Bratislava vie o nich svoje...
Malé pripomenutie vozidla s číslom 1216:
Rok 2006: Dodanie nového autobusu do BA
Rok 2007: Požiar autobusu na Prievozskej, k veľkoleposti plameňov prispeli aj CNG bomby. [odkaz]
Roky 2008-2009: Autobus odstavený vo vozovni [odkaz]
Koniec roka 2009: Výrobca konečne opravil autobus [odkaz]
Koniec roka 2011: Ďalší veľký požiar toho istého vozidla, nepomohla ani inštalácia samohasiaceho zariadenia.
Rok 2012: 6-ročný autobus je definitívne vyradený z premávky.
Z 22-kusovej série pre BA malo tuším podobné problémy ešte jedno vozidlo. Treba ale dodať, že sú to určite komfortnejšie autobusy ako SORy. Pražákom teda prajem bezproblémovú prevádzku Solarisov.
Nevím, co všichni máte. V Praze hořely sice autobusy, ale jeden byl Karosa, druhý Karosa/Renault, pak ještě jedna Karosa, a Irisbus. Takže Solaris nehořel. Hlavně ne "SORry"... Tenhle malej šmudla tady u nás jezdí a není to tak zlý.
Také na CNG?? Prostě špatný typ. Věřím, že tyhle nový, už na tom budou líp. Já osobně mám nejraději Irisbusy/Citybusy. Možná, že nejsou technicky ideální ale jsou pohodlné. To si o SORrech nemyslím a ty kloubové se prý kazí a praskají jim rámy. Akorát co mi vadí na těhlech Urbinách, je ten čumák, nevím proč by se měl tvářit autobus "dravě". Prostě CityBus forever, navíc má ve znaku hezkýho delfína. >:D
PS. tohle by byl krásný bus do Prahy, kdyby lidi nebyli... "češi" [odkaz]%255B1%255D.j…
v Ově to byly myslím klasické nafťáky. Já měl nejradši Ikarusy. V zimě zima,v létě vedro. Šel tam cítit výfuk a byl tam kravál >:-[] Ale měly své kouzlo. Na dobití z nich pak udělali vsuvky po fotbale a hokeji tak ještě dostaly pořádnou kládu než šly do šrotu :-)
Citybus komfortní? Hmm nevim, vždyt se to celý třese víc než stará C734. Já nejradši jezdím v B93x a 95x, v těch se mi sedí nejlépe. A když občas má 93x i LIAZáckej motor, člověk zavzpomíná na starý časy. IMHO B/C95x byly nejlepší autobusy, co tu za poslední dobu jezdily.
BTW bydlím ted v Plzni a tam Solarisy vidím nejčastěji společně s Citybusy a hořet jsem zatím žádného neviděl :-)
Slovo komfortní bych ve spojitosti s hromadnou dopravou raději vůbec nepoužíval. Psal jsem pohodlný. A opravdu, dnes jsem se projel dlouhým SOR a řešení sedaček v oddílu nad druhou nápravou je vrchol, asi jsou v SORu všichni nějak postižení na nohy a objednavatel (DPP) na palici.
Vzadu nebo veprostřed, ono to je fuk, prostě mezi sedadly je podle mě méně místa a za to může hlavně zadavatel, resp. ten, kdo ty busy vybral, samozřejmě, takový člověk velmi pravděpodobně tím busem jel jen při nějaký prezentační jízdě, jinak denně jezdí do práce/pracovně autem, takže mu to je šumák.
Lepší fotku jsem nenašel - SOR. Ta krabice, resp. to, že autobus se snaží být za každou cenu nízkopodlažní v celé délce má za následek, že sedadla jsou nad nápravami uložena takto. To je naprosto špatně z hlediska pohodlí i možnosti pohybu cestujících. [odkaz]
Naopak Citelis a stejně tak i Irisy, ty už jsou ale více opotřebované, mají takto pěkně řešené prostory pro nohy. [odkaz]
Tak myslím, že takovej přístup je normální skoro všude, bohužel ;-\
Tak tím, že v něm jenom stávám, tak jsem to nijak nepozoroval, ale nelíbí se mi to. Stejně jako má Crossway tříúrovnovou podlahu...
Nevím jak v Praze, ale v Brně jsou Citybusy nejnepohodlnější busy. Souhlasím, že Karosy 9xx jsou nejpříjemnější, jen nejsou nízkopodlažní, což už je mi jedno (děti již odvozeny). Jediný slušný Iris je tu Crossway, ale vzadu to není pro klaustrofoby. Vlastně jeden pohodlný City tu jezdil (dlouho jsem ho neviděl) - měl sedadla s esovitě prohnutým opěradlem, které dobře podpíraly páteř a vykrojení, že jsem si nedřel kolena o sedadlo přede mnou. Kloubové Irisy jsou naprostá tragédie. A co hůř, jejich kastle nahradily mimořádně pohodlné trolejbusy Tr21/Tr22... :'-(
SORy jsem jezdil jen příměstskými a ty byly řešeny velice příjemně.
Ikarusy byly klasika, hnaná 2. náprava slaboučkým motorem - trocha sněhu a pod kopcem bylo plno >:-[]
Crossway je podle mě úplně blbě vymyšlenej bus - tady v okolí Prahy se používá jako příměstskej a lidi se mačkaj, starý lidi jsou nadšený, že se musel šplhat po těch schůdkách dozadu, ten kdo sedí vzadu pak nesmí bejt žádná citlivka, protože zadek se na nerovnejch silnicích pěkně houpe. Mimo to je pěkně naprd umístění hodin (to se ale podle DP může lišit), takže lidi zezadu, co sedí výš, je nevidí.
Pražský Irisy jsou vpohodě, aspoň z hlediska cestujícího. Právě novější SORry, co je nahradí/doplní, jsou hrozně nepohodlné. Už jen ta orientace sedadel a upevnění některých na piedestál, takže když sedíš naproti nebo i na, tak si můžeš strčit nohy tak akorát... Takže za mě ne. A ten zadní prostor bez velkého okna se mi docela líbí, je takový útulný a svým způsobem zajímavý, když je tím okénkem vidět jen na oblohu.