dálniční stoupání se na šestku asi závisí na tom, jak je ta šestka dlouhá nebo krátká... občas si Vysočina vyžádá podřazení i u dvoulitrové nafty, obzvlášť u plně naloženého auta... ale dobře, s jistou nadsázkou tu větu beru.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Už mi tu chybí jen vyskakovací okýnko s upozorněním na slevy. Minulý týden jsem byl v salonu škody. Chvilku jsem čekal a tak jsem prubnul některé vystavené kousky osedět. Byla tam fabka v základu za 220tis. Strašné - místo airbagu spolujezdce díra - přihrádka, místo radia díra jak po návštěvě zloděje s krumpáčem.... a za tyhle peníze..... Pak tam byl jety. Ve 4x4, hnědá barva, vnitřek v hadře, bez dotykového displeje....takže výbavou bych řekl střed.... cena po slevě 596 nebo 599tis. Zajímavá zkušenost. Byl jsem zavést kamaráda do Oplu - taky ta samá situace. Oseděl jsem novou Astru a musím říci, že pocit znovu výborný. Insignia - paráda. A pak jsme jeli do vw podepsat nějaké papíry ohledně nákupu Crafterů....tak já to samé kolečko..... Golf, pokud není trošku vymazlený - o ničem. Passat, ten nový passat - zvenku zajímavý, uvnitř, střední výbava - uplně o ničem. Měli tam ještě jednoho, ten byl v béžové kůži v plné...to už bylo hezké.
K testu: hezký "test"...prosím to vyskakovací okýnko se slevou, jinak nechápu, jak tohle předraženstvo někdo kupuje.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Až na to, že každá Fabie II má 4 pytle, takže díra není od airbagu, ale chybějící schránky, ty dodatku 😉
Že ty nechápeš, kdo "předraženstvo" kupuje je tvůj problém, fakt je, že Octavií se za leden prodalo 1890 (podíl skoro 50😖 a Meganů 290. To je fakt, s kterým se musíš smířit a nesnažit se ho pochopit 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No tak to už prodávají i bez schránky, ty pytle 😉 ...... ale tu díru místo radia, cca. 20x20cm s průhledem až do útrob, ta je ok? Nevím, prostě mi přišlo, že auto za 220 litrů by nemělo vypadat po usednutí jako DoDo. To je vše. Ano, kupuje se to do firem.... zajímal by mě poměr F/občané...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
4 pytle byly před příchodem Easy, kterou ochudili i o boční pytle, jinak souhlas. Škoda jednoduše nemá důvod se v ČR podbízet cenou...
Avatar - CHerokee
CHerokee
Mám zkušenost s Octavií 1,9 TDI DSG a je to neskutečný držák.
kuny
Koho zajímá, jak se chová spojka při rozjezdu v bahně? ... V této disciplíně jde o to, jak se bude ta spojka chovat, když se v tom terénu budu ***t (přispojkovat, odspojkovat, přispojkovat,odspojkovat a tak pořád dokola) a to zejména v okamžiku, kdy budu něco za sebou táhnout (třeba motokros na podvalníku + vybavení). Tohle je disciplína, kde je vhodně uplatňuje redukce a nebo hydrodynamický měnič. Ještě bych věřil té olejové spojce, že něco zvládne (opakovaná práce v zátěži a částečném prokluzu), ale suché spojce moc nevěřím (vlastně v této souvislosti ani nevím, jaká spojka se používá v které variantě DSG, nicméně to, že se používají obě, je fakt).
_MT_
Suchá je sedmistupňová pro malá auta. Pokud vím, Haldex se se suchou nenabízí nikde. Prvním modelem s touhle kombinací může být taková A1 Quattro, ale je to jen odhad. Možná tam Audi dá nějakou jinou převodovku.

Šestistupňové jsou mokré, stejně tak S-tronicy u velkých Audi.
Avatar - dicky
dicky
tak uroven uz opravdu klesla na minimum...
Toto co tu predvedlo mistni redaktorske oddeleni je jasna ukazka jak jde oflaknout test nebo buhvi coto melo byt nebo spis jak se propaguje urcita znacka za kazdou moznou cenu ,,,,,,,
nevim mate toto skutecne zapotrebi ??
mozna opisovani reklamnich letaku by bylo stejne neli lepsi....
je to vysmech vsem skutecnym ctenarum co cekaji trochu vice nez jen hloupe pochlebovani a prepisovani reklamnich kravin od vyrobce.

proti skode nic nemam ale ani ona si snad toto nezaslouzi takovou uroven vlezdozadkovstvi...
martin_MPS
Maprostý souhlas ! Tahle reklama je už moc okatá. A to proti reklamě nic nemám, proti Škodovce také nic a proti 4x4 už vůbec ne. Vydávat to ale za článek je tak trochu nefér způsob, jak přimět čtenáře tu reklamku přelouskat....
Magistr
Souhlas, bohužel máš pravdu ;-\
Avatar - superkutil
superkutil
Jeden můj klient si koupil Superb 2.0TDI 4x4 DSG a je z toho rozpačitý. Pro srovnání má druhé auto, starší BMW 740. Říká, že ze Superba je rozpačitý, když pustí brzdu, tak DSG kopne, při jízdě do kopce na sněhu je problém rozjezd. Předtím měl starší Sorento 4x4 s automatem a hydrodynamickým měničem a říká, že to Sorento se chovalo při rozjezdu líp jak Superb. Jinak pro Superb hraje to, že je mnohem méně poruchový jak BMW. DSG do 4x4 ale nedoporučoval, říkal že je tam lepši mít hydrodynamický měnič nebo mít manuální převodovku.
Cara Binieri
Tak už z principu budou rozjezdy s dobrým automatem vždy plynulejší, než s DSG. Jestli se pánovi nelíbí škubání DSG, navrhni mu, ať si půjčí starší Alfu se Selespeedem. Takový kopance se jinde zažít nedají.
Nám DSG taky škube, ale snese se to.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ale déesgé nikdy neškube, uvědom si to.
Cara Binieri
No jo, to ja jen vlastne necitlive slapu na plyn. >😒]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No vidíš to. >😁
Magistr
A taky se nikdy neporouchá >😁
GTI
Dobré čtení, kdo má pod zadkem haldex či jiný systém pohonu všech kol, uznale kýve, kdo nemá pod zadkem nic, neurvale plive, diskuzní klasika.

Osobně velmi cením rozhodnutí Škody osazovat horní ústřední modely pohonem všech kol. Nebude to dlouho trvat, a po ájedničce a Polu vyjede na 4x4 i Fabia.

Případným kritikům tohoto pohonu snad jen připomenutí - není to povinné, kdo chce předokolku, u Škody si vybere, jenomže jak je správně v článku napsáno, u těch předokolek holt mainstreamová konkurence například z Francie končí, Škoda však pokračuje dál. A to je ten trumf.
Avatar - CHerokee
CHerokee
To je pravda. Na horách a nebo kdekoliv v zimě se 4x4 hodí.
Avatar - jazva
jazva
Tak ja mám skúsenosť s 4x4 takú, že ma to akurát lákalo ísť v zime rýchlejšie ako ostatný a boli z toho dva ťukance(nič vážne pozreli sme autá, že sa vlastne nič nestalo a pokračovalo sa v jazde...) čo som nedobrzdil. Nie je to vina pohonu, ale moja. Ja to viem... Túto zimu som jazdil predný náhon a žiadne nedobrzdenie sa nekonalo... Čiže aj takto sa na to dá pozerať. 😉
Avatar - Peto02
Peto02
Kedysi som videl v telke test Fiatu Panda 4x4 (na offroad drahe) a vtedy som si povedal, ze ak by som mal kupovat male auto s pohonom vsetkych kolies tak jedine Fiat Panda. Vysla skoro vsetko co velke offroady. V nejakom motoristickom casopise som potom cital, ze na okruhu v Brne to Panda natrela aj nejakym supersportom, kedze prsalo a nahon vsetkych kolies mal vyhodu 😄 Najviac sa mi vsak paci, ze sa zadna naprava neda celkom vypnut a nejake to percento nahonu ide aj na nu a teda sa radi medzi permanentne stvrokolky 😉
Inak preco nie, kvoli bezpecnosti by mohla byt v kazdom aute za priplatok moznost dokupenia aj pohonu zadnej napravy, ci to je Fabia, alebo Superb. Zaujimalo by ma, ze kolko realne stoji cely ten komplet okolo Haldexu...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ta panda je ďas. Sem viděl pořad, jak lítala 😉 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nebyl to novodový Fantomas?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
asi jo, čeče..... Il Fantopando.... >😁
nic proti Pandě, supr vozítko :yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Taky považuji Pandu za jeden z nejlepších Fiatů a celkově jako jedno z nejlepších malých aut.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jo taky si myslím, že těch 69 koní a 102Nm to musí natřít i takovému F430 Scuderia, protože i na mokru je to schopno zrychlit za udávaných 15,3 vteřiny. A to nemluvím o Nadupané 1,3 MultiJet s ohromujícím krouťákem 145Nm a výkonem 75 koní. Tam už má pak problém s trakcí i Lambo 4SV, ale Panda neuklouzne ani o milimetr. >😁 >😁 >😁
Avatar - Peto02
Peto02
No velice vtipne... schvale sa pojdem pozriet do pivnice ci tam niekde nenajdem ten odlozeny SPEED v ktorom som to cital, ze co tam vtedy o tom bolo napisane. Bolo to vsak uz dost davno, tak 5 rokov dozadu, takze je mozne ze si to zle pametam. 😉
Avatar - superkutil
superkutil
Podle Subaru, co by odborníka na AWD, je stálý pohon 4x4 zvýšením bezpečnosti. A já jen souhlasím. Míval jsem Passat 4x4 se stálým pohonem, třemi diferenciály a dvěma uzávěrkama. A výhoda AWD je nejen v zimě, ale i v létě, na podmáčené louce, na písku apod. Osobně bych bral auto s předním motorem a dvěma elektromotory v zadních kolech. Něco takového už Audi připravuje, ale ještě to nemají dořešené. Osobně už auto bez AWD nechci.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Opravdu myslíš, že 4x4 by byl kupci těchto kategorií kupován? No já nevím, tyto kategorie mají akcent spíše na cenu než na výbavu natož 4x4. Ale jako zajímavá možnost by to určitě byla. Osobně vidím 4x4 v zimě užitečné v přímé trakci a pak při různých manévrech na místech, kde se holt pluh nedostal. Je to pomoc, nicméně zima se dá KRÁSNĚ a v POHODĚ odjezdit i s předokolkou a je to i zábavné.... určitě důležitý faktor je řidič. Kdo to neumí, tak bude mít problém i s Demprem, kdo umí, užije si cokoliv.
Co se týká té Francie, tak zase tam kde končí vw gruppo tak začíná fran. konkurence. Je to nalej vylej.
PS: Nezapomínejme na dobré zimní obutí.... to je možná ještě důležitější, než 4x4....
GTI
No jak vidíš, kupován u Škody je. Jízda s předokolkou a 4x4 na sněhu je nebe a dudy, o tom tu snad nebudeme diskutovat. Gumy ano, to je jasná věc.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
To ano, já jen říkám, že i s předkem je zábava a nijak to nemusí vadit provozu. Záleží na faktoru Ř.
_MT_
I na suchu se může projevit. Pokud je auto nedotáčivé, může ho citelně posunout k neutralitě. A to má pozitivní vliv na požitek z jízdy 😉
GTI
Já už to tu raději ani nepíšu, neb tohle prostě plejstejšni nepochopí ani kdyby byli na mučidlech 😄 Jistě, je to tak.
shark11
Na poľnú cestu či do kopca v zime je to super, ale na jazdu do terénu by som takéto auto určite nevzal ....

Ešte tak na nejakú lúku Yetiho ... ale všeobecne snažiť sa ohúriť okolie jazdou do skutočného terénu môže vyjsť majiteľa dosť draho .... násť všetky otrhnuté plasty dosť dlho trvá 😉
ozawasan
Ostatně myslím si, že válku lze vyhrát pouze leteckými údery. Pozemní jednotky budou již jen sloužit k obsazování nepřítelem opuštěných území...............
Proč začínám tímto historií tolikrát omletým a přitom skoro zapomenutým názorem jistého vysokého důstojníka?(Neznalý googlujte - začíná na D...)
To mi připomíná ono - 4x4 je zbytečnost.....
Kouzlo tkví v tom, že máme možnost volit - máme možnost si do auta nacpat fůru elektrických fíčur alá roletky na okna, solární šíbr až třeba po odvětrávané sedačky. Pro mnoho lidí mají tyto propriety větší hodnotu než náhon na všechny čtyři..... Budiž... A pak je tu skupina řidičů, kteří si ten náhod zkrátka pořídí. Možná ho celý život ani nevyužijí a ani "nepocítí" jeho účinkování. Věřte ale, že rozdíl tam je - a rozdíl hodný Vašeho života.
A za to, že to Škodovka nabízí ve stále větším portofoliu svých modelů a variant jí zkrátka a dobře patří palec nahoru...........
:yes😒br />
PS: existuje mnoho druhů pohonu, kterým se říká 4x4 . Každý má svá plus a minus - všechny mají ale jedno obrovské neoddiskutovatelné plus - posouvají schopnosti Vašeho vozu o kousek dál za běžný horizont - a motoristický život je přece o objevování dalších horizontů, zatáček a radosti z jízdy - tedy chcete-li.....
GTI
:yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
:yes: to after PS by se dalo vytesat do skal....krví bych to podepsal.
Avatar - Ham.
Ham.
Pravdu díš, jen bych opravil, že 4x4 neposouvá schopnosti vozu o kousek dál, ale posouvá je o celý autobus. A to jak na suchém povrchu tak samozřejmě na mokrém či sněhu. I na suchém asfaltu od určitého výkonu je 4x4 must jinak jsou peníze za výkon vyhozené oknem. Nejde jen o to, že 4x4 vyjede 2x za rok zasněžený kopec a předo a zadohraby musí počkat na cestáře i když i to je příjemné ale o to, že kdo chce jezdit rychle tak s 4x4 je v závislosti na výkonu o 10-50% rychlejší a kdo chce jezdit bezpečně tak při stejné rychlosti je o stejná procenta bezpečnější (=více vzdálen od limitního chování auta). Fyzika se prostě nedá okecat a kdo nevěří protože si to nemůže vyzkoušet v provozu tak možná následující dvě videa by jej mohla přesvědčit. Schválně jsem vybral příklady suchého a rovného povrchu a i tak je rozdíl v rychlosti, přesnosti průjezdu zatáčkou zcela fatální nemluvě o mokru nebo v terénu kde by rozdíl ve schopnosti 4x4 a v tomto případě zadohrabu byl ještě větší. Samozřejmě tyto modely jsou extrém kde je výkonová hmotnost skoro 2HP na 1 kg váhy ale fyzika platí pro jakoukoliv velikost/váhu/výkon,
Nejprve zadohrab, neustále dveře napřed (efektní jen pro nezralé), potřebuje celou šířku dráhy aby byl jakžtakž rychlý, ale jak je vidět stejně je neskonale pomalý a řidič spocený až na pr. aby to někde nepřepísk.

[odkaz]

No a teď 4x4, rychlejší, přesnější a přesto méně náročné na řízení, vždy lze korigovat jak volantem tak plynem i ve stavu totálního powerslide. Mám pocit, že zdejší diskuze je jen o tom kdo má na 4x4 a kdo nemá a ten pak hájí třeba i nejméně vhodnou variantu předohrabů nebo stále slabou (ve srovnání s 4x4) variantu zadohrabů.

[odkaz]
ozawasan
hezcí bručáčci.......... Jen bych si dovolil trošku oponovat ohledně jisté sorty majitelů vlastnících určitou kastu zadohrabů. Jistě máš pravdu ohledně trakce, ale u některých "mašinek" se zadním náhonem jejich majitelé upřednostňují ten pocit ujíždějící zádě, který kontrolují(a užívají si ho) zadelí....... Ale nutno podotknout, že se jedná opravdu o úzkou skupinku fajnšmekrů........
Avatar - Ham.
Ham.
Nic proti zadohrabu, jen ve srovnání s 4x4 je pomalejší a nebezpečnější ale když to někdo má rád tak žádná, stejně tak existují milovníci předohrabů a i strojů které se těžko dají nazvat auty (co bych vybral... třeba Trabant) a přesto mají své příznivce a svým způsobem jsou to fajnšmekři. Nicméně nic z toho nemůže změnit objektivní technickou nadvládu čtyřkolek
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ten, kdo odjezdil prvnich 100 kkm se ctyrkolkou si poridi dvoukolku uz jenom nekde v pujcovne na dovolene (na par dnu). Anebo je to trubka.
Avatar - Petan_11
Petan_11
Já bych řekl, že je to určitě věc peněz, protože čtyřkolo prostě logicky stojí víc, váží víc, žere víc. Ale co se týká bezpečnosti a užitné hodnoty takovéhoto auta, tak není o čem debatovat. Já jezdím čtyřkolkou tři roky a před tety jsem měl kdysi Alfu 33 Sportwagon 4x4 a musím říct, že čtyřkolo prostě dává řízení úplně jinou dimenzi.