Korunu krále ostrých hatchbacků na legendární Severní smyčce Nürburgringu si nedávno vybojoval Seat Leon Cupra. Vypadá to ale, že předchozí držitel, Megane RS, se s tím nehodlá jen tak smířit.
pokud bude Typer-R, tak jiste s chystanym Focusem RS bude souperit az s novim Meganem a ne tim soucasnym, sak oba maji prijit 2015 a to jiste jiz bude novej Megane na spadnuti a do roka se RS urcite pak taky objevi
Hlavně se snaží na sebe upozornit, při výběru hot hatche (kterých je jak šafránu) rozhodně není hlavním kritériem, kdo je aktuálně nejrychlejší na Severní smyčce. Celá ta přetahovaná je akorát k smíchu :-) To prvenství žádné značce nepomůže.
suhlas.... teraz sa vsetci vyrobcovia budu pretekat v zelenom pekle a hladat sekundy aj desatiny k dobru a vzajomne prehlasovat ze oni su ti najrychlejsi na ringu, je to cele ani nie k smiechu ale skor na zamyslenie..... je to cisty marketing nic ine .... uz vidim ako sa honda civic type r chvali ze je najrychlejsia a po nej neskor pride focus rs a potom on zase bude machrovat.... je to cele az neuveritelne co dokaze marketing v automobilovom svete... najrychlejsi este nemusi znamenat aj najlepsi, akokeby okrem ringu neexistovalo ine kriterium kvalit hodnotenia hothatchov, zvlastne.... je za tym marketing nic ine suhlas
Nejrychlejší neznamená nejlepší, ale nejrychlejší a to si troufám tvrdit, že je hlavním atributem hot hatche. Tím druhým je neměřitelný faktor zábavnosti. Tahle marketingová přetahovaná má naopak pro zákazníka velké plus a to konkrétně v tom, že se automobilky v zápalu boje snaží postavit to nejrychlejší co je v jejich silách. Každopádně nečekám, že tohle obdivovatel Ceedu GT může chápat.
Bravo Ford, bravo Seat, bravo Honda, bravo Renault a bravo všem těm kteří mají v současném zaprděném eko světě koule postavit auto které nebude sice masovka, ale získá si srdce nejednoho ultra petrol heada. :yes:
No, nemělo by být hlavním atributem hothatche co nejlépe skloupit rychlost s denní použitelností?
Protože pokud si dobře pamatuju, zrovna na tohle dojela Astra H OPC, byla zatraceně rychlá ale jezdit s ní každý den bylo holé utrpení. Proto vždycky stála tak trochu ve stínu ostatních, byť méně rychlých HH
Záleží jakým okem na to nahlížíš. Pro mě je denní použitelnost u HH na posledním místě. To co je univerzální umí vše, ale nic na 100%. Proto si mé srdce získal vykuchaný žabák Megane R26.R. Mizerná prodejní čísla Astry OPC a Hot Hatchů obecně automobilku až tak asi netrápí protože tvoří mizivé procento možná dvě z celkových čísel prodaných kusů daného modelu auta. Každé zboží má svého kupce. Majitelé GTI ocení právě tu legendární univerzálnost a majitelé Meganů ocení časy na okruhu a nějaké to drncání tomu autu odpustí. Pokud někdo hledá rychlé ale stále použitelné auto pak je ideál právě zmíněná Kia Ceed GT nebo Octavia. Chtít od ultimativního "HH"velké užitné hodnoty nemá smysl.
Pokud by u HH měla být použitelnost na posledním místě, pak by nemusely existovat. Vystačili bychom si s čistokrevnými sporťáky ;)
Navíc to nekoresponduje s původním zaměřením --> sporťák pro chudé, kompromisní auto, které nabídne zábavu i obstará běžné pojížďky. První GTI, R5 Turbo nebo 205 GTI - to, co se dnes považuje za esenci ostrých hatchbacků - nejsou žádné nekomprominsí mlátičky.
R26.R má k typickému hot-hatchi dosti daleko, to je semi-závodní auto. Cupový Megane RS k němu má podstatně blíž, ale v dnešních zhýčkaných intencích je také pro spoustu lidí jako jediné auto nevhodný.
PS: U úspěšných HH, doshaují prodeje dokonce 6-8% modelu.
Tak ono to klišé o dostupném a rychlém autě už je dnes taky ze hry. V tomto směru bych za jisté pohrobky prapůvodních HH považoval auta současné třídy B například Clio GT.
Na té zhýčkanosti něco bude. Měl jsem tu čest projet se na sedadle spolujezdce R26.R a že bych z toho byl vytřepanej nebo dolámanej se říct nedá. Ale asi máme každý jiný práh bolesti.
Jen je nechte ať se perou ;-) Výsledný produkt této bitky je vždy vítaný bez rozdílu loga na kapotě. ;-)
P.S. Ještě to tu nepadlo tak si dovolím napsat "Renó tužůr" >:D
No to si nemyslím. Auta, potažmo HH, jsou dostupnější než kdy dřív. Dnešní GTI enbo ST půjde určitě pořídit za méně průměrných platů, než původní GTI nebo RS Turbo... Naopak bych se opovážil tvrdit, že Swift Sport nebo Twingo RS (budiž mu důchod milý) jsou pravděpodobně nejdostupnější HH v historii.
V R26R jsem bohužel tu čest projet se neměl, ale z normálního používání ho dsikvalifikují pětibody, skořepiny a rám, i kdyby měl podvozek sametový jak peříčko.
Jasně já to myslel spíš z hlediska toho podvozku, ale osobně neznám, žádné auto které by ze mě vytřáslo duši. A i kdyby není to chyba auta ale chyba našich cest. >:D >:-[]
A pokud jde o Twingo vs. "ring" tak doporučuji toto video a vůbec celý kanál :yes:https://www.youtube.com/watch?……
a prave v tomto je ceed GT vyborny.... mozes s tym vozit rano deti do skolky a zaroven sa mozes aj vyblaznit kdesi na okrske kde budes jednym z najrychlejsich mimo mesta a zaroven sa nezlaknes ani nakupovania a prenosu batoziny, auto ti nevybije pri beznej jazde vsetky zuby, mas poholie a este aj vyzeras zaujimavo ale nie prehnane nadupane ... idealne auto na kazdy den... v tomto sa mi vidi fajn... super tvrde hot hatche s 300 konmi ( ceed gt nie je hh) su sice parada na obrazkoch a videach ale v realnom zivote sa predavaju minimalne .... ja by som si rozhodne skor kupil golf GTI ako golf R ... neviem ci mi rozumies na co narazam...
ja by som si prial keby sa automobilky viac sustredili na klasicke GT ako megane GT ceed GT golf GTI --- proste na auta pouzitelne na kazdy den.... a nie nahanali rekordy kto je najrychlejsi ... civic type R bolo kedysi tiez fajn auto na urovni golfa GTI ale ako pozeram z novej generacie uz to bude zase premotorovane montrum ... mne chyba viac vsestrannych GTeciek u hatchov.... kazdy sa len nahana v rychlosti co sa mi zda na realne pouzitie dost k nicomu a tento sposob automobiliek mne osobne neimponuje.... myslim ze 200-220 koni je uplne ok postacujuci ... a skor fandim Geteckam ako hot hatchom .. su proste vyuzitelnejsie aj dostupnejsie a mozno aj zabavnejsie na bezne jazdenie
On je ten Ceed GT možná víc hot hatch než by se mohlo zdát podobně jako například Octavia RS. Ono totiž to čemu dnes říkáme hot hatch už je posunuté do naprosto absurdních výšin a takové ty ještě normální auta považujeme za takové nedomrlé hot hatche a přitom když se té Octě zatopí pod kotlem tak jede jak z praku. :yes: Ty auta jsou prostě šílený a pánbůh za ně zaplať! >:D
Mimochodem ten nákup odvezeš úplně bez problémů jak v Ceedu tak v Meganu. Z hlediska využitelnosti jsou ta dnešní auta na tom téměř identicky.
ano to mas pravdu.... dnesne GT hatche su na urovni HH spred 10 rokov.... ovsem co nuti automobilky robit 300 konove monstra a co ich zenie stale za silnejsim a silnejsim vykonom neviem.... ja by som rozhodne prijal keby povedzme novy civic type r mal zase okolo 200 koni a bol proste pouzitelny na kazdy den.... 300 konoveho civica co bude zrat 12 litrov a bude tvrdy jak bambusova postel nech si strcia do ***, skoda ze kazd ysa nahana len za vykonmi a nejaka ta rozumna stredna vykonova cesta je v submisivnej pozicii, aky to ma zmysel ponukat povedzme hatch so 100kw a potom uz rovno prehnanych 200 kw.... a zlata stredna cesta 140-160kw ktora by mohla byt najlepsia pre sofera na kazdy den proste chyba ... komu treba 300 konoveho civica.,.... myslim ze keby mal novy civic type r kludne "len" 200 koni tak pojde na dracku a bude pouzitelny kedykolvek..... skoda ze dnes sa kazdy zenie za vykonom pritom dnesne GTecka su uz skutocne silne a silnejsie ako mnohe HH pred par rokmi.... a aj tak sa mnohi stale zenu za neskutocnymi vykonmi, preco? Pravidlo byt najsilnejsi = najlepsi tu nevidim ako velmi pravdive a ani neprinesie uspech v predaji a v realnej pouzitelnosti......
Prosímtě, zkus někdy učinit hlubší průzkum aut, než rozkliknutím obrázku.
Zjistíš, že tajpárový kiwi rozhodně není na úrovni Golfu GTI (leda tak tím obrázkem a papírovými daty). A dopředu odhadovat, že nová třísetkoňka bude jak bambusová postel je taky velmi vtipné...
Myslel jsem, že zlatá střední cesta je pro tebe kolem 90 kW. Pamatuješ, jak jsi lamentoval například u Octavie, že 77 je málo a 103 moc? Co se stalo? Cee'd dostal silnější motor? >:-[]
Marketing to je obrovský o tom žiadna reč, ale ktorá iná pretekárska trať sa približuje okresným cestám tak ako práve severná slučka Nurburgringu? Asi ich veľa nebude, takže určitú výpovednú hodnotu to pre kupcu má. Iná vec je nakoľko upravené (od série) auto a s kým za volantom ten čas dosiahne.
Nesouhlasím. Ano rozdíl vteřiny nebo dvou na ringu nehraje roli protože i teoretickou výhodu dokáže méně šikovný řidič ztratit v první zatáčce, ale předhánění se na ringu rozhodně svůj smysl má. Všichni mají prakticky stejné podmínky a takové porovnání se dá považovat za smysluplné a i když o celkových kvalitách moc časy na ringu neprozradí tak jedno je jisté... totiž to, že ta auta jsou zatraceně rychlá a jak moc jsou rychlá prozradí tabulka která už roky zaznamenává top časy různých vozů a lze si tak udělat jasnou představu o tom jak rychlé to dané auto vlastně je.
Uvádět že z Horní lhoty do Dolní to Lojza Ventilšlaušek ujel pod 5 minut by nám asi moc neřeklo. ;-)
Poručíme větru dešti jsem nemyslel ;-) Každá automobilka se snaží mít ideální podmínky ;-) Na vodě ten rekord netrhnou a oblepit si spáry izolačkou ve stylu Alfy 4C taky může každej. >:D
"všichni mají prakticky stejné podmínky", ano to mají, protože je to závod bez pravidel, výrobce může v zásadě okapotovat formuli a prohlásit ji za rekordmana třeba těch hot hatchů. Nikdo nekontroluje, zda je motor nastaven jako série (poladit Cupru na 370 hp je otázka notebooku na sedačce, kabelu v servisní zásuvce a pěti minut času), nikdo nekontroluje nastavení podvozku, nikdo neví co bylo z auta v zájmu snížení hmotnosti "vykucháno" (např. "rekordní" Cupra neměla btw. klimatizaci). Nikdo neví jak "normální" pneu byly obuty (pro jednu jízdu lze vyrobit super lepidla a nápis na bocích může klidně hlásat, že jsou to běžné eco pneu) a dokonce není ani exaktně definován začátek ani konec okruhu. Takže jediné použitelné časy na okruhu jsou ty zajeté novináři/netovárními jezdci na sériových autech za stejných podmínek (prakticky nikdo nikdy nedosáhl časů udávaných továrnou), kde samozřejmě může také hrát roli určitá náklonnost novináře k dané značce nebo jeho jezdecké dovednosti, ale jsou to časy mnohem důvěryhodnější než ty tovární, které jsou čistý marketing (krásné video z vrtulníku, pořízené "zrovna" při rekordní jízdě etc.).
Já myslel podmínky tratě ;-) To jestli si to oblepí izolepou jak Alfa tu svoji 4C nebo trochu přifouknou motor je už věcí čistého svědomí každého z výrobců aut. Jako ukazatel schopností daného vozu jsou tyhle závody na ringu super.
Závody na ringu jsou zajímavé, to souhlas, ale ty skutečné závody sportovních vozů face to face. Závody marketingových oddělení automobilek o to, kdo si nalepí označení nejrychlejší hatchback jsou pro srandu králíků.
Skus zalozit firmu, vest firmu a pak prestat investovat do marketingu co se ti s podnikanim stane.
Marketing funguje, kolikrat zalezi vic na tom jak dokazes produkt odpropagovat spis nez na kvalitach produktu samotneho, a byt prvni mezi predokolkama je silna marketingova zbran. Tolik z pohledu firmy.
Z pohledu zakaznika je to dulezite taky, v malokterem segmentu ma clovek moznost podobneho srovnani a ikdyz jen blazen bude kupovat auto ciste podle toho jaky cas zajelo na NR tak jeden z faktoru pri vyberu to byt klidne muze, zalezi jakou vahu tomu kdo da.
ale pomoze im to zvysit predaj. Ja som si napr. presne kvoli tomu kupil Megane RS, ze drzal rekord, chcel som to najlepsie, co v tej kategorii existovalo. A uprimne, Meganu staci nasadit semi-slicky a porazi Cupru. Ale vraj sa chysta verzia R, ktora bude odlahcena a +10 koni vykonnejsia, mozno tuto prave testuju
není to jenom o pneu, ale i o výkonu, Cupra má o patnáct koní a 11 KW více než Megane a rozvoru/rozchodu kol, převodovce, podvozku, aerodynamice, váze atd. Upřimně, jenom bláhový člověk může říci, že jiné pneu porazí technicky odlišné silnější auto. Třeba v některých případech ano, ale rozhodně to není tutovka. Navíc krom nové Hondy přijde ještě silnější Cupra R, takže všichni srovnávači si ještě užijí. Celá kategorie těchto vozů jde mimo mě. Trhače asfaltu na "kvalitní" české silnice fakt nepotřebuju, už tak jsou na ně dost roztrhaný. :-)
Ten rekord zajela právě ta budoucí Cupra R, která se ještě nevyrábí a neprodává. Ale rekord už stihla. Možná mohli v Seatu počkat a zkusit to až s produkční verzí. Taky si mohli odpustit ty semislicky, když už se chtěli porovnávat s nejlepšími. Mohlo to být zajímavější a případný úspěch by každý ocenil.
Zdravim Renulťáka ;-)
Nevim kde bereš ty dezinformace, ale popravdě mě to ani nezajímá... Rekord samozřejmě zajela Cupra 280, která se prodává i u nás a už se samozřejmě vyrábí. Cupra R má mít 300 koní a ještě neexistuje, kdy vyjede není zatím známo. Skvělé semislicky, které jsou zahrnuté v příplatkové výbavě SEATu si jako měli odpustit proč? Jenom kvůli tomu, že je před lety neměl tvůj Renault?
Soudný člověk porážku, byť možná dočasnou přizná ;-)
To je prave ono, ze nejde dokazat ani u jednoho nic. Co ten Seat, jak moc byl vykuchanej? Co podvozek seriovej? Co motor, na kolik byl cipnutej? Byli ty gumy vubec semislicky a nebyli to primo zavodni. Proste dokazat nic nejde ani u jednoho. Ty tovarni udaje nejsou moc verohodne. Chce to casy soukromniku
Jaká dezinformace? Ten rekord zajel Seat Cupra Performance Pack (navíc vykuchaná a polepená) a tato Cupra se samozřejmě v době zajetí rekordu nevyráběla a proto i neprodávala. A to platí i dnes. Soudný člověk by to měl pochopit. Měl by pochopit i to, že ty semislicky tam jsou jen kvůli tomu rekordu. Přitom Leon má na to porazit Mégane RS i v rovném souboji.
Ty semislicky delaj snad az 15s, takze o kolik porazil Leon Megana?Ze by neco okolo 11s? Pokud Renault nemel semislicky uz drive tak by nemel mit vyrazny problem porazit Cupru, kor kdyz trochu poladi vykon o par koniku, minimalne na test ;-) Rekl bych ze je otazka casu kdy se Renault vytasi s casem tak 7:52 ;-)
Ať se ti to líbí nebo ne, rekord platí a Leon je nejrychlejší. ;-)
Renaultu a dalším nic nebrání nasadit si ty stejné pneu a jet to zkusit na okruh znovu. Pravděpodobně to již dávno udělal, ale samozřejmě neuspěl. U Cupry nic ladit nepotřebujou, Cupra je totiž silnější než Megane. ;-) a to neokecáš zpochybňovači >:-[]
Nechci nijak shazovat Mégane, ale obecně vzato, problém je přeci v tom, že většinou neexistuje definitivní odpověď na to, co je nejlepší. V tomhle konkrétním případě pak máš takové problémy jako nejasné podmínky, všichni tam nejezdí a nakonec to, co dělá auto rychlým na Severní smyčce, ho nemusí dělat pro mne příjemným. V tomhle směru by pro mne mělo větší vypovídající hodnotu, kdyby ho prohlásil za nejlepší HH řekněme Chris Harris. Čas na Ringu je pro mne zajímavost, nic víc.
Vis neco blizsiho? Ty vis jak na tom jsou?
Zatim v BTCC a WTCC patri na spicku, takze pochybuji, ze bude nejaky problem udelat rychle auto. Vsiml sis ze by se na NS prohanel Type-R a porad neco dohanel? Asi maj u Hondy pohodicku a nohy nahore ;-) Sem zvedav, bude to jiste zajimave sledovat vysledky a pretahovanou ;-)