Treba proto, ze zkratka CC je ve spojeni s coupe-cabrii natolik rozsirena, ze se z toho stal vseobecne prijimany uzus a nikoho by nenapadlo videt pod ni neco jinyho. Za druhy Passat CC je mozna "comfort", ale rozhodne ne "coupe", je to zkratka sportovni sedan.
Mne kazdopadne oznaceni Passat CC nijak neirituje, byt to oznaceni skutecne postrada logiku. Za daleko dulezitejsi ale povazuju, ze je to vyborny a pekny auto.
Mas samozrejme pravdu, primo razena = manualni prevodovka. Tenhle otrocky preklad slov zkryvajicich se za zkratkou DSG ovsem nejde na vrub redakci ACZ, nybrz CTK.
Nepochybuji o tom, že široká veřejnost nerozlišuje mezi výrazy "přímo řazená" a "manuální" převodovka.
Pointa je v tom, že označení DSG (Direct Shift Gear) nepopisuje vlastní způsob změny rychlostního stupně (manuální-automatický), ale samotnou podstatu funkce převodovky (přenos výkonu). Tedy, že se jedná o přímé přepojení dvou "paralelních převodovek", výhod to má mnoho a nebudu je zde popisovat. To jak bylo samotného řadicího pohybu dosaženo je z funkce převodovky už druhořadé (u DSG je akční člen mechatronický, impuls z počitače nebo od řidiče páčkou pod volentem).
Zkuste se na převodovky dívat z vnitřku (tam jsou nejdůležitější věci) a né od řadicí páky ;-) .