Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda zahájila výrobu Rapidu Spaceback

19. srpna vyjely z výrobní linky v Mladé Boleslavi první kusy nového Rapidu Spaceback. Výstavní premiéra proběhne za tři týdny na autosalonu ve Frankfurtu.
Zpět na článek
19. 8. 2013 18:45
19. 8. 2013 18:56
19. 8. 2013 20:14
19. 8. 2013 20:20
19. 8. 2013 21:21
19. 8. 2013 21:41
20. 8. 2013 07:51
20. 8. 2013 08:04
19. 8. 2013 20:17
19. 8. 2013 20:23
19. 8. 2013 21:05
19. 8. 2013 21:25
19. 8. 2013 21:56
19. 8. 2013 21:56
20. 8. 2013 13:48
20. 8. 2013 14:08
20. 8. 2013 15:39
20. 8. 2013 19:11
20. 8. 2013 19:49
19. 8. 2013 21:45
19. 8. 2013 21:59
21. 8. 2013 12:04
21. 8. 2013 13:32
22. 8. 2013 10:46
22. 8. 2013 13:37
21. 8. 2013 14:24
19. 8. 2013 23:29
20. 8. 2013 08:58
20. 8. 2013 07:55
20. 8. 2013 08:56
20. 8. 2013 09:06
20. 8. 2013 10:01
20. 8. 2013 10:21
20. 8. 2013 15:00
20. 8. 2013 16:08
20. 8. 2013 10:03
Avatar - petrumr
19. 8. 2013 18:45
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - grifith
19. 8. 2013 18:56
Re: ok
Reálně si myslím už to takové terno nebude. Ale uvidíme, základní liftback se mi líbí více.
19. 8. 2013 20:14
Re: ok
Vidiš a u mě je to naopak, tenhle Spaceback (obvzlášť v té červené) se mi líbí víc ;-)
Avatar - grifith
19. 8. 2013 20:20
Re: ok
Právě proto zde existuje možnost výběru :-) Osobně mi varianta Spacebacku význam nedává,leda že by cenu liftbacku paušálně snížila o takových 15 tisíc.... ale o tom pochybuji :-)
19. 8. 2013 21:21
Re: ok
No já bych naopak řekl, že hatch Škodovce nad Fabií chyběl a dává větší smysl než liftback ;-)
Avatar - grifith
19. 8. 2013 21:41
Re: ok
Budiž, uvidíme co na to globální prodeje. U nás úspěch zaručen díky "nasranýmu dikobrazovi" >:D
20. 8. 2013 07:51
Re: ok
Videl jsem ho dvakrat na D11 a hodne se nepovedl bocni profil, ono ani zezadu to neni zadne terno. Za me bohuzel palec dolu, co se tyce designu.
Avatar - Choochoo
20. 8. 2013 08:04
Re: ok
Ona ta uvodni fotka hodne napovi. V te cervene to s tim sklem vypada hodne tragicky, snad o 2 tridy hure nez vymazlene rendery
19. 8. 2013 20:17
..
skoda bych ne koupil ani za polovinu cenu, jsou v tom Common-rail motory co je mit tregedie, nejlepsi motory byly s cerpadlem BOSCH VP44 do roku 2004, a ty motory vyrabily nemcy, cesi jen udelali sedacky.

kdyz common rail tak Ford nebo mercedes....
Rozbalit vlákno
17
Avatar - grifith
19. 8. 2013 20:23
Re: ..
Přesně naopak,motory s čerpadlem VP44 byly vcelku tragické, co se spolehlivosti týká, ať už byly použity kdekoliv. Common rail máš dnes již všude a že by byl tak tragickej, to bych teda neřekl.
Avatar - 3_diamanty
19. 8. 2013 21:05
Re: ..
tak ja si myslim ze uplne jednoznacna volba je tu benzin .... ;-) , diesel tak jedine do SUV alebo do traktora... rapid potrebuje solidny benzin napr 77KW TSI by uz mohlo ist slusne :yes:
19. 8. 2013 21:25
Re: ..
jj 1.2 TSI 77kW je jasná volba, ale pokud vím, Rapid má pořád starou verzi motoru EA111, ne? Nebo se pletu?
Avatar - PeterLuk
19. 8. 2013 21:56
Re: ..
Myslím že sa nepletieš...
Avatar - grifith
19. 8. 2013 21:56
Re: ..
Ano, Rapid má stále starou verzi motorů TSI, tedy EA111. ;-)
Avatar - Hafol
20. 8. 2013 13:48
Re: ..
Ano, ale po úpravě a s řetízkem. Motor je velmi příjemný :yes: , údajně nová verze do Rapidu nepůjde, se mi nechce věřit, jen jestli nechtějí doprodat jen starší motory.
20. 8. 2013 14:08
Re: ..
Ten retizek je tam k vytazeni spuntu z vany? 8-s
Avatar - grifith
20. 8. 2013 15:39
Re: ..
Řetízkem? To je "dikobrazí" dárek za nákup tohoto skvostu? A jaké úpravy tam jsou se taky nějak věřejně ví? Obecnému prohlášení, že už je to v pohodě a nejmenované změny vše vyřešily, nevěřím.
20. 8. 2013 19:11
Re: ..
No asi bych se uz moc nebal po ty uprave nebal, snad se to uz nepo...
Avatar - grifith
20. 8. 2013 19:49
Re: ..
Moc podmiňovacích způsobů v jedné větě. Nechci být apriori proti, budoucnost nám ukáže, ale zatím mě kvalitou nepřesvědčují.
19. 8. 2013 21:45
Re: ..
Pan grifith má pravdu, předsedo. Asi si tu tragedii s radiálními písty VP44, co měla v sobě i řídící jednotku, která se musela tudíž měnit i s čerpadlem a majitelé motorů 2,2 Dti by mohli vyprávět, s něčím pletete. Mám tušení, že s legendárními a z hlediska kombinace spotřeby, spolehlivosti a výdrže nejlepšími přímovstřikovými přeplňovanými vznětovými motory všech dob, tedy 1,9 TDi s čerpadlem VP 37 s axiálním pístem.
Avatar - grifith
19. 8. 2013 21:59
Re: ..
Ano, motory 1,9 TDi čerpadlo VP44 naštěstí nikdy neviděly a toto lze jen kvitovat >:-[]
21. 8. 2013 12:04
Re: ..
pred chvilkou to existoval?

"Přesně naopak,motory s čerpadlem VP44 byly vcelku tragické,"
Avatar - grifith
21. 8. 2013 13:32
Re: ..
Mluvíš česky? Pokud ano, převeď to do srozumitelné věty, takto tomu příliš nerozumím.
22. 8. 2013 10:46
Re: ..
celou dobu jsem rikal je. ti novejsi motory nejsou moc dobry. lepsi mit neco jineho...... :-)
Avatar - grifith
22. 8. 2013 13:37
Re: ..
Ty jo, myslím, že čeština je pro tebe obrovskej ořech.... Pokud si myslíš, že motory s čerpadly VP44 jsou lepší než aktuální generace CR dieselů, tak to potom o motorech velkou páru nemáš. :-)
21. 8. 2013 14:24
Re: ..
Mas tu 4 prispevky a sama perla >:D
19. 8. 2013 23:29
Spaceback
Zrovna dneska ráno jsem potkal červenýho Spacebacka bez prodlouženýho zadního skla na R10, když odbočoval kousek za Boleslaví, jak je tam po pravý straně to letadlo jako restaurace či co (teďka v barvách Kofoly).
Rozbalit vlákno
1
20. 8. 2013 08:58
Re: Spaceback
Já tam Spaceback potkávám tak často, že mě dneska překvapila informace, že se teprv začíná vyrábět. Přišlo mi to jako stará informace, protože už Spaceback beru jako běžnou součást silničního provozu. >:D
Avatar - vabis
20. 8. 2013 07:55
ať se daří
Tak přeji hodně úspěchu :-! Po odchodu Felicie kombi takové podobné auto zdejšímu trhu trošku chybělo. Ještě nahradit EA111 lepším EA211 a bude to v rámci kategorie celkem ok :yes:
Rozbalit vlákno
0
20. 8. 2013 08:39
Opel Astra F hatchback
Vím, že budu ukamenován, ale z určitých úhlů pohledu, zejména zadního a zadobočního, mi spaceback silně připomíná opel astra f hatchback. Že by inspirace?
Rozbalit vlákno
0
20. 8. 2013 08:56
motory
Myslím, že spaceback bude prodejně úspěšný. Jen vidím trochu problém s motorizacema. Benzínový motor se nabízí použitelný v podstatě jeden 1,2 TSI. HTP není motor pro 21 století a 1,4 TSI tam dala Škodovka záměrně jen dopočtu navíc schválně skombinovaný s drahým DSG, tak aby si ho nikdo nekoupil a všichni brali do Rapida výhradně 1,2 TSI. Tj. jeden motor softwarově naladěný na různé výkony. Diesel je to samé. 1,6 TDI naladěné softwarově buď na 66 nebo 77 kW. Opticky to vypadá jako že se pro Rapid nabízí několik motorových variant. Ve skutečnosti jsou to jen 2 různé motory. 1,2 TSI a 1,6 TDI. Třeba Škodovka časem něco přidá. ;-\
Rozbalit vlákno
6
20. 8. 2013 09:06
Re: motory
A co by jsis tam tak představoval? :-)
20. 8. 2013 10:01
Re: motory
Treba motor, co vydrzi vic nez par tisic km? >:-[]
20. 8. 2013 10:21
Re: motory
Když už tu 1,4 TSI, tak s manuálem, aby to auto nebylo zbytečně o 50000 dražší, což je u lowend auta strašně moc. Ale je mi jasný, že Škodovka chce prostě zákazníky donutit, aby si koupili co chce Škodovka, tak cenovou politiku nastavila jak ji nastavila. Prostě dala zákazníkům jasně najevo co si mají koupit. 1,4 TSI dala do spojení výhradně s DSG a postavila ji cenově tak, aby nešla koupit.
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2013 15:00
Re: motory
Jak už jsem nedávno psal, nejen že 1.4 je pouze s DSG, ale taky se vůbec nenabízí ke zvýhodněným výbavám - dokonce ani ke "sportovnímu" StylePLUS. Tudíž je dnes opravdu jen do počtu...Na druhou stranu, pro většinu zákazníků je stejně ideální 1.2 TSI.
20. 8. 2013 16:08
Re: motory
Za týhle marketingový politiky co Škovka hraje samozřejmě. Neřekl bych ale ideální. Řekl bych spíš jediná možná.
20. 8. 2013 10:03
Re: motory
No tu 1.2 TSI je prece treba dostat "z domu" >:D
Avatar - pumpkin
20. 8. 2013 10:12
lift alebo space?
Teraz máme doma Rapida TSI asi v strednej výbave... No, ako vlastné by som to nechcel, ale ako služobné je to fajn. (To teraz ale nemyslím na spôsob "Najlepší off-road je služobná Fabia").
Čo ma pri liftbacku najviac sklamalo je nízka strecha nad zadnými operadlami sedadiel. Nepríde mi celkom v poriadku, že pri mojej výške 178 cm si opieram hlavu o tapacírovanie pántov 5. dverí. Miesta na nohy je pri tom dosť, tak možno by to chcelo len zväčšiť uhol zadných operadiel. Obrí kufor síce poteší, ale praktickejší bude zrejme Spaceback, ktorý ponúkne vyššiu strechu vzadu. Skalní sa tak môžu tešiť na novodobú Feliciu s kvalitou Octavie.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - grifith
20. 8. 2013 10:34
Re: lift alebo space?
Rapid jsem si vyzkoušel dvakrát a osobně jsem při svých 192cm neměl tento problém s výškou nad zadní sedačkou. Pravda záleží i na "stylu" sezení, který může být zcela odlišný. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
20. 8. 2013 12:50
je to klasická škodovka posledních let...
= vlastně dobré auto, s neuvěřitelně špatnými motory...
:-(
Škoda.
Z dneších škodovek je mi nejsympatičtější. Jen by o chtělo motor hodný potenciálních zákazníků = nesmrtelnej benzín s levnou údržbou...
Rozbalit vlákno
26
Avatar - umo
20. 8. 2013 16:52
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Súhlas. Vedel by som si predstaviť ako základný motor 1,4 16V. MPI je na takéto auto málo a bohužiaľ je jediný atmosferický. Turbomotory od VW radšej nie
Avatar - grifith
20. 8. 2013 17:06
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Dobré by to bylo, ale pak by prodeje staršího 1,2 TSi (EA111) nabraly pro koncern neblahý směr, protože by byl tou 1,4 16v zašlapán do země.
Avatar - umo
20. 8. 2013 19:10
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Len aby sa im nestalo, že úplné nahradenie atmosferických motorov turbomotormi im odláka zákazníkov. Hovorím za seba. Ak bude v budúcnosti ponúkať len turbomotory, odchádzam ku konkurencii, ktorá ponúkne atmosferické motory.
Avatar - grifith
20. 8. 2013 19:46
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Ano, stát se to může, ale tragicky bych to neviděl, protože do 3 let už zde moc atmosfér nebude. A pokud bude foukaný motor s dobrou životností a příznivou cenou, já bych se nebránil, má to svoje výhody.
Avatar - umo
20. 8. 2013 21:02
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Určite dynamika turbomotorov je super v porovnaní s porovnateľnými atmosférami, ale otázna je spoľahlivosť a servisné náklady.
20. 8. 2013 22:01
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Jde o to, jestli si turbomotor koupíš nový, nebo nějaký vyhoněný někde z páté ruky.

Z mého pohledu se u nového motoru není čeho bát, pokud nejsi hovado, které se neumí k motoru chovat, tak ti bezproblému vydrží mnoho let.
Avatar - grifith
21. 8. 2013 09:54
Re: je to klasická škodovka posledních let...
K uvedenému motoru TSi ses mohl chovat v rukavičkách a stejně to mnohým bylo prd platné.
21. 8. 2013 13:15
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Když nerozeznáš zdravý zvuk motoru, tak se není čemu divit.
Avatar - grifith
21. 8. 2013 13:31
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Mě to je putna, já bych si tento vergl nepořídil, ale říkej to mnoha majitelům... svádět to na ně,že nepoznají zdravý zvuk motoru je dost zvláštní alibismus.
20. 8. 2013 20:38
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Tak to si pospěš, jelikož turbo benzín už chystá i DUO H/K.
21. 8. 2013 11:51
Re: je to klasická škodovka posledních let...
ze by vsetky predaje zozali Hyundai s 1.6GDI a Mazda so Sky active? To sa asi nepodari :-) Vlak je rozbehnuty... Ostatne, uzivatelsky su 1,2 TSI prijemne a usporne aj v realy. Jediny problem bol s tymi nestastnymi retazami.. To riesili modifikovanym napinakom a inou retazou.. Tak snad poriesili. Apropo nechcem tu strasit ale retaz preskakovala aj na 1,2HTP. Sam poznam jedneho cloveka co sa mu to stalo..Nebolo to moc medializovane.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 8. 2013 19:14
Re: je to klasická škodovka posledních let...
a vůbec nejlépe 1.6... kolem 100 koní... s plánovanou životností aspoň 500.000km a požadovaným normálním olejem...
;-)
20. 8. 2013 20:43
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Nejlepší Motor v jedničkové Octávce byl podle mně 1,6 74kw. Dostačující výkon i pro rodinné cestování. Rapidu by slušel. Stejně tak 1,6 FSI který se bůh ví proč vytratil s nabídky.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 8. 2013 18:03
Re: je to klasická škodovka posledních let...
souhlas.
;-)
20. 8. 2013 17:34
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Co je tohle za rošířený blud?

Chápu, že je děsně v módě tu nadávat na TSI a vysmívat se mu, ale rozum do hrsti.

Opravdu si myslíš, že ten motor je tak špatný? Že ho koncern rube týdně v desetitisícových sériích jen proto, aby se mu za rok vrátil s potkánými písty?

To by byli velmi špatní počtáři, což zrovna u koncernu nejsou a velmi dobře si jsou vědomi, že důvěra zákazníků není něco, čím se dá jen tak pohrávat, ještě, když je zde tak vyvinuté konkurenční prostředí.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 8. 2013 19:06
Re: je to klasická škodovka posledních let...
souhlasím s Tebou, že je to k nevíře... ale je to tak.
Já se neposmívám... je mi majitelů líto. Zkus s nějakým dát řeč.
Mluvím zejména o životnosti a servisních nákladech.
Ten motor se prostě nepovedl a zdá se, že "počtářům" je to jedno, protože trh to pořád ještě konzumuje.
Chci věřit v to, že lidstvo není tak tupé, že jen trh má značnou setrvačnost... takže po období kupování špatných VW začnou lidi kupovat jiná evropská, dobrá auta.
Jediná nevýhoda je, že pokud je to setrvačností, tak pak pár let nebudou kupovat ani dobré VW...
:-!
20. 8. 2013 19:20
Re: je to klasická škodovka posledních let...
No nevim, motor prošel upravami a snad už je to v pohodě ;-) Jinak musím říct, že uživatelsky jsou to motory fakt příjemné. Mám za sebou zkušenost jak s 1.2 TSi ve Fabii Combi 63kW i Octavii Lift 77kW, tak i silnějsí 1.4TSi 90kW v OII Combi a super :yes: Obvzlášt posledně jmenovaný mě celkem nadchnul, kultivovaný a dostatečně silný motor se slušnou spotřebou. Najel jsem s ním cca 1500km s průměrem 6.8l/100km, což jde...
20. 8. 2013 21:37
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Nesouhlasím s tebou, mám jiné zkušenosti.

Tu se z problému, který se sporadicky vyskytuje, dělá něco, co 100% potká každý motor bez rozdílu. A to je holý a prachsprostý nesmysl.

Znovu opakuji, každý, kdo si umí dát dvě a dvě dohromady ví, že neustálá produkce průserového motoru v takovém množství, jakém je chrlí, by výrobci brzy finančně zlomila vaz a silně pošramotila pověst. Tohle si nikdo v dnešní době nelajzne.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 8. 2013 18:06
Re: je to klasická škodovka posledních let...
sporadicky?!!
Prý exisuje i TSI, který tyhle problémy nemá... ale živýho majitele takovýho auta jsem ještě nepotkal.
>:-[]
Platí obecně... včetně 1.8TSI.
Když se to stihne včas a přejde se na normální olej, tak je klid. Jen se pak musí měnit po 10 tisících a ne po 30... stejně nechápu, proč to nepřiznali a prostě nezměnili servisní plán.
Že by povýšení Němci, neschopni přiznat vlastní chybu?
;-)
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2013 23:43
Re: je to klasická škodovka posledních let...
VW přece neprodukuje úplně ten samý motor jako před lety. Byl kvůli těmto problémům upraven a s jistotou tvrdit, že ty motory jsou "neuvěřitelně špatné", mi připadá spíše jako projev...setrvačnosti.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 8. 2013 18:13
Re: je to klasická škodovka posledních let...
nejsou "neuvěřitelně špatné"... jen mají nepovedený rozvod a tím přináší nové, zbytečné riziko... s vysokou pravděpodobností závady.
Drahé závady.
Upraven byl jen proto, aby se ucpala huba. Možná se to riziko trochu snížilo - ale nezmizelo!
Proč by jinak na nové trhy uváděli novou generaci TSI... s rozvodem řemenem. A proč jim zákazníci na jiných trzích - třeba u nás - nestojí za to jim nový motro nabídnout?
To je to, co mě točí... neúcta k zákazníkovi.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 8. 2013 19:12
Re: je to klasická škodovka posledních let...
ostatně proč tedy "koncern" již tolik let vyrábí výkonnější verze 2.0 turbodieselů. když jim nejpozději kolem 200.000 km praskne hlava?
Protože fleetoví manažeři to neřeší... většina aut jde pryč dřív... a majitele ojetin nikdo neposlouchá.
Promluv si s nějakým profi dopravcem osob... Superb 2.0 (zejména 125kW verze) má novou hlavu prostě v plánu údržby...
Nechápu... ale nic s tím nenadělám.
20. 8. 2013 20:55
Re: je to klasická škodovka posledních let...
To že majitele ojetin nikdo neposlouchá je nesmysl. Nejlepší reklama pro automobilku je když se její auta pohybují na silnicích v kondici řadu let. Problémy s motory 2,0 TDI jsem vždy řešil převážně u načipovaných motorů, tedy u majitelů kteři si myslí. počkat - myslí oni vůbec :-| Jezdí k nám dvojková Octavie 2,0 TDI 103 kw která má najeto 268 000 a krom výměny klapky kolem 190 000 km a turba ve cca 250 000 nemá problém. Stejně tak Passat který má s tím samým motorem najeto 230 000. Nemyslím si že je to náhoda že dva kousky tak špatných motoru jezdí k nám a nemají problém.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 8. 2013 18:01
Re: je to klasická škodovka posledních let...
jo... proto je tam ta závorka!
Platí o převážně pro 125kW.
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
20. 8. 2013 19:17
Re: je to klasická škodovka posledních let...
a není to nic nového!
Už v Oktávce II byl nejlepším motorem pro dlouhodobé, rodinné použití 1,4 59kW.
Smutné?
20. 8. 2013 21:39
Re: je to klasická škodovka posledních let...
Ale houbelec. Každej pepík ti řekne, že nejlepší motor do dvojkové octávie je 1.9TDI PD, kterej jezdí i na mastnej hadr, vydrží neskutečné zacházení a nic nežere.

Proto jich jezdí takový mraky a se statisíci na hrbu. :-!