jasně - proto vyberou motor některými naprosto odsuzovaný právě za spolehlivost >:-[] To opravdu dává smysl :no:
Právě TDI-CR jsou bezproblémové, jak se zatím zdá. 1.6 TDI-CR se povedl a 2.0 TDI-CR též nevím o nějakých závadách či konstrukčních chybách hrubého zrna :-!
ne, problémy s rozvody má mít taky, jako jediný ovšem bez varování. Pár smrtí už se objevilo.
Jen je zvláštní, že v testech 100.000 km zatím vždy vyšly TSI naprosto výborně. Ať už 1.8 TSI, 1.4 TSI... Přitom pochybuji, že by se s vozy dvakrát mazlili...
nevim kdy ten test zacal, ale jelikoz cela bublina kolem TSI cek probehla docela nedavno, tak je docela mozne, ze motor do testu vybrali jeste predtim, nez problemy s rozvody u TSI zacaly plavat na povrch a nez je VW zacal bagatelizovat s odkazem na opotrebovany nastroj dodavatele.Takze bych v tom zadny komplot nevidel, proste to tak vybrali a az casem se ukazalo, ze to je motor ktery na rozvody trpel nejmene.
Osobne povazuju Yetti za to lepsi od Skodovky, neslysel jsem na nej moc stiznosti a naopak docela hodne chvaly. Zamrzi jen design, unylejsi auto aby pohledal.
problémy u TSI začaly s jejich uvedením do výroby. Testované kusy byly bezpochyby ze sérií, kdy o tom, že nějaké problémy budou, neměli ani páru.
Pokud jde o 100.000 km test, tak si myslím, že důsledně prověří všechny režimy, vč. popojížděček po městě. Jediná vada testu je, že prostě ze své podstaty nemůže být "reprezentativní", no a hodnocení je nutné si udělat sám. Ona je totiž závada a "závada". Přitom bodování u AutoBildu je přinejmenším prazvláštní.
Nicméně to, že VW dopadá v Dauertestech s TSI navýbornou se vším všudy, opotřebení minimální, tak není jen plácnutí do vody :-! Možné problémy s rozvody jsou bohužel pihou na kráse :-!
Je to možné, ale nejsem si tím úplně jist. Auta na dlouhodobé testy si redakce většinou kupují (v praxi jsem se s tím skutečně setkal), takže to bývají normální kusy, ne vozy z novinářské flotily. Navíc AB dělá rozborku. No nevím, jak by se na to tvářili, kdyby jim vrátili auto v krabicích. >:-[]
Zajímavá informace... právě jsem tu nedávno někomu tvrdil, že nám motor u služebáku odešel, aniž bych pozoroval nějaké rachtání. Možná je to specifikum 1.8TSI?
Keby testovali dieslovy motor, urcite by museli menit filter pevnych castic. Mame tu dva Yeti, dva aj pol roka, jeden ma 30000, druhy 40000 km a oba museli koli tomu do servisu. Skoda (servis)? 980 eur!! Po dvoch rokoch prevadzky! Okrem toho ovsem bez poruchy, len brzdove kotuce sa museli kompletne menit uz po 20000 km. ;-\
Ciastocne ti davam za pravdu, ale ak mali v teste spotrebu 10 litrov ;-\ , tak sa to skoro vyrovna ;-) . Inac ani neviem, su vobec este moderne auta alebo dokonca znacky aut, ktore DPF do dieslovych aut v sucasnosti nemontuju?
CX-5 DPF-ko má.
Mazda získala ocenenie od: Society of Automotive Engineers of Japan (JSAE) za prínos v technike SKYACTIVE -D. Zjednodušene, prínosom je použitie nanočastíc, a novej technológie, ktoré znižujú potrebu použitia drahých kovov platiny (PGM) o 30-50% a zníženie teploty potrebnej na "vypálenie" pevných častíc.
Druhým ocenením boli benzínové motory.
[odkaz] [odkaz]
Mal som za to ze skyactive-D je konecne bez DPF. Tak neviem ci na niektorych trhoch su aj bez DPF alebo len s DPF?
Nízký kompresní poměr 14,0:1 umožnil konstruktérům optimalizovat načasování spalovacího procesu. Se snížením kompresního poměru klesá teplota a tlak ve válci při dosažení horní úvratě. Hoření směsi potom trvá déle, i když je palivo vstříknuto do válce těsně před dosažením horní úvratě. V oblaku hořícího plynu se netvoří oblasti s nedostatkem kyslíku a teplota je homogenní, takže nedochází ke vzniku NOx a sazí.
[odkaz]
Importér v SK uvádza s DPF.
S poslednej vety stačí pri preklade vynechať: "takže nedochází ke vzniku takého množství NOx a sazí" a hneď ma veta iný význam. Je pravda, že tou technológiou urobili krok ďalej, ale... ale ďalej sa nevyjadrujem.
Ja i tak uprednostňujem benzín - časté krátke jazdy, pár krát do roka dlhší dialničný presun. Nájazd cca 20tis. mi nestojí pre možné problémy, ktoré si spôsobím nedostatočnou regeneráciou filtra, i keď ma pôvodne "benzinofili" presviedčali, že v dnešnej dobe dieslov sa nemám čoho obávať.
Mazdu som preto jazdil iba v benzíne, ale automate a akosi sme si "nesadli". Nie motoricky, jazdne, ale zrejme som mal väčšie očakávania ako mi to auto poskytlo. :-)
Ja by som si tiez nikdy nekupil dechtak ale skoda ze nedokazu predavat diesle bez DPF aby to splnovalo euro 6. Predsa len u nas prve co ludia spravia,ked maju problem s DPF a vidia kolko stoji oprava,tak si to daju radsej vymontovat a ten decht nech dychaju ostatni...
To s tým "vymontovávaním" je problém mnohých majiteľov, ktorí od týchto súčiastok očakávajú bezudržbovosť a dlhovekosť. Doba pokročila, náklady na výrobu sa znižujú a to čo v minulosti bolo na celoživotnú výdrž auta sa mení na bežný spotrebný materiál. Je jedno ,či je to DPF, turbo, vstrekovače....
Tie DPF-ka je taká obdoba katalyzátorov. Tiež to ľudia nechceli a dneska si naň nikto ani nespomenie, že každé auto ho má.
To DPF je len také bu, bu, bu, ale pri zlom využívaní automobilu určite, kde koho potrápi. Ja som na jar zobral turbobenzín a zatiaľ jazdne iba spokojnosť. Všetko závisí od vodiča. Ak mu šliapneš na krk bude žrať i tu trávu popri ceste, ale keď ho necháš pracovať v normálnych jazdných podmienkach nepoberie viac ako rovnako výkonná atmosféra. Keďže môžem čerstvo porovnávať dokáže jazdiť i za menej ako tá atmosféra.
Presne tak, vsetko zavisi od vodica. Ale ked clovek kupuje jazdeny naftak s DPF a nepozna predosleho majitela, to je potom ako kupovat macku vo vreci....
Legislativa to v evropě snad vůbec nepřipouští. Je ale hodně firem, které filtry odstraní a nahrají nový software do řj. Ostatní ať klidně pochcípají, hlavně, že majitel jezdí za těch 1,70 Kč na kilák :no:
A jak napsal Ponco, skyactive-D s nízkým kompresním poměrem filtr nepotřebuje.
Nie som ani clen Greenpace ale ani bojovnik proti ekologickym novinkam, ale ak odide to DPF druhy krat znova po 30000 km, tak dalsich 1000 eur na servis len tak lahko nenajdeme. S tymi Yeti sa jazdi kludne, na dialnici konstantne 130, kratke i dlhe trasy...tak potom by mohol ten slavny koncern dat na auto aspon 3 roky a nie smiesne 2 roky zaruku :-! To ma naozaj stve, lebo dva Yeti a dva krat ten isty problem, ale co uz, clovek sa uci.
Ked sledujes tie testy, tak tam jazdia s tehlou na nohe, aby tie auta aspon ako tak znicili za 100tisicovy test. Auta su planovane na 250tisic. Takze napriklad Mazdu 1.6 mali spotrebu nejakych 9l, normalne sa da jazdi s 1.6kami za 7 a disle tam mavaju spotreby okolo 7.
1,8 TSI s cihlou na plynu jezdí výrazně za víc než jen 10 litrů. V oktávce, která má lepší aerodynamiku a není 4x4 to bude určitě lepší než v Yettim, ale když to má dávat 160 koní tak to holt něco sežrat musí.
no nic proti dieslum, ale priplatit 90t za diesel, a jezdit 12-15 tisic km za rok s rozdilem ve spotrebe 2 litry na 100? s takovym najezdem se diesel zaplati za kolik? za 8 let? to auto nejspis prodaji drive
Když dpf regeneruje, musíš právěže klidně. To ale většina uživatelů neví, řeknou si, že to nějak nejede a šlápnou tomu na krk. To řj vyhodnotí jako akutní potřebu vysokého výkonu, který má vyšší prioritu než regenerace sama a regeneraci filtru přeruší. Tohle člověk udělá párkrát a filtr je v *
V první řadě, když se dostatečně "ucpe". Pak vyšle požadavek do řj, která požadavek vyhodnotí, ale esi do procesu vstupuje počáteční teplota filtru, to nevim. Jsou zde ale takoví, kteří odpověď znají, snad _MT_ nebo WinDiesel.
Neni to zadna veda, na regeneraci musi byt DPF dost zahratej , takze zadne kratke cukacky chce to aspon 20 minut jizdy nez je to pripravene na regeneraci. Jak jednou regenerace zacne , chce to drzet rychlost - pisou minimalne 50 km/h, maximalni rychlost neni omezena pokud vim. trva to cca dalsich 20 minut.
No, teplota je pro proces regenerace dulezita, asi proto se doporucuje vyjet na dalnici, kde je vice-mene permanentni zatez, a vyfukove potrubi (vcetne filtru) se muze vice ohrat.
Potřebuješ tři věci - teplotu, čas a klid, tak říkajíc. Proto regeneraci vyhovují dálnice. Teplotu si umí elektronika zvýšit (snížení účinnosti pozdním vstřikem, vstřik při výfuku atp.). Vypalování je relativně dlouhý proces, takže krátká cesta nestačí. A jak říkáš, pokud po autu chceš výkon, tak regeneraci přeruší. Nicméně na trhu je několik různě sofistikovaných řešení, takže požadavky se liší.
To bylo přesné..... Snad jen s poznámkou, že správným chováním se to dá napravit.
OVŠEM - většina dieselů jsou služebáky a těm se nakládá co to jde - vizte denní závody na D1 - závody Octavií a Passatů, zjevně služebních vozidel, semtam nějaké to Audi a Superb. U takto provozovaných vozidel nelze očekávat dobré regenerace.
Takže fleet manažeři nemají moc na výběr - buď budou platit turba, dvoumoťáky a DPF u dieselů .................. nebo, extrémně vysoké spotřeby benzínů jako jsou 1,4 TSI a 1,8 TSI (které jsou úsporné opravdu, ale opravdu jen a pouze při klidném stylu jízdy).
Neviem ako v Čechách ale na Slovensku sa tieto preteky vo veľkej mier už nekonajú. Už dva roky platí zákon, že plnú výšku výdajov za pohonné hmoty si môže subjekt uznať, len v prípade ak je vozidlo vybavené "elektronickým zariadením" pre presné určenie kilometrových výkonov. To znamená, že väčšina "firemných" automobilov musí byť opatrená GPS jednotkou, ktorá zaznamenáva všetko. Kde, ako dlho, ako rýchlo, koľko km apod.... Zamestnanci sú sledovaní a finančne i postihovaný internými predpismi za prekročenie priemernej spotreby, prípadne prekročenie rýchlosti.
"Pretekárske" chuťky a zvyšovanie ega je najviac pozorovateľné u kórejskej produkcie...
Viděl jsem záznamy řidičů firem, které takováhle zařízení používají, a rychlosti 180+ na dálničních úsecích nebyly ničím výjimečným. To není o zařízení, ale o firmě. Očividně Česko není Slovensko. Ale je pravda, že je to už pár let zpět. Nebo když člověk viděl Fabii 1,4 TDI se spotřebou 12+ na 100 km, to byla taky zábava. >:-[]
Takých prípadov je veľa. Ja osobne som vydel "intenerár" takéhoto pretekára. Jazda dodávkov v obci 130 km/h. Chlapec mal smolu, že ho nahlásil telefonicky nespokojný vodič, ktorého predbehol na centrálu firmy a tak manželka musela z domu na žiadosť majiteľa firmy kontrolovať celú jeho jazdu.
"Ospravedlnením" bol, že to bolo po úsek štvorprúdovky, kde je povolených 110 a nasleduje hneď ceduľa obce s povolenou rýchlosťou 70. Chalan prišiel na výplate o 60€, pretože ten pán, ktorý ho nahlásil na centrálu firmy, žiadal exemplárne pokarhanie a oznámenie ako s tým "nevodičom" firma naložila.
Ono v dnešných časoch je prekročenie o 35 km/h za 200 -250 eur a na to "kdeaký obchoďák" už finančne nemá. :-)
Podmienkou je 4x4, lebo zimy su tu (v AT v alpach) krute a vela vela kopcov ;-) , i preto nebol velky vyber a Rakusania, aspon ako pocuvam, davaju len na nemecke znacky a Skoda tu je za taku povazovana, ci sa to niekomu paci alebo nie. Diesel je tu skoro u vsetkych, aspon u 75% aut v okoli, co sa koli zime trochu divim, ale pumpy na to reaguju a v zime ponukaju len ten "zimny" diesel. Neviem, cim to je, ze tu ma diesel taku dobru povest.
Protože jezdí za míň a má nižší produkci CO2, na to rakušané slyší :-) Já žil jeden rok v Grazu, taky jsem se divil, že téměř všechny auta (pidiměstské nevyjímaje) dělají traktorový randál ;-\
V Rakousku mají systé nastavený na kilowaty, myslím že strop je 100 kW bez extra daně. Zbytek pod 100 kW je zvýhodňován. Navíc mám ten pocit, že mají zastropován i objem vozidel na 2 litry.
Takže pokud chceš Mercedes s 2,1 motorem OM651, v Rakousku zvolíš 88 kW nebo 100 kW.
Pro Belgii zase zvolíš bez penalizace OM651 s 120 kW (normální naladění je 125 kW).
Píšeš tu,ako by tie autá boli TVOJE, v lepšom prípade akoby si tú firmu, ktorá tie úbohe autá má, VLASTNIL a urobil najväčší omyl vo svojom živote - kúpu Yeti.
Si len zamestnanec rakúskej softwarovej spoločnosti, ktorý si potrebuje obhájiť kúpu svojho auta vo výpredaji. Bravó Kia proCee´d 1.4.
Nie je to po prvý krát, čo píšeš MY máme... mali sme .... pokazili sa nám ......
Yeti s nájazdom 12 -14 tisíc ročne a na jazdu po diaľnici. Skutočne vynikajúci výber. >:D Niet lepšej voľby ako po diaľnici sa preháňať s SUV-ečkom. Rozhodni sa o čom si tu chceš naklamať. V jednom príspevku píšeš o diaľničných jazdách (Rakúsko - Nemecko) potom tu píšeš, že to jazdí i krátke i dlhé trasy.
Nepíš, že Škoda je zlé auto, ale napíš pravdu (ak niečo od teba za dnešný deň pravda bola), že tvoj zamestnávateľ je blbec a do mesta a na krátke poskakovanie si mal vybrať benzín.
Nooo ;-) , tie auta nie su moje, ale ich mame vo firme, do ktorej patrim i ja ale s kupou auta sice radim, ale nikdy nerozhodujem! Auta jazdia, kde musia, po mestach nie, lebo ak by si cital moje prispevky, tak by si tam nasiel, ze je tu AJ vela jazd po horach (preto Yeti s 4x4) a to su v priemere 40-km jazdy a okrem toho po dialniciach (niektori z firmy su z DE a jazdia v nich casto domov). A kde som pisal, ze Skoda je zla???? Ukaz mi to prosim! Pisal som ale, ze sa mi zda jej 2-rocna zaruka smiesna, za cim si stojim. Snad som sa vyjadril jasne, aby si so mnou nemal problem a aby si neobvinoval niekoho z klamstva.
Radíš pri výbere auta? S tvojimi znalosťami, ktoré tu predvádzaš?
Myslíš si ze jazda po meste a krátke vzdialenosti po horách je niečo iné? Sú to rovnako časté KRÁTKE vzdialenosti. Často jazdia do DE po diaľnici. Prečo potom ten malý nájazd? Čo je u teba často? 5 -7 krát do roka, či 5 – 7 krát do mesiaca?
A k tomu fatálnemu následku u dvoch áut naraz vzácne.
Škoda používa trojstupňový systém regenerácie filtra.
Prvý stupeň - rieši to riadiaca jednotka motora (samozrejme za splnených podmienok)
Druhý stupeň – varovanie na prístrojovom panely, ak dôjde k upchatiu filtra(pozri návod na obsluhu automobilu str. 28) https://mediaportal.skoda-auto.com/resou… />tretí stupeň – ak nebudú splnené prvé dve podmienky, motor prechádza do núdzoveho režimu a je nutné navštíviť servis
Iba MAGOR a nie vodič tieto hlásenia ignoruje!
Samozrejme riadnou diagnostikou sa takýto stav („preplnenie“ filtra) dá jednoducho zistiť. A regenerácia je možná i nútene v servise. Neviem ako u Škody, ale u Peugeotu to trvá cca 1 hodinu.
A k tvojej záruke.
Len pre zaujímavosť DPF filter pre väčšinu áut stojí cca 500 – 600 eur. Len Kia(a Honda) má špeciálnu cenu. Pre Vengu 1,4CRDI je to cca 3000 eur. A pozor o mnohých filtroch sa vraví že sú „bezúdržbové“ a na „celý život“ auta, ale častokrát je to OPOTREBOVATEĽNÁ SÚČIASTKA. A ako je známe opotrebovateľné súčiastky do SEDEM nepatria. >:D
Tak takych ako si ty tu moc nie je. Citaj!!!! Precitaj si moj prvy text a vidis, ze za 2 roky su tam na dvoch Yeti 30000 a 40000 km. Ak je to podla teba za 2 roky a 2 mesiace malo, v poriadku, nebudem sa hadat. Ja sa domnievam ze 15000-20000 km za rok malo nie je ale ty si samozrejme najlepsi mudrc a vies vsetko :no: .Domov (z AT do DE) nejazdia samozrejme kazdy den, tak 5x za rok, kazdy inac. Co sa tyka hlaseni, ako popisujes, neviem ci odpovedat, lebo ja tymito autami nejazdim a neviem, ci im daco ukazovalo alebo nie, ale priznam sa, ze niektori sa do aut od nas nevyznaju vobec. Ci u Kia DPF patri do zaruky, neviem, budem sa informovat, ale zo skusenosti, ktore tu mame, sa na Kia uznalo VSETKO. A keby si moje prispevky poznal blizsie, tak vies, ze tu pracujeme asi s 26 autami, z toho asi 60% tvori koncern, pretoze cast z nas su nemci a ine ako nemecke auto neprichadza v uvahu a aj preto su moje "rady" viac menej symbolicke. Ale som rad, ze im neradis ty, lebo ja aspon dokazem priznat, ze daco neviem, zatial co ty vies vsetko, uplne vsetko.
Takže sa môžme tešiť na ďalších 26 ZARUČENÝCH hodnotení áut. >:D
Už si v niektorom z nich aspoň sedel?
Čítal som pozorne. Uviedol si dva a pol roka. Zrazu sú z toho roky dva.
Na diaľnici tie autá boli 5 krát za rok!
Takže záver: Poskakovanie po meste a blízkom okolí. Na to sa dízel veľmi nehodí a to vedia i tí najväčší automobiloví analfabeti.Jednoducho to chce raz za čas "prevetrať".
A aby som netáral do vetra. Ja mám ten nájazd presne 22 000 km/rok. Ekonomicky je návratnosť kúpi dízla tak od 60 -120tis. km. Ak si nekúpiš napr. u Peugeota v akcii dízel za cenu benzínu. To už šetríš hneď. Samozrejme čím do vyššej kategórie áut polezieme tým je ta návratnosť kratšia. Rozdiel v cene benzín/dízel sa rýchlo zrovnajú.
Je tu ale druhý aspekt a to: Ako a kde to auto používam. Ak je to poskakovanie po meste - Deti do školy - zákazník - úrad - zákazník - krátka cesta mimo mesto, to všetko so zastavením a státim , že motor vychladne (hlavne v zime), tak dízel na tom dobre nebude. Po pravde za to sa "nepoďakuje" žiadne auto a tak i manželkine poskakovadlo po meste občas zoberiem na dlhšiu jazdu trochu prevetrať.
V jari som menil auto a benzín som vymenil opäť za benzín. I keď jednym z dôvodov výmeny auta mal byť prechod na dízel a úspora PHM. Jednoducha kalkulačka povedala svoje. Ak by som jazdil viac, už by som určite bral dízel, s vedomím, že jazda po meste si vyžiada častejšiu servisnú kontrolu.
Ono je to s tim filtrem a nebezpecnostni pro lidi sporny. V jednom medic casopisu jsem cetl, ze bez toho filtru jde z vyfuku sice vice "sazi", ale jsou vetsi, zachyti se na sliznici a ta si s nima udajne poradi. Zatimco s filtrem vyjdou z vyfuku mensi castecky, ale ty clovek vdechne az do plic a to je pruser.
Filtr má drobné částice (ty co neskončí na sliznicích) zachycovat. Nevím, jak moc drobná musí částice být, aby filtrem prolezla, ale gró těch drobných částic filtr pohltí. Jinak ty částice, co prolezou filtrem, by z výfuku vyjely samozřejmě aji bez něj :-) takhle je to alespoň částečná ochrana.
DPF je určitě částečnou ochranou, což se nedá říci o přímovstřikových benzínech, které jemné částice generují také a proto jsou zastropovány EU5 a EU6.
Myslím že při ještě větším rozšíření turbo-přímých vstřiků benzínu se brzy dočkáme DPF i u nich - s ohřátím DPF tam bude ovšem menší problém :-):-)
To se liší motor od motoru a také záleží na jízdním režimu. :-) Odpověď je hodně. Největší problém je vůbec zjistit jejich přítomnost a určit množství. Normy stojí na hmotnosti. Malé částice tvoří relativně malé množství hmoty, ale jsou velmi početné. U dieselu jsou nejpočetnější skupinou, jestli se nepletu, částice kolem 60 nm. A špičkové filtry, které umí chytat i částice pod 100 nm, dokáží zachytit nějakých 95+% hmoty.
U benzínů je problém, že čím lepší rozlišení, tak říkajíc, máme, tím více částic nalézáme. Dříve nejpočetnější skupinou byla 30 nm, dnes je to myslím 10 nm a nikdo neví, co změříme, až budeme schopni měřit na úrovni 1 nm. Také vychází jako mnohem škodlivější pokud jde o poškození DNA a chromozomů. A bývají mnohem, mnohem citlivější na režim provozu.
Ano, v dnešní době panuje názor, že benzínový zážehový motor s přímým vstřikováním je nebezpečnější než dieselový vznětový motor s přímým vstřikováním. Zjednodušeně se dá říct, že diesel udělá víc nepořádku, víc přispívá ke smogu, ale potenciál uškodit živým organismům má benzín větší. Nicméně nechceš dýchat ani jedno.
a co stare baby palici v petkach smes hadru a vyjeteho oleje, takze pridusi pulku vesnice... na ty je taky nejaka lekarska studie ? Jedna baba = provoz D1 na useku 2km ? :-):-):-)
Filtr částice nezjemňuje. Byly by tam tak jako tak. Problém je to u benzínových motorů s přímým vstřikováním, kde je velké množství velmi malých částic.
Nemam sa divit, ak odide filter po 30000 km, za ktory vymastim skoro 1000 eur a ktory odide po dvoch rokoch a dvoch mesiacoch, cize 2 mesiace po zaruke??? :*) Podla mna je jedno, kolko za rok najazdim, tak drahy diel musi podla mojho SKROMNEHO nazoru vydrzat aspon 70000 km!
Kurvítko DPF nevydrží krátké trasy. Vyžaduje vovčí chování - tj. hezky konstantně po dálnicích. V ostatních případech se nestačí regenerovat a pápá... :no:
Zajímavé, na mém autě mám na DPF najeto 140 000 km a v poho - kombinace městského provozu a semtam dálkové jízdy.
Jak tady někdo poznamenal - buď špatný styl jízdy uživatelů, nebo konstrukční chyba - samozřejmě "dodavatele" Škodovky.
Může být obojí.
Věřte nebo ne na jednom mém 8V 2.0TDi mám cca 310tkm a DPF původní. Jezdím většinou 70% dálnice 30% město. Někdy ovšem i delší dobu více město a rovnou krátké trasy. Problémy s DPF jsou většinou způsobeny tím, že 90% lidí jezdí na spotřebu, motor šolichají, ve městě jezdí na hranici volnoběhu atd. Diskuse jsou plné uživatelů-ropáků co se hádají jak jim to žere o decku míň či víc.
Jo, byly to ty uplně první serie po přechodu od 1,9TDI. Měl je třeba Passat B5.5 v posledni verzi před přichodem passata B6. Jsou to bezproblémové motory. Problém 2.0TDI jak je zde odpůrci VW radostně nafukován přišel až s prvními motory s 16V technikou. (praskající hlavy, očesané zoubky hřídelky olejového čerpadla). VW tyhle problémy vyřešil a 2.0TDI PD cca od roku 2007 jsou už bezproblémové.
Cena nováho DPF na alternativním trhu je cca 8 až 12 000 Kč, existují i repasované DPF za 5 až 9 000 Kč.
Vykuchání provázené řadou potíží s programováním ŘJ, se nabízí cca do 9 000 Kč.
Nevidím mezi těmito sumami žádný velký rozdíl, problém je pouze v "praseckém" uvažování většiny uživatelů vozidel s dieselovým pohonem.
Stát by měl zasáhnout a také zasáhne, ale až půod tlakem EU. Potom ovšem diesel ztratí pro řadu uživatelů kouzlo, nicméně definitivně vymizí kouřící diesely - a JÁ JSEM 100% PRO.
Když diesel, tak s DPF. Jedině tak a ne jinak.
A co se týče SCR - SCR vypadá na další zlo ale je to naopak - díky použití SCR a močoviny lze naladit motor na spotřebu o 8% nižší.
Jenže vykuchání je jednorázová investice, kterou vyřeší problém jednou pro vždy. 30000 km mi přijde fakt málo. Počítal bych že musí aspoň 100 000 vydržet. Zase bych to s tím praseckým uvažováním tak černě neviděl. Pokud budu brát průměrný stáří auta cca 13 let a DPF by vydržel alespoň 4-5 let a pak se vykuchal je to pořád lepší než jezdit se starým HDI motorem, který už od novoty žádný DPF neměl a nikomu to nepřišlo divný. Teď se najednou všichni probudí a začnou řešit DPF. Nejvíc úsměvný je pak když se člověk ve Světě motorů případě tady dočte v recenzi každý jetiny "hlavně se vyhněte motorům s DPF" Zajímalo by mě jak by měl stát zasahovat? Dřív se kuchaly katalyzátory a taky stát nezasahoval. Kouřící diesely hned tak nevymizí, ale možná je začne trochu vytlačovat pohon na LPG. Osobně nad takovým autem taky uvažuju.
Tych 980 eur tvori samozrejme i praca v servise, nie cisto len diel ale to vlastnika nezaujima, lebo zaplatit musis vsetko. Musim sa priznat, ze i tieto dve poruchy na Yeti boli krokom k zmyslaniu, ako ist od koncern VW, ktory ponuka smiesnu 2 rocnu zaruku, ku znackam, ktore ju ponukaju od 3-7 rokov. 2 roky je naozaj malo. Ano, ak ma clovek penazi navyse, tak to asi problem nebude, ale...
S tou ekologiou s tebou UPLNE suhlasim ale nesmie sa to obratit az tak, ze ta koli tomu vyzmykaju....
Hmm, jenom ojediněle pod 10, v autobildu se s tím asi moc nemazlili. Dle spritmonitoru by neměl být problém jezdit s tímto motorem (mým favoritem v Yeti) se spotřebou o 2 litry nižší.
U služebního vozu je potřeba na německé dálnici zrychlení i Vmax zkoušet kdykoliv to jde, krize nekrize, kopec nekopec, cizí necizí, teče neteče, bolí nebolí >:-[]
S tímto motorem jde jezdit za 7 i za 12. Záleží jen jak dlouhou má řidič pravou nohu.
Koukal jsem do originalu testu na autobildu a testovaci spotreba na zacatku testu 8,6 a na konci 9,1. Netusim ale, co tim presne Autobild oznacuje:
[odkaz]
Dle spritmonitor je spotreba 8,82 ( [odkaz] ).
Ve firmě to máme jako služebák, za necelé dva roky najeto cca 150kkm a průměrná spotřeba se pohybuje nad 10 l / 100 km. Auto ale jezdí často dlouhé trasy po dálnici, kde spotřeba díky krabicoidnímu tvaru letí dost nahoru (klidně na 12l).
Měl bych ale jeden zajímavý postřeh, se západoevropským benzinem spotřeba znatelně klesá, určitě o litr. Takže znatelně vyšší rychlostní průměry na německých dálnicích zvláda s podobnou spotřebou jako u nás 130 km/h.
Me se spotreba zatim (najeto teprve necelych 1000 km) pohybuje kolem 8,9 litru, ale je to 1.8 tsi4x4 s DSG automatem (kupovano v Nemecku, jelikoz u nas se takova kombinace nenabizi)
Já mám Yetiho 1,8TSI 4x4, mám za dva roky najeto 41000km a jezdím s lehkou nohou za 8lt, když poslouchám "radílka" zařazeného rychlostního stupně dá se i za míň, ale to pak řadíte 6tku při 70km/h a motor točí 1500 otáček, což se mě nelíbí a většinou jsem o jeden stupeň za nápovědou.
Průměrná spotřeba v celém testu byla 11,7 litru, v Německu se ovšem jezdí pokud možno svižně po dálnicích, kde se sčítají nevýhody krabicoidní kastle a oturbeného benzínu. Ale i tak je to absurní číslo...
Pro zajímavost - Hyundai i30cw 1.6 "žrala" 9,2, totéž Golf 1.4TSI, Prius III 6.3 (pak, že hybrid nefunguje...), Honda Accord Tourer 2.2i-DTEC 7.3 litru.
Horste, s mrtvolou Prius III se ani dynamicky jezdit nedá. Proto nižší spotřeba. Zkus jezdit s Priusem III a vybitými bateriemi dynamicky po německých dálnicích, třeba 160-180 půl hodiny a uvidíš jak hybrid funguje. >:D
Jednoduše - když 1,6, tak radši s nepřímým vstřikem.
Když přímý vstřik, tak s turbem, lépe se plní emisní normy.
1,6 FSI neměla dobrou spotřebu, prostě slepá větev.
A vstvené vstřikování nelze dosáhnout tam, kde není kvalitní benzín - a tankovat 98 je prostě mos drahé.
No konecne ze ste to sem dali! Uz pred par tyzdnami som daval odkaz, a teraz ho zopakujem (neviem preco nie je rovno v clanku):
[odkaz]
Pravdupovediac netusim preco sa aj vypalena ziarovka hodnoti ako "porucha". Ziarovky su predsa spotrebny material, a ze sa obcas vypalia to patri bohuzial k ich vlastnostiam. Napokon, ani zaruka sa na taketo "vady" nevztahuje...
BTW, zaradit test zivotnosti (noveho auta!) na 100.000km do rubriky "Ojetiny", to chce teda poriadnu fantaziu, podporenu flaskou mysliveckej! Alebo rovno dvoma... :-)
1) některá auta, konkrétně koncernová, mají problémy s přepětím na 12V. Toto způsobí častější praskání právě žárovek v předních světlech - proto se onen bod kontroluje . Auto má DRL, tj. tlumená světla toho zase tolik nenasvítila, aby musela být hned dvakrát měněna žárovka...
2) JáTy se 100kkm je už řádná ojetina.
Neměl by si bezhlavě kopat za DAS AUTO (pokud neděláš v jejich MKT oddělení) a kouknout se po konkurenci >:D
Není zrovna logické zařadit dlouhodobý test do rubriky ojetiny, když tu je rubrika testy, že. Nebo tu snad máš bazarníka, který rozebírá problémy jednotlivých motorizací atp., jak bývá v článcích o ojetinách zvykem?
Ozajstne nove auto je tak do 100km (motoricky vzate) - vyjazd z/do skladov/salonov/na vlak/nakladak.... atd..
Nikdy nevies, kolko frajerov vytocilo motor az k obmedzovacu a odovzdalo po par hodinach rozpalene auto s tym, ze to nejde a skusia nieco ine/silnejsie. To auto, ktore si s laskou, dobrym umyslom a pachom novotiny kupujes.
To není ten důvod. Každá neplánovaná návštěva servisu, každé selhání techniky a každá závada jsou obodovány. I kdyby to byla lampička u kosmetického zrcátka, nebo úchyt koberečku.
Jako vždy test s benzínovým motorem proč...????????????????
S benzinovým motorem jsou většinou testy OK u celého koncernu i když i ty mají své mouchy 1,4tsi ,ale jako vždy k testu nebyl zvolen nejprodávanější TDI jelikož by se asi ukázaly problémy těchto motorů,které jsou skvělé co se výkonu a spotřeby týče ,ale......V testech autoBildu naftové motory OK jen Mazda ,Mercedes, Kia, Honda, Ford atd. i když i ty mají své..... koncern v těchto testech plně vyhořel ( VW touran atd.) V benzinovém provedení nemá většina automobilů dnes problém a to i Ford ,kde jsou ty časy starých nafťáku které byly ,,no problema " Ale to si musí každý spočítat co se mu vyplatí. S pozdravem...
Re: Jako vždy test s benzínovým motorem proč...????????????
Jak jako vždy test s benzínovým motorem ?
Skôr mám opačný pocit, že všade testujú iba diesle. Čo by si chcel, test 2,0 TDi ? 81 kW, v ktorom som sa viezol išiel obstojne, 103 kW bude určite lepšie pre auto týchto rozmerov. Pre ľudí s nájazdom do 20 tisíc km ročne a prevažne krátkymi trasami, prípadne po meste, diesel nemá opodstatnenie. Už ani výhoda turba u diesla a ťahu v nízkych otáčkach nie argumentom. Benzín s turbom "ťahá" podobne. Jedine, že TDi jazdí za menej, ale to je vykúpené horšou kultúrou chodu motora, vibráciami, akustickou nepohodou a vyššou cenou.
Re: Jako vždy test s benzínovým motorem proč...????????????
Problémy byly pouze s motory 2,0 TDI PDE a PPD. Menší s PDE ale oba motory sebou nesly stejné problémy, které byly u PPD eskalovány kontrukčně nepovedenými vstřikovači PPD (piezo pumpe duese).
U motorů s common railem jsou problémy minimální, poté, co se zcela odešlo od piezovstřikování.
1,6 TDI jsou držáky, o potížích s nimi není vůbec slyšet.
Re: Jako vždy test s benzínovým motorem proč...????????????
Vydrž. Testuje sa Touran 2,0 TDI BMT Highline s DSG. Zatiaľ najazdili od 11. prosince 2011, 67 855 km bez problémov.
Ale držme palce, snáď sa niečo pobabre, nech si tu mnohí opäť spríjemnia svoje "nudné dni".....
Treba si uvedomiť, že auto má za sebou 100 tisíc km (niekto najazdí za 2, iný za 10 rokov). Nie je to veľký nájazd, ale väčšina vtedy začne uvažovať o výmene.
Posudzujes podla seba ? (BTW mam novu karu, nebudeme to tu ale rozoberat)
A co ked ma 100 tkm za sebou, hladke benziny idu lepsie ako na zaciatku testu. A rozdiel max 1 dB.
Kolko CR/SR vodicov meni auto pri 100 tkm ? Aby som bol vo braze ... ked to tu tak escorpion bohorovne prezentujes ???
4 nasobne vacsi hluk nieco napoveda, teda aspon vsetkym normalnym, co sa do trechniky trochu vyznaju. Takze nic pre VW nadrzancov.
A kolki si to este mozu dovolit okrem teba ? Generalne prezentujes, ze sa meni po 100 tkm. Takze ten chudak co naskrabal na tvoju ojetinu sa moze tesit, to si chcel povedat ?
Utocis arogatne bez faktov
"No lenže títo "hore" si ho práve začínajú obzerať cez plot bazáru...."
Tak sa krot.
BTW Nie malo TSI odislo este do 100 tkm. Som zvedavy kolko vymen este urobis.
To že má za sebou jen 100tis km neznamená, že se musí zhoršit parametry daného auta. Stačí se podívat na výsledky jiných aut.
BMW 130i - pružnost 80-120 na 6ku se zlepšila z 8,5s na 8,2s. Hluk +- 1dB
[odkaz]
BMW 320i - pružnost 80-120 na 6ku se zlepšila z 10,4s na 10,1s. Hluk opět +-1 dB
[odkaz]
VW Golf 1.4TSI - pružnost 80-120 na 5ku se zlepšila z 10,1s na 10,0s. Hluk klesl o 1dB.
[odkaz]
Pro mě je výsledek toho testu asi největším letošním překvapením. Mně se tohle po vlastní zkušenoati těžko bdue komentovat.
Jediné vysvětlení pro tento výsledek mám asi takové:
Výbava holobyt, tedy bez čehokoliv co by se mohlo polámat, ale to není asi pravda. Moje zkušenost je, že i navigace nám v tom autě odešla, s parkovacími senzory furt problémy atd...
A za další... Ten motor, že by dal 100 000 km? Nevěřím. Buď ten motor museli měnit, jen to prostě neřekli (proto třeba taky rozdíl ve výkonu a v hlučnosti) a nebo prostě byl těsně před smrtí. Za tyto kilometry my měnili už druhý motor za třetí a to už ten druhý byl přímo z Ingolstadtu a měl být s novými rozvody.
Tedy... z mého pohledu se buď jedná o zázrak a nebo podvod.
Smutné. Ukazuje to ale, že tyto 100 tis. testy nelze brát jako obecné dogma. Statisktikou, která něco řekne bude disponovat automobilka (pravděpodobně) a k té se s největší pravděpodobností nedostaneme.
No jasně. Když vyjde dobře Dauertest Toyoty, tak je to prostě držák. Když vyjde dobře Dauertest Škody, tak automobilka tajně měnila motory. Hoši, já jsem tak rád, že nepatřím k vám do gangu...
To tedy nevím do jakého gangu mne řadíš, ale toto píši prakticky pod všechny 100 tis. testy, kde se auto šmahem odsuzuje na základě jednoho testu a JPP.
Sorry, měl jsem to napsat spíš pod wolffa. To, jak naznačuje tajnou výměnu motorů v rámci testu na 100k, to je prostě nehoráznost fanatika... A nějak jsem to neviděl naznačované v diskusi pod jinými dobrými výsledky...
Ale ne. I u hodně problémových motorů - jako jsou TSI - se problémy neprojeví ani zdaleka u VŠECH kusů, ani u poloviny, tím spíš do 100.000 km. Běžné procento závad (obvkle někde kolem 3-5%) se třeba ztroj- nebo i zpětinásobí, ale to je pořád méně než čtvrtina aut v provozu. A TAKOVÝ průšvih nejsou (v průměru) ani TSI.
Jediný moderní motor, o kterém vím že se jich do 150 - 200 tis. km rozpadla snad víc než polovina byl diesel 3.0 V6 TiD od Isuzu, co byl svého času v Saabech 9-5. Tuším se tam hnuly vložky ve válcích nebo tak něco.
A o AutoBildu si myslím leccos nelichotivého, ale na podvod v testu na 100.000 km nevěřím, a to ani ve prospěch koncernu VW, kterému jinak nepokrytě silně fandí.
ty jako to je jedno..., ale dva odejité motory na 100 tis. je prostě moje zkušenost a není to náhoda. Kdybych nezažil, sám tomu nevěřím. Budiž škodovce ke cti, že měnila, byť už opravdu nemusela, takže rozhodně to nepovažuju za pravidlo.
Osobně se budu divit, pokud to auto skutečně těch 100 tis. dalo, protože u nás to bylo přesně 30 a 60. Tedy na dva motory ani těch 100 tis to auto nedalo. A jak sem psal sralo se tam toho spousta dalšího... Je pravda, bylo to v plné. Takže za sebe prostě nevěřím, že 1,8 v Yetině dá 100 000 bez toho aniž by zakukala... Já pochopím, že může zakukat jednou...
Predpokladajme, ze mas pravdu. Nechapem potom preco VW nedava 100 % kulanz na motor aj po zaruke do tych 100 tkm, kedze je to jasna vada vyroby (navrhu). TAki co nabehaju na tom TSI za 2 roky ledva 30 tkm bude vacsina.
Toytota pri probleme so zranim oleja na VVTi brala vsetko na zaruku 8 rokov alebo do 200 tkm.
Dokonca VW nerobi ani preventivnu zvolavacku, riesi sa to v ramci servisnej akcie - teda potichu.
Tipoval by som, ze vacsina TSI bude mat zadrhel, ale benziny vseobecne nabehaju menej km rocne ...
Kulanz po zaruke je uz len "dobrovolna" a nie na 100% - podmienka - auto servisovane u VW - podla EU vsak toto uz dodrzaovat ani v zaruke nemusis.
VW pristup k Europe ... :*)
Na okraj: zjišťoval jsem si, jak je to s problémy u motorů THP u Peugeotu/Citroënu. Taky mají (nebo snad měli?) problémy s rozvody. Ale když má někdo problém, tak automaticky a bez řečí se provede buď oprava nebo (častěji) dostane rovnou celý nový motor. Zadarmo, platí snad jen za olej + filtr.
Mohol by si nieco viac ohladom tych THP motorov ?
Problemy s rozvodmi maju aj VTi (bez turba).
THP vraj maju "specialitku" v odpalovani cidiel - priznaky - motor bezi, ale zerie o 30 az 50 % viac a ide o nieco slabsie. Diagnoza casto neukaze nic. Tazko sa to reklamuje a relativne rychlo sa to stavalo - uz po 15 tkm.
Zeby ten 1,4 T-Jet 120 (bez vstreku) bol najspolahlivejsi ?
Ále, na základě jednoho auta to posuzovat nemůžeš. Co jsem slyšel tak se problémy s rozvody nejčastěji objevují tak kolem těch 100.000. S Yetim se asi jezdí spíš delší trasy, takže problém může (a nemusí) nastat spíš někdy po 100.000.
Naše firemní Octávka taky vydržela 110.000... a taky jezdila převážně dlouhé trasy (Německo, Švýcarsko).
Pokud někdo chce od benzínového motoru nějaké zázraky, je to jako by od černobílé televize chtěl, aby ukazovala barevně.
Pod kapotu vozu zkrátka patří diesel. A to, že během prvních 100 tis km se měnily jen žárovky je normální. Škoda Yeti není výrobek firmy rendlík a syn :no:
Že se mění jenom žárovky sice normální je, ale pouze u benzínového auta. Být tam tvá nafta, yeti atakuje pozici touranu 2.0 Tdi. Kdybys nevěděl, kde v tabulce ho hledat, začni odspodu. Taky tam na dně tabulky najdeš passat 2.0 tdi a myslím Lupo 1.4 tdi...no jo, chytří lidi koupí diesl >:D