Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda zvýhodnila modely Octavia a Yeti v oblíbené verzi Fresh

David Bureš
Diskuze (25)
Octavia a Yeti v provedení Fresh jsou vybaveny klimatizací, zadními parkovacími senzory nebo vyhřívanými předními sedadly.

Modely Škoda ve výbavovém stupni Fresh kombinují slušnou výbavu a atraktivní cenu. V případě Octavie a Yeti byl dosud jejich zásadní nevýhodou fakt, že byly dostupné jen na úvěr, prostřednictvím financování Škoda Finance od ŠkoFINu. To se však nyní mění.

Od konce července Škoda nabídla Octavii a Yeti ve verzi Fresh i těm zákazníkům, kteří nechtějí využít financování od ŠkoFINu, ale raději za nové auto zaplatí v hotovosti. Cena aut se přitom neměnila. Octavia s karoserií liftback a motorem 1.2 TSI (81 kW) ve výbavě Fresh přijde na 427.900 korun. Yeti se stejným motorem ve verzi Fresh stojí 419.900 Kč.

V případě obou vozů je stupeň Fresh cenově výhodnější než výchozí Ambition, zároveň však nabízí bohatší výbavu. V případě Octavie liftback je Fresh o 12.000 korun levnější než Ambition, u kombi dokonce o 17.000 Kč.

Zároveň však Fresh přidává kožený volant, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla a přední sedadla, litá 16palcová kola, elektrické stahování zadních oken, lepší rádio s osmi reproduktory, tempomat nebo zadní parkovací senzory.

Škoda Octavia – ceny verze Fresh
Motor1.2 TSI1.2 TSI1.6 TDI1.6 TDI1.6 TDI 4x4
Zdvihový objem [cm3]11971197159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]81/4500-560081/4500-560081/3200-400081/3200-400081/3200-4000
Točivý moment [N.m/min]175/1400-4000175/1400-4000250/1500-3000250/1500-3000250/1500-3000
Převodovka6M7DS5M7DS6M
Max. rychlost [km/h]199199197197193
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,210,310,610,711,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,93,83,74,4
Cena liftback [Kč]427.900474.900489.900539.900544.900
Cena kombi [Kč]457.900504.900519.900569.900574.900

Ve výbavě Octavie Fresh dále nechybí klimatizace, sedm airbagů nebo mlhové světlomety. Zvýhodněná nabídka platí i pro Octavii kombi, která je o 30.000 korun dražší než liftback. Nevýhodou Octavie Fresh však pro některé zákazníky může být omezená nabídka motorů, k dispozici nejsou silnější jednotky jako 1.4 TSI a 2.0 TDI (po 110 kW).

V případě Yeti je paket Fresh o osm až dvanáct tisíc levnější než Ambition. U tohoto SUV Fresh navíc nabízí zadní parkovací senzory, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel, diodové koncové svítilny, multimediální systém Swing, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor.

Také u Yeti Fresh není nabízena kompletní paleta motorů pro toto SUV. K dispozici není ani terénní paket Outdoor s robustnějšími prvky na karoserii.

Škoda Yeti – ceny verze Fresh
Motor1.2 TSI1.2 TSI1.4 TSI1.4 TSI2.0 TDI2.0 TDI 4x4
Zdvihový objem [cm3]119711971395139519681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]81/4600-560081/4600-560092/5000-600092/5000-600081/350081/3500
Točivý moment [N.m/min]175/1400-4000175/1400-4000200/1400-4000200/1400-4000250/1750-3000250/1750-3000
Převodovka6M7DS6M7DS5M6M
Max. rychlost [km/h]179178187186180175
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,911,49,910,111,712,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,55,85,84,55,3
Cena [Kč]419.900461.900466.900516.900496.900546.900

David Bureš
Diskuze (25)
9. 8. 2015 23:25
Skoda
...Ja nevím ty skodovky jsou takový nijaky...Nebejt Audi a jejich technologie,tak by byla celá škodovka na urovni dnešního žigula....Pár škodovek jo,třeba stará Felicia,nebo MB tisícovka,erko,či rapid a pak totální pecka jedničková octava TDI ,teda motor je genialní,to už ale není Škoda............Kára opět s výhradami pro Škodu příslovečnými ..,.....Ale když to lidi kupujou ,,tak co už...Česko je celkově podivný automobilový trh ......
9. 8. 2015 17:28
Re: Octavia
ale RSo není HH jako MPS ;-) Ani si na to nikde nehrálo. MPS, FoFo RS, Megane RS, to je úplně jiná liga. RSo je jen octávka s rychlejším motorem. Ono nemusíme brát ani RS, stačí 1,8Tsi.
Akorát mě tu "napadáte" úplně zbytečně. Jsem fanoušek Mazdy i Škody. Můj koment se akorát vydal směrem flame a to se mi nelíbí.
Takže zdarec :-)
9. 8. 2015 12:30
Re: Škodovka vie, čo jej zákazníci chcú...
Vzhledem k tomu, že zmínil jen čtyři prvky výbavy, které ho zajímají, a to celkem základní, tak asi nebude u Mazdy koukat na Revolution nebo Revolution Top, jen aby získal Bose systém. To by se pěkně prodražil. Pointou, jestli jsem ho pochopil dobře, je, že Octavia mu tohle nabídne i jako relativní holátko, aniž by musel platit za zbytečnosti.
9. 8. 2015 12:15
Re: Tak jeste kousek, a Yeti zacne stat za uvahu...
Nevím, jestli pro Yetiho nabízí offroad režim. Tiguan ho může mít. V něm bude spojka sepnutá i při pomalém rozjezdu. I tak se člověk nedostane kolem faktu, že je to jen spojka.

PS: Jinak nejde o sportovnost, jen je ten systém nastavený na silnici. Hlavně proaktivní část, která se snaží předvídat, kdy bude třeba přidat druhou nápravu. Reaktivní v principu funguje pořád stejně, ať je sucho, mokro nebo jsi na nezpevněném povrchu. Offroad režim pak vyhodí předpoklad pevného povrchu z okna a bude počítat s nezpevněným, kluzčím. Takže by se měl snažit mít druhou nápravu připojenou, jak jen to jde. Může mít samozřejmě širší dopad, viz TR LR.
9. 8. 2015 11:37
Re: ???????
Uvažujete správně, Fresh vychází z výbavy Ambition, která měla klimatizaci od počátku.