Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda do USA zatím nemíří, plán se odsouvá. Jaký to má důvod?

Už delší dobu vedení tvrdilo, že se vstupem na americký trh nespěchá. Nyní své plány odsouvá.
Zpět na článek
20. 10. 2017 10:34
20. 10. 2017 12:41
20. 10. 2017 19:04
20. 10. 2017 15:42
Avatar - removed
20. 10. 2017 09:52
moje první zlounská asociace byla...
...že by ji tam válcoval Korejec... ale třeba taky ne
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2017 10:03
Re: moje první zlounská asociace byla...
Ne, ne, to byla před premiérou Kodiaka taková pěkná marketingová masáž, takový celkem dobrý marketingový tah. Ale moje staro-myšlení mi říká, že to škodovka nemá zapotřebí. Na dělání bl..ců z lidí tu máme právě jiné automobilky. ;-)
Avatar - removed
20. 10. 2017 10:18
Re: moje první zlounská asociace byla...
Ale no tak, byla to jen asociace, zlounská...
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2017 10:31
Re: moje první zlounská asociace byla...
Do us by stejně museli auto osadit nějakým V-éčkem.
Avatar - removed
20. 10. 2017 10:35
Re: moje první zlounská asociace byla...
tak třeba by ten geniální Superbří z minulé generace nějak... ale ten by tam neprošel přes eko-blábolce.
20. 10. 2017 11:05
Re: moje první zlounská asociace byla...
Nemuseli. Sedmimistny tiguan, tedy prevleceny kodiaq, se tam prodava s tim 132 kW dvoulitrem. To same auta velikosti superbu castou jedou vyhradne na ctyrvalcich. Paradoxne zejmena auta americkych znacek. Fusion (Mondeo) teda ted dostal 320 konovy 2.8 V6 turbo, ale bezne verze jsou vsechno ctyrvalce. Dokonce i petimetrova Mazda CX-9 ma 2.5 turbo ctyrvalec. A novinari peji samou chvalu. Kazdopadne VR6 z minuleho superbu by tam prosel, jelikoz stejny motor pohani tamni passat a atlas. Ale realnejsi by byla asi 2.5 VR6 z Ciny.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2017 11:18
Re: moje první zlounská asociace byla...
CX-9 se v us prodává hlavně se šeštiválcem, dokonce v některých srovnávačkách ji řadí nad novou Q7.
20. 10. 2017 12:20
Re: moje první zlounská asociace byla...
Sestivalec mela minula verze. Nova ma opravdu pouze 2.5 turbo ctyrvalec.
Avatar - removed
20. 10. 2017 12:41
Re: moje první zlounská asociace byla...
byls rychlejší... mimochodem, v létě jsem měl možnost za velkou louží CX-9 vyzkoušet a teda musím říct, že z toho motoru v řetězci plynový pedál + převodovka + celkové chování auta čišela čirá radost. Jen jsem se úplně neztotožnil s venkovním designem. Kanaďané se trošku uculují, manželka mi zase řekla, že dát tomu chocholy, tak jako pohřebák ideál.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2017 12:50
Re: moje první zlounská asociace byla...
Fakt že je to už jen 2,5T. Jinak nová Q7 zrovna také nevyniká krásou, takže pro CX9 to není tak těžké. Celkem by mě i zajímalo, jestli dovede Q7 doopravdy konkurovat jízdou.
Avatar - removed
20. 10. 2017 13:21
Re: moje první zlounská asociace byla...
Q7 jsem nikdy v životě nejel (ač bych teda rád, to ne že ne), čili neposoudím. Fakt je ale, že Mazda i přes svou robustnost jede a řídí se hodně lehce...
Avatar - praděda7
20. 10. 2017 17:32
Re: moje první zlounská asociace byla...
Projel jsem se před 3 léty ve všech verzích CX-5 a můžu potvrdit, že je to moc povedené SUV. Tenkrát ovšem ještě nebyl v nabídce 2.5 litr a tak se sale nekonal... ;-)
20. 10. 2017 12:51
Re: moje první zlounská asociace byla...
Sedmimístný Tiguan alias Atlas se V USA prodává s 276 hp V6, čtyřválec (nikoliv 132kW ale 235 hp) má jenom základní verze.
[odkaz]

dvoulitr 132kW tam má normální krátký Tiguan
[odkaz]
20. 10. 2017 13:02
Re: moje první zlounská asociace byla...
Atlas neni sedmimistny tiguan. Sedmimistny tiguan je to, co je na druhem odkazu. Povsimni si tretiho bocniho okna. Kratka verze (ktera se v USA neprodava) ho ma jinak.
Dokonce to tam i pisou "...it now offers a third row of seats..."
20. 10. 2017 16:30
Re: moje první zlounská asociace byla...
Atlas je poněkud něco jiného, s Tiguanem má společný tak akorát to samé jako Karoq s Kodiaq-em. Atlas je midsize SUV, Tiguan je compact SUV.
Avatar - Barrichello
20. 10. 2017 19:02
Re: moje první zlounská asociace byla...
Auta velikosti Superbu? Jenže v USA se počítaj třídy jinak a hlavně sou tam jiný ceny. Za přepočet ceny nejdražššího Superbu tam krásně koupíš V6 Impalu, 300C, Charger, Regal, LaCrosse, Ford Taurus atd Jen o něco málo držší bude V6 Cadillac CTS atd
20. 10. 2017 19:57
Re: moje první zlounská asociace byla...
Superb by byl v USA klasicky mid-size, na tom neni co resit. Navic mluvim o velikosti, ne o tridach (byt ty jsou urcovany prave velikosti). A uz vubec nechapu, proc do toho motas ceny. Stejne tak v USA muzes mit misto nejdrazsiho malibu V6 impalu.
Avatar - fOE
20. 10. 2017 10:34
US
V US dostal napraseno VW, tak jak by tam asi dopadnul levnej VW z vychodni evropy? Ze tam VW skodovku netlaci dela jen a jen dobre.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
20. 10. 2017 12:41
Re: US
ťažko povedať, dosť by záležalo ako by to nacenili a s čím by sa do ameriky vybrali. Chytili sa tam Japonci, po nich Kórejci, niečo by predala aj Škoda, predsa len americký kupec je iný ako ten v Európe.
Avatar - Barrichello
20. 10. 2017 19:04
Re: US
Ale němci se tam s VW nechytli nikdy >:D A to už to zkouší 50 let >:D
Avatar - Ada je zase tady
20. 10. 2017 12:17
Nejprve by museli
u Kokodáka faceliftovat ten odporný hmyzí ksicht. 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2017 14:59
Re: Nejprve by museli
Na čtyřočko. >:D
Avatar - Joky
20. 10. 2017 15:42
je to škoda,
nad prodejními výsledky v USA jsme se mohli alespoň pořádně nasmát....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
20. 10. 2017 19:46
Re: je to škoda,
Jistě, rendlíci tam prodávají milion svých křápů každý týden >:D
Avatar - Bubáq
20. 10. 2017 15:52
Opět nekompletní informace
Stává se už tradicí, že web, o němž jeho čtenáři jako jeden člověk předpokládají, že je placen především domácí automobilkou, nepřináší zprávy o této domácí automobilce úplné, ale jen částečné. A tak je tady zase Rádio Bubáq, aby nedostatek informací korigovalo správným směrem.
Ano, je pravda, že v dohledné době nebudou škodovky exportovány do USA. ACZ však zamlčuje- a ptejme se, zda schválně či z neznalosti- že škodovky už mají připravenou půdu v Kanadě a v Grónsku.
Ona ta akce se jménem Kodiaq totiž vůbec nebyl náhodná. Zjistili jsme, že dealer automobilů VW, Audi a Proton na stejnojmenném ostrově v obci Port Bailey projevil nečekaný zájem o import a distribuci modelu Kodiaq na tomto ostrově. Škodovka zastupovaná manažerem tuzemského prodeje panem Little Wolfem se nedala dlouho přemlouvat a uzavřela s majitelem autosalónu panem Big Bear Feetem smlouvu, která předpokládá dovoz celkem 14 vozů Kodiaq v roce 2018 a dále pak 26 vozů v roce 2019.
Povzbuzen silnou podporou škodovky, pan Big Bear Feet rozhodil sítě rovněž na pevnině přiléhající k ostrovu Kodiak a připravil další distribuci automobilů i mimo ostrov. Jak lze letmým pohledem do mapy zjistit, k ostrovu opravdu přiléhá Aljaška, tedy území USA. Tam však Big Bear Feet na známky jakéhokoliv zájmu o vozy s okřídlenou slepicí ve znaku nenarazil. Nedal se však odradit a při postupu více na východ (!) překročil hranice Kanady, a tam v obci Jakes Corner (provincie Yukon Territory) objevil naprosto nečekaný potenciál. Místní občané, jimž lokální distributor vozů Hyundai a KIA slibuje dovoz "domácích" automobilů zkonstruovaných a vyrobených v USA inženýry z Mexika, Brazílie a Puerto Rica již po nesnesitelně dlouhou dobu 4 měsíců, přičemž vozy nejsou v dohledu, se na pana Big Bear Feeta vrhli s propiskami připravenými podepsat kupní smlouvy v nečekaně vysokém počtu. Nakonec se ukázalo, že v důsledku cesty na východ se potenciál importu škodovek na ostrov Kodiak ztrojnásobil.
A jsme u kořene událostí posledních dnů, o nichž automobilka - a také ACZ - informovaly jen částečně, tak říkajíc kuse. Protože vlastenci z Kodiaku i vlastenci z Jakes Corneru kupují zásadně jen produkty domácí provenience, škodovka rozhodla, že NEukončí výrobu modelu Yeti v původně předpokládaném termínu, nýbrž bude ve výrobě pokračovat v závodě Nižnij Novgorod (teritorium Rusko) a tam vyrobené vozy s pohonem tu jedné, tu obou náprav bude exportovat do USA a potažmo do Kanady. Následně bylo vyslyšeno volání pana Big Bear Feeta po dov ozhu m,odelu Kodiaq, směnnost ve výrobním závodě Kvasiny musela být navýšena na 4x 8 hodin denně a tím bylo zajištěno uspokojení poptávky na nových trzích.
Ani v tomto bodě však zákulisní informace ze škodovky nekončí: na příkladu z Jakes Corneru se pan Big Bear Feet přesvědčil, že škodovky lze úspěšně umístit na Kodiaku a Yukonu i mimo vyslovená centra civilizace. Naléhá proto znovu na Little Wolfa, aby dodávky na rok 2020 byly znovu navýšeny. Prodejní manažer nezaváhal, přesvědčil odbory KOVO k dalšímu navýšení pracovního úsilí a výsledkem je rozšíření výroby vozu Karoq z Kvásin i do Boleslavi.
Aby pan Big Bear Feet vyšel naopak škodovce v ústrety, zavázal se pokračovat ve svém prodejním úsilí dále a dále na východ; nyní již překročil východní hranice Kanady a intenzivně mapuje území věčně zeleného ostrova Grónsko. A jaké je jeho překvapení, když i tam místní tuleni mávají svou pravou ploutví na znamení, že mají zájem jak o yettiho, tak o Karoqa.
Tak, a teď už dávají všechny informace posledních týdnů konečně smysl. Ne, že se export škodovek do USA odsouvá; on už se provádí, ale tajně, aby malý soused z Nošovic nevěděl. Mohl by totiž puknout závistí- a kdo by pak zajistil tu trochu potřebné legrace ve volebně napjatém a posmutnělém období v Čechách, na Moravě i ve Slezsku...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
20. 10. 2017 19:05
Re: Opět nekompletní informace
naprostý nesmysly, kanadský trh je relativně malí a bodují na něm výrobci s továrnami v Kanadě, což je zejména GM a Chrysler. Dále pak japonci.
Avatar - speedfred
21. 10. 2017 10:45
Re: Opět nekompletní informace
>:D
ešte dobre že investigatívna novinárčina nevymrela.