Rok 2010 bude důležitým milníkem ve vyšší střední třídě. Představí se totiž nové generace BMW 5 a Audi A6. První velkou premiéru čekejte od BMW a to už na jaře.
Podle přední "vypoulené" kapoty (srovnej s Megane) to nuda nebude, řízení všech kol (srovnej s Laguna) to nuda nebude. Jakoby neplatilo to co napsal L. von Mises o liberalismu, resp. o chápání luxusu. Maximální využití brzdné energie pro dobíjení akumulátoru - pěkné.
No, vypada to dobre!!! Moc dobre! I ze spionaznich fotografii je videt, ze bude nejaka odlisnost mezi 5er Gt a klasickou novou 5er, coz je dobre. Myslim, ze tvary karoserie jsou navratem ke starym poradkum, zadna velka divocina, zadne obri ledviny atd atd..
Ja nevim, neprijde vam, ze se design proste zastavil a jedna se uz jen porad dokola o ty same tvary jen v jinych proporcich podle toho, jak je to auto velky? Neni to problem jen BMW, ale vsech automobilek. Chteji sjednotit firemni identitu ale vysledek je ten, ze jsou proste jen znacky a nikoliv modely, co se rozeznava na silnicich... Prijde mi to cim dal horsi a nudnejsi :-(
Mám trochu ten pocit i u BMW, nová 7 je až na ten šílený předkus vyvážená, ale jinak žádný zázrak. Mnohem větší bomba byla E65 - super.
Na nové 5tce bude dle fotek zase ten ledvinkový "předkus" nebo jak to nazvat. Přijde mi to silně disproporční a není co by na to navazovalo, škoda....
Nejvíc se mi líbí z jejich současné produkce trojka a pak X6 i když je to obluda.
jooooo přesně taaaaaak, proto nemám rád Audi, ještě kvůli pohonu FWD, no a BMW to teď začíná dělat taky. Toho se úplně děsím. Prostě když vidím audi zepředu nikdy nevim jestli A4 nebo A6. Zato Bmw 3 a 5 pozna i moje neškolena přítelkyně, ale teď? Ja chci aby pokračovala E60, já si chci odvést novou M5 touring/sedan z prodejny navoněnou a ne shánět za kdo ví kdy někde na mobile.de....proč sem se musel takhle narodit, nejhezčí bmw podle mně, prostě miluju její prodloužené přední světlomety, divoké zadní světlomety, jako oči nějaké šelmy....Ach jooo začíná pro mně smutné období... :'-( Sepíšu petici, jde někdo semnou? Měl sem a mám Chrisa Bangla rád, ale jestli má v tomhle prsty tak ho na kafe už nepozvu!!!
Je to tvůj pohled, ale já zase znám opravdu hodně lidí, kteří naopak právě při přechodu BMW 5 z E39 na E60, přešli (hlavně z důvodu designu a interiéru) ke konkurenci a teď s velkou nadějí čekají na tuto novou 5ku... ;-)
jasně no, ale pro mně je E60 prostě skvost a krása, jeden z tajných snů...Současné Bmw mi vyhovuje. 7čka má sice takový design jako bude mít i 5ka ale tam mi to sedí. Já beru 5ku jako sportovní rodinný sedan a E60 pro mně byla vrcholem....Já neznám bohužel osobně nikoho s E60 ani E39 ani nikoho kdo kvůli e60 přešli ke konkurenci, ale když říkáš že jich je hodně tak jich je hodně. Akorát nechápu proč potkávám tolik E60ek denně(myslím, že přece jen slavilo úspěch), představa že by tví známí nepřešli tak snad nepotkám ani nic jiného >:D
edit: Já ale nic proí nové 5ce výhradně nemám, jdeme dál, to prostě beru, ale jestli BMW začne dělat to co Audi. Stejný předek, podobný zadek jenom je to delší a prostě nejde na první pohled rozpoznat model, tak prostě mně zklame
Tak jasně, "hodně" je "hodně relativní"!... ;-)
Samozřejmě, že "hodně" zákazníků taky zůstalo a "hodně" jich zase i naopak přibylo, takže to "hodně" co (nás) odešlo, nakonec tak "hodně" zas nebylo... >:-[]
My jsme jedni z těch, kteří měli a "milovali" BMW 5 E39 a přešli zpět k Mercedesu (i když ani ten už není, co býval). Chceme opět ta stará krásná a poctivá auta!!! :-):yes:
Když si člověk skákne do Potrefené husy na Hybernské, může mu vypadnout čelist. O pár vozů dál občas postává nová 7er.
Podíváš se na ní a pokud budeš slabší povahy, asi se budeš muset vrátit vyměnit trencle. Interiérová pecka v ceně dobře vybaveného obýváku. A ten dálkovej ovladač! Zkus si doma zapnout televizi a pak odemknout tohle auto. Ucítíš ten rozdíl.
Ta 7er, která vypekla všem rybník. Designový skvost plný nadupané techniky a doslova pekelných motorů. Zaoceánský parník, kterému nedělá moc dobře náš průliv D1. Na ten si musíš pořídit S Class.
======================================… />Teď dost toho GTIování, teď vážně.
Přijde mi jako malá třída 7. A to je rozhodně dobře. Když ta propluje kolem mne na dálnici, jsem rád, že sedím a nestojím. Kdybych jel busem StudentAgency, mohl by mě mít totiž šofér na svědomí. Prudká elegance a mravenčení na kůži, který vyvolá jen pekelně málo věcí.
Pokud bude interiér roven 5er GT, bude to další skvělej krok! Teď už jen pořádnej motor a můžeš nechávat u pumpy slintat ostatní řidiče.
Já tam také vidím něco ze sedmičky, ale i něco z trojky, jen se tomu tak nedivím, jako někteří tady (nemyslím teď tebe), protože tenhle "efekt" není v histori BMW 5 rozhodně nijak vyjímečný... ;-)
Tenhle nový design BMW je povedený. Nová X5 (X6 není můj šálek kávy), 7er - to je paráda. Svěží design ukazuje, že tahle řada je pro mladý a energický lidi. S Class, A8? To jsou auta pro ,,starší" páprdy, BMW vyzařuje dynamičnost, hravost a podle testů i správnou komunikativnost. Přesně tak, jak se na BWM sluší :yes:
Beru to z pohledu mladého energického člověka - S Class mi přijde poměrně dynamická, ale usedlá. Audi A8 je zase už téměř 6 let stará, chybí jí taková ta zdravá drzost.
Po prevezeni v 535d kombi sa mi myslienka vlastnit ho celkom zapacila. Jazdilo naozaj FREUNDE AM FAHREN. Sprekrasnou bezovou kozou a tmavym drevom je pre mna ta najkrajsia kombinacia. Na ciernu kozu s hlinikom sa nemozem ani pozriet. Ponukaju mi takmer polovicnu cenu a auto ma len 30 000km. Je v plnej vybave ale tak pozeram nemam radsej pockat na tu novu? Ale za tu cenu to tak skoro asi nebude? Alebo X5? Vie mi niekto poradit? Dik
Já bych si ji koupil už jenom z důvod toho, že končí a šíleně se mi líbí. Já se sice nedokážu podívat na světlou kůži a dřevo v interiéru, ale současná 5ka je pro mně prostě vrchol mezi sedany, a motor 35d nemá chybu. Ceny půjdou dolů, i když jestli je tam 50% tak nevím. 320d jsme kupovali taky za 50% z Premium Selection. Otázka jestli tě tlačí rozpočet a čas :-) A taky praktičnost...pokuď řešíš otázku X5...Měli jsme starší X5, teď X6 a ani v jednom třebas nebylo tolik místa uvnitř jako v 5ce sedanu. Všechno má své + a -...Vem papír tužku, hezky si to sepiš, udělej si předběžné ceny a pak si vyber/vylosuj >:D myslím, že koupi neprohloupíš ať už to bude jakékoliv z tebou zmíňovaných BMW...
P.S. Já se jenom bojím jaké to bude v nové 5ce...Natáčecí zadní kola....chjooo
Dik. X6 som tiez rozmyslal ale vies mam psa 34kg labrador a ten ani len neskocil sa do toho vysokeho kufra a ked sme ho zavreli tak to bolo o milimetroch...535d som vzdy chcel a teraz hladam nieco kde dam psa a nejaky ten prirastok ked pride. BMW sa mi tiez paci aj ked mam obcas nejake tie vyhrady na interier. X5 sa mi paci kvoli bezpecnosti, a 535d zase kvoli rychlosti a zabave. Ludia hovoria ze SUV je zbytocne vysoke a tazke kombi. Nieco na tom pravdy je ale ako hovoris ma to svoje plus a minus. Prekvapuje ma ze 5 je viac miesta ako v X5 ale mas s tym urcite skusenosti. Ta nova generacia...clovek nikdy nevie
Lex jde dopryč a nahrazuje ho nafta? Vezmi 530i nebo 545i :-)
Pokud máš raději rozvážnou, ale za to pohodlnou jízdu, volil bych X5 - současná generace je pastva pro oči, prostě paráda! Jezdí jich ale už snad víc než obyčejných 5er :-)
Nová za ty peníze nebude, musel by jsi ještě cca rok po uvedení čekat na tyhle hezké slevy za předváděčky.
No je pravda je za V8 mi bude smutno a poriadne. Ale vela krat na dialnici v D ak si to rozdam s nejakou naftou ako napr: 35d mam len o nieco navrch a to az v 220km ho zacnem zanechavat. A 2roky som si uzil a to poriadne. Ved takmer za rok a pol som najazdil cez 60 000km a to nejazdim do roboty. A chcem zacat vrazat peniaze do nehnutelnosti ako kazdych 450km cca 90CHF v CH a okolo 2300SK na SK. 35d ma laka a hlavne v kombiku. Rozmyslal som aj nad RS6 ale za rok som dal na pokuty okolo 1200eur. S RS6 by som asi dopadol horsie a tu v CH kde mas radary takmer vsade je to uplne zbytocne dusenie auta. A zbytocnych 17 az 18L na 100km. A na SK je to pomaly horsie a horsie...
No řeknu to asi tak, v X5 starší generace prostě na místě spolujezdce si tak luxusně nenatáhneš nohy jako v 5ce sedanu, tolik k tomu místu, vzadu posed nějak neřeším, dostačující. Nejlepší, ze všeho opravdu nejlepší, je vyzkoušet si to naživo v autosaloně. SUV v dnešní době je strašně široký pojem, základ měl znamenat offroad pro běžné užívání, skutečnost je taková že jsou to auta pro běžná používání s určitými plusy na zimu atd. Jo v tom musím SUV pochválit, nikdy neřešíš sníh a jezdíš, je to v pohodě, první rok s x5 jsme tahali 4 auta z příkopy a všechny šly v pohodě a ne na suchém asfaltu... Kufr v X5 taky nemá šťastné řešení...průměrně vysoká osoba nikdy nedosáhne až dosadu při otevřeném spodním víku a při zavřeném je to o pěkném zašpíněni.
Ale to už jsou detaily. Jak píšeš s tou bezpečností, neříkám že SUV jsou v tomto ohledu špatná, ba naopak, ale tím, že působi robustněji a bezpečněji to někdy může být riziko. Já si myslím, že v realitě Suv ma navíc pouze při bočním nárazu, kdy vozidlo ze strany nejde tak vysoko...Myslím si, že ještě ve tvém věku je 535d touring správna volba. Suv má čas v naších pozdějších letech :-)
Dik za radu. Vidno, ze mas dobre skusenosti s BMW. Dufam, ze uz ked kupim jedno alebo druhe kvalita ma nesklame. Som zvyknuty na Lexus a urcite vies co to znamena... sem tam pocujem nejake zle skusenosti s BMW, ale dufam ze su to len nahody. S tym vekom mas pravdu kazdopadne ak uz nieco kupim so skusenostami a recenziou sa podelim. ;-)
Je to tam. Všechno. Dokonalá zmenšená sedma. Ledviny nepotřebujou dialýzu, a tvoje konto (doufejme) nebude potřebovat ARO.
Zvenku tedy půjde "jen" o očekávanou evoluci. Bohužel se potvrzuje, že jestli někdo uměl vybouchat auto, byl to mistr Bé :yes: Lepší zadek, než má současná pětka hned tak neuvidíme...
Kokpit bude (předpokládám) plusmínus totožnej s GT5. Vedle to s náma praštilo pod GT, určitě to s náma praští i pod touto pětkou.
Technika, motory, jízda tam už dnes můžeme napsat -excelent.
Co zbývá? No... zbývá AUDI, které (věřím) designově trhne oponou trochu více. A pak... mám lehké mrazení, že Mercedes-Benz E-klasse bude v první půlce příštího desetiletí tím vizuálně nejzdařilejším. Mimochodem, jakpak si asi mezi těmito klenoty povede nový Saab?
Takže je to ten stále nejlepší, starý, dobrý bavorák. Nic více si ani přát nemůžeme. Jen na něho mít... co?
Ono to člověku nepřijde jako pecka proto, že je to cizelace, po, zvenku, revoluční E60 přichází její dotažení do dokonalosti. Počkej, až F10 uvidíš v "plné polní" bez těch samolepek v barvě, která dá vyniknout tvarům a na pořádných kolech. Je to designový klenot konfekční produkce, podle mého. Éčko umí vizuálně zapůsobit jen v některých konfiguracích a barvách, jeho design (z hlediska trvanlivosti) vidím jako největší slabinu současné generace. No, a co předvede Audi, uvidíme. ;-)
Model F10 navazuje na smer urceny Banglem a soucasne implementuje tradicni hodnoty designove historie znacky. Navic se po urcitem tapani ve ztvarneni interieru vozu vraci k tradicnim hodnotam provazanosti s ridicem, ktere byly vzdy alfou a omegou znacky.
Popis vjemu z Ecka tak, jak jsi ho popsal je z meho pohledu mozna jeste prilis shovivavy. Ta tam je ladnost predchozi generace, nektere prvky nepusobi ani progresivne, ani coby castecne retro, ale spise jako snaha vtisknout originalitu za kazdou cenu. A je pravda, ze vysledny dojem dokaze vylepsit dobre zvolena barva a kola.
U A6 se nebojim ztvarneni vnejsich tvaru, tam Audi dokaze pracovat se stale se rozvijejicim designovym jazykem druhe generace z roku 97, ale obavam se kokpitu, ktery se z meho pohledu nejvic vydaril u stavajici A8, pripadne R8, nicmene z nej nizsi rady nedokazaly profitovat.
Každopádně když postavím vedle nové pětky jak E60 tak E39(dokonale zachovalou po face a v M-paketu), bude nejméně jako "typické BMW" vypadat právě E60, na kterou jsem si doteď prostě nezvykl a po představení nové pětky, to bude pro mne nereálné už "na věky"...
Otázkou tak stále zůstává, proč nemohla změna při přechodu z E39 na E60, proběhnout raději v tomto, citlivějším, vkusnějším stylu, více respektujícím tradiční design nejen páté řady...
Tato nová generace jasně dokazuje, že i podobná "revoluce" (včetně interiéru) šla udělat i s podstatně menšími negativními dopady...
P.S. Doporučuju nahlédnot do posledního Autocaru, kde je fotka E60 vedle zcela nové pětky...
:yes: V podstatě se vším souhlas. Hlavně s tím zadkem současné er5, ten se mi víc než zamlouvá :yes:
Ale nesouhlas s MB-E s jeho vizualní stránkou. Ne a ne si zvyknout na ten divný zaden. A to ho vídám denně. :no::no: Ale tak design je hodně osobní
Jen si dovolím trochu upřesnit benzinové motorizace, tedy:
520i - atmo I4(2,0) 130kW
525i - atmo I6(3,0) 160kW
530i - atmo I6(3,0) 200kW
540i - turbo I6(3,0) 225kW
550i - turbo V8(4,4) 300kW
Za cca rok se objeví 2,0 turbo, který nahradí ve 150kW verzi
motor v 525i a ve 180-190kW verzi motor 530i. Toto bude znamenat
konec atmosferických šestiválců v Bavorsku. :-|