Skoda, ze je to vzdycky az na posledni chvili.
A vecna skoda, ze ta uzaverka skutecne funguje jen za jizdy = dela z toho "sportovni auto", coz ale stejne nikdy nebude. :-(
Re: Tak jeste kousek, a Yeti zacne stat za uvahu...
Nevím, jestli pro Yetiho nabízí offroad režim. Tiguan ho může mít. V něm bude spojka sepnutá i při pomalém rozjezdu. I tak se člověk nedostane kolem faktu, že je to jen spojka.
PS: Jinak nejde o sportovnost, jen je ten systém nastavený na silnici. Hlavně proaktivní část, která se snaží předvídat, kdy bude třeba přidat druhou nápravu. Reaktivní v principu funguje pořád stejně, ať je sucho, mokro nebo jsi na nezpevněném povrchu. Offroad režim pak vyhodí předpoklad pevného povrchu z okna a bude počítat s nezpevněným, kluzčím. Takže by se měl snažit mít druhou nápravu připojenou, jak jen to jde. Může mít samozřejmě širší dopad, viz TR LR.
Úplně nevidím to zvýhodnění.. nově je jen možné verzi Fresh koupit i v hodotovsti. Jinak cena i výbava zůstala stejná, ne? Tak to není žádné zvýhodnění...fajn PR článek se zavádějícím titulkem 8-s
No ale cena pouze "na uver"(a jeste k tomu od Skofinu) je jen takove lakadlo, tu cenu bohate zaplatis ve splatkach. Takto je to opravdu sleva a i pri financovani si muzes vybrat to nejvyhodnejsi a ne jen to od Skofinu.
Mal som predtým 3 japonské autá (civic, corolla, mazda6) a teraz mám rok dvojkovú kombíkovú Octaviu.
Jediné, čo sa dá škodovke vyčítať, sú nepohodlné sedačky - ako na trestnej lavici. Je to však oveľa lepšie v jednotkovej Octavii a verím, že v trojkovej Octavii je to zase lepšie ako v dvojkovej.
V ostatných smeroch však vidieť, že škodovka presne vie, čo zákazníci (nielen v našich končinách chcú) a čo je im u *€. Ak to môžem porovnať s japoncami:
- dvojzónová klima s klimatizovanými priehradkami, asi najjednoduchšie otváranie kapoty medzi autami - vyskočí tyčka, malá priehradka na boku každého z bočných sedadiel (ideálna na mobil), absolútne jednoduchá výmena žiaroviek v predných svetlách, výduchy klímy aj na zadných sedačkách, ovládanie palubného počítača, ovládanie autorádia - hlavne ladenie staníc. Tých pikošiek oproti japoncom je veľa.
Rovnako pozitívne to vidím aj pri výbave - mňa ako zákazníka zaujímajú okrem povinnej výbavy 4 veci - automatická klíma, vyhrievané sedačky, tempomat a aspoň priemerne hrajúce audio (u japoncov, čo som mal, bolo to audio na zaplakanie - a navyše sa nedalo vymeniť za DIN-ové). Zvyšné "hračičky" sú pre mňa zbytočné. A presne to škodovka pri svojich akčných modeloch uprednostňuje.
Ja mám dokonca na svojej 7-ročnej Octavii v prostrednej výbave Ambiente dovezenej z Nemecka vyhrievané aj zadné sedačky...
Jenže dvojková oktáva je něco jiného než trojková. Já považuji dvojkovou za top toho, co škodovka v itneriéru dovedla za "lidovou cenu". To, co předvádí teď, to je naprosto tristní.
Zkuste porovnat třeba stávající Oktávii 3 vs nějaký japonec - například Mazda3
A co z toho, co si vymenoval ako prednosti Octavie, "japonci" nemozu mat? Samozrejme, poprosil by som porovnavat auta rovnakeho obdobia, nie corollu z 95-teho, a Octaviu r.v. 2012. A tiez porovnavat rovnocenne stupne vybavy.
Ja osobne nemam japonca (zatial), ale viezol ma par krat kolega v mazde6. A snad az na tu vymenu ziaroviek (to naozaj nemam overene) vsetko co si spominal bolo aj v nej. Samozrejme, zalezi od vybavy. Ked si niekto vezme zaklad, nemoze cakat ze tam bude mat bosse-audio, a sedadla v bielej kozi. Ale moze mat.
A ked som uz pri tom, ani by ma nenapadlo menit tovarenske autoradio za dake standartne 1/2 DIN-ove. Jednak to v kazdom aute vyzera hodne tuzersky (a to som sa este mierne vyjadril) a okrem toho dnes to uz nie su klasicke autoradia, ale skor komplexne "infotainment" systemy pospajane s dalsimi vecami, ako cuvacie senzory/kamery, navigacia, palubny pocitac, diagnostika, atd. Ak by si vymenil original radio za daky "tamtung" od cinana z trznice na Mileticke, o vsetky tieto funkcie by si prisiel. Zostalo by fakt len blbe autoradio...
Inak kolega pise celkom spravne: skus porovnat sucasnu generaciu. Trebars ako on navrhol, Octavia III. vs Mazda3. Hlavne ten interier, tak to je rozdiel jaxvina...
Mazda je moja srdcovka. Ak by som kupoval nové auto, dlho by som sa musel rozhodovať medzi šestkou a passatom. Ale hrozne - ale naozaj hrozne - ma na mazde seje, že kvalitné audio sa dá kúpiť až v tej najvyššej výbave Revolution. Kvôli kvalitnému zvuku si musím kúpiť obrovské 19-ky, kožený interiér a mnoho ďalších zbytočností, ktoré v aute mať nechcem.
Takže preto by to bola ťažká voľba medzi tým Passatom (prípadne Suberbom) a šestkou... Ostatné porovnateľné autá (Insignia, Mondeo, 508-ka atď.) pre mňa neexistujú...
I "standardní" audio hraje velmi dobře - když jsem trojku testoval, měl jsem ji s nižší výbavou a docela dobře to hrálo. Bose repro je ale o kus dál, to je pravda.
Vzhledem k tomu, že zmínil jen čtyři prvky výbavy, které ho zajímají, a to celkem základní, tak asi nebude u Mazdy koukat na Revolution nebo Revolution Top, jen aby získal Bose systém. To by se pěkně prodražil. Pointou, jestli jsem ho pochopil dobře, je, že Octavia mu tohle nabídne i jako relativní holátko, aniž by musel platit za zbytečnosti.
Já samozřejmě chápu, že spoustu lidí štve, jak často se tu články s chválou domácí automobilky ukazuje. Na druhou stranu. Některé argumenty fakt "stojí za to" Porovnávat s mazdou? Já bych asi taky mazdu upřednostil, ale zamyslete se nad tím, na jaké zákazníky musí cílit škodovka (ano, na všechny) Musí splnit požadavky fleet managerů, důchodců, rodin s dětmi, chalupářů, managerů střední linie, studentů, atd. atd. To pak prostě nejde udělat vše a zavděčit se všem.
A když už jsme u toho, najděte mi konkurenta v nižší střední třídě s takovými možnostmi, tzn. 4x4, DSG, XDS, motory až 162kw, vyhřívané sedačky, vyhřívané sklo, premiovější audio, ohromný kufr, atd, atd. Vyjma koncern nenajdete, vždycky něco chybí. Octavia to má všechno, proto se jich na silnicích objevuje mnoho, proto se kradou a jsou velmi žádané na černém trhu, proto je má každá druhá firma jako služebáky a každá druhá rodina jako své vlastní. A že jsou drahé, inu, momentálně škodovka nestíhá plnit poptávku, takže zas až tak drahé asi nejsou, ne?
Zamyslete se, než něco vyplodíte a začnete kecat něco o tom, že Octavia III nemá tak sportovní podvozek jako mazda 3, či FoFo. No jasně že nemá. Mimochodem benzinové Rso natrhne mazdě 3 * úplně neskutečně.
Tak zrovna RSo je taková výjimka v rámci modelové řady Octavia. Nabízí opravdu výborný poměr ceny a výkonu/výbavy. Konkurence může jenom tiše závidět. Výhodou je také verze 4x4.
Ale nabídka slabších a méně vybavených verzí už není tak zajímavá. Ve výsledku to kupují hlavně leasingovky pro fleetové zákazníky, zatímco fyzické osoby si ty běžné verze moc nekupují. Znám hodně lidí, co mají tu Oktávku jako služebák, ale neznám nikoho, kdo by si ji koupil do rodiny.
v mem okoli se jeden vosel vyskytnul. vsude se s ni chlubil. kazdymu na potkani sdeloval ze ho stala 650 a tri mesice na ni cekal. po roce jim ve firme dali loga na kufr a bylo po frajerine >:-[]
RS má být nad rámec stadardní řady - tady to moc srovnávat s Mazdou3 nejde.
Co se týká některách prvků výbavy - audio s Bose repro, vyhřívané sedačky, sklo...
Podvozek má M3 podle mne lepší - možná to bylo silnicí, ale na mne působil nejjistějším dojmem. Benzínové RS Mazda3 opravdu neporazí, naftové ano! Mazda3 je "obyčejná Mazda" vs Škoda Octavia RS, které má být top toho, co dokáže Škoda v tomto segmentu...
Ma3 porazí naftové RS? A s čím? To by se k nám musela leda dovážet verze 2.5 litru, to co se k nám dováží moc šancí nemá, resp. může dobře konkurovat středu nabídky Octavie, ale 1.8 TSI a 2.0 TDI 135kW jsou mimo její obzory a má problém a lehce ztrácí i na 1.4 TSI 110 kW. Ma3 je dobré auto, ale bohužel ji zcela chybí silnější motory.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Jenže v případě naftového RSa se jedná hlavně o vynikající vytěžení loga RS, nic jiného. Protože pořád to v dnešním kontextu je jen trošku výkonnější motor pro tuto třídu auta, kdy jen Oktu lze dnes koupit s dalšími třemi lepšími motorizacemi.
Takže to, že dnes nejvýkonnější M3 dokáže s tímto držet krok je spíše k pláči, když v minulosti svými MPS modely byla také "v první linii".
A když si vezmu, že podobné svezení, jako G165, dostupná pouze ve vrcholných výbavách a cenou od 541t. nabíddne OIII s 1.4TSi, ceníkově od 426, tak máš pravdu, skutečně je tam rozdíl v ceně 100K, ale klidně i na druhou stranu ...
tak ono by to stačilo srovnat i s obyčejnou 1,8TSI. I ta by si M3 povodila (btw: znovu opakuji, že se mi Mazda líbí a vážně bych, mít na to prachy, nad ní uvažoval)
ale RSo není HH jako MPS ;-) Ani si na to nikde nehrálo. MPS, FoFo RS, Megane RS, to je úplně jiná liga. RSo je jen octávka s rychlejším motorem. Ono nemusíme brát ani RS, stačí 1,8Tsi.
Akorát mě tu "napadáte" úplně zbytečně. Jsem fanoušek Mazdy i Škody. Můj koment se akorát vydal směrem flame a to se mi nelíbí.
Takže zdarec :-)
...Ja nevím ty skodovky jsou takový nijaky...Nebejt Audi a jejich technologie,tak by byla celá škodovka na urovni dnešního žigula....Pár škodovek jo,třeba stará Felicia,nebo MB tisícovka,erko,či rapid a pak totální pecka jedničková octava TDI ,teda motor je genialní,to už ale není Škoda............Kára opět s výhradami pro Škodu příslovečnými ..,.....Ale když to lidi kupujou ,,tak co už...Česko je celkově podivný automobilový trh ......