Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
grifith
0
Reálně si myslím už to takové terno nebude. Ale uvidíme, základní liftback se mi líbí více.
ericn
3
Vidiš a u mě je to naopak, tenhle Spaceback (obvzlášť v té červené) se mi líbí víc 😉
grifith
0
Právě proto zde existuje možnost výběru 😄 Osobně mi varianta Spacebacku význam nedává,leda že by cenu liftbacku paušálně snížila o takových 15 tisíc.... ale o tom pochybuji 😄
ericn
2
No já bych naopak řekl, že hatch Škodovce nad Fabií chyběl a dává větší smysl než liftback 😉
grifith
1
Budiž, uvidíme co na to globální prodeje. U nás úspěch zaručen díky "nasranýmu dikobrazovi" >😁
mrazik
1
Videl jsem ho dvakrat na D11 a hodne se nepovedl bocni profil, ono ani zezadu to neni zadne terno. Za me bohuzel palec dolu, co se tyce designu.
Choochoo
0
Ona ta uvodni fotka hodne napovi. V te cervene to s tim sklem vypada hodne tragicky, snad o 2 tridy hure nez vymazlene rendery
jarda f
skoda bych ne koupil ani za polovinu cenu, jsou v tom Common-rail motory co je mit tregedie, nejlepsi motory byly s cerpadlem BOSCH VP44 do roku 2004, a ty motory vyrabily nemcy, cesi jen udelali sedacky.
kdyz common rail tak Ford nebo mercedes....
kdyz common rail tak Ford nebo mercedes....
Přesně naopak,motory s čerpadlem VP44 byly vcelku tragické, co se spolehlivosti týká, ať už byly použity kdekoliv. Common rail máš dnes již všude a že by byl tak tragickej, to bych teda neřekl.
tak ja si myslim ze uplne jednoznacna volba je tu benzin .... 😉 , diesel tak jedine do SUV alebo do traktora... rapid potrebuje solidny benzin napr 77KW TSI by uz mohlo ist slusne :yes:
jj 1.2 TSI 77kW je jasná volba, ale pokud vím, Rapid má pořád starou verzi motoru EA111, ne? Nebo se pletu?
Ano, Rapid má stále starou verzi motorů TSI, tedy EA111. 😉
Ano, ale po úpravě a s řetízkem. Motor je velmi příjemný :yes: , údajně nová verze do Rapidu nepůjde, se mi nechce věřit, jen jestli nechtějí doprodat jen starší motory.
Řetízkem? To je "dikobrazí" dárek za nákup tohoto skvostu? A jaké úpravy tam jsou se taky nějak věřejně ví? Obecnému prohlášení, že už je to v pohodě a nejmenované změny vše vyřešily, nevěřím.
Pan grifith má pravdu, předsedo. Asi si tu tragedii s radiálními písty VP44, co měla v sobě i řídící jednotku, která se musela tudíž měnit i s čerpadlem a majitelé motorů 2,2 Dti by mohli vyprávět, s něčím pletete. Mám tušení, že s legendárními a z hlediska kombinace spotřeby, spolehlivosti a výdrže nejlepšími přímovstřikovými přeplňovanými vznětovými motory všech dob, tedy 1,9 TDi s čerpadlem VP 37 s axiálním pístem.
Ano, motory 1,9 TDi čerpadlo VP44 naštěstí nikdy neviděly a toto lze jen kvitovat >😒]
pred chvilkou to existoval?
"Přesně naopak,motory s čerpadlem VP44 byly vcelku tragické,"
"Přesně naopak,motory s čerpadlem VP44 byly vcelku tragické,"
Mluvíš česky? Pokud ano, převeď to do srozumitelné věty, takto tomu příliš nerozumím.
celou dobu jsem rikal je. ti novejsi motory nejsou moc dobry. lepsi mit neco jineho...... 😄
Ty jo, myslím, že čeština je pro tebe obrovskej ořech.... Pokud si myslíš, že motory s čerpadly VP44 jsou lepší než aktuální generace CR dieselů, tak to potom o motorech velkou páru nemáš. 😄
Left
Zrovna dneska ráno jsem potkal červenýho Spacebacka bez prodlouženýho zadního skla na R10, když odbočoval kousek za Boleslaví, jak je tam po pravý straně to letadlo jako restaurace či co (teďka v barvách Kofoly).
Já tam Spaceback potkávám tak často, že mě dneska překvapila informace, že se teprv začíná vyrábět. Přišlo mi to jako stará informace, protože už Spaceback beru jako běžnou součást silničního provozu. >😁
vabis
Tak přeji hodně úspěchu :-! Po odchodu Felicie kombi takové podobné auto zdejšímu trhu trošku chybělo. Ještě nahradit EA111 lepším EA211 a bude to v rámci kategorie celkem ok :yes:
Krysso
Vím, že budu ukamenován, ale z určitých úhlů pohledu, zejména zadního a zadobočního, mi spaceback silně připomíná opel astra f hatchback. Že by inspirace?
ryccardo
Myslím, že spaceback bude prodejně úspěšný. Jen vidím trochu problém s motorizacema. Benzínový motor se nabízí použitelný v podstatě jeden 1,2 TSI. HTP není motor pro 21 století a 1,4 TSI tam dala Škodovka záměrně jen dopočtu navíc schválně skombinovaný s drahým DSG, tak aby si ho nikdo nekoupil a všichni brali do Rapida výhradně 1,2 TSI. Tj. jeden motor softwarově naladěný na různé výkony. Diesel je to samé. 1,6 TDI naladěné softwarově buď na 66 nebo 77 kW. Opticky to vypadá jako že se pro Rapid nabízí několik motorových variant. Ve skutečnosti jsou to jen 2 různé motory. 1,2 TSI a 1,6 TDI. Třeba Škodovka časem něco přidá. ;-\
A co by jsis tam tak představoval? 😄
Když už tu 1,4 TSI, tak s manuálem, aby to auto nebylo zbytečně o 50000 dražší, což je u lowend auta strašně moc. Ale je mi jasný, že Škodovka chce prostě zákazníky donutit, aby si koupili co chce Škodovka, tak cenovou politiku nastavila jak ji nastavila. Prostě dala zákazníkům jasně najevo co si mají koupit. 1,4 TSI dala do spojení výhradně s DSG a postavila ji cenově tak, aby nešla koupit.
Jak už jsem nedávno psal, nejen že 1.4 je pouze s DSG, ale taky se vůbec nenabízí ke zvýhodněným výbavám - dokonce ani ke "sportovnímu" StylePLUS. Tudíž je dnes opravdu jen do počtu...Na druhou stranu, pro většinu zákazníků je stejně ideální 1.2 TSI.
Za týhle marketingový politiky co Škovka hraje samozřejmě. Neřekl bych ale ideální. Řekl bych spíš jediná možná.
pumpkin
Teraz máme doma Rapida TSI asi v strednej výbave... No, ako vlastné by som to nechcel, ale ako služobné je to fajn. (To teraz ale nemyslím na spôsob "Najlepší off-road je služobná Fabia").
Čo ma pri liftbacku najviac sklamalo je nízka strecha nad zadnými operadlami sedadiel. Nepríde mi celkom v poriadku, že pri mojej výške 178 cm si opieram hlavu o tapacírovanie pántov 5. dverí. Miesta na nohy je pri tom dosť, tak možno by to chcelo len zväčšiť uhol zadných operadiel. Obrí kufor síce poteší, ale praktickejší bude zrejme Spaceback, ktorý ponúkne vyššiu strechu vzadu. Skalní sa tak môžu tešiť na novodobú Feliciu s kvalitou Octavie.
Čo ma pri liftbacku najviac sklamalo je nízka strecha nad zadnými operadlami sedadiel. Nepríde mi celkom v poriadku, že pri mojej výške 178 cm si opieram hlavu o tapacírovanie pántov 5. dverí. Miesta na nohy je pri tom dosť, tak možno by to chcelo len zväčšiť uhol zadných operadiel. Obrí kufor síce poteší, ale praktickejší bude zrejme Spaceback, ktorý ponúkne vyššiu strechu vzadu. Skalní sa tak môžu tešiť na novodobú Feliciu s kvalitou Octavie.
Rapid jsem si vyzkoušel dvakrát a osobně jsem při svých 192cm neměl tento problém s výškou nad zadní sedačkou. Pravda záleží i na "stylu" sezení, který může být zcela odlišný. 😉
Ja Prvni 123
= vlastně dobré auto, s neuvěřitelně špatnými motory...
😒
Škoda.
Z dneších škodovek je mi nejsympatičtější. Jen by o chtělo motor hodný potenciálních zákazníků = nesmrtelnej benzín s levnou údržbou...
😒
Škoda.
Z dneších škodovek je mi nejsympatičtější. Jen by o chtělo motor hodný potenciálních zákazníků = nesmrtelnej benzín s levnou údržbou...
Súhlas. Vedel by som si predstaviť ako základný motor 1,4 16V. MPI je na takéto auto málo a bohužiaľ je jediný atmosferický. Turbomotory od VW radšej nie
Dobré by to bylo, ale pak by prodeje staršího 1,2 TSi (EA111) nabraly pro koncern neblahý směr, protože by byl tou 1,4 16v zašlapán do země.
Len aby sa im nestalo, že úplné nahradenie atmosferických motorov turbomotormi im odláka zákazníkov. Hovorím za seba. Ak bude v budúcnosti ponúkať len turbomotory, odchádzam ku konkurencii, ktorá ponúkne atmosferické motory.
Ano, stát se to může, ale tragicky bych to neviděl, protože do 3 let už zde moc atmosfér nebude. A pokud bude foukaný motor s dobrou životností a příznivou cenou, já bych se nebránil, má to svoje výhody.
Určite dynamika turbomotorov je super v porovnaní s porovnateľnými atmosférami, ale otázna je spoľahlivosť a servisné náklady.
Jde o to, jestli si turbomotor koupíš nový, nebo nějaký vyhoněný někde z páté ruky.
Z mého pohledu se u nového motoru není čeho bát, pokud nejsi hovado, které se neumí k motoru chovat, tak ti bezproblému vydrží mnoho let.
Z mého pohledu se u nového motoru není čeho bát, pokud nejsi hovado, které se neumí k motoru chovat, tak ti bezproblému vydrží mnoho let.
K uvedenému motoru TSi ses mohl chovat v rukavičkách a stejně to mnohým bylo prd platné.
ze by vsetky predaje zozali Hyundai s 1.6GDI a Mazda so Sky active? To sa asi nepodari 😄 Vlak je rozbehnuty... Ostatne, uzivatelsky su 1,2 TSI prijemne a usporne aj v realy. Jediny problem bol s tymi nestastnymi retazami.. To riesili modifikovanym napinakom a inou retazou.. Tak snad poriesili. Apropo nechcem tu strasit ale retaz preskakovala aj na 1,2HTP. Sam poznam jedneho cloveka co sa mu to stalo..Nebolo to moc medializovane.
a vůbec nejlépe 1.6... kolem 100 koní... s plánovanou životností aspoň 500.000km a požadovaným normálním olejem...
😉
😉
Co je tohle za rošířený blud?
Chápu, že je děsně v módě tu nadávat na TSI a vysmívat se mu, ale rozum do hrsti.
Opravdu si myslíš, že ten motor je tak špatný? Že ho koncern rube týdně v desetitisícových sériích jen proto, aby se mu za rok vrátil s potkánými písty?
To by byli velmi špatní počtáři, což zrovna u koncernu nejsou a velmi dobře si jsou vědomi, že důvěra zákazníků není něco, čím se dá jen tak pohrávat, ještě, když je zde tak vyvinuté konkurenční prostředí.
Chápu, že je děsně v módě tu nadávat na TSI a vysmívat se mu, ale rozum do hrsti.
Opravdu si myslíš, že ten motor je tak špatný? Že ho koncern rube týdně v desetitisícových sériích jen proto, aby se mu za rok vrátil s potkánými písty?
To by byli velmi špatní počtáři, což zrovna u koncernu nejsou a velmi dobře si jsou vědomi, že důvěra zákazníků není něco, čím se dá jen tak pohrávat, ještě, když je zde tak vyvinuté konkurenční prostředí.
souhlasím s Tebou, že je to k nevíře... ale je to tak.
Já se neposmívám... je mi majitelů líto. Zkus s nějakým dát řeč.
Mluvím zejména o životnosti a servisních nákladech.
Ten motor se prostě nepovedl a zdá se, že "počtářům" je to jedno, protože trh to pořád ještě konzumuje.
Chci věřit v to, že lidstvo není tak tupé, že jen trh má značnou setrvačnost... takže po období kupování špatných VW začnou lidi kupovat jiná evropská, dobrá auta.
Jediná nevýhoda je, že pokud je to setrvačností, tak pak pár let nebudou kupovat ani dobré VW...
:-!
Já se neposmívám... je mi majitelů líto. Zkus s nějakým dát řeč.
Mluvím zejména o životnosti a servisních nákladech.
Ten motor se prostě nepovedl a zdá se, že "počtářům" je to jedno, protože trh to pořád ještě konzumuje.
Chci věřit v to, že lidstvo není tak tupé, že jen trh má značnou setrvačnost... takže po období kupování špatných VW začnou lidi kupovat jiná evropská, dobrá auta.
Jediná nevýhoda je, že pokud je to setrvačností, tak pak pár let nebudou kupovat ani dobré VW...
:-!
No nevim, motor prošel upravami a snad už je to v pohodě 😉 Jinak musím říct, že uživatelsky jsou to motory fakt příjemné. Mám za sebou zkušenost jak s 1.2 TSi ve Fabii Combi 63kW i Octavii Lift 77kW, tak i silnějsí 1.4TSi 90kW v OII Combi a super :yes: Obvzlášt posledně jmenovaný mě celkem nadchnul, kultivovaný a dostatečně silný motor se slušnou spotřebou. Najel jsem s ním cca 1500km s průměrem 6.8l/100km, což jde...
Nesouhlasím s tebou, mám jiné zkušenosti.
Tu se z problému, který se sporadicky vyskytuje, dělá něco, co 100% potká každý motor bez rozdílu. A to je holý a prachsprostý nesmysl.
Znovu opakuji, každý, kdo si umí dát dvě a dvě dohromady ví, že neustálá produkce průserového motoru v takovém množství, jakém je chrlí, by výrobci brzy finančně zlomila vaz a silně pošramotila pověst. Tohle si nikdo v dnešní době nelajzne.
Tu se z problému, který se sporadicky vyskytuje, dělá něco, co 100% potká každý motor bez rozdílu. A to je holý a prachsprostý nesmysl.
Znovu opakuji, každý, kdo si umí dát dvě a dvě dohromady ví, že neustálá produkce průserového motoru v takovém množství, jakém je chrlí, by výrobci brzy finančně zlomila vaz a silně pošramotila pověst. Tohle si nikdo v dnešní době nelajzne.
sporadicky?!!
Prý exisuje i TSI, který tyhle problémy nemá... ale živýho majitele takovýho auta jsem ještě nepotkal.
>😒]
Platí obecně... včetně 1.8TSI.
Když se to stihne včas a přejde se na normální olej, tak je klid. Jen se pak musí měnit po 10 tisících a ne po 30... stejně nechápu, proč to nepřiznali a prostě nezměnili servisní plán.
Že by povýšení Němci, neschopni přiznat vlastní chybu?
😉
Prý exisuje i TSI, který tyhle problémy nemá... ale živýho majitele takovýho auta jsem ještě nepotkal.
>😒]
Platí obecně... včetně 1.8TSI.
Když se to stihne včas a přejde se na normální olej, tak je klid. Jen se pak musí měnit po 10 tisících a ne po 30... stejně nechápu, proč to nepřiznali a prostě nezměnili servisní plán.
Že by povýšení Němci, neschopni přiznat vlastní chybu?
😉
VW přece neprodukuje úplně ten samý motor jako před lety. Byl kvůli těmto problémům upraven a s jistotou tvrdit, že ty motory jsou "neuvěřitelně špatné", mi připadá spíše jako projev...setrvačnosti.
nejsou "neuvěřitelně špatné"... jen mají nepovedený rozvod a tím přináší nové, zbytečné riziko... s vysokou pravděpodobností závady.
Drahé závady.
Upraven byl jen proto, aby se ucpala huba. Možná se to riziko trochu snížilo - ale nezmizelo!
Proč by jinak na nové trhy uváděli novou generaci TSI... s rozvodem řemenem. A proč jim zákazníci na jiných trzích - třeba u nás - nestojí za to jim nový motro nabídnout?
To je to, co mě točí... neúcta k zákazníkovi.
Drahé závady.
Upraven byl jen proto, aby se ucpala huba. Možná se to riziko trochu snížilo - ale nezmizelo!
Proč by jinak na nové trhy uváděli novou generaci TSI... s rozvodem řemenem. A proč jim zákazníci na jiných trzích - třeba u nás - nestojí za to jim nový motro nabídnout?
To je to, co mě točí... neúcta k zákazníkovi.
ostatně proč tedy "koncern" již tolik let vyrábí výkonnější verze 2.0 turbodieselů. když jim nejpozději kolem 200.000 km praskne hlava?
Protože fleetoví manažeři to neřeší... většina aut jde pryč dřív... a majitele ojetin nikdo neposlouchá.
Promluv si s nějakým profi dopravcem osob... Superb 2.0 (zejména 125kW verze) má novou hlavu prostě v plánu údržby...
Nechápu... ale nic s tím nenadělám.
Protože fleetoví manažeři to neřeší... většina aut jde pryč dřív... a majitele ojetin nikdo neposlouchá.
Promluv si s nějakým profi dopravcem osob... Superb 2.0 (zejména 125kW verze) má novou hlavu prostě v plánu údržby...
Nechápu... ale nic s tím nenadělám.
To že majitele ojetin nikdo neposlouchá je nesmysl. Nejlepší reklama pro automobilku je když se její auta pohybují na silnicích v kondici řadu let. Problémy s motory 2,0 TDI jsem vždy řešil převážně u načipovaných motorů, tedy u majitelů kteři si myslí. počkat - myslí oni vůbec 😐 Jezdí k nám dvojková Octavie 2,0 TDI 103 kw která má najeto 268 000 a krom výměny klapky kolem 190 000 km a turba ve cca 250 000 nemá problém. Stejně tak Passat který má s tím samým motorem najeto 230 000. Nemyslím si že je to náhoda že dva kousky tak špatných motoru jezdí k nám a nemají problém.
a není to nic nového!
Už v Oktávce II byl nejlepším motorem pro dlouhodobé, rodinné použití 1,4 59kW.
Smutné?
Už v Oktávce II byl nejlepším motorem pro dlouhodobé, rodinné použití 1,4 59kW.
Smutné?
Ale houbelec. Každej pepík ti řekne, že nejlepší motor do dvojkové octávie je 1.9TDI PD, kterej jezdí i na mastnej hadr, vydrží neskutečné zacházení a nic nežere.
Proto jich jezdí takový mraky a se statisíci na hrbu. :-!
Proto jich jezdí takový mraky a se statisíci na hrbu. :-!