Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto: Výrazné inovace vozů modelového roku 2016

David Bureš
Diskuze (70)
Příchod úspornějších motorů znamená konec modelů GreenLine. Vůbec největších změn se v rámci modelového roku 2016 dočkal Rapid.

Škoda oficiálně představuje novinky svých modelů pro nadcházející modelový rok 2016. Změn se dočkaly všechny modely značky, kromě Superbu (který se teprve začne prodávat) a Roomsteru (jehož výroba tento týden končí). Hlavní změnou je přechod na motory splňující přísnější normu Euro 6, k úpravám ale došlo i na poli výbavy.

Společnou novinkou nabízených modelů jsou volanty, které mají upravené logo značky a lepší ergonomii. Došlo také ke zpřehlednění nabídky – výbavové stupně se nyní jmenují stejně ve všech modelech (Elegance tak u vybraných vozů nese nově označení Style), sjednoceny byly rovněž názvy všech asistenčních systémů.

O nových motorech splňujících Euro 6 jsme psali již v samostatných článcích. Vybrané nové motory jsou výkonnější a zároveň v normovaných cyklech spotřeby paliva úspornější. Až na Citigo jsou teď všechny modely mladoboleslavské značky standardně dodávány se systémem Start/stop a rekuperací brzdné energie.

Vedle starších motorů končí také úsporné modely s označením GreenLine. Konec Rapidu, Yeti a Octavie s tímto jménem je podle automobilky důsledkem výrazné ekologické optimalizace celé modelové palety vozů.

Nyní už se přesuňme k novinkám jednotlivých modelů. Citigo konečně nově dostalo kryt zavazadlového prostoru zdvihající se spolu s pátými dveřmi a osvětlení zavazadelníku. Nové jsou též diody denního svícení v předním nárazníku, objednávat je možné nová kola nebo praktický odpadkový koš.

Fabia je novým modelem, třetí generace se prodává teprve od loňského podzimu, i přesto se vůz dočkal lehkých úprav. Na trh byla uvedena sportovně laděná verze Monte Carlo s černými detaily karoserie nebo sportovními sedačkami. Výbavu pak rozšířil navigační systém Amundsen, dosud bylo možné navigaci do nové Fabie dostat jen externím systémem, např. z chytrého telefonu pomocí funkce MirrorLink.

Výrazných změn se dočkal Rapid. Vedle posílených motorů, o kterých jsme již psali, je důležitou novinkou rozšířená nabídka výbavy. Standardní součástí ESP se nově stává multikolizní brzda a funkce stabilizace přívěsu, za příplatek je nově možné objednat asistent rozpoznání únavy řidiče, automatickou funkci brzdění či diody denního svícení.

Rapid se dočkal také lehké modernizace vzhledu. Ukazatele směru jsou nově integrovány do vnějších zpětných zrcátek, uvnitř se objevuje nový panel přístrojů nebo přepracovaný panel klimatizace.

U Yetiho se změny omezily na přepracovanou nabídku motorů. Inovována byla též nabídka multimediálních systémů.

Novinkou u Octavie je vedle úspornějších motorů vrcholná verze RS 230 s výkonem 169 kW a diferenciálem s elektrohydraulicky řízenou svorností. Nová jé též nabídka kol, Octavia Scout nově nabízí terénní nastavení ESP po vzoru Yetiho. Multimediální systémy Bolero a Amundsen pak dostaly obrazovky s vyšším rozlišením.

David Bureš
Diskuze (70)
Avatar - pumpkin
29. 4. 2015 14:38
Re: Citigo
To je hlavné, že si spokojný. :-) Tu nejde ale o hystériu, no je rok 2015 a veľká európska automobilka má potrebu šetriť na takejto kravine. To už mohli u spolujazdca rovno nechať švihadlo...
29. 4. 2015 14:29
Re: a kedy popracujú páni na podstatných nedostatkoch
Se 185 žádný takový problém v trojkové Octavii necítím. Když si chci pohovět a opřít nohu, ano je tam tvrdý plast, stejně jako třeba v Mercedesu.
29. 4. 2015 14:27
Re: a kedy popracujú páni na podstatných nedostatkoch
Mám 185cm a nikdy jsem ze škodovek žádné otlaky neměl a nemám. A to najíždím 50-80.000km / rok
29. 4. 2015 14:12
Citigo
Chýbajúce šnúrky na plate a nemožnosť otvárať okno spolujazdca sa u niektorých ludí
vystupňovalo až do hystérie.
Mne nechýba ani jedno ani druhé.
Mám najazdené 8000 km, spotreba 4,3 l/100 km.
S Citigom som spokojný, jazda v ňom je pre mňa aj potešením,
nielen účelom dopraviť sa do ceľa.
Avatar - kosmonaut
29. 4. 2015 13:19
Re: feedback
Špatného nic, ale osobně jsem si na něj také nikdy nezvykl. Přistihl jsem se, že si to většinou podržím sám. Je to detail ;-) Akorát nedávno jsem jel Fiatem, a ten měl asi pětiblik, říkal jsem si nejdřív, že se to zaseklo, pak jsem to zkoušel a počítal :-) To už mi ale přijde jako moc dlouhý interval.