Re: a kedy popracujú páni na podstatných nedostatkoch
No musím se přidat. Je fakt, že trojková Octavia tlačí do pravé holeně. Je tam prostě tvrdý plast. Po deseti km v autě ti to nepřijde. Ale najeď třeba tři sta v kuse a bude ti ta hrana vadit. A to se 190cm nijak nevyčnívám.
Re: a kedy popracujú páni na podstatných nedostatkoch
Tvrdý plast v těch místech má 99% aut, např. i etalon luxusu Range Rover, vyčítat tohle škodovkám je hnidopišství. Navíc, Octavia a její koncern sourozenci jsou v možnosti správného posazu, který mimo jiné umožňuje také dostatek prostoru pro nohy řidiče, naprostá špička, jestli máte ve škodovkách otlačená kolena, pak špatně sedíte nebo jen fabulujete jako ten trouba s originálním nickem.
Re: a kedy popracujú páni na podstatných nedostatkoch
No, tak to fakt máme zcela opačné vnímání, pro mně byl stř tunel dvojkové Octavie příliš tlustý, tak, že omezoval pravou nohu, v trojce je radost sedět, prostor pro nohy je výborný, posaz na jedničku. Umět to takto třeba focus... ;-)
Re: a kedy popracujú páni na podstatných nedostatkoch
Na jinem foru dlouhani probirali kde se dobře usadi. A u OIII se shodli že jako jedem z mala modelu je opravdu vhodny a to i vuči středni třidě. U Focusu třeba problem nemam ale i tak by za prostornost v předni časti někdo z Fordu zasloužil vyliskat. Na mistě řidiče to sice pro dlohany neni ale u pruměrně vysokych postav by problem neměl byt. Zato u spolujezdce už je to opravdu na tu facku. Tam aby to bylo snesitelne je potřeba dat sedačku vice vzad což samozřejmě značně omezi prostor za spolujezdcem.
Re: a kedy popracujú páni na podstatných nedostatkoch
Ono asi nejde ani tak o tvrdosť onoho plastu a šírku tunela, ako o jeho tvar v mieste dotyku s pravou nohou. Hrana tlačí a tlačiť bude, ani smerom hore príliš sa rozširujúci stredový tunel kamarát s kolenom nebude. Veľa záleží na pozícii sedenia, dvaja rovnako vysokí ľudia s rovnakou stavbou tela môžu sedieť celkom odlišne, a jeden s kolenom problém mať bude a druhý nie...
Re: a kedy popracujú páni na podstatných nedostatkoch
Ne nemá ;). Mají to i obyčejná mainstreamová auta, jako třeba Peugeot 407. Tam je přímo kus měkčeného plastu po celém tunelu. A dokonce to měla už 405 ;). Opravdu v autě špatně nesedím. Jen můžu mít prostě další nohy a tak mi vychází koleno do oblasti tvrdého plastu. Přesto jsou běžná auta, co to umí lépe než koncern.
Re: a kedy popracujú páni na podstatných nedostatkoch
Do holene? Bud nevic, co je to holen, nebo v tom aute sedis fakt podivne. Ze nekoho tlaci koleno, to bych jeste pochopil, ale holen...
Jinak octavka ma mekky plast protazeny az ke stredovemu tunelu.
Re: a kedy popracujú páni na podstatných nedostatkoch
Tlačí mě středový tunel, ten měkčený rozhodně není. Je to přesně v místě přechodu mezi deskou a tunelem. Tam mi vychází koleno při sezení, otlačím si ho ze strany. Jsou auta, co to umí lépe.
"Už od února 2015" >:D
Každopádně dobře, že tam jsou. Psalo se o tom, že je tam přidají. Rapid za dobu prodeje neustále dospívá. Jen tak dál! Rozšířit možnosti operativního leasingu od ŠkoFINu a šel bych do toho.
Ano, já vím, ale Auto.cz se dosud neobtěžovalo o tom zdejší čtenáře informovat, přitom přínos tohoto prvku pro zlepšení dojmu z interiéru je obrovský! A na starší vozy je prý možné tento díl lehce domontovat! :-):yes::yes::yes:
Subjektivně za sebe vidím prostor pro zlepšení takto:
Cigo: tapecirunk na holé dveře zevnitř, ovládání okna spolujezdce od řidiče, tapecirunk v kufru ( plato na šňůrce naopak nechci, vždycky ty šňůrky vyndávám a plato si zdvihám sám, jak v samaře).
Fabia III: chybí 1.4 a 1.6mpi zvlášť když je Čínský trh zřejmě má, hnusné výplně dvěří. Převodovku od 1.2tsi dát i pro 1.0 s jiným stálým převodem. Ty nejlevnější verze co nemají uprostřed tu„televizi“ tak mají odbyté ty knoflíčky od klimy, uprostřed úplně dole.
Rapid: facelift zadku hatche, vypadá to z některých úhlů divně.
Oktavia III: tristní výplně dvěří, fádní zadní čelo u kombíku, oproti II generaci pocit levného vozu
Yeti: zvýšit zadní opěradlo
Superb II: ne ZN z oktávky/golfu ale své řešení, životnost a sezení na zadní lavici nic moc. Šestiválec a automat s hd měničem jsem už vzdal
…možnost trvalé deaktivace start-stop, vždycky se leknu jak čert když (služební superb nafta) z ničeho nic startuje !!! (na křižovatce ticho a teď DRRRK). Trojblik taky nesnáším, byť se dá aspoň obejít. Obecně rachitické benziny (krom 1.6mpi 74kw a 1.8T 110kw) a odvěká touha postavit velké auto na malém podvozku. Jinak ale dobrý ;-):yes:
Trvalé vypnutí start stop bych rád u všech aut >:D
S Octavii III souhlasím... pokud nesedíš v nabušené výbavě se koženými sedačkami a volantem, působí vůz odflákle ( i v těch nabušených verzích jsou ty výplně hrozné).
Stejný pocit mám z Leona. Tam si koncern nechává na výši pouze Golfa... škoda. U Fabie si myslím, že pro ty věčné remcaly chybí spíše větší atmomotor, třeba ta 1.4 z Ibizy... silnější motorizace zaopatří TSI.
A/S jde u některých aut nakódovat... Mně nevadí. Po startu motoru ho hned vypnu, a když vím, že někde budu stát delší dobu a motor těsně předtím nehonil, tak ho zapnu a užívám si ticha. ;-)
Co je špatného na trojbliku? :-O Já jsem teď z jeho absence nešťastný. Jinak bych asi s většinou souhlasil...Fabia 1.6 MPi je již utopie, 1.4 bych si v ní představit uměl, ale asi (určitě) se jí nedočkáme.
Špatného nic, ale osobně jsem si na něj také nikdy nezvykl. Přistihl jsem se, že si to většinou podržím sám. Je to detail ;-) Akorát nedávno jsem jel Fiatem, a ten měl asi pětiblik, říkal jsem si nejdřív, že se to zaseklo, pak jsem to zkoušel a počítal :-) To už mi ale přijde jako moc dlouhý interval.
Kdoví co říká na start-stop legislativa, ta to hodně křiví. Třeba nejnovější Trazit , když se nastartuje tak má snížený výkon, proto může jet měření spotřeby na dynamomentru v režimu multikár (jiný cyklus) a vyjde mu tím nízká spotřeba. Že po každém nastartování snížený výkon, marketingově nazvaný beztak eco mode vypneš, to nikoho nezajímá. Mercedes w205 má taky základní nádrž hodně malinkou, jen aby mu vyšla nízko ofiko hmotnost, ale samozřejmě za pajcku dostaneš normální velkou nádrž atd.
S Oktávkou to možná v Boleslavi vidí tady. Ale v rámci toho aby peníze byly doma, tak musí hrát záměrně chudé křoví, aby VW vyniklo. Resp. v součtu to spočítané asi mají aby pokryli celé spektrum trhu. Audi lepší, Seat sportovní, VW main stream, Škoda lehký social …co naděláme.
Fabii III. 1.4 mpi si ale představit dovedu. Focus III měl (má?) v nabídce taky souběžně klasickou 1.6 a malý 1.0 ecoboost. Zákazníci si sami vyberou co jim sedí lépe. A ľ vzali právě malý ecoboost. My máme tvrdě nařízeno, ČR je za „západní“ hranicí, klasika nepřipadá v úvahu a downsizing natvrdo bez možnosti odvolání. Problém je ten, že tady polovina majítelů bude mít ty auta 20 let a kdo to má poté opravovat. Navíc když se to TSI pochlapilo tak jak se pochlapilo. O výkon nejde, 1.2tsi 81kw na auto B segmentu +- stačí. Otázka za všechny prachy je, zda by čínská Fabia III s MPI nebo indický Rapid tady šli legálně přihlásit. I kdyby se zaplatilo 3-5 litrů to bursíkovné jako ojetiny. Nebo ukrajinská Oktavia. … ? Otázka asi ta homologace, zda by se na to vztahovala nebo to už berou jako jiný model.
Mé dojmy jsou mé osobní, masy můžou jít jiným směrem a já to plně beru. Jen to nemám rád, s trojblikem jsem se setkal před mnoha lety poprvé ve služebním autě. Vjel jsem v cizím městě v noci do křižovatky, kde jsem zjistil že ve skutečnosti musím na opačnou stranu. Protože jsem blinkr ještě nedomáčkl tak jsem ho dal ihned na opačnou stranu. Jenže on nic vesele si pípal na původní stranu. Tak jse se lekl že se páčka zasekla, vrátil ji proto do té původní polohy (hup další 3) a pak zase na tu svojí. Pořád pípal na starou stranu. Konečně pak už na správnou, ale to jsem už měl páčku zas na té původní. Já celý spocený blinkroval střídavě na všechny strany a přemýšlel co s tím. Naštěstí to pak přestalo, tak jsem celý zbytek cesty na to pro jistotu nesahal. Podělaný, že se to zasekne a já budu blinkrovat x km v kuse. Pak až na parkovišti u hotelu jsem přišel na to, jak to funguje. ( jooo haha)
Myšlenka je sice fajn, ale někdy si chci ukázat prostě jednou, je prázdná dálnice, ty předjíždíš a vracíš se do pravého. Úplně bez jak pražáci zas nechci, na druhou stranu 3x prosvítit polospícího za mnou mi přijde moc. Nebo formálně cyklistu, jede vpravo od čáry mimo pruh po krajnici, objíždět ho nemusíš ale přece. 3x levý ještě jo, ale i 3x zpátky už je moc. Zvlášť když jsou ti cyklisté v rozestupu 30m dva. Tak to obejdu tím, že páčku domáčknu a blikne jednou, ale je to zbytečné, mám zlozvyk nedomačkávat a jen držet a pak až chci pustit. Jem totiž tichý člověk a rozčiluje mě přecvaknutí toho relé (nebo co to je) proto nedomačkávam.
Škodovka se chová jako normální tržní podnik, nestaví špatná auta. Jejím zákazníkem jsem sice nikdy nebyl, ale mám ji po pravdě docela rád a fandím ji. Jen prostě řeknu co mi zcela subjektivně vadí, o nic nejde, jinde i daleko prestižnější auta mají někdy máslo na hlavě.
Niektore auta maju trojblik len na lahke stlacenie, ale ak prepinac zatlacis do zapnutej polohy a hned vypnes, blikanie hned prestane. Takze mozes spravit aj jednoblik.
Zase niektore auta maju dokonca 5 blik na jednoduche zatlacenie packy.
Bederní tlak opěráků předních sedadel Rapidu (i Octavie)
Ten mi chybí. Jinak je ergonomicky, prostorově i esteticky všechno dobré, ale kvůli podpěře v oblasti bederní páteře bych si Rapida nemohl koupit (a není potřeba to místo mít zrovna seřiditelné).
Re: Bederní tlak opěráků předních sedadel Rapidu (i Octavie)
No, pořád je to lepší, než když je tento tlak přehnaně silný. Nejšílenějším příkladem tohoto jevu byly první ročníky Fiatu Stilo. Tam jsem měl pocit, že mi to páteř láme na dva kusy :-O ;-\
Re: Bederní tlak opěráků předních sedadel Rapidu (i Octavie)
Rapid i Octavia mají za relativně málo peněz paket Dynamic, ve kterém jsou lepší sedačky... ale jestli je v Rapidu stavitelná bederní opěrka, tyjo, nevím. Octavia ji má určitě.
Zajímavé, že Rapid má lišty na palubce, které tak pěkně rozbijí tu masu černa a šeda tvrdých plastů; přitom Octavia, v hiearchii výš, je nemá. Škoda. Pomohly by jí.
Presne toto som nepochopil o Octavie pri jej predstavení a nepochopím to dodnes. Pôvodne ich nedávali ani do Rapidu, ale s príchodom Spacebacku ich zaviedli a vyzerá to omnoho lepšie.
Tá masa plastu v Octavii nie je dva razy estetická...
Duvod, proc tma nejsou nema nic spolecneho s hierarchii, ale s tim, ze je tam designer nechtel. Interier vychazi z konceptu VisionD a tam taky zadne nebyly [odkaz] naopak MissionL (rapid) je mel [odkaz] .
Ono ale to řešení bez šňůrek nedávalo smysl ani co se týče výrobních nákladů, ty dva aretační výstupky po stranách plata + čepy, co do nich zapadaly, byly výrobně určitě dražší, než ty dvě šňůrky 8-s Když ale člověk po vyložení nákupu sedl za volant a ve zpětném zrcátku zjistil, že to plato zapomněl sklopit, bylo to k vzteku. To už teď naštěstí odpadá :-)
To jistě, ale ty výstupky na zavěšení šňůrek jsou několikanásobně menší (a tedy i výrobně levnější), než ty čepy na držení nezavěšeného plata ve vztyčené poloze :-!
...tak zákazníci sa môžu v modelovom roku 2017 tešiť z luxusného plnohodnotného tapacirungu dverí a o rok neskôr aj kufra! Podmienkou je 437894 predaných kusov!
Proboha, co to meleš? Ty nevíš, že v posledních letech jsou miniauta s naftou téměř neprodejná? Myslíš, že by s nima někdo najížděl třeba 50 000 km ročně, aby se ten diesel zaplatil? >:D >:D >:D
Z jakého důvodu? Aby byl přetížený předek, aby byl v kabině hluk, nebo aby to auto mohlo stát o 50 tisíc víc?
S Citigem v benzínu jde jezdit za 4 na sto.
Chýbajúce šnúrky na plate a nemožnosť otvárať okno spolujazdca sa u niektorých ludí
vystupňovalo až do hystérie.
Mne nechýba ani jedno ani druhé.
Mám najazdené 8000 km, spotreba 4,3 l/100 km.
S Citigom som spokojný, jazda v ňom je pre mňa aj potešením,
nielen účelom dopraviť sa do ceľa.
To je hlavné, že si spokojný. :-) Tu nejde ale o hystériu, no je rok 2015 a veľká európska automobilka má potrebu šetriť na takejto kravine. To už mohli u spolujazdca rovno nechať švihadlo...