Škoda ve Vrchlabí začala stavět haly pro výrobu převodovek
V pobočném závodě největší české automobilky Škoda Auto Mladá Boleslav ve Vrchlabí na Trutnovsku začala stavba nových hal pro výrobu moderní automatické převodovky DQ200. Informuje o tom týdeník Škodovácký odborář. Výroba převodovek by tam měla být zahájena ve druhé polovině roku 2012.
Nyní se ve Vrchlabí, o jehož budoucnosti se velmi dlouho hovořilo, montují modely Roomster a Octavia. Podle Škodováckého odboráře sjíždí denně z linek ve Vrchlabí 159 roomsterů a 137 octavií. Loni v listopadu tam skončila výroba první generace Škody Octavia, výroba roomsterů se tam pak přesunula z Kvasin na Rychnovsku. Roomstery vyrábí Vrchlabí od ledna.
"Závod prochází postupnými stavebními úpravami pro zahájení výroby převodovky. Jedná se o stavební práce, tak aby tam mohla být umístěna výrobní linka včetně obslužných a logistických provozů," řekl ČTK mluvčí Škoda Auto Rudolf Dreithaler. Kolik hal vyroste a jak bude přesně investice vypadat, Škodovka nyní nekomentuje.
Převodovka, která se bude ve Vrchlabí vyrábět od druhé poloviny roku 2012, se používá ve vozech Škoda, Volkswagen, Seat a Audi. Kapacita bude činit 1000 převodovek denně. Převodovka DQ200 hraje pro příslušné modely koncernových značek důležitou roli a má pro koncern strategický význam.
Člen představenstva Škoda Auto odpovědný za nákup Karlheinz Hell uvedl, že nyní firma nakupuje poslední výrobní technologie. "Na převodovku bude potřeba asi 180 nakupovaných dílů. Problém nastává jen asi u čtyř dílů, kde vedeme intenzivní jednání, jak je dostávat včas do závodu," řekl týdeníku Hell.
Sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ200 patří mezi nejmodernější automatické převodovky v automobilovém průmyslu. Poskytuje komfort řazení automatické převodovky v kombinaci s rychlým přeřazováním bez přerušení záběru. Komfortu je dosaženo prostřednictvím dvou dílčích převodovek, které umožňují plně automatické řazení převodových stupňů bez přerušení záběru.
V závodě pracuje kolem 1070 lidí. Přesunem modelu Roomster se tam udržela zaměstnanost. V případě nové výroby ve Vrchlabí automobilka využívá poznatky z výroby převodovek v Mladé Boleslavi. Klíčoví zaměstnanci se školí v čínské továrně v Dalianu a v německém Kasellu.