Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Yeti Greenline s motorem 1,6 TDI CR (77 kW)

Škoda veze do Paříže novou flotilu úsporných turbodieselů.
Zpět na článek
23. 9. 2010 12:03
23. 9. 2010 12:38
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2010 10:46
Paradny Yeti
skvele auto , skvely dizajn, skvely dizel , greeeeeeeeeeeen line :yes:
Rozbalit vlákno
1
23. 9. 2010 22:33
Re: Paradny Yeti
vždyt to vypadá jak lada niva s předkem od fábie
23. 9. 2010 11:11
Rekuperace? PR manipulace.
Byl bych rad, kdyby automobilky nepouzivaly zabehle technicke terminy pro popis situaci, ktere jen vzdalene pripominaji to, co pod tim rozumi technicka verejnost. Pouzity system je system inteligentniho dobijeni, ktery je schopen z brzdne energie "rekuperovat" radove jednotky procent. To, cemu je zvykem rikat rekuperace napr. u vlaku ci tramvaje vraci do site drtivou vetsinu brzdne energie. Je to asi jako kdyby jste tyden schranovali odpad z domacnosti a pak z nej vyndali jedny noviny, hodili je do kamen kde spalujete uhli, zbytek hodili do popelnice a tvrdili vsem, ze topite ekologicky - odpadem.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - WinDiesel
23. 9. 2010 12:15
Re: Rekuperace? PR manipulace.
Ty jsi sám ve svých příspěvcích velký manipulátor. ;-\
23. 9. 2010 12:15
Re: Rekuperace? PR manipulace.
Tedy se jedna o rekuperaci s nizsi ucinnosti nez by "technicka" verejnost ocekavala od kolejovych vozidel s elektrickou trakci.
23. 9. 2010 13:38
Re: Rekuperace? PR manipulace.
Tedy se jedna o marketingove zneuziti modniho slova. Asi tak jako kdyby automobilka v medialni komunikaci nabizela "sportovni model", ale az po studiu podrobnych technickych materialu by jste se dozvedeli, ze sportovni model je bezny model s nejslabsim motorem ale s pridanym "sportovnim" volantem. Nebo by nabizeli model s hlinikovymi koly, ale az pri podrobnem zkoumani jste zjistil, ze kolo je normalni plechac a jediny hlinikovy dil je cepicka na ventilku. Zkratka klasicke marketingove zmateni pojmu.
Avatar - WinDiesel
23. 9. 2010 21:44
Re: Rekuperace? PR manipulace.
Ale "nulové emise" u EV ti nevadí, co???? Lžeš si do kapsy, Drápalíku.
23. 9. 2010 13:48
Re: Rekuperace? PR manipulace.
system inteligentneho dobijania ma vyznam, ak s tym zachranis napriklad 5% (najma v mestkej premavke), tak uspora paliva bude viditelna. Faktom je to, ze tieto upravy vyrobcu takmer nic nestoja a aj dopad na zakaznika je najmensi
Avatar - Ada je zase tady
23. 9. 2010 21:14
Re: Rekuperace? PR manipulace.
Trefa! Markeťáci dokáží divy! Poučení na toto téma je zde: [odkaz]
23. 9. 2010 21:35
Re: Rekuperace? PR manipulace.
:yes: >:D
23. 9. 2010 16:22
Re: Rekuperace? PR manipulace.
tak s tema tramvajema to dost prehanis, vratit do site se to muze jen v pripade ze je na danem useku jina tramvaj, ktera zrovna muze energii vyuzit. Jinak se mari vykon v teplo. A kdyz uz tady pises o technicke praxi - tak tam znamejaji jednotky procent hrozne moc.
23. 9. 2010 16:35
Re: Rekuperace? PR manipulace.
A jakou má učinnost rekuperace třebas u hybridu jako je Toyoto Prius?
Avatar - petrumr
27. 9. 2010 20:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 9. 2010 11:14
Ak Yetiho tak nie Greenline
Tie spotreby "ekologických" vezrii modelov sú akurát tak módnymi výstrelkami bez reálneho využitia.
Len včera som som sa smial nad tabuľkovou spotrebou Fabie II Greenline na úrovni 3,4 l a dnes som si prečítal, že novinári dosiahli pri normánej jazde okolo 5 litrov (test Auto-Moto a Šport). I keď je možné, že "normálny" človek bude jazdiť šetrnejšie - tú spotrebu 3,4 dosiahne tak či tak nedosiahne ...

A keď sme už pri tom. Na svojem Ceede 1,6 CVVT dosiahnem pri plynulej "ekonomickej" jazde (40 - 100 km/h) spotrebu cca 5,5 litra benzínu - a to predbieham všetko čo sa dá ...

Ináč dlhodobo 7 litrov, oficiálne mám 6,4 a keby som nelietal po diaľniciach cez 130 km/h. tak ju úrčite dosiahnem. A to mám 122 koní a nemusím premýšlať nad každým predbiehaním.

Vyskúšal som si i "ekologický" hybridný benzínový Lexus a jazdí to super. Ale dynamika nula bodov - teda ak chce mať človek dobrú spotrebu .... ak to dá na automate na Sport, tak to, žerie i trávu okolo cesty ....

Technicky je to super auto ale cenou cca 50 000 eúr je to akurát drahá hračka pre pracháčov ...

Odporúčam kupovať normálne modely a nie tieto "eko" hračky ....teda aspoň zatiaľ - časom sa to zrejme oplatí, dnes však ešte nie ...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - WinDiesel
23. 9. 2010 12:13
Re: Ak Yetiho tak nie Greenline
Z Tvého článku jsme se tedy dozvěděli pouze to, že máš benzíňáka Ceeeda a k tomu hromadu mindráků, protože máš potřebu vysvětlovat, proč jsi si takové auto pořídil a proč je lepší než všechno ostatní, co má 4 kola.
Bude lepší s tím jít na nějakou diskuzi o dosahování "dieselové" spotřeby s kiou Ceed v benzínu.
23. 9. 2010 12:55
Re: Ak Yetiho tak nie Greenline
mno, ja mozna i chapu, co tim chtel basnik rict. Proste usporne verze jsou hezka vec, ale zbytecne draha, protoze vsechno je jen a jen o ridici. Kdo chce jezdit usporne, dokaze to s kazdym autem, kdo si koupi Green line a jezdim s tim jak se sluzebakem, tomu nepomuze ani svecena voda.
Avatar - saldy
23. 9. 2010 13:05
Re: Ak Yetiho tak nie Greenline
Jaký máš názor na DPF v malých dieselech? Mně to tam teda vůbec neladí, tenhle yeti si asi nekoupí nějaký dálkař a při malém nájezdu bude problém s regenerací a špatném dopadu vlastně na celý motor.
23. 9. 2010 13:25
Re: "Básnik" potvrdzuje ...
Úplne najstručnejšie: Eko-vozidlá sa v súčte nákladov neoplatia ...neporovnateľný väčší rozdiel vzniká pri rôznych štýloch jazdy a kto jazdí úsporne - za svoju "eko" jazdu neplatí nikomu nič.
Je napríklad šokujúce, že mnoho vodičov nevie, že moderné motory pri brzdení vozidla motorom majú nulovú spotrebu !!! Miesto šetrenia paliva a hlavne bŕzd vyradia a potom už len svietia brzdovými svetlami ako semafór a ja za nimi na brzdu ani nešliapnem ...
23. 9. 2010 15:05
Re: "Básnik" potvrdzuje ...
Na druhou stranu, psal jsem to zde už jednou - v testu SM jeli se stejnou fábií stejnou trasu v podobných podmínkách, jednou vyřazovali na neutrál z kopců a před semafory. I když je jasné, že to není ouplně to nejlepší a nejbezpečnější, tak co se týče spotřeby, dopadl test vcelku zajímavě.
Teoreticky by neutrál neměl přinést nižší spotřebu, ale prakticky se dostali, teď už nevím, možná o litr níže, kdy ten rozdíl zjevně nevznikl vlivem náhody. Tím nikomu nic nedoporučuji, jen chci naznačit, že vše nemusí být takové, jaké se nám zdá...
23. 9. 2010 13:00
Re: "Básnik" potvrdzuje ...
Neco z praxe - udaj ze spritmonitoru - fabia greenline 4.6 (to jeste mela kombi spotrebu dle vyrobce kolem 4.0), Ceed 7.9.
23. 9. 2010 13:46
Re: "Básnik" potvrdzuje ...
ak sa pozriem na testy lexusu, tak nikdy som sa nedocital, ze dynamika nula bodov...na tomto webe je porovnanie bmw 7 a lexusu ls, skus si to precitat.

K tym uspornym verziam len tolko, ze vzdy zalezi najma od medziclanku medzi podlahou a plynovym pedalom
Avatar - strýček BOB
23. 9. 2010 14:36
Re: "Básnik" potvrdzuje ...
Tak jsi se pochlubil, že ten zázrak korejské techniky jezdí za sedm. Přitom se stačí podívat na spritmonitor a člověk zjistí, že realita, tedy skutečná realita, je někde jinde. . >:-[]
Avatar - iudex
23. 9. 2010 14:57
Re: "Básnik" potvrdzuje ...
Tak on jazdí za 7 a priemer na spritomonitore je 7,96. Teda si vymýšľa, lebo priemer z X užívateľov je o necelý liter vyšší? ;-)
P.S.: Aj ja jazdím za menej, než pre môj model ukazuje spritomonitor ako priemer.
Avatar - strýček BOB
23. 9. 2010 15:06
Re: "Básnik" potvrdzuje ...
Cedník, benzín, od 120koní, výsledek je 104 kusů s průměrem 8.09l.

Klidně, někdo za méně, někdo za víc. S tím nemám problém, ale průměr je průměr.
Avatar - iudex
23. 9. 2010 15:11
Re: "Básnik" potvrdzuje ...
Čiže si tam zarátaval aj dvojlitre... ;-)
Avatar - strýček BOB
24. 9. 2010 08:06
Re: "Básnik" potvrdzuje ...
Aha, no jo, máš pravdu, netušil jsem, že Kia montuje do ceedu dvojlitr.
23. 9. 2010 11:30
Jiný názor...
Já naopak vidím tyto úpravy jako smysluplňější než nějaké hybridy. Nepopírám funkčnost hybridů, ale musíme si uvědomit jak "eko" je vývoj takového hybridu, jak "eko" je výroba součástek na takový vůz... Naproti tomu upravení, řídící jednotky, pneu s menším valivým odporem a upravení aerodynamiky je mnohem víc eko než vývoj kompletně nového "eko" auta. Nejsem dieselový maniak ale myslím, že toto je krok správným směrem :yes: Navíc tyto úpravy stojí automobilku menší peníze a když se k tomu udělá dojemná reklama jak vlastně zachraňujeme svět tak na tom automobilka vydělá nemalé peníze. Když si to trh žádá, tak proč ne. Jasně, že je to z velké části PR masáž, jako biopaliva bio okurky a polévka bez glutamátů barviv a bla bla bla... Ale nechme každému co jeho jest až čas ukáže kdo má pravdu, ale to už tady nebudem a ti co si na tom te´d namastí kapsu taky ne. :-)
Rozbalit vlákno
6
23. 9. 2010 13:50
Re: Jiný názor...
naftovy maniak byt nemusis, s uvedenych uprav (aerodynamika, riadiaca jednotka, dobijanie....)sa da vsetko aplikovat aj u benzinakov
Avatar - Ada je zase tady
23. 9. 2010 21:33
Re: Jiný názor...
Je nezpochybnitelne, ze diesel je jedina spravna cesta pro ekologicky automobil soucasnosti. Ovsem musi jit o diesel s kompresnim pomerem alespon 19 az 20. Takovy motor ma od prirody vyssi energetickou ucinnost (a tedy spotrebu), nez motor s kompresnim pomerem 14-15, nebo nedejboze 9-10, jak to zname u bendzinu. A papirova spotreba byva casto opravdu nerealna. Napriklad u stare dobre Fabie SDI, kterou ma syn, se da po Praze jezdit pod 5 a na venkove pod 4 litry uplne bezne. To je z hlediska produkce CO2 opravdovy "Greenline" automobil!
Avatar - WinDiesel
23. 9. 2010 21:59
Re: Jiný názor...
A je Tvůj syn po Tobě, Ádo??? Aha, už to tady čtu, má TDI s kompresí 19 až 20, takže zjevně je po Tobě, chudák... :-( :-O
24. 9. 2010 08:10
Re: Jiný názor...
>:D >:D Napadlo tě někdy, že se diesel a benzín dost zásadně liší principem činnosti z čehož plynou třeba tebou právě zmiňované kompresní poměry.
Pokud by stará "dobrá" SDI žrala víc, bylo by něco špatně. Když motor nemá výkon, nemá co žrát.
24. 9. 2010 11:06
Re: Jiný názor...
tu fabiu sdi ma trest za to, ze sa zle ucil??? Ked pozeram zrychlenie, tak do kolonky 0 - 100 mali napisat sotva a 0- 120 mozno, podla pocasia. To ze to nezere a ten motor je nezmar je fakt, ale zaroven to ani nejde
23. 9. 2010 12:03
SUV greenline?
Nechápu, když jsem takový ekolog nebo škudlil a prahnu po co nejnižší spotřebě a po tom, abych ublížil co nejmíň květinkám, nekoupím si přece SUV? Nechápu...ale věřím, že jiní to pochopí za mě a SUV geenline si koupí...
Rozbalit vlákno
4
23. 9. 2010 12:18
Re: SUV greenline?
Yeti je relatívne malé auto s bežnou spotrebou, čiže nechápem tvoje rozčarovanie.
Avatar - jazva
23. 9. 2010 13:04
Re: SUV greenline?
Yeti je DOSŤ malé auto a nie iba relatívne... ;-)
23. 9. 2010 15:24
Re: SUV greenline?
Nechal jsem se unést a Yeti to odnes:-) Jistě by se našel lepší příklad(třeba nějaký superhybrid)...ale už mi lezou krkem tyto geenliny a econetiky obecně. Už jsem psal jinde, že neuznávám tento kult, kde se kvůli pár deci prodlouží brzdná dráha,většinou sníží komfort atd...
Avatar - twistedTSD
23. 9. 2010 16:28
Re: SUV greenline?
:yes: ...a zvýší cena...ale hlavně, že je automobilka "in" a má ekologické modely :-)
23. 9. 2010 12:38
green diesel
= contradiction in terms
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
23. 9. 2010 14:35
Greenline vs. normál
Len pre príklad: Podľa štatistík spritomonitoru má Fabia 1,4TDI Greenline priemernú spotrebu 4,65 l/100 km; "normálna" Fabia TDI má priemerku 4,92l.
To, či úspora 0,27l/100 km stojí za vyššiu základnú cenu, slabšiu dynamiku, menší grip pneumatík, dlhšiu brzdnú dráhu a horšiu stabilitu a obratnosť na ceste, si musí zvážiť každý za seba. 8-s
Rozbalit vlákno
0
23. 9. 2010 22:34
ekologický SUV
to je oxymorón >:D
Rozbalit vlákno
0